Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

20
Αν πιστεύεται πραγματικά ότι είναι θέμα DNA τότε έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας.

α) Η Περσική εισβολή ήταν ένα από τα μεγαλύτερα παραδείγματα ένωσης απέναντι σε μία υπερδύναμη με χιλιάδες νεκρούς Πέρσες. Πιστεύει κανείς ότι θα είχαμε αποκρούσει τους Πέρσες αν δεν υπήρχε ένωση ; και πόσο επιτυχημένη ήταν : μόνο στις Θερμοπύλες πέθαναν 20.000 Πέρσες..... (και να θυμίσω ότι έληξε με προδοσία)

β) Κατά τη διάρκεια του Βυζαντίου όλοι οι Έλληνες (η ανατολική εκχριστιανισμένη Ρωμαική αυτοκρατορία) ήταν ενωμένοι (μιλάμε για σχεδόν 1000 χρόνια ένωσης) , όμως η υπερδύναμη της Οθωμανικής αυτοκρατορίας σε συνδυασμό με την προδοσία της Δύσης (δηλαδή ένωση των εχθρών) οδήγησε στην πτώση του Βυζαντίου....

γ) Κατά την επανάσταση του 21 όλοι οι Έλληνες καπεταναίοι ενώθηκαν, για να επιτευχθεί η επανάσταση. Και η επανάσταση των , όχι μόνο ελευθέρωσε την Ελλάδα αλλά και ολόκληρη της Ευρώπη αφού πυροδότησε διαδοχικές επαναστάσεις στη Γαλλία και στο Βέλγιο ενώ ήταν κύριος υπονομευτής (ρεζίλεψε τελείως) την "Ιερής Συμμαχίας" των ισχυρών βασιλείων κατά των αδύναμων χωρών ....http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE% ... E%AF%CE%B1 Φυσικά ο τρόπος που φέρθηκαν σε ήρωες τις επανάστασης ήταν προδοσία.

Συνεπώς δεν είναι φυλετικό διότι είχαμε και συμμαχίες , άρα είναι θέμα τιμής (κοινωνικής μάθησης), όπου τιμήσαμε τις συμμαχίες ήμασταν ισχυρότεροι και όχι μόνο αυτό αλλά αποτελέσαμε και παράδειγμα. Όπου υπήρχε προδοσία και διχόνοια υπήρχε αδυναμία και ήττα....και ντροπή.

Συμπεραίνουμε ότι και ο λόγος που έπεσαν οι αρχαίοι Έλληνες ήταν ότι δεν ενώθηκαν εναντίον των Ρωμαίων.... (με μία μικρή λεπτομέρεια-> Οι Σπαρτιάτες είχαν συμμαχήσει με τους Ρωμαίους......)
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

21
LAPTONA
Το θέμα μας είναι να καταδείξουμε τους λόγους της πτώσης.Ως βασικότερος, φαντάζει αυτός της αιώνιας διχόνοιας που κατατρέχει την Ελληνική Φυλή....(αυτό για να μη ξεφύγουμε).
Στο Βυζάντιο,όχι,δεν ήταν όλοι οι Έλληνες ενωμένοι....Ας αναλογιστούμε μόνο τις έριδες μεταξύ των αυτοκρατόρων κι επίσης ας ρίξουμε και μία ματιά στο παρακάτω άρθρο:http://www.istorikathemata.com/2009/05/ ... st_28.html
Κατά την επανάσταση θεωρώ υπεραπλούστευση να ισχυριστούμε ότι οι Έλληνες ήταν συνεχώς "ένα στόμα - μια φωνή".....και πάλι το λινκ που παραθέτει παραπάνω ο emman μπορεί να βοηθήσει (αν και οι περιπτώσεις υποψιάζομαι θα είναι άπειρες στην ιστορική πραγματικότητα).
Σχετικά με το..διχαστικό μας...DNA...εγώ δεν έγραψα ποτέ και τίποτε (οπότε δε καταλαβαίνω τον πληθυντικό [?] ή παθητική φωνή [?].....)
Σκοπός λοιπόν είναι να βρούμε τους λόγους της πτώσης....Ας παραδεχτούμε λοιπόν την διχόνοια ως το βασικότερο τουλάχιστο λόγο και μετά ψάχνουμε αν κρύβεται στο DNA ή οπουδήποτε αλλού.
Πάντως να σημειώσω, ότι πολλές φορές μιλώντας για τη φυλή και θέλοντας να δείξω βαθειά ριζωμένα από την αρχαιότητα ελατώματτά μας έχω χρησιμοποιήσει τη φράση "....είναι στο DNA μας ρε...δεν αλλάζουμε....).
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

22
ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ έγραψε:LAPTONA
Το θέμα μας είναι να καταδείξουμε τους λόγους της πτώσης.Ως βασικότερος, φαντάζει αυτός της αιώνιας διχόνοιας που κατατρέχει την Ελληνική Φυλή....(αυτό για να μη ξεφύγουμε).
Στο Βυζάντιο,όχι,δεν ήταν όλοι οι Έλληνες ενωμένοι....Ας αναλογιστούμε μόνο τις έριδες μεταξύ των αυτοκρατόρων κι επίσης ας ρίξουμε και μία ματιά στο παρακάτω άρθρο:http://www.istorikathemata.com/2009/05/ ... st_28.html
Κατά την επανάσταση θεωρώ υπεραπλούστευση να ισχυριστούμε ότι οι Έλληνες ήταν συνεχώς "ένα στόμα - μια φωνή".....και πάλι το λινκ που παραθέτει παραπάνω ο emman μπορεί να βοηθήσει (αν και οι περιπτώσεις υποψιάζομαι θα είναι άπειρες στην ιστορική πραγματικότητα).
Σχετικά με το..διχαστικό μας...DNA...εγώ δεν έγραψα ποτέ και τίποτε (οπότε δε καταλαβαίνω τον πληθυντικό [?] ή παθητική φωνή [?].....)
Σκοπός λοιπόν είναι να βρούμε τους λόγους της πτώσης....Ας παραδεχτούμε λοιπόν την διχόνοια ως το βασικότερο τουλάχιστο λόγο και μετά ψάχνουμε αν κρύβεται στο DNA ή οπουδήποτε αλλού.
Πάντως να σημειώσω, ότι πολλές φορές μιλώντας για τη φυλή και θέλοντας να δείξω βαθειά ριζωμένα από την αρχαιότητα ελατώματτά μας έχω χρησιμοποιήσει τη φράση "....είναι στο DNA μας ρε...δεν αλλάζουμε....).
Υπερ-απλούστευση είναι να λέμε ότι ήμαστε και μία καταδικασμένη γενετικά να μαλώνουμε φάρα. Δεν το απεύθυνα ειδικά αλλά γενικά, μη το λαμβάνεις δηλαδή προσωπικά.

Νομίζω έχουμε συμφωνήσει ότι είναι θέμα διχόνοιας. Διχόνοιας και πολλών μετώπων. Απλά δεν παραδέχομαι ότι είναι θέμα DNA. Ή τουλάχιστον ότι εμείς οι Έλληνες ..ήμαστε περισσότερο διχασμένοι από όσο είναι άλλες φυλές.

Θεωρώ ότι είναι εφαρμογή του διαίρει και βασίλευε και εμείς απλά τρώμε μήλο της έριδος. :132
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

23
Θεωρώ ότι είναι εφαρμογή του διαίρει και βασίλευε και εμείς απλά τρώμε μήλο της έριδος.
Ακριβώς επειδή το "χωράφι" είναι "γόνιμο" ο σπόρος της διχόνοιας ,παραγωγικά,έχει πολύ καλά αποτελέσματα.....γι'αυτό κι εμείς βουλιμικά καταναλώνουμε μήλα της έριδος,κουτόχορτο,"πακέτο" κλπ .....
Θέλω να πω ότι όταν θέλω να εξετάσω κάτι σχετικά με τη Φυλή μας,πρώτα θα κοιτάξω "μέσα" κι έπειτα θα ψάξω "έξω" για....ενόχους.....
Κατά συνέπεια δε μπορεί να μου φταίει το "έξω" (διαίρει και βασίλευε) αν "μέσα" σα λαός έχω ένα ....θεματάκι με τον υπέρ-μετρο εγωισμό μου......

Για να είμαι όμως αντικειμενικός δε μπορώ παρά ν'αναγνωρίσω ότι, η δολιότητα,και η πανουργία,και η άοκνη και συνεχής προσπάθεια των έξωθεν "φίλων" μας,διαμέσου των αιώνων έχουν κάνει το....."θαύμα" τους.....
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

24
ΤΗΛΕ-ΜΑΧΟΣ έγραψε:
Θεωρώ ότι είναι εφαρμογή του διαίρει και βασίλευε και εμείς απλά τρώμε μήλο της έριδος.
Ακριβώς επειδή το "χωράφι" είναι "γόνιμο" ο σπόρος της διχόνοιας ,παραγωγικά,έχει πολύ καλά αποτελέσματα.....γι'αυτό κι εμείς βουλιμικά καταναλώνουμε μήλα της έριδος,κουτόχορτο,"πακέτο" κλπ .....
Θέλω να πω ότι όταν θέλω να εξετάσω κάτι σχετικά με τη Φυλή μας,πρώτα θα κοιτάξω "μέσα" κι έπειτα θα ψάξω "έξω" για....ενόχους.....
Κατά συνέπεια δε μπορεί να μου φταίει το "έξω" (διαίρει και βασίλευε) αν "μέσα" σα λαός έχω ένα ....θεματάκι με τον υπέρ-μετρο εγωισμό μου......

Για να είμαι όμως αντικειμενικός δε μπορώ παρά ν'αναγνωρίσω ότι, η δολιότητα,και η πανουργία,και η άοκνη και συνεχής προσπάθεια των έξωθεν "φίλων" μας,διαμέσου των αιώνων έχουν κάνει το....."θαύμα" τους.....
Ο Εγωισμός δεν είναι αντίθετος με το Χριστιανική διδασκαλία ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

25
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΩΤΕΡΟ ΤΟΥΣ
Εικόνα
Ο Μ.Αλέξανδρος ακούει με προσοχή τον Αριστοτέλη

Σε αυτό το μπλογκ, κατά καιρούς, έχουμε επισημάνει τα διάφορα ελαττώματα των νέο-ελλήνων και όλα τα παρακμιακά φαινόμενα που είναι συνδεμένα με αυτά. Σήμερα θα μιλήσουμε για ένα ελάττωμα, που κατά τη γνώμη μας, παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτή την κατηφόρα προς την παρακμή. Δυστυχώς, μετά από πολλά χρόνια διακυβέρνησης από ένα σύστημα του οποίου η βασική τάση δεν ήταν απλώς η ισοπέδωση των πάντων, αλλά η επικυριαρχία του κατώτερου, επιδεινώθηκε ένα στοιχείο, που εξάλλου αποτελεί χαρακτηριστικό της φυλής μας από αρχαιοτάτων χρόνων: Δεν μας αρέσει κάποιος άλλος να θεωρείται ανώτερος από εμάς. Σε αυτές τις δεκαετίες λοιπόν, μάθαμε όχι απλώς να μισούμε τον ανώτερο, αλλά να μην δεχόμαστε καν την δυνατότητα ύπαρξης μιας τέτοιας έννοιας! Οι συνέπειες αυτής της νοοτροπίας δεν είναι καταστροφικές μόνον διότι έτσι καταστρατηγείται κάθε μορφή ιεραρχίας μέσα σε όλες τις κοινωνικές δομές, πολιτικές, εκπαιδευτικές, θρησκευτικές, οικογενειακές κλπ, αλλά και γιατί η απαξίωση του ανώτερου καταστρέφει την διάθεση μας ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ. Ναι αγαπητοί φίλοι, δεν είμαστε πλέον διατεθειμένοι να ακούσουμε, δηλαδή να στοχαστούμε εις βάθος, πάνω σε αυτά που κάποιος άλλος μπορεί να μας προτείνει. Αυτή η νοοτροπία έχει μάλιστα διάφορες διαβαθμίσεις: άλλοι δεν ακούν καθόλου, ολική κώφωση, και άλλοι ακούν μόνο για να μπορέσουν να…αντικρούσουν αυτά που άκουσαν. Αυτή η νοοτροπία λοιπόν, μπορεί να αλλάξει μόνον εάν συμβεί ένας ολοκληρωτικός μετασχηματισμός του πολιτικού, δημοσιογραφικού και εκπαιδευτικού συστήματος.

Το πρότυπο ανωτέρου ανδρός για κάθε πολίτη, θα έπρεπε να είναι οι πολιτικοί άρχοντες της πατρίδας του. Το πνευματικό τους επίπεδο, η μόρφωση τους και η συμπεριφορά τους, θα έπρεπε να είναι τέτοια, ώστε να προσελκύουν τον σεβασμό και την εκτίμηση των πολιτών. Δηλαδή, το ακριβώς αντίθετο των σημερινών πολιτικών. Ταυτόχρονα τα μέσα μαζικής ενημέρωσης επιβάλλεται να σταματήσουν να απευθύνονται στους εκπροσώπους των θεσμών, σαν να απευθύνονται στην παραδουλεύτρα τους. Άλλο χαρακτηριστικό της παρακμιακής δημοσιογραφίας, είναι το χάιδεμα των λαϊκών μαζών, με την αναγωγή της γνώμης των πολλών ως «υπέρτατη δημοκρατική αξία».Το ίδιο κάνουν και με την νεολαία. Που αντί να της προτείνουν ανώτερα πρότυπα και να της καλλιεργούν το αίσθημα του σεβασμού και της υπακοής στον «διδάσκαλο», με την ευρύτερη έννοια αυτού το όρου, κάνουν το ακριβώς αντίθετο : εξυψώνουν και παρουσιάζουν ως πρότυπο συμπεριφοράς, τον βιολογικό αυθορμητισμό των νέων και την απειρία της γνώμης τους. «Τόπο στα νιάτα», «ψήφο στα 18 γιατί όχι και στα 17», «Να ακούσουμε την γνώμη των νέων» κλπ, είναι μόνον μερικά από τα συνθήματα που λανσάρει το μετά-μοντέρνο σύστημα. Και φυσικά αυτό δεν είναι κάτι τυχαίο. Το πνεύμα του μετά-μοντερνισμού για να μπορέσει να επιτύχει τους παραβατικούς σκοπούς του, έχει ανάγκη τον βιολογικό αυθορμητισμό των νέων, έχει ανάγκη την έξαρση των ενστίκτων, έχει ανάγκη την νεανική φλόγα της εξέγερσης, και γιαυτό όλα αυτά τα εκμεταλλεύεται και τα χαϊδεύει.

Τι να πούμε για το εκπαιδευτικό σύστημα; Οι καθηγητές στα σχολεία γίνονται «φιλαράκια» και «σύντροφοι» των μαθητών, και αλίμονο αν κάποιος καθηγητής δώσει ένα χαστούκι σε κάποιον κακομαθημένο βλαστό νεοελληνικής «προοδευτικής» οικογένειας· καλύτερα να ανοίξει η γη να τον καταπιεί. Καλά για τα πανεπιστήμια δεν συζητάμε. Τι να συζητήσουμε όταν οι καθηγητές παρακαλάνε τις πολιτικές νεολαίες για να τους κάνουν πρυτάνεις. Εξάλλου, είναι γνωστό, τα πανεπιστήμια πρέπει να είναι «χώροι ελεύθερης διακίνησης ιδεών». Ωραίο ανέκδοτο! Λες και στην Ελλάδα και ειδικά στα πανεπιστήμια, διακινούνται…ιδέες! Διακινούνται τα πάντα, εκτός από αυτές. Τέλος πάντων. Τώρα όμως θα ήθελα να εξετάσω το θέμα της στάσης μας προς τον ανώτερο και στο ψυχολογικό ατομικό επίπεδο. Ας μην γελιόμαστε: Πέραν των όσων ανέφερα προηγουμένως, βασικός παράγοντας της απέχθειας μας για τον ανώτερο είναι η εσωτερική μας έπαρση. Αυτό το ελάττωμα μπορεί να καταπολεμηθεί μόνον αν συνειδητοποιήσουμε την ύπαρξη του, αν το «θωπεύσουμε» εσωτερικά, και ταυτόχρονα, να κατανοήσουμε ότι πραγματικά σοφός ήταν αυτός που είπε: «…Εγώ λοιπόν καθώς έφευγα σκεφτόμουν ότι: «Απ’ αυτόν τον άνθρωπο εγώ είμαι σοφότερος. Γιατί, όπως φαίνεται, κανένας από τους δύο μας δεν γνωρίζει τίποτα σπουδαίο. Όμως αυτός νομίζει ότι γνωρίζει ενώ δεν γνωρίζει. Ενώ εγώ δεν γνωρίζω βέβαια τίποτα, αλλά ούτε και νομίζω ότι γνωρίζω. Φαίνεται ότι από εκείνον, γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, είμαι λίγο σοφότερος, γιατί εκείνα που δεν γνωρίζω δεν νομίζω ότι τα γνωρίζω» (Πλάτων, Απολογία Σωκράτη). Όμως υπάρχει και ένας άλλος λόγος που συμφέρει να αγαπήσουμε τον ανώτερό μας: Η εσωτερική έπαρση και η μανία της «προσωπικής μας άποψης», δεν δημιουργεί εσωτερική ηρεμία και γαλήνη, αλλά αντίθετα, προκαλεί έξαψη, εκνευρισμό, ένταση. Πόσο πιο ανακουφισμένοι αισθανόμαστε, όταν βρούμε έναν διδάσκαλο, έναν ευπατρίδη, που εμπιστευόμαστε και εκτιμούμε, και αφεθούμε στην λυτρωτική επίδραση των συμβουλών του, των γνώσεών του και της εμπειρίας του;

Ιωάννης Αυξεντίου
http://theodotus.blogspot.gr/2013/08/blog-post_3.html
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Η πτώση των Αρχαίων Ελλήνων

26
έχει μία βάση αυτό που λες γιατί αν οι αρχαίοι άκουγαν τους πρόγονους τους και δεν είχαν διχόνοια μεταξύ τους τότε ίσως να ήταν συμφιλιωμένοι και ποτέ νικημένοι.

Ας δούμε μερικά γνωμικά (νεότερα και αρχαιότερα) περί της Ομόνοιας

*Η διχόνοια έχει σύμμαχο το *διαίρει και κυβέρνα* (Δείκτης).
*Την αποτυχία ή ατυχία , ακολουθεί η γκρίνια και η διχόνοια και το αντίστροφο . Το ίδιο ισχύει και για το αντίθετο (επιτυχία , τύχη) . (Δείκτης)
*Δεν υπάρχει δρόμος προς την ειρήνη. Η ειρήνη είναι ο δρόμος* . (Α. Μαστ) .
*Αν οι Έλληνες αποκτήσουν μόρφωση και ενότητα, αλίμονο μας*. (ΟΥΙΣΤΟΝ ΤΣΩΡΤΣΙΛ).
*Ένα σπίτι που είναι χωρισμένο στο εσωτερικό του δεν μπορεί να σταθεί* . (Αβραάμ Λίνκον) .
*Όταν η δύναμη της αγάπης υπερνικήσει την αγάπη για δύναμη, ο κόσμος θα γνωρίσει την ειρήνη* . (Τζίμι Χέντριξ , τραγουδιστής) .

*ΟΜΟΝΟΙΑΝ ΔΙΩΚΕ* . Να επιδιώκεις την ομόνοια (συμφιλίωση, ενότητα διαθέσεως) . (Δελφικά παραγγέλματα)
*ΟΜΟΝΟΙΑΝ ΑΣΚΕΙ* . (Θέογνις) . Να ασκείς ομόνοια .
*ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ* . Να μισούμε την έριδα (φιλονικία) .
*ΕΧΘΡΑΣ ΔΙΑΛΥΕΙΝ* . (Κλεόβουλος ο Ρόδιος) .

*Η ομόνοια θεωρείται το μεγαλύτερο αγαθό για τις πόλεις (κράτη)* . (Ξενοφώντας από Αθήνα) .
*Χωρίς ομόνοια ούτε μια πόλη ούτε μια οικογένεια μπορούν να διάγουν καλώς* . (Ξενοφώντας , Απομνημονεύματα, Δ, IV, 17) .

*ΕΙΡΗΝΗΝ ΑΓΑΠΑ* . Να αγαπάς την ειρήνη . (Θαλής ο Μιλήσιος) . (Δελφικό Παράγγελμα) .
*ΕΡΙΝ ΜΙΣΕΙ* . Να μισείς τις φιλονικίες . (Περίανδρος από Κόρινθο) .

πηγή http://www.metron-ariston.gr/omonoias.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Αρχαία Ελλάδα”

cron