Η προσευχή προς τον θεό του κάτω κόσμου και το “Υπουργείο … Κλιματικής Αλλαγής”!

1
Εικόνα

“Ή ολόστραβος είν’ ο γυαλός ή θεόστραβα αρμενίζουμε”!
Το “Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής(?!)” και το πρόγραμμα «ΥΠΕΚΑ-ΑΘΗΝΑ-ΑΤΤΙΚΗ 2014» το οποίο πληρώνει από την τσέπη του ο εξαθλιωμένος ορθόδοξος ελληνικός λαός, δημιούργησαν ένα “εικαστικό κακοτέχνημα” με προϋπολογισμό 18.000 €, που σε κάνει να αναρωτιέσαι σε ποιόν απευθύνεται, αν είναι ανθρώπινο λάθος ή αποκρυφιστικό μήνυμα.
Τα χέρια σε στάση ικεσίας-προσευχής, πάντα προτείνονται ψηλά, προς τον… ουρανό, προς τον Θεό, ενώ εδώ οδηγούνται κάθετα προς την γη, προς τον Άδη!
Δεν χρειάζεται να γράψουμε περισσότερα γιατί η παράθεση της εναγώνιας επιστολής της φίλης αναγνώστριας και οι σοκαριστικές φωτογραφίες που ακολουθούν είναι αποκαλυπτικές.
Εμείς να επισημάνουμε κάποια ενδεικτικά σημεία από το πρόγραμμα του Υπ. Κλιματικής Αλλαγής που ομολογούν 1)την μετατροπή επισήμως της Αθήνας σε ειδωλολατρική Βαβέλ ή Νεοταξική Αστάνα :
«Πλατεία Αγ. Παντελεήμονα: γίνεται χώρος συμφιλίωσης και αρμονικής συνύπαρξης διαφορετικών εθνοτήτων »!! 1
2) Βλέπουμε ότι ενοχλεί ο Σταυρός : «Αθήνα Χ 4 Η πρόταση αναφέρεται στη κατάργηση του «σταυρού» που σχηματίζουν οι ενδιάμεσοι δρόμοι 4 οικοδομικών τετραγώνων της πόλης και στη μετατροπή τους σε χώρους πρασίνου και αναψυχής.»2 Ακολουθεί η επιστολή και οι φωτογραφίες της Μαρίας Κ.

«Xαίρετε εν Χριστώ! Δείτε σας παρακαλώ πολύ τις φωτογραφίες που τράβηξα στην οδό Πειραιώς. Το θέαμα με θύμωσε και η επιγραφή από κάτω με αποτελείωσε.
“Εικαστική παρέμβαση επί της τυφλής όψης κτηρίου. Υπουργείο περιβάλλοντος και κλιματικής αλλαγής.”
Ένα ακόμη δείγμα της πορείας που μας δείχνει το.. σηψαιμικό κράτος μας. Το “διεπέτασα προς σε τας χείρας μου” ο προφητάναξ Δαυίδ, το είπε στον Θεό του ουρανού. Αυτοί οι.. κακοτέχνες της Σχολής Κ α λ ώ ν Τεχνών σε ποιον το απευθύνουν;3 Στο άψυχο τσιμέντο, ή στον θεό του κάτω κόσμου;
Κανείς επιτέλους σ΄ αυτόν τον τόπο δεν ευθύνεται για τις αποφάσεις που υλοποιεί με τον ιδρώτα του ελληνορθόδοξου λαού;
Πείτε μου σας παρακαλώ αν κάνω λάθος γιατί το βλέπω εδώ και πολύ καιρό και δεν έχω ακούσει κανένα σχόλιο από πουθενά. Και θέλω να συνεχίσω να λέω μαζί με τον προφητάνακτα Δαυίδ : «μη αποστρέψεις το πρόσωπον σου απ΄εμού και ομοιωθήσομαι τοις καταβαίνουσιν εις λάκκον» !
Σεις με την πέννα σας και τους φωτισμένους συμβούλους που διαθέτετε αν μπορείτε κάντε κάτι. Ευχαριστώ. Μαρία Κ.»

Υποσημειώσεις
1-2 . http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=362&sni[524]=367

3. Την αυθεντική ζωγραφική απεικόνιση του Γερμανού ζωγράφου Albrecht Durer την οποία αντέγραψαν θα την δείτε πατώντας εδώ και θα παρατηρήσετε ότι είναι στραμμένα τα χέρια κανονικά προς τα πάνω.

πηγή: αντί ΝΤΠ
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Η προσευχή προς τον θεό του κάτω κόσμου και το “Υπουργείο … Κλιματικής Αλλαγής”!

2
Μας εξηγεί με δικά του λόγια ένας εκ των καλλιτεχνών, ο Μανώλης Αναστασάκος, για το έργο: «Η τοιχογραφία της οδού Πειραιώς παρουσιάζει δύο χέρια σε στάση προσευχής, αντεστραμμένα, σαν να γύρισε όλος ο κόσμος ανάποδα. Μια άλλη οπτική του θέματος (και η πιο έγκυρη, πιστεύω) είναι σαν να προσεύχεται ο Θεός για εμάς. Προσθέτοντας το σχόλιο ότι αν έφτασε μέχρι και ο Θεός να προσεύχεται για εμάς, τότε όντως όλα έχουν πια αναστραφεί. Το έργο τις πρωινές ώρες έχει την ίδια τονική διαβάθμιση με τον ουρανό, με αποτέλεσμα να βλέπει ο θεατής τα χέρια σαν να βγαίνουν όντως από τον ουρανό. Ένα έργο που κάνοντας ένα ιστορικό ταξίδι μέσα από τα μάτια του αρχικού εμπνευστή του Albrecht Durer το 1508, φτάνει σε εμάς αναμορφωμένο, αναδομημένο και με μνημειακές διαστάσεις. Κάποιοι είπαν πως είναι σαν να κάνει ο θεός βουτιά ως έκπτωτος, κάποιοι άλλοι πως, αν είναι τα χέρια του θεού, τότε σε ποιόν άραγε προσεύχεται; Οι απόψεις πολλές, όταν όλοι ξέρουμε πως για την τέχνη του δρόμου, οι τοιχογραφίες, είναι έργα με διαφορετικό αντίκτυπο για κάθε έναν από εμάς . Είναι πολλές φορές αμφίσημες και πολυεπίπεδες, πολυπαραγοντικές , με μόνο σκοπό ίσως να αφυπνίσουν τον θεατή και την κριτική του σκέψη. Σε μια εποχή, που όλοι πρέπει να αφυπνιστούμε πάσχοντας από έλλειψη συγκέντρωσης, χαμένοι μέσα στην απροσεξία, αξίζει να κοιτάξει κανείς ψηλά και να αναρωτηθεί. Επειδή η τέχνη μπορεί να εκφράσει και να εκφραστεί χωρίς να αναρωτιόμαστε τι σημαίνει το σημαίνει”».
Ο έτερος εμπνευστής Π.Τσάκωνας αναφέρει
Για τους δικούς μου σκοπούς τα χέρια έχουν μεγενθυθεί και περιστραφεί ωστε να κατευθύνονται προς το έδαφος, αντιθέτως των πρωτότυπων που είναι σε στάση προσευχής. Η επιλογή του κτηρίου στην καρδιά τη πόλης, της κλίμακας και της γωνίας του σχεδίου στοχεύουν στο να σπάσει η ομοιομορφία του γκρίζου τοπίου, να γεμίσει το αστικό κενό με το αναπάντεχο και να προσφέρει ένα πολιτικοκοινωνικό εικαστικό μύνημα στην ευρύτερη υποβαθμισμένη περιοχή. Η πρόθεση μου ήταν περισσότερο να θίξω και να υπογραμμίσω την αισθηση της πτώσης στην παρούσα στιγμή και όχι να προσευχηθώ. Πάραυτα η ερμηνία είναι ανοιχτή και εξαρτάται απο τις εμπειρίες του καθενός.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Σύμβολα και αποσυμβολισμοί”