Για να διαβάσετε τις συζητήσεις πρέπει να είστε εγγεγραμένο μέλος.

"Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση" , Υπερεθνικοί οργανισμοί και "κοινωνικοί εταίροι" που ελέγχουν τη χώρα

1
Έχετε ποτέ αναρωτηθεί τι είναι αυτή η μορφή διακυβέρνησης η οποία χαρακτηρίζεται στην Ελλάδα με την ονομασια "πολυεπίπεδη διακυβέρνηση" δίχως την οποία δεν θα μπορέσει να υπάρχει Ευρωπαική ολοκλήρωση ;;; Τι είναι η "πολυεπίπεδη διακυβέρνηση'' ;;

Η πολυεπίπεδη διακυβέρνηση (multi level governance) είναι ένα είδους διακυβέρνησης κατά το οποίο στην πολιτική εξουσία συμμετέχουν εθνικοί, τοπικοί, υποεθνικοί αλλά και υπερεθνικοί οργανισμοί συνεπώς η διοίκηση μπορεί να έχει και υπερεθνικό (πέρα από τα όρια του έθνους κράτους) χαρακτήρα. Τι σημαίνει αυτό ; Δεχόμαστε επιδράσεις "υπερεθνικών θεσμών" και "υπερεθνικών πολιτικών". Ακούγεται μάλιστα πολύ συχνά τελευταια η άποψη ότι ο δρόμος προς την "Ευρωπαϊκή Ολοκλήρωση" κάνει αναγκαια μιά ορθή πολυεπίπεδη διακυβένρηση όπου θα διαμορφώνεται ως ένα βαθμό από τους "κοινωνικούς έταιρους" και από τα λεγόμενα "epistemic Communities" (επιστημικές κοινότητες)...

Σε αυτό το θέμα θα συζητήσουμε τα πάντα σχετικά με την μορφή πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, ακολουθούν σχετικά άρθρα και πηγές :

Εικόνα
Intergovermentalism-τι σημαίνει πολυεπίπεδη διακυβέρνηση

Μαρτίου 20, 2010 από akrivopoulouchristina
Με τον όρο πολυεπίπεδη διακυβέρνηση εννοείται η σύμπραξη των εθνικών, κεντρικών, τοπικών και περιφερειακών αρχών στην υλοποίηση των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα επιμέρους επιπέδα διακυβέρνησης διασφαλίζουν την αντιπροσωπευτικότητα των ενδιαφερόμενων παραγόντων μέσα από
τη συντονισμένη δράση της Ένωσης και των κρατών μελών, η οποία βασίζεται στην εταιρική σχέση και στοχεύει στην χάραξη και εκτέλεση κοινών στρατηγικών και δράσεων. Η έννοια αυτή συνεπάγεται την αμοιβαία ευθύνη μεταξύ των εθνικών και κοινωνικών εταίρων και στηρίζεται σε όλες τις πηγές δημοκρατικής νομιμότητας και νομιμοποίησής τους.

https://akrivopoulouchristina.wordpress ... %AD%CF%81/

Τι είναι οι κοινωνικοί έταιροι ;

Κοινωνικοί εταίροι

Οι συνομιλητές της (Ευρωπαικής) Επιτροπής των οποίων την άποψη υποχρεούται να λαμβάνει όταν επιθυμεί να υποβάλει προτάσεις συγκεκριμένης πολιτικής. Ο κοινωνικός διάλογος πραγματοποιείται με τις τρεις κύριες οργανώσεις εκπροσώπησης των κοινωνικών εταίρων σε ευρωπαϊκό επίπεδο: ·Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων (CES) ·Ένωση των Επιχειρήσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (UNICE) ·Ευρωπαϊκό Κέντρο Επιχειρήσεων(CEEP). Καθήκον της Επιτροπής είναι να λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα για να προωθήσει και να διευκολύνει τη διαβούλευση με τους κοινωνικούς εταίρους σχετικά με τον μελλοντικό προσανατολισμό της κοινοτικής δράσης.

Πηγή :ΓΛΩΣΣAPIO Όργανα, πολιτικές και διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, Λουξεμβούργο 2000
http://www.infosociety.gr/infosoc/el-GR ... ko/603.htm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: "Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση" , Υπερεθνικοί και "κοινωνικοί έταιροι" που ελέγχουν τη χώρα

2
Η πολυεπίπεδη διακυβέρνηση είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να βγούμε από την κρίση σημείωσε η αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών Μ. Μπρέσο

Δεν αρκεί η ανάπτυξη. Πρέπει να υπάρξει ευφυής ανάπτυξη. Να ξεφύγουμε από τα παραδοσιακά πρότυπα ανάπτυξης και να στηριχθούμε στην καινοτομία και τις νέες ιδέες, σημείωσε η πρώτη αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών Μερσέντες Μπρέσο στη συνέντευξη Τύπου για την 6η Ευρωπαϊκή Διάσκεψη των Περιφερειών και των Πόλεων.

Η κ. Μπρέσο σημείωσε πως είναι σημαντικό το γεγονός ότι η διάσκεψη διεξάγεται λίγο πριν από τις ευρωεκλογές, διότι μέσα από τη διάσκεψη και το διάλογο που διεξάγεται, η Επιτροπή Περιφερειών καλείται να δώσει νέα ώθηση στην Ευρώπη και διέξοδο στα θύματα της κρίσης. Συνάμα, επισήμανε την απουσία πρόσφατων στατιστικών στοιχείων για ό,τι έχει επέλθει στις ευρωπαϊκές κοινωνίες εξαιτίας της κρίσης. Όπως είπε, είναι προϋπόθεση της όποιας επιτυχίας, για να υπάρξει βοήθεια, να υπάρξουν στατιστικά στοιχεία για ό,τι έχει συμβεί στις κοινωνίες.

Η κ. Μπρέσο υποστήριξε, όπως ο πρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών και ο περιφερειάρχης Αττικής, ότι είναι πλέον απαραίτητο το μοντέλο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, δηλαδή του συντονισμού των διαφόρων επιπέδων διακυβέρνησης. Προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχουν πολιτικές πρωτοβουλίες, αλλά δεν αξιοποιούνται, παρατήρησε η κ. Μπρέσο.

Ως αντιπρόεδρος της Επιτροπής των Περιφερειών πρότεινε να υπάρξουν άμεσα προγράμματα που να στηρίζονται σε δυο διαφορετικές ατζέντες: από τη μια πλευρά να προχωρήσει ό,τι έχει ξεκινήσει από το παρελθόν και από την άλλη να δημιουργηθεί μια δεύτερη ατζέντα για την Ευρώπη του 2020. Όμως, όπως είπε, τα ευρωπαϊκά κονδύλια δεν αρκούν πλέον. Από τη μια πλευρά απαιτείται συρρίκνωση εξόδων κι από την άλλη χρειάζεται αύξηση κοινωνικών δαπανών και επεξεργασμένο σχέδιο με νέες ιδέες για εξεύρεση νέων κονδυλίων.

«Να μην ξεχνάμε ότι η Ευρώπη είναι ο μοναδικός οργανισμός στον κόσμο που, ανεξάρτητα από διαφωνίες, θέτει συγκεκριμένους στόχους, οικονομικούς, περιβαλλοντικούς, κοινωνικούς και τους υλοποιεί», κατέληξε η κ. Μπρέσο.

© ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ΑΕ και παραχωρούνται σε συνδρομητές μόνον για συγκεκριμένη χρήση.

http://web.tee.gr/%CE%B7-%CF%80%CE%BF%C ... B9-%CE%B1/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: "Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση" , Υπερεθνικοί και "κοινωνικοί έταιροι" που ελέγχουν τη χώρα

3
Πολυεπίπεδη διακυβέρνηση, Αυτοδιοίκηση και ανατροπή του Μνημονίου

Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Επίκαιρα, Παρ 17 Σεπτ 2010

Η αντιλαϊκή επέλαση της τρόικας και της κυβέρνησης, πέραν του ότι οδηγεί σε μια τεράστια οικονομική εξαθλίωση το λαό μας, υπονομεύει ταυτόχρονα και τη δημοκρατική συγκρότηση της χώρας, αφού πλέον έχει δημιουργηθεί μια τεράστια κρίση αντιπροσώπευσης την οποία είχαμε την ευκαιρία να αναλύσουμε και παλαιότερα.

Αυτή η κρίση αντιπροσώπευσης είναι πλέον έκδηλη σε όλη την έκταση της χώρας και έχει καταστεί πασιφανής όχι μόνο μέσα από τις σχετικές μετρήσεις της κοινής γνώμης, αλλά κυρίως μέσα από τις εκδηλώσεις κοινωνικής απαξίωσης και κατεξευτελισμού του «πολιτικού υπηρετικού προσωπικού» του δικομματισμού που δεν τολμά κυριολεκτικά να κυκλοφορήσει στους δρόμους και στις πλατείες.

Καθώς η κυβέρνηση και η Βουλή αποτελούν πλέον θεραπαινίδες της τρόικας, η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών αρχίζει να εκδηλώνει αισθήματα πλήρους αποστροφής αν όχι και εχθρότητας προς τον κοινοβουλευτισμό και τα κόμματα εξουσίας, καθώς επίσης και έντονες τάσεις αποχής από τα κοινά. Στο πλαίσιο αυτό εκφράζονται προβλέψεις για μεγάλης κλίμακας αποχή στις επερχόμενες εκλογές για την Περιφερειακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Κι όμως ο χώρος της Αυτοδιοίκησης, σε αντίθεση με την κεντρική πολιτική σκηνή και τη Βουλή, είναι ένας χώρος που βρίσκεται εγγύτερα στην κοινωνία των πολιτών και είναι άμεσα συνυφασμένος με την εφαρμογή στην πράξη μορφών άμεσης δημοκρατίας.

Παγκοσμιοποίηση και Αυτοδιοίκηση


Το σύγχρονο κράτος-έθνος υπό την έντονη πίεση της παγκοσμιοποίησης, για καθαρά λειτουργικούς λόγους, αναγκάστηκε να διασπάσει τη γραφειοκρατική του μονολιθικότητα διαμορφώνοντας τρία εθνικά επίπεδα δράσης: το κεντρικό, το περιφερειακό και το τοπικό. Τα εν λόγω επίπεδα δράσης συνιστούν τμήματα της εθνικής πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, στο πλαίσιο της οποίας τα διάφορα υπο-εθνικά επίπεδα εμπλέκονται στην παραγωγή αλλά και εκτέλεση πολιτικών.

Πρόκειται για μια ιδιαίτερα λειτουργική προσέγγιση που επιχειρεί να αντιμετωπίσει τις εγγενείς αντιφάσεις τις οποίες έχει προκαλέσει το νεοφιλελεύθερο μοντέλο διακυβέρνησης και η συναίνεση της Ουάσιγκτον που έχουν διαμορφώσει τον οικονομικό μονόδρομο της μείωσης των κοινωνικών δικαιωμάτων των πολιτών.

Το νέο σύστημα πολυεπίπεδης διακυβέρνησης που διαμορφώνεται με τον «Καλλικράτη» ακολουθεί τις επιταγές της Συνθήκης της Λισαβόνας και καθιστά τις περιφέρειες σημαντικό θεσμό που περιορίζει το κρατοκεντρικό μοντέλο. Μια από τις σημαντικότερες επιπτώσεις της Συνθήκης της Λισαβόνας, που ως γνωστό τέθηκε σε εφαρμογή την 1η Δεκεμβρίου 2009, είναι η περαιτέρω ενίσχυση του θεσμού των περιφερειών στα κράτη-μέλη της Ένωσης.

Δύο είναι οι κρίσιμες ρυθμίσεις της Συνθήκης της Λισαβόνας:

Η πρώτη αφορά στο άρθρο 5 παρ. 3 της Συνθήκης για την ΕΕ, που προβλέπει ότι, σύμφωνα με την αρχή της επικουρικότητας στους τομείς οι οποίοι δεν υπάγονται στην αποκλειστική της αρμοδιότητα, η Ένωση παρεμβαίνει μόνο εφόσον και κατά το βαθμό που οι στόχοι της προβλεπόμενης δράσης δεν μπορούν να επιτευχθούν επαρκώς από τα κράτη-μέλη, τόσο σε κεντρικό όσο και σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο, μπορούν όμως λόγω της κλίμακας ή των αποτελεσμάτων της προβλεπόμενης δράσης να επιτευχθούν καλύτερα στο επίπεδο της Ένωσης.

Η δεύτερη αφορά στο άρθρο 300 της Συνθήκης για τη λειτουργία της ΕΕ, στο οποίο αναφέρεται ότι τα μέλη της Επιτροπής Περιφερειών απαρτίζονται από αντιπροσώπους των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και περιφερειακής διοίκησης οι οποίοι πρέπει να είναι αιρετοί.

Το υπερεθνικό σύστημα πολυεπίπεδης διακυβέρνησης

Για πρώτη, λοιπόν, φορά επιχειρείται μια έστω έμμεση διάσπαση της αρχής της θεσμικής και διαδικαστικής αυτονομίας του κράτους-μέλους, αφού από τη Συνθήκη της Λισαβόνας γίνεται αναφορά σε τρία επίπεδα λήψης απόφασης εντός των κρατών-μελών, δηλαδή σε κεντρικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό αντικαθίσταται το δίπολο ΕΕ – κράτος-μέλος και διαβρώνεται η μονολιθικότητα του εθνικού κράτους, διαμορφώνοντας για τις ανάγκες λειτουργίας της ΕΕ στο πεδίο των μη αποκλειστικών αρμοδιοτήτων της Ένωσης τρία εθνικά επίπεδα δράσης, το κεντρικό, το περιφερειακό και το τοπικό.

Στο πλαίσιο της Ένωσης οι εθνικές κυβερνήσεις αναγκάζονται να συμβιώνουν στη βάση μιας λιγότερο ή περισσότερο ανταγωνιστικής ή μη σχέσης με άλλους θεσμούς που αρθρώνονται είτε ως υπο-εθνικές βαθμίδες λήψης απόφασης (περιφέρειες – Τοπική Αυτοδιοίκηση) είτε ως δίκτυα ισχυρών ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων, ΜΚΟ και εθελοντικών οργανώσεων.

Η ιεραρχική δομή που κάθε κράτος-μέλος επιχείρησε να επιβάλει στις υπο-εθνικές δομές αμφισβητείται συνεχώς ως ιεραρχία και κυριαρχία, με αποτέλεσμα τα περιφερειακά και τοπικά οικονομικά και κοινωνικά συμφέροντα όχι μόνο να βρίσκουν έκφραση σε ενωσιακό επίπεδο μέσω των εν λόγω υπο-εθνικών δομών και δικτύων, αλλά και να διεκδικούν αποφασιστικό ρόλο κατ’ αποκλεισμό της κεντρικής εξουσίας.

Η αμφισβήτηση αυτή θεσμικά και πολιτικά εκφράζεται με δύο τρόπους:
- Ως αξίωση αντιστροφής και εντέλει ανατροπής του τεκμηρίου αρμοδιότητας υπέρ των χαμηλότερων βαθμίδων υπο-εθνικής εξουσίας.
- Ως εφαρμογή της αρχής της επικουρικότητας προκειμένου να προσδιοριστεί το βέλτιστο επίπεδο δράσης των φορέων δημόσιας εξουσίας.

Η Αυτοδιοίκηση ως τροχοπέδη του Μνημονίου

Αξιοποιώντας, λοιπόν, το σύστημα πολυεπίπεδης διακυβέρνησης που διαμόρφωσε η ΕΕ, η Αυτοδιοίκηση α' και β' βαθμού θα μπορούσε υπό όρους και προϋποθέσεις να αποτελέσει εφαλτήριο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του Μνημονίου.

Μάλιστα, με τη δράση της θα μπορούσε να οδηγήσει και στη μερική ακύρωση της εφαρμογής του Μνημονίου. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι στο πλαίσιο της πολυεπίπεδης διακυβέρνησης σημαντικές αποφάσεις της ΕΕ και του κεντρικού κράτους εκτελούνται πλέον από τους αυτοδιοικητικούς θεσμούς.

Έτσι, η Αυτοδιοίκηση θα μπορούσε να αμφισβητήσει πολιτικά, θεσμικά αλλά και δικαστικά την εφαρμογή σειράς αντιλαϊκών μέτρων τα οποία έχει επιβάλει η κυβέρνηση και η τρόικα σε εκτέλεση του Μνημονίου.

Ο σημαντικός ρόλος της Αυτοδιοίκησης αναδείχθηκε πρόσφατα με αφορμή την απόφαση του πρωθυπουργού για πολιτική επιστράτευση των μεταφορέων, όταν οι νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις ανέλαβαν να εκτελέσουν τη σχετική απόφαση.

Οι πολίτες οφείλουν να διεκδικήσουν τη λειτουργία στην πράξη ενός συστήματος πολυεπίπεδης διακυβέρνησης που μπορεί να καταστήσει τις αιρετές περιφέρειες και τοπικές Αυτοδιοικήσεις σημαντικό θεσμό που περιορίζει το κρατοκεντρικό μοντέλο και την κρατική εκτελεστική εξουσία-θεραπαινίδα του Μνημονίου.

Στη σημερινή εποχή του Μνημονίου και της τρόικας η κυβέρνηση έχει χάσει κάθε ηθικό και νομιμοποιητικό έρεισμα έναντι των πολιτών, αφού είναι πλέον πασίδηλο ότι αποτελεί στην πράξη εκτελεστικό όργανο της τρόικας και των δανειστών της Ελλάδας με μοναδικό στόχο τη διασφάλιση της αποπληρωμής των δανείων. Με την αντιλαϊκή πολιτική της, η κεντρική κυβέρνηση σε τελική ανάλυση αδυνατεί πλέον ιδεολογικά και ηθικά να καταδείξει την υπεροχή της ως φορέας δράσης.

Πρώτον, γιατί δεν αποτελεί πλέον τον αποκλειστικό φορέα δράσης· δεύτερον, γιατί έχει αποδειχθεί ότι δεν συνιστά ένα αποτελεσματικό φορέα δράσης· και, τρίτον και σημαντικότερο, γιατί με τα αντιλαϊκά μέτρα που έχει λάβει απέδειξε στην πράξη ότι δεν υπηρετεί πλέον τα συμφέροντα του ελληνικού λαού, αλλά τα συμφέροντα των τοκογλύφων-δανειστών της Ελλάδας.

Προκειμένου όμως η Αυτοδιοίκηση να συσπειρώσει τις δυνάμεις των πολιτών κατά του Μνημονίου και ταυτόχρονα να αποκτήσει το κύρος και την πολιτική νομιμοποίηση για το νέο αυτό ρόλο, θα πρέπει να αποκόψει τον ομφάλιο λώρο με τις αμαρτωλές πρακτικές του παρελθόντος, την κακοδιαχείριση και τον αυταρχισμό.

Θα πρέπει να εμπεδώσει μια νέα δημοκρατική τάξη πραγμάτων, η οποία να υπηρετεί τα συμφέροντα της κοινωνίας των πολιτών και όχι της «κοινωνίας των κολλητών».

Θα πρέπει να οικοδομήσει δίκτυα αλληλεγγύης για τη στήριξη των πολιτών που δοκιμάζονται από τη νεοφιλελεύθερη λαίλαπα της τρόικας.

Θα πρέπει, τέλος, να έχει ως επικεφαλής πρόσωπα που έχουν αποδείξει στην πράξη ότι θέλουν και μπορούν να αναλάβουν αυτές τις τεράστιες ιστορικές ευθύνες για την ακύρωση του Μνημονίου.

http://notismarias.blogspot.gr/2012/05/ ... st_15.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: "Πολυεπίπεδη Διακυβέρνηση" , Υπερεθνικοί και "κοινωνικοί έταιροι" που ελέγχουν τη χώρα

4
Ο Ρόλος των "επιστημικών κοινοτήτων"
________________________________________________-

εμφαίνεται αφενός ο ειδικός ρόλος που επιτελούν τα τέσσερα από τα πέντε
στοιχεία του ορισμού της έννοιας των επιστημικών κοινοτήτων και αφετέρου
ο συγκεκριμένος τρόπος της μεταξύ τους συσχέτισης. Πιο συγκεκριμένα, ο
ειδικός ρόλος που επιτελούν αυτά τα στοιχεία συνίσταται στην ανάδειξη της
ειδοποιού διαφοράς των επιστημικών κοινοτήτων από άλλες, συναφείς προς
αυτές ομαδώσεις και συλλογικότητες, οι οποίες εμπλέκονται στην εν γένει
διαδικασία διαμόρφωσης της κρατικής πολιτικής. Οι συλλογικότητες αυτές
αναφέρονται σε

(α) ομάδες συμφερόντων,
(β) ομάδες επαγγελματιών με
επιστημονικά ‘διαπιστευτήρια’ ή ομάδες ειδικών επιστημόνων και
(γ) τμήμα­
τα της γραφειοκρατίας / γραφειοκρατικά σώματα.

Τα κριτήρια διαφοροποίη­
σης στις περιπτώσεις αυτές είναι οι κοινές αναλυτικές και κανονιστικές
πεποιθήσεις και ο κοινός προσανατολισμός ως προς μια συγκεκριμένη κρα­
τική πολιτική. Αυτό που διαφοροποιεί με τρόπο οριστικό τις επίστημικές
κοινότητες από τις παραπάνω ομάδες είναι η ταυτόχρονη συνδρομή και των
τριών χαρακτηριστικών.
Έτσι, στην περίπτωση των ομάδων συμφερόντων
δεν απαντά το χαρακτηριστικό των κοινών αναλυτικών πεποιθήσεων. Επί­
σης, στην περίπτωση των ομάδων επαγγελματιών και ειδικών επιστημόνων
δεν απαντούν τα χαρακτηριστικά των κοινών κανονιστικών πεποιθήσεων και
του κοινού προσανατολισμού. Τέλος, στην περίπτωση των γραφειοκρατικών
σωμάτων δεν απαντούν τα χαρακτηριστικά τόσο των κοινών κανονιστικών
όσο και των κοινών αναλυτικών πεποιθήσεων. Εάν, μάλιστα, ληφθεί υπόψη
ότι οι κοινές κανονιστικές πεποιθήσεις αναφέρονται στους σκοπούς και
στους στόχους της πολιτικής, οι κοινές αναλυτικές πεποιθήσεις στα μέσα της
πολιτικής και ο κοινός προσανατολισμός στην επίπτωση της πολιτικής, τότε
μπορεί κανείς να συμπεράνει με ασφάλεια ότι οι επίστημικές κοινότητες
εμπλέκονται στη διαδικασία διαμόρφωσης της κρατικής πολιτικής
διαπνεό-
μενες από μια περισσότερο σφαιρική θεώρησή της σε σύγκριση με τις λοιπές
ομάδες και συλλογικότητες.

http://ejournals.epublishing.ekt.gr/ind ... e/view/628
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Νέα τάξη Πραγμάτων”