aetos64 έγραψε: ↑11 Ιουν 2022, 21:50
dominique έγραψε: ↑09 Ιουν 2022, 23:11
Ήταν μια ωραία πρωϊα, ένας αφορισμένος απο την Ρωσική εκκλησία, ο Φιλάρετος και ο "μητροπολίτης Κιέβου" Επιφάνιος και οι δυο σχισματικοί δημιουργησαν νεα εκκλησία της Ουκρανίας και ζήτησαν να δοθεί αυτοκεφαλία στην Ουκρανική εκκλησία σε βάρος του Ονουφρίου του κανονικού Μητροπολίτη Κιέβου και πάσης Ουκρανίας, για να μην ανήκουν στη Ρωσία.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης όμως δικαίωσε τον άδικα αφορισμένο επίσκοπο Φιλάρετο και τον Μητροπολίτη Κιέβου. Και αυτό επιβεβαιώνει αυτό που αιώνες συμβαίνει με το Ρωσικό Πατριαρχείο το οποίο ως άλλος Παπισμός προσβλέπει στη υφαρπαγή του πρωτείου του Πατριαρχείου Κων/πόλεως και την διατάραξη της εκκλησιαστικής αρμονίας.
Προσωπικά πιστεύω πως το πρωτείο του Οικουμενικού Πατριαρχείου δεν μπορεί παραχωρηθεί σε μη Έλληνες και αυτό όχι απο ρατσιστικούς λόγους αλλά απο την εμπειρία μου με τον τρόπο σκέψεως μή Ελλήνων.
Αυτό το βασίζω και στην θέση του Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως ο οποίος κήρυξε πως "“Ο Έλλην είναι πλασμένος φιλόσοφος, είναι και πλασμένος Χριστιανός, είναι πλασμένος να γνωρίζει την Αλήθεια και να την διαδίδει εις τα άλλα Έθνη. Ναι ο Έλλην εγεννήθη κατά την Θεία Πρόνοια διδάσκαλος της ανθρωπότητας."
viewtopic.php?p=71185#p71185
Ο Άγιος Παΐσιος είπε πως "ο Θεός μας έδωσε τον καλύτερο Πατριάρχη."
https://www.romfea.gr/katigories/10-apo ... -patriarxi
Tα συμφέροντα που παίζουν απο πίσω είναι πολλά, φυσικά και το Ρωσικό Πατριαρχείο δεν είναι αθώο, όμως τίθονται άλλα πολλά ζητήματα, δεν γίνεται με τη δικαιολογία να μην χαθεί το πρωτείο του Πατριαρχείο απο τους Έλληνες να προβαίνουμε σε σφάλματα.
Για τον αφορισμό
Ειδικότερα, ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος δήλωσε ότι γνωρίζει «Μητροπολίτη» Φιλάρετο για μεγάλο χρονικό διάστημα: «Είμαστε στην ίδια ηλικία με τον Μητροπολίτη Φιλάρετο, τον γνωρίζω από τότε που ήταν στο Παγκόσμιο Συμβούλιο των Εκκλησιών και εκπροσωπούσε την Εκκλησία της Ρωσίας. Ξέρω όλες τις λεπτομέρειες, πως όταν κάποιος βάζει πρώτα τον εαυτό του και μετά το Χριστό οδηγείται σε τραγωδίες».Ο Αρχιεπίσκοπος Αναστάσιος τόνισε ότι «Από την στιγμή που ήταν αφορισμένος και αναθεματισμένος δεν μπορούσε να κάνει χειροτονίες. Η χειροτονία δεν είναι κάτι που κάνουμε προσωπικά, είναι κάτι που γίνεται όταν εκπροσωπούμε την Εκκλησία. Δεν μπορείς να λες ότι έρχεται το Άγιο Πνεύμα, όταν εσύ ο ίδιος το έχεις εγκαταλείψει από καιρό. Γι’ αυτό κι εμείς έχουμε μείνει στη γραμμή την οποία ξέρετε και δεν έχουμε κάνει αναγνώριση.
Το 1995, αυτοαναγορεύθηκε σε Πατριάρχη. Είχε προηγηθεί η καθαίρεσή του το 1992 και στη συνέχεια ο αφορισμός του από την Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία το 1997, ενέργεια που δεν αναγνωρίστηκε από τη σύνοδο του UOC-KP, αλλά αναγνωρίστηκε από σύσσωμη την Ορθόδοξη Εκκλησία, συμπεριλαμβανομένης της Εκκλησίας της Κωνσταντινούπολης. Η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, με επιστολή που απέστειλε στον Πατριάρχη Μόσχας Αλέξιο Β' τον Ιούλιο του 1992, έκανε αποδεκτή την καθαίρεση του Φιλάρετου και ο Οικουμενικός Πατριάρχης αναγνώρισε τον αναθεματισμό του με επιστολή του προς τον Πατριάρχη Αλέξιο Β' τον Απρίλιο του 1997.
Λύνουμε και δένουμε δηλαδή.
Ο αναγνωρισμένα αφορισμένος , ξεαφορίζεται και γίνεται Μητροπολίτης Κιέβου, και την μία μέρα αναγνωρίζουμε το Ονούφριο και την άλλη τον Φιλάρετο.
Και ο Ονούφριος τι; Παύει να είναι επίσκοπος; Είναι σχισματικός; Εξέπεσε και τον παύσαμε ξαφνικά;
Οχι, απλά αναγνωρίσαμε άλλον για γεωπολιτικά θέματα, αλλά σίγουρα οχι προς δόξα του Θεού.