Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

28
Παραθετω απο αλλο post μου απο αλλο thread για αρετες και παθη κλπ από τον Αγιο Ιωάννη τον Σιναϊτη.

Ιδου ενας ασφαλης τροπος για φωτιση...!! :-)
(Μεσω της αναγνωσης ψυχωφελων βιβλιων απο Αγίους που ειναι πραγματικοι άγιοι κ δεν αντιτιθενται στις γραπτες και αγραφες παραδωσεις της ορθοδοξιας - αρα μπορουμε να τους εμπιστευτουμε - καν νηστευουν καν παρθενευουν κν αξιοπιστοι εστι καν προφητευουν, καν σημεια ποιουν, αφου διδασκουν συμφωμα με οσα λεει η ορθοδοξια κ δεν αντιτιθεντε σε αυτα...
omg έγραψε:

"Η Κλίμαξ" του Αγίου Ιωάννου του Σιναϊτου στην πολύ ωραία έκδοση της "Ιεράς Μονής Παρακλήτου / Ωρωπός Αττικής, έτους 2009", που έχει και ωραίο σκληρό εξώφυλλο αλλά κυρίως πολύ καλή δουλειά στα κείμενα μέσα η συγκεκριμένη έκδοση.

Μέσα το βιβλίο μας λέει στην αρχή στην Εισαγωγή λοιπόν οτι...

Η κλίμαξ διαιρείται σε 30 λόγους.
Η διαίρεση λέει έχει Χριστολογική Χροιά ("τον τριακοστόν Βαθμόν εν τη νοερά κλίμακι εκληρώσατο).

Οι τρείς πρώτοι λόγοι αποτελούν την εισαγωγή:
Απάρνησις των εγκοσμίων, απομάκρυνσις από την "Αίγυπτον".
Στην συνέχεια παρουσιάζονται τέσσερις βασικές αρετές

- Υπακοή
- Μετάνοια
- Μνήμη του Θανάτου
- Χαροποιόν Πένθος.

...οι ρίζες πικρές αλλά οι καρποί γλυκείς...

Από τον όγδοο, μέχρι τον εικοστό έκτο λόγο περιγράφονται τα σκληρά πάθη.

- Οργή
- Μνησικακία
- Καταλαλιά
- Πολυλογία
- Ψεύδος
- Ακηδία
- Γαστριμαργία
- Ανηθικότης
- Φιλαργυρία
- Αναισθησία
- Ύπνος
- Δειλία
- Κενοδοξία
- Υπερηφάνια
- Βλασφημία
- Πονηρία

προς τα οποία καλείται να πολεμήσει ο πνευματικός αγωνιστής. Όχι μόνο τα πάθη αλλά και οι αντίστοιχες αρετές

- Αοργησία
- Σιωπή
- Εγκράτεια
- Αγνεία
- Σωφροσύνη
- Ακτημοσύνη
- Αγρυπνία
- Πραότης
- Απλότης
- Ταπεινοφροσύνη

που οφείλει να κατακτήσει.

Ο εικοστός έκτος λόγος, περί διακρίσεως, - πραγματικό αριστούργημα - ομιλεί γενικώς για τα πάθη, τις αρετές, τους λογισμούς και την απλανή διάκρισή τους.

Οι τέσσερις τελευταίοι λόγοι περιγράφουν τους γλυκείς καρπούς των ασκητικών μόχθων.
Η κατάκτησις
- της Ησυχίας,
- της Μακαρίας Προσευχής
- της Θεομιμήτου Απαθείας, της λυτρώσεως δηλαδή από τον σαλό των παθών και της
- Εναρέτου Τριάδος εν αρεταίς

ισοδυναμεί με ανάβασι στην κορυφή της Κλίμακος.


Το βιβλίο αυτό μπορεί να μας βοηθήσει όλους μας να "ανεβούμε την κλίμακα" και να φτάσουμε στον Παράδεισο.

Είναι πολύ καλό και ωφέλιμο, κυνηγήστε το να το βρείτε και να το διαβάσετε. Αξίζει... :-)
Εικόνα
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

29
Δύο λεπτά γιατί προ τρέχεις, αυτές οι αρετές , όπως και τα αντίθετα (όχι αντίστοιχα) πάθη, είναι ένα σύνολο από αρετές σωστά; Αυτό το σύνολο των αρετών μπορεί να τις κατακτήσει και ένας αλλόθρησκος ή όχι πιστεύεις; Γιατί αυτές που λέω εγώ τις φανερώνει το Άγιο Πνεύμα ιδιαιτέρως στους Χριστιανούς που έχουν λάβει το Άγιο βάπτισμα. Ενώ αυτές τις αρετές που τοποθέτησες εσύ είναι γνωστό μάλλον πως είναι προσβάσιμες από οποιονδήποτε μπορέσει να τις έχει, αρκεί να ασκηθεί, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Αν ισχύει λοιπόν το τελευταίο τότε όλοι έχουν πρόσβαση στη Σωτηρία, όμως είπαμε προηγουμένως ότι αυτό δε γίνεται, γιατί "οι αλλόθρησκοι και οι αιρετικοί δεν έχουν Σωτηρία" [ λόγος Αγίου Ιγνατίου Μπριαντσιανίνωφ]. Άρα σχετίζονται με το φωτισμό όπως λες;
Ιδου ενας ασφαλης τροπος για φωτιση...!! :-)
(Μεσω της αναγνωσης ψυχωφελων βιβλιων απο Αγίους που ειναι πραγματικοι άγιοι κ δεν αντιτιθενται στις γραπτες και αγραφες παραδωσεις της ορθοδοξιας - αρα μπορουμε να τους εμπιστευτουμε - καν νηστευουν καν παρθενευουν κν αξιοπιστοι εστι καν προφητευουν, καν σημεια ποιουν, αφου διδασκουν συμφωμα με οσα λεει η ορθοδοξια κ δεν αντιτιθεντε σε αυτα...
επίσης δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά ουσιαστικά προσθέτεις άλλο ένα τρόπο που "επιταχύνει προς τη Σωτηρία" (όπως το ορίσαμε αρχικά) στα ακόλουθα που είχες πει προηγουμένως :

για την σωτηρία μας χρειάζεται :

α) Ορθή Πίστη--> δηλαδή Ορθοδοξία (τα έχουμε αναλύσει αλλού τα περί ορθοδοξίας και "κακοδοξίας" κλπ και περί Θεοφώτιστων Οικουμενικών Συνόδων από Θεοφόρους Πατέρες της Ορθοδοξίας και το αίμα των Αγίων που χύθηκε κλπ, για την εξασφάλιση της Ορθής Πίστης που διχως αυτην ΔΕΝ Σωζεται ο ανθρωπος)
β) Σωστός βίος (και μυστήριο εξομολόγησης... διότι ουδείς αναμάρτητος)
δηλαδή προσθέτεις -> γ) ανάγνωση ψυχωφελών βιβλίων... το οποίο φυσικά μπορεί να γίνει και στα φόρουμ σε αντίθεση με τα άλλα (α+β) και το λέω αυτό επειδή είπες ότι δεν γίνεται να καλουπώνουμε (κι όμως μόλις μας έδειξες μία κλίμακα!):
Δεν γινεται να διδαχτεις την ορθοδοξια μέσα απο forum.
Ισως καποια πραγματα ναι - οπως καποιες συγκεκριμενες γνωσεις για κατι συγκεκριμενο. Εκει ισως πχ βοηθηθεις απο κάποιον κλπ. Δεν μπαινουν ολα ομως σε ενα καλουπι.
Βλέπω λοιπόν, ότι είναι δυνατόν λοιπόν στα δύο (α+β) να προσθέσουμε και άλλο ένα (το γ) το οποίο δεν είχαμε υπόψη προηγουμένως, άρα πολύ πιθανών αν συγκεντρωθούμε πολύ να βρούμε και άλλα που έχουν γραφτεί. Όμως σε ρώτησα αρκετά πράγματα και καλό είναι να μου απαντήσεις , τουλάχιστον για να έχω την εντύπωση πως συνεννοούμαστε... αλλά επίσης επειδή δεν είναι τυχαίες ρητορικές ερωτήσεις. Επίσης τι εννοείς όταν γράφεις:
Ο εικοστός έκτος λόγος, περί διακρίσεως, - πραγματικό αριστούργημα - ομιλεί γενικώς για τα πάθη, τις αρετές, τους λογισμούς και την απλανή διάκρισή τους.

Οι τέσσερις τελευταίοι λόγοι περιγράφουν τους γλυκείς καρπούς των ασκητικών μόχθων.
Η κατάκτησις
- της Ησυχίας,
- της Μακαρίας Προσευχής
- της Θεομιμήτου Απαθείας, της λυτρώσεως δηλαδή από τον σαλό των παθών και της
- Εναρέτου Τριάδος εν αρεταίς

ισοδυναμεί με ανάβασι στην κορυφή της Κλίμακος.
φαντάζομαι καταλαβαίνεις πως μιλάει για άλλη διάκριση στο κείμενο και για άλλη διάκριση είπαμε εμείς μεταξύ μας προ λίγου ως διάκριση "μεταξύ Πνεύματος Αγίου και άλλου πνεύματος";

Επίσης από αυτούς του "καρπούς" δεν βλέπω να λέει κάτι για την φώτιση του Νου. Που λοιπόν είναι η φώτισης σε σχέση με αυτή τη κλίμακα: ποιο πάνω ή ποιο κάτω πιστεύεις; Δηλαδή ...η φώτιση έρχεται αφού κατακτηθούν αυτές οι 4 ως επόμενο ή μήπως ο φωτισμένος νους οδηγεί στις αρετές και αυτές ως συνέπεια σε αυτά τα 4 που νοούμε ως καρπούς άσκησης; :0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

30
LAPTONAS έγραψε:Δύο λεπτά γιατί προ τρέχεις, αυτές οι αρετές , όπως και τα αντίθετα (όχι αντίστοιχα) πάθη, είναι ένα σύνολο από αρετές σωστά; Αυτό το σύνολο των αρετών μπορεί να τις κατακτήσει και ένας αλλόθρησκος ή όχι πιστεύεις; Γιατί αυτές που λέω εγώ τις φανερώνει το Άγιο Πνεύμα ιδιαιτέρως στους Χριστιανούς που έχουν λάβει το Άγιο βάπτισμα. Ενώ αυτές τις αρετές που τοποθέτησες εσύ είναι γνωστό μάλλον πως είναι προσβάσιμες από οποιονδήποτε μπορέσει να τις έχει, αρκεί να ασκηθεί, ανεξαρτήτως θρησκεύματος. Αν ισχύει λοιπόν το τελευταίο τότε όλοι έχουν πρόσβαση στη Σωτηρία, όμως είπαμε προηγουμένως ότι αυτό δε γίνεται, γιατί "οι αλλόθρησκοι και οι αιρετικοί δεν έχουν Σωτηρία" [ λόγος Αγίου Ιγνατίου Μπριαντσιανίνωφ]. Άρα σχετίζονται με το φωτισμό όπως λες;
Ιδου ενας ασφαλης τροπος για φωτιση...!! :-)
(Μεσω της αναγνωσης ψυχωφελων βιβλιων απο Αγίους που ειναι πραγματικοι άγιοι κ δεν αντιτιθενται στις γραπτες και αγραφες παραδωσεις της ορθοδοξιας - αρα μπορουμε να τους εμπιστευτουμε - καν νηστευουν καν παρθενευουν κν αξιοπιστοι εστι καν προφητευουν, καν σημεια ποιουν, αφου διδασκουν συμφωμα με οσα λεει η ορθοδοξια κ δεν αντιτιθεντε σε αυτα...
επίσης δεν ξέρω αν το κατάλαβες αλλά ουσιαστικά προσθέτεις άλλο ένα τρόπο που "επιταχύνει προς τη Σωτηρία" (όπως το ορίσαμε αρχικά) στα ακόλουθα που είχες πει προηγουμένως :

για την σωτηρία μας χρειάζεται :

α) Ορθή Πίστη--> δηλαδή Ορθοδοξία (τα έχουμε αναλύσει αλλού τα περί ορθοδοξίας και "κακοδοξίας" κλπ και περί Θεοφώτιστων Οικουμενικών Συνόδων από Θεοφόρους Πατέρες της Ορθοδοξίας και το αίμα των Αγίων που χύθηκε κλπ, για την εξασφάλιση της Ορθής Πίστης που διχως αυτην ΔΕΝ Σωζεται ο ανθρωπος)
β) Σωστός βίος (και μυστήριο εξομολόγησης... διότι ουδείς αναμάρτητος)
δηλαδή προσθέτεις -> γ) ανάγνωση ψυχωφελών βιβλίων... το οποίο φυσικά μπορεί να γίνει και στα φόρουμ σε αντίθεση με τα άλλα (α+β) και το λέω αυτό επειδή είπες ότι δεν γίνεται να καλουπώνουμε (κι όμως μόλις μας έδειξες μία κλίμακα!):
Δεν γινεται να διδαχτεις την ορθοδοξια μέσα απο forum.
Ισως καποια πραγματα ναι - οπως καποιες συγκεκριμενες γνωσεις για κατι συγκεκριμενο. Εκει ισως πχ βοηθηθεις απο κάποιον κλπ. Δεν μπαινουν ολα ομως σε ενα καλουπι.
Βλέπω λοιπόν, ότι είναι δυνατόν λοιπόν στα δύο (α+β) να προσθέσουμε και άλλο ένα (το γ) το οποίο δεν είχαμε υπόψη προηγουμένως, άρα πολύ πιθανών αν συγκεντρωθούμε πολύ να βρούμε και άλλα που έχουν γραφτεί. Όμως σε ρώτησα αρκετά πράγματα και καλό είναι να μου απαντήσεις , τουλάχιστον για να έχω την εντύπωση πως συνεννοούμαστε... αλλά επίσης επειδή δεν είναι τυχαίες ρητορικές ερωτήσεις. Επίσης τι εννοείς όταν γράφεις:
Ο εικοστός έκτος λόγος, περί διακρίσεως, - πραγματικό αριστούργημα - ομιλεί γενικώς για τα πάθη, τις αρετές, τους λογισμούς και την απλανή διάκρισή τους.

Οι τέσσερις τελευταίοι λόγοι περιγράφουν τους γλυκείς καρπούς των ασκητικών μόχθων.
Η κατάκτησις
- της Ησυχίας,
- της Μακαρίας Προσευχής
- της Θεομιμήτου Απαθείας, της λυτρώσεως δηλαδή από τον σαλό των παθών και της
- Εναρέτου Τριάδος εν αρεταίς

ισοδυναμεί με ανάβασι στην κορυφή της Κλίμακος.
φαντάζομαι καταλαβαίνεις πως μιλάει για άλλη διάκριση στο κείμενο και για άλλη διάκριση είπαμε εμείς μεταξύ μας προ λίγου ως διάκριση "μεταξύ Πνεύματος Αγίου και άλλου πνεύματος";

Επίσης από αυτούς του "καρπούς" δεν βλέπω να λέει κάτι για την φώτιση του Νου. Που λοιπόν είναι η φώτισης σε σχέση με αυτή τη κλίμακα: ποιο πάνω ή ποιο κάτω πιστεύεις; Δηλαδή ...η φώτιση έρχεται αφού κατακτηθούν αυτές οι 4 ως επόμενο ή μήπως ο φωτισμένος νους οδηγεί στις αρετές και αυτές ως συνέπεια σε αυτά τα 4 που νοούμε ως καρπούς άσκησης; :0607
Δηλαδή εσύ πιστεύεις οτι ένας (οποιοσδήποτε) άνθρωπος που προσεύχεται (με ταπείνωση και με ειλικρίνια και πόνο καρδιάς, κλπ.) στον Θεό για να "σωθεί" ...ή που κρίνει ο Θεός (που όπως ξέρουμε γνωρίζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ και είναι και ΔΙΚΑΙΟΣ) οτι πρέπει να τον βοηθήσει διότι έχει ελπίδες σωτηρίας, ΔΕΝ θα τον "φωτίσει" για να βρεί τον δρόμο του?

Λάθος κάνεις. Ο Θεός όλη την ανθρωπότητα θέλει να σωθεί και οι Άγιοι βοηθάνε όχι μόνο τους Ορθοδόξους.
Δεν σημαίνει όμως οτι αυτοί που λαμβάνουν την βοήθεια θα σωθούν.

Η προαίρεσή τους τους οδηγεί στην απώλεια, όχι οι γνώσεις τους...!!!!

πχ. Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν στην Παναγία και την παρακαλάνε να τους βοηθήσει (πχ. να τους θεραπεύσει κλπ).
Η Παναγία τους βοηθάει.
Επειδή τους λυπήθηκε και τους βοήθησε νομίζεις οτι θα σωθούν? Αυτοί έχουν απορρίψει τον Χριστό (είναι άλλη θρησκεία, ΔΕΝ θα σωθούν και ας τους βοηθάει η Παναγία.
Το Θαύμα ΔΕΝ είναι κριτήριο Ορθοδοξίας.
Και οι Άγιοι βοηθάνε διάφορους (και Έλληνες και Ξένους, και Σχισματικούς και Αιρετικούς).
Τους θεραπεύουν τους βοηθάνε, τους σώζουν από ατυχήματα κλπ.
ΔΕΝ σημαίνει οτι επειδή δέχτηκαν βοήθεια σε αυτή τη ζωή, και οτι θα σωθούν στην "άλλη ζωή"...!!!
Μη μπερδεύεστε...!!!!

Τα πάντα είναι ζήτημα ΘΕΛΗΣΗΣ (ελεύθερης βούλησης που μας έδωσε ο Θεός).
π.χ. Εάν κάποιος ΘΕΛΕΙ, πιστεύει στον ΘΕΟ ή στην ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ. Είναι θέμα "επιλογής"...!!!

Όπως επίσης και στο θέμα "άλλων επιλογών".

Επίσης υπάρχουν πολλών ειδών "καλές πράξεις".
Μπορεί πχ. δύο άνθρωποι να κάνουν ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΝ ΙΔΙΑ "καλή πράξη" (πχ. κάθονται σε ένα τραπέζι και πίνουν καφέ και δίνουν 5 ευρώ ο καθένας σε ένα επέτη που περνάει και τους ζητάει λεφτά) και όμως ΓΙΝΕΤΑΙ η μία "καλή πράξη" να μετράει και η άλλη να ΜΗΝ ΜΕΤΡΑΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ (για τον Θεό).

Μπορείς να φανταστείς το "Πως"???

Είναι πολύ εύκολο.
Ο ένας δίνει λεφτά γιατί νιώθει οτι πρέπει να βοηθήσει τον συνάνθρωπό του (από αγάπη) και ταυτόχρονα να κοιτάξει να πράττει το θέλημα του Θεού και όχι το δικό του θέλημα και "να κάνει υπακοή στο θέλημα του Θεού" (πχ. Αγάπα τον Θεό σου με όλη την δύναμη της ψυχή σου και τον συνάνθρωπό σου ως εαυτόν) και ο άλλος το έκανε για να ικανοποιήσει τον εγωισμό του και την περηφάνια του και να φανεί "ανώτερος" στους ανθρώπους - γενικότερα για να πάρει έπαινο από τους ανθρώπους, κλπ.
Ο ένας παίρνει "μισθό" από τον Θεό (για την μετά θάνατον ζωή) και ο άλλος ΔΕΝ παίρνει μισθό από τον Θεό...!!!

Βλέπεις οτι μια φαινομενικά "καλή πράξη" (στα μάτια των ανθρώπων φαίνεται αλλιώς και στα μάτια του Θεού, φαίνεται αλλιώς)

Επίσης, ΔΕΝ μπορώ να φανταστώ πως προσθέτεις αυθαίρετα το "γ", εφόσον, για να γίνει κάποιος ορθόδοξος και να έχει "ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ" πρέπει να ΔΙΑΒΑΣΕΙ για την Ορθοδοξία πχ. την ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ και μέσω της ανάγνωσης να "ΦΩΤΙΣΤΕΙ" ο νούς του και να αρχίσει να καταλαβαίνει. Αυτό που εσύ θέλεις να προσθέσεις ως "γ", κάτι που υπάρχει ούτως ή άλλως μέσα στο "α" (στην Ορθή Πίστη). Πως θα ξέρεις τι λέει πχ. η Ορθοδοξία αν δεν ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ τα περί ορθοδοξίας και πως αν τύχει να κληθείς να ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ (με την Θεόσδοτη - ελεύθερη βούληση που σε διακρίνει και εσένα ως άνθρωπος που είσαι) ανάμεσα στο σωστό και το λάθος στρατόπεδο (πχ. Οικουμενισμός vs Ορθοδοξία) θα είσαι σίγουρος οτι επέλεξες το σωστό? (το ζήτημα πχ. Ορθοδοξία vs Οικουμενισμός είναι ζήτημα ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ, διότι ΑΝ επιλέξεις το λάθος, θα απωλεστείς επειδή ΕΠΕΛΕΞΕΣ να ακολουθήσεις κάτι λάθος).
(το ίδιο και με την αίρεση του ΑΡΕΙΟΥ στην 1η Οικουμενική Σύνοδο (που είχε αλλάξει ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ και όλα τα άλλα ήταν τα ίδια, τότε) και το ίδιο σε κάθε ΣΧΙΣΜΑ ή ΑΙΡΕΣΗ που προέκυψε ανά τους αιώνες.

Όσοι δεν αλλάζανε τίποτα και κάναν υπακοή στις Οικουμενικές και Πανορθόδοξες Συνόδους ήταν "Η Εκκλησία του Χριστού" και όσοι ακολουθούσανε τα σχίσματα και τις Αιρέσεις που αλλάζανε και "διαστρεβλώνανε" τα όσα παραλάβανε από τους Πατέρες κάνοντας ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις Πανορθόδοξες και Οικουμενικές Συνόδους και σε όσα (γραπτά και άγραφα) παρέλαβαν από τους πατέρες (την ανυπακοή την κάνουν τα εκάστοτε σχίσματα και αιρέσεις) βγαίνανε εκτός Εκκλησίας, με όλες τις συνέπειες του να είναι κάποιος "εκτός" Εκκλησίας του Χριστού. )

Γιαυτό όταν δείχνεις σε έναν άνθρωπο το λάθος του και ο άνθρωπος αυτός που βλέπει το λάθος του ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να το διορθώσει (όπως και στην εποχή του Αρείου, ο Άριος, είχε δει το Θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα με το κεραμύδι διότι ο Άγιος το έκανε μπροστά του και τον "τάπωσε", ο Άριος όμως ΔΕΝ Ταπεινώθηκε και ΔΕΝ Μετάνιωσε αλλά συνέχισε τις κακοδοξίες του), τότε βλέπουμε οτι οι λόγοι που ΔΕΝ διορθώνει το λάθος του, ΔΕΝ μετανιώνει και δεν ταπεινώνεται κλπ. ο άνθρωπος και ταυτόχρονα ΕΜΜΕΝΕΙ στην κακοδοξία του, είναι οτι ο άνθρωπος αυτός έχει κάποια σοβαρή ΒΛΑΒΗ (έχει σοβαρό πρόβλημα στην ψυχή του το οποίο ΔΕΝ το καταλαβαίνει).

(και ο μόνος τρόπος είναι να παρακαλέσεις τον Θεό να τον "Φωτίσει" ο Θεός και να τον "ξυπνήσει" κλπ...!!! Αυτοί οι άνθρωποι ΔΕΝ γίνεται με τις δικές μας (ανθρώπινες) δυνάμεις να διορθωθούν, ο,τι και να τους δείξεις, όσα επιχειρήματα και να τους δείξεις (και συνήθως οδηγούνται δυστυχώς στην απώλεια).
Μόνο με πολύ προσευχή, ίσως ευσπλαχνιστεί ο Θεός (για χάρη εκείνου που κάνει την προσευχή) να επέμβει ο Θεός να τον βοηθήσει (αλλά συνήθως είναι εξαιρετικά δύσκολο - όχι όμως ακατόρθωτο - κάτι τέτοιο)...!!!).

Ένας υγιής στην ψυχή άνθρωπος (ή έστω ένας που δεν έχει "σκληρή την καρδία του"), μόλις δεί (ή μόλις του δείξουν) οτι έχει κάπου λάθος, αμέσως ταπεινώνεται και αναζητά να κατανοήσει "πως την πάτησε" ή "γιατί είναι αυτό το σωστό" και την ψάχνει να κατανοήσει το λάθος του και να "διορθωθεί".
Δεν βγάζει εγωισμό και περηφάνια...!!!

Ένας άνθρωπος όμως με βλάβη στην ψυχή ούτε μετανοεί ούτε διορθώνει το λάθος του. (όπως ο Άριος).

Αυτό επαληθεύεται ΚΑΙ στο θέμα των αμαρτιών αλλά και στο θεμα της Ορθής Πίστης (Ορθοδοξία) και είναι κρίμα διότι και οι δυο περιπτώσεις (αμαρτία ή έλλειψη ορθής πίστης) οδηγούν στην απώλεια που είναι αιώνια..!!!

Μην ξεχνάς οτι ο Χριστός είπε "Μακάριοι αυτοί που ΔΕΝ είδαν...και ΠΙΣΤΕΨΑΝ"...!!!!

Ο λόγος συνήθως που (ενώ γνωρίζουν περί Χριστού κλπ) ΔΕΝ πιστεύουν οι διάφοροι άνθρωποι (ανά τον κόσμο) στον Χριστό είναι η Προαίρεσή τους (γενικά η σκληρότητα της καρδίας τους)...!!!
(και θα κατακριθούν από τον Χριστό στην Δευτέρα Του Παρουσία για αυτό - για το ότι ΔΕΝ πίστεψαν)
Για τον ίδιο λόγο δεν δέχονται τα λάθη τους (είτε σε θέματα αμαρτιών είτε σε θέματα ορθής Πίστεως (Ορθοδοξίας) και όσοι ανήκουν σε σχίσματα και αιρέσεις με την θέλησή τους.

Υστερόγραφο:
Άσχετο αλλα μου δίνεις την αίσθηση οτι κατάγεσαι από οικογένεια κάποιου είδους επιστημόνων/εκπαιδευτικών (και μάλιστα με περισσότερο φιλολογική-φιλοσοφική και λιγότερο φυσικο-μαθηματική κατεύθυνση θα έλεγα). :-)
Ο τρόπος που προσπαθείς να αναλύσεις στο μυαλό σου τα διάφορα που διαβάζεις είναι περισσότερο "φιλολογικός" (δείχνει οτι έχεις συνηθίσει στο κοντινό περιβάλλον σου να αναλυεις φιλολογικά τα διάφορα θέματα).
Σαν να καθονται να πιούνε πχ. καφέ δυο φιλόλογοι και πιάνουν κουβέντα για διάφορα "φιλολογικά θέματα" και "ενώνουν τις γνώσεις τους αναλύοντας"...
Χαχα...!!! :P :-)
Μοιάζει η σκέψη σου (αυτή που μπορεί κάποιος να διακρίνει - όσο μπορεί - μέσα από τα Post σου) όταν συζητάς εδώ μέσα σαν να ψάχνεις να βρεις τις "ρίζες των λέξεων" (or something) και σαν να συζητάμε για κάτι τέτοιο...(που δεν είναι κακό ως προς την φιλολογία).

Δεν είναι κακό, απλά τα θέματα ορθοδοξίας δεν αναλύονται "φιλολογικά". Έχουν "άλλες έννοιες" βαθύτερες που μόνο αν κανείς ΒΙΩΣΕΙ την Ορθοδοξία και την Εγκράτεια από την αμαρτία μπορεί να κατανοήσει (δηλαδή δεν περιγράφονται εύκολα με λόγια)...!!! :P :-) χεχε

Υστερόγραφο Νο.2: Ο πιό ασφαλής τρόπος για να μάθεις πράγματα (ως προς την Ορθοδοξία) είναι να διαβάζεις διάφορα σχετικά με την ορθοδοξία, όπως πχ. τα λόγια των Αγίων. Οι "αναλύσεις" και οι "Ερμηνίες" τρίτων προσώπων δεν είναι και τόσο ασφαλής δρόμος διότι από μία λέξη λάθος και μόνο (που όταν γράφουμε διάφορα - όπως σε ένα forum κλπ - είναι πολύ πιθανό να το κάνουμε αυτό το λάθος όλοι μας), μπορεί να αλλάξει το νόημα από κάτι και να οδηγήσει σε λάθη (και μάλιστα όχι σε απλά λάθη, αλλά σε σοβαρά) και να αλλάξει ολο το νόημα από μια πρόταση κλπ.

πχ. δες εδώ κάτι που ναι μεν δεν ανήκει στο φάσμα των "συζητήσεων" (πρόκειται υποτίθεται για μια "απλή" μετάφραση της καινής διαθήκης...!!! και όμως ΚΑΙ εδώ βλέπουμε οτι "αλλάζει το νόημα" είτε από την "απροσεξία" κάποιων είτε από την εσκεμμένη "αφαίρεση", κλπ)..!!!

http://kainidiathiki.agiooros.org/index ... &ancnew=AM
32 Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.
32 Μη φοβάσαι, μικρό ποίμνιο, γιατί ευαρεστήθηκε ο Πατέρας σας να δώσει σ’ εσάς τη βασιλεία.
Στην παραπάνω μετάφραση "ΞΕΧΑΣΑΝΕ" (ηθελημένα άραγε επειδή δεν τους συμφέρει ή "τυπογραφικό" λάθος?) την λέξη "το" και έτσι αλλάζει ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ. (ένας που ΔΕΝ ξέρει θα το "εκλάβει αλλιώς" μέσα του).

Αυτό είναι ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΥΠΟΥΛΗ (αν είναι εσκεμμένα) που οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα τον αναγνώστη (ειδικά τον αφελή ή αυτόν που δεν έχει γνώσεις συγκεκριμένες).

Αν λίγο-λίγο "αλλάζουν" (διαστρεβλώνουν) διάφορα σημεία τόσο στα κείμενα όσο και στο πηδάλιο και στην Θεία Λειτουργεία, στα Ευαγγέλια που διαβάζονται, στα αναθέματα που κόψανε, στις αναγνωρίσεις μυστηρίων, στα παπικά βαπτίσματα που ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ στις Ιερατικές σχολές, στην κατάργηση της νηστείας των Αποστόλλων, (τα έχουμε γράψει άπειρες φορές) κλπ, με τις γεννεές που θα αλλάζουν πχ. σε 88-100 χρόνια, η Ορθοδοξία θα είναι κάτι απλά "κοσμικό" και "εντελώς διαφορετικό" (βλέπε "Νέο Ημερολόγιο").

Πας πχ. εσύ στο Site με το τρανταχτό όνομα "Άγιο Όρος" (ου-άου, φοβερός "τίτλος", "πιασάρικος" για τους αμαθείς) και διαβάζεις από εκεί (ουσιαστικά από ένα site που απλά "φέρει το όνομα" νομίζω - δεν νομίζω ΚΑΝ να είναι του Αγίου Όρους το Site)…και νιώθεις "ΣΙΓΟΥΡΟΣ" οτι θα είναι "σωστά" (τι στην ευχή, εγώ το "άγιο όρος" ήξερα οτι είναι "καλό"...)
Τσάκ…πλανήθηκες ως προς το συγκεκριμένο σημείο…!!!
(φαντάσου τώρα να έχουν "αλλαγές" κάποιες εκδόσεις καινής διαθήκης και στο ΑΜΕΤΑΦΡΑΣΤΟ…!!! ΕΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΛΑΝΗ…!!!!)

Αντί να ενοεί "Μην φοβάσαι ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΙΜΝΙΟ" (το οποίο κατά λέξη μεταφράζεται "ΜΗΝ Φοβάσαι ΤΟ μικρό Ποίμνιο" ή με άλλα λόγια "Μην φοβάσαι που το Ποίμνιον Φαίνεται ΜΙΚΡΟ στον Αριθμόν, διότι σε εσάς θέλει να δώσει την βασιλεία του Ο Πατέρας Μου" η μετάφραση εννοεί "Μήν φοβάσαι ΜΙΚΡΟ ΠΟΙΜΝΙΟ" (δηλαδή σαν να χαιδεύει κάποιος ένα μικρό προβατάκι και του λέει "μην φοβάσαι μικρό μου ποίμνιο" ή δεν ξέρω και εγώ "τι άλλο θα μπορούσε να φανταστεί ο καθένας. Η Λέξη "ΤΟ" είναι μικρή και ασήμαντη αλλά ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΟΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ (φανταστείτε τι γίνεται στις μεταφράσεις στην ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…!!! Διαστρέβλωση ΚΑΡΓΑ).

Ας δούμε πχ, του Τρεμπέλα την Ερμηνία (για την μετάφραση, φαντάζομαι οτι όσοι ξέρουν πέντε πράγματα, μπορούν να κάνουν την απλή μετάφραση - δίχως να ερμηνεύσουν (να κάνουν απλή μετάφραση μόνο) - και κατανοούν οτι ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να βάλουν ΚΑΙ το "το" διότι αλλάζει αλλιώς το όλο το νόημα της μετάφρασης...!!!!)-->
"Μην ανησυχείς δια τα υλικά αγαθά και μη φοβείσαι συ το ποίμνιόν μου, που φαίνεσαι εν σχέση προς το πλήθος των απίστων, μικρόν, διότι ο Πατήρ σας ευηρεστήθη να δώση εις σας την βασιλείαν των ουρανών. Εάν λοιπόν τόσον μεγάλην δωρεάν και απόλαυσιν σας δίδη, πολύ περισσότερον θα σας δώση τα πρόσκαιρα και τα επίγεια."
Είδατε τι κάνει ένα "Το"..!!!

χαχα

(Προσοχή μεγάλη στις ΠΗΓΕΣ όσων διαβάζετε. ΔΕΝ είναι όλα σωστά όπως παλιότερα)

(φανταστείτε στις "Νεοημερολογίτικες Νεοπατερικές Διδασκαλίες" τι διαστρέβλωση θα υπάρχει / θα γίνεται...!!!)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος omg την 20 Μάιος 2013, 16:44, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

31
omg έγραψε: Δηλαδή εσύ πιστεύεις οτι ένας (οποιοσδήποτε) άνθρωπος που προσεύχεται (με ταπείνωση και με ειλικρίνια και πόνο καρδιάς, κλπ.) στον Θεό για να "σωθεί" ...ή που κρίνει ο Θεός (που όπως ξέρουμε γνωρίζει ΤΑ ΠΑΝΤΑ και είναι και ΔΙΚΑΙΟΣ) οτι πρέπει να τον βοηθήσει διότι έχει ελπίδες σωτηρίας, ΔΕΝ θα τον "φωτίσει" για να βρεί τον δρόμο του?

Λάθος κάνεις.
Λάθος κατάλαβες ομγ, προσωπικά θεωρώ ότι "ο φωτισμός" είναι μία συγκεκριμένη πνευματική κατάσταση. Η ικανότητα λήψης "σωστής απόφασης" μετά από προσευχή δεν είναι φωτισμός για μένα. Αυτό είναι σαφές και αν θέλεις το συζητάμε περισσότερο.
omg έγραψε: Ο Θεός όλη την ανθρωπότητα θέλει να σωθεί και οι Άγιοι βοηθάνε όχι μόνο τους Ορθοδόξους.
Δεν σημαίνει όμως οτι αυτοί που λαμβάνουν την βοήθεια θα σωθούν.

Η προαίρεσή τους τους οδηγεί στην απώλεια, όχι οι γνώσεις τους...!!!!
Μα δεν είπα ότι οι γνώσεις φταίνε. Δεν είπα τίποτα βασικά, απλά επανέλαβα αυτό που είπες εσύ, ότι οι αιρετικοί δεν μπορούν να έχουν Σωτηρία γιατί κατά Μαξίμοβιτς , εσύ το είπες αυτό το ξέχασες;;;;

Εγώ είπα ότι αυτές οι αρετές , όπως και τα αντίθετα (όχι αντίστοιχα) πάθη, είναι ένα σύνολο από αρετές που μπορεί να τις κατακτήσει και ένας αλλόθρησκος ενώ αυτές που λέω εγώ τις φανερώνει το Άγιο Πνεύμα ιδιαιτέρως στους Χριστιανούς που έχουν λάβει το Άγιο βάπτισμα.
πχ. Οι Μουσουλμάνοι πιστεύουν στην Παναγία και την παρακαλάνε να τους βοηθήσει (πχ. να τους θεραπεύσει κλπ).
Η Παναγία τους βοηθάει.
Επειδή τους λυπήθηκε και τους βοήθησε νομίζεις οτι θα σωθούν?
Μα αυτό συζητάμε από την αρχή της συζήτησης φίλε ομγ, ότι δεν πιστεύουν στον Υιό, και στο Άγιο Πνεύμα (Αγία Τριάδα), γιαυτό άλλωστε δεν φωτίζονται (σύμφωνα με τον ορισμό που δίνουν οι Νηπτικοί πατέρες), και αν δε φωτιστεί κάποιος, που είναι ενδιάμεσο σημείο της κλίμακας , πως θα φτάσει τη Σωτηρία που είναι το ανώτερο;;; εσύ το καταλαβαίνεις αυτό ;
Βλέπεις οτι μια φαινομενικά "καλή πράξη" (στα μάτια των ανθρώπων φαίνεται αλλιώς και στα μάτια του Θεού, φαίνεται αλλιώς)
Εγώ δεν μπορώ να κρίνω πως φαίνεται κάτι στα μάτια του θεού, εσύ που μπορείς μακάριος ! - Φαντάζομαι βέβαια πως ένας που ελεεί από εγισμό σίγουρα δεν φαίνεται καλός γιατί περί αυτού υπάρχουν αναφορές στη Κ.Δ.
Επίσης, ΔΕΝ μπορώ να φανταστώ πως προσθέτεις αυθαίρετα το "γ", εφόσον, για να γίνει κάποιος ορθόδοξος και να έχει "ΟΡΘΗ ΠΙΣΤΗ" πρέπει να ΔΙΑΒΑΣΕΙ για την Ορθοδοξία πχ. την ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ και μέσω της ανάγνωσης να "ΦΩΤΙΣΤΕΙ" ο νούς του και να αρχίσει να καταλαβαίνει.
Δεν το προσθέτω αυθαίρετα. Αλλά αν θέλεις το κάνουμε Ορθή Πίστη Α.1 (ανάγνωση) :happy2

Κατ εμένα και ένας αγράμματος μπορεί να έχει ορθή πίστη. Γιαυτό θεωρώ ότι η ανάγνωση είναι ξεχωριστό. Αν εσύ δε το παραδέχεσαι και κολλάς σε κάτι τόσο απλό δε δείχνεις νομίζεις πολύ ιδιοτροπία ; Στο λέω , αλλά μην αρχίσεις να φωνάζεις πάλι , καθώς πρέπει με ταπεινότητα να δεις μήπως έχω δίκιο.
Αυτό που εσύ θέλεις να προσθέσεις ως "γ", κάτι που υπάρχει ούτως ή άλλως μέσα στο "α" (στην Ορθή Πίστη). Πως θα ξέρεις τι λέει πχ. η Ορθοδοξία αν δεν ΔΙΑΒΑΣΕΙΣ τα περί ορθοδοξίας και πως αν τύχει να κληθείς να ΕΠΙΛΕΞΕΙΣ (με την Θεόσδοτη - ελεύθερη βούληση που σε διακρίνει και εσένα ως άνθρωπος που είσαι) ανάμεσα στο σωστό και το λάθος στρατόπεδο (πχ. Οικουμενισμός vs Ορθοδοξία) θα είσαι σίγουρος οτι επέλεξες το σωστό?
Στα 2000 χρόνια του Χριστιανισμού , κανείς αγράμματος δεν είχες Ορθή Πίστη ; και αντίστοιχα όλοι όσοι διαβάσανε περί Ορθοδοξίας πιστεύεις ότι απέκτησαν Ορθή Πίστη;
(το ζήτημα πχ. Ορθοδοξία vs Οικουμενισμός είναι ζήτημα ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΥ, διότι ΑΝ επιλέξεις το λάθος, θα απωλεστείς επειδή ΕΠΕΛΕΞΕΣ να ακολουθήσεις κάτι λάθος).
(το ίδιο και με την αίρεση του ΑΡΕΙΟΥ στην 1η Οικουμενική Σύνοδο (που είχε αλλάξει ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ και όλα τα άλλα ήταν τα ίδια, τότε) και το ίδιο σε κάθε ΣΧΙΣΜΑ ή ΑΙΡΕΣΗ που προέκυψε ανά τους αιώνες.
Ο Άρειος έκανε αλλαγή σε ένα "ι". Είπε ότι ο Χριστός από ομοούσιος του Πατέρα είναι ομοιούσιος. Αυτό πρέπει να γίνει μάθημα ότι πρέπει να ακριβολογούμε.
Όσοι δεν αλλάζανε τίποτα και κάναν υπακοή στις Οικουμενικές και Πανορθόδοξες Συνόδους ήταν "Η Εκκλησία του Χριστού" και όσοι ακολουθούσανε τα σχίσματα και τις Αιρέσεις που αλλάζανε και "διαστρεβλώνανε" τα όσα παραλάβανε από τους Πατέρες κάνοντας ΑΝΥΠΑΚΟΗ στις Πανορθόδοξες και Οικουμενικές Συνόδους και σε όσα (γραπτά και άγραφα) παρέλαβαν από τους πατέρες (την ανυπακοή την κάνουν τα εκάστοτε σχίσματα και αιρέσεις) βγαίνανε εκτός Εκκλησίας, με όλες τις συνέπειες του να είναι κάποιος "εκτός" Εκκλησίας του Χριστού. )
Αυτό Ομγ, το λες συνέχεια, σχεδόν μηχανικά, συμφωνώ βέβαια, αλλά δεν είναι επί του θέματος . Το καταλαβαίνεις ότι δεν είναι απαραίτητο να το λες συνέχεια;
Γιαυτό όταν δείχνεις σε έναν άνθρωπο το λάθος του και ο άνθρωπος αυτός που βλέπει το λάθος του ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ να το διορθώσει (όπως και στην εποχή του Αρείου, ο Άριος, είχε δει το Θαύμα του Αγίου Σπυρίδωνα με το κεραμύδι διότι ο Άγιος το έκανε μπροστά του και τον "τάπωσε", ο Άριος όμως ΔΕΝ Ταπεινώθηκε και ΔΕΝ Μετάνιωσε αλλά συνέχισε τις κακοδοξίες του), τότε βλέπουμε οτι οι λόγοι που ΔΕΝ διορθώνει το λάθος του, ΔΕΝ μετανιώνει και δεν ταπεινώνεται κλπ. ο άνθρωπος και ταυτόχρονα ΕΜΜΕΝΕΙ στην κακοδοξία του, είναι οτι ο άνθρωπος αυτός έχει κάποια σοβαρή ΒΛΑΒΗ (έχει σοβαρό πρόβλημα στην ψυχή του το οποίο ΔΕΝ το καταλαβαίνει).
Σου δείχνω κακοδοξία; σου δείχνω εγωισμό; :any
(και ο μόνος τρόπος είναι να παρακαλέσεις τον Θεό να τον "Φωτίσει" ο Θεός και να τον "ξυπνήσει" κλπ...!!! Αυτοί οι άνθρωποι ΔΕΝ γίνεται με τις δικές μας (ανθρώπινες) δυνάμεις να διορθωθούν, ο,τι και να τους δείξεις, όσα επιχειρήματα και να τους δείξεις (και συνήθως οδηγούνται δυστυχώς στην απώλεια).
Μόνο με πολύ προσευχή, ίσως ευσπλαχνιστεί ο Θεός (για χάρη εκείνου που κάνει την προσευχή) να επέμβει ο Θεός να τον βοηθήσει (αλλά συνήθως είναι εξαιρετικά δύσκολο - όχι όμως ακατόρθωτο - κάτι τέτοιο)...!!!).
Μα δεν προσπαθούμε να πείσουμε κανένα. Το "επιχείρημα" δεν είναι μόνο για να πείσει. Αν ήθελε κάποιος να πείσει υπάρχουν άλλα , ποιο αποτελεσματικά συστήματα. Το επιχείρημα το χρησιμοποιεί κάποιος για να υποστηρίξει τα λεγόμενα του, αντί να λέει αρλούμπες. Αν δεν συμφωνείς με το ότι πρέπει η λογική να συμμετέχει στο συλλογισμό (όχι στη πίστη) τότε πες το, κάνε το ξεκάθαρο, να το ξέρω, ότι δεν διαθέτεις συλλογισμό. :slap
Ένας υγιής στην ψυχή άνθρωπος (ή έστω ένας που δεν έχει "σκληρή την καρδία του"), μόλις δεί (ή μόλις του δείξουν) οτι έχει κάπου λάθος, αμέσως ταπεινώνεται και αναζητά να κατανοήσει "πως την πάτησε" ή "γιατί είναι αυτό το σωστό" και την ψάχνει να κατανοήσει το λάθος του και να "διορθωθεί".
Δεν βγάζει εγωισμό και περηφάνια...!!!

Ένας άνθρωπος όμως με βλάβη στην ψυχή ούτε μετανοεί ούτε διορθώνει το λάθος του. (όπως ο Άριος).
Που κολλάει ο Άρειος βρε ομγ; Είσαι πάντα εντός θέματος :happy2
Αυτό επαληθεύεται ΚΑΙ στο θέμα των αμαρτιών αλλά και στο θεμα της Ορθής Πίστης (Ορθοδοξία) και είναι κρίμα διότι και οι δυο περιπτώσεις (αμαρτία ή έλλειψη ορθής πίστης) οδηγούν στην απώλεια που είναι αιώνια..!!!
Η αμαρτία οφείλεται στην έλλειψη γνώσης περί του εύστοχου και του άστοχου.
Μην ξεχνάς οτι ο Χριστός είπε "Μακάριοι αυτοί που ΔΕΝ είδαν...και ΠΙΣΤΕΨΑΝ"...!!!!
Που κολλάει αυτό πάλι ομγ; :dance2: είπα εγώ ότι πρέπει να δεις θαύματα για να πιστέψεις;
Ο λόγος συνήθως που (ενώ γνωρίζουν περί Χριστού κλπ) ΔΕΝ πιστεύουν οι διάφοροι άνθρωποι (ανά τον κόσμο) στον Χριστό είναι η Προαίρεσή τους (γενικά η σκληρότητα της καρδίας τους)...!!!
(και θα κατακριθούν από τον Χριστό στην Δευτέρα Του Παρουσία για αυτό - για το ότι ΔΕΝ πίστεψαν)
Για τον ίδιο λόγο δεν δέχονται τα λάθη τους (είτε σε θέματα αμαρτιών είτε σε θέματα ορθής Πίστεως (Ορθοδοξίας) και όσοι ανήκουν σε σχίσματα και αιρέσεις με την θέλησή τους.
Συμφωνώ αλλά που κολλάει με τη συζήτηση ; Ο Χριστός είπε επίσης να συγχωρείς τους αδελφούς σου , αυτό σημαίνει ουσιαστικά να μην έχεις σκληροκαρδία. Έτσι λοιπόν μπορεί κάποιος να γνωρίσει (ή μετρήσει" πόσο σκληρόκαρδος είναι κάποιος. Αν δε συγχωρείς (όπως εγώ συγχωρώ εσένα που παρεκκλίνεις συνέχεια λέγοντας άσχετα με το θέμα :happy2 )

Κάτσε να δούμε το υστερόγραφο τώρα έχει πολύ φάση :
Υστερόγραφο:
Άσχετο αλλα μου δίνεις την αίσθηση οτι κατάγεσαι από οικογένεια κάποιου είδους επιστημόνων/εκπαιδευτικών (και μάλιστα με περισσότερο φιλολογική-φιλοσοφική και λιγότερο φυσικο-μαθηματική κατεύθυνση θα έλεγα). :-)
Ο τρόπος που προσπαθείς να αναλύσεις στο μυαλό σου τα διάφορα που διαβάζεις είναι περισσότερο "φιλολογικός" (δείχνει οτι έχεις συνηθίσει στο κοντινό περιβάλλον σου να αναλυεις φιλολογικά τα διάφορα θέματα).
Σαν να καθονται να πιούνε πχ. καφέ δυο φιλόλογοι και πιάνουν κουβέντα για διάφορα "φιλολογικά θέματα" και "ενώνουν τις γνώσεις τους αναλύοντας"...
Χαχα...!!! :P :-)
Μοιάζει η σκέψη σου (αυτή που μπορεί κάποιος να διακρίνει - όσο μπορεί - μέσα από τα Post σου) όταν συζητάς εδώ μέσα σαν να ψάχνεις να βρεις τις "ρίζες των λέξεων" (or something) και σαν να συζητάμε για κάτι τέτοιο...(που δεν είναι κακό ως προς την φιλολογία).

Δεν είναι κακό, απλά τα θέματα ορθοδοξίας δεν αναλύονται "φιλολογικά". Έχουν "άλλες έννοιες" βαθύτερες που μόνο αν κανείς ΒΙΩΣΕΙ την Ορθοδοξία και την Εγκράτεια από την αμαρτία μπορεί να κατανοήσει (δηλαδή δεν περιγράφονται εύκολα με λόγια)...!!! :P :-) χεχε
Διάλογο κάνουμε (υποτίθεται) :happy2 . Αυτό φιλολογικά λέγεται διαλεκτική και τη καθιέρωσε φιλοσοφικά ο Σωκράτης - έτσι εγκυκλοπαιδικά το λέω επειδή οι περισσότεροι Χριστιανοί δεν μελετούν καλά καλά τα Χριστιανικά... πόσο μάλλον τα ελληνικά κείμενα...... Καλά τόσην ώρα που συζητάμε ακόμα δε το κατάλαβες; :074 . Δείχνει επίσης πόσο καλά επικοινωνεί κάποιος. Άλλοι επικοινωνούν 100% και άλλοι καθόλου. Εσύ κάπου στη μέση προς πάτο είσαι :χουχου δεν επικοινωνείς δηλαδή. Τα περισσότερα που λες είναι άλλα από αυτά που σε ρωτάω. :puppet
Υστερόγραφο Νο.2: Ο πιό ασφαλής τρόπος για να μάθεις πράγματα (ως προς την Ορθοδοξία) είναι να διαβάζεις τα λόγια των Αγίων. Οι "αναλύσεις" και οι "Ερμηνίες" τρίτων προσώπων δεν είναι και τόσο ασφαλής δρόμος διότι από μία λέξη λάθος και μόνο (που όταν γράφουμε διάφορα είναι το πιο πιθανό να το κάνουμε αυτό το λάθος όλοι μας), μπορεί να αλλάξει το νόημα από κάτι και να οδηγήσει σε λάθη (και μάλιστα όχι απλά, αλλά σοβαρά) και να αλλάξει ολο το νόημα από μια πρόταση κλπ.
Αυτά που συζητάμε τα ελέγχουμε κιόλας. Δεν νοείτε ότι επειδή τα συζητάμε , τα πιστεύουμε κιόλας. Εκτός αν λέμε ότι "πιστεύω αυτό ή εκείνο" ... γενικότερα αυτό λέγεται "έκθεση ιδεών" το μαθαίνουμε στο Δημοτικό ως "σκέφτομαι και γράφω" , το λέω αυτό για να μη νομίζεις ότι πρόκειτε για τίποτα ιδιαίτερες φιλολογικές γνώσεις.................
πχ.
http://kainidiathiki.agiooros.org/index ... &ancnew=AM
32 Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.
32 Μη φοβάσαι, μικρό ποίμνιο, γιατί ευαρεστήθηκε ο Πατέρας σας να δώσει σ’ εσάς τη βασιλεία.
Στην παραπάνω μετάφραση "ΞΕΧΑΣΑΝΕ" (ηθελημένα άραγε επειδή δεν τους συμφέρει ή "τυπογραφικό" λάθος?) την λέξη "το" και έτσι αλλάζει ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΣ. (ένας που ΔΕΝ ξέρει θα το "εκλάβει αλλιώς" μέσα του).

Αυτό είναι ΔΙΑΣΤΡΕΒΛΩΣΗ ΥΠΟΥΛΗ (αν είναι εσκεμμένα) που οδηγεί σε λάθος συμπεράσματα τον αναγνώστη (ειδικά τον αφελή ή αυτόν που δεν έχει γνώσεις συγκεκριμένες).

Αν λίγο-λίγο "αλλάζουν" (διαστρεβλώνουν) διάφορα σημεία τόσο στα κείμενα όσο και στο πηδάλιο και στην Θεία Λειτουργεία, στα Ευαγγέλια που διαβάζονται, στα αναθέματα που κόψανε, στις αναγνωρίσεις μυστηρίων, στα παπικά βαπτίσματα που ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ στις Ιερατικές σχολές, στην κατάργηση της νηστείας των Αποστόλλων, (τα έχουμε γράψει άπειρες φορές) κλπ, με τις γεννεές που θα αλλάζουν πχ. σε 88-100 χρόνια, η Ορθοδοξία θα είναι κάτι απλά "κοσμικό" και "εντελώς διαφορετικό" (βλέπε "Νέο Ημερολόγιο").

Πας πχ. εσύ στο Site με το τρανταχτό όνομα "Άγιο Όρος" (ου-άου, φοβερός "τίτλος", "πιασάρικος" για τους αμαθείς) και διαβάζεις από εκεί (ουσιαστικά από ένα site που απλά "φέρει το όνομα" νομίζω - δεν νομίζω ΚΑΝ να είναι του Αγίου Όρους το Site)…και νιώθεις "ΣΙΓΟΥΡΟΣ" οτι θα είναι "σωστά" (τι στην ευχή, εγώ το "άγιο όρος" ήξερα οτι είναι "καλό"...)
Τσάκ…πλανήθηκες ως προς το συγκεκριμένο σημείο…!!!
(φαντάσου τώρα να έχουν "αλλαγές" κάποιες εκδόσεις καινής διαθήκης και στο ΑΜΕΤΑΦΡΑΣΤΟ…!!! ΕΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ ΠΛΑΝΗ…!!!!)

Αντί να ενοεί "Μην φοβάσαι ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΠΟΙΜΝΙΟ" (το οποίο κατά λέξη μεταφράζεται "ΜΗΝ Φοβάσαι ΤΟ μικρό Ποίμνιο" ή με άλλα λόγια "Μην φοβάσαι που το Ποίμνιον Φαίνεται ΜΙΚΡΟ στον Αριθμόν, διότι σε εσάς θέλει να δώσει την βασιλεία του Ο Πατέρας Μου" η μετάφραση εννοεί "Μήν φοβάσαι ΜΙΚΡΟ ΠΟΙΜΝΙΟ" (δηλαδή σαν να χαιδεύει κάποιος ένα μικρό προβατάκι και του λέει "μην φοβάσαι μικρό μου ποίμνιο" ή δεν ξέρω και εγώ "τι άλλο θα μπορούσε να φανταστεί ο καθένας. Η Λέξη "ΤΟ" είναι μικρή και ασήμαντη αλλά ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΤΕ ΟΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΝΟΗΜΑ (φανταστείτε τι γίνεται στις μεταφράσεις στην ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…!!! Διαστρέβλωση ΚΑΡΓΑ).

Ας δούμε πχ, του Τρεμπέλα την Ερμηνία (για την μετάφραση, φαντάζομαι οτι όσοι ξέρουν πέντε πράγματα, μπορούν να κάνουν την απλή μετάφραση - δίχως να ερμηνεύσουν (απλή μετάφραση) - και κατανοούν οτι ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ να βάλουν ΚΑΙ το "το" διότι αλλάζει αλλιώς το όλο το νόημα της μετάφρασης...!!!!)-->
"Μην ανησυχείς δια τα υλικά αγαθά και μη φοβείσαι συ το ποίμνιόν μου, που φαίνεσαι εν σχέση προς το πλήθος των απίστων, μικρόν, διότι ο Πατήρ σας ευηρεστήθη να δώση εις σας την βασιλείαν των ουρανών. Εάν λοιπόν τόσον μεγάλην δωρεάν και απόλαυσιν σας δίδη, πολύ περισσότερον θα σας δώση τα πρόσκαιρα και τα επίγεια."
Είδατε τι κάνει ένα "Το"..!!!

χαχα

(Προσοχή μεγάλη στις ΠΗΓΕΣ όσων διαβάζετε. ΔΕΝ είναι όλα σωστά όπως παλιότερα)
Για αυτό λέω , ότι κάποιος πρέπει να ακριβολογεί, όχι να αρλουμπολογεί.
(φανταστείτε στις "Νεοημερολογίτικες Νεοπατερικές Διδασκαλίες" τι διαστρέβλωση γίνεται...!!!)
Κι αυτό που κολλάει πάλι; Δείχνεις πολύ εμπάθεια βρε ομγ, όχι ότι διαφωνώ πως γίνεται διαστρέβλωση, αλλά για να κατηγορείς κάποιον συνέχεια για διαστρέβλωση μάλλον είσαι ειδικός ;

Υ.Γ.
Σε τσιτώνω επίτηδες για να δω πως θα λειτουργήσεις ταπεινά ή όχι, και στο γνωστοποιώ κιόλας για να ξέρεις πως η πρόθεση μου δεν είναι κακή.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

32
Είσαι αβυσσαλέος..!!! χαχα :0307

Δεν κατηγορώ εσένα προσωπικά για κάτι, απλά ΣΟΥ ΚΡΟΥΩ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ για διάφορα (επειδή απ'ότι κατάλαβα ΨΑΧΝΕΣΑΙ για να μάθεις διάφορα..!!!
Πρόσεχε λοιπόν στο ψάξιμό σου διότι πολλά πράγματα ΔΕΝ είναι όπως τα νομίζεις (έχουν διαστρεβλωθεί).

Εκτός αν απλά σου αρέσουν οι συζητήσεις και έχεις το κουράγιο και τον άπλετο χρόνο να τις πραγματοποιείς "επ άπειρον"...!!!

Όλα όσα λέω ΕΧΟΥΝ και ΠΑΡΑΕΧΟΥΝ σχέση και με το θέμα μας και με πολλά περισσότερα από όσα νομίζεις.

Αλλά είναι ΠΟΛΥ ΒΑΘΥ το να στα αναλύσω και δυστυχώς δεν έχω πάντα το κουράγιο, την όρεξη ή τον χρόνο να αναλύω σε βάθος το κάθε τι...!!!
Τα περισσότερα που λες είναι άλλα από αυτά που σε ρωτάω.
Και στην μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη, τα υποκείμενα που υπόκειντο στην μαιευτική του μέθοδο, άσχετη και χαζή θα την έλεγαν την μεθοδό του...!!!
Όταν όμως ΞΕΖΟΥΜΑΡΑΝ και έβλεπαν τελικά που το πήγαινε ο Σωκράτης, τότε καταλάβαιναν...

Έτσι και εσύ (όπως και πολλοί άλλοι) νομίζεις οτι πολλά πράγματα από αυτά που λέω είναι άσχετα...

Δυστυχώς κάνετε λάθος...
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

33
omg έγραψε:Είσαι αβυσσαλέος..!!! χαχα :0307

Δεν κατηγορώ εσένα προσωπικά για κάτι, απλά ΣΟΥ ΚΡΟΥΩ ΤΟΝ ΚΩΔΩΝΑ ΤΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ για διάφορα (επειδή απ'ότι κατάλαβα ΨΑΧΝΕΣΑΙ για να μάθεις διάφορα..!!!
Πρόσεχε λοιπόν στο ψάξιμό σου διότι πολλά πράγματα ΔΕΝ είναι όπως τα νομίζεις (έχουν διαστρεβλωθεί).

Εκτός αν απλά σου αρέσουν οι συζητήσεις και έχεις το κουράγιο και τον άπλετο χρόνο να τις πραγματοποιείς "επ άπειρον"...!!!
Επ άπειρον φυσικά!
omg έγραψε: Όλα όσα λέω ΕΧΟΥΝ και ΠΑΡΑΕΧΟΥΝ σχέση και με το θέμα μας και με πολλά περισσότερα από όσα νομίζεις.

Αλλά είναι ΠΟΛΥ ΒΑΘΥ το να στα αναλύσω και δυστυχώς δεν έχω πάντα το κουράγιο, την όρεξη ή τον χρόνο να αναλύω σε βάθος το κάθε τι...!!!
Μα πότε σου ζήτησα να αναλύσεις σε βάθος κάτι; Όπως παρατήρησες ..... από 1 έως το πολύ 3-4 ερωτήσεις σου έκανα. Αν ήσουν ποιο λακωνικός θα κέρδιζες πολύ περισσότερο χρόνο, εγώ φταίω που σ αρέσει να κάνεις μεγάλους λόγους?? Ούτε ο Πρωταγόρας να ήσουν.

Ξέρεις τι λένε ε; πως τρως ένα ελέφαντα; λίγο λίγο τι φορά είναι η απάντηση. Εσύ όμως θέλεις να φας και τα αφτιά και την ουρά και το μπούτι , και αντίστοιχα περιμένεις να κάνουν το ίδιο και οι άλλοι. Το λέω αυτό γιατί δεν είναι λίγες οι φορές που γράφεις σωρούς κειμένων. Άραγε τότε έχεις χρόνο ..για 2-3 ερωτησούλες όμως δεν έχεις....... :down δε παίζεσαι....

omg έγραψε: Και στην μαιευτική μέθοδο του Σωκράτη, τα υποκείμενα που υπόκειντο στην μαιευτική του μέθοδο, άσχετη και χαζή θα την έλεγαν την μεθοδό του...!!!
Όταν όμως ΞΕΖΟΥΜΑΡΑΝ και έβλεπαν τελικά που το πήγαινε ο Σωκράτης, τότε καταλάβαιναν...

Έτσι και εσύ (όπως και πολλοί άλλοι) νομίζεις οτι πολλά πράγματα από αυτά που λέω είναι άσχετα...

Δυστυχώς κάνετε λάθος...
Δεν ήξερα ότι τόση ώρα μου έκανες μαιευτική - διαλεκτική . Τι να πω.....έκαστος στο είδος του... εσύ στη μαιευτική Σωκράτους και στην Ορθοδοξία... και εγώ ο καημένος..... στην άγνοια...! :χουχου
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

34
Εγω εκλεψα από τον πολυτιμο χρονο μου και προσπάθησα να σε καθοδηγησω (συμφωνα με τις όποιες γνώσεις τυγχάνει να έχω-αυτες τις λιγοστες) και να σου δειξω με αγαπη προς τον συνανθρωπο, οσα πραγματα πιστεύα οτι θα σου ηταν χρησιμα και ωφέλιμα ετσι ωστε αφενως να κατανοήσεις καποια σημαντικα πραγματα που σχετίζονται με το θεμα που εθεσες και αφεταίρου να καταστεις δυνατος να αποφυγεις τις τυχον κακοτοπιες η πλάνες.

Σε ρωτησα αν στο κοινωνικο σου περιβαλλον εχεις συναναστροφες με επιστημονες, εκπαιδευτικους κλπ, οχι για να σε επαινεσω για κάτι, αλλα διότι ένιωσα στον "αερα σου", την γνωστη "οιηση" των επιστημόνων / εκπαιδευτικων κλπ (την οποια εγώ την σιχαίνομαι και την αποστρεφομαι διότι ειναι πολυ αποκρουστικη στα ματια μου), που ενω σε μικρες ηλικιες (πρώιμα στάδια) κυμαίνεται περισσοτερο σε πλαισια "challenge" (πχ. Διαλεγομαι με τον πατερα μου και "κανω εξασκηση" στις διαλεξεις και ο πατερας μου χαιρεται να με βλεπει να προδεύω στην ασκηση επιχειρηματων, φιλοσοφια, ρητορια, κλπ), σε μεγαλυτερες ηλικιες τεινει να γινει "ασκηση ρητοριας για προκληση θαυμασμου".
Συνηθως το καταλαβαινεις αυτο απο την "κενότητα" των συζητήσεων που αντι να ειναι παραγωγικες σε πνευματικο επίπεδο καταντάνε να ειναι παραγωγικες μόνο σε "τεχνικό επίπεδο" (φιλολογικά / ρητοριας) και έχουν την τάση να είναι "αιώνιες" (χωρίς τέλος).

(Σου θυμίζει κατι από τον γραπτό σου λόγο αυτο μήπως??)

Εάν λοιπόν νομιζεις οτι εγω θα τρωω τον χρόνο μου και θα γραφω ολα αυτα που γράφω, με θυσια του χρονου μου για ανθρώπους που όπως διαφαίνεται το μόνο που τους νοιάζει ειναι να κανουν εξάσκηση στην "ρητορικη" και την "λογομαχία" ή να καλυψουν τα τυχον κενα της αυτοπραγμάτωσής τους γυρω απο ολα αυτα τα "φιλολογικα" και στο τέλος να με κοροιδευουν η να με ειρωνευονται κιόλας, κάνεις λαθος...

Και ολα αυτα δεν στα λεω επειδη δήθεν "θυμωσα" η "θίχτηκα".
Στα λεω φιλικα αφενως για καταλαβεις οτι ο συνομιλιτης σου ΙΣΩΣ βλεπει καποια πραγματα παραπανω απο οσα νομιζεις...και αφεταιρου για να διορθωθεις ΑΝ οντως ειναι ετσι τα πραγματα.

Αν παλι δεν ειναι ετσι τα πραγματα (η αν δεν εχεις τα κοτσια να το παραδεχτεις), τουλαχιστον σεβασου τον κόπο που εκανα για να τα γράψω οσα σου έγραψα και τον χρόνο που αφιέρωσα για να στα γραψω...

...και καλή καρδια...!

:-)
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

35
omg έγραψε:Εγω εκλεψα από τον πολυτιμο χρονο μου και προσπάθησα να σε καθοδηγησω (συμφωνα με τις όποιες γνώσεις τυγχάνει να έχω-αυτες τις λιγοστες) και να σου δειξω με αγαπη προς τον συνανθρωπο, οσα πραγματα πιστεύα οτι θα σου ηταν χρησιμα και ωφέλιμα ετσι ωστε αφενως να κατανοήσεις καποια σημαντικα πραγματα που σχετίζονται με το θεμα που εθεσες και αφεταίρου να καταστεις δυνατος να αποφυγεις τις τυχον κακοτοπιες η πλάνες.

Σε ρωτησα αν στο κοινωνικο σου περιβαλλον εχεις συναναστροφες με επιστημονες, εκπαιδευτικους κλπ, οχι για να σε επαινεσω για κάτι, αλλα διότι ένιωσα στον "αερα σου", την γνωστη "οιηση" των επιστημόνων / εκπαιδευτικων κλπ (την οποια εγώ την σιχαίνομαι και την αποστρεφομαι διότι ειναι πολυ αποκρουστικη στα ματια μου), που ενω σε μικρες ηλικιες (πρώιμα στάδια) κυμαίνεται περισσοτερο σε πλαισια "challenge" (πχ. Διαλεγομαι με τον πατερα μου και "κανω εξασκηση" στις διαλεξεις και ο πατερας μου χαιρεται να με βλεπει να προδεύω στην ασκηση επιχειρηματων, φιλοσοφια, ρητορια, κλπ), σε μεγαλυτερες ηλικιες τεινει να γινει "ασκηση ρητοριας για προκληση θαυμασμου".
Συνηθως το καταλαβαινεις αυτο απο την "κενότητα" των συζητήσεων που αντι να ειναι παραγωγικες σε πνευματικο επίπεδο καταντάνε να ειναι παραγωγικες μόνο σε "τεχνικό επίπεδο" (φιλολογικά / ρητοριας) και έχουν την τάση να είναι "αιώνιες" (χωρίς τέλος).

(Σου θυμίζει κατι από τον γραπτό σου λόγο αυτο μήπως??)

Εάν λοιπόν νομιζεις οτι εγω θα τρωω τον χρόνο μου και θα γραφω ολα αυτα που γράφω, με θυσια του χρονου μου για ανθρώπους που όπως διαφαίνεται το μόνο που τους νοιάζει ειναι να κανουν εξάσκηση στην "ρητορικη" και την "λογομαχία" ή να καλυψουν τα τυχον κενα της αυτοπραγμάτωσής τους γυρω απο ολα αυτα τα "φιλολογικα" και στο τέλος να με κοροιδευουν η να με ειρωνευονται κιόλας, κάνεις λαθος...

Και ολα αυτα δεν στα λεω επειδη δήθεν "θυμωσα" η "θίχτηκα".
Στα λεω φιλικα αφενως για καταλαβεις οτι ο συνομιλιτης σου ΙΣΩΣ βλεπει καποια πραγματα παραπανω απο οσα νομιζεις...και αφεταιρου για να διορθωθεις ΑΝ οντως ειναι ετσι τα πραγματα.

Αν παλι δεν ειναι ετσι τα πραγματα (η αν δεν εχεις τα κοτσια να το παραδεχτεις), τουλαχιστον σεβασου τον κόπο που εκανα για να τα γράψω οσα σου έγραψα και τον χρόνο που αφιέρωσα για να στα γραψω...

...και καλή καρδια...!

:-)
Όχι φίλε ομγ δεν είμαι καθηγητής, αφού δε δασκαλεύω, ούτε παρακινώ κανένα για οτιδήποτε άλλα παρά μόνο για συζήτηση. Βλέπεις τα φόρουμ νομίζω πως καταντάνε νεκρά χωρίς συζήτηση. Το ίδιο και η ζωές μας.

Αν αυτό έδωσα να καταλάβεις ότι φιλονικώ με συγχωρείς. Κι αν νομίζεις ότι έχασες το χρόνο σου τότε ίσως σκεφτείς ότι πρέπει να χρησιμοποιείς λιγότερες εκφράσεις και να μη βγάζεις τεράστιους λόγους αλλά να μιλάς σύντομα και ορθά. Δεν το έμαθες αυτό στο σπίτι;

"Challenge" ως πρόκληση με ευγενή άμυλα θα υποστηρίξω πως είναι αναγκαία για να βρεθεί η αλήθεια.

Δε νομίζω λοιπόν πως η συζήτηση ήταν κενή, ούτε νομίζω πως δεν φτάσαμε σε συμπέρασμα. Ούτε νομίζω πως έχασες το χρόνο σου. Και γενικώς την ευχαριστήθηκα τη κουβέντα. Και ειλικρινά αυτοί οι λόγοι δεν μου φαίνονται ανώφελοι.

Νομίζω και συ είπες:
84. Να αποφεύγεις να μιλάς για την αρετή και την ευσέβεια στους πολλούς.
Δεν το λέω αυτό από φθόνο, αλλά γιατί κατά την γνώμη μου θα φανείς γελοίος στους ανόητους.
Το όμοιο χαίρεται με το όμοιό του.
Οι λόγοι για την αρετή και την ευσέβεια έχουν λίγους ακροατές και ίσως εντελώς μετρημένους.
Καλύτερα να μην μιλάς, παρεκτός μόνο εκείνα που θέλει ο Θεός για την σωτηρία του ανθρώπου.
τι λες λοιπόν να συζητάς για τη σωτηρία είναι ανώφελο; Δεν πειράζει, απευθύνομαι μάλλον στους λίγους.

Αλλά εν πάση περίπτωση... νομίζω πως και ο Εμμάν συμφωνεί πως δεν οδηγεί κάπου η κουβέντα. Αν και εγώ νομίζω πως βρέθηκε η απάντηση σε αυτό το θέμα παρόλα αυτά δεν έχω με ποιον να τη συζητήσω. :dance2:
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

36
Καλως.


Εγω θα σου προσθέσω και κάτι ακόμα (ως προς το θέμα), το οποίο θα φανει "ασχετο", αλλα ειναι πολυ σημαντικο και χρήσιμο ως προς την σωτηρία σου.

Την πραγματικη φώτιση που ζητας και που πραγματικα δεν μπορω να την περιγράψω με λόγια, θα την βρεις και θα την νιώσεις "εκει που δεν βλασφημειται το Αγιο Πνευμα" (δηλαδη εντος της πραγματικης Εκκλησίας του Χριστου).

Κράτησέ το αυτό στο πίσω μέρος του μυαλου σου...!!!
Ίσως αποβεί κάποτε πραγματικα σωτήριο σε κρίσιμες αποφάσεις που θα κληθεις να παρεις (εσύ ή άλλος)...!!!

Η βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος μας ειπε ο Χριστός "δεν θα συγχωρεθει ποτέ"...!!!

Και το Δεύτερο που θα πρέπει να θυμάσαι ειναι οτι "η Εκκλησία του Χριστού, είναι πάντοτε ΜΙΑ" (βλέπε στο "πιστεύω" το σύμβολο της πίστης μας) και απο αυτην, απλως εκπιπτουν τα διάφορα σχισματα και οι αιρεσεις...!!! Δεν χωρίζεται ποτέ η Εκκλησια ποτε σε δυο η περισσότερα κομμάτια.

Αυτα τα δυο να τα κρατησεις πολυ γερα στο πίσω μέρος του μυαλου σου...!!!
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Πνευματικές αναζητήσεις”

cron