dominique έγραψε:καταλαβα τι εννοεις Ουλτυ,αλλα οπως ειπα και πριν θα τα δουμε ολα και θα καταλαβουμε ποιες ειναι οι ''original''και ποιες οι τεχνητες προφητειες...
τωρα ,δεν μπορουμε να ειμαστε 100% σιγουροι,καλο ομως θα ηταν να τις εχουμε εστω και στο βαθος του μυαλου μας.....
dominique έγραψε:καταλαβα τι εννοεις Ουλτυ,αλλα οπως ειπα και πριν θα τα δουμε ολα και θα καταλαβουμε ποιες ειναι οι ''original''και ποιες οι τεχνητες προφητειες...
τωρα ,δεν μπορουμε να ειμαστε 100% σιγουροι,καλο ομως θα ηταν να τις εχουμε εστω και στο βαθος του μυαλου μας.....
σαφώς και πρέπει να τις έχουμε στο μυαλό μας όχι όμως σαν de facto "προφητείες" , αλλά σαν απόψεις ή ακομα και πιθανά πλάνα των επικυρίαρχων, ώστε να μπορούμε να ξεχωρίζουμε την πλάνη από την Αλήθεια.
Για να γίνω σαφέστερη θα προσπαθήσω να δωσω κάποια δεδομένα για την "προφητεία" όπως αυτή λογίζεται κατα την Ορθοδοξία. Στην πραγματικότητα, εκτός από την Αποκάλυψη, δεν υφίσταται άλλη προφητεία με την πραγματική εννοια του όρου μετα τον ερχομό του Χριστού. Οι Πατέρες και οι ασκητές της ερήμου, αλλά και οι κατοπινοί γέροντες, στην πραγματικότητα δεν προφητεύουν μα ερμηνεύουν την ήδη δοθείσα προφητεία. Με βάση αυτή και οσα μπορεί να συλλάβει η νόηση ενός εκάστου, αλλα και το μέγεθος του φωτισμού που έχει ο καθένας εξ αυτών, "προβλέπουν" τις λεπτομέρειες. Είναι π.χ σαν να βλέπουμε τα σύννεφα και να καταλαβαίνουμε πως έρχεται βροχή. Ανάλογα τωρα με την ικανότητα και την γνωση του ο καθένας μας, υπάρχουν καποιοι που πιθανα θα δωσουν περισσότερα στοιχεία για αυτή την βροχή. Πόσο δυνατή θα είναι, τι χαρακτηριστικά θα έχει πόσο θα διαρκέσει.
Ετσι μετα τον Χριστό, "προφητεία" λογίζεται όχι η αναφορα σε κάτι που κάποιος "οραματίστηκε" ή "ονειρευτηκε" αλλα η ενασχόληση με την ήδη δοθείσα προφητεία η ανάλυση και η προσπάθεια ερμηνείας της.
Θα φέρω για παράδειγμα τον προφητικό διάλογο του Αββα Παμβώ και του μαθητή του:
Παράθεση:…Σου λέγω και τούτο Τέκνον μου, ότι θα έρθει καιρός, οπόταν οι χριστιανοί θα προσθέτουν και θα αφαιρούν και θα μεταβάλουν τας βίβλους των Αγίων Ευαγγελίων και των Αγίων Αποστόλων και των Θεσπέσιων Προφητών και των Ιερών Πατέρων και θα μαλακώνουν τας Αγίας Γραφάς και θα γράφουν τροπάρια και άσματα και λόγους τεχνολογικούς. Και ο νους των θα ξεχυθεί εις αυτούς, θα απομακρυνθούν δε από τα Θεϊκά πρότυπα. Και δια τούτον τον λόγον οι Άγιοι Πατέρες είχαν προαναγγείλει ότι οι μονασταί της ερήμου πρέπει να γράφουν τους βίους των Πατέρων όχι επάνω εις μεμβράνας, αλλά επάνω εις χάρτινους διφθέρας, διότι η ερχόμενη γενεά θα τους μεταβάλλει σύμφωνα με την δική των αρέσκεια. Όθεν και το κακό που μέλλει να προέλθει θα είναι φρικτόν.
Κατόπιν λέγει ο μαθητής:
-Ώστε λοιπόν, Γέροντα, πρόκειται να αλλάξουν οι παραδόσεις και τα έθιμα των Χριστιανών; Μήπως δεν θα υπάρχουν πλέον ιερείς εις την Εκκλησίαν αφού θα βαδίσει προς αυτό το κατάντημα;
Τότε ο αββάς εσυνέχισεν:
-Εις τους καιρούς εκείνους πλέον, θα κρυώσει η αγάπη του Θεού από τις περισσότερες ψυχές και θα πέσει θλίψις μεγάλη εις τον κόσμον. Το ένα έθνος θα ρίχνεται εναντίον του άλλου. Οι λαοί θα μετακινούνται από τους τόπους των. Οι άρχοντες θα ανακατωθούν, οι ιερωμένοι θα το ρίξουν εις την αναρχίαν, οι δε μοναχοί θα ξεκλίνουν εις την αμέλειαν. Οι εκκλησιαστικοί ηγέτες θα θεωρούν ανάξιον πράγμα να φροντίζουν για την σωτηρίαν τόσον της ιδικής των ψυχής, όσον και του ποιμνίου των και θα περιφρονούν παντελώς ένα τοιούτον ζήτημα. Όλοι θα δείχνουν προθυμίαν και δραστηριότητα προ πάντων δια τα τραπέζια και διά τας ορέξεις των. Θα είναι οκνηροί εις τας προσευχάς και πρόχειροι εις τας κατακρίσεις. Τους βίους και τας διδαχάς και τα παραδείγματα των αγίων Πατέρων δεν θα ενδιαφέρονται μήτε να τα μιμηθούν, μήτε καν να τα ακούσουν, αλλά μάλλον θα κατηγορούν και θα λέγουν ότι, εάν εζούσαμε και μεις εις εκείνα τα χρόνια, έτσι θα συμπεριφερόμεθα. Οι δε αρχιερείς θα υποχωρούν μπροστά στους ισχυρούς της γης. Και θα λύνουν τις διάφορες υποθέσεις, βγάζοντες από πολλές μεριές δώρα και απολαβές λογιών λογιών για λογαριασμό των. Τον πτωχόν δεν θα τον υπερασπίζουν, θα θλίβουν τας χήρας γυναίκας και θα καταπονούν τα ορφανά. Αλλά και εις τον λαόν θα εισχωρήσει ασωτία. Οι περισσότεροι δεν θα πιστεύουν εις τον Θεόν, θα μισούνται αναμεταξύ των και θα αλληλοτρώγονται ωσάν τα θηρία, θα κλέπτουν ο ένας τον άλλον και θα μεθύουν και θα περπατούν ωσάν τυφλοί.
Τέλος ξαναρωτά ο μαθητής:
-Τι λοιπόν πρέπει να κάνει κάποιος σε κείνη την περίστασιν;
Και ο Γέρων Παμβώ απεκρίθη:
-Τέκνον μου, εις εκείνους πλέον τους καιρούς, όποιος αν ημπορέσει να σώσει την ψυχή του και να παρακινά και τους άλλους δια να σωθούν, αυτός θα ονομασθεί μέγας εις την βασιλείαν των Ουρανών.
Αν κυττάξουμε προσεκτικά θα παρατηρήσουμε πως αυτά που αναφέρει ο φωτισμένος γέροντας είναι η περιγραφή και τα αυτονόητα αποτελέσματα της ήδη υπάρχουσας προφητείας περί αποστασίας, προ της εμφάνισης του ανόμου.
Άλλο ένα παράδειγμα για να το επιβεβαιώσουμε:
Παράθεση:Μεγάλου Αθανασίου, ΒΕΠΕΣ, 32
Η απιστία, το μίσος, η φιληδονία και η κοσμικότης θα συσκοτίσουν τον νουν των ανθρώπων, δια να μη βλέπουν το φως της Αληθείας, την λαμπρότητα της Χάριτος και το κάλλος της Ορθοδοξίας. Η Ορθόδοξος Εκκλησία θα κρυβεί από των οφθαλμών των ανθρώπων όπισθεν του κονιορτού των πλανών των αιρέσεων, της ορθολογιστικής σκέψεως της θετικοκρατικής αντιλήψεως και των ποικίλων άθεων και υλιστικών θεωριών, αι οποίαι θα διαφημίζονται εν ονόματι της ανθρωπίνης επιστημονικής γνώσεως. Άγνοια θα καλύπτει την Ορθοδοξίαν και ένεκα τούτου αύτη, ή θα εξισώνεται προς τας αιρέσεις και θα νοείται ως εν τμήμα του κοσμικώς νοούμενου «Χριστιανισμού», ή θα θεωρείται ως γεγονός παρωχημένων εποχών. Θα λογίζεται ως υπάρξασα κάποτε, μη υπάρχουσα όμως σήμερον, ως βοηθήσασα άλλοτε την ανθρωπότητα, μη ούσα όμως χρήσιμος εις το παρόν. Και η ιστορική ακόμη γνώσις ταύτης θα κρίνεται ανωφελής και επομένως στερουμένη ενδιαφέροντος. Τοιουτοτρόπως, δια την έλλειψιν γνώσεως περί αυτής, ή την ύπαρξιν μόνον πεπλανημένων πληροφοριών, η Ορθόδοξος Εκκλησία θα περιέλθει εις λήθην δια τους πολλούς των ανθρώπων.
Η λήθη της εκκλησίας αποτελεί επίμονον επιδίωξιν των δαιμόνων. Οι δαίμονες συνεργάζονται εις το πονηρόν έργον των, του οποίου σκοπός είναι να απωλεσθεί η ψυχή του ανρθώπου, να επιφέρουν εις ημάς αιωνίαν πνευματικήν πανωλεθρίαν και να παραδώσουν εις την λήθην το εν τω κόσμω εργαστήριον της εν Χριστώ σωτηρίας, ήγουν την Ορθόδοξον του Θεού Εκκλησίαν. Εάν λησμονηθεί η Εκκλησία εν τω κόσμω, τότε αίρεται και το έτερον εμπόδιον, δια την έλευσιν του Αντιχρίστου. Λήθη της Εκκλησίας σημαίνει λήθην του Ευαγγελικού κυρήγματος, η δε λήθη αυτού αποτελεί προυπόθεσιν και της σποράς, αλλά κυρίως της καρποφορίας των αντιχρίστων ζιζανίων.
Προυπόθεση για να λογιστεί "original" μία προφητεία/ερμηνεία είναι να συνάδει με τα ήδη παραδοθέντα. η συμφωνία δηλαδή με τα λόγια του Κυρίου μας και των αγ. Αποστόλων, αλλά και το όλο πνεύμα της πίστης μας. Ο,τιδήποτε άλλο λογίζεται σαν "ψευδοπροφητεια" πολλές φορές ακρως επικίνδυνη .
Πολύ φοβάμαι πως θα σας "χαλάσω την σούπα" αναφέροντας πως οι "χρησμοί" σχετικά με την Πόλη και την επίγεια ορθόδοξη "μεσοβασιλεία" έρχεται σε ΑΠΟΛΥΤΗ ΑΝΤΙΘΕΣΗ με τα λόγια του ίδιου του Ιησού: "Η Βασιλεία η εμή, ουκ έστιν του κόσμου τούτου"
Re: Τι είπε ο Γ.Παίσιος στον αρχηγό ΓΕΕΘΑ κ.Γράψα;
10Ουκ αρνησόμεθά σε φίλη Ορθοδοξία,\nου ψευσόμεθά σε πατροπαραδοτον σέβας,\nεν σοι εγεννήθημεν, εν σοι ζώμεν, εν σοι κοιμηθησόμεθα.\nΕι δε και καλέσει καιρός,\nκαι μυριάκις υπερ σου τεθνηξόμεθα.\n ΙΩΣΗΦ ΒΡΥΕΝΙΟΣ