Re: ΕΡΕΥΝΑ - ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΨΕΥΤΙΚΟ ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ!! - VIDEO'S

19
ΕΝΩ ΛΥΣΕΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ (το παράδειγμα της Ισλανδίας) ΕΜΕΙΣ ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΙΣ ΒΛΕΠΟΥΜΕ


Π.Ο.Ε.
Με έδρα την Ελβετία (περίχωρα της Γαλλίας), Φροντίζει να έχουν οι βιομηχανικές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής πολύ χαμηλούς συντελεστές δασμών εισαγωγής απο τρίτες χώρες όπως η Κίνα, η Αίγυπτος, το Πακιστάν κ.τ.λ. Ετσι κλείνουν τα εργοστάσια απο τις παραδοσιακά βιομηχανικές χώρες, ο κόσμος μένει χωρίς δουλειά και συντελείται αποβιομηχάνιση των χωρών εις χάρης της Κίνας και των άλλων χωρών.
Τ.Δ.Δ.
Εδρεύει στην Ελβετία και δημιουργήθηκε με τις Συμφωνίες της Χάγης του 1930.
Η Τράπεζα Διεθνών Διακανονισμών (ΤΔΔ) είναι ένας διεθνής οργανισμός αποτελούμενος από κεντρικές τράπεζες, που “Ασχολείται με τη διεθνή νομισματική και χρηματοοικονομική συνεργασία και δρα ως μια τράπεζα για τις κεντρικές τράπεζες.” Δεν βρίσκεται υπό τον έλεγχο καμίας εθνικής κυβέρνησης, δεν εκλέγεται απο κανένα λαό. Η ΤΔΔ λειτουργεί μέσα από υποεπιτροπές και γραμματείες, αλλά και μέσω του ετήσιου Γενικού Συμβουλίου όλων των μελών της. Επίσης, παρέχει τραπεζικές υπηρεσίες, μόνο όμως στις κεντρικές τράπεζες ή σε άλλους διεθνείς οργανισμούς.



Δηλαδή μεταβιβάζουν ετσι μόνιμα ότι απο το σύνταγμα υποχρεούνται να κάνουν οι ίδιες προσωρινά εκλεγμένες κυβερνήσεις, δημιουργώντας μόνιμες αρχές διακυβέρνησης μη εκλεγμένες απο τον λαό.
Παύλος Κριαράς
Δημοσιογράφος
*ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ…ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΙ ΛΕΩ.
Δεν είναι τόσο έξυπνος αυτός που οραματίσθηκε όλα αυτά, με σκοπό την παγκόσμια κυριαρχία μέσω των υπηρεσιών και εταιρειών του, βασισμένος στο αποκλειστικό και μόνιμο δικαίωμα της δημιουργίας (με απλή εκτύπωση) και την κυκλοφορία του χρήματος, που παράνομα απέσπασε απο μια προσωρινή κυβέρνηση, αποπροσανατολίζοντας τον κόσμο, στρέφοντας την προσοχή του οπουδήποτε αλλού μέσω των ΜΜΕ, εκτός απο την πηγή του προβλήματος.
Το σκεφτήκατε αυτό ποτέ;
Τα χρήματα που πληρώνουμε λοιπόν φόρο υποτέλειας -σύμφωνα με τα παραπάνω- αντί να γίνονται χρήσιμα έργα με διαφάνεια για τις επόμενες γενιές πάνε στα ταμεία τους, ενισχύοντας αυτούς που μελλοντικά θα μας σφάξουν και θα μας αποδεκατίσουν, αν δεν ξυπνήσουμε και να δράσουμε σωστά και οργανωμένα.



http://amfipolis.blogspot.gr/2012/11/videos.html
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Ελλάδα και ΕΕ προσπαθούν να κρύψουν το χρέος

20
Επικίνδυνοι χαρακτηρίζονται οι σχεδιασμοί της Γερμανίας, τους οποίους υιοθετεί το ελληνικό οικονομικό επιτελείο για τη διαχείρηση του δυσβάσταχτου δημοσίου χρέους της Ελλάδας. Σύμφωνα με προσχέδια που έχουν υποβληθεί στο ΔΝΤ προς εξέταση και διαβούλευση η ΕΕ, όπως είχε αποκαλύψειτ το Sofokleousin.gr δεν βλέπει υπέρογκο δημόσιο χρέος αλλά εστιάζει στη βραχυχρόνια αδυναμία εξυπηρέτησης.





Ξεκινώντας από αυτή την αφετηρία επιχειρεί να αποφύγει τη συζήτηση για ενδεχόμενο κούρεμα και επιχειρεί μια διασταλτική ερμηνεία της έννοιας μη-διαχειρίσιμο. Η ΕΕ, καθοδηγούμενη από τη Γερμανία εστιάζει τις διαβουλεύσεις σε μια αναίμακτη αναδιάρθρωση του δανεισμοί ώστε να μη θιγεί ο επίσημος τομέας.

Αυτό το σενάριο γεννά και τη θεωρία για επιμήκυνση των διακρατικών δανείων στα 30-50 έτη, μείωση των επιτοκίων και μετακύλιση μέρους ή και ολόκληρου του δανείου στήριξης στον EFSF. Αυτό το σενάριο περιλαμβάνει η ρήτρα για μηδενικές απώλειες «no casualties» αλλά προϋποθέτει τη μακροχρόνια δέσμευση του ΔΝΤ και της ΕΕ, δηλαδή της τρόικας, σε ένα εποπτικό όργανο που θα επιβλέπει την πορεία της ελληνικής οικονομίας ακόμα και αν δεν απαιτούνται Μνημόνια.

Η ελληνική κυβέρνηση έχει απριόρι αποδεχθεί τη λύση αυτή ως την πλέον συμφέρουσα και την προωθεί μάλιστα και στην επενδυτική κοινότητα επιχειρώντας να πείσει για το ρεαλισμό της και τη δυνατότητα άμεσης και πλήρους εφαρμογής.





Όπως επισημαίνουν κορυφαίοι αξιωματούχοι της Παγκόσμια Τράπεζας και της BIS στο Sofokleousin.gr η λύση αυτή δεν επιλύει το πρόβλημα απλά το κρύβει κάτω από το χαλί και αποτελεί ένα είδος swap χρέους.

Παράληλλα με αυτό τον τρόπο παρατείνεται η οικονομική και πολιτική κηδεμονία της χώρας μέσα από άγνωστους για την ώρα μηχανισμούς και χωρίς οριοθετημένο πεδίο δράσης.

Η ανάγκη όμως της κυβέρνησης να προωθήσει την άμεση επίλυση μιας χρονίζουσας κατάστασης και η έλλειψη σαφούς πολιτικού σχεδίου καθώς και βούλησης οδηγεί σε επιλογές οι οποίες δημιουργούν περισσότερα προβλήματα από αυτά που λύνουν.

Κοινοτικές πηγές και ο Γιάννης Στουρνάρας διαρρέουν τώρα ότι το ζήτημα της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους που πρέπει να διασφαλισθεί το αργότερο μέχρι το Eurogroup του Νοεμβρίου.

Η δρομολόγηση ή μη του νέου σχεδιασμού πρέπει να περάσει από το ΔΝΤ και να ανατραπεί η επίμονη μέχρι σήμερα θέση του για “κούρεμα” στο κεφάλαιο του ελληνικού χρέους με ζημίες που θα πρέπει να γράψουν τόσο οι χώρες δανειστές όσο και το EFSF. Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και ιδιαίτερα το Βερολίνο αποκλείουν μία τέτοια εκδοχή και αντιπροτείνουν στο ΔΝΤ την εναλλακτική που προαναφέρθηκε τόσο για το επίσημο (κρατικό) χρέος όσο και για το ιδιωτικό.

www.sofokleousin.gr
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Η πορεία του δημόσιου χρέους (ως ποσοστό του ΑΕΠ) τα τελευταία 136 χρόνια

21
Η πορεία του δημόσιου χρέους (ως ποσοστό του ΑΕΠ) τα τελευταία 136 χρόνια
Εικόνα
Το γράφημα με την εξέλιξη του δημόσιου χρέους της Ελλάδας από το 1884 μέχρι σήμερα
Οι σημαντικές (για την οικονομία) χρονολογίες είναι σημειωμένες στο γράφημα. Βλέπουμε ως εκ τούτου μια εκτίναξη του δημόσιου χρέους την περίοδο των Ελληνοτουρκικών πολέμων την αρχή του προηγούμενου αιώνα με το χρέος το 1896 να φτάνει το 223,5% του ΑΕΠ!
Ακολουθεί μια πτώση μέχρι την έναρξη του Α’ Παγκοσμίου πολέμου – περίοδος για την οποία όπως είναι λογικό δεν υπάρχουν στοιχεία – για να φτάσουμε σε μια αύξηση στο 105,9% το 1931.
Ακολουθεί ο Β’ Παγκόσμιος πόλεμος – όπου και πάλι δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία – για να φτάσουμε μετά από μια σύντομη περίοδο (στην οποία στην Ελλάδα μεσολάβησαν αρκετά πολιτικά γεγονότα όπως εμφύλιος και χούντα – δείτε εδώ την αλήθεια για την οικονομική κατάσταση που παρέδωσε η χούντα των συνταγματαρχών όσον αφορά στο δημόσιο χρέος) στην είσοδο της Ελλάδας στην ΕΟΚ.
Το χρέος το 1981 ήταν 26,7% του ΑΕΠ για να φτάσει το 2001 λίγο πριν την είσοδο της Ελλάδας στην ΟΝΕ το 107,0% του ΑΕΠ.
Την πορεία του χρέους τα επόμενα χρόνια την έχουμε μελετήσει αρκετά καλά λόγω όλων των πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων. Αξίζει να σημειωθεί πως με την “διαφημιζόμενη” ως έξοδο των μνημονίων το 2018, το χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ είχε σημειώσει νέο ρεκόρ στο 184,8% – σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία του IMF.
Το 2020 παρουσιάζει την μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων ετών με το χρέος να εκτινάζεται στο 205,2% με τις (μέχρι τώρα) προβλέψεις του IMF για το 2021 να τοποθετούν το χρέος στο 200,5% του ΑΕΠ.

https://jodi.graphics/9013

Σχόλια :
Τι παρατηρούμε ότι υπήρχε πριν από τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1896  ; 
Απάντηση: Τεράστιο δημόσιο χρέος ....
Τι τάση παρατηρούμε ότι υπάρχει αυτή την περίοδο από τα ΜΜΕ  ; 
Απάντηση: Μια τάση αναφοράς σχετικά με έναν επερχόμενο πόλεμο μεταξύ Τουρκίας - Ελλάδος
Συνεπώς τι παρατηρούμε ότι υπάρχει αυτή τη περίοδο , όπως και τότε ;;; 
Απάντηση: Ένα τεράστιο δημόσιο χρέος και μια τάση για πόλεμο
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

22
Πάλι δε καταλαβαίνω..... 

Το χρέος Γενικής Κυβέρνησης του 2009 αναθεωρήθηκε στα 298.032 εκ. ευρώ
Πόσο είναι τώρα το χρέος ;


ακολουθεί σχετικό άρθρο
Πάνω από τα 400 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2023 6:48
Αυξήθηκε κατά 12 δισ. ευρώ, σε σχέση με το 2021 και κατά 8 δισ. ευρώ, πάνω από το στόχο του υπ. Οικονομικών.


Από την έντυπη έκδοση
Το φράγμα των 400 δισ. ευρώ, έσπασε τον Δεκέμβριο του 2022 το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας, ξεφεύγοντας κατά περίπου 8 δισ. ευρώ, από το στόχο του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο. 
Συγχρόνως, πηγή ανησυχίας αποτελούν και οι κρατικές εγγυήσεις προς τράπεζες, επιχειρήσεις, φυσικά πρόσωπα και δημόσιους φορείς το ύψος των οποίων προσεγγίζει τα 30 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας, στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου εκτινάχθηκε στο ποσό των 400,28 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 11,94 δισ. ευρώ, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 388,34 δισ. ευρώ. 
Ακόμη, το ακαθάριστο χρέος της χώρας ανήλθε τον Δεκέμβριο του 2022, στο 190,5% του ΑΕΠ, από 194,5% του ΑΕΠ το 2021, με τη βελτίωση να οφείλεται καθαρά στην ποσοτική αύξηση του ΑΕΠ στη διάρκεια του προηγούμενου έτους.
Πηγή ανησυχίας συνιστά το γεγονός ότι, το ύψος στο οποίο διαμορφώθηκε το ακαθάριστο χρέος του Κράτους, είναι κατά 8 δισ. ευρώ, υψηλότερο, σε σχέση με τον στόχο που έθεσε το υπουργείο Οικονομικών και αποτυπώνεται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2023.
Ειδικότερα ο στόχος του ΥΠΟΙΚ ήταν το συνολικό χρέος να συγκρατηθεί στο τέλος του 2022, στο ποσό των 392,3 δισ. ευρώ, αλλά τελικά διαμορφώθηκε σε επίπεδα υψηλότερα κατά 7,98 δισ. ευρώ. 
Η διαφορά με το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης
Πρέπει να σημειωθεί, πως  τα συγκεκριμένα στοιχεία αφορούν στο ακαθάριστο δημόσιο χρέος ή Χρέος Κεντρικής Διοίκησης, το οποίο διαφέρει από το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης, το οποίο αποτελεί τον δείκτη παρακολούθησης των δημοσιονομικών επιδόσεων των κρατών. 
Σύμφωνα με τον ορισμό της Eurostat, από το συνολικό ακαθάριστο χρέος των κρατών αφαιρούνται:
Τα κρατικά ομόλογα που κατέχουν ασφαλιστικά ταμεία και οι ΟΤΑ και άλλοι δημόσιοι φορείς, το αποκαλούμενο ενδοκυβερνητικό χρέος, το οποίο σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού το 2022 υπολογίζονται σε 21,2 δισ. ευρώ.
Τα κέρματα και οι επενδύσεις σε κρατικά ομόλογα των νομικών προσώπων, το ύψος των οποίων για το 2022, υπολογίζεται από το ΥΠΟΙΚ σε 16,1 δισ. ευρώ.  
Με την αφαίρεση του ενδοκυβερνητικού χρέους, προκύπτει το χρέος Γενικής Κυβέρνησης, το οποίο σύμφωνα με τον στόχο του ΥΠΟΙΚ και με την προϋπόθεση ότι το Χρέος Κεντρικής Διοίκησης θα συγκρατείτο στα επίπεδα των 392,3 δις. ευρώ, θα διαμορφωνόταν στο ποσό των 355 δισ. ευρώ ή στο 168,9% του ΑΕΠ.
Ωστόσο μετά την απροσδόκητη αύξηση του συνολικού χρέους κατά 8 δισ. ευρώ, λογικά έχει επηρεαστεί και το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης, αλλά τα οριστικά στοιχεία θα εκδοθούν στο προσεχές δίμηνο.
Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι, πως οι τόκοι και τα χρεολύσια που καταβάλλονται ετησίως, υπολογίζονται στο συνολικό χρέος και όχι μόνο στο χρέος Γενικής Κυβέρνησης.
Γιατί αυξήθηκε
Από τα αναλυτικά στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προκύπτει πως η αύξηση του δημοσίου χρέους προήλθε από τον νέο δανεισμό, το ύψος του οποίου ήταν υψηλότερο από τις εξοφλήσεις τίτλων που έληξαν.
Ειδικότερα στη διάρκεια του 2022 εκδόθηκαν μακροπρόθεσμοι τίτλοι αξίας 8.202 εκατ. ευρώ, και εξοφλήθηκαν ομόλογα αξίας 4.352 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να προστεθούν στο χρέος 3.850 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα το χρέος επιβαρύνθηκε από το “ισοζύγιο” νέων εκδόσεων και εξοφλήσεων, δανείων, εντόκων γραμματίων και repos, συν αλλαγές στην ισοτιμία με αποτέλεσμα η συνολική επιβάρυνση στο χρέος να φτάσει σε 11,94 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2021.
Από το συνολικό ποσό του χρέους των 400,28 δισ. ευρώ, τα 303,54 δισ. ευρώ, αποτελούνται από δάνεια και τα υπόλοιπα, περίπου 97 δισ. ευρώ, είναι ομόλογα και έντοκα γραμμάτια.
Το υπόλοιπο των δανείων του Μηχανισμού Στήριξης, ανέρχονταν στο τέλος του Δεκεμβρίου σε 235,57 εκατ. ευρώ, μειωμένο σε σχέση με το τέλος του 2021, που ήταν 242,62 δισ. ευρώ.
Οι εγγυήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το ποσό των κρατικών εγγυήσεων στο τέλος του Δεκεμβρίου 2022 ανήλθε σε 29,63 δις. ευρώ, μειωμένο σε σχέση με το ποσό των 30,66 δις. ευρώ, που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.
Από το συνολικό ποσό των 29,63 δισ. ευρώ, τα 17,91 δισ. ευρώ, αφορούν στις εγγυήσεις που δόθηκαν στις τράπεζες, στο πλαίσιο του προγράμματος Ηρακλής.
Το υπόλοιπο ποσό προέρχεται από κρατικές εγγυήσεις προς φορείς εντός και εκτός γενικής κυβέρνησης, ιδιωτικές επιχειρήσεις, εγγυήσεις στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας, εγγυήσεις της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας κ.λπ.

https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... io-chreos/

Υ.Γ. Τι κάναμε τόσα χρόνια ; Από το 2009; Αυξήσαμε το δημόσιο χρέος κατά 100 δισ ευρώ ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

23
LAPTONAS έγραψε: 13 Φεβ 2023, 23:01 Πάλι δε καταλαβαίνω..... 

Το χρέος Γενικής Κυβέρνησης του 2009 αναθεωρήθηκε στα 298.032 εκ. ευρώ
Πόσο είναι τώρα το χρέος ;


ακολουθεί σχετικό άρθρο
Πάνω από τα 400 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος
Σάββατο, 4 Φεβρουαρίου 2023 6:48
Αυξήθηκε κατά 12 δισ. ευρώ, σε σχέση με το 2021 και κατά 8 δισ. ευρώ, πάνω από το στόχο του υπ. Οικονομικών.


Από την έντυπη έκδοση
Το φράγμα των 400 δισ. ευρώ, έσπασε τον Δεκέμβριο του 2022 το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας, ξεφεύγοντας κατά περίπου 8 δισ. ευρώ, από το στόχο του υπουργείου Οικονομικών που τέθηκε μόλις τον περασμένο Νοέμβριο. 
Συγχρόνως, πηγή ανησυχίας αποτελούν και οι κρατικές εγγυήσεις προς τράπεζες, επιχειρήσεις, φυσικά πρόσωπα και δημόσιους φορείς το ύψος των οποίων προσεγγίζει τα 30 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών το συνολικό δημόσιο χρέος της χώρας, στο τέλος του περασμένου Δεκεμβρίου εκτινάχθηκε στο ποσό των 400,28 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 11,94 δισ. ευρώ, σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2021 που είχε διαμορφωθεί σε 388,34 δισ. ευρώ. 
Ακόμη, το ακαθάριστο χρέος της χώρας ανήλθε τον Δεκέμβριο του 2022, στο 190,5% του ΑΕΠ, από 194,5% του ΑΕΠ το 2021, με τη βελτίωση να οφείλεται καθαρά στην ποσοτική αύξηση του ΑΕΠ στη διάρκεια του προηγούμενου έτους.
Πηγή ανησυχίας συνιστά το γεγονός ότι, το ύψος στο οποίο διαμορφώθηκε το ακαθάριστο χρέος του Κράτους, είναι κατά 8 δισ. ευρώ, υψηλότερο, σε σχέση με τον στόχο που έθεσε το υπουργείο Οικονομικών και αποτυπώνεται στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού του 2023.
Ειδικότερα ο στόχος του ΥΠΟΙΚ ήταν το συνολικό χρέος να συγκρατηθεί στο τέλος του 2022, στο ποσό των 392,3 δισ. ευρώ, αλλά τελικά διαμορφώθηκε σε επίπεδα υψηλότερα κατά 7,98 δισ. ευρώ. 
Η διαφορά με το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης
Πρέπει να σημειωθεί, πως  τα συγκεκριμένα στοιχεία αφορούν στο ακαθάριστο δημόσιο χρέος ή Χρέος Κεντρικής Διοίκησης, το οποίο διαφέρει από το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης, το οποίο αποτελεί τον δείκτη παρακολούθησης των δημοσιονομικών επιδόσεων των κρατών. 
Σύμφωνα με τον ορισμό της Eurostat, από το συνολικό ακαθάριστο χρέος των κρατών αφαιρούνται:
Τα κρατικά ομόλογα που κατέχουν ασφαλιστικά ταμεία και οι ΟΤΑ και άλλοι δημόσιοι φορείς, το αποκαλούμενο ενδοκυβερνητικό χρέος, το οποίο σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού το 2022 υπολογίζονται σε 21,2 δισ. ευρώ.
Τα κέρματα και οι επενδύσεις σε κρατικά ομόλογα των νομικών προσώπων, το ύψος των οποίων για το 2022, υπολογίζεται από το ΥΠΟΙΚ σε 16,1 δισ. ευρώ.  
Με την αφαίρεση του ενδοκυβερνητικού χρέους, προκύπτει το χρέος Γενικής Κυβέρνησης, το οποίο σύμφωνα με τον στόχο του ΥΠΟΙΚ και με την προϋπόθεση ότι το Χρέος Κεντρικής Διοίκησης θα συγκρατείτο στα επίπεδα των 392,3 δις. ευρώ, θα διαμορφωνόταν στο ποσό των 355 δισ. ευρώ ή στο 168,9% του ΑΕΠ.
Ωστόσο μετά την απροσδόκητη αύξηση του συνολικού χρέους κατά 8 δισ. ευρώ, λογικά έχει επηρεαστεί και το Χρέος Γενικής Κυβέρνησης, αλλά τα οριστικά στοιχεία θα εκδοθούν στο προσεχές δίμηνο.
Μια άλλη σημαντική παράμετρος είναι, πως οι τόκοι και τα χρεολύσια που καταβάλλονται ετησίως, υπολογίζονται στο συνολικό χρέος και όχι μόνο στο χρέος Γενικής Κυβέρνησης.
Γιατί αυξήθηκε
Από τα αναλυτικά στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους προκύπτει πως η αύξηση του δημοσίου χρέους προήλθε από τον νέο δανεισμό, το ύψος του οποίου ήταν υψηλότερο από τις εξοφλήσεις τίτλων που έληξαν.
Ειδικότερα στη διάρκεια του 2022 εκδόθηκαν μακροπρόθεσμοι τίτλοι αξίας 8.202 εκατ. ευρώ, και εξοφλήθηκαν ομόλογα αξίας 4.352 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα να προστεθούν στο χρέος 3.850 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα το χρέος επιβαρύνθηκε από το “ισοζύγιο” νέων εκδόσεων και εξοφλήσεων, δανείων, εντόκων γραμματίων και repos, συν αλλαγές στην ισοτιμία με αποτέλεσμα η συνολική επιβάρυνση στο χρέος να φτάσει σε 11,94 δισ. ευρώ, σε σύγκριση με το 2021.
Από το συνολικό ποσό του χρέους των 400,28 δισ. ευρώ, τα 303,54 δισ. ευρώ, αποτελούνται από δάνεια και τα υπόλοιπα, περίπου 97 δισ. ευρώ, είναι ομόλογα και έντοκα γραμμάτια.
Το υπόλοιπο των δανείων του Μηχανισμού Στήριξης, ανέρχονταν στο τέλος του Δεκεμβρίου σε 235,57 εκατ. ευρώ, μειωμένο σε σχέση με το τέλος του 2021, που ήταν 242,62 δισ. ευρώ.
Οι εγγυήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, το ποσό των κρατικών εγγυήσεων στο τέλος του Δεκεμβρίου 2022 ανήλθε σε 29,63 δις. ευρώ, μειωμένο σε σχέση με το ποσό των 30,66 δις. ευρώ, που ήταν τον Δεκέμβριο του 2021.
Από το συνολικό ποσό των 29,63 δισ. ευρώ, τα 17,91 δισ. ευρώ, αφορούν στις εγγυήσεις που δόθηκαν στις τράπεζες, στο πλαίσιο του προγράμματος Ηρακλής.
Το υπόλοιπο ποσό προέρχεται από κρατικές εγγυήσεις προς φορείς εντός και εκτός γενικής κυβέρνησης, ιδιωτικές επιχειρήσεις, εγγυήσεις στο πλαίσιο των μέτρων αντιμετώπισης των συνεπειών της πανδημίας, εγγυήσεις της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας κ.λπ.

https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... io-chreos/

Υ.Γ. Τι κάναμε τόσα χρόνια ; Από το 2009; Αυξήσαμε το δημόσιο χρέος κατά 100 δισ ευρώ ;
 
 
Η διαφορά είναι πως τώρα οι αγορές μας κατατάσσουν στους αξιόπιστους δανειολήπτες και γι αυτό το λόγο δανειζόμαστε με χαμηλά επιτόκια. 
Αλλά και το 2009 δανειζόμασταν σχετικώς χαμηλά, το πρόβλημα το δημιούργησε ο Γιωργάκης. Για τον λόγο που το έλλειμμα είχε φτάσει στο 15% και έβλεπε πως δεν θα μπορούσε αλλιώς να περάσει μέτρα οικονομικής προσαρμογής. 
Έτσι με τον τότε πρόεδρο του ΔΝΤ Strauss Kahn, είχε συνάψει το πλάνο της χρεοκοπίας ήδη 6 μήνες πριν γίνει πρωθυπουργός, όπως αποκάλυψε γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι.
Έτσι μόλις έγινε πρωθυπουργός άρχισε να δυσφημεί την Ελλάδα καθημερινά για να ανεβάζει έτσι τα επιτόκια ώστε να δικαιολογείται η φυγή στο ΔΝΤ

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

24
aetos64 έγραψε: 19 Φεβ 2023, 00:47
https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... io-chreos/

Υ.Γ. Τι κάναμε τόσα χρόνια ; Από το 2009; Αυξήσαμε το δημόσιο χρέος κατά 100 δισ ευρώ ;
 
Η διαφορά είναι πως τώρα οι αγορές μας κατατάσσουν στους αξιόπιστους δανειολήπτες και γι αυτό το λόγο δανειζόμαστε με χαμηλά επιτόκια. 
Αλλά και το 2009 δανειζόμασταν σχετικώς χαμηλά, το πρόβλημα το δημιούργησε ο Γιωργάκης. Για τον λόγο που το έλλειμμα είχε φτάσει στο 15% και έβλεπε πως δεν θα μπορούσε αλλιώς να περάσει μέτρα οικονομικής προσαρμογής. 
Έτσι με τον τότε πρόεδρο του ΔΝΤ Strauss Kahn, είχε συνάψει το πλάνο της χρεοκοπίας ήδη 6 μήνες πριν γίνει πρωθυπουργός, όπως αποκάλυψε γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι.
Έτσι μόλις έγινε πρωθυπουργός άρχισε να δυσφημεί την Ελλάδα καθημερινά για να ανεβάζει έτσι τα επιτόκια ώστε να δικαιολογείται η φυγή στο ΔΝΤ
Συμφωνώ με όσα λες, αν μπορείς να βρεις και να αναρτήσεις το βίντεο καλά θα ήταν. Αλλά πες μου γιατί πραγματικά νιώθω σαν κάτι να μην πάει καλά: το έλλειμμα, δεν είναι τα έξοδα του κράτους αφού αφαιρέσουμε τα έσοδα (επί του ΑΕΠ); τα οποία υπερέβησαν τα έσοδα κατά 12,7% το 2009 ; Άρα, με όσα λέμε:

Το έλλειμμα ήταν 2,8 % το 2007 - αρκετό για να υπάρχει χρέος
Το έλλειμμα ήταν 12,7% το 2009 - το φούσκωσαν επί Γιωργάκη για να αυξηθεί το χρέος
το έλλειμμα ήταν 7,4% το 2021 - το χρέος παραμένει υψηλό 

Το δημόσιο χρέος το 2007 ήταν περίπου 234 δισ. ευρώ
Το δημόσιο χρέος το 2009 ήταν περίπου 298 δισ. ευρώ
Το δημόσιο χρέος το 2021 ήταν περίπου 357 δισ. ευρώ

Τι άλλαξε λοιπόν ουσιαστικά σε σχέση με το 2007-2009; παραμένουμε να έχουμε το υψηλότερο έλλειμμα στην Ευρώπη, και είμαστε και ακόμα χρεωμένοι τόσα δις. Δηλαδή, ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει τίποτα, όλες αυτές οι προσπάθειες που έγιναν δεν έκαναν καμία ουσιαστική διαφορά σε σχέση με το 2007.Ο Γιωργάκης ελεύθερος. Τι εμποδίζει να βγει πάλι ένας πουλημένος και να κάνει ακριβώς το ίδιο ; = Φούσκωμα του ελλείμματος (απλά δημιουργώντας έξοδα περισσότερα από έσοδα) και έπειτα να έρθει ο από "μηχανής θεός ΔΝΤ" με ένα σωρό ανυπόστατα μέτρα με σκοπό να αρπάξει τον πλούτο της χώρας ;  Μόνο ο φόβος του οργισμένου όχλου νομίζω 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

25
LAPTONAS έγραψε: 19 Φεβ 2023, 15:49
aetos64 έγραψε: 19 Φεβ 2023, 00:47
https://www.naftemporiki.gr/finance/eco ... io-chreos/

Υ.Γ. Τι κάναμε τόσα χρόνια ; Από το 2009; Αυξήσαμε το δημόσιο χρέος κατά 100 δισ ευρώ ;
 
Η διαφορά είναι πως τώρα οι αγορές μας κατατάσσουν στους αξιόπιστους δανειολήπτες και γι αυτό το λόγο δανειζόμαστε με χαμηλά επιτόκια. 
Αλλά και το 2009 δανειζόμασταν σχετικώς χαμηλά, το πρόβλημα το δημιούργησε ο Γιωργάκης. Για τον λόγο που το έλλειμμα είχε φτάσει στο 15% και έβλεπε πως δεν θα μπορούσε αλλιώς να περάσει μέτρα οικονομικής προσαρμογής. 
Έτσι με τον τότε πρόεδρο του ΔΝΤ Strauss Kahn, είχε συνάψει το πλάνο της χρεοκοπίας ήδη 6 μήνες πριν γίνει πρωθυπουργός, όπως αποκάλυψε γαλλικό τηλεοπτικό κανάλι.
Έτσι μόλις έγινε πρωθυπουργός άρχισε να δυσφημεί την Ελλάδα καθημερινά για να ανεβάζει έτσι τα επιτόκια ώστε να δικαιολογείται η φυγή στο ΔΝΤ
Συμφωνώ με όσα λες, αν μπορείς να βρεις και να αναρτήσεις το βίντεο καλά θα ήταν. Αλλά πες μου γιατί πραγματικά νιώθω σαν κάτι να μην πάει καλά: το έλλειμμα, δεν είναι τα έξοδα του κράτους αφού αφαιρέσουμε τα έσοδα (επί του ΑΕΠ); τα οποία υπερέβησαν τα έσοδα κατά 12,7% το 2009 ; Άρα, με όσα λέμε:

Το έλλειμμα ήταν 2,8 % το 2007 - αρκετό για να υπάρχει χρέος
Το έλλειμμα ήταν 12,7% το 2009 - το φούσκωσαν επί Γιωργάκη για να αυξηθεί το χρέος
το έλλειμμα ήταν 7,4% το 2021 - το χρέος παραμένει υψηλό 

Το δημόσιο χρέος το 2007 ήταν περίπου 234 δισ. ευρώ
Το δημόσιο χρέος το 2009 ήταν περίπου 298 δισ. ευρώ
Το δημόσιο χρέος το 2021 ήταν περίπου 357 δισ. ευρώ

Τι άλλαξε λοιπόν ουσιαστικά σε σχέση με το 2007-2009; παραμένουμε να έχουμε το υψηλότερο έλλειμμα στην Ευρώπη, και είμαστε και ακόμα χρεωμένοι τόσα δις. Δηλαδή, ουσιαστικά δεν έχει αλλάξει τίποτα, όλες αυτές οι προσπάθειες που έγιναν δεν έκαναν καμία ουσιαστική διαφορά σε σχέση με το 2007.Ο Γιωργάκης ελεύθερος. Τι εμποδίζει να βγει πάλι ένας πουλημένος και να κάνει ακριβώς το ίδιο ; = Φούσκωμα του ελλείμματος (απλά δημιουργώντας έξοδα περισσότερα από έσοδα) και έπειτα να έρθει ο από "μηχανής θεός ΔΝΤ" με ένα σωρό ανυπόστατα μέτρα με σκοπό να αρπάξει τον πλούτο της χώρας ;  Μόνο ο φόβος του οργισμένου όχλου νομίζω 
 
 
Αυτό που άλλαξε είναι πως το σύνολο του ελληνικού χρέους εξαγοράστηκε από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες με τη σειρά τους, από πάνω από 6 % του επιτοκίου του μας το χρέωσαν με κάτω από 1 % για να γίνει  βιώσιμο.

Όσο για την προσχεδιασμένη προσφυγή στο ΔΝΤ από τον Παπανδρέου στα ακόλουθα λινκ.

Αποκάλυψη-σοκ: μας <<ετοίμαζαν>> το ΔΝΤ από τον Ιούνιο του 2009

Μας έστειλαν το ΔΝΤ από τον Ιούνιο του 2009

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

26
aetos64 έγραψε: 19 Φεβ 2023, 21:17
Αυτό που άλλαξε είναι πως το σύνολο του ελληνικού χρέους εξαγοράστηκε από τις χώρες της ΕΕ, οι οποίες με τη σειρά τους, από πάνω από 6 % του επιτοκίου του μας το χρέωσαν με κάτω από 1 % για να γίνει  βιώσιμο.

Όσο για την προσχεδιασμένη προσφυγή στο ΔΝΤ από τον Παπανδρέου στα ακόλουθα λινκ.

Αποκάλυψη-σοκ: μας <<ετοίμαζαν>> το ΔΝΤ από τον Ιούνιο του 2009

Μας έστειλαν το ΔΝΤ από τον Ιούνιο του 2009
Πολύ εύστοχα. Ας αφήσουμε όμως το δανεισμό για τώρα και ας εστιάσουμε για λίγο στην φράση "μας ετοίμασαν για το ΔΝΤ" και στην δημοσιονομική πολιτική. 
Με τον όρο Δημοσιονομική πολιτική εννοείται η πρακτική της είσπραξης κρατικών εσόδων και οι δαπάνες του κράτους. Η δημοσιονομική πολιτική βασίζεται, κατά κόρον, στις θεωρίες του Βρετανού οικονομολόγου Τζων Μέυναρντ Κέυνς, ο οποίος θεωρούσε ότι οι μεταρρυθμίσεις του φορολογικού συστήματος και οι κυβερνητικές δαπάνες έχουν, θετικό ή και αρνητικό, αντίκτυπο στη συνολική ζήτηση και το επίπεδο της οικονομικής δραστηριότητας. Η δημοσιονομική και νομισματική πολιτική είναι οι βασικές στρατηγικές που χρησιμοποιεί η κυβέρνηση και η Κεντρική Τράπεζα μιας χώρας για την προώθηση των οικονομικών της στόχων. Ο συνδυασμός αυτών των πολιτικών επιτρέπει στις αρχές αυτές να κρατούν τον πληθωρισμό σε λογικά επίπεδα, 2% –3% και και την αύξηση της απασχόλησης, την αύξηση του ΑΕΠ στο 2% –3% και το ποσοστό ανεργίας κοντά στο 4% –5%. [1] Οι υπέρμαχοι των κεϋνσιανικών πολιτικών υποστηρίζουν ότι η αύξηση των δημοσίων δαπανών και η μείωση του συντελεστή των φόρων είναι οι καλύτεροι τρόποι για να αυξηθεί η συνολική ζήτηση. Επιπλέον, υποστηρίζουν ότι η επεκτατική δημοσιονομική πολιτική θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε περιόδους ύφεσης ή χαμηλής οικονομικής δραστηριότητας ως εργαλείο για την οικοδόμηση του πλαισίου μιας ισχυρής οικονομικής ανάπτυξης.
https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE ... E%BA%CE%AE
Δεν ξέρω αν συμφωνείς, αλλά τι βλέπουμε παραπάνω στο λήμμα ; Ας το αναλύσουμε λίγο. Βλέπουμε ότι οι "υπέρμαχοι των κεϋνσιανικών πολιτικών υποστηρίζουν ότι η αύξηση των δημοσίων δαπανών".... δηλαδή αυτό που έγινε από το 2007 έως το 2009, όταν τα έξοδά αυξήθηκαν τόσο ώστε να δημιουρηθεί έλλειμμα από 2,8 προς 12,7% ! Έπειτα, ήρθε το ΔΝΤ - όπως πολύ εύστοχα περιέγραψες μετά από τις κινήσεις που έκανε ο Γιωργάκης- για να μας μειώσει με "μεταρρυθμίσεις του φορολογικού συστήματοςΚΑΙ ΚΑΛΑ ώστε οι κυβερνητικές δαπάνες να μειωθούν. Και ρωτάω εδώ: Δηλαδή τι άλλαξε ως προς την δημοσιονομική πολιτική ; Η κυβέρνηση παρέλαβε έλλειμμα στο 2,8 % και το πήγε 12,7% και μετά από δέκα χρόνια είμαστε στο 7,4%. Ουσιαστικά, όλο το παραμύθι με το έλλειμα το δημιούργησαν οι δύο κυβερνήσεις μεταξύ 2009-2012, ρυμίζονοντας απλά τα έξοδα (δαπάνες) και τα έσοδα (= πολύ κακή δημοσιονομική πολιτική). 

Εδώ τώρα μπαίνει αυτό που είπες: 
το πρόβλημα το δημιούργησε ο Γιωργάκης. Για τον λόγο που το έλλειμμα είχε φτάσει στο 15% και έβλεπε πως δεν θα μπορούσε αλλιώς να περάσει μέτρα οικονομικής προσαρμογής. 
 
Το έλλειμα λοιπόν, δεν είναι σωστό να λέμε ότι είχε φτάσει στο 15% , διότι δεν έφτασε μόνο του, δεν είναι χαρταετός το έλλειμα να το πηγαίνει ο αέρας εκεί και δω. Το έλλειμα έφτασε στο 12,7% το 2009 λόγω μεταρρυθμίσεων που της έκανε το κυρίαρχο κόμμα εις γνώση της αντιπολίτευσης. Και ρωτάω εδώ, ρωτώ ξανά: καλά, η κυβέρνηση που πήγε το έλλειμα στο 12,7% δεν ήξερε τι έκανε ;;; κι επιπλέον αφού οι ίδιοι το πήγαν στο 12,7 δεν ήξερα να το ξαναπάνε στο 2,8% όπως ήταν το 2007 ; 

ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Νομίζω και ο πιό απλός νοικοκύρης, στο σπίτι του, αν ξεφύγει ένα έτος και ξοδέψει λίγο παραπάνω χρήματα και πάρει ας πούμε 9-11 σακούλες πατάτες παραπάνω, μπορεί να δει τι πήγε στραβά και ξέφυγε (θα δει ας πούμε τις αποδείξεις από τις δαπάνες). Δεν είναι παράλογο να φωνάξει τον ταμεία της τραπεζας (πχ. ΔΝΤ) για παράδειγμα να του βρει τι έκανε λάθος ;;; Γιατί δηλαδή αντίστοιχα η Ελλάδα έπρεπε να προσφύγει στο ΔΝΤ ;;; Σε τι ακριβώς αποσκοπούσε η "προσφυγή σε ΔΝΤ";;; ή μήπως τελικά όλα έγιναν για να μας "πάρουν το σπίτι με αφορμή μερικές σακούλες πατάτες" σύμφωνα με το παράδειγμα το νοικοκύρη; 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το δημόσιο χρέος της Ελλάδας και η πορεία του έως σήμερα

27
Και ρωτάω εδώ: Δηλαδή τι άλλαξε ως προς την δημοσιονομική πολιτική ; Η κυβέρνηση παρέλαβε έλλειμμα στο 2,8 % και το πήγε 12,7% και μετά από δέκα χρόνια είμαστε στο 7,4%. Ουσιαστικά, όλο το παραμύθι με το έλλειμα το δημιούργησαν οι δύο κυβερνήσεις μεταξύ 2009-2012, ρυμίζονοντας απλά τα έξοδα (δαπάνες) και τα έσοδα (= πολύ κακή δημοσιονομική πολιτική). 
Λάθος. Το έλλειμμα άρχισε να ξεφεύγει από το 2004, ουσιαστικά πριν το 2000 περίπου αλλά λόγω των μεγάλων έργων για τους Ολυμπιακούς Αγώνες, αυτό δεν γινόταν αντιληπτό. Αυτό το γεγονός οι κυβερνήσεις το έκρυβαν και μάλιστα με "πλάτες" της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παρότι η Ελλάδα ταυτόχρονα κατηγορούνταν από τους ίδιους πως "μαγειρεύει" τα δημοσιονομικά στοιχεία.
Και αυτός ο δημοσιονομικός εκτροχιασμός δεν ήταν ελληνικό φαινόμενο αλλά αφορούσε όλη την Ευρωπαϊκη Ένωση. Ποέκυψε όταν κατέρρευσε το Ανατολικό μπλοκ κρατών αρχές του '90 και άρχισαν να φεύγουν οι επιχειρήσεις από τις δυτικές χώρες προς ανατολάς προσβλέποντας σε ύψηλότερα κέρδη και έτσι σε μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα.
Έτσι λοιπόν μειώθηκαν τα φορολογικά έσοδα για το κράτος με τρόπο μη κατανοητό για τους πολίτες και άρα απροθυμία σε περικοπές και λιτότητα. 

Η λύση του προβλήματος που αποφασίστηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Γερμανίας-Γαλίας) ήταν οι χώρες να καταναλώνουν περισσότερο απο όσο θα έπρεπε, για μια περίπου δεκαετία έως ότου ισοσταθμηστούν τα συν-πλειν του ανοίγματος προς τα ανατολικά κράτη, ώστε τα έσοδα που έλειπαν στο κράτος να τα κάλυπτε η υπερκατανάλωση (υπερδανεισμός του κράτους). Η Γερμανία σε αυτό το πλάνο είχε την ακριβώς αντίθετη αντζέντα: θα κέρδιζε όσα της έλειπαν από την υπερκατανάλωση των υπολοίπων, αφαρμόζοντας για τον εαυτό της λιτότητα και άρα αύξηση της ανταγονιστικότητάς της. 

https://de.wikipedia.org/wiki/Agenda_2010
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παγκόσμια - Ελληνική Οικονομία”

cron