Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

46
Μην κατακρίνουμε τον αμαρτωλό γιατί αυτός σήμερα εγώ αύριο...

Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος ζητά, όχι μόνο να μην κατακρίνουμε τους άλλους αλλά και να σκεπάζουμε τα αμαρτήματα αυτών.

«Γίνε κοινωνός στα παθήματα όλων, αλλά στάσου με το σώμα σου μακριά από όλους. Κανένα να μη ελέγχεις και κανένα να μη κατηγορείς για τη συμπεριφορά του, ούτε και τον πιο κακό. Άπλωσε τον χιτώνα σου πάνω σ' αυτόν που έφταιξε, και σκέπασε τον. Κι ΑΝ δεν μπορείς να φορτωθείς επάνω σου το φταίξιμό του και να δεχτείς για λόγου του την τιμωρία και την ντροπή, τουλάχιστον δείξε υπομονή και μη τον περιφρονήσεις».

«Σκέπασε αυτόν που φταίει, όταν βέβαια δεν πρόκειται να σε ζημιώσει. Με τον τρόπο αυτό του δίνεις θάρρος, αλλά και συ κρατάς το έλεος του Θεού».

Πολλές φορές βλέπουμε ένα αμάρτημα και εύκολα το κατακρίνουμε αλλά η θέση διαφόρων ασκητών είναι διαφορετική και φερόντουσαν με αγάπη.

«Κάποιοι από τους πατέρες ρώτησαν τον αββά Ποιμένα: αν δούμε ένα αδελφό να αμαρτάνει, θέλεις να του κάνουμε παρατηρήσεις; και ο γέροντας απάντησε: Εγώ μέχρι τώρα, αν κάποιος λόγος με αναγκάζει να περάσω από κείνο το μέρος και δω τον αδελφό να αμαρτάνει, τον προσπερνώ και δεν τον ελέγχω».

Το γεροντικό αναφέρει ότι: «Ένας από τους πατέρες, βλέποντας κάποιον να αμαρτάνει, έκλαψε πικρά και είπε: Αυτός σήμερα, εγώ αύριο».


http://www.agiameteora.net/index.php/ge ... CE%BF.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

47
Αν μου επιτρέπεις, και να με συγχωρείς συνεχώς μιλάς για το τι κάνουν οι άλλοι.
Δεν βλέπω κάπου που ο γέροντας να διαχωρίζει κρυφά απο φανερά.
Δεν το διαχωριζει ο αγιος Παισιος. Το διαχωριζει ισως ο μεγαλυτερος πατερας της εκκλησιας. Ο αγιος Ιωαννης ο Χρυσοστομος.Μηπως κανει λαθος και αυτος ;
Οπότε ο καθένας απο εμας πρεπει να αναρωτηθεί για τον ευατο τού,οχι για το τι κάνουν οι άλλοι ,εγώ διορθώνω το κακό με καλοσύνη,σκεπάζω το κακό του αδερφού μου,που μπορεί να αηδιάζε κάποιον ή το ξεσκαλίζω συνέχεια;
Τα δημοσιεύω;
Μιλάω με διάκριση,όταν πρέπη;
Λέω αυτα΄που πρέπει στην πρέπουσα ώρα;
Εξετάζω τον εαυτό μου ή εξετάζω μονο τι κάνουν οι άλλοι;
Ο γεροντας μιλα για τα κακα που διορθωνονται με καλοσυνη. Δεν μιλα για πλανες η οποια ειναι μια αλλη ιδιατερη κατασταση. Ξερεις ποσους ειχε διωξει ο γεροντας η σε ποσους μιλησε πολυ αυστηρα ;

Το κακο του αδερφου οταν δεν το σκεπαζουν αυτοι που δινουν συμβουλες - ενω βαρυνονται με ...... παρα πολλα - τοτε πρεπει να συμβει κατι αλλο. Επειδη οι αλλοι δεν εχουν δυνατοτητα να σκεπασουν αυτα που γινονται δημοσια ( και οχι κρυφα ) ειναι αναγκασμενοι να προειδοποιησουν αλλους οτι υπαρχει εστια μολυνσης. Ειναι προτιμοτερο αυτο απο το να ξεσπασει επιδημια και καποιοι να αρρωστησουν η να πεθανουν. Συνεπως οταν ενας χωρος ειναι βρωμικος δεν βοηθα να σκεπασεις το προβλημα. Το προβλημα ειναι υπαρκτο. Τοτε το πρεπον ειναι να γνωστοποιησεις το κινδυνο ωστε να μην εισαι συνυπευθυνος για οσα ακολουθουν.
ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΟΛΩΝ,ΔΕΔΟΜΕΝΟΥ ΟΠΩΣ ΛΕΝΕ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΡΕΤΗ,ΕΧΩ ΔΙΑΚΡΙΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΝ ΑΔΕΡΦΟ ΜΟΥ;
ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΟΦΑΝΗΣ
Εχω καταφέρει να αποκτήσω μια τόσο μεγάλη αρετή,που είμαι βέβαιος οτι την εξασκώ με σύνεση;
Οταν υπαρχει θεμα πλανης δεν τιθεται θεμα διακρισης.Δεν χρειαζεται να εχει κανεις υψηλη διακριση για να διαχειριστει μια απλη περιπτωση. Οι πλανεμενοι δεν διορθωνονται με λογια. Ειναι αλλου το προβλημα. Η δεν εχουν πνευματικο η δεν τους ενδιαφερει το τι λεει ο πνευματικος η δεν τους ενδιαφερει το τι λεει το ευαγγελιο η εχουν συγχυση και καταλαβαινουν οτι τους ερθει στο μυαλο.Οποιος νομιζει οτι με το να επιτρεπει στον αλλο να καλλιεργει τη πλανη του τον διορθωνει, πλαναται.

Για παραδειγμα εχει διακριση αυτος που επιτρεπει να γραφουν 414 σελιδες για το αν ο αντι θα ερθει το 2013 ; Μπορει λοιπον καποιος που το κανει να ρωτα αν οι αλλοι που πρατουν τα αυτονοητα εχουν διακριση ;
Δεν καταλαβαίνω πως διαβάζουμε ενα κέιμενο ενός αγιου και να νομίζουμε οτι τα λέει όλα για τους άλλους και οχι για μας.
Σε καποιες περιπτωσεις νομιζω οτι το καταλαβαινω.

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

48
dominique έγραψε:Μην κατακρίνουμε τον αμαρτωλό γιατί αυτός σήμερα εγώ αύριο...

Ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος ζητά, όχι μόνο να μην κατακρίνουμε τους άλλους αλλά και να σκεπάζουμε τα αμαρτήματα αυτών.

«Γίνε κοινωνός στα παθήματα όλων, αλλά στάσου με το σώμα σου μακριά από όλους. Κανένα να μη ελέγχεις και κανένα να μη κατηγορείς για τη συμπεριφορά του, ούτε και τον πιο κακό. Άπλωσε τον χιτώνα σου πάνω σ' αυτόν που έφταιξε, και σκέπασε τον. Κι ΑΝ δεν μπορείς να φορτωθείς επάνω σου το φταίξιμό του και να δεχτείς για λόγου του την τιμωρία και την ντροπή, τουλάχιστον δείξε υπομονή και μη τον περιφρονήσεις».

«Σκέπασε αυτόν που φταίει, όταν βέβαια δεν πρόκειται να σε ζημιώσει. Με τον τρόπο αυτό του δίνεις θάρρος, αλλά και συ κρατάς το έλεος του Θεού».

Πολλές φορές βλέπουμε ένα αμάρτημα και εύκολα το κατακρίνουμε αλλά η θέση διαφόρων ασκητών είναι διαφορετική και φερόντουσαν με αγάπη.

«Κάποιοι από τους πατέρες ρώτησαν τον αββά Ποιμένα: αν δούμε ένα αδελφό να αμαρτάνει, θέλεις να του κάνουμε παρατηρήσεις; και ο γέροντας απάντησε: Εγώ μέχρι τώρα, αν κάποιος λόγος με αναγκάζει να περάσω από κείνο το μέρος και δω τον αδελφό να αμαρτάνει, τον προσπερνώ και δεν τον ελέγχω».

Το γεροντικό αναφέρει ότι: «Ένας από τους πατέρες, βλέποντας κάποιον να αμαρτάνει, έκλαψε πικρά και είπε: Αυτός σήμερα, εγώ αύριο».


http://www.agiameteora.net/index.php/ge ... CE%BF.html

Πολλα απο αυτα που λενε αγιοι χρειαζονται ερμηνεια. Δεν μπορει να τα ερμηνευει ο καθενας κατα το δοκουν. Διοτι αν δεχθουμε την πληρη εφαρμογη των ανωτερω τοτε δεκαδες αγιοι της εκκλησιας μας εκαναν λαθος. Πραγμα αδυνατο.

Συνεπως ο κανονας ειναι αυτος που αναφερει ο αγιος αλλα υπαρχουν και περιπτωσεις οπου πρεπει να κοινοποιουνται τα αμαρτηματα κατα το λογο του αποστολου.Μια απο τις περιπτωσεις αυτες ειναι η πλανη και οταν αμαρτηματα γινονται εστια μολυνσης σε αλλους αδελφους.

Εφ. 5,11 καὶ μὴ συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους, μᾶλλον δὲ καὶ ἐλέγχετε·

Α Τιμ. 5,20 τοὺς ἁμαρτάνοντας ἐνώπιον πάντων ἔλεγχε, ἵνα καὶ οἱ λοιποὶ φόβον ἔχωσι.
Α Τιμ. 5,20 Αυτούς που συνεχώς αμαρτάνουν, χωρίς να έχουν προθυμίαν διορθώσεως, να τους ελέγχης ενώπιον όλων, δια να έχουν και οι άλλοι φόβον.


Α Κορ. 5,13 τοὺς δὲ ἔξω ὁ Θεὸς κρίνει. καὶ ἐξαρεῖτε τὸν πονηρὸν ἐξ ὑμῶν αὐτῶν.
Α Κορ. 5,13 Τους δε απίστους ο Θεός τους κρίνει. Και σεις, λοιπόν, έχετε καθήκον να καταδικάσετε εις την συνείδησίν σας τον πονηρόν και φαύλον αυτόν αδελφόν σας και “να τον απομακρύνετε έξω από την κοινωνίαν σας, από το περιβάλλον σας”.

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

49
Δεν μιλάμε για περιπτωσεις πλάνης ή αιρέσεων ,αλλά για πάθη.
Όλα τα κείμενα μιλάνε για τα πάθη και για αμαρτίες.
Υπάρχει σημαντική διαφορά.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

51
Μη ξεχνάμε όμως ότι υπάρχουν σημαντικά πράγματα να ελέγξει κανείς, τα οποία κάνουν δυναμικό και τον έλεγχο, υπάρχουν και ασήμαντα πράγματα να ελέγξει κανείς, τα οποία κάνουν υποδεέστερο τον έλεγχο. Ποια είναι λοιπόν τα ποιο σημαντικά θέματα που πρέπει να ελέγξει κανείς ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

52
Διαφορετικά βλέπουν τά μάτια τῶν ἀνθρώπων καί διαφορετικά ὁ Θεός.


Λέγει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος: «Εἶδα ἄνθρωπον πού φανερά ἁμάρτησε, ἀλλά μυστικά μετενόησε. Καί αὐτόν πού ἐγώ τόν κατέκρινα ὡς ἀνήθικον, ὁ Θεός τόν θεωροῦσε ἁγνόν, διότι μέ τήν μετάνοιάν του Τόν εἶχε ἐξευμενήσει πλήρως».

Εἰς τήν παροῦσαν ζωήν, ὁ ἕνας, μικρός ἤ μεγάλος, θά κρίνεται πάντοτε ἀπό τούς ἄλλους. Εἰς τήν μέλλουσαν ὅμως ζωήν, οἱ πολλοί, δηλαδή οἱ πάντες, θά κριθοῦμε ἀπό τόν Ἕναν! Τόν Θεόν.

Ἡ ἀπόφασις διά τούς πολλούς θά εἶναι τότε ἡ ἐτυμηγορία τοῦ Ἑνός. Ἐδῶ, εἰς αὐτήν τήν ζωήν, οἱ κρίσεις τῶν ἀνθρώπων διά τούς ἄλλους στηρίζονται σέ ὅ,τι βλέπουν μόνον ὡς θεατές. Ἡ κρίσις τοῦ Θεοῦ δι᾽ ὅλους μας ὅμως, βασίζεται εἰς ὅσα Ἐκεῖνος γνωρίζει, ὡς τέλειος καρδιογνώστης.

Δέν πρέπει ποτέ νά κρίνωμε, οὔτε νά περιφρονοῦμε κανέναν.
Λέγει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος: «Ἄν βλέπῃς τόν ἀδελφόν σου εἰς τόν δρόμον τῆς ἁμαρτίας, ρίψε εἰς τούς ὤμους του τόν μανδύαν τῆς ἀγάπης σου», καί πρέπει «νά ἀγαπᾶμε τόν ἁμαρτωλόν, καί νά μισοῦμε μόνον τήν ἁμαρτίαν».

Εἰς τά σπλάχνα οἰκτιρμῶν πού ζητοῦμε ἀπό τόν Θεόν διά τίς ἰδικές μας ἁμαρτίες, ὀφείλομε νά καταθέσωμε καί τήν ἰδικήν μας εὐσπλαχνίαν πρός τούς συνανθρώπους μας. Καί ἄς μήν λησμονοῦμε, ὅτι εἴμεθα ὅλοι ἁμαρτωλοί καί φέρομε μέσα μας τήν ἀνθρωπίνην πεπτωκυῖαν φύσιν μας, τήν πεσμένην φύσιν μας. Εἰς τό σφάλμα πού ἔπεσε σήμερα κάποιος, αὔριο ἠμπορεῖ νά πέσωμε ἐμεῖς.

http://www.impantokratoros.gr/F3B0DCBF.el.aspx
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

53
Υπαρχουν και οι περιπτωσεις ανθρωπων οι οποιοι φανερα αμαρτησαν και επραξαν αισχη, και φανερα εμειναν αμετανοητοι.
Υπαρχουν και οι περιπτωσεις ανθρωπων οι οποιοι φανερα αμαρτησαν και επραξαν αισχη και νομισαν οτι μετανοησαν.

Οι μετανοια δεν ειναι μια εννοια την οποια την ερμηνευει κανεις οπως θελει η φανταζεται. Οι μετανοια συνοδευεται και απο καρπους μετανοιας. Ο Κυριος λεγει
ποιήσατε οὖν καρποὺς ἀξίους τῆς μετανοίας καὶ μὴ ἄρξησθε λέγειν ἐν ἑαυτοῖς· πατέρα ἔχομεν τὸν Ἀβραάμ. λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι δύναται ὁ θεὸς ἐκ τῶν λίθων τούτων ἐγεῖραι τέκνα τῷ Ἀβραάμ.
Δεν μπορει να κλεψει κανεις απο καποιον ενα χρηματικο ποσο και μετα να πει οτι μετανοησε χωρις να διορθωσει αυτο που εκανε. Αν δεν επιστρεψει το ποσο ενω μπορει να το κανω αυτο, τοτε δεν εχει μετανοησει και απλα ζει την αρρωστημενη εικονα της μετανοιας.

Σε αυτες τις περιπτωσεις χρειαζεται και αξιζει σφοδρος ελεγχος διοτι υπαρχουν χριστιανοι οι οποιοι ειναι σκανδαλα στη κοινωνια. Και ο ελεγχος αυτος ειναι ωφελιμος και για αυτους που ζουν τη πλαστη μετανοια αλλα και για τους αλλους ωστε να μην επηρεαζονται απο τα βλαβερα και ασχημα παραδειγματα που βλεπουν.

Ο λογος του αγιου Ιωαννου του Χρυσοστομου θα ειναι παντα επικαιρος

<< τα δημοσιως λεγομενα και πραττομενα και κατασκανδαλιζοντα το λαο, αυτα και δημοσιως ελεγχομενα.>>

Ειναι γνωστο αλλωστε οτι ο ανωτερω αγιος ηταν ο πρωτοπορος του ελεγκτικου κηρυγματος.


Συνεπως αυτο που πρεπει να προσεξουμε ειναι η εννοια της αληθινης μετανοιας, και οχι της φανταστικης και πλασματικης μετανοιας η οποια κουκουλωνει τις αμαρτιες και μας δινει την ψευδαισθηση καποιας πνευματικοτητας. Η ψευδης μετανοια ειναι ολεθρια για τους χριστιανους και δεν φερνει την ευλογια του Θεου.Αλλο μεταμελεια και αλλο μετανοια.

Ο ελεγχος σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι πολυ ωφελιμος και ευεργετικος σε οσους εχουν προυποθεσεις αληθινους μετανοιας αλλα και σε οσους σκανδαλιζονται απο τα ασχημα παραδειγματα των σκανδαλοποιων .

Re: Το πάθος της Κατάκρισης. Πότε επιτρέπεται ο Έλεγχος ;

54
Galis έγραψε:
Ο ελεγχος σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι πολυ ωφελιμος και ευεργετικος σε οσους εχουν προυποθεσεις αληθινους μετανοιας αλλα και σε οσους σκανδαλιζονται απο τα ασχημα παραδειγματα των σκανδαλοποιων .
Ευχαριστούμε αδελφέ για την διευκρίνηση!
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”