Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

10
Galis έγραψε:
Ομως για να μη μακρυγορουμε και για να κλεισει για παντα το θεμα αυτο παραθετουμε και τα λογια του αγιου Παισιου. Οχι απλα την αποψη του αλλα την ερμηνεια του στην προφητεια του αγιου Κοσμα. Προφανως για να κανει καποιος μια τοσο σαφη ερμηνεια σε προφητεια την κανει εν Αγιω Πνευματι.

Γέροντας : Ναι Εβραίος θα΄ναι . Θα συνεργαστεί πολύ και ο πάπας , γιατί όλα τα παιδιά του διαβόλου θα τα θεωρεί δικά του και θα τους υποδεικνύει ν΄ακολουθούν τον αντίχριστο. Γι΄αυτό κι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε : «τον πάπα να καταράσθε , διότι αυτός θα είναι η αιτία .» Ο Άγιος εννοούσε αυτόν τον πάπατης συγκεκριμένης εποχής , που θα βοηθήσει στην ανάδειξη του αντιχρίστου . Οι άλλοι πάπες σε σχέση με εκείνον θα φαίνονται σαν καλοί.

Σκεύος Εκλογής , Σελ :219
Τον τελευταίο πάπα να καταράσθε λοιπόν και όχι όλους.
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

11
Κυρ έγραψε:
Galis έγραψε:
Ομως για να μη μακρυγορουμε και για να κλεισει για παντα το θεμα αυτο παραθετουμε και τα λογια του αγιου Παισιου. Οχι απλα την αποψη του αλλα την ερμηνεια του στην προφητεια του αγιου Κοσμα. Προφανως για να κανει καποιος μια τοσο σαφη ερμηνεια σε προφητεια την κανει εν Αγιω Πνευματι.

Γέροντας : Ναι Εβραίος θα΄ναι . Θα συνεργαστεί πολύ και ο πάπας , γιατί όλα τα παιδιά του διαβόλου θα τα θεωρεί δικά του και θα τους υποδεικνύει ν΄ακολουθούν τον αντίχριστο. Γι΄αυτό κι ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός είπε : «τον πάπα να καταράσθε , διότι αυτός θα είναι η αιτία .» Ο Άγιος εννοούσε αυτόν τον πάπατης συγκεκριμένης εποχής , που θα βοηθήσει στην ανάδειξη του αντιχρίστου . Οι άλλοι πάπες σε σχέση με εκείνον θα φαίνονται σαν καλοί.

Σκεύος Εκλογής , Σελ :219
Τον τελευταίο πάπα να καταράσθε λοιπόν και όχι όλους.
Σωστα. Συνεπως ο πατηρ Ειρηναιος εκανε ενα μεγαλο λαθος και συνεχιζει να υποστηριζει το λαθος με αυθαιρετα επιχειρηματα.

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

12
Galis έγραψε: Σωστα. Συνεπως ο πατηρ Ειρηναιος εκανε ενα μεγαλο λαθος και συνεχιζει να υποστηριζει το λαθος με αυθαιρετα επιχειρηματα.
Μέχρι να αναδειχθεί λοιπόν ο αντίχριστος από τον πάπα, (που μπορεί να έρθει μετά από αιώνες) είναι λάθος να προτρέπουμε τον κόσμο να καταριέται τον πάπα, γιατί δημιουργείται φανατισμός και θα πρέπει να έχουμε χειρόγραφα και στοιχεία αδιάψευστα στα χέρια για κάτι τέτοιο. Ήδη με την ερμηνεία του αγίου Παϊσίου βλέπουμε ότι οι προηγούμενοι του τελικού πάπα δεν είναι για κατάρες αφού αυτοί φαίνονται σαν καλοί μπροστά του, και είναι σαν να μας λέει ότι όποιος το κάνει αυτό είναι λάθος, και θα πρέπει και αυτό το λάθος απ' την άλλη πλευρά να σταματήσει.
Αν δεν υπήρχε, γενικότερα, η σήψη, κανένας πάπας δε θα μπορούσε μόνος του να αναδείξει τον αντίχριστο. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν το νόημα της συγκεκριμένης κατάρας. Λες και όλος ο κόσμος είναι εντάξει και φταίει ένας πάπας μόνο, και με τις κατάρες τις δικές μας θα αλλάξει κάτι στο μέλλον.
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

13
Μέχρι να αναδειχθεί λοιπόν ο αντίχριστος από τον πάπα, (που μπορεί να έρθει μετά από αιώνες) είναι λάθος να προτρέπουμε τον κόσμο να καταριέται τον πάπα, γιατί δημιουργείται φανατισμός και θα πρέπει να έχουμε χειρόγραφα και στοιχεία αδιάψευστα στα χέρια για κάτι τέτοιο. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 098#p82098
Δεν προοτρεπουμε κανενα απο τωρα να καταριεται. Ο αγιος προτρεπει τους χριστιανους εκεινης της εποχης να το κανουν διοτι ο παπας αυτος θα οδηγει τους ανθρωπους στον αντιχριστο.
Δεν καταλαβαίνω λοιπόν το νόημα της συγκεκριμένης κατάρας. Λες και όλος ο κόσμος είναι εντάξει και φταίει ένας πάπας μόνο, και με τις κατάρες τις δικές μας θα αλλάξει κάτι στο μέλλον. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 098#p82098
Επειδη ακριβως δεν καταλαβαινεις καλο ειναι να ακους το λογο των ανθρωπων του Θεου που αξιωθηκαν μεγαλων αποκαλυψεων και εξεφρασαν το θελημα του Θεου. Για να πουν αυτο το λογο κατι ηξεραν και ασφαλως δεν ανηκει στο καθενα να αμφησβητει τα λογια του Πνευματος κατα το λογο του αποστολου
Α Κορ. 2,12 ἡμεῖς δὲ οὐ τὸ Πνεῦμα τοῦ κόσμου ἐλάβομεν, ἀλλὰ τὸ Πνεῦμα τὸ ἐκ τοῦ Θεοῦ, ἵνα εἰδῶμεν τὰ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ χαρισθέντα ἡμῖν.
Α Κορ. 2,12 Ημείς δε δεν έχομεν λάβει το πνεύμα, που βασιλεύει και εμπνέει τον κόσμον της αμαρτίας, αλλ' ελάβομεν το Πνεύμα, το οποίον προέρχεται από τον Θεόν, δια να γνωρίσωμεν όσον το δυνατόν βαθύτερα και πλατύτερα αυτά, που μας έχουν χαρισθή από τον Θεόν.
Α Κορ. 2,13 ἃ καὶ λαλοῦμεν οὐκ ἐν διδακτοῖς ἀνθρωπίνοις σοφίας λόγοις, ἀλλ᾿ ἐν διδακτοῖς Πνεύματος Ἁγίου, πνευματικοῖς πνευματικὰ συγκρίνοντες.
Α Κορ. 2,13 Αυτά δε και διδάσκομεν, όχι με καλλωπισμένους και ρητορικούς λόγους, σαν αυτούς που μεταχειρίζεται η ανθρωπίνη σοφία, αλλά με λόγους που μας τους διδάσκει και μας τους εμπνέει το Αγιον Πνεύμα, συγκρίνοντες και αντιπαραβάλλοντες τα πνευματικά νοήματα και γεγονότα με άλλα πνευματικά, δια να τα εννοούμεν καλύτερα.
Α Κορ. 2,14 ψυχικὸς δὲ ἄνθρωπος οὐ δέχεται τὰ τοῦ Πνεύματος τοῦ Θεοῦ· μωρία γὰρ αὐτῷ ἐστι, καὶ οὐ δύναται γνῶναι, ὅτι πνευματικῶς ἀνακρίνεται.
Α Κορ. 2,14 Ο ψυχικός άνθρωπος, ο άνθρωπος δηλαδή που δεν έχει αναγεννηθή, αλλά ζη την κατωτέραν ζωήν των ενστίκτων και παθών, δεν δέχεται εκείνα που αποκαλύπτει το Πνεύμα του Θεού, διότι του φαίνονται ανόητα, και δεν έχει την πνευματικήν ικανότητα να τα γνωρίση, επειδή αυτά ερευνώνται και κατανοούνται κατά τρόπον πνευματικόν, με τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος.
Α Κορ. 2,15 ὁ δὲ πνευματικὸς ἀνακρίνει μὲν πάντα, αὐτὸς δὲ ὑπ᾿ οὐδενὸς ἀνακρίνεται.
Α Κορ. 2,15 Ο πνευματικός όμως άνθρωπος διακρίνει και εννοεί όλα, κάθε γεγονός και κάθε άνθρωπον, ενώ αυτός δεν είναι δυνατόν να κατανοηθή από κανένα κοσμικόν και ξένον προς τον Χριστόν άνθρωπον.

Α Κορ. 2,16 τίς γὰρ ἔγνω νοῦν Κυρίου, ὃς συμβιβάσει αὐτόν; ἡμεῖς δὲ νοῦν Χριστοῦ ἔχομεν.
Α Κορ. 2,16 Διότι, ποίος από εκείνους που δεν εφωτίσθησαν από το πνεύμα του Θεού, εγνώρισε την σκέψιν και τα σχέδια του Θεού και ποιός ποτέ θα διδάξη και θα διορθώση τον Θεόν; Κανείς. Ετσι και κανείς από αυτούς δεν ημπορεί να εννοήση και ημάς, που έχομεν τας σκέψεις και τα αισθήματα του Χριστού.

Τελος οσα εγραψες ειναι εκτος θεματος. Το θεμα μας δεν ειναι αν συμφωνουμε η οχι με αυτη τη ρηση.Το θεμα μας ειναι αν ο αγιος Κοσμας ειχε πει <<το παπα να καταρασθε. Αυτος θα ειναι η αιτια >> . Βαση λοιπον λοιπον των ανωτερω αποδειξεων τα λογια αυτα τα ειχε πει ο αγιος Κοσμας.

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

14
Galis έγραψε: Δεν προοτρεπουμε κανενα απο τωρα να καταριεται.
Συμφωνούμε λοιπόν.
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

15
Συμφωνουμε. Μαλιστα θα προσθετα οτι αυτη τη στιγμη οχι μονο δεν καταριωμαστε το παπα αλλα αντιθετα το λυπομαστε και ευχομαστε ο Θεος να τον συγχωρεσει για οσα λαθη παραλειψεις και αιρεσεις πρεσβευει και να τον φωτισει να επιστρεψει στην ορθοδοξη εκκλησια. Κατι που βεβαια και θα γινει καποια χρονικη στιγμη μεσα απο δοκιμασιες και θλιψεις. Ευχομαστε ομως να γινει με το καλυτερο δυνατο τροπο συμφωνα με το σχεδιο του Θεου.

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

16
Η εικονα του ομιλιτη δεν ηταν καλη ως παρουσια. Σε καμια περιπτωση δεν μπορεσα να δω ομοιοτητες με αλλους χαρισματικους ομιλιτες. Δεν υπηρχε ουτε το το κυρος ουτε η ουσια στην ομιλια.Λυπαμαι που το λεω αλλα η αρχη της ομιλιας μου θυμισε τον ηθοποιο Ντινο Ηλιοπουλο Το κυριο προβλημα ομως εντοπιζεται στην αποδομηση της υπακοης που οφειλει κανεις στο πνευματικο του. Η θεση αυτη ερχεται σε πληρη αντιθεση με το πνευμα της εκκλησιας αλλα και τους συγχρονους χαρισματικους γεροντες.

Η ομιλια αυτη εχει αρκετα λαθη. Μαλιστα πολλα απο αυτα οπως προειπα εδραζονται στο πολυ βασικο θεμα της υπακοης. Νομιζω οτι στο θεμα αυτο ο ομιλητης δεν εκφραζει το ορθοδοξο πνευμα.

Η παρουσία του ομιλητή, δεν νομίζω οτι ειναι κάτι που μας ενδιαφέρει, εφόσον δεν τον γνωρίζουμε σαν άνθρωπο και δεν νομίζω οτι τον ενδιαφέρει να φαίνεται χαρισματικός στους άλλους, αλλα στα μάτια του Θεού.

Προσωπικά διαβάζοντας το κείμενο δεν κατάλαβα να λέει κάπου για αποδόμηση της υπακοής , ώστε να μην εκφράζει το ορθόδοξο πνεύμα.

Αυτο που κατάλαβα να λέει είναι αυτο που λέει και το κείμενο που παρέθεσες.

Εἶναι καὶ γιὰ τοὺς λαϊκοὺς ἡ ὑπακοή;
Οἱ λαϊκοὶ ἔχουν μὲν τὸν πνευματικό τους ἀλλὰ δὲν δεσμεύονται μὲ τὴν τυφλὴ ὑπακοὴ τῶν μοναχῶν πρὸς τὸν Γέροντα, ὅμως ἀπὸ ΄κεῖ καὶ πέρα ὀφείλουν νὰ ἐφαρμόζουν ὅσα τοὺς ὑποδεικνύει ὁ πευματικὸς τους ὁ ὁποῖος ἂν τοὺς βάλει κάποιους κανόνες (κομποσχοίνια, μετάνοιες, ἀγνάγνωση Ἁγίας Γραφῆς, Πατερικῶν βιβλίων κλπ) ἀλλὰ καὶ στὶς ἄλλες ὑποδείξεις ποὺ κρίνει ὁ πνευματικός τους πρέπει νὰ ὑπακούουν. Γιατί ἂν δὲν ὑπακούσουμε θὰ πέσουμε στὴν παγίδα τοῦ διαβόλου. Ἡ ὑπακοὴ αὐτὴ δὲν εἶναι δέσμευση ἀλλὰ εἶναι ἐλευθερία, γιατί ὑπακούοντας ἔτσι ξεφεύγουμε ἀπὸ τὴ σκλαβιὰ τῆς ἁμαρτίας καὶ τὸν σατανᾶ.

Βέβαια, οἱ λαϊκοὶ δὲν κάνουν τὴν τυφλὴ ὑπακοὴ τοῦ ὑποτακτικοῦ ἀλλὰ σύμφωνα μὲ τὴν δική τους διάκριση ὅσα εἶναι σύμφωνα μὲ τὴν Ἐκκλησία μας. Αὐτὸ δὲν σημαίνει...ὅτι προφασιζόμενοι τὴ διάκριση θὰ ἀρχίσουν νὰ ἀθετοῦν τὶς ὑποδείξεις τοῦ πνευματικοῦ καὶ θὰ κάνουν ὅ,τι τοὺς συμφέρει. Μὴ γένοιτο!

Ὑπακοὴ δὲν θὰ κάνουν μόνον ὅταν ὁ πνευματικός τους εἶναι λ.χ. αἱρετικὸς καὶ διδάσκει αἱρετικά. Ἂν δὲν συμβαίνει ὅμως κάτι τέτοιο ὀφείλει νὰ τὸν ὑπακούει. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... oNx1H.dpuf
Μιλάει για διαστροφή και διαστρέβλωση της αληθινής υπακοής που έχει γελοιοποιηθεί σε βαθμό που βλέπουν τον γέροντα ως Θεό, ακόμα και αν κάνει λάθη.

Σε ποιο σημείο βλέπεις εσυ οτι αποδομεί την υπακοή;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

17
Πρωτα απο ολα θα ηθελα να πω το εξης. Ως τιτλο της παραθεσης εχεις βαλει το ακολουθο

<<"Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν>>

Οταν ειχα χρησιμοποιησει τον αντιστοιχο ορο πατερολατρεια μου ειχες πει κατ επαναλαληψη οτι ο ορος ειναι λαθος διοτι αυτο σχετιζεται με προσκυνηση ως Θεου ενος προσωπου. Τελικα τι ισχυει ; Ειναι λαθος ο ορος εδω ;
Η παρουσία του ομιλητή, δεν νομίζω οτι ειναι κάτι που μας ενδιαφέρει,
Πολλα πραγματα μας ενδιαφερουν. Αν ο ομιλητης δεν εχει σωστη παρουσια μπορει να σκανδαλισει στη χειροτερη περιπτωση, ενω στη καλυτερη περιπτωση δεν θα μπορεσει να μιλησει στις καρδιες των πιστων. Δεν θα μπορει να εμπνευσει, να πεισει, και ο λογος του να γινει ισχυρος και αιτια καλης αλλιωσης των πιστων.

εφόσον δεν τον γνωρίζουμε σαν άνθρωπο και δεν νομίζω οτι τον ενδιαφέρει να φαίνεται χαρισματικός στους άλλους, αλλα στα μάτια του Θεού.
Δεν εχει σημασια αν τον γνωριζουμε. Κρινουμε οχι το προσωπο του αλλα το αν ειναι ορθη η παρουσια του ως ομιλητης στη συγκεκριμενη ομιλια.Δεν ειπα ποτε οτι πρεπει να τον ενδιαφερει το αν φαινεται χαρισματικος στους αλλους. Αυτο που πρεπει να τον ενδιαφερει ειναι οχι να φαινεται αλλα να χαρισματικος στα ματια του Θεου.

Προσωπικά διαβάζοντας το κείμενο δεν κατάλαβα να λέει κάπου για αποδόμηση της υπακοής , ώστε να μην εκφράζει το ορθόδοξο πνεύμα.
Προσωπικα αυτο καταλαβα.
Μιλάει για διαστροφή και διαστρέβλωση της αληθινής υπακοής που έχει γελοιοποιηθεί σε βαθμό που βλέπουν τον γέροντα ως Θεό, ακόμα και αν κάνει λάθη.
Φτάσαμε στο σημείο, δηλαδή, όλοι πια οι εξομολόγοι να λέγονται γεροντάδες. Φτάσαμε στο σημείο να περπατάς στο δρόμο [ο ρασοφόρος κληρικός] και όλοι να σου κάνουν μετάνοια, «την ευχή σου γέροντα», «την ευλογία σου γέροντα» και τέτοια
Κατ αρχην αυτα που λεει ειναι λαθος. Ποιοι ολοι ; Αυτο ειναι η εξαιρεση της εξαιρεσης. Και αν γινεται αυτο σημαινει οτι τον βλεπουν ως Θεο ;
Και άρχισε και η μόδα να λένε όλοι, «εγώ κάνω υπακοή στον γέροντα μου» και τέτοια πράγματα. Είπαμε, τώρα, όποια πέτρα να σηκώσεις ένα γέροντα θα βρεις. Τελικά τι γίνεται με αυτά τα πράγματα; Είναι σύμφωνα με τον Χριστιανισμό αυτή η μόδα που έχει επικρατήσει;
Ολα αυτα ειναι υπερβολες. Η λεξη ολοι που χρησιμοποποιει ειναι λαθος. Και που ειναι το παραξενο ; Οτι το πνευματικο του καποιος τον ονομασε γεροντα ;
Τον άκουσε ο γέροντας και τον έδιωξε από το μοναστήρι ... παρακάλεσε ο άγιος τον ηγούμενο και τους πατέρες και τελικά τον δέχτηκε αλλά με τον όρο να καθαρίσει όλα τα αποχωρητήρια. Αυτό σημαίνει υπακοή, να κάνεις κάτι που δεν το θέλεις, που σου προξενεί αηδία, που σε εξευτελίζει, αυτή είναι η μοναχική υπακοή. Και όχι τα σημερινά που λένε, γέροντα να κάνω αυτό το πράγμα, να πάω εδώ να πάω εκεί, και άμα τους πει ο γέροντας, «α, εγώ έκανα υπακοή στον γέροντα». Αυτά είναι αηδίες.
Αυτη ειναι η απολυτη και αδιακριτη υπακοη. Υπαρχει και η υπακοη που ειναι σε αλλα μετρα οπου ο πνευματικος βλεποντας μια κατασταση δινει οδηγιες που οφιλει ο εξομολογουμενος να ακολουθησει. Το κειμενο που παρεθεσα κανει σαφη διακριση στην μοναχικη υπακοη και στην υπακοη που οφειλουν οι κοσμικοι. Ο πατηρ Ειρηναιος χρησιμοποιει παραπανω ενα ακραιο παραδειγμα και απαξιωνει γενικα της υπακοη.
Άλλο πράγμα είναι να κάνεις υπακοή στον γέροντα, κι άλλο τον γέροντα να τον βλέπεις σαν θεό, γιατί η μόδα που έχει επικρατήσει τώρα είναι ότι ο γέροντας είναι αλάθητος. Μέσα στην ορθοδοξία μας κανένας άνθρωπος δεν αναγνωρίζεται ως αλάθητος. Κανένας. Και άγιος να είναι, και οι άγιοι κάνουν λάθη. Και έχουμε τόσα παραδείγματα από τους βίους των αγίων μας που και οι άγιοι κάνουν λάθη. Η ορθοδοξία μας δηλαδή δεν αναγνωρίζει ούτε καν ότι οι άγιοι δεν κάνουν λάθη. Και οι άγιοι κάνουν λάθη. Και έχουμε τόσα παραδείγματα από τους βίους των αγίων που κάναν λάθη. Αυτή είναι η αλήθεια για την ορθοδοξία, τι λέει περί των αγίων. Δεν δεχόμαστε το αλάθητο για κανέναν άνθρωπο. Σήμερα, με τη σημερινή μόδα των γεροντάδων φτάσαμε στο σημείο να λέει ο καθένας ότι ο γέροντας μου είναι αλάθητος, αποκλείεται να κάνει λάθος. Εξάλλου ο Κύριος είπε: «και πατέρα ημών μη καλέσετε επί της γης» ... σημαίνει να μη θεωρήσουμε κάποιον ότι είναι αυθεντία και ότι λέει πια ισχύει και δεν χωράει αμφισβήτηση. Είπε και «να μη κληθείτε ραβί», τι θα πει ραβί; Δάσκαλος. Στη πραγματικότητα το «ραμπ» στα εβραϊκά σημαίνει «μεγάλος». Τους άρεζε τότε στους Φαρισαίους να τους λένε «ραβί». Ε, είναι το ίδιο που λένε τώρα «γέροντα», που αρέσει σε πολλούς ρασοφόρους να τους λένε «γέροντα». Το ίδιο πράγμα είναι. Ο Χριστός είπε αυτό να μην το έχουμε. Να μη το κάνουμε. Ένας είναι ο Δάσκαλος μας, ένας είναι ο Κύριος μας, και μεταξύ μας είμαστε αδέλφια. Οι ρασοφόροι, οι λαϊκοί, όλοι είμαστε αδέλφια.
Κανεις δεν βλεπει το γεροντα ως Θεο. Ουτε ως αλαθητο. Αυτα ειναι κατ επαναληψη υπερβολες του πατερ Ειρηναιου. Εδω ο πατερ αναφερεται σε γεροντες που εχουν προφανως τη φημη του προορατικου. Σε αυτε ς τις περιπτωσεις λοιπον οταν καποιος παει προετοιμασμενος με προσευχη για εξομολογηση πιθανοτατα θα λαβει απο το γεροντα καποια απαντηση. Που ειναι το κακο αν ο εξομολογουμενος θελει να κανει υπακοη στην απαντηση αυτη. Διοτι για να θελει να κανει υπακοη θα γνωριζει προφανως και τα χαρισματα του πνευματικου. Σε αυτες τις περιπτωσεις ισχυει το ρηθεν << σε διακριτικο γεροντα κανουμε αδιακριτη υπακοη >>.Ισως ο πατερ Ειρηναιος να μην εχει γνωση τετοιων καταστασεων και για αυτο ειναι τοσο απολυτος.

Επισης ειναι πολυ απλοικη η σκεψη του πατερ απο το κατα Ματθαιον
Ματθ. 23,6 φιλοῦσι δὲ τὴν πρωτοκλισίαν ἐν τοῖς δείπνοις καὶ τὰς πρωτοκαθεδρίας ἐν ταῖς συναγωγαῖς
Ματθ. 23,6 Αγαπούν δε να καταλαμβάνουν τας πρώτας θέσεις εις τα δείπνα και τα πρώτα καθίσματα εις τας συναγωγάς
Ματθ. 23,7 καὶ τοὺς ἀσπασμοὺς ἐν ταῖς ἀγοραῖς καὶ καλεῖσθαι ὑπὸ τῶν ἀνθρώπων ῥαββὶ ῥαββί.
Ματθ. 23,7 και να τους χαιρετούν οι άνθρωποι με βαθείας υποκλίσεις και εκδηλώσεις σεβασμού και να προσφωνούνται από τους ανθρώπους· Διδάσκαλε, διδάσκαλε.
Ματθ. 23,8 ὑμεῖς δὲ μὴ κληθῆτε ῥαββί· εἷς γὰρ ὑμῶν ἐστιν ὁ διδάσκαλος, ὁ Χριστός· πάντες δὲ ὑμεῖς ἀδελφοί ἐστε.
Ματθ. 23,8 Αλλά σεις μη επιδιώκετε να καλήσθε διδάσκαλοι· διότι ένας είναι ο διδάσκαλος σας, ο Χριστός, όλοι δε σεις είσθε αδελφοί και άρα ίσοι μεταξύ σας.
Ματθ. 23,9 καὶ πατέρα μὴ καλέσητε ὑμῶν ἐπὶ τῆς γῆς· εἷς γάρ ἐστιν ὁ πατήρ ὑμῶν, ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς.
Ματθ. 23,9 Και πατέρα, είτε σαρκικόν είτε πνευματικόν, με την έννοιαν ότι αυτός έχει απόλυτον κύρος απέναντί σας και απεριόριστον εξουσίαν, μη καλέσετε κανένα εδώ εις την γην, διότι ένας είναι ο πατήρ σας, ο εν τοις ουρανοίς.
Ματθ. 23,10 μηδὲ κληθῆτε καθηγηταί· εἷς γὰρ ὑμῶν ἐστιν ὁ καθηγητής, ὁ Χριστός.
Ματθ. 23,10 Ούτε να ονομασθήτε καθηγηταί, διότι ένας είναι ο μοναδικός και τέλειος καθηγητής σας, ο Χριστός, (ο οποίος και μόνος διδάσκει ανόθευτον την αλήθεια και καθοδηγεί με ασφάλειαν τους ανθρώπους στον δύσκολον δρόμον της σωτηρίας).
Το χωριο μιλα να μην ζηταμε απο εγωισμο να αποκαλουμεστε πατερες , καθηγητες κτλ. Με την απολυτη εννοια δεν θα επρπε ουτε τους εκπαιδευτικους μας να λεμε καθηγητης ουτε τον ιδιο το πατερα μας να τον αποκαλουμε πατερα.Μη φθασουμε σε τετοιες ερμηνειες.

Δεν εχω χρονο για να ασχοληθω με ολο το κειμενο του πατερ αλλα η γνωμη μου ειναι οτι εχει πολλα λαθη και το κυριοτερο αποδομει την εννοια της υπακοης. Νομιζω οτι επρεπε να δωσει αλλη κατευθυνση στην ομιλια του και να θιξει το γεγονος οτι δεν ρωταμε το πνευματικο μας για απλα πραγματα της καθημερινοτητας τα οποια τα ρυθμιζουμε με τη θρησκευτικη παιδεια και τις γνωσεις μας. Ο καθε πνευματικος δεν πρεπει να καταργει την ελευθερια του εξομολογουμενου για απλα θεματα. Ομως σε εκτακτες περιπτωσεις μπορει και σε αυτα τα θεματα να δωσει κατευθυνση αν ειναι διακριτικος και εχει πληροφορια.

Re: "Γεροντολατρεία" Ὁ σύγχρονος ἐκ δεξιῶν κίνδυνος τῶν πιστῶν!

18
Οταν ειχα χρησιμοποιησει τον αντιστοιχο ορο πατερολατρεια μου ειχες πει κατ επαναλαληψη οτι ο ορος ειναι λαθος διοτι αυτο σχετιζεται με προσκυνηση ως Θεου ενος προσωπου.
Σου είπα οτι τον είχες χρησιμοποιήσει λάθος γιατί νόμιζες οτι συγκεκριμένα άτομα θεωρούσαν τους Πατέρες αλάθητους, χωρίς όμως να τους θεωρούν και οτι η παράθεση πατερικών χωρίων δεν σημαίνει οτι είναι πιστεύουν οτι είναι αλάθητοι.

Τον όρο γεροντολατρεία τον έχουν χρησιμοποιήσει και ιερείς και οχι μόνο ο προαναφερθέν.

Αλλα μην μείνουμε σε αυτό,δεν είναι το μείζον.
Αν ο ομιλητης δεν εχει σωστη παρουσια μπορει να σκανδαλισει στη χειροτερη περιπτωση, ενω στη καλυτερη περιπτωση δεν θα μπορεσει να μιλησει στις καρδιες των πιστων.
Και ενας δια Χριστόν σαλός μπορεί να σκανδαλίσει με την παρουσία του, δεν μπορεί;
Εγω προσωπικά δεν μπορώ να κρίνω ούτε την παρουσία κάποιου απο ενα βίντεο.
Φαντάζομαι και η παρουσία του καθενός μπορεί να σκανδαλίσει τους άλλους, ενω άλλους να τους συγκινεί.
Εδω υπήρχαν άνθρωποι που πήγαιναν στον άγιο Παίσιο και λέγανε , ε δεν είδα και κάτι ιδιαίτερο.


Σχετικά με τα υπόλοιπα για τις λέξεις γέροντας και πνευματικός

http://iereasanatolikisekklisias.blogsp ... _2994.html

Κανεις δεν βλεπει το γεροντα ως Θεο. Ουτε ως αλαθητο. Αυτα ειναι κατ επαναληψη υπερβολες του πατερ Ειρηναιου.
Δηλαδή οταν ο πάτερ λέει όλοι είναι υπερβολή, ενω οταν λες εσυ κανείς δεν ειναι υπερβολή;
Να συμφωνήσω οτι δεν είναι όλοι, αλλά μπορεί να εννοεί οτι υπάρχουν αρκετοί που το κάνουν, αλλα κανείς δεν είναι σίγουρα.

Υπαρχει και η υπακοη που ειναι σε αλλα μετρα οπου ο πνευματικος βλεποντας μια κατασταση δινει οδηγιες που οφιλει ο εξομολογουμενος να ακολουθησει.
Μα αυτο δεν λέει και ο πάτερ;
Αυτό ειναι η σωστή υπακοή, που δεν αναφέρεται σε αυτήν. Αναφέρεται στην αδιάκριτη και υπερβολική υπακοή.

Οταν λέει
για διαστροφή και διαστρέβλωση της αληθινής υπακοής
Αρα δέχεται οτι υπάρχει αληθινή υπακοή και αναφέρεται στην διαστροφή της.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !
Απάντηση

Επιστροφή στο “Πνευματικές αναζητήσεις”