Ηράκλειτος: περί φύσεως

1
Εικόνα

ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ 


53. – Περὶ φύσεως (Απόσπασμα 1, 123, 107, 93, 2, 51, 101, 53, 60, 30, 94, 119, 43, 44 Diels-Kranz) Περί φύσεως
Το μοναδικό έργο που έγραψε ο Ηράκλειτος από την Έφεσο ήταν σε πεζό λόγο και φέρει, όπως και τα έργα των άλλων φυσικών φιλοσόφων, τον (πιθανότατα νόθο) τίτλο Περί φύσεως. Κύριο χαρακτηριστικό του ύφους του είναι ο συνειδητά αφοριστικός, εύκολα απομνημονεύσιμος αλλά συνάμα και δυσνόητος λόγος, που του έδωσε ήδη στην αρχαιότητα των χαρακτηρισμό του "σκοτεινού". Βασικά στοιχεία της διδασκαλίας του: (1) Οι άνθρωποι πρέπει να γνωρίσουν τον Λόγο (πιθανώς σημαίνει: βασική ενοποιητική αρχή ή "δομικό σχέδιο" του κόσμου και των πραγμάτων), τον οποίο κατέχει ο ίδιος ο φιλόσοφος. (2) Ο κόσμος μεταβάλλεται ασταμάτητα. (3) Ο κόσμος είναι μια αιώνια φωτιά (η φωτιά αποτελεί σύμβολο της αέναης μεταβολής). (4) Η ισορροπία του κόσμου διατηρείται μόνον με τον συνεχή ανταγωνισμό των αντίθετων· ο πόλεμος είναι πατέρας και βασιλιάς όλων. Από τα σωζόμενα αποσπάσματα συνάγεται ότι το έργο είχε τριμερή διάρθρωση: στο πρώτο μέρος παρουσιαζόταν η θεωρία για το βαθύτερο νόημα των πραγμάτων, δηλαδή η "θεωρία περί Λόγου", στο δεύτερο η "θεωρία της φωτιάς", ενώ το τρίτο περιλάμβανε αποφάνσεις για ηθικά και πολιτικά ζητήματα (από το πρώτο μέρος προέρχονται τα αποσπάσματα α-θ, από το δεύτερο τα ι-ια, ενώ από το τρίτο τα ιβ-ιδ).
(α)τοῦ δὲ λόγου τοῦδ᾽ ἐόντος ἀεὶ ἀξύνετοι γίνονται ἄνθρωποι καὶ πρόσθεν ἢ ἀκοῦσαι καὶ ἀκούσαντες τὸ πρῶτον· γινομένων γὰρ πάντων κατὰ τὸν λόγον τόνδε ἀπείροισιν ἐοίκασι, πειρώμενοι καὶ ἐπέων καὶ ἔργων τοιούτων, ὁκοίων ἐγὼ διηγεῦμαι κατὰ φύσιν διαιρέων ἕκαστον καὶ φράζων ὅκως ἔχει. τοὺς δὲ ἄλλους ἀνθρώπους λανθάνει ὁκόσα ἐγερθέντες ποιοῦσιν ὅκωσπερ ὁκόσα εὕδοντες ἐπιλανθάνονται.(β)φύσις κρύπτεσθαι φιλεῖ(γ)κακοὶ μάρτυρες ἀνθρώποισιν ὀφθαλμοὶ καὶ ὦτα βαρβάρους ψυχὰς ἐχόντων.(δ)ὁ ἄναξ, οὗ τὸ μαντεῖόν ἐστι τὸ ἐν Δελφοῖς, οὔτε λέγει οὔτε κρύπτει ἀλλὰ σημαίνει.(ε)διὸ δεῖ ἕπεσθαι τῷ ξυνῷ· τοῦ λόγου δ᾽ ἐόντος ξυνοῦ ζώουσιν οἱ πολλοὶ ὡς ἰδίαν ἔχοντες φρόνησιν.(Ϛ)οὐ ξυνιᾶσιν ὅκως διαφερόμενον ἑωυτῷ ξυμφέρεται· παλίντονος ἁρμονίη ὅκωσπερ τόξου καὶ λύρης.(ζ)ἐδιζησάμην ἐμεωυτόν.(η)πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς, καὶ τοὺς μὲν θεοὺς ἔδειξε τοὺς δὲ ἀνθρώπους, τοὺς μὲν δούλους ἐποίησε τοὺς δὲ ἐλευθέρους.(θ)ὁδὸς ἄνω κάτω μία καὶ ὡυτή.(ι)κόσμον τόνδε, τὸν αὐτὸν ἁπάντων, οὔτε τις θεῶν οὔτε ἀνθρώπων ἐποίησεν, ἀλλ᾽ ἦν ἀεὶ καὶ ἔστιν καὶ ἔσται πῦρ ἀείζωον, ἁπτόμενον μέτρα καὶ ἀποσβεννύμενον μέτρα.(ια)Ἥλιος οὐχ ὑπερβήσεται μέτρα· εἰ δὲ μή, Ἐρινύες μιν Δίκης ἐπίκουροι ἐξευρήσουσιν.(ιβ)ἦθος ἀνθρώπῳ δαίμων.(ιγ)ὕβριν χρὴ σβεννύναι μᾶλλον ἢ πυρκαϊήν.(ιδ)μάχεσθαι χρὴ τὸν δῆμον ὑπὲρ τοῦ νόμου ὅκωσπερ τείχεος.
________________________
 (α)Και μολονότι τούτος ο λόγος είναι κοινός, οι άνθρωποι γίνουνται ασύνετοι παντοτινά, και πριν τον ακούσουν, και όταν τον ακούσουν για πρώτη φορά.1 Γιατί, μολονότι τα πάντα γίνουνται σύμφωνα με τούτο το λόγο, μοιάζουν σα να μην τον γνωρίζουν και καταπιάνουνται με λόγια και έργα τέτοια, που εγώ τώρα θα διηγηθώ, διαιρώντας το καθένα κατά τη φύση του και λέγοντας πώς έχει. Όσο για τους άλλους ανθρώπους, δεν έχουν συναίσθηση των όσων κάνουν στον ξύπνο τους, όπως λησμονούν τα όσα κάνουν όταν κοιμούνται.(μετάφραση Γιώργος Σεφέρης) (β)Η αληθινή δομή των πραγμάτων συνήθως κρύβεται.2 (γ)Τα μάτια και τα αυτιά είναι κακοί μάρτυρες για τους ανθρώπους, αν έχουν ψυχές που δεν καταλαβαίνουν τη γλώσσα τους. (δ)Ο άρχοντας,3 στον οποίο είναι αφιερωμένο το μαντείο των Δελφών, δεν μιλάει ούτε κρύβει, παρά στέλνει σημάδια. (ε)Γι᾽ αυτό είναι αναγκαίο να ακολουθούμε το κοινό· αλλά, παρόλο που ο Λόγος είναι κοινός, οι πολλοί ζουν σαν να είχαν δική τους αντίληψη. (ς)Δεν καταλαβαίνουν πώς είναι δυνατό, ενώ βρίσκεται σε αντίθεση, να συμφωνεί με τον εαυτό του: υπάρχει ένας παλίντονος δεσμός, όπως στο τόξο και τη λύρα.4 (ζ)Ερεύνησα τον εαυτό μου.5 (η)Ο πόλεμος είναι ο πατέρας των πάντων και ο βασιλιάς των πάντων, και μερικούς τους έκανε θεούς, άλλους ανθρώπους· μερικούς τους έκανε δούλους, άλλους ελεύθερους.6 (θ)Ο ανήφορος και ο κατήφορος είναι ο ίδιος δρόμος.7 (ι)Αυτόν τον κόσμο δεν τον έπλασε κανένας θεός ή άνθρωπος, παρά υπήρχε πάντα, υπάρχει και θα υπάρχει: μια αιώνια, ζωντανή φωτιά, που ανάβει με μέτρο και σβήνει με μέτρο. (ια)Ο ήλιος δεν θα ξεπεράσει τα μέτρα του· αλλιώς οι Ερινύες, οι θεραπαινίδες της δικαιοσύνης, θα τον ανακαλύψουν.8 (ιβ)Ο χαρακτήρας του ανθρώπου είναι η μοίρα του.9 (ιγ)Είναι πιο αναγκαίο να σβήνει κανείς την ύβρη παρά την πυρκαγιά. (ιδ)Ο λαός πρέπει να υπερασπίζεται το νόμο όπως τα τείχη της πόλης. (μετάφραση Δ. Κούρτοβικ)

πηγή : https://www.greek-language.gr/digitalRe ... ext_id=123
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

2
Υποκρινονται και συκοφαντουν οι μασωνοι τον Τιτανοτεραστιο Ηρακλειτο ως δηθεν "ΣΚΟΤΕΙΝΟ ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ", ενω οι ιδιοι γνωριζουν ΗΔΗ ΤΑ ΠΑΝΤΑ, αλλα τα κρυβουν επιμελως απο τους "αμυητους" κατα παγια μασωνικη δολια τακτικη...Ο Ηρακλειτος ηταν ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ και αποτυπωνε την φυσικη πραγματικοτητα και ΦΥΣΙΚΗ ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ...Παραδειγμα: Το Ρητο του ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ ΜΕΤΡΑ σημαινει ΝΑ ΒΑΔΙΖΕΙΣ ΠΛΗΣΙΟΝ των ΦΥΣΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ (δηλαδη με απλα λογια να σεβεσαι την φυση γνωριζοντας και εφαρμοζοντας τους νομους της, αλλιως αν πας κοντρα, η φυση εκδικειται)...Δευτερο παραδειγμα η διασημη κοσμολογικη του Ρηση: Τον Κοσμο αυτον δεν τον δημιουργησε κανεις θεος ή ανθρωπος, αλλα ειναι ενα ΑΙΩΝΙΟ (ΠΥΡΗΝΙΚΟ-ΑΙΘΕΡΙΚΟ-ΔΩΔΕΚΑΕΔΡΙΚΟ) ΠΥΡ που αναβει (ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΣΧΑΣΗ) και σβηνει (ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΣΥΝΤΗΞΗ), κατα ΜΕΤΡΑ (συμφωνα με φυσικους νομους της πυρηνικης και κβαντικης φυσικης)...Αυτα οπως εχω δειξει και στην αναρτηση με τον Γκιολβα (ομαδα Κατρακη και αλλοι καθηγητες που αποκωδικοποιησαν Αριστοτελη και αλλους αρχαιους) τα εχει βρει η ΟΜΑΔΑ ΕΨΙΛΟΝ μετα απο αποκωδικοποιηση στα αρχ.ελληνικα σωζομενα κειμενα του Ηρακλειτου και αλλων αρχ.ελληνων υπερεπιστημονων (κυριως των προσωκρατικων Ιωνων), αλλα ενω οι προδοτες ελληνοφωνοι χαμηλοβαθμοι μασωνοι τα γνωριζουν ηδη ΟΛΑ πολυ καλα, αποφευγουν οπως ο διαολος το λιβανι, να τα αποκαλυψουν στον κοσμο, και ειδικα αποφευγουν να τα διδαξουν στα σχολεια!! ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο Ηρακλειτος ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΘΕΟΣ αλλα ΤΑΥΤΙΖΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΜΕ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΣΥΜΠΑΝ (ενδοκοσμικος και ταυτοκοσμικος λογος), οπως συμφωνουσε και ο Αποστολος Παυλος αντιγραφωντας αυτη την γνωση των αρχ.ελληνων με το "ΕΝ ΑΥΤΩ ΖΩΜΕΝ"...δλδ ζουμε μεσα στον ΘΕΟ, ζουμε μεσα στο αιωνιο ΣΥΜΠΑΝ των ΦΥΣΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ...Στη Γενεση της παλαιας διαθηκης βεβαια μιλαει για δημιουργια του κοσμου απο τον Θεο, αλλα αυτα τα ελεγαν τοτε για να τα κατανοησουν πιο ευκολα οι πρωτογονοι προιστορικοι ανθρωποι του 6000 π.Χ., ηταν πιο απλο για αυτους να πιστευουν οτι ειναι δημιουργηματα....φυσικα δεν θα μπορουσαν να κατανοησουν τοτε προηγμενη πυρηνικη και κβαντικη φυσικη...

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

3
antinwohellas έγραψε: 31 Μάιος 2022, 05:23  ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο Ηρακλειτος ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΘΕΟΣ αλλα ΤΑΥΤΙΖΕ ΤΟΝ ΘΕΟ ΜΕ ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΣΥΜΠΑΝ (ενδοκοσμικος και ταυτοκοσμικος λογος), οπως συμφωνουσε και ο Αποστολος Παυλος αντιγραφωντας αυτη την γνωση των αρχ.ελληνων με το "ΕΝ ΑΥΤΩ ΖΩΜΕΝ"...δλδ ζουμε μεσα στον ΘΕΟ, ζουμε μεσα στο αιωνιο ΣΥΜΠΑΝ των ΦΥΣΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ...Στη Γενεση της παλαιας διαθηκης βεβαια μιλαει για δημιουργια του κοσμου απο τον Θεο, αλλα αυτα τα ελεγαν τοτε για να τα κατανοησουν πιο ευκολα οι πρωτογονοι προιστορικοι ανθρωποι του 6000 π.Χ., ηταν πιο απλο για αυτους να πιστευουν οτι ειναι δημιουργηματα....φυσικα δεν θα μπορουσαν να κατανοησουν τοτε προηγμενη πυρηνικη και κβαντικη φυσικη...
antinwo, ο Ηράκλειτος έζησε πριν τον Πλάτωνα, άρα θα μπορούσαμε να πούμε ότι δεν ήξερε για τον Δημιουργό Θεό, λογικά γνώριζε την θεογονία του Ησίοδου την οποία μάλλον απέρριπτε.

όμως έλεγε το παρακάτω : "Ο πόλεμος είναι ο πατέρας των πάντων και ο βασιλιάς των πάντων, και μερικούς τους έκανε θεούς, άλλους ανθρώπους· μερικούς τους έκανε δούλους, άλλους ελεύθερους." 
Άρα, ήταν υπέρ του πολέμου, τον οποίο θεωρούσε και βασιλέα των πάντων. Τι λες πάνω σε αυτό ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

4
Το ξανα-ανελυσα αυτο. Δεν χρειαζεται πολυ σκεψη για να το καταλαβεις. Ο ΚΟΣΜΟΣ ειναι γεματο αντιθεσεις, και το ιστορικο γιγνεσθαι πλαθεται απο τον Πολεμο των Αντιθεσεων, τον Πολεμο των Ιδεων, Τον Πολεμο των Ταξεων (μαρξιστικη θεωρια που εκλεψε ιδεες απο τον Ηρακλειτο, οπως π.χ. την Εγκελιανη διαλλεκτικη), τον Πολεμο των Φυλων, τον Πολεμο των Θρησκειων, Τον Πολεμο των Εθνων, και γενικα τον Πολεμο των Πολιτισμων...Με αυτη την εννοια ο Πολεμος διαμορφωνει ολη την ανθρωπινη ιστορια, και ειναι ο ΠΑΤΗΡ ΠΑΝΤΩΝ.

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

5
antinwohellas έγραψε: 02 Ιουν 2022, 01:07 Το ξανα-ανελυσα αυτο. Δεν χρειαζεται πολυ σκεψη για να το καταλαβεις. Ο ΚΟΣΜΟΣ ειναι γεματο αντιθεσεις, και το ιστορικο γιγνεσθαι πλαθεται απο τον Πολεμο των Αντιθεσεων, τον Πολεμο των Ιδεων, Τον Πολεμο των Ταξεων (μαρξιστικη θεωρια που εκλεψε ιδεες απο τον Ηρακλειτο, οπως π.χ. την Εγκελιανη διαλλεκτικη), τον Πολεμο των Φυλων, τον Πολεμο των Θρησκειων, Τον Πολεμο των Εθνων, και γενικα τον Πολεμο των Πολιτισμων...Με αυτη την εννοια ο Πολεμος διαμορφωνει ολη την ανθρωπινη ιστορια, και ειναι ο ΠΑΤΗΡ ΠΑΝΤΩΝ.
 
 
Το ξανα-ανέλυσες αλλά σε λάθος νήμα, για αυτό δημιούργησα αυτό το θέμα στην Ελληνική Γραμματεία. Νομίζω λοιπόν αγαπητέ μου, ότι στον Χριστιανισμό δεν μπορούμε να δεχτούμε ότι πατήρ πάντων είναι ο πόλεμος. Μπορούμε ; εσύ τι λες ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

6
Ειπαμε κυριαρχουν οι αντιθεσεις, υπαρχει η Εναλλαγη ΠΟΛΕΜΟΥ - ΕΙΡΗΝΗΣ, εαν ερθει καποιος να σε σκοτωσει δεν θα αμυνθεις(;;;), υπαρχει ο αμυντικος και ο επιθετικος πολεμος, αλλα οπως λεει και ο θυμοσοφος λαος, η καλυτερη αμυνα ειναι η επιθεση...ειμαι λιγο πολεμοχαρης θα την πω την αμαρτια μου, χαχα!....Λοιπον εχω φωτογραφια οπου ενας ελληνο-ορθοδοξος Παπας ευλογει τα APACHE, ενα καθαρα πολεμικο οπλο με μονο σκοπο να σκοτωσει, λες να μη ξερει ο Παπας τι κανει;;; Γι'αυτο σας λεω οτι εχετε διδαχτει λαθος θεολογια, εμεις πρεπει να πορευομαστε με το δογμα των ηρωων της ελληνικης εθνεγερσιας του 1821 : ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ+ΠΑΤΡΙΔΟΣ. Θα μου πεις τωρα, εσυ τολμας και τα λες αυτα που κατεστρεψες τον Καρατζαφυρερ;;!! Ναι φιλε, εγω τα λεω, διοτι ο Καρατζαφυρερ ηταν βαλτος πρακτορας απο την Αρνητικη ΑΟΑ ΛΟΝΔΙΝΟΥ (Ερμητικη Χρυση Αυγη) ωστε να αφανισει ολοκληρωτικα την Ελλαδα σε (ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ) Επιθετικο πολεμο με την Τουρκια και γενικα σε πολεμο στα Βαθη της Ασιας εως "κοκκινη μηλια" οπως ορυωνταν τοτε ο Τουρκαλβανος Καραφυρερ...Φυσικα ο υπαρχον διαλυμενος ελληνικος στρατος (υπο ΝΑΤΟΪΚΗ πληρη εξαρτηση) δεν επαρκει ουτε για στοιχειωδη αμυνα στον ελληνικο χωρο, ποσο μαλλον για τρελες εκστρατειες στα βαθη της Ασιας...Με αυτη την εννοια προτιμησα την ΕΙΡΗΝΗ απο εναν ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ που σκοπευαν να μας μπλεξουν...

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

7
antinwohellas έγραψε: 02 Ιουν 2022, 01:31 Ειπαμε κυριαρχουν οι αντιθεσεις, υπαρχει η Εναλλαγη ΠΟΛΕΜΟΥ - ΕΙΡΗΝΗΣ, εαν ερθει καποιος να σε σκοτωσει δεν θα αμυνθεις(;;;), υπαρχει ο αμυντικος και ο επιθετικος πολεμος, αλλα οπως λεει και ο θυμοσοφος λαος, η καλυτερη αμυνα ειναι η επιθεση...ειμαι λιγο πολεμοχαρης θα την πω την αμαρτια μου, χαχα!....Λοιπον εχω φωτογραφια οπου ενας ελληνο-ορθοδοξος Παπας ευλογει τα APACHE, ενα καθαρα πολεμικο οπλο με μονο σκοπο να σκοτωσει, λες να μη ξερει ο Παπας τι κανει;;; Γι'αυτο σας λεω οτι εχετε διδαχτει λαθος θεολογια, εμεις πρεπει να πορευομαστε με το δογμα των ηρωων της ελληνικης εθνεγερσιας του 1821 : ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ+ΠΑΤΡΙΔΟΣ. Θα μου πεις τωρα, εσυ τολμας και τα λες αυτα που κατεστρεψες τον Καρατζαφυρερ;;!! Ναι φιλε, εγω τα λεω, διοτι ο Καρατζαφυρερ ηταν βαλτος πρακτορας απο την Αρνητικη ΑΟΑ ΛΟΝΔΙΝΟΥ (Ερμητικη Χρυση Αυγη) ωστε να αφανισει ολοκληρωτικα την Ελλαδα σε (ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ) Επιθετικο πολεμο με την Τουρκια και γενικα σε πολεμο στα Βαθη της Ασιας εως "κοκκινη μηλια" οπως ορυωνταν τοτε ο Τουρκαλβανος Καραφυρερ...Φυσικα ο υπαρχον διαλυμενος ελληνικος στρατος (υπο ΝΑΤΟΪΚΗ πληρη εξαρτηση) δεν επαρκει ουτε για στοιχειωδη αμυνα στον ελληνικο χωρο, ποσο μαλλον για τρελες εκστρατειες στα βαθη της Ασιας...Με αυτη την εννοια προτιμησα την ΕΙΡΗΝΗ απο εναν ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟ ΠΟΛΕΜΟ που σκοπευαν να μας μπλεξουν...
 
 
 
Στην αρχαία Ελλάδα ο αμυντικός πόλεμος λεγόταν άμυνα, οπότε υπήρχε μία έννοια για τον πόλεμο, μία έννοια για την άμυνα και μία για την μάχη.

άμυνα θηλυκό = η απόκρουση επιθετικής ενέργειας
πόλεμος  αρσενικό = ένοπλη σύρραξη μεταξύ κρατών, στρατευμάτων ή φατριών, οργανώσεων κλπ.
μάχη θηλυκό = σύγκρουση μεταξύ δύο στρατευμάτων σε συγκεκριμένο χώρο και χρονική στιγμή

Το "Μάχου ὑπὲρ πίστεως καὶ πατρίδος"  έχει την έννοια του αγωνίσου, όπως για παράδειγμα κάνουμε όλοι εμείς που αγωνιζόμαστε να κρατήσουμε την πατρίδα και την πίστη μας αναλλοίωτη, τώρα αν υποθετικά κάποια ξένη δύναμη σου κάνει πόλεμο τότε δικαιούσαι να κάνεις άμυνα, ακόμα και αν η μάχη απαιτεί όπλα και επιφέρει το θάνατο. Αυτός ο αμυντικός πόλεμος είναι "ευλογημένος"  στον Χριστιανισμό, σε αντίθεση με τον επεκτατικό πόλεμο ο οποίος είναι κατακριτέος. Ωστόσο, ο πόλεμος όπως τον αναφέρει ο Ηράκλειτος δεν είναι ο αμυντικός πόλεμος, αλλά ο πόλεμος με την έννοια του επιθετικού πολέμου :
  
πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς, καὶ τοὺς μὲν θεοὺς ἔδειξε τοὺς δὲ ἀνθρώπους, τοὺς μὲν δούλους ἐποίησε τοὺς δὲ ἐλευθέρους.εἰδέναι δὲ χρὴ τὸν πόλεμον ἐόντα ξυνόν, καὶ δίκην ἔριν, καὶ γινόμενα πάντα κατ᾽ ἔριν καὶ χρεών. καὶ ὁ κυκεὼν διίσταται (μὴ) κινούμενος.
Ο πόλεμος είναι πατέρας όλων, όλων βασιλιάς. Άλλους ανέδειξε σε θεούς και άλλους σε ανθρώπους, άλλους έκανε δούλους και άλλους ελεύθερους. [10] Πρέπει να γνωρίζει κανείς ότι ο πόλεμος είναι κοινός και η διχόνοια δικαιοσύνη, και ότι τα πάντα γίνονται σύμφωνα με τη διχόνοια και την ανάγκη. Και ο κυκεώνας διαλύεται όταν δεν κινείται
Πηγή: https://www.mikrosapoplous.gr/heracletu ... etus2.html

Πες μου λοιπόν φίλε μου, θεωρείς ακόμα ότι μπορεί να συμβαδίσει η θέση του Ηράκελιτου με τις ακόλουθες δύο εντολές που έχει δώσει ο Κύριος ;

Ὀφείλεις ν᾽ ἀγαπᾶς τὸν Κύριο καὶ Θεό σου μ᾽ ὅλη σου τὴν καρδιὰ καὶ μ᾽ ὅλη σου τὴν ψυχὴ καὶ μ᾽ ὅλο σου τὸ νοῦ. Αὐτὴ εἶναι ἡ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή (Ματθ. 22, 37)
Δεύτερη ἐντολή, ὅμοια μὲ τὴν πρώτη, εἶναι τὸ ν᾽ ἀγαπήσεις τὸν συνάνθρωπό σου ὅπως ἀγαπᾶς τὸν ἑαυτό σου (Ματθ. 22, 39).
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

8
Ξεχασες ομως και την αλλη ρηση του Χριστου, Δεν ήρθα να φέρω τέτοια ειρήνη, αλλά μάχαιρα και διαίρεση. Εγώ ήρθα να χωρίσω τον ασεβή γιο από τον πιστό πατέρα του και την ασεβή θυγατέρα ....καταλαβες;; Ολη η Ζωη ειναι ενας ΠΟΛΕΜΟΣ φιλε... Δεν ειναι τοσο απλα τα πραγματα, Επισης δεν ειμαι εναντιον ενος επιθετικου πολεμου της Ελλαδας για την ανακαταληψη των χαμενων Εδαφων που μας πηραν οι Τουρκοι, απλα δεν εχουμε τα προσοντα και το υλικο και τις δυναμεις σημερα για να κανουμε κατι τετοιο...Σκεψου οτι επι Γ.Παπαδοπουλου ο ελλ.στρατος ειχε 55 ταξιαρχιες και σημερα εχει μονο 11....και παρολο αυτα χασαμε και τοτε την Μιση Κυπρο...Δεν γινεται λοιπον τωρα να κατακτησουμε την Τουρκια, επιπλεον μας κανει οτι θελει το ΝΑΤΟ, ειμαστε πληρως εξαρτημενοι απο αυτους, και εγω δεν τους εμπιστευομαι, επιπλεον φροντισαν να διαλυσουν την αμυντικη μας βιομηχανια, αρα δεν εχουμε τεχνολογικη και αμυντικη ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ, επιπλεον εχουμε τεραστια υπογενετικοτητα και οι νεοι μας φευγουν εξωτερικο, επιπλεον εχουμε την πεμπτη φαλαγγα τους εθνομηδενιστες, επιπλεον εχουν εισχωρησει αλλοεθνεις (συμμαχοι τουρκων) μεσα στοην ελλ.στρατο (Αλβανοι, Πακιστανοι, κλπ!!)...Ας μπορεσουμε πρωτα να κρατησουμε δλδ αυτα που ηδη εχουμε, και ας μην ονειρευομαστε Κων/πολεις, ποσο μαλλον εκστρατειες στα βαθη της Ασιας που ειναι αδυνατον να γινουν με τα σημερινα δεδομενα...Τωρα αυτοι που λενε οτι θα μας κανουν δωρο οι Ρωσοι την Κων/πολη (Παϊσιος, και αλλοι)...δεν τα πιστευω αυτα, ενταξει κατανοω τον τεραστιο ποθο που ειχε ο μοναχος να ξαναδει ελευθερη των Κων/πολη, αλλα κανεις δεν θα πολεμησει για να μας να μας την κανει δωρο...οποτε μη γελιωμαστε, κατσε να κρατησουμε τα εδαφη που ηδη εχουμε και που ηδη κινδυνευουν πολυ να τα χασουμε, και μετα βλεπουμε...

Re: Ηράκλειτος: περί φύσεως

9
Ο Χριστός ήταν προβλεπόμενο ότι θα είναι σημείο αμφιλεγόμενο, όπως και συνεχίζει στις μέρες μας, ώστε να φανερώνονται οι διαθέσεις της καρδιάς των πολλών
Λουκ. 2:34 Καὶ ἦν ᾿Ιωσὴφ καὶ ἡ μήτηρ αὐτοῦ θαυμάζοντες ἐπὶ τοῖς λαλουμένοις περὶ αὐτοῦ. 34 καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς Συμεὼν καὶ εἶπε πρὸς Μαριὰμ τὴν μητέρα αὐτοῦ· ἰδοὺ οὗτος κεῖται εἰς πτῶσιν καὶ ἀνάστασιν πολλῶν ἐν τῷ ᾿Ισραὴλ καὶ εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον. 35 καὶ σοῦ δὲ αὐτῆς τὴν ψυχὴν διελεύσεται ρομφαία, ὅπως ἂν ἀποκαλυφθῶσιν ἐκ πολλῶν καρδιῶν διαλογισμοί.
Με αυτή την έννοια, στέλνει ο Χριστός τους Απόστολους
"Ματθ. 10:7 Πορευόμενοι δὲ κηρύσσετε λέγοντες ὅτι ἤγγικεν ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν.
και
Ματθ.10:34 
34 Μη νομίσητε ότι ήλθον βαλείν ειρήνην επί την γην· ουκ ήλθον βαλείν ειρήνην, αλλά μάχαιραν.
Δεν εννοεί ότι εμείς πρέπει να πάμε και να μαχαιρώνουμε. Το λέει για να δείξει ότι πρέπει να αγαπούμε περισσότερο τον Θεό - ακόμα και σε σχέση με τους γονείς μας και τα παιδιά μας. Για αυτό και λέει παρακάτω: 
37 ῾Ο φιλῶν πατέρα ἢ μητέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· καὶ ὁ φιλῶν υἱὸν ἢ θυγατέρα ὑπὲρ ἐμὲ οὐκ ἔστι μου ἄξιος· 
Άρα, ανάμεσα των ανθρώπων, με σκοπό να φανερωθεί τι έχουν στην καρδιά τους, θα μπει μάχαιρα (σε αυτούς που είναι βίαιοι), ενώ είναι ανάξιοι όσοι δεν αγαπούν τον Θεό περισσότερο από ότι τους γονείς και τα παιδιά τους. Συνεπώς επιβεβαιώνεται έτσι η πρώτη εντολή:
Ὀφείλεις ν᾽ ἀγαπᾶς τὸν Κύριο καὶ Θεό σου μ᾽ ὅλη σου τὴν καρδιὰ καὶ μ᾽ ὅλη σου τὴν ψυχὴ καὶ μ᾽ ὅλο σου τὸ νοῦ. Αὐτὴ εἶναι ἡ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή (Ματθ. 22, 37). 
 
 
Ποιος προκαλεί λοιπόν την διχόνοια ; = Οι Αντίχριστοι.  Διότι είναι σημείο αντιλεγόμενο ο Χριστός. Αν όμως η διχόνοια μπει ανάμεσα στους Χριστιανούς τότε δεν είναι Χριστιανοί γιατί αθετούν την δεύτερη εντολή. Κατά συνέπεια, ο πόλεμος είναι χαρακτηριστικό σημείο των Αντίχριστων. Όπως επίσης και η διχόνοια είναι του διαβόλου. Οι ενέργειες αυτές δεν εκπορεύονται από το Χριστό, για αυτό και στον Ουρανό, και στην εκκλησία του Χριστού δεν υπάρχει διχόνοια και πόλεμος ανάμεσα στα μέλη. 

Ο Ηράκλειτος όμως λέει "Ο πόλεμος είναι πατέρας όλων, όλων βασιλιάς" . Μπορεί αυτό ξαναλέω να γίνει δεκτό από τους Χριστιανούς ;

Από τους Αντίχριστους οι οποίοι δεν δέχονται τον Χριστό ασφαλώς μπορεί να είναι αποδεκτό διότι αυτοί θα βάλουν μάχαιρα (επιθετικό πόλεμο) εναντίον των Χριστιανών, όπως έγινε με τους Απόστολους τους οποίους είχε προειδοποιήσει ο Χριστός. Από τους Χριστιανούς όμως ; Δεν νομίζω. Τότε θα έστελνε τους Απόστολους οπλισμένους με μάχαιρα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αρχαία Ελληνική Γραμματεία”

cron