Υπήρξαν Δράκοντες ;

1
Κυλινδρική σφραγίδα της εποχής των Σουμερίων
Εδώ πιθανώς ο Μαντρούκ σκοτώνει την δρακόμορφη θεά Τιαμάτ μια από τις πρωταρχικές θεότητες δημιουργούς με τον θεό Απσού. Από τις νεότερες θεότητες Εά και Ενλίλ, ο Ενλίλ βοηθάει τον Μαρντούκ εναντίον της Τιαμάτ που μεταμορφώνεται σε φίδι και καταπίνει τον Μαρντούκ, ο οποίος γίνεται αέρας.

Ο Ραμσή Ι απωθεί τον Άπωφι
Στην Αιγυπτιακή μυθολογία, ο Άπωφις, ήταν δράκοντας του σκότους, κάθε πρωί έβγαινε νικημένος από την αναμέτρηση με τον θεό του Ήλιου Ρα.
Ο Βασιλιάς Κέκροπας, Μουσείο Βερολίνου.
Το αρχικό όνομα της Αθήνας ήταν Ακτή ή Ακτική και το είχε πάρει από τον πρώτο της βασιλιά, Ακταίο. Το δεύτερο όνομά της, Κεκροπία, είχε προέλθει από τον βασιλιά Κέκροπα, ο οποίος διαδέχθηκε τον Ακταίο, αφού παντρεύτηκε την κόρη του. Σύμφωνα με τον μύθο, σαν γιος της γαίας και όπως όλα τα παιδιά της γης, το κάτω μέρος του σώματος του ήταν το ίδιο, με αυτό του δράκοντα.
Ο Ηρακλής σκοτώνει την Λερναία Ύδρα. Υδρία του 525 π.χ. Μουσείο Μαλιμπού Καλιφόρνια.
Στη δεύτερη αποστολή του Ηρακλή σκοτώνει την Λερναία Ύδρα, ένα ερπετό με εννέα φιδίσια κεφάλια, το οποίο ζούσε στην λίμνη Λέρνα. Μπορούμε και την Λερναία να συμπεριλάβουμε στα διάφορα είδη δράκων.
Ο Ιάσονας βγαίνει από το στόμα του δράκου που φρουρούσε το χρυσόμαλλο δέρας και ο οποίος, σύμφωνα με παραλλαγή του μύθου, είχε καταπιεί τον ήρωα, σε κύλικα του Δούρι
(Μουσείο του Βατικανού, Ρώμη).

Κρατήρας 4ου αιώνα Μουσείο Τέχνης Κλήβελαντ.
Αφού σκότωσε τα παιδιά της η Μήδεια, φόρτωσε τα πτώματά τους σ’ ένα κάρο, που το έσερναν δυο μεγάλοι δυνατοί δράκοι - δώρο του θεού Ήλιου - και ηνίοχός του ήταν ένας υποχθόνιος δαίμονας, ο Οίστρος, δηλαδή η «μανία» που έχει σαν μαλλιά φίδια. Στη συνέχεια τα έφερε στην ιερή περιοχή της Βουνίας Ήρας. όπου ήταν ιέρεια. και εκεί τα έθαψε με τα ίδια της τα χέρια.
Ο Τυφώνας στη μυθολογία είναι ένα τέρας, γιος του Τάρταρου και της γαίας ή κατά τον Πλούταρχο γιος του Κρόνου. Ταυτίστηκε με τους Σετ, Αριμάν, Τουφάν (αραβικά : κατακλυσμός). Στις άκρες των φιδίσιων χεριών του είχε εκατό κεφάλια δράκου... Νικήθηκε από τον Δία και φυλακίστηκε στην Αίτνα.
Το θέμα τής δρακοκτονίας είναι πανάρχαιο στην ελληνική μυθολογία: ο εκηβόλος Φοίβος Απόλλων, τέσσερες μέρες μετά την γέννηση του, τόξευσε από μακριά το δράκο Πύθωνα με τα 100 κεφάλια που ζούσε σε σπήλαιο του Παρνασσού, φυλάσσοντας το αρχαίο μαντείο της θέμιδας. Στον πέτρινο τόπον, ορίζει εφεξής το Μαντείο τής Γαίας. Τον τόπον αυτόν από το σάπισμα τού τρομερού φιδιού κάλεσαν Πυθώ. Από τον Π. γεννήθηκαν η Γοργώ, ο Γηριόνης, ο Κέρβερος, η Λερναία Ύδρα, η Σφίγγα και σχεδόν όλα τα τέρατα της ελληνικής μυθολογίας. Ο Άϊ-Γιώργης κατέλαβε στη λαϊκή συνείδηση τη θέση τού δρακοκτόνου θεού Απόλλωνος και άλλων ηρώων, όπως τού Ηρακλή και του Περσέως.
Ο κινέζικος δράκος, συμβολίζει τη δύναμη και την τελειότητα, την τόλμη, τον ηρωισμό και την εμμονή, την αριστοκρατία και τη θεότητα. Ένας δράκος υπερνικά τα εμπόδια έως ότου η επιτυχία γίνει δική του. Είναι ενεργητικός, αποφασιστικός, αισιόδοξος, ευφυής και φιλόδοξος.
Αντίθετα από τις αρνητικές ενέργειες που συνδέονται με τους δυτικούς δράκους, οι περισσότεροι ανατολικοί δράκοι είναι όμορφοι, φιλικοί, και σοφοί. Είναι οι άγγελοι της Ανατολής.
Ο κινέζικος δράκος κάνει την εμφάνιση του 3000 χρόνια προ χριστού. Έχομε ευρήματα από διάφορες εποχές που μπορείτε να τα δείτε στην ιστοσελίδα Dragons in ancient china

Πηγές : http://users.sch.gr/zskafid/simea16.htm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Υπήρξαν Δράκοντες ;

3
asterias έγραψε:Υπάρχουν δύο απόψης η ότι είναι συμβολίκες μορφές ή αν το πάρουμε και με της γραφές ο διάβολος δρακός και όφης αναφέρετε ...αν και προσωπικά θεωρό ότι παίζουν και η δύο περιπτώσης..
Οι δράκοι σχετίζονται μάλλον με τους δεινόσαυρους. Οι αρχαίοι βασιλείς και "σοφοί" πιθανόν έβρισκαν οστά δεινοσαύρων και τους εκ λάμβαναν σαν δράκους ...

σήμερα ζουν ερπετά που μοιάζουν πολύ με τους "δράκους" ...
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Περίεργα πλάσματα”

cron