ΤΟ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΕΚΚΛΙΣΗ ΣΤΟ ΠΑΓΚΡΑΤΙ

1
Δευτέρα 20 Μαΐου 2024





Το άγνωστο -στο ευρύ κοινό- παρεκκλήσιο, Το παρεκκλήσιο είναι μικρός χριστιανικός ναός που περιλαμβάνει βωμό (Αγία Τράπεζα) και αποτελεί ιδιαίτερο ιερό χώρο Ιερών Μονών, Ανακτόρων! ο Παρεκκλήσιο χρησιμεύει προς τέλεση λατρείας ή μυστηρίου για ορισμένες περιπτώσεις ή για περιορισμένο εκκλησίασμα αποτελούμενο από μια οικογένεια ή μικρή ομάδα προσώπων. Γιαυτό και πολλές φορές στον τεκτονισμό αλλά και αλλού είναι τόπος μυήσεως εκλεκτών ανθρώπων λίγων μυημένων. Ο αναγνώστης ας θυμηθεί το  Ρεν λε Σατό, και τις συγκλονιστικές προεκτάσεις του .το δικό μας βρίσκεται στην οδού Ερατοσθένους. στο ύψος του Αγίου Σπυρίδωνος, απέναντι από το ολοκαίνουργιο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Γουλανδρή, εύκολα θα περάσει απαρατήρητο το Παρεκκλησιών των Τριών Ιεραρχών. με δυσκολία διαβάζω στην πέτρα την αρχαία»: «Ναός των Τριών Ιεραρχών, ιδρυθείς υπό Δ. Καλογ……, 188…». Οπότε, προκύπτει ότι η ανέγερση του ναϊδίου έλαβε χώρα τη δεκαετία του 1880, ενώ το πλήρες ονοματεπώνυμο του κτήτορα παραμένει (δυσαν)άγνωστο…στην ιστοσελίδα της Τζένης Δρόσου και αναφέρει:
«…απέναντι απ’ τον Αγ. Σπυρίδωνα, υπάρχει μια μικρή εκκλησία αφιερωμένη εις τους Τρείς Ιεράρχας. Η εκκλησία ανήκει εις την κ. Παν. Καλ. που κάθεται εκεί κοντά. Στο εσωτερικό υπάρχουν παληές τοιχογραφίες και άπειρα τάματα, γιατί όπως μάθαμε είναι πολύ θαυματουργή. Κάτ λοιπόν που λίγη γνωρίζουν ότι ο ναος διαθετή θαυματουργί εικόνα.
 
 
Εις τας 29 Απριλίου, Κυριακή των Βαϊων, η κόρη της κ. Καλ., κ. Δ. Αμ. είδε στον ύπνο της τον παππού της και κτήτορα του ναού Δημ. Καλογρίδην, καθώς επίσης και τον αγιογράφο της εκκλησίας να μαλώνουν δήθεν για μια εικόνα…»ουσιαστικά ο ναός δημιουργήθηκε κάτω από ονειρική και θεϊκή επέμβαση!
 
σχεδόν αντίκρυ από το σπίτι της οδού Άγρας 20, το σπίτι στο οποίο έζησε ο Γιώργος Σεφέρης μαζί με τη γυναίκα του Μαρώ μετά το τέλος της επαγγελματικής σταδιοδρομίας του στο διπλωματικό σώμα, τη δεκαετία του 1960. πριν από ακριβώς 103 χρόνια το συγκεκριμένο σημείο κέντρισε το ενδιαφέρον κάποιου ανώνυμου δήθεν φωτογράφου του κογκρέσου, ο οποίος κοντοστάθηκε και απαθανάτισε ένα στιγμιότυπο από την καθημερινότητα αυτής της λαϊκής γειτονιάς. Σήμερα λοιπόν από τότε στοιχεία για τον ναό υπάρχουν στον κογκρέσο αν σας πάει κάπου το μυαλό καλά κάνετε!
 
 
 (Πηγή: Βιβλιοθήκη του Κογκρέσου)στο ναό ήταν ψάλτης ο Παπαδιαμάντη Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις του Παπαδιαμάντη είναι αδιαπραγμάτευτες. Γιος ιερέα, μεγαλωμένος με αυστηρές χριστιανικές αρχές και μυημένος βαθιά στις εκκλησιαστικές τελετουργίες! πέρασε κάποιους μήνες ως δόκιμος μοναχός στο Άγιο Όρος. Δεν είναι τυχαίο ότι η ψαλτική αποτέλεσε ίσως το σπουδαιότερο πεδίο της κοινωνικής του ζωής. Όλη του η ζωή είναι δεμένη με τη θρησκεία, είτε ως υπαρκτό τελετουργικό που διεκπεραιώνεται με κατάνυξη, είτε ως άυλη, εσωστρεφής πνευματικότητα που διαπότισε τη ζωή του με τη μορφή της διαρκούς αναζήτησης της ανόθευτης ανθρωπιάς. στο διήγημα «Άγια και Πεθαμένα» καταδεικνύει την παγανιστική διάσταση των θρησκευτικών τελετών αναφερόμενος στη δοξασία που θέλει τα κορίτσια να βάζουν τα ιερά κόλλυβα που μοιράζονται προς τιμή του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος (κι όχι των Αγίων Θεοδώρων) κάτω από το προσκεφάλι τους και να ονειρευτούν αυτόν που θα παντρευτούν. Από αυτό πάρα την θρησκευτικότητα κατανοούμε ότι ήταν γνωστή του παγανισμού! γράφτηκε στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου ήταν συμφοιτητής με τον Γεώργιο Βιζυηνό, ενώ ένας από του καθηγητές του ήταν ο Στέφανος Κουμανούδης.[22] Δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του. Λάτρευε έναν άλλο μυημένο  τον περίφημο φιλόσοφο Γεώργιο Γεμιστό Πλήθωνα. Για τον Παπαδιαμάντη ο Πλήθωνας είναι ένα σύμβολο, θετικό και αρνητικό. Τον θαυμάζει για την αρχαιολατρία του, τον αποδοκιμάζει για τη θρησκευτική του πλάνη και την άγονη προσπάθειά του να αναβιώσει τη θρησκεία της αρχαίας Ελλάδας. Επίσης ιερουργούσε ο νεότερος Άγιος ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΛΑΝΑΣ Έχουν αναφερθεί μαρτυρίες παιδιών ότι τον έβλεπαν κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας μεταρσιωμένο να στέκεται υπεράνω της γης. Είναι αμέτρητα τα θαύματά του, σύμφωνα με μαρτυρίες. Θεράπευε ασθενείς, απομάκρυνε δαιμόνια, προέλεγε το μέλλοντα, έλυνε δύσκολα θέματα, συμβούλευε πρέποντος. Η όλη του ζωή από τα παιδικά του χρόνια ακόμα, προέλεγε τη μέλλουσα ζωή και πολιτεία του. Τις θείες θαυματουργικές δυνάμεις έλαβε με την χάρη του Θεού από τα παιδικά του χρόνια. Έτσι, γνώριζε τον καταποντισμό του καϊκιού τους έξω από την Πόλη, και το είπε στους γονείς του. Όπως ήδη καταλάβατε ο χώρος όσο και ασήμαντος να φαντάζει συνδέεται με ονειρική δημιουργία θαύματα παρουσία αγίων αλλά και σημαντικών λόγιων του χριστιανικού μυστικισμού δεν γνωρίζω αν κατανοείτε που το πάω αλλά σιγουρά κατανοήσατε ότι ο ναός δεν είναι καθόλου τυχαίος!
ΓΡΑΦΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΕΡΕΥΝΑ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ


 
Η ΙΔΕΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΘΑΝΑΤΕΣ ΚΑΙ ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΕΣ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Tόποι δύναμης”