Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

10
ΣΩΤΗΡΙΑ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΤΟΥ ΠΛΑΤΩΝΟΣ & ΑΛΛΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ



«Ο ¶γιος Αναστάσιος, πατριάρχης Αντιοχείας, διαβεβαιώνει ότι δι’ αποκαλύψεως εγνώσθη εις αυτόν ή των δικαίων εθνικών σωτηρία. Αναφέρει δε ο ίδιος ότι ο σοφός Πλάτων εμφανίσθηκε σε κάποιον ευσεβή μοναχό, ο οποίος τον εξύβριζε για ορισμένες πλάνες του· και ενώ ο μοναχός ήταν ξυπνητός, άκουσε τον ύπατο των φιλοσόφων να τον πληροφορεί ότι δια του Ιησού Χριστού εσώθηκε, γι’ αυτό να μην αμαρτάνει υβρίζοντάς τον»

(Πηγή: Αγίου Νεκταρίου Πενταπόλεως, Περί αθανασίας ψυχής και ιερών μνημοσύνων, εκδ. ¶γιος Νικόδημος, Αθήναι 1972, σελ. 110.)



Ίσως κάποιος αναρωτηθεί δύο πράγματα:

1ον πως είναι δυνατόν να σώθηκε ο Πλάτωνας εφόσον έζησε αρκετούς αιώνες πριν τον Ιησού Χριστό;

2ον Πως γίνεται να σώζεται ο Πλάτωνας που δέχονταν και το 12θεο και να μην μπορεί να σωθεί κάποιος σημερινός ειδωλολάτρης που θέλει να πιστεύει σε αυτό;



Οι απαντήσεις είναι απλούστατες:

1ον Η Ορθόδοξη παράδοση διασώζει πως κατά την «κάθοδο» του Ιησού Χριστού εις τον Άδη, μετά τον Σωματικό Του θάνατο εις την σταύρωση, πίστεψαν και σώθηκαν αρκετοί νεκροί. Ένας από αυτούς ήταν και ο Πλάτων.

2ον Δεν είναι δυνατόν να σωθεί κάποιος σήμερα που επιθυμεί να παραμείνει παγανιστής και έχει γνωρίσει το Ευαγγέλιο. Αυτό διότι οι π.Χ. Ιουδαίοι κρίθηκαν σύμφωνα με τις 10 εντολές, οι υπόλοιποι του κόσμου Εθνικοί κρίνονται σύμφωνα με την ηθική τους ενώ οι μετά Χριστόν που γνώρισαν τον Ευαγγελικό λόγο θα κριθούν βάση αυτού (Ευαγγελικού Λόγου):

Κατά Μάρκον, Κεφ Ιστ΄ «15 καὶ εἶπεν αὐτοῖς· Πορευθέντες εἰς τὸν κόσμον ἅπαντα κηρύξατε τὸ εὐαγγέλιον πάσῃ τῇ κτίσει. 16 ὁ πιστεύσας καὶ βαπτισθεὶς σωθήσεται, ὁ δὲ ἀπιστήσας κατακριθήσεται· 17 σημεῖα δὲ τοῖς πιστεύσασι ταῦτα παρακολουθήσει· ἐν τῷ ὀνόματί μου δαιμόνια ἐκβαλοῦσι· γλώσσαις λαλήσουσι καιναῖς· 18 ὄφεις ἀροῦσι· κἂν θανάσιμόν τι πίωσιν, οὐ μὴ αὐτοὺς βλάψει· ἐπὶ ἀρρώστους χεῖρας ἐπιθήσουσι, καὶ καλῶς ἕξουσιν. 19 Ὁ μὲν οὖν Κύριος μετὰ τὸ λαλῆσαι αὐτοῖς ἀνελήφθη εἰς τὸν οὐρανὸν καὶ ἐκάθισεν ἐκ δεξιῶν τοῦ Θεοῦ. 20 ἐκεῖνοι δὲ ἐξελθόντες ἐκήρυξαν πανταχοῦ, τοῦ Κυρίου συνεργοῦντος καὶ τὸν λόγον βεβαιοῦντος διὰ τῶν ἐπακολουθούντων σημείων. ἀμήν.»

Για να κριθεί ένα σημερινός Έλληνας παγανιστής απλά και μόνο για το ήθος του, θα πρέπει να μην έχει ακούσει ή διαβάσει το ευαγγέλιο. Ποιος Έλληνας όμως νεοπαγανιστής τυγχάνει σε τέτοια κατάσταση; Εφόσον οι περισσότεροι όχι μόνο γνωρίζουν τον Ευαγγελικό λόγο, αλλά τον πολεμούν συν τοις άλλοις και επιπροσθέτως δεν παρουσιάζουν, τουλάχιστον μέσα από τα λεγόμενά τους, κάποια ιδιαίτερη ηθική τελείωση.

Οι σημερινοί Εθνικοί της Ελλάδας, ας ζυγίσουν τα πράγματα καλά πριν βιαστούν να πάρουν αποφάσεις αιωνιότητας. Θα είναι σχήμα οξύμωρο ο Πλάτων να σωθεί, που δεν είχε την ευκαιρία να γνωρίσει τόσο καλά τον Ιησού Χριστό όσο μείς σήμερα και να χαθούν αυτοί ως υποτιθέμενοι συνεχιστές του, απλά και μόνο επειδή από όλα όσα δίδαξε ο Πλάτων, πριν γίνει Χριστιανός, επέλεξαν τον σεβασμό του για το άγαλμα της Άρτεμης εις την Αθήνα.

Του Πλάτωνος και των λοιπών Εθνικών τους δόθηκε μια ευκαιρία από τον Ιησού Χριστό και κάποιοι την έδραξαν, δεν την έχασαν. Ας αδράξουν και οι σημερινοί Εθνικοί την ίδια ευκαιρία αιωνιότητας που τους δίδεται. Και μην νομίσει κανείς πως τίθεται θέμα εξαπατήσεώς τους με δόλο. Το ζήτημα της σωτηρίας του Πλάτωνος καθώς και των λοιπών Εθνικών, τέθηκε πολύ πιο νωρίτερα από την εμφάνιση του νεοπαγανισμού στην Ελλάδα.




ΑΡΧΕΙΟ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΩΝ

Μια πρωτότυπη εργασία υπέρ των αρχαίων σοφών και πατέρων του αρχαίου και πρωτοχριστιανικού κόσμου δίδεται παρακάτω.





Παρακάτω παρατίθεται η ζωή μέγιστων εκ των φιλοσόφων και λόγιων τόσο της αρχαιότητας, των προχριστιανικών αιώνων όσο και εκείνων των μετέπειτα. Τα παρακάτω λοιπόν εις γνώση εκείνων των αδιάλλακτων που δεν έχουν άλλο επιχείρημα παρά τις λόγιες εκφράσεις και τους ύμνους «περί Διός».Δικαίωμά τους ασφαλώς, αλλά προς Θεού, μην καταπίνει κανείς χωρίς να μασάει όλα όσα οι Εθνικοί, παραθέτουν, δηλαδή ότι η Ορθοδοξία «σκότωσε» τους φιλοσόφους και την φιλοσοφία, ότι η Ορθοδοξία είναι ανθελληνική, ότι οι φιλόσοφοι είναι Εθνικοί, και ένα σωρό άλλα επιχειρήματα.

Ο γράφων δεν είναι παράλογος να πιστεύει ότι οι αρχαίοι φιλόσοφοι πίστευαν στον Χριστό, διότι ο Χριστός ακόμη δεν είχε γεννηθεί στην εποχή τους. Αλλά δεν ήταν και όλοι τους «Εθνικοί» με την έννοια που τους δίδεται σήμερα από ορισμένους φανατικούς. Και εις την μεταβατική περίοδο από τον Εθνισμό εις τον Χριστιανισμό χωρίζονται σε Χριστιανούς και μη. Σημαντικό πάντως είναι να προσέξει κανείς πόση Ελληνική φιλοσοφική «παράδοση» επέζησε και άνθισε μέσα στην Ορθοδοξία, ενώ είναι πολύ ρηχό να κοιτά τους αρχαίους φιλοσόφους μόνο ως προς την λατρευόμενη θεότητα Δηλαδή είναι σημαντικό να δει πόσα από αυτά που είπαν οι αρχαίοι φιλόσοφοι είναι σημερινό βίωμα των Ορθοδόξων Ελλήνων και πόσα βίωμα των παγανιστών.

Οι αρχαίοι φιλόσοφοι όχι μόνο θα αναιρέσουν με τις απόψεις τους ακούσια και εκούσια την Εθνική πίστη αλλά και θα περιέλθουν με την θετική και ορθολογική σκέψη τους σε μεγάλες αλήθειες του μετέπειτα εξ’ αποκαλύψεως Χριστιανισμού. Ακόμη και αν υποθέσει κανείς ότι αντιθέτως ο Χριστιανισμός περιέχει αλήθειες των αρχαίων φιλοσόφων, καθόσον αυτοί υπήρξαν προ του Χριστιανισμού, δεν μπορεί παρά να παραδεχθεί, κι αυτό δεν μπορεί να το αμφισβητήσει κανείς, ότι η Χριστιανική θρησκεία είναι το ίδιο κοντά με το αρχαίο Ελληνικό φιλοσοφικό πνεύμα όσο ισχυρίζεται η Εθνική πίστη.

Αν ακόμη παραδεχθεί κανείς ότι πλείστοι από τους αρχαίους φιλόσοφους είναι θεοσεβούμενοι και δηλαδή είναι Εθνικοί, από την άλλη πρέπει να παραδεχθεί ότι όλοι οι Έλληνες φιλόσοφοι που αναζητούν την αρχή των πάντων, είναι πλήρως αντίθετοι με την Μυθική Θεογονία του Ησίοδου που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Ολύμπιας Θρησκείας. Αυτή η διαπίστωση έχει σαν βαριά συνέπεια το παράλογο της ιδιοποίησης των αρχαίων φιλοσόφων στον χώρο της Εθνικής πίστης. Άλλο θρησκευτική (εσωτερική) πίστη και άλλο επιστημονική περί της φύσης (φιλοσοφική για την εποχή) σκέψη. Η Ορθοδοξία είναι σε αντίθεση με ότι υπήρξε ο παπισμός ανοιχτή στην θετική σκέψη και έρευνα. Εξάλλου η ορθοδοξία ουδέποτε αμφισβήτησε τις επιστημονικές αντιλήψεις περί φυσικών νόμων, κινήσεις πλανητών, ηλιοκεντρικών συστημάτων, κινήσεις πλανητών κ.λ.π. ακόμη και όταν κάποιοι Ορθόδοξοι υποστήριξαν τον γεωκεντρισμό, διότι ασφαλώς στήριζαν τις απόψεις τους σε Έλληνες φιλοσόφους π.χ. Αριστοτέλης και όχι μόνο σε εσφαλμένες εξηγήσεις εδαφίων της Βίβλου. Το μόνο που έθεσε ως αλήθεια η Ορθοδοξία είναι η Θεϊκή υπόσταση του Χριστού και την ιδιότητα του Θεού ως δημιουργού του σύμπαντος ή φιλοσοφικά έθεσε τον Θεό σαν «πρώτο αίτιο» όπως και ο Αριστοτέλης.

Σίγουρα επίσης, η αποδοχή των θεοτήτων που λάτρευαν διάφοροι αρχαίοι φιλόσοφοι δεν οδηγεί και σε συμφωνία με αυτούς, δηλαδή η λατρεία του Απόλλωνα δεν οδηγεί εις τον Πυθαγορισμό. Από την στιγμή όμως της εμφανίσεως του Χριστού, όπως αναφέρθηκε και άνωθι, υπάρχει διαχωρισμός φιλοσόφων σε χριστιανούς και Εθνικούς.

Άξιο προσοχής δε είναι ότι ουδείς από τους Εθνικούς φιλοσόφους πολέμιους του Χριστού (Κέλσος, Πορφύριος, Ιουλιανός) διαψεύδει ή προσπαθεί να διαψεύσει την ιστορικότητά Του και ουδείς εναντιώνεται ή δεν αποδέχεται τον εξαίρετο χαρακτήρα Του, αλλά οι διαφωνίες αφορούν μόνο δογματικές πεποιθήσεις π.χ. δημιουργία κόσμου και ανάσταση νεκρών.

Παρακάτω θα φανεί λοιπόν το ανυπόστατο της Εθνικής επιχειρηματολογίας που ο καθένας αν σκεφθεί μόνος του, μπορεί να εκφράσει. Δηλαδή η σελίδα θα αποδείξει ότι η Εθνική θρησκεία των Ελλήνων «έκανε» για την εποχή που εμφανίστηκε στους αρχαϊκούς χρόνους των Μυκηναΐων με τα παλάτια αλλά από την εποχή όμως των φιλοσόφων, αρχίζει μια θρησκευτική επανάσταση και ας μην διαφεύγει σε κανέναν αυτό. Αποτελούν αυτοί τους εθνικούς «προφήτες» του ελληνισμού που προσπαθούν να βάλουν το έθνος της εποχής σε θρησκευτική και νέα ηθική τάξη. Οι φιλόσοφοι δεν εκφράζουν οπωσδήποτε Ολύμπιο Εθνισμό αλλά κάτι άλλο, νέο για την εποχή εκείνη. Και μέσα από την ίδια την ιστορία θα φανεί ότι οι «Ολύμπιοι» Εθνικοί της εποχής αντιδράσανε με καταδίκες και εξορίες κάποιες φορές έχοντας ειδικά θρησκευτικά δικαστήρια στην διάθεσή τους όπως αντιδράσανε και οι Ιουδαίοι μαζί με την βοήθεια των Ρωμαίων έναντι του Διδασκάλου μας Ιησού Χριστού † και των Χριστιανών Ελλήνων προγόνων μας, με καύσεις, θηρία, μαρτύρια, καυτά λάδια και φωτιές. Ανάλογα βέβαια έπραξαν αργότερα και χριστιανοί της εξουσίας σαν εκείνους της ιεράς εξέτασης της δύσεως και μερικοί αυτοκράτορες του Βυζαντίου. Η διαφορά μεταξύ των καταδικών φιλοσόφων της αρχαιότητας με τους αιρετικούς στην Δύση και την ανατολή από ορισμένους αυτοκράτορες, έγκειται στο ότι ο φιλόσοφος υπό καταδίκη ήταν ένα άτομο, γεγονός που δύσκολα θα μπορούσε να θέσει την εξουσία υπό κίνδυνο, με εξαίρεση ίσως τους Πυθαγόρειους και τις διδασκαλίες του Σωκράτη προς τους νέους, όπου εκεί υπήρχε επηρεασμός προς μεγάλο κομμάτι της κοινωνίας, την νεολαία. Αντιθέτως οι διωγμοί κατά αιρετικών είχαν να κάνουν με το παιχνίδι της εξουσίας, εφόσον κάθε ομάδα αιρετικών αποτελούσε πολυπληθή ομάδα του αυτοκρατορικού κράτους ή των φέουδων που αμφισβητούσε την εξουσία θέλοντας να ηγηθεί τοπικά ή και οικουμενικά και ετοποθετείτο ως επικυρίαρχος αντικαταστάτης και διάδοχος του εκάστοτε αυτοκράτορα της Ανατολής ή του Πάπα (πολιτική εξουσία) της Ρώμης.

Πρέπει να τονισθεί, ότι παρ’ όλες τις όμορφες σελίδες των νεοΕθνικών και τα καλαίσθητα περιοδικά τους (ας είναι καλά η καλλιτεχνική ικανότητα των προγόνων), παρ’ όλες τις ωραίες μυθολογικές ιστορίες, παρ’ όλες τις επιστημονικές αναφορές και άρθρα τους, ουδείς των νεοεθνικών ομιλάει περί τα δεινά των φιλοσόφων εκ μέρους της «επιστημονικής» κατά τα άλλα θρησκείας τους. Μήπως λοιπόν δεν ήταν στην Ελλάδα όλα τα του Εθνισμού τέλεια; δεν προστάτευαν οι Ολύμπιοι θεοί τις τέχνες και τα γράμματα; σαφώς και τα προστάτευαν άλλα μόνο για όσο καιρό βρίσκονταν στους δικούς τους θρησκευτικούς κόλπους. Στην παρακάτω εργασία θα καταφανούν παραδείγματα φιλοσόφων που ασπάζονταν την αρχαία θρησκεία, αλλά και άλλων που όχι μόνο δεν την ασπάζονταν (βλέπε άθεους - ασεβείς ), όχι μόνο χλεύαζαν τους αρχαίους θεούς, αλλά και μερικών από αυτούς που έγιναν χριστιανοί.

Οι σημερινοί Εθνικοί ποιούν ξανά και σε αυτόν τον τομέα μεροληπτική προπαγάνδα διότι έχουν γεμίσει τα βιβλιοπωλεία και το διαδίκτυο με συγγράμματα μόνο εκείνων των φιλοσόφων που εκφέρονται ενάντια στο Χριστιανισμό και αποκρύπτουν τους φιλόσοφους που ο Εθνισμός καταδίκασε, που κήρυξαν μονοθεΐα, που είχαν αρμονικότατη σχέση με χριστιανούς φιλοσόφους, εκείνους που γέλασαν με την αρχαία θρησκεία και ιδίως εκείνους που υπήρξαν διδάσκαλοι και απολογητές του Χριστιανισμού . Η μισή αλήθεια ως γνωστόν είναι ψέμα.

Δεν δύναται να συγκριθούν οι καταδικαστικές αποφάσεις των αρχαίων Αθηναίων έναντι των φιλοσόφων με την απόφαση του Ιουστινιανού να κλείσει το πανεπιστήμιο Αθηνών. Διότι τις αποφάσεις των Αθηνών παίρνουν τα Δημοκρατικά δικαστήρια* όπου αποφασίζουν 501 άτομα αντιπροσωπευτικότατα των θρησκευτικών τάσεων και δεισιδαιμονιών της εποχής, ενώ εις την Βυζαντινή αυτοκρατορία αποφασίζει, διατάσσει και ευθύνεται ένας, δηλαδή ο αυτοκράτορας και μαζί του ίσως κάποιοι αυλοκόλακες στους οποίους βέβαια δεν μπορεί να αποδοθεί ιστορική ευθύνη χωρίς αποδείξεις. Η απόφαση δε του ενός δεν αποτελεί αντιπροσωπευτικό δείγμα του βυζαντινού Ορθόδοξου λαού, εν αντιθέσει με εκείνες τις αποφάσεις της αρχαίας Δημοκρατίας των Αθηνών, που αποτελούν αντιπροσωπευτικό δείγμα του Εθνικού λαού. Είναι λοιπόν άδικο να καταδικάζονται όλοι της Βυζαντινής αυτοκρατορίας Χριστιανοί ως μισαλλόδοξοι εφόσον αποφασίζει ένας από αυτούς, εν αντιθέσει με την αρχαιότητα που αποφασίζουν οι πλείστοι! Θα περίμενε κανείς να γίνεται το αντίθετο. (* Βεβαίως όμως πρέπει να τονιστεί ότι η ύπαρξη δικαστηρίων στην προχριστιανική Αθήνα δίδει μια σαφή έκφραση πολιτισμού και δημοκρατίας σε μια πόλη της πατρίδας μας, που δεν απαντάται πουθενά αλλού εις την υφήλιο εκείνων των εποχών, αλλά ούτε και για αρκετούς αιώνες εκείνων των μετέπειτα.)

Τέλος ο γράφων εύχεται, οι νέο-Εθνικοί οι οποίοι δυστυχώς τις περισσότερες φορές δεν θρησκεύονται αρχαιοελληνικά, αλλά υβρίζουν κατά παράλογο τρόπο τα χριστιανικά θεία με τρόπο ανεπαίσχυντο, λες και τυγχάνουν μη θρησκευτές αλλά απλοί μικρο-αντίχριστοι, να προσανατολιστούν περισσότερο προς το δρόμο της αρετής και της ηθικής άσχετα από το θεό που λατρεύουν, αν λατρεύουν, παρά σε υβριστικές συμπεριφορές προς τα θεία μιας πολύ μεγάλης μερίδας συμπολιτών τους. Συμπεριφορά που όχι μόνο στο Βυζάντιο αλλά ιδίως στην αρχαία Ελλάδα τιμωρούνταν πολύ αυστηρά.





Οὐκ ἀλλότριά εἰσι τὰ Πλάτωνος διδάγματα τοῦ Χριστοῦ
Ιουστίνος ο μάρτυς Β΄ αιώνας http://www.apologitis.com/gr/ancient/filosofoi-d.htm
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

11
Πάλι το κείμενο είναι ότι να ναι...

Καταρχήν ο πλάτων δεν πίστευε στον 12θεο αλλά σε ένα Θεό.

Οι περισσότεροι αρχαίοι Έλληνες όπως Σωκράτης,Αριστοτέλης,Πλάτων και 100ντάδες άλλοι,είναι μαζί με τον Ιησού και κάποιοι μάλιστα θέλω να πιστευω είναι και Άγιοι και σε υψηλό βαθμό..... σε αντίθεση με πολλούς άλλους δήθεν Άγιους μετά Χριστόν που ίσως όταν πάμε στον άλλον κόσμο να εκπλαγούμε όταν τους δούμε σε άλλο μέρος απο αυτό που νομίζουμε ότι είναι.


Ο Μ.Κωνσταντίνος για παράδειγμα και ο Θεοδόσιος ούτε στο δακτυλάκι ή καλύτερα στο νυχάκι τους δεν μπουρουν να τους φτάσουν και όμως κάποιοι γήινοι δήθεν εκπρόσωποι του Χριστού άλλους τους κατεβάζουν και άλλους τους ανεβάζουν,σύμφωνα πάντα με τα δικά τους συμφέροντα.



Με ποια δικαιοδοσία?

Με αυτήν που έχουν ανέκαθεν και απο μόνοι τους!



Θα εκπλαγούν πολλοί στον άλλον κόσμο με αυτά που θα αντικρύσουν,όμως και πάλι δεν τους ενδιαφέρει στο σήμερα,γιατί απλά είναι κολλήμενοι και δεν μπορούν να τα δούν με τα δικά τους μάτια και πίστευω παρά μόνο αυτά που τους πασάρουν κάποιοι.
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

12
ΠΡΩΤΟ ΑΙΤΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ Ο ΘΕΟΣ

Ο βασικός λόγος που η Ορθοδοξία και το Βυζάντιο τίμησαν τον Αριστοτέλη, ήταν η αναγωγή της σκέψης του φιλοσόφου προς ένα πρωταρχικό αίτιο κίνησης των σωμάτων του κόσμου, ενός σώματος ως πρώτου αιτίου. Του ενός Θεού. Βυζαντινή άποψη του Αριστοτέλη [Ο σοφός Αριστοτέλης]



Μετά τα Φυσικά 1072a21-1073a12

«Θεός ἔστι τι ἀεὶ κινούμενον κίνησιν ἄπαυστον, αὕτη δ΄ ἡ κύκλῳ (καὶ τοῦτο οὐ λόγῳ μόνον ἀλλ΄ ἔργῳ δῆλον), ὥστ΄ ἀΐδιος ἂν εἴη ὁ πρῶτος οὐρανός. ἔστι τοίνυν τι καὶ ὃ κινεῖ. ἐπεὶ δὲ τὸ κινούμενον καὶ κινοῦν [καὶ] μέσον, τοίνυν ἔστι τι ὃ οὐ κινούμενον κινεῖ, ἀΐδιον καὶ οὐσία καὶ ἐνέργεια οὖσα. κινεῖ δὲ ὧδε τὸ ὀρεκτὸν καὶ τὸ νοητόν· κινεῖ οὐ κινούμενα. τούτων τὰ πρῶτα τὰ αὐτά. ἐπιθυμητὸν μὲν γὰρ τὸ φαινόμενον καλόν, βουλητὸν δὲ πρῶτον τὸ ὂν καλόν· ὀρεγόμεθα δὲ διότι δοκεῖ μᾶλλον ἢ δοκεῖ διότι ὀρεγόμεθα· ἀρχὴ γὰρ ἡ νόησις. νοῦς δὲ ὑπὸ τοῦ νοητοῦ κινεῖται, νοητὴ δὲ ἡ ἑτέρα συστοιχία καθ΄ αὑτήν· καὶ ταύτης ἡ οὐσία πρώτη, καὶ ταύτης ἡ ἁπλῆ καὶ κατ΄ ἐνέργειαν (ἔστι δὲ τὸ ἓν καὶ τὸ ἁπλοῦν οὐ τὸ αὐτό· τὸ μὲν γὰρ ἓν μέτρον σημαίνει, τὸ δὲ ἁπλοῦν πὼς ἔχον αὐτό). ἀλλὰ μὴν καὶ τὸ καλὸν καὶ τὸ δι΄ αὑτὸ αἱρετὸν ἐν τῇ αὐτῇ συστοιχίᾳ· καὶ ἔστιν ἄριστον ἀεὶ ἢ ἀνάλογον τὸ πρῶτον. ὅτι δ΄ ἔστι τὸ οὗ ἕνεκα ἐν τοῖς ἀκινήτοις, ἡ διαίρεσις δηλοῖ· ἔστι γὰρ τινὶ τὸ οὗ ἕνεκα καὶ τινός, ὧν τὸ μὲν ἔστι τὸ δ΄ οὐκ ἔστι. κινεῖ δὴ ὡς ἐρώμενον, κινούμενα δὲ τἆλλα κινεῖ. εἰ μὲν οὖν τι κινεῖται, ἐνδέχεται καὶ ἄλλως ἔχειν, ὥστ΄ εἰ [ἡ] φορὰ πρώτη ἡ ἐνέργειά ἐστιν, ᾗ κινεῖται ταύτῃ γε ἐνδέχεται ἄλλως ἔχειν, κατὰ τόπον, καὶ εἰ μὴ κατ΄ οὐσίαν· ἐπεὶ δὲ ἔστι τι κινοῦν αὐτὸ ἀκίνητον ὄν, ἐνεργείᾳ ὄν, τοῦτο οὐκ ἐνδέχεται ἄλλως ἔχειν οὐδαμῶς. φορὰ γὰρ ἡ πρώτη τῶν μεταβολῶν, ταύτης δὲ ἡ κύκλῳ· ταύτην δὲ τοῦτο κινεῖ. ἐξ ἀνάγκης ἄρα ἐστὶν ὄν· καὶ ᾗ ἀνάγκῃ, καλῶς, καὶ οὕτως ἀρχή. τὸ γὰρ ἀναγκαῖον τοσαυταχῶς, τὸ μὲν βίᾳ ὅτι παρὰ τὴν ὁρμήν, τὸ δὲ οὗ οὐκ ἄνευ τὸ εὖ, τὸ δὲ μὴ ἐνδεχόμενον ἄλλως ἀλλ΄ ἁπλῶς. ἐκ τοιαύτης ἄρα ἀρχῆς ἤρτηται ὁ οὐρανὸς καὶ ἡ φύσις. διαγωγὴ δ΄ ἐστὶν οἵα ἡ ἀρίστη μικρὸν χρόνον ἡμῖν (οὕτω γὰρ ἀεὶ ἐκεῖνο· ἡμῖν μὲν γὰρ ἀδύνατον), ἐπεὶ καὶ ἡδονὴ ἡ ἐνέργεια τούτου (καὶ διὰ τοῦτο ἐγρήγορσις αἴσθησις νόησις ἥδιστον, ἐλπίδες δὲ καὶ μνῆμαι διὰ ταῦτα). ἡ δὲ νόησις ἡ καθ΄ αὑτὴν τοῦ καθ΄ αὑτὸ ἀρίστου, καὶ ἡ μάλιστα τοῦ μάλιστα. αὑτὸν δὲ νοεῖ ὁ νοῦς κατὰ μετάληψιν τοῦ νοητοῦ· νοητὸς γὰρ γίγνεται θιγγάνων καὶ νοῶν, ὥστε ταὐτὸν νοῦς καὶ νοητόν. τὸ γὰρ δεκτικὸν τοῦ νοητοῦ καὶ τῆς οὐσίας νοῦς, ἐνεργεῖ δὲ ἔχων, ὥστ΄ ἐκείνου μᾶλλον τοῦτο ὃ δοκεῖ ὁ νοῦς θεῖον ἔχειν, καὶ ἡ θεωρία τὸ ἥδιστον καὶ ἄριστον. εἰ οὖν οὕτως εὖ ἔχει, ὡς ἡμεῖς ποτέ, ὁ θεὸς ἀεί, θαυμαστόν· εἰ δὲ μᾶλλον, ἔτι θαυμασιώτερον. ἔχει δὲ ὧδε. καὶ ζωὴ δέ γε ὑπάρχει· ἡ γὰρ νοῦ ἐνέργεια ζωή, ἐκεῖνος δὲ ἡ ἐνέργεια· ἐνέργεια δὲ ἡ καθ΄ αὑτὴν ἐκείνου ζωὴ ἀρίστη καὶ ἀΐδιος. φαμὲν δὴ τὸν θεὸν εἶναι ζῷον ἀΐδιον ἄριστον, ὥστε ζωὴ καὶ αἰὼν συνεχὴς καὶ ἀΐδιος ὑπάρχει τῷ θεῷ· τοῦτο γὰρ ὁ θεός. ὅσοι δὲ ὑπολαμβάνουσιν, ὥσπερ οἱ Πυθαγόρειοι καὶ Σπεύσιππος τὸ κάλλιστον καὶ ἄριστον μὴ ἐν ἀρχῇ εἶναι, διὰ τὸ καὶ τῶν φυτῶν καὶ τῶν ζῴων τὰς ἀρχὰς αἴτια μὲν εἶναι τὸ δὲ καλὸν καὶ τέλειον ἐν τοῖς ἐκ τούτων, οὐκ ὀρθῶς οἴονται. τὸ γὰρ σπέρμα ἐξ ἑτέρων ἐστὶ προτέρων τελείων, καὶ τὸ πρῶτον οὐ σπέρμα ἐστὶν ἀλλὰ τὸ τέλειον· οἷον πρότερον ἄνθρωπον ἂν φαίη τις εἶναι τοῦ σπέρματος, οὐ τὸν ἐκ τούτου γενόμενον ἀλλ΄ ἕτερον ἐξ οὗ τὸ σπέρμα. ὅτι μὲν οὖν ἔστιν οὐσία τις ἀΐδιος καὶ ἀκίνητος καὶ κεχωρισμένη τῶν αἰσθητῶν, φανερὸν ἐκ τῶν εἰρημένων· δέδεικται δὲ καὶ ὅτι μέγεθος οὐδὲν ἔχειν ἐνδέχεται ταύτην τὴν οὐσίαν ἀλλ΄ ἀμερὴς καὶ ἀδιαίρετός ἐστιν (κινεῖ γὰρ τὸν ἄπειρον χρόνον, οὐδὲν δ΄ ἔχει δύναμιν ἄπειρον πεπερασμένον· ἐπεὶ δὲ πᾶν μέγεθος ἢ ἄπειρον ἢ πεπερασμένον, πεπερασμένον μὲν διὰ τοῦτο οὐκ ἂν ἔχοι μέγεθος, ἄπειρον δ΄ ὅτι ὅλως οὐκ ἔστιν οὐδὲν ἄπειρον μέγεθος)· ἀλλὰ μὴν καὶ ὅτι ἀπαθὲς καὶ ἀναλλοίωτον· πᾶσαι γὰρ αἱ ἄλλαι κινήσεις ὕστεραι τῆς κατὰ τόπον.» http://www.apologitis.com/gr/ancient/filosofoi-d.htm
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

13
ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΩΡΑ .. ΓΙΑ ΝΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ.ΕΓΩ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΟΥ ΚΑΝΩ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΜΜΑΝ.... Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΣΑΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΑΝ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ? ΝΑΙ Η ΟΧΙ?
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

14
Tα πάντα είναι αλληλένδετα και έχουν κάποια συνέχεια την οποία οι περισσότεροι εκπροσωποι της εκκλησίας προσπαθούν να την αλλοιωσουν,προσπαθώντας να υπερυψώσουν τους μετά Χριστόν και να υποβιβάσουν τους προ Χριστόν και απευθυνομαι μόνο για τους Έλληνες,γιατί στην ουσία όλοι οι άλλοι ήταν ανυπαρκτοι εκείνην την εποχή.


Οπου τους συμφέρει θυμούνται τους αρχαίους Έλληνες και κολλάνε διάφορες πληροφορίες μόνο και μόνο για να υπερασπιστούν κάποια πράγματα και όχι για να διαδώσουν την αλήθεια.


Π.χ ο Σωκράτης όπως και πολλοι άλλοι αρχαίοι Έλληνες έπρεπε να τους είχαν ανακυρήξει και λατρέψει σαν Αγίους,όπως γινόταν προ Κωνσταντίνου απο τους τότε χριστιανούς.


Όμως είπαμε τα συμφέροντα τους είναι άλλα και το σιγουρο είναι ότι μέσα σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται οι αρχαίοι ημών πρόγονοι μας και γενικώς η αρχαία Ελλάδα!

Το άλλο που τους πονάει είναι η ένωση των Ελλήνων και όχι μόνο, ενάντια στα διαβολικά σχεδια τους!

Δεν είναι τυχαίο ότι ο Χριστός όταν πήγαν οι Έλληνες τους αποκάλεσε ημίθεους κ.α.π και φάνηκε ενθουσιασμένος κτλ κτλ.

Δεν κοίταξε θέλω να πιστευω ο Χριστός μόνο το μέλλον των Ελληνων,αλλά σίγουρα θα είδε και το παρελθόν τους!

Αυτά που είχαμε σαν Έλληνες τα αρχαία χρόνια όπως πνέυμα,φιλοσοφία,κτλ κτλ τα οποία σήμερα έχουν εκλειψει στο μέγιστο βαθμό...... μαζί νε τον Χριστό θα φθάναμε σίγουρα στην Θέωση!!!!

Κάποιοι όμως δεν το θέλουν αυτό ...... και την σφραγίδα για να ξεκινήσει όλο αυτό την έβαλαν οι Κωνσταντίνος-Ελενη,Θεοδοσιος κ.α!
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

15
ΤΩΡΑ ΛΟΙΠΟΝ ΒΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΣΕΙΡΑ.....ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΜΕΙΣ ΕΔΩ ΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΜΗΝ ΣΤΕΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ......ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΠΙΓΚΕΝΤΡΩΝΟΜΑΣΤΕ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΕΝΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ!! ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΜΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΕΚΑΣΤΟΤΕ ΑΡΧΟΝΤΩΝ Η ΑΦΕΝΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΡΙΩΝ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ!!!Ο ΜΟΝΟΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΑΕΙ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ!! ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΟΤΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑΖΟΥΜΕ ΝΑ ΜΗΝ ΘΙΓΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ ΩΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΟΝΤΟΤΗΤΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΚΑΙ ΖΗΛΟ ΣΤΟ ΝΑ ΦΑΝΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΧΩΡΙΣΕΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΟ ΤΟ ΨΕΜΑ....ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΣ Η ΚΑΚΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ...ΑΥΤΟΙ ΠΑΝΤΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ....ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ....ΑΠΟ ΕΚΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΑ ΤΙ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΑ ΠΛΕΥΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ.....ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΦΑΝΕΡΩΘΕΙ ΠΡΩΤΑ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ Ο ΙΔΙΟΣ Ο ΘΕΟΣ!. -
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

16
Οι καταστροφες τεκνα μου εγιναν απο τους πρωτοχριστιανους και οπως καθε νεοεμφανιζομενη θρησκεια ειναι ευλογο να υπαρχει μια λυσσα και μια πορωση κατι τις παραπανω για καταστροφη και εξαλιψη τις παλαιοτερας θρησκειας αν και εγω πιστευω οτι εβαλαν το κωλοχερο τους οι οβραιοι παλι διοτι οπως ειπε ο αδελφος εν Χριστω emman τα καθικια κωνσταντινος-ελενη,θεοδοσιος ουδεποτε υπηρξαν Ελληνες και ηθελαν εσκεμενα τον αφανισμο τους περνοντας στην αρχαια θρησκεια τα οβραικα παραμυθακια και εφτιαξαν τον Χριστιανισμο στα μετρα τους μπερδευοντας την αληθεια με το ψεμα (οπως κανουν παντα εξ'αλλου) δηλαδη αρχαια εθιμα οπως μεταληψη νηστεια κ.τ.λ. με τις ψευτιες και τις κλοπες της βιβλου οπως ο κατακλυσμος του νωε,ευα και αδαμ κ.ο.κ.
Το μονο σιγουρο ειναι πως ο Χριστος εαν ζουσε την σημερον ημερα θα τραβουσε τα μουσια του απο τον ξεπεσμο της θρησκειας που θελουμε σημερα να λεγεται Χριστιανισμος.
ΣΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΟΝ ΚΟΡΦΟ ΩΣ ΠΟΤΕ ΘΑ ΦΩΛΙΑΖΟΥΝ ΗΓΕΤΕΣ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.\nΟΥ ΠΟΣΟΙ ΑΛΛΑ ΠΟΥ.

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

17
Το οτι ο Χριστιανισμός ,έχει υποστεί άλλοιωση και εξαρχης και ειδικά στις μέρες μας το αποδέχομαι.

Οπως και οτι στα πρωτα Χριστιανικά χρόνια υπήρχαν πολύ φανατικοι ,οι οποίοι προέβησαν σε εγκλήματα και σε ανθρωπους και στους ναούς,ωστόσο για να διαχωρίσουμε τα πράγματα ,επειδή υπάρχει έντονη η προσπάθεια απο κάποιους να παρουσιάσουν τον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμο ως τους μεγαλύτερους εχθρούς ,οι πράξεις των ανθρώπων δεν συνάδουν με το τι λέει μια θρησκεία.

Ξέρουμε όλοι οτι μπαίνουν στην μέση πολιτικές ,συμφέροντα και μισαλλοδοξίες,ωστόσο ο Χριστός ουδέποτε ειπε κάτι εναντιον του Ελληνισμού,το αντίθετο μάλιστα.

Και επειδή δεν πιστέυω οτι όλες οι καταστροφές των αρχαίων ναών έγιναν απο τους Χριστιανούς,αλλά αρκετές συνέβησαν πριν εδραιωθεί ο Χριστιανισμός σαν θρησκεία,τόσο απο τους Ρωμαίους ,οσο και απο άλλους,καλό θα ήταν να αναφέρονται και τα δυο και οχι μόνο το ένα.για να υπάρχει σφαιρική αποψη.

Οσο για τον Κωνσταντίνο,επειδή υπάρχουν πολλές πηγές για το τι έγινε και επειδή ειναι 100% σίγουρο οτι κάποιες εχουν ξαναγραφτεί και κάποιες αποσιωπούνται επιτηδες,ας μην είμαστε σίγουροι οτι όντως έγιναν έτσι τα πράγματα.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ποιοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς;

18
Συγχαρητήρια για το θέμα.
evaggelia έγραψε:Οι απαντήσεις είναι απλούστατες:

1ον Η Ορθόδοξη παράδοση διασώζει πως κατά την «κάθοδο» του Ιησού Χριστού εις τον Άδη, μετά τον Σωματικό Του θάνατο εις την σταύρωση, πίστεψαν και σώθηκαν αρκετοί νεκροί. Ένας από αυτούς ήταν και ο Πλάτων.
Περισσότερα στοιχεία για αυτό;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αρχαία Ελλάδα”

cron