Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

37
aetos64 έγραψε: 17 Οκτ 2022, 15:34
Όπως νιώθει κανείς. Εμένα μ' ενοχλεί περισσότερο η κατωτέρα τάξη της κοινωνίας των πιστών απ' ότι ο Πατριάρχης.
Άλλωστε από τις διαπραγματεύσεις των εκκλησιών αυτός που έκανε έμπρακτες παραχωρήσεις είναι ο Πάπας ο οποίος ζήτησε συγνώμη από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Και πολύ φοβάμαι πως στο τέλος θα υποταχθεί ο Παπισμός στη Ορθόδηξη Δοξασία και τότε θα μείνουν οι αντίδικοι χωρίς επιχειρήματα... θα πέσουν στην αφάνεια οι δικές μου ενστάσεις..
Νομίζω όλοι μας -κι εγώ - αποστασιοποιηθήκαμε την περίοδο του εκβιαστικού εμβολιασμού από τις ενορίες μας. 
Εγώ δεν αποστασιοποιήθηκα μόνο για εκείνη την περίοδο αλλά οριστικά.
Αετέ, προφανώς δεν θα έχεις και πολύ επαφή με ανθρώπους που να είναι απαγγιστρωμένοι από τον υλισμό στην περιοχής της Γερμανίας. Οπότε αυτό που βλέπεις είναι μονάχα το κοσμικό μέρος στην υποτίθεται πνευματική εκκλησία. Οι πνευματικοί άνθρωποι σπανίζουν όλο και περισσότερο και απ την εμπειρία μου ειδικά στις μεγαλουπόλεις Ακόμα κι εγώ που είμαι στην επαρχία πρέπει να ταξιδέψω αρκετά για να βρω ένα δύο καλούς πνευματικούς που ξέρω. Το πρόβλημα με την αποστασιοποίηση αυτή είναι ότι δεν μεταλαμβάνεις. Θα πρέπει να έρχεσαι στην Ελλάδα μερικές φορές τον χρόνο και συμμετέχεις πλήρως στα μυστήρια της εκκλησίας κατά τη γνώμη μου... π.χ. τη Μεγαλοβδομάδα, ή το 15υγουστο ή το άγιο 12ήμερο Χριστουγέννων-Φώτων. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

38
LAPTONAS έγραψε: 20 Οκτ 2022, 22:52 LAPTONAS


Μπράβο στον αδελφό για το πλήρως εμπεριστατωμένο βίντεο που ανέβασε, μπορώ να πω ότι είναι το καλύτερο που έχω δει, όσο διάστημα ερεύνησα το θέμα της αποτείχισης.  
Υ.Γ. Σήμερα δημοσιεύτηκε. Αν μας διαβάζει ο αδελφός, να τον ευχαριστήσω. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

39
aetos64 έγραψε: 17 Οκτ 2022, 15:11
dominique έγραψε: 16 Οκτ 2022, 20:41 Καταρχάς αν μου επιτρέπεται, αετέ κατά την άποψη μου δεν είναι λόγος για αποτείχιση το να σε πιέζει κάποιος να εμβολιαστείς, πηγαίνεις σε άλλη εκκλησία, βέβαια αντιλαμβάνομαι οτι είναι δύσκολο στην περίπτωση σου κάτι τέτοιο, αλλά αποτειχίζεσαι λόγω αίρεσης, οχι για άλλο λόγο.


 
 
Γιατί dominique; ούτε υποχρεωτικό από νόμο του κράτους ούτε και της Εκκλησίας ήταν. 
Δηλαδή με πίεζε η εκκλησία σε κάτι που δεν είχε κανένα δικαίωμα να το κάνει. Αυταρχικά!
Ε δεν μπορώ να μην αντιδράσω σε αυτό γιατί θα συνενούσα στην αδικία. Δεν είναι για μένα απλά στο χέρι κάθε ιερέα να πράττει έτσι...

Στα υπόλοιπα με κάλυψε ο Λάπτονας.
Ναι αγαπητέ μου, αλλά απλά δεν πας στον συγκεκριμένο ιερέα, αν σε πιέζει με το ζόρι, δεν αποτειχίζεσαι λες και είναι αιρετικός, δεν είναι αίρεση ο αυταρχισμός.
Φεύγεις και πας αλλού.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

40
LAPTONAS έγραψε: 16 Οκτ 2022, 21:43 Επομένως τα έχει και με τους δύο, επειδή ο Πατριάρχης σκανδαλίζει το κόσμο και ο επίσκοπος του είναι συνεργός εφόσον συμμετέχει (δεν διακόπτει την μνημονευση). Στο 20.00 επαναλαμβάνει ότι ο επίσκοπος του υπακούει μαζί με τον Πατριάρχη στα ίδια αφεντικά.....



 
Ναι, αλλά όπως παρέθεσες πολύ σωστά και συ
Ἄν, ὅμως, ἄλλος Κληρικός δέν τό πράξει αὐτό, ἀλλά, χωρίς νά ἀσπάζεται τίς διδασκαλίες τοῦ Ἐπισκόπου, συνεχίσει τό μνημόσυνό του, ἀναμένοντας συνοδική διάγνωση καί καταδίκη, καθόλου δέν κατακρίνεται ἀπό τόν Ἱερό Κανόνα. Ὁ Κανών δέν νομοθετεῖ ὑποχρέωση, ἀλλά ἁπλῶς παρέχει δικαίωμα.
 
 
Πως είναι σύνεργος επειδή συνεχίζει την μνημόνευση, όταν δεν είναι υποχρεωτική η διακοπή;
Αν ο επίσκοπος έχει τις ίδιες ακριβώς απόψεις με τον Πατριάρχη και τις εκφράζει αντιλαμβάνομαι τον λόγο.

Δεν διαφωνώ με την αποτείχιση, άλλωστε είναι άξιο τιμής, απλά διαφωνώ ίσως με το οτι οι αποτειχισθέντες τα βάζουν με τους μη αποτειχισθέντες, λες και είναι υποχρεωτικό, ειδικά, απο την στιγμή που δεν υπάρχει κανόνας που λέει οτι αν τον μνημονεύει μολύνεται και γίνεται και αυτός αιρετικός.

Πιστεύω οτι ο κάθε ένας έχει την δική του ώρα και είναι δική του απόφαση για το πότε θα αποτειχιστεί, δεν τον κάνει αιρετικό επειδή δεν το έκανε ήδη, αρκεί να μην έχει τις ίδιες απόψεις και να έχει γνώση του τι συμβαίνει.

Βέβαια εδώ έγκειται και το γεγονός,όπως είπε και ο sarotos οτι είναι δύσκολο να γίνει Σύνοδος που θα καταδικάσει τις ενέργειες του Πατριάρχη, έχει εισχωρήσει αρκετά βαθιά και μεθοδευμένα η ιδεολογία περι εκκλησιών και όχι μόνο, συνέπειες της αποστασίας, αλλά ο καθένας έχει το δικό του όριο, άλλος αποτειχίζεται τώρα, άλλος αργότερα, και άλλος την τελευταία στιγμή.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

41
dominique έγραψε: 23 Οκτ 2022, 22:12
Πως είναι σύνεργος επειδή συνεχίζει την μνημόνευση, όταν δεν είναι υποχρεωτική η διακοπή;
Αν ο επίσκοπος έχει τις ίδιες ακριβώς απόψεις με τον Πατριάρχη και τις εκφράζει αντιλαμβάνομαι τον λόγο.
Προφανώς δεν είναι συνεργός απλά και μόνο επειδή συνεχίζει την μη υποχρεωτική μνημόνευση. Από ότι καταλαβαίνω ο π.Εμμανουήλ έχει διακόψει την κοινωνία μαζί τους γιατί πρώτον ιεραρχικά είναι από πάνω κι έπειτα επειδή συνυπέγραψε την "ληστρική σύνοδο του Κολυμπαρίου" στηρίζοντας τις θέσεις της και φυσικά επειδή την περίοδο του "εκβιαστικού εμβολιασμού" υποχρέωσε τους πιστούς στα μέτρα της Κυβέρνησης. 
dominique
Δεν διαφωνώ με την αποτείχιση, άλλωστε είναι άξιο τιμής, απλά διαφωνώ ίσως με το οτι οι αποτειχισθέντες τα βάζουν με τους μη αποτειχισθέντες, λες και είναι υποχρεωτικό, ειδικά, απο την στιγμή που δεν υπάρχει κανόνας που λέει οτι αν τον μνημονεύει μολύνεται και γίνεται και αυτός αιρετικός.
 
Εγώ πάλι δεν συμφωνώ με την αποτείχιση, το έχω πει πολλές φορές ότι το πρόβλημα 99% των περιπτώσεων είναι η αμάθεια - άγνοια των ανθρώπων. Εκτός αν υπάρχει βέβαια απτή απόδειξη ότι "κηρύσσεται αίρεση γυμνή τη κεφαλή" όπως βεβαιώνουν  και οι Κανόνες της εκκλησίας. Για αυτό και στο μέλλον θα ασχοληθούμε με αυτό (αν δηλαδή είναι πραγματικά επικίνδυνη η κατάσταση) και θα ήθελα να συμμετέχετε όλοι καθώς ο καθένας συμπληρώνει με το τρόπο του είτε κάνοντας ερωτήσεις είτε δηλώνοντας πληροφορίες με αποτέλεσμα και το έργο μου να γίνεται ευκολότερο αλλά και να υπάρχει μια πιο σφαιρική κατανόηση.  

Συμφωνώ βέβαια με την προσωρινή αποστασιοποίηση των πιστών όταν βλέπουν ότι γίνεται κάτι έξαλλο. πχ. εμβολιασμούς έξω από την εκκλησία.

Εκ πείρας ποτέ δεν τα έβαλε μαζί μου αποτειχισμένος. Σχισματικοί αντιθέτως εκατοντάδες φορές (ΓΟΧ) μου έχει τύχει να πηγαίνουν γυρεύοντας. 

Κοίτα Dominique, κανόνας Συνοδικός δεν υπάρχει. Από εκεί και έπειτα ο καθένας καταλαβαίνει ότι όταν επιτελείται μία εξαιρετική περίπτωση ανομίας (π.χ. κάτι που είναι ευρέως αποδεκτό αλλά τελικά είναι λάθος) θα πρέπει να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Η διακοπή του μνημοσύνου δεν είναι ο μόνος τρόπος - όπως εσφαλμένα λέγεται. 
dominique
Πιστεύω οτι ο κάθε ένας έχει την δική του ώρα και είναι δική του απόφαση για το πότε θα αποτειχιστεί, δεν τον κάνει αιρετικό επειδή δεν το έκανε ήδη, αρκεί να μην έχει τις ίδιες απόψεις και να έχει γνώση του τι συμβαίνει.
Ο καθένας έχει τη δική του φρόνηση ωστόσο κάποια στιγμή θα γκρεμιστεί εντελώς το τείχος και τότε θα έχουμε μεγάλη αποτείχιση.....

Κοίτα, δεν αποτειχίζονται οι πιστοί αλλά οι κληρικοί - ιερείς - μοναχοί οπότε δεν είναι προσωπική υπόθεση του καθενός αλλά του ιερατείου. Είναι σαν να λέμε ότι κάποιοι γιατροί καθ υποβάλλουν ένσταση σε έναν σύλλογο επειδή ο πρόεδρος έχει αναγνωρίσει την ομοιοπαθητική ως ιατρική. Οι ασθενείς δεν μπορούν να υποβάλλουν ένσταση όπως καταλαβαίνεις, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να μην πάνε στους γιατρούς που στηρίζουν τον πρόεδρο υπέρ της ομοιοπαθητικής, να αποφεύγουν την ίδια την τέχνη της ομοιοπαθητικής και να επιλέγουν γενικώς όσους θέλουν να κρατήσουν καθαρή την ιατρική. 
Βέβαια εδώ έγκειται και το γεγονός,όπως είπε και ο sarotos οτι είναι δύσκολο να γίνει Σύνοδος που θα καταδικάσει τις ενέργειες του Πατριάρχη, έχει εισχωρήσει αρκετά βαθιά και μεθοδευμένα η ιδεολογία περι εκκλησιών και όχι μόνο, συνέπειες της αποστασίας, αλλά ο καθένας έχει το δικό του όριο, άλλος αποτειχίζεται τώρα, άλλος αργότερα, και άλλος την τελευταία στιγμή.
Η Σύνοδος έγινε Dominique, το 2016. Τώρα το πουλάκι πέταξε. Το μόνο στο οποίο μπορεί να ελπίζει κανείς είναι στην απομάκρυνση του Πατριάρχη λόγω ψυχιατρικών προβλημάτων. Ο Επόμενος Πατριάρχης βέβαια, ο οποίος δεν θα είναι Τούρκος αλλά Αμερικάνος θα είναι άραγε καλύτερος ως προς αυτά τα ζητήματα ; Γεωπολιτικά σίγουρα θα είναι υπέρ της Δύσης. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

42
LAPTONAS έγραψε: 24 Οκτ 2022, 13:46
dominique έγραψε: 23 Οκτ 2022, 22:12
Πως είναι σύνεργος επειδή συνεχίζει την μνημόνευση, όταν δεν είναι υποχρεωτική η διακοπή;
Αν ο επίσκοπος έχει τις ίδιες ακριβώς απόψεις με τον Πατριάρχη και τις εκφράζει αντιλαμβάνομαι τον λόγο.
Προφανώς δεν είναι συνεργός απλά και μόνο επειδή συνεχίζει την μη υποχρεωτική μνημόνευση. Από ότι καταλαβαίνω ο π.Εμμανουήλ έχει διακόψει την κοινωνία μαζί τους γιατί πρώτον ιεραρχικά είναι από πάνω κι έπειτα επειδή συνυπέγραψε την "ληστρική σύνοδο του Κολυμπαρίου" στηρίζοντας τις θέσεις της και φυσικά επειδή την περίοδο του "εκβιαστικού εμβολιασμού" υποχρέωσε τους πιστούς στα μέτρα της Κυβέρνησης.
Λίγο δύσκολο να συνυπέγραψε, γιατί δεν ήταν τότε επίσκοπος, ήταν αρχιμανδρίτης, από όσο ξέρω επίσκοποι υπέγραψαν και δεν πήραν μέρος και όλοι, τώρα αν συνευδοκεί με τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου, αυτό δεν το γνωρίζω.
Επίσης επίσκοπος αν θυμάμαι καλά έγινε  επίσκοπος Φεβρουάριο του 2022, δεν νομίζω τότε να ήταν υποχρωτικός ο εμβολιασμός, αλλά και αν όντως υποχρέωνε να εμβολιαστούν, δεν είναι αυτός λόγος για αποτείχιση, δεν είναι αίρεση αυτό.

Κοίτα Dominique, κανόνας Συνοδικός δεν υπάρχει. Από εκεί και έπειτα ο καθένας καταλαβαίνει ότι όταν επιτελείται μία εξαιρετική περίπτωση ανομίας (π.χ. κάτι που είναι ευρέως αποδεκτό αλλά τελικά είναι λάθος) θα πρέπει να δούμε πως θα το αντιμετωπίσουμε. Η διακοπή του μνημοσύνου δεν είναι ο μόνος τρόπος - όπως εσφαλμένα λέγεται. 
Ναι , φυσικά πριν αποτειχιστεί κάποιος, πρέπει να μιλήσει με τον ίδιο που έκανε το σφάλμα και να τον νουθετήσει, υπάρχουν πολλές παγίδες, μπορεί να πλανήθηκε. Το θέμα της αποτείχισης επέρχεται όταν κατόπιν της νουθετήσεως επιμένει συνεχώς και κάνει και χειρότερα, η αποτείχιση είναι και μια πράξη για να σώσει τον πλανώμενο, εφόσον είναι βέβαια εφικτό.

Κοίτα, δεν αποτειχίζονται οι πιστοί αλλά οι κληρικοί - ιερείς - μοναχοί οπότε δεν είναι προσωπική υπόθεση του καθενός αλλά του ιερατείου.
Ναι, όταν λέω αποτειχιστεί εννοώ να πηγαίνει σε εναν αποτειχισμένο ιερέα να λειτουργηθεί και οχι σε αιρετικό.
Ο Επόμενος Πατριάρχης βέβαια, ο οποίος δεν θα είναι Τούρκος αλλά Αμερικάνος θα είναι άραγε καλύτερος ως προς αυτά τα ζητήματα ; Γεωπολιτικά σίγουρα θα είναι υπέρ της Δύσης. 
Αν κρίνω απο την βάπτιση που έκανε στην Γλυφάδα...φοβάμαι οτι θα ναι χειρότερος.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Το ζήτημα της αποτείχισης - διακοπής μνημοσύνου

43
Να σας ευχαριστήσω όλους για την συμμετοχή,

Θεωρώ ότι καλύφθηκε το θέμα, εάν υπήρχαν επιπλέον ερωτήσεις θα είχαν γίνει πιστεύω.

Μπορείτε να πάτε στην πρώτη σελίδα αν θέλετε επιπλέον πληροφορίες, έχω φτιάξει περιεχόμενα.

Το θέμα κλειδώνει 🔒
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Ορθοδοξία”