Αλλά ας τον αφήσουμε .
Εδω τι βλέπουμε;ΓΕΝΕΣΗ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1ο:
22. Και ο Θεός τα ευλόγησε, λέγοντας: Αυξάνεστε και πληθύνεστε, και γεμίστε τα νερά μέσα στις θάλασσες και τα πουλιά ας πληθύνονται επάνω στη γη.
28. και τους ευλόγησε ο Θεός και είπε σ' αυτούς ο Θεός: Αυξάνεστε και πληθύνεστε και γεμίστε τη γη, και κυριεύστε την, και εξουσιάζετε επάνω στα ψάρια τής θάλασσας, κι επάνω στα πουλιά τού ουρανού κι επάνω σε κάθε ζώο που κινείται επάνω στη γη.
Οτι ο Θεός ευλόγησε τα ζώα πουλιά,τους ανθρώπους και τους έδωσε εντολη να αυξάνονται και να πληθύνονται,δηλαδη τους έδωσε την ικανότητα να αυξάνονται.
Αλλο αυτό και άλλο να φτιάξουν το καθένα απο αυτά ενα νέο είδος εκ του μηδενός.
ΚΕΦ.8 Απο Έκδοσις ακριβής του Ιωάννου Δαμασκηνού
Γέννησις μὲν γάρ ἐστι τὸ ἐκ τῆς οὐσίας
τοῦ γεννῶντος προάγεσθαι τὸ γεννώμενον ὅμοιον κατ᾿ οὐσίαν,
κτίσις δὲ καὶ ποίησις τὸ ἔξωθεν καὶ οὐκ ἐκ τῆς οὐσίας τοῦ κτίζοντος
καὶ ποιοῦντος γίνεσθαι τὸ κτιζόμενον καὶ ποιούμενον ἀνόμοιον παντελῶς.
Δηλαδή
Άρα άλλο η δημιουργία εκ Θεού και άλλο η γέννηση που προκύπτει απο το αυξάνεσθε και πληθύνεσθε.Διότι, γέννηση σημαίνει
προέλευση του γεννημένου από την ουσία του γεννήτορα και ομοιότητα
στην ουσία· αντίθετα, πλάση και δημιουργία σημαίνει ότι το δημιούργημα είναι
απέξω και όχι από την ουσία του δημιουργού και παντελώς ανόμοιο.
Σου εξήγησα παραπάνω αυτό,ναι είναι συνδημιουργός ο άνθρωπος,αλλά επειδή του έδωσε ο Θεός την ικανότητα αυτή.Όμως μπορεί να είναι συνδημιουργός της ανθρώπινης ζωής.
Αμα δεν του την έδινε δεν θα υπήρχε άνθρωπος.
Συνεχίζω με τον Δαμασκηνό στο ίδιο κεφαλαιο λίγο πιο κάτω.
Πρόσεξε τι λέει ο άνθρωπος ο,τι κάνει το κάνει επειδή το θέλησε, το σκέφτεται και μετά το πράττει,το ίδιο συμβαίνει με την οικογένεια, πρώτα το θέλει, μετά το πραγματοποιεί με την ευλογία του Θεού,χρησιμοποιώντας την έμφυτη ικανότητα που του έβαλε εντός του ο Θεός.Όπως λοιπόν ο άνθρωπος και ο Θεός δεν δημιουργούν με ίδιο τρόπο —διότι
ο άνθρωπος τίποτε δεν δημιουργεί από το μηδέν, αλλά ό,τι φτιάχνει, το κάνει
από προϋπάρχουσα ύλη· και το κάνει όχι μόνο επειδή το θέλησε, αλλά και αφού
σκέφτηκε και σχεδίασε πρώτα στο νου του το μελλούμενο να γίνει· έπειτα
το δουλεύει με τα χέρια και υπομένει κόπο και κούραση· και πολλές φορές
απέτυχε, διότι δεν έγινε το έργο του όπως το θέλει· αντίθετα ο Θεός, μόνο με
τη θέλησή του τα δημιούργησε όλα από το μηδέν στην ύπαρξη— έτσι, λοιπόν,
δεν δημιουργεί με τον ίδιο τρόπο ο Θεός και ο άνθρωπος.
Συνεχίζω με το Κεφ.12
»Θα προσθέσω επίσης ότι είναι Πατέρας αυτών που δημιούργησε· και το
σπουδαιότερο, ο Θεός μας είναι Πατέρας μας, διότι Αυτός και όχι οι γονείς
μας, μάς έφερε στη ζωή από την ανυπαρξία· καθώς οι γονείς μας έλαβαν απ’
Αυτόν τη ζωή και τη δυνατότητα να γεννούν.
Κεφάλαιο 17
ΔηλαδήὍσοι δέ φασι τοὺς ἀγγέλους δημιουργοὺς τῆς οἱασδήποτε οὐσίας,
οὗτοι στόμα εἰσὶ τοῦ πατρὸς αὐτῶν, τοῦ Διαβόλου· κτίσμα γὰρ
ὄντες οὔκ εἰσι δημιουργοί. Πάντων δὲ ποιητὴς καὶ προνοητὴς καὶ
συνοχεὺς ὁ Θεός ἐστιν, ὁ μόνος ἄκτιστος, ὁ ἐν Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ
Ἅγίῳ Πνεύματι ὑμνούμενός τε καὶ δοξαζόμενος.
Όσοι τέλος ισχυρίζονται ότι οι άγγελοι είναι οι δημιουργοί των διαφόρων
υπάρξεων, αυτοί αποτελούν το στόμα του πατέρα τους, του Διαβόλου· διότι
οι άγγελοι είναι κτίσματα και όχι δημιουργοί. Δημιουργός, προνοητής και
συντηρητής όλων είναι μόνον ο άκτιστος Θεός, ο οποίος υμνείται και
δοξάζεται στο πρόσωπο του Πατέρα, του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.
Κεφ.26
Ο Θεός εποίησε ,οχι άγγελοι.Ἐποίησεν οὖν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον ἄκακον, εὐθῆ, ἐνάρετον, ἄλυπον,
Δηλαδή δεν μπορεί όλοι οι άγιοι ,να θεωρούν τον Θεό ως ποιητή του ανθρώπου και να αποκρύβουν τους άγγελους, αφού σύμφωνα με την θεωρία του Λιακό ήταν τόσο σημαντικοί.
Για να λέμε την αλήθεια,αν και ξεφεύγουμε απο το θέμα,ο Λιακό λέει οτι ο Θεός θέλησε και οι άγγελοι ενεπλάκησαν στην όλη δημιουργια του ανθρώπου,για να βοηθήσουν,για να τους δώση την χαρά της δημιουργίας,μόνο και μόνο επειδή μεταφράζει το Ελοχιμ ως αγγέλους(Όπως την χαρά τη δημιουργίας που έχουν οι άνθρωποι).
Κανείς ,μα κανείς άγιος, Πατέρας, στην ΠΔ, στην ΚΔ δεν εχει πει κάτι τέτοιο,φυσικά κανείς δεν ήταν εκεί να παρατηρήσει(ούτε και ο Λιακό,για αυτό υποθέτει),αλλά αυτό δεν δίνει το δικαίωμα να λέει ο καθένας άλλα πράγματα μονο και μόνο για να βγάλει τους Ελοχιμ ως αγγέλους.
Το κατ'είκονα και καθ'ομοιωσιν που πάει;
Στον Θεό που θέλησε ή στους αγγέλους που συνέφτιαξαν;
Γιατι αν πάει στους αγγέλους ,τότε πάμε σε αίρεση.
Αμα πάει στον Θεό,που είναι και το σωστό,πως ένα κτίσμα(οι άγγελοι)συνέφτιαξαν ένα άλλο κτίσμα(άνθρωπο) κατ'είκονα και καθ'ομοιωσιν του Θεού;
Μονο ο Θεός μπορεί να ποιήσει κάτι κατ'είκονα και καθ'ομοιωσιν Του.
Άρα μόνο ο Θεός έφτιαξε τον άνθρωπο.
Βλέπεις πως δεν είναι απλά τα πράγματα,πως αν αλλάξει ένα,αλλάζουν αυτόματα πολλά και κινδυνεύει να επέλθει αίρεση.
Για αυτό υπάρχουν άγιοι ,οι οποίοι μίλησαν για αυτά, όσα τους φανερώθηκαν κατόπιν φώτισης του Αγίου Πνεύματος, επομένως είναι λάθος για μένα να λέμε οτι κανείς δεν είναι αλανθαστος.Ως άνθρωποι ναι κανείς δεν είναι αλάνθαστος ,αλλά ως φωτισμένοι υπο του Αγίου Πνεύματος δεν κάνουν κανένα λάθος.
Μπορεί να φαίνονται λογικοφανή αυτα που λέει,αλλά το λογικοφανές δεν ειναι πάντα ορθό.
Τι λέει ο Μάξιμος ο Ομολογητής
Η αιτία της κίνησης των όντων είναι και αιτία της ύπαρξής τους• η έναρξη της κίνησης είναι και είσοδος στην ύπαρξη: Πᾶν κατὰ φύσιν κινούμενον δι᾿ αἰτίαν πάντως κινεῖται, καὶ πᾶν τὸ δι᾿ αἰτίαν κινούμενον δι᾿ αἰτίαν πάντως καὶ ἔστι (4). Η κίνηση γίνεται το πρωταρχικό στοιχείο του τρόπου ύπαρξης των όντων. Εἶναι και κινεῖσθαι (υπό του Θεού) ταυτίζονται (5).
Τα όντα κυριολεκτικά ἤχθησαν στην ύπαρξη και εξακολουθούν να παράγονται σ’ αυτήν. Ποιητικόδημιουργικό Αίτιο των όντων είναι ο Θεός, ο μόνος αγένητος και ακίνητος (6). Ο,τιδήποτε υπάρχει και κινείται, οφείλοντας αυτές τις συστατικές ιδιότητές του σε μία αιτία που το υπερβαίνει, είναι γενητόν. Γένεση των όντων σημαίνει δημιουργία κτίση τους διὰ τοῦ Θεοῦ (7). Δημιουργία σημαίνει μετάδοση της κίνησης (8).
Και η έναρξη, λοιπόν, της κίνησης των όντων ταυτίζεται με την εκ Θεού γένεσή τους, αλλά και η συντήρηση των όντων στο εἶναι προϋποθέτει την ακατάπαυστη δημιουργική Ενέργεια του Θεού. Δεν πρέπει να θεωρήσουμε ότι η κίνηση της δημιουργίας των όντων έχει έναν στιγμιαίο χαρακτήρα, και συνεπώς ότι, άπαξ και δόθηκε στα όντα η αρχική δημιουργική ώθηση στο εἶναι, έχουν αυτά έκτοτε από μέσα τους τη δυνατότητα να υπάρχουν. Τα όντα συντηρούνται στο εἶναι, μόνο καθόσον βρίσκονται σε σχέση με τη αέναη κινητήρια δημιουργική δύναμη, τον Κτίστη τους.
Αυτό που το λέει;(Εννοώ οτι παίρνουν και υλικο)Spartan έγραψε: Όμως οι άγγελοι είναι πολλών ειδών, και μερικά είδη παίρνουν κατά βούληση σώμα. Είτε υλικό είτε ενεργειακό.
Όταν λες ενεργειακό;
Συνεχίζω με Δαμασκηνό.
Επειδή είναι πνευματικά όντα, ζουν σε τόπους πνευματικούς, χωρίς να
περιορίζονται όπως τα σώματα· διότι δεν παίρνουν το σχήμα του σώματος
σύμφωνα με τους φυσικούς νόμους, ούτε έχουν τρεις διαστάσεις, αλλά
παρουσιάζονται και ενεργούν πνευματικά, όπου διαταχθούν· δεν μπορούν
βέβαια στο ίδιο χρονικό διάστημα να βρίσκονται και να ενεργούν εδώ κι εκεί.
Αλλάζουν τη μορφή τους, σύμφωνα με την εντολή του Κυρίου και Θεού, και
έτσι φανερώνονται στους ανθρώπους και τους αποκαλύπτουν τα θεία μυστήρια.
Ο άγγελος πάλι δεν περιορίζεται σ’ ένα τόπο όπως τα σώματα, ώστε να
παίρνει μορφή και σχήμα. Λέγεται όμως ότι βρίσκεται στο χώρο, επειδή είναι
παρών νοητά και ενεργεί σ’ εκείνο το χώρο και δεν βρίσκεται και αλλού·
περιορίζεται νοητά εκεί όπου και ενεργεί.
Βέβαια, τα τείχη, οι πόρτες, οι κλειδαριές και τα λουκέτα δεν τους
περιορίζουν· διότι είναι ακαθόριστοι. Και λέγοντας «ακαθόριστοι», εννοώ,
ότι φανερώνονται στους αξίους, στους οποίους θέλει ο Θεός να εμφανισθούν,
όχι όπως πραγματικά είναι, αλλά με άλλη μορφή, ανάλογα με τη δυνατότητα
που έχουν να τους δουν.