Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

28
aetos64 έγραψε: 16 Οκτ 2022, 11:28
Επιστρέφω εδώ ώστε ξεκαθαρίσω πως το θέμα μου δεν είναι πως εγώ αισθάνομαι ενοχές ή νιώθω πως κινδυνεύω.

Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι πως με ενοχλεί περισσότερο πως η συντριπτική πλειοψηφία των πιστών και εκκλησιαζόμενων πιστεύουν πως όλες οι χριστιανικές Εκκλησίες/δοξασίες έχουν την αλήθεια και θεωρούν εγωιστικό να λέμε πως την έχουν μόνο οι ορθόδοξοι.

Αυτή τη διαστροφή αντιθέτως δεν την έχω εντοπίσει στην Ιεραρχία τη Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν έχω λόγο για αποτείχιση. 
καλώς τον, Ο Βαρθολομαίος το υποστηρίζει αυτό από το 1991 :

"γ΄) Ὁ Παναγιώτατος τὸ 1991, ὡς μητροπολίτης Φιλαδελφείας, μιλώντας σὲ παπικούς, εἶχε διατυπώσει μίαν διαφοροποιημένην ἀπὸ τὰ Ὀρθόδοξα δεδομένα Ἐκκλησιολογίαν· «Δὲν εἶναι δυνατό», εἶπε, «νὰ θεωρήσουμε ὅτι, εἴτε ἐμεῖς οἱ Ὀρ­θόδοξοι, εἴτε ἐσεῖς οἱ Ρωμαιοκαθολικοί, ἔχουμε ἀποκλειστικὴ ἰδιοκτησία τὴν διαδοχὴ τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας» (περιοδικὸν «Ἐπίσκεψις» τ. 464/1-7-1991, σ. 9)."
Το πρόβλημα για μένα συνεπώς είναι η εκκοσμίκευση της Εκκλησίας ( των πιστών, Ιερέων, επισκόπων) και όχι της Ιεραρχίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας (Οικουμενικού Πατριάρχη και Αρχιεπισκόπων). 
Ως προς την εκκοσμίκευση ο Βαρθολομαίος υποστήριξε στο παρελθόν τα εξής :

"4. α΄) Ὁ Παναγιώτατος κατὰ τὴν ὁμιλίαν του τὴν 4-11-1994, σὲ διαθρησκειακὴν συνάντησιν εἰς τὴν ἰταλικὴν πόλιν Riva del Garda, ὅπου ὡμίλησε σὲ παρισταμένους ἡγέτας διαφόρων θρησκειῶν, εἶπε· «Πρέπει νὰ συμβάλωμεν ὥστε νὰ φέρωμεν εἰς τὸ προσκήνιον τὰς πνευματικὰς ἀρχὰς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τῆς ἀδελφωσύνης καὶ τῆς εἰρήνης. Πράγματι, διὰ τὸν λόγον αὐτὸν συνεκεντρώθημεν ἐδῶ! Αὐτὸς εἶναι ἕνας τρόπος, διὰ τοῦ ὁποίου ἡμεῖς οἱ κληρικοὶ δυνάμεθα νὰ βοηθήσωμεν αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι κυβερνοῦν. Ἡ βαθεῖα καὶ σταθερὰ πνευματικότης μας ἔρχεται εἰς ὀξεῖαν ἀντίθεσιν μὲ τὸν ἐγκόσμιον χαρακτῆρα τῆς συγχρόνου πολιτικῆς. …Αὐταὶ αἱ δυνατότητες ἀνακύπτουν ἀπὸ τὴν ἰδίαν τὴν φύσιν τῆς ἰδιότητος ποὺ φέρομεν, ἄνδρες καὶ γυναῖκες, ὡς κλητοὶ τοῦ Θεοῦ. Ὡς μία κοινότης πίστεως δυνάμεθα νὰ ἀντιμετωπίσωμεν τὸν κοσμικὸν οὐμανισμὸν καὶ τὸν ἐθνικισμὸν μὲ ἀγάπην, μὲ πνεῦμα Οἰκουμενισμοῦ καὶ μὲ τὸν ὑγιῆ σεβασμόν μας πρὸς τὴν παράδοσιν. "

Η σύγκρουση πνευματικότητας - κοσμικότητας παρατηρείται από την αρχαιότητα, δεν είναι ότι έγινε τα τελευταία χρόνια. Απλα στην εκκλησία έχει πέσει πολύ εκκοσμίκευση τελευταία....και ο Πατριάρχης θεωρεί ότι ο "κοσμικός ουμανισμός" και ο εθνικισμός πρέπει να αντιμετωπίζεται με πνεύμα Οικουμενισμού. 
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Δεν προδίδουμε την Ορθοδοξία – Δεν είμαστε οικουμενιστέςΚΟΣΜΟΣ
20.09.2013 | 16:27 Άμεση απάντηση σε όσους επικρίνουν το Πατριαρχείο για τον οικουμενικό διάλογο έδωσε ο Πατριάρχης

www.dogma.gr/kosmos/vartholomaios-den-p ... /5955/amp/
 
Το συγκεκριμένο άρθρο είχε δημοσιευτεί το 2013... έκτοτε έχουν περάσει 9 χρόνια, κι έχουν μεσολαβήσει πολλά γεγονότα...με σημαντικότερα δύο την σύνοδο στο Κολυμπάρι Χανίων κατά την οποία δημιουργήθηκε τεράστια αντίδραση λόγω του ότι έγινε αποδεκτός ο Οικουμενισμός εφόσον υπέγραψαν ότι όλες οι θρησκείες της οικουμένης είναι εκκλησίες που οδηγούν στην αλήθεια....και την περίοδο των εμβολιασμών της οποίας τα αποτελέσματα τα ζήσαμε όλοι - επίσης σε οικουμενικό (παγκόσμιο) επίπεδο .

Από ότι μπορεί να διαβάσει κανείς στο αρχείο μας έως και 300 μοναχοί στο άγιο όρος έπαψαν την μνημόνευση του Πατριάρχη.  μετά την Σύνοδο στο Κολυμπάρι
"Τό Ἅγιο Ὄρος ὁμοιάζει, σύμφωνα μέ τίς ἴδιες πηγές, ὡς καζάνι πού βράζει ἀφοῦ ὁλοένα καί περισσότεροι μοναχοί πνέουν μένεα κατά τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου κατηγορώντας τον ὅτι πορεύεται σέ ὀλισθηρό ἀντί-ὀρθόδοξο δρόμο καί ἐναγκαλίζεται μέ τήν αἵρεση τοῦ παπισμοῦ καί ὄχι μόνο. Μέσα στό πλαίσιο αὐτό ἀναμένεται τίς προσεχεῖς ἑβδομάδες νά συνέλθει ἡ Σύναξη Κληρικῶν καί λαϊκῶν προκειμένου νά ἐξετάσει ἀφενός μέν τήν περαιτέρω στάση της καί ἀφετέρου νά στηρίξει τούς 300 κελλιῶτες μοναχούς πού δέν μνημονεύουν τόν Πατριάρχη."

Και φυσικά το 2020-2021 με την στάση της εκκλησίας στο θέμα των εμβολιασμών, εκεί πλέον, είδαμε καταφανώς, το δεσποτισμό με τον οποίο η εκκοσμικευμένη εκκλησία λειτούργησε..
ΥΓ
Από την εκκλησία της πόλης μου στη Γερμανία, της μοναδικής ορθόδοξης εκκλησίας στη πόλη,  αποτειχίστηκα λόγω του εκβιαστικού προς τον εμβολιασμό.
Νομίζω όλοι μας -κι εγώ - αποστασιοποιηθήκαμε την περίοδο του εκβιαστικού εμβολιασμού από τις ενορίες μας. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

29
Καταρχάς αν μου επιτρέπεται, αετέ κατά την άποψη μου δεν είναι λόγος για αποτείχιση το να σε πιέζει κάποιος να εμβολιαστείς, πηγαίνεις σε άλλη εκκλησία, βέβαια αντιλαμβάνομαι οτι είναι δύσκολο στην περίπτωση σου κάτι τέτοιο, αλλά αποτειχίζεσαι λόγω αίρεσης, οχι για άλλο λόγο.

1η απορία) ένας λαικός αποτειχίζεται; Γιατί μιλάμε για διακοπή μνημοσύνου, ο λαικός δεν μνημονεύει επίσκοπο, ένας ιερέας μνημονεύει, άρα ο λαικός δεν αποτειχίζεται, ακολουθεί έναν ιερέα που έχει διακόψει το μνημόσυνο. Σωστά;

2η απορια) ο π. Εμμανουήλ Σαρρής λέει οτι διέκοψε το μνηνόσυνο του Μητροπολίτου του, δηλαδή του Ρεθύμνου, άρα ο Ρεθύμνου  γυμνή την κεφάλη κυρύττει αίρεση;
Υπάρχει κανόνας που λέει αν ο εκάστοτε Πατριάρχης έχει αιρετικές θέσεις, οποιοσδήποτε Αρχιεπίσκοπος  τον μνημονεύει και κατα ακολουθία οποιοσδήποτε επίσκοπος μνημονεύει τον Αρχιεπίσκοπό του και οποιοσδήποτε ιερέας μνημονεύει τον επίσκοπό του, ασχετως αν αυτοί ΔΕΝ κυρήττουν αιρετικές θέσεις μολύνονται και αυτοί;

Όταν το Άγιον όρος διέκοψε το μνημόσυνο του Αθηναγόρα και του Δημητρίου, διέκοψε την μνημόνευση και της υπόλοιπης εκκλησίας, επισκόπων που τον μνημόνευαν;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

30
dominique έγραψε: 16 Οκτ 2022, 20:41 Καταρχάς αν μου επιτρέπεται, αετέ κατά την άποψη μου δεν είναι λόγος για αποτείχιση το να σε πιέζει κάποιος να εμβολιαστείς, πηγαίνεις σε άλλη εκκλησία, βέβαια αντιλαμβάνομαι οτι είναι δύσκολο στην περίπτωση σου κάτι τέτοιο, αλλά αποτειχίζεσαι λόγω αίρεσης, οχι για άλλο λόγο.

1η απορία) ένας λαικός αποτειχίζεται; Γιατί μιλάμε για διακοπή μνημοσύνου, ο λαικός δεν μνημονεύει επίσκοπο, ένας ιερέας μνημονεύει, άρα ο λαικός δεν αποτειχίζεται, ακολουθεί έναν ιερέα που έχει διακόψει το μνημόσυνο. Σωστά;





 
Αν ρωτάς εμένα, σωστά. Ο λαϊκός δεν μπορεί να αποτειχίζεται - με την έννοια ότι δεν υπάρχει κανόνας πάνω σε αυτό - άρα δεν γίνεται κάποια επίσημη διαδικασία όπως συμβαίνει π.χ. με τον κληρικό ο οποίος παύει να μνημονεύει πχ. τον Πατριάρχη του. Όμως μπορεί να εκκλησιάζεται σε κληρικό που έχει αποτειχιστεί ορθώς, λαμβάνοντας το ανάλογο ρίσκο. Ή να αποστασιωποιηθεί και περιοριστεί στην κατ οίκον εκκλησία όπως είπαμε, φυσικά όμως έτσι δεν μπορεί να μεταλαμβάνει τα άχραντα μυστήρια. Νομίζω, αυτό εννοεί ο Αετός, ότι αποστασιοποιήθηκε και δεν συμμετέχει. 
2η απορια) ο π. Εμμανουήλ Σαρρής λέει οτι διέκοψε το μνηνόσυνο του Μητροπολίτου του, δηλαδή του Ρεθύμνου, άρα ο Ρεθύμνου  γυμνή την κεφάλη κυρύττει αίρεση;
Ο π. Εμμανουήλ διέκοψε την κοινωνία του επισκόπου του διότι ο Πατριάρχης κηρύττει αίρεση και ο επίσκοπος τον μνημονεύει άρα είναι συμμετοχος. Στο 11.00 - 13:00 λεπτό λέει ότι και ο Μητροπολίτης και όλοι οι επισκόποι της Κρήτης  υπέγραψαν την αιρετική Σύνοδο του Κολυμπαρίου και την αποδοχή των αιρετικών θρησκειών ως εκκλησίες (π.χ. παπισμός-προτεσταντισμός) . Περίπου λίγο πριν το 14:00 λέει ότι είναι συνένοχοι όλοι. Στο 15:20 λέει ακριβώς ότι διέκοψε την μνημόνευση του επισκόπου του διότι και αυτός είναι μια μαριονέτα του συστήματος που εξυπηρετεί τα σχέδια του Αντιχρίστου. Επίσης για το Ουκρανικό σχίσμα που δημιουργήθηκε λόγω της παράνομης αναγνώρισης της Ουκρανικής Εκκλησίας. Επομένως τα έχει και με τους δύο, επειδή ο Πατριάρχης σκανδαλίζει το κόσμο και ο επίσκοπος του είναι συνεργός εφόσον συμμετέχει (δεν διακόπτει την μνημονευση). Στο 20.00 επαναλαμβάνει ότι ο επίσκοπος του υπακούει μαζί με τον Πατριάρχη στα ίδια αφεντικά.....
Υπάρχει κανόνας που λέει αν ο εκάστοτε Πατριάρχης έχει αιρετικές θέσεις, οποιοσδήποτε Αρχιεπίσκοπος  τον μνημονεύει και κατα ακολουθία οποιοσδήποτε επίσκοπος μνημονεύει τον Αρχιεπίσκοπό του και οποιοσδήποτε ιερέας μνημονεύει τον επίσκοπό του, ασχετως αν αυτοί ΔΕΝ κυρήττουν αιρετικές θέσεις μολύνονται και αυτοί;
 
Δεν έχω δει τέτοιο κανόνα- όχι.. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, εάν μνημονεύουν τον Πατριάρχη, και ο Πατριάρχης είναι αιρετικός τότε τον στηρίζουν στην αίρεση, οπότε είναι συνεργοί (ή "μολύνονται" αν θες) - βέβαια αυτό δεν τους καταδικάζει έως ότου γίνει Σύνοδος. Στην περίπτωση του π.Εμμανουήλ είδαμε ότι τα έχει και με τους δύο, οπότε διακόπτει την μνημόνευση και των δύο. Ωστόσο, εγώ δεν είμαι ούτε κανονολόγος ούτε άγιος για να σου απαντήσω με απόλυτη ακρίβεια. Θεωρώ όμως, ότι δεν είναι υποχρεωμένοι - σύμφωνα με τον κανόνα. Ας δούμε π.χ. τι λέει ο : [5] ΑΡΧΙΜ. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ, Τά δύο ἄκρα˙ Οἰκουμενισμός καί Ζηλωτισμός, ἔκδ. Ἱερόν Ἠσυχαστήριον Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνος, Ἀθήνα 1997, σσ. 75-76.
ΣΤ) Σύμφωνα μέ τόν ἔγκριτο καί ἐξαίρετο κανονολόγο μακαριστό ἀρχιμανδρίτη π. Ἐπιφάνιο Θεοδωρόπουλο, ὁ 15ος Ἱερός Κανών τῆς ΑΒ΄ Συνόδου εἶναι δυνητικός καί ὄχι ὑποχρεωτικός. Δέν ἀξιώνει δηλ. ἀπαραιτήτως ἀπό τούς Κληρικούς νά παύσουν τό μνημόσυνο τοῦ Ἐπισκόπου, πού διδάσκει αἱρετικά, πρίν ἀπό τήν καταδίκη του, ἀλλά ἁπλῶς παρέχει σ’αὐτούς τήν δυνατότητα. Ἄν κάποιος Κληρικός, λέγει ὁ Κανών, ἀποκοπεῖ ἀπό τέτοιο Ἐπίσκοπο «πρό συνοδικῆς διαγνώσεως», καθόλου δέν παρανομεῖ, γι’αὐτό καί δέν ὑπόκειται σέ ἐπιτίμηση, ἀλλά μᾶλλον εἶναι ἄξιος ἐπαίνου. Ἄν, ὅμως, ἄλλος Κληρικός δέν τό πράξει αὐτό, ἀλλά, χωρίς νά ἀσπάζεται τίς διδασκαλίες τοῦ Ἐπισκόπου, συνεχίσει τό μνημόσυνό του, ἀναμένοντας συνοδική διάγνωση καί καταδίκη, καθόλου δέν κατακρίνεται ἀπό τόν Ἱερό Κανόνα. Ὁ Κανών δέν νομοθετεῖ ὑποχρέωση, ἀλλά ἁπλῶς παρέχει δικαίωμα. Πουθενά δέν λέγει ὅτι ὀφείλουν οἱ Κληρικοί νά ἀποχωρίζονται ἀπό τέτοιο Ἐπίσκοπο πρίν ἀπό τήν καταδίκη του, οὔτε ὁμιλεῖ γιά κάποια τιμωρία ἤ καί ἁπλῶς ἔστω γιά μέμψη ἐναντίον αὐτῶν, πού δέν ἀποχωρίζονται, παρ’ὅλο πού εἶναι συνήθη στούς Ἱερούς Κανόνες τά «καθαιρείσθω» προκειμένου περί Κληρικῶν, πού δέν ἐκπληρώνουν στό ἀκέραιο τίς ὑποχρεώσεις τους. Ἁπλῶς λέγει ὅτι αὐτοί οἱ Κληρικοί, πού ἀποκόβονται ἀπό τέτοιο Ἐπίσκοπο, δέν εἶναι κατακριτέοι. Ὅτι αὐτό εἶναι ἀληθές πείθει καί τό γεγονός ὅτι, ἐνῶ στήν μακρά ἱστορία τῆς Ἐκκλησίας καθαιρέθηκαν ἀμέτρητοι Ἐπίσκοποι γιά αἵρεση, οὐδέποτε καθαιρέθηκε κάποιος Κληρικός ἤ καί ἁπλῶς ἐπιτιμήθηκε γιά τόν λόγο ὅτι δέν ἔσπευσε νά ἀποσχισθεῖ πάραυτα ἀπό τόν αἱρετικό Ἐπίσκοπο, ἀλλά ἀνέμενε τήν καταδίκη του ἀπό Σύνοδο[5]

Πηγή : https://agiosiosif.gr/p-angelos-angelak ... nimosynou/
Από τα παραπάνω προκύπτει ότι εφόσον ο Κανόνας ΙΕ (15) δεν νομοθετεί υποχρέωση τότε αν ο Πατριάρχης θεωρηθεί αιρετικός, και ένας επίσκοπος δεν παύσει την μνημόνευση του τότε δεν καταδικάζεται. Απλά αναμένεται η Σύνοδος. Η Σύνοδος θα αποφασίσει τι θα γίνει και τι όχι. Έως τότε, τα πράγματα είναι σε εκκρεμότητα. Η έννοια του "μολυσμού" δεν ξέρω από που προέρχεται. Τελικώς, αυτολεξή κανόνας για αυτό δεν υπάρχει. 
Όταν το Άγιον όρος διέκοψε το μνημόσυνο του Αθηναγόρα και του Δημητρίου, διέκοψε την μνημόνευση και της υπόλοιπης εκκλησίας, επισκόπων που τον μνημόνευαν;
 
Αυτό, δεν το ξέρω, θα πρέπει να το διερευνήσω.

Στο θέμα εδώ  αναφέρεται σχετικά με το γεγονός αλλά δεν απαντάει επακριβώς σε αυτό που ρωτάς. Αναφέρει ότι απλά διέκοψαν το μνημόσυνο. 
Ἐπί Πατριάρχου Ἀθηναγόρου, τό Ἅγιον Ὄρος σύσσωμο εἶχε ἀντιδράσει στά οἰκουμενιστικά του ἀνοίγματα. Τρεῖς Μητροπολῖτες τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος ἐφάρμοσαν τήν προβλεπόμενη ἀπό τούς ἁγίους Πατέρες καί τούς ἱερούς Κανόνες, τόν 31ον Ἀποστολικό καί τόν 15ον τῆς Πρωτοδευτέρας, νόμιμη ἐκκλησιαστική ἀντίσταση διά τῆς διακοπῆς τοῦ μνημοσύνου. Τό ἴδιο ἔπραξαν καί ὀκτώ ἀθωνικές ἱερές Μονές: «διά τῆς ἀποφάσεως τῆς Ἐκτάκτου Διπλῆς Ἱερᾶς Συνάξεως, Συνεδρίᾳ ΝΒ΄ τῆς 13ης Νοεμβρίου 1971, [...] ἑκάστη Ἱερά Μονή, ὡς αὐτοδιοίκητος, ἀφέθη ἐλευθέρα νά πράττη κατά συνείδησιν εἰς τό θέμα τοῦτο»[44]. Ἡ διακοπή ἐκείνη τοῦ μνημοσύνου, χωρίς περαιτέρω ἀποτείχιση ἤ παντελῆ ἀκοινωνησία, ἀποτελοῦσε ἐπαινετή στάση, διότι καθώς ὁρίζει ὁ 15ος ἱερός Κανών τῆς Πρωτοδευτέρας[45] (ἔτους 861), ὅσοι ἀμύνονται ἔτσι «οὐ σχίσματι τήν ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας κατέτεμον, ἀλλά σχισμάτων καί μερισμῶν τήν Ἐκκλησίαν ἐσπούδασαν ρύσασθαι»· ὅσοι μέ τέτοια πρόθεση διακόπτουν τό μνημόσυνον Ἐπισκόπων ἑτεροφρόνων, «οὐκ Ἐπισκόπων, ἀλλά ψευδεπισκόπων καί ψευδοδιδασκάλων κατέγνωσαν» καί γι΄ αὐτό «οὐ μόνον τῇ κανονικῇ ἐπιτιμήσει οὐχ ὑπόκεινται [...] ἀλλά καί τῆς πρεπούσης τιμῆς τοῖς ὀρθοδόξοις ἀξιωθήσονται»[46]. Λυπούμεθα, διότι ἡ πορεία τῶν πραγμάτων δέν ἐμπνέει αἰσιοδοξία γιά ἀλλαγή πλεύσεως τοῦ κ. Βαρθολομαίου.
 
 
Επίσης, στο παρακάτω βίντεο που έχω αναρτήσει εδώ, λέγεται ότι όταν είχε γίνει διακοπή του Αθηναγόρα , οι ιερείς που είχαν διακόψει την μνημόνευση συνέχιζαν και συλλειτουργούσανε ακόμα με όσους δεν είχαν διακόψει το μνημόσυνο. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

31
ΠΑΙΔΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΩΣ (ΔΥΣΤΗΧΩΣ) ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΗΓΕΤΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ (ΠΑΠΙΚΟΙ, ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΑΖΕΥΕΤΑΙ...) ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΘΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΕ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΟΛΟ (!!!) ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ (!!!) ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΧΙ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟ, ΑΛΛΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΙΔΩΛΟ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ, ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΚΑΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ"...ΜΙΛΑΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΙΡΕΣΗ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ, ΓΙ'ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ "ΠΡΑΣΙΝΟΥ (ΟΙΚΟΛΟΓΟΥ) ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ", ΕΙΧΕ ΠΑΡΑΣΥΡΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ !!!...ΒΕΒΑΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΤΡΕΓΙΑ..ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΜΕΤΡΕΓΙΑ = ΜΗΤΕΡΑ ΓΑΙΑ = ΓΑΙΑ-ΜΗΤΗΡ = ΔΑ-ΜΗΤΗΡ = ΘΕΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ = ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ-ΠΑΓΑΝΙΣΜΟ, ΕΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝ ΜΕΤΡΕΓΙΑ ΣΟΥΦΙΣΤΗ ΧΑΛΙΦΗ ΤΟΥ ΣΟΥΦΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΧΜΑΝΤΙΓΙΑ ΕΒΡΑΙΟΠΑΚΙΣΤΑΝΟ ΡΑΧΜΑΝΤ ΑΧΜΑΝΤ, ΤΟΝ ΠΡΩΟΘΟΥΣΕ ΣΤΗ ΔΥΣΗ Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ΤΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ Ο ΘΕΟΣΟΦΙΣΤΗΣ-ΕΒΡΑΙΟΣ ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΡΕΜ, ΣΤΟ TARA CENTER ΛΟΝΔΙΝΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΑΙΑΣ ΛΟΝΔΙΝΟΥ, Ο ΜΕΤΡΕΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΩΣ ΔΗΘΕΝ Ο "ΜΕΣΣΙΑΣ" ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΔΥΣΕΩΣ-ΑΝΑΤΟΛΗΣ (ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΔΙΣΜΟΥ!!!), ΔΗΛΑΔΗ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ... Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΧΕ ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ "ΠΡΑΣΙΝΟ" ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΓΙΟ ΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ, ΤΟΝ ΔΑΒΙΔ ΡΟΤΣΙΛΝΤ, ΟΤΑΝ Ο ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ "ΓΟΧ" ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΚΗΣ ΠΗΓΕ ΝΑ ΚΡΑΞΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ "ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ-ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ" ΠΑΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ "ΠΡΑΣΙΝΟ" ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ, ΑΜΕΣΩΣ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΑΝΕ...ΑΡΑ ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ...ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΜΑΜΩΝΑΣ (ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ)

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

32
Καλημέρα σε όλους.

Επειδή είναι περιορισμένος ο χρόνος, γράφω τα παρακάτω ως περίληψη και απάντηση προς όλους.

Laptona,

Ο πάτερ πολύ καλά έκανε και εντός των κανόνων της εκκλησίας είναι.
Επίσης δεν υπάρχει καμία διαφορά από την εκκλησία των κατακομβών με τους ΓΟΧ.
Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα και δεν απαγορεύεται από κανέναν κανόνα, αντιθέτως προβλέπεται και προτρέπεται από τους κανόνες αλλά και από την εκκλησιαστική ιστορία το οποίο έγινε δεκάδες αν όχι εκατοντάδες φορές και έτσι διασώθηκε η ορθοδοξία. Ακριβώς ότι έχει κάνει σήμερα η εκκλησία των κατακομβών και οι ΓΟΧ, έκαναν και την εποχή της εικονομαχίας μέχρι που 120 χρόνια μετά έγινε η έβδομη οικουμενική σύνοδος για να δικαιώσει τελικά τους αποτειχισθεντες οι οποίοι είχαν δημιουργήσει δικες τους συνοδους και να καταδικάσει τους εικονομάχους που ήταν η κρατούσα εκκλησία τότε. Άπειρα τα παραδείγματα στην εκκλησιαστική ιστορία.

Dominique,

Αν διαβάσεις προσεκτικά τον 15ο κανόνα αναφέρεται τόσο στους λαϊκούς όσο και στους ιερείς - επισκόπους. Είναι το ίδιο πράγμα.
Επίσης υπάρχουν πολλοί κανόνες στην εκκλησία που λένε ότι ο κοινών ακοινώνητο ανακοινώνητος έσται.
Αυτό βέβαια αφορά όσους κοινωνούν με καταδικασμένη αίρεση.
Στην περίπτωσή μας λοιπόν οποιαδήποτε εκκλησιαστική κοινωνία έχει ο Βαρθολομαίος με τους παπικούς τον καθιστά ακοινώνητο.
Ύστερα είναι στη συνείδηση των πιστών να αποτειχιστουν από αιρετικούς επισκόπους. Όπως λέει και ο κανόνας, αυτοί που το κάνουν σώζουν τελικά την εκκλησία και τους αξίζει τιμή.

Ο κανόνας δεν είναι υποχρεωτικός. 
Αυτό σημαίνει ότι τα μυστήρια παραμένουν ενεργά και στις δύο πλευρές μέχρι να γίνει πανορθόδοξη σύνοδος.
Το να λένε οι παλαιοημερολογίτες ότι τα μυστήρια του νέου είναι άκυρα, και οι νεοημερολόγητες ότι τα μυστήρια του παλαιού είναι άκυρα, είναι μπαρούφορολογίες εκατέρωθεν.

Δεν υπάρχουν άκυρα μυστήρια από τη στιγμή που δεν έχει γίνει πανορθόδοξη σύνοδος.

Εδώ όμως δημιουργείται ένα μεγάλο πρόβλημα. 
Εάν τελικά δεν υπάρξει πανορθόδοξη σύνοδος να καταδικάσει την αίρεση τι γίνεται;
Και ποιος θα ονομάσει τον εαυτό του πανορθόδοξο;
Η απάντηση είναι απλή.
Γίνεται σχίσμα και πλέον έχουμε δύο εκκλησίες.
Ότι ακριβώς έγινε λοιπόν με τον παπισμό και τους ορθόδοξους.
Και εδώ υπάρχουν δύο περιπτώσεις.
Η πρώτη περίπτωση είναι η θετική. Μία από τις δύο εκκλησίες να έχει την αλήθεια και τη συνέχεια της Ορθοδοξίας όπως έγινε σε πολύ μεγάλη κλίμακα με τους παπικούς.
Η δεύτερη περίπτωση ορίζει και το τέλος των καιρών. Είναι η περίπτωση που πλέον το κραυγαλέα μεγαλύτερο ποσοστό επισκόπων ιερέων κλπ έχουν προσχωρήσει στην αίρεση και δεν υπάρχει πλέον ούτε μία οργανωμένη σύνοδος πού να αντισταθεί στην αίρεση και να συνεχίσει την ορθοδοξία με νέες χειροτονίες κλπ..
Είναι πλέον η εποχή του αντιχρίστου.
Τότε υποχρεούνται οι άνθρωποι, όχι από κανόνες, αλλά από την ίδια τη συνείδησή του Θεού να μην έχουν καμία κοινωνία με αυτές τις εκκλησίες γιατί αυτές προσκυνούν τον ίδιο τον αντίχριστο.

Μπορούμε να το δούμε αυτό στο όραμα του Αγίου Νήφων.

Έτσι κι αλλιώς η αποκάλυψη είναι ξεκάθαρη. Ο Αντίχριστος θα προσχωρήσει στην εκκλησία. Όλες οι κρατούσες εκκλησίες θα προσκυνούν τον αντίχριστο και δεν θα υπάρχει πλέον οργανωμένη εκκλησία να καταδικάσει την αίρεση. Τότε θα είναι απόλυτα απαγορευμένο για τους χριστιανούς να πηγαίνουν σε αυτές τις εκκλησίες ακόμα και αν δεν είναι καταδικασμένες από κάποια σύνοδο.
Οι κανόνες της εκκλησίας είναι κανόνες για να μας δώσουν πηδάλιο πορευσης.
Αυτό που στην πραγματικότητα όμως υφίσταται, είναι ότι ο χριστιανός δεν έχει κανόνες αλλά συνείδηση. Επειδή οι χριστιανοί δεν έχουμε συνείδηση για αυτό μπήκαν οι κανόνες. Αλλιώς δεν θα είχαμε ανάγκη.
Έτσι λοιπόν δεν υπάρχει κανόνας που να μιλάει για άκυρα μυστήρια εφόσον δεν έχει καταδικαστεί η κρατούσα αίρεση από μία πανορθόδοξη σύνοδο.

Αυτό σημαίνει ότι την εποχή του αντιχρίστου τα μυστήρια θα είναι έγκυρα;
Ρητορική ερώτηση...

Για αυτό γίνεται η αποτείχιση και είναι υποχρεωτική κατά τη συνείδηση των ορθοδόξων.



 

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

33
dominique έγραψε: 16 Οκτ 2022, 20:41 Καταρχάς αν μου επιτρέπεται, αετέ κατά την άποψη μου δεν είναι λόγος για αποτείχιση το να σε πιέζει κάποιος να εμβολιαστείς, πηγαίνεις σε άλλη εκκλησία, βέβαια αντιλαμβάνομαι οτι είναι δύσκολο στην περίπτωση σου κάτι τέτοιο, αλλά αποτειχίζεσαι λόγω αίρεσης, οχι για άλλο λόγο.

 
 
 
Γιατί dominique; ούτε υποχρεωτικό από νόμο του κράτους ούτε και της Εκκλησίας ήταν. 
Δηλαδή με πίεζε η εκκλησία σε κάτι που δεν είχε κανένα δικαίωμα να το κάνει. Αυταρχικά!
Ε δεν μπορώ να μην αντιδράσω σε αυτό γιατί θα συνενούσα στην αδικία. Δεν είναι για μένα απλά στο χέρι κάθε ιερέα να πράττει έτσι...

Στα υπόλοιπα με κάλυψε ο Λάπτονας.

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

34
LAPTONAS έγραψε: 16 Οκτ 2022, 15:35
aetos64 έγραψε: 16 Οκτ 2022, 11:28
Επιστρέφω εδώ ώστε ξεκαθαρίσω πως το θέμα μου δεν είναι πως εγώ αισθάνομαι ενοχές ή νιώθω πως κινδυνεύω.

Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι πως με ενοχλεί περισσότερο πως η συντριπτική πλειοψηφία των πιστών και εκκλησιαζόμενων πιστεύουν πως όλες οι χριστιανικές Εκκλησίες/δοξασίες έχουν την αλήθεια και θεωρούν εγωιστικό να λέμε πως την έχουν μόνο οι ορθόδοξοι.

Αυτή τη διαστροφή αντιθέτως δεν την έχω εντοπίσει στην Ιεραρχία τη Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν έχω λόγο για αποτείχιση. 
καλώς τον, Ο Βαρθολομαίος το υποστηρίζει αυτό από το 1991 :

"γ΄) Ὁ Παναγιώτατος τὸ 1991, ὡς μητροπολίτης Φιλαδελφείας, μιλώντας σὲ παπικούς, εἶχε διατυπώσει μίαν διαφοροποιημένην ἀπὸ τὰ Ὀρθόδοξα δεδομένα Ἐκκλησιολογίαν· «Δὲν εἶναι δυνατό», εἶπε, «νὰ θεωρήσουμε ὅτι, εἴτε ἐμεῖς οἱ Ὀρ­θόδοξοι, εἴτε ἐσεῖς οἱ Ρωμαιοκαθολικοί, ἔχουμε ἀποκλειστικὴ ἰδιοκτησία τὴν διαδοχὴ τῆς ἀρχαίας Ἐκκλησίας» (περιοδικὸν «Ἐπίσκεψις» τ. 464/1-7-1991, σ. 9)."
Το πρόβλημα για μένα συνεπώς είναι η εκκοσμίκευση της Εκκλησίας ( των πιστών, Ιερέων, επισκόπων) και όχι της Ιεραρχίας της Ορθόδοξης Εκκλησίας (Οικουμενικού Πατριάρχη και Αρχιεπισκόπων). 
Ως προς την εκκοσμίκευση ο Βαρθολομαίος υποστήριξε στο παρελθόν τα εξής :

"4. α΄) Ὁ Παναγιώτατος κατὰ τὴν ὁμιλίαν του τὴν 4-11-1994, σὲ διαθρησκειακὴν συνάντησιν εἰς τὴν ἰταλικὴν πόλιν Riva del Garda, ὅπου ὡμίλησε σὲ παρισταμένους ἡγέτας διαφόρων θρησκειῶν, εἶπε· «Πρέπει νὰ συμβάλωμεν ὥστε νὰ φέρωμεν εἰς τὸ προσκήνιον τὰς πνευματικὰς ἀρχὰς τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, τῆς ἀδελφωσύνης καὶ τῆς εἰρήνης. Πράγματι, διὰ τὸν λόγον αὐτὸν συνεκεντρώθημεν ἐδῶ! Αὐτὸς εἶναι ἕνας τρόπος, διὰ τοῦ ὁποίου ἡμεῖς οἱ κληρικοὶ δυνάμεθα νὰ βοηθήσωμεν αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι κυβερνοῦν. Ἡ βαθεῖα καὶ σταθερὰ πνευματικότης μας ἔρχεται εἰς ὀξεῖαν ἀντίθεσιν μὲ τὸν ἐγκόσμιον χαρακτῆρα τῆς συγχρόνου πολιτικῆς. …Αὐταὶ αἱ δυνατότητες ἀνακύπτουν ἀπὸ τὴν ἰδίαν τὴν φύσιν τῆς ἰδιότητος ποὺ φέρομεν, ἄνδρες καὶ γυναῖκες, ὡς κλητοὶ τοῦ Θεοῦ. Ὡς μία κοινότης πίστεως δυνάμεθα νὰ ἀντιμετωπίσωμεν τὸν κοσμικὸν οὐμανισμὸν καὶ τὸν ἐθνικισμὸν μὲ ἀγάπην, μὲ πνεῦμα Οἰκουμενισμοῦ καὶ μὲ τὸν ὑγιῆ σεβασμόν μας πρὸς τὴν παράδοσιν. "

Η σύγκρουση πνευματικότητας - κοσμικότητας παρατηρείται από την αρχαιότητα, δεν είναι ότι έγινε τα τελευταία χρόνια. Απλα στην εκκλησία έχει πέσει πολύ εκκοσμίκευση τελευταία....και ο Πατριάρχης θεωρεί ότι ο "κοσμικός ουμανισμός" και ο εθνικισμός πρέπει να αντιμετωπίζεται με πνεύμα Οικουμενισμού. 
ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ: Δεν προδίδουμε την Ορθοδοξία – Δεν είμαστε οικουμενιστέςΚΟΣΜΟΣ
20.09.2013 | 16:27 Άμεση απάντηση σε όσους επικρίνουν το Πατριαρχείο για τον οικουμενικό διάλογο έδωσε ο Πατριάρχης

www.dogma.gr/kosmos/vartholomaios-den-p ... /5955/amp/
 
Το συγκεκριμένο άρθρο είχε δημοσιευτεί το 2013... έκτοτε έχουν περάσει 9 χρόνια, κι έχουν μεσολαβήσει πολλά γεγονότα...με σημαντικότερα δύο την σύνοδο στο Κολυμπάρι Χανίων κατά την οποία δημιουργήθηκε τεράστια αντίδραση λόγω του ότι έγινε αποδεκτός ο Οικουμενισμός εφόσον υπέγραψαν ότι όλες οι θρησκείες της οικουμένης είναι εκκλησίες που οδηγούν στην αλήθεια....και την περίοδο των εμβολιασμών της οποίας τα αποτελέσματα τα ζήσαμε όλοι - επίσης σε οικουμενικό (παγκόσμιο) επίπεδο .

Από ότι μπορεί να διαβάσει κανείς στο αρχείο μας έως και 300 μοναχοί στο άγιο όρος έπαψαν την μνημόνευση του Πατριάρχη.  μετά την Σύνοδο στο Κολυμπάρι
"Τό Ἅγιο Ὄρος ὁμοιάζει, σύμφωνα μέ τίς ἴδιες πηγές, ὡς καζάνι πού βράζει ἀφοῦ ὁλοένα καί περισσότεροι μοναχοί πνέουν μένεα κατά τοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου κατηγορώντας τον ὅτι πορεύεται σέ ὀλισθηρό ἀντί-ὀρθόδοξο δρόμο καί ἐναγκαλίζεται μέ τήν αἵρεση τοῦ παπισμοῦ καί ὄχι μόνο. Μέσα στό πλαίσιο αὐτό ἀναμένεται τίς προσεχεῖς ἑβδομάδες νά συνέλθει ἡ Σύναξη Κληρικῶν καί λαϊκῶν προκειμένου νά ἐξετάσει ἀφενός μέν τήν περαιτέρω στάση της καί ἀφετέρου νά στηρίξει τούς 300 κελλιῶτες μοναχούς πού δέν μνημονεύουν τόν Πατριάρχη."

Και φυσικά το 2020-2021 με την στάση της εκκλησίας στο θέμα των εμβολιασμών, εκεί πλέον, είδαμε καταφανώς, το δεσποτισμό με τον οποίο η εκκοσμικευμένη εκκλησία λειτούργησε..
ΥΓ
Από την εκκλησία της πόλης μου στη Γερμανία, της μοναδικής ορθόδοξης εκκλησίας στη πόλη,  αποτειχίστηκα λόγω του εκβιαστικού προς τον εμβολιασμό.
Νομίζω όλοι μας -κι εγώ - αποστασιοποιηθήκαμε την περίοδο του εκβιαστικού εμβολιασμού από τις ενορίες μας. 
Όπως νιώθει κανείς. Εμένα μ' ενοχλεί περισσότερο η κατωτέρα τάξη της κοινωνίας των πιστών απ' ότι ο Πατριάρχης.
Άλλωστε από τις διαπραγματεύσεις των εκκλησιών αυτός που έκανε έμπρακτες παραχωρήσεις είναι ο Πάπας ο οποίος ζήτησε συγνώμη από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Και πολύ φοβάμαι πως στο τέλος θα υποταχθεί ο Παπισμός στη Ορθόδηξη Δοξασία και τότε θα μείνουν οι αντίδικοι χωρίς επιχειρήματα... θα πέσουν στην αφάνεια οι δικές μου ενστάσεις..
Νομίζω όλοι μας -κι εγώ - αποστασιοποιηθήκαμε την περίοδο του εκβιαστικού εμβολιασμού από τις ενορίες μας. 
 
Εγώ δεν αποστασιοποιήθηκα μόνο για εκείνη την περίοδο αλλά οριστικά.

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

35
sarotos
Καλημέρα σε όλους.

Επειδή είναι περιορισμένος ο χρόνος, γράφω τα παρακάτω ως περίληψη και απάντηση προς όλους.

Laptona,

Ο πάτερ πολύ καλά έκανε και εντός των κανόνων της εκκλησίας είναι.
Επίσης δεν υπάρχει καμία διαφορά από την εκκλησία των κατακομβών με τους ΓΟΧ.
Είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα και δεν απαγορεύεται από κανέναν κανόνα, αντιθέτως προβλέπεται και προτρέπεται από τους κανόνες αλλά και από την εκκλησιαστική ιστορία το οποίο έγινε δεκάδες αν όχι εκατοντάδες φορές και έτσι διασώθηκε η ορθοδοξία. Ακριβώς ότι έχει κάνει σήμερα η εκκλησία των κατακομβών και οι ΓΟΧ, έκαναν και την εποχή της εικονομαχίας μέχρι που 120 χρόνια μετά έγινε η έβδομη οικουμενική σύνοδος για να δικαιώσει τελικά τους αποτειχισθεντες οι οποίοι είχαν δημιουργήσει δικες τους συνοδους και να καταδικάσει τους εικονομάχους που ήταν η κρατούσα εκκλησία τότε. Άπειρα τα παραδείγματα στην εκκλησιαστική ιστορία.
Sarotos,
Από ποιους κανόνες προβλέπεται και προτρέπεται ; Δείξε μου ακριβώς. 
Η περίπτωση των ΓΟΧ, διαφέρει από την απλή αποτείχιση - διακοπή κοινωνίας που συζητάμε εδώ. Οι Γ.Ο.Χ.προχώρησαν σε σχίσμα, σε δημιουργία νέας εκκλησίας, με ανεξάρτητη διοίκηση από την Εκκλησία της Ελλάδος, με αποστολική διαδοχή από τους Ρώσους της Διασποράς. Τι σχέση έχει αυτό με κάποιον που απλά παραμένει στην αποτείχιση ;;; Ο πάτερ Εμμανουήλ Σαρρής, δεν θέλει να κάνει σχίσμα. Ο πάτερ Θεόδωρος ζήσης δεν θέλει να κάνει σχίσμα. Οπότε, όπως σου είπα και αρχικά, σύμφωνα με τον κανόνα ΙΕ (15) δεν μπορείς να κάνεις χειροτονίες, και κατ επέκταση νέες εκκλησίες διότι τότε κάνεις σχίσμα. Ο κανόνας λέει ότι μόνο αν υπάρχει αίρεση μπορεί να γίνει αποτείχισης, δεν λέει να κάνουμε νέες εκκλησίες. Ακόμα δηλαδή και στην μοναδική περίπτωση της αίρεσης που αποτελεί εξαίρεση , είσαι περιορισμένος στο να μην μνημονεύεις τον αιρετικό επίσκοπο ή Πατριάρχη. 
Dominique,

Αν διαβάσεις προσεκτικά τον 15ο κανόνα αναφέρεται τόσο στους λαϊκούς όσο και στους ιερείς - επισκόπους. Είναι το ίδιο πράγμα.
 
Ο κανόνας ΙΕ (15) δεν λέει για λαϊκούς τίποτα. Οι λαϊκοί δεν μνημονεύουν τον Πατριάρχη, οπότε πως θα διακόψουν την μνημόνευση του - αφού δεν την κάνουν ούτως ή άλλως....; Δεν είναι το ίδιο ο λαϊκός με τον επίσκοπο και τον ιερέα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

36
antinwohellas έγραψε: 17 Οκτ 2022, 04:45 ΠΑΙΔΙΑ ΝΟΜΙΖΩ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΝΟΗΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΩΣ (ΔΥΣΤΗΧΩΣ) ΚΟΣΜΙΚΟΥ ΗΓΕΤΟΥ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ. Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΑΙΡΕΣΕΙΣ (ΠΑΠΙΚΟΙ, ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΕΣ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΥΜΑΖΕΥΕΤΑΙ...) ΑΛΛΑ ΕΧΕΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΗΘΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΕΤΕ ΣΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΠΟΛΟ (!!!) ΜΑΖΙ ΚΑΙ ΜΕ ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΘΩΡΑ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΕΚΤΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ (!!!) ΜΠΡΟΣΤΑ ΟΧΙ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΣΤΑΥΡΟ, ΑΛΛΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ ΕΙΔΩΛΟ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ, ΔΗΘΕΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΚΑΚΟ ΑΝΘΡΩΠΟ"...ΜΙΛΑΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΑΙΡΕΣΗ, ΑΛΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΑΡΗ ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ, ΓΙ'ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΤΣΟΥΚΛΙ ΤΟΥ ΔΗΘΕΝ "ΠΡΑΣΙΝΟΥ (ΟΙΚΟΛΟΓΟΥ) ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ", ΕΙΧΕ ΠΑΡΑΣΥΡΘΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ !!!...ΒΕΒΑΙΑ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΜΕΤΡΕΓΙΑ..ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΜΕΤΡΕΓΙΑ = ΜΗΤΕΡΑ ΓΑΙΑ = ΓΑΙΑ-ΜΗΤΗΡ = ΔΑ-ΜΗΤΗΡ = ΘΕΑ ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΛΑΤΡΕΙΑ ΤΗΣ ΓΑΙΑΣ = ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΕΙΑ-ΠΑΓΑΝΙΣΜΟ, ΕΝΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΟ, ΕΠΙΣΗΣ ΤΟΝ ΜΕΤΡΕΓΙΑ ΣΟΥΦΙΣΤΗ ΧΑΛΙΦΗ ΤΟΥ ΣΟΥΦΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΧΜΑΝΤΙΓΙΑ ΕΒΡΑΙΟΠΑΚΙΣΤΑΝΟ ΡΑΧΜΑΝΤ ΑΧΜΑΝΤ, ΤΟΝ ΠΡΩΟΘΟΥΣΕ ΣΤΗ ΔΥΣΗ Ο ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΗΣ ΤΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ Ο ΘΕΟΣΟΦΙΣΤΗΣ-ΕΒΡΑΙΟΣ ΒΕΝΙΑΜΙΝ ΚΡΕΜ, ΣΤΟ TARA CENTER ΛΟΝΔΙΝΟΥ, ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΓΑΙΑΣ ΛΟΝΔΙΝΟΥ, Ο ΜΕΤΡΕΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΝ ΕΠΙΣΗΣ ΩΣ ΔΗΘΕΝ Ο "ΜΕΣΣΙΑΣ" ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΔΥΣΕΩΣ-ΑΝΑΤΟΛΗΣ (ΚΑΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΒΟΥΔΙΣΜΟΥ!!!), ΔΗΛΑΔΗ Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ... Ο ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΧΕ ΕΠΑΦΕΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΛΛΟ "ΠΡΑΣΙΝΟ" ΑΠΑΤΕΩΝΑ ΓΙΟ ΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ, ΤΟΝ ΔΑΒΙΔ ΡΟΤΣΙΛΝΤ, ΟΤΑΝ Ο ΑΚΤΙΒΙΣΤΗΣ "ΓΟΧ" ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΖΑΚΗΣ ΠΗΓΕ ΝΑ ΚΡΑΞΕΙ ΤΟΥΣ ΑΠΟΣΤΑΤΕΣ "ΠΡΑΣΙΝΟΥΣ-ΟΙΚΟΛΟΓΟΥΣ" ΠΑΠΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ "ΠΡΑΣΙΝΟ" ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ, ΑΜΕΣΩΣ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΤΟΝ ΣΥΛΛΑΒΑΝΕ...ΑΡΑ ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ...ΚΑΙ ΜΗ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΠΑΝΤΟΤΕ ΚΡΥΒΕΤΑΙ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΜΑΜΩΝΑΣ (ΤΑ ΤΡΑΠΕΖΙΚΑ ΚΑΡΤΕΛ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ)
Έχουμε καταλάβει, απλά άλλοι κάνουν "οικονομία" και άλλοι "διακοπή κοινωνίας". Σχετικά με τον Πατριάρχη σε αυτό το νήμα : Τι τρέχει με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”

cron