Re: Είναι απάτη το "ΑΓΙΟ ΦΩΣ" ?

46
Kαταρχήν να πούμε oτι το βιβλίο γράφτηκε γύρω στο 1870 ,όταν οι Τούρκοι κατείχαν τα Ιεροσόλυμα.

Ο συγγραφέας ήταν Προτεστάντης και πιο συγκεκριμένα Αγγλικανός,ενω αυτοί το αμφισβητούν και δεν το δέχονται ,όπως και οι παπικοί,παρόλα αυτά δίνει ο ίδιος μια πολύ καλή μαρτυρία της τελετής που είδε με τα μάτια του.
Τι είναι αυτή η φωτιά που παραμονή Πάσχα ανάβει τα καντήλια του Παναγίου Τάφου, και ανανεώνει στον κόσμο ότι η φλόγα που κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των Παθών είχε ελαττωθεί, και σταδιακά έσβησε; ότι ένα θαύμα εξυπηρετεί την τελετή, δεν μπορεί να υπάρξει αμφιβολία.
Προσωπικά το attend δεν θα το μετέφραζα εξυπηρετεί ,αλλά υπάρχει ή πραγματοποιείται.

Βέβαια τίθονται και άλλα ερωτήματα,πως το αναφέρει ως θαύμα του δέκατου ένατου αιώνα,ενώ στις σελίδες 427-428 αναφέρει μαρτυρίες απο το 800 και 867 μ.Χ. ,την εποχή του Βαλδουίνου και το 1322?

Μετά στην σελίδα 434 λέει
The Patriarch also himself has been examined and searched,for,strange to say,it is the Turks who attest the truth of the miracle
Δηλαδη ο Πατριάρχης εξετάζεται και ελέγχεται ,περίεργο να το πω,απο τους Τούρκους οι οποίοι ειναι αυτοί που πιστοποιούν την αλήθεια του θαύματος.


Μετά περιγράφει την τελετή
στην 435 λέει
At last there is a feeling that the fire is at hand,masses of tow are thrust forward,a flash at the opening is seen,the tow is lighted
και

In an a moment as though by magic,the fire extends itself in all directions
Σε μια στιγμή,ως δια μαγείας,η φωτιά απλώνεται μόνη της σε όλες τις κατευθύνσεις.

Άλλωστε πιστεύω οτι είναι εκατοντάδες οι μαρτυρίες δια μέσου των αιώνων ,που δεν αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Είναι απάτη το "ΑΓΙΟ ΦΩΣ" ?

47
Για σταθείτε ρε παιδιά μισό λεπτό....απάτη το Αγιο Φως,απάτη το θαυμα με τα νερά στον Ιορδάνη ποταμό,απάτη ο αγιασμός που δεν χαλάει,απάτη και όλα τα θαύματα.....τύφλα να 'χει ο Κοπερφιλντ!!!
Δηλαδή πατριάρχες-ιερείς-κληρικοί γενικότερα άλλη δουλειά δεν εχουν παρά να σκαρώνουν φτηνά κολπάκια σαν 5χρονα!!!
Και καλά αυτοί,πες πως είναι απατεώνες,τόσος κόσμος που πίστευε και συνεχίζει να πιστεύει, παρα τις πομπώδεις αποκαλύψεις ,τί είναι εντελώς ηλίθιος?
Και όλοι αυτοί που πολεμούν τον χριστιανισμό?είναι και αυτοί ανόητοι?αδυνατούν να αποκαλύψουν(με αποδείξεις-οχι θεωριες)φτηνιάρικα τρικ?
Και εν παση περιπτώσει,δεν καταλαβαίνω, αν καποιοι είναι τόσο σίγουροι γι αυτές τις απάτες τί και ποιος τους εμποδιζει και δεν τους ξεμπροστιάζουν.Να ανοιξούμε και έμεις,όι τυφλωμένοι από την πίστη μας,τους οφθαλμούς μας,να απαλαγούμε και μια κάλη από τον Χριστιανισμό που τοσο πολύ ενοχλεί!!!
...Έτσι είναι ο 'Ελληνας και δεν φοβάται,τρελοί αγγέλοι πάνω του όταν κοιμάται\n Έτσι είναι ο Έλληνας και αν τον μπερδέψεις να ξέρεις δύσκολα πολύ θα ξεμπερδέψεις...

Ἅγιο Φῶς

48
Τὸ «Ἅγιο Φῶς» τῆς ἁγίας Ραδεγόνδης
Ἡ Ραδεγόνδη, σύζυγος τοῦ βασιλιᾶ τῆς Γαλλίας Κλοταίρου, ἁγία τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας, ἔκτισε τὸ 569 μ.Χ. στὴν πόλη Πικταύϊο (Poitiers) μοναστήρι καλογριῶν, στὸ ὁποῖο καὶ μόνασε. Ἐπιθυμοῦσα νὰ καταστήσῃ τὸ μοναστήρι ἀξιοσέβαστο, τὸ στόλισε μὲ πολλὰ τεμάχια πτωμάτων ἁγίων (λείψανα), μετακομισμένα ἀπὸ τὴν Ἀνατολή.
Ἀπὸ τὸν τότε αὐτοκράτορα Ἰουστῖνο ἔλαβε δῶρο μέρος τοῦ τιμίου ξύλου.
Δὲν ἀρκέστηκε ὅμως σὲ αὐτὰ ἡ Ραδεγόνδη, ἀλλὰ θέλησε νὰ γίνωνται καὶ θαύματα στὸ μοναστήρι της. Ἕνα ἀπὸ αὐτὰ ἦταν τὸ «Ἅγιο Φῶς», τὸ ὁποῖο ὅμως δὲν ἄναβε Μ. Σάββατο ἀλλὰ Μ. Παρασκευή. Παρόμοιο μὲ τὸ θαῦμα τοῦ Ἁγίου Φωτός γινόταν, ὄχι στὴν Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ ὀρθόδοξους πατριάρχες, οὔτε τὸ Μ. Σάββατο, ἀλλὰ ἀπὸ καθολικὲς καλόγριες κατὰ τὴ Μ. Παρασκευὴ σὲ μοναστήρι τῆς Γαλλίας, μὲ τὸ δικό της «Ἅγιο Φῶς», ὅταν «οὐδὲ τ' ὄνομα ἀκόμη τοῦ Ἁγίου Φωτὸς ἐγνωρίζετο εἰς τὴν Ἱερουσαλὴμ οὐδ’ εἰς ὅλην τὴν Ἀνατολήν». («Διάλογος περὶ τοῦ Ἁγίου Φωτός», ἀπὸ τὰ «Ἅπαντα» τοῦ Ἀδ. Κοραῆ τοῦ Γ. Βαλέτα, ἐκδόσεις «Δωρικός».)

«Ἅγιο Φῶς» σὲ ναὸ τῆς Ἀφροδίτης
Διασῴζεται ἀπὸ τὸν Ρωμαῖο ἱστορικὸ τοῦ ε΄ αἰ. μ.Χ. Ζώσιμο. (Ὁ Ζώσιμος ὑποστήριζε, ὅτι ἡ παρακμὴ τῆς αὐτοκρατορίας ἦλθε λόγῳ τιμωρίας τῶν θεῶν, ἐπειδὴ οἱ ἄνθρωποι ἐγκατέλειψαν τὴν ἀρχαία ἐθνικὴ θρησκεία.....)
Στὸ Πρῶτο Βιβλίο (κεφ. 58) τῆς «Νέας Ἱστορίας» του ὁ Ζώσιμος ἱστορεῖ (ὡς ἐθνικός) φαινόμενο σὲ ναὸ τῆς Ἀφροδίτης κοντὰ στὴν Ἡλιούπολη τῆς Συρίας, ὅπου ἐμφανιζόταν πῦρ στὸν ἀέρα, πότε σφαιροειδές, πότε δὲ σὲ σχῆμα λαμπάδας.
Ἀναφέρει ἐπίσης, ὅτι οἱ ἱερεῖς θησαύριζαν μὲ τὸ χρυσάφι, τὸ ἀσήμι καὶ τὰ ὑφάσματα, ποὺ ἔφερναν οἱ ἐπισκέπτες τοῦ ναοῦ.
(«Ἄφακα χωρίον ἐστὶν μέσον Ἡλιουπόλεώς τε καὶ Βύβλου, καθ’ ὃ ναὸς Ἀφροδίτης Ἀφακίτιδος ἵδρυται· τούτου πλησίον λίμνη τις ἔστιν ἐοι κυῖαχειρο ποιήτῳ δεξαμενῇ κατὰ μὲν οὖν τὸ ἱερὸν καὶ τοὺς πλησιάζοντας τόπους πῦρ ἐπὶ τοῦ ἀέρος λαμπάδος ἢ σφαίρας φαίνεται δίκην, συνόδων ἐν τῷ τόπῳ χρόνοις τακτοῖς γινομένων, ὅπερ καὶ μέχρι τῶν καθ’ ἡμᾶς ἐφαίνετο χρόνων. Ἐν δὲ τῇ λίμνῃ εἰς τιμὴν τῆς θεᾶς δῶρα προσέφερον οἱ συνιόντες ἔκ τε χρυσοῦ καὶ ἀργύρου πεποιημένα, καὶ ὑφάσματα μέν τοι λίνου τε καὶ βύσσου καὶ ἄλλης ὕλης τιμιωτέρας.»)

«Ἅγιο Φῶς» σὲ ναοὺς τῆς Λυδίας
Αλλὰ καὶ ὁ Παυσανίας στὰ «Περιηγητικά» του (Βιβλ. 5, 27.5) κάνει λόγο γιὰ ναοὺς τῆς Λυδίας, ὅπου οἱ ἱερεῖς ἄναβαν τὰ ξύλα γιὰ τὶς θυσίες μὲ ἀόρατο πῦρ.
Ὑπῆρχε οἴκημα μὲ βωμὸ μὲ τέφρα, στὸ ὁποῖο, ἀφοῦ ἔβαζε ξύλα καὶ τιάρα στὸ κεφάλι, ἔμπαινε ὁ ἱερέας, κι ἀφοῦ ἔκανε ἐπίκληση στοὺς θεούς, ἄναβε χωρὶς χρήση πυρὸς τὰ
ξύλα μὲ περιφανῆ φλόγα.
(«Ἔστι γὰρ Λυδοῖς ἐπίκλησιν Περσικοῖς ἱερὰ ἔντε Ἱερο και σαρείᾳ καλουμένῃ πόλει καὶ ἐν Ὑπαίποις, ἐν ἑκατέρῳ δὲ τῶν ἱερῶν οἴκημάτε καὶ ἐν τῷ οἰκήματί ἐστιν ἐπὶ βωμοῦ τέφρα· χρόα δὲ οὐ κατὰ τέφραν ἐστὶν αὐτῇ τὴν ἄλλην. ἐσελθὼν δὲ ἐς τὸ οἴκημα ἀνὴρ μάγος καὶ ξύλα ἐπιφορήσας αὖα ἐπὶ τὸν βωμὸν πρῶτα μὲν τιάραν ἐπέθετο ἐπὶ τῇ κεφαλῇ, δευτέρα δὲ ἐπίκλησιν ὅ του δὴ θεῶν ἐπᾴδει βάρβαρα καὶ οὐδαμῶς συνετὰ Ἕλλησιν· ἐπᾴδει δὲ ἐπιλεγόμενος ἐκ βιβλίου· ἄνευ τε δὴ πυρὸς ἀνάγκη πᾶσα ἁφθῆναι τὰ ξύλα καὶ περιφανῆ φλόγα ἐξ αὐτῶν ἐκλάμψαι».)

Re: Ἅγιο Φῶς

49
(«Ἔστι γὰρ Λυδοῖς ἐπίκλησιν Περσικοῖς ἱερὰ ἔντε Ἱερο και σαρείᾳ καλουμένῃ πόλει καὶ ἐν Ὑπαίποις, ἐν ἑκατέρῳ δὲ τῶν ἱερῶν οἴκημάτε καὶ ἐν τῷ οἰκήματί ἐστιν ἐπὶ βωμοῦ τέφρα· χρόα δὲ οὐ κατὰ τέφραν ἐστὶν αὐτῇ τὴν ἄλλην. ἐσελθὼν δὲ ἐς τὸ οἴκημα ἀνὴρ μάγος καὶ ξύλα ἐπιφορήσας αὖα ἐπὶ τὸν βωμὸν πρῶτα μὲν τιάραν ἐπέθετο ἐπὶ τῇ κεφαλῇ, δευτέρα δὲ ἐπίκλησιν ὅ του δὴ θεῶν ἐπᾴδει βάρβαρα καὶ οὐδαμῶς συνετὰ Ἕλλησιν· ἐπᾴδει δὲ ἐπιλεγόμενος ἐκ βιβλίου· ἄνευ τε δὴ πυρὸς ἀνάγκη πᾶσα ἁφθῆναι τὰ ξύλα καὶ περιφανῆ φλόγα ἐξ αὐτῶν ἐκλάμψαι».)
Αυτό που αναφέρεις ,δεν έχει σχεση με κάποιο "άγιο" φως ,μιλάει για περσικά ιερά,όπου ενας μάγος έκανε επικλήσεις
οὐδαμῶς συνετὰ Ἕλλησιν
κιόλας.


Το 2ον με το ιερό της Αφροδίτης ,μπορεί να ωφείλεται σε πολλούς λόγους ,αλλά και πάλι δεν πρόκειται περί "αγίου" φωτός.

Κατα ανάλογον τρόπον φανταζομαι στην Αίγυπτο ή στην Βαβυλωνία ή στην Κίνα ή στους Ινδιάνους να γίνονταν παρόμοια "θαυμαστά" γεγονότα με πυρ και αναφλέξεις.Αυτό δεν σημαίνει οτι πρόκειται περι κάποιου είδους "αγίου" φωτός.

Το άγιο φως είναι ένα και λαμβάνει χώρα στον Άγιο Τάφο,κάποιος μπορεί να πάει να το παρατηρήσει και να το καταγράψει ή να διαβάσει τις δεκάδες μαρτυρίες απο τον 4ο-5ο αιώνα .Καλό θα ήταν βέβαια προτού κάποιος το απορρίψει ,να επισκεφτεί τον Πανάγιο Τάφο Μεγάλο Σάββατο να το δει ιδίοις όμμασι.

Δέχομαι το γεγονός οτι κάποιος δεν θέλει ή αδυνατεί να δεχτεί το θαύμα,αλλά απο την άλλη δεν κατανοώ το λόγο αναφοράς γεγονότων μη σχετικών,ούτε αναλόγων προς σύγκριση με σκοπό να τεκμηριώσει το δήθεν ψευδές του θαύματος.

Re: Ἅγιο Φῶς

50
Χρησιμοποιώ τον όρο <<άγιο φώς>> διότι η "πατέντα" έχει κατωχειρωθεί πλέον απο τους ορθόδοξους χριστιανούς για να προσηλυτίσει ή να επιβαιβαιώση στην ορθή πίστη.
Στη μια περίπτωση βέβαια ισχύει, η επίκληση στο Θεό, ενώ σε όλες τις άλλες, η οφθαλμαπάτη ή τρίκ ή επίληση σε κακούς δαίνονες

Το γεγονός είναι ίδιο, η ονομασία αλλάζει......

Re: Ἅγιο Φῶς

51
Ας πάρουμε μία τζούρα από Φρίζη για να μη ξεχνιόμαστε :drinks:

phpBB [video]


7:25 Απλά πράγματα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ἅγιο Φῶς

54
Το άγιον φως είναι σημείον αντιλεγόμενον,όπως ακριβώς είναι και θα παραμείνει ο Ιησούς Χριστός...(’Ιδού οὗτος κεῖται εἰς πτῶσιν κοὶἀνάστασιν πολλῶν ἐν τῶ ’Ισραήλ καὶ εἰς σημεῖον ἀντιλεγόμενον, ….ὅπως ἄν ἀποκαλυφθῶσιν έκ πολλῶν καρδιῶν διαλογισμοί»(Λουκ. 2, 34-35)

Η αλήθεια για το Άγιο Φώς είναι πως υπάρχει και δίδεται εξ Ουρανού
Εικόνα
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”

cron