Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

10
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
για παράδειγμα Ο Παύλος παρέπεμπε και σε άλλους πλην της Αγίας Γραφής.
Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.
Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.

Ο Σολομώντας στη σοφία του λέει 1:4 ὅτι εἰς κακότεχνον ψυχὴν οὐκ εἰσελεύσεται σοφία, οὐδὲ κατοικήσει ἐν σώματι κατάχρεῳ ἁμαρτίας· 5 ἅγιον γὰρ πνεῦμα παιδείας φεύξεται δόλον καὶ ἀπαναστήσεται ἀπὸ λογισμῶν ἀσυνέτων καὶ ἐλεγχθήσεται ἐπελθούσης ἀδικίας.
3:10 Οἱ δὲ ἀσεβεῖς καθὰ ἐλογίσαντο ἕξουσιν ἐπιτιμίαν, οἱ ἀμελήσαντες τοῦ δικαίου καὶ τοῦ Κυρίου ἀποστάντες. 11 σοφίαν γὰρ καὶ παιδείαν ὁ ἐξουθενῶν ταλαίπωρος, καὶ κενὴ ἡ ἐλπὶς αὐτῶν, καὶ οἱ κόποι ἀνόνητοι καὶ ἄχρηστα τὰ ἔργα αὐτῶν· 12 αἱ γυναῖκες αὐτῶν ἄφρονες, καί πονηρὰ τὰ τέκνα αὐτῶν, ἐπικατάρατος ἡ γένεσις αὐτῶν.

και υπάρχουν πολλά παραδείγματα στα οποία εξυμνείται η σοφία και η γνώση γενικώς.

Εσύ από που έχεις βγάλει το συμπέρασμα ότι ΜΟΝΟ από την ανάγνωση της Αγίας Γραφής πρέπει να αντλούμε στοιχεία ; Αυτό οι Εβραίοι το έκαναν/κάνουν και οι προτεστάντες από όσο ξέρω .
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Η Αγία Γραφή λέει επίσης για τις τέσσερις γωνίες της γης : π.χ. “Και ύστερα απ’ αυτά είδα τέσσερις αγγέλους να στέκονται επάνω στις τέσσερις γωνίες της γης" Αποκάλυψη 7:1.
Η Αγία Γραφή λέει επίσης:
Ψαλμός 18 «Οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού…»
Ακούς εκεί, μα έχουν φωνή οι ουρανοί ώστε να διηγούνται;

Μη τα εκλαμβάνεις αγαπητέ LAPTONAS, όλα κυριολεκτικά.
Η Αγία Γραφή εκεί που χρειάζεται κυριολεκτεί. Π.χ. στα θέματα της κοσμολογίας, θέματα για τα οποία πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι, μιας και η επιστήμη, αποδεδειγμένα, για τέτοιου είδους θέματα, ποτέ δεν θα είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις.
Και η φιλοσοφία αγαπητέ μου το ίδιο είναι. Και η μυθολογία επίσης. Εκεί που θέλει κυριολεκτεί. Συνεπώς μην λαμβάνουμε ότι θέλουμε με ευλάβεια και ότι δεν θέλουμε ή δεν μας κάνει ή μας είπαν ότι είναι κακό να το λαμβάνουμε με χαιρεκακία διότι οι πατέρες της εκκλησίας λένε :



Μιμήσου την ιδιορρυθμία της μελίσσης, που χωρίς να βλάπτει κανένα και χωρίς να καταστρέφει ξένον καρπόν, κατασκευάζει τας κηρήθρας. Και τον μεν κηρόν συλλέγει από τα άνθη φανερώς, το δε μέλι, αφού αποσπάσει με το στόμα της υγρόν που ενυπάρχει εις τα άνθη ως δρόσος, το χύνει εις τας κοιλότητας των κηρύθρων. Δια τούτο και εις την αρχήν είναι πολύ ρευστόν· ωριμάζει έπειτα με το πέρασμα του καιρού και επανέρχεται εις την ιδικήν του πυκνότητα και γλυκύτητα.

Η μέλισσα επήρε καλούς και πρέποντας επαίνους εις το βιβλίον των Παροιμιών, όπου ονομάζεται ‘’σοφή’’ και ‘’εργάτις’’ (Παροιμίες 6,8 α. 8γ). Και συλλέγει μεν την τροφήν με τέτοιαν εργατικότητα, φιλοτεχνεί δε τας αποθήκας του μέλιτος με τέτοιαν σοφίαν- διότι πλάθει και τανύζει τον κηρόν εις λεπτόν υμένα, και οικοδομεί τας κοιλότητας πυκνάς και κολλητάς- ώστε η πυκνή δέσις των μικροτάτων αυτών αποθηκών μεταξύ των να γίνεται στήριγμα της όλης κηρήθρας. Το κάθε πηγαδάκι είναι κολλημένον με το άλλο, και χωρίζεται και συνάμα συνδέεται προς αυτό με λεπτόν διάφραγμα. Έπειτα αι σύριγγες αύται (τα πηγαδάκια της κηρήθρας) οικοδομούνται η μια επάνω εις την άλλην διώροφοι και τριώροφοι. Αποφεύγει να κάνει την κοιλότητα μιαν ως πέρα ως πέρα, δια να μη χύνεται το υγρόν έξω λόγω του βάρους.

Πρόσεξε ότι αι εφευρέσεις της γεωμετρίας δια την σοφωτάτην μέλισσαν είναι πάρεργα. Διότι όλαι αι σύριγγες των κηρήθρων είναι εξάγωνοι και ισόπλευροι· και όταν κτίζωνται η μια πάνω εις την άλλην, δεν κτίζονται επ’ ευθείας, δια να μη μειώνεται η αντοχή των πυθμένων καθώς αν εφαρμόζονται επί των κενών, αλλά αι γωνίαι των κάτω εξαγωγών γίνονται βάσις και στήριγμα των άνω, ώστε να σηκώνουν τα βάρη τα υπεράνω αυτών με ασφάλειαν, και η κάθε κοιλότης να πιέζεται μόνο από το βάρος του υγρού που περιέχει η ίδια».

Έργα Μ. Βασιλείου, ΕΠΕ 4- Απόσπασμα από τον 8ο Λόγο εις την Εξαήμερον

Vassilis_1 έγραψε: Η Αγία Γραφή λοιπόν αυτά τα θέματα τα αποσαφηνίζει πλήρως, μη επιτρέποντας σε κανένα φιλόσοφο να λέει ό,τι του κατέβει, όπως συνέβη με τον Πλάτωνα:
ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα
Κατάλαβες τώρα, γιατί δεν παραπέμπει ο Χριστός, οι Απόστολοι και γενικά όλη η καινή Διαθήκη στους διάφορους φιλοσόφους; Ο λόγος είναι απλούστατος: Για να μη πλανηθούν οι άνθρωποι από τις αστήρικτες απόψεις τους, όπως η πιο πάνω του Πλάτωνα.
Μα η παραπάνω θέση αγαπητέ μου δεν είναι δογματική, δηλαδή ο Πλάτωνας δεν είπε ποτέ ότι έτσι είναι. Απλά αναφέρει στο βιβλίο του Τίμαιος την παράδοση των Πυθαγόρειων. Το ότι εσύ την λαμβάνεις ΤΑΧΑ σαν δογματική και ασάλευτη αυτό οφείλεται στην δική σου αδυναμία να κατανοήσεις το θέμα διότι είσαι φιλοσοφικώς απαίδευτος.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

11
Πάρε κι άλλα που μου έρχονται με γεωμετρική ταχύτητα:

Όπως επισημαίνει σχετικά: (δες σ. 659 εν πάση σοφία ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΙΔ΄ΕΠΙΣΤΟΛΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΚΟΛΑΣΣΑΕΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ, εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσ/κη 1990, ΚΕΦ. Α΄ 28) «νουθετούμε κάθε άνθρωπο με κάθε σοφία. Γιατί το να μπορέσει κανείς να διδάξει τέτοια μεγάλα μυστήρια της πίστεως του Χριστού αυτό χρειάζεται να έχει σοφία του Αγίου Πνεύματος, σοφία από τις Άγιες Γραφές, σοφία από ορθούς λογισμούς και σοφία από ελληνικές ιστορίες και αποφθέγματα, όπως ο Παύλος ο ίδιος από την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ» που είχαν οι Αθηναίοι στο βωμό τους έλκυσε στην πίστη, όπως έχει γραφεί στις Πράξεις (17,23)».

http://theologoi-kritis.sch.gr/index.ph ... &Itemid=54

Αν θες κι άλλα πες ε ; εδώ ήμαστε
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

12
Έγραψα:
Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.
LAPTONAS απαντάς:
Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.
Σου είπα «σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.», και εσύ παραθέτεις μια αναφορά του Πέτρου!!!!!
Καλά σοβαρά μιλάς τώρα; Με αυτά που λέει ο Πέτρος πιο πάνω, θεωρείς ότι μας παραπέμπει στους φιλοσόφους; Από το κείμενο που παρουσίασες αγαπητέ, δεν βγαίνει κάτι τέτοιο.
Έγραψα:
Η Αγία Γραφή εκεί που χρειάζεται κυριολεκτεί. Π.χ. στα θέματα της κοσμολογίας, θέματα για τα οποία πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι, μιας και η επιστήμη, αποδεδειγμένα, για τέτοιου είδους θέματα, ποτέ δεν θα είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις.
LAPTONAS απαντάς:
Και η φιλοσοφία αγαπητέ μου το ίδιο είναι. Και η μυθολογία επίσης…
Παραλληλίζεις τις περιγραφές της φιλοσοφίας και της μυθολογίας, με τις περιγραφές της Αγίας Γραφής;;;!!!!!

Δηλαδή παραλληλίζεις την τελείως λανθασμένη άποψη του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα», με την αποδεδειγμένη περιγραφή της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής;;;;;;!!!!!!!! Για σύνελθε.

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

13
Vassilis_1 έγραψε:
Έγραψα:
Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.
LAPTONAS απαντάς:
Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.
Σου είπα «σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.», και εσύ παραθέτεις μια αναφορά του Πέτρου!!!!!
Ήθελα να δω πόσο κολλημένος είσαι διότι δεν παραθέτω μία μόνο αναφορά του Πέτρου αλλά επίσης παρέθεσα του Σολομώντα, του Μέγα Βασιλείου και του Άγιου Νεκτάριου (και στο τέλος και του Νικόδημου που αναφέρεται ερμηνευτικά στο Παύλο) - για τις οποίες δε λες τίποτα γιατί προφανώς δεν θες να παραδεχτείς την αλήθεια. Αν θες ντε και καλά του Παύλου επειδή εσύ συγκεκριμένα έχεις κολλήσει εκεί δε φταίω εγώ. ........ Βρες μου εσύ ένα σημείο που να λέει ο Παύλος ότι η μοναδική πηγή σοφίας είναι οι Γραφές και οι προφήτες να το συζητήσουμε. Ως τότε απλά φιλονικείς δίχως νόημα.
Vassilis_1 έγραψε: Καλά σοβαρά μιλάς τώρα; Με αυτά που λέει ο Πέτρος πιο πάνω, θεωρείς ότι μας παραπέμπει στους φιλοσόφους; Από το κείμενο που παρουσίασες αγαπητέ, δεν βγαίνει κάτι τέτοιο.
Εμένα μία χαρά μου βγαίνει όταν ο Πέτρος λέει σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες. Δε λέει αποκλειστικά μόνο τους προφήτες της Π.Δ. όπως λες εσύ.
Vassilis_1 έγραψε:
Έγραψα:
Η Αγία Γραφή εκεί που χρειάζεται κυριολεκτεί. Π.χ. στα θέματα της κοσμολογίας, θέματα για τα οποία πρέπει να είμαστε ενημερωμένοι, μιας και η επιστήμη, αποδεδειγμένα, για τέτοιου είδους θέματα, ποτέ δεν θα είναι σε θέση να δώσει απαντήσεις.
LAPTONAS απαντάς:
Και η φιλοσοφία αγαπητέ μου το ίδιο είναι. Και η μυθολογία επίσης…
Παραλληλίζεις τις περιγραφές της φιλοσοφίας και της μυθολογίας, με τις περιγραφές της Αγίας Γραφής;;;!!!!!
Όχι δεν παραλλήλισα τις περιγραφές στο σύνολο τους με της φιλοσοφίας και τη μυθολογίας, αλλά την ιδιότητα να κυριολεκτούν ανάλογα τη περίπτωση.

Άσε που το ότι η γη ΔΕΝ ΕΧΕΙ γωνίες έγινε γνωστό τους τελευταίους αιώνες. Μέχρι και τους τελευταίους αιώνες όλες οι εκκλησίες νόμιζαν ότι είναι επίπεδη και τετράγωνη κυριολεκτικά. Αυτό που λες :
Μη τα εκλαμβάνεις αγαπητέ LAPTONAS, όλα κυριολεκτικά.
Μη το λες σε μένα. Πες το σε όλους εκείνους τους ανθρώπους που το έπαιρναν κυριολεκτικά μέχρι τους τελευταίους αιώνες. Διάβασε Χριστιανική Τοπογραφία του Κοσμά του Ινδικοπλεύστη που παρουσιάζει το κόσμο τετράγωνο.
Vassilis_1 έγραψε: Δηλαδή παραλληλίζεις την τελείως λανθασμένη άποψη του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα», με την αποδεδειγμένη περιγραφή της Θεόπνευστης Αγίας Γραφής;;;;;;!!!!!!!! Για σύνελθε.
Γνώμη σου. Μη τα εκλαμβάνεις αγαπητέ Βασίλη, όλα κυριολεκτικά. Εγώ εξήγησα σε τι πλαίσιο το διατύπωσε αυτό ο Τίμαιος στο βιβλίο του Πλάτωνα. Αν εσύ δεν καταλαβαίνεις τι λέει επειδή δεν έχεις ασχοληθεί και σου αρέσει να σχολιάζεις πράγματα που δε καταλαβαίνεις και να λες αστοχίες τότε δεν φέρω ευθύνη.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

14
Υ.Γ. Αυτή ήταν μία αναφορά στο Παύλο (από της Πράξεις) διαμέσου του Νικόδημου :
LAPTONAS έγραψε:Πάρε κι άλλα που μου έρχονται με γεωμετρική ταχύτητα:

Όπως επισημαίνει σχετικά: (δες σ. 659 εν πάση σοφία ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΙΔ΄ΕΠΙΣΤΟΛΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΚΟΛΑΣΣΑΕΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ, εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσ/κη 1990, ΚΕΦ. Α΄ 28) «νουθετούμε κάθε άνθρωπο με κάθε σοφία. Γιατί το να μπορέσει κανείς να διδάξει τέτοια μεγάλα μυστήρια της πίστεως του Χριστού αυτό χρειάζεται να έχει σοφία του Αγίου Πνεύματος, σοφία από τις Άγιες Γραφές, σοφία από ορθούς λογισμούς και σοφία από ελληνικές ιστορίες και αποφθέγματα, όπως ο Παύλος ο ίδιος από την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ» που είχαν οι Αθηναίοι στο βωμό τους έλκυσε στην πίστη, όπως έχει γραφεί στις Πράξεις (17,23)».

http://theologoi-kritis.sch.gr/index.ph ... &Itemid=54

Αν θες κι άλλα πες ε ; εδώ ήμαστε
Δεν μπορείς λοιπόν μετά από αυτό να λες :
Σου είπα «σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.», και εσύ παραθέτεις μια αναφορά του Πέτρου!!!!!
Εγώ λοιπόν αυτό που μου ζήτησες το έφερα εις πέρας. Βρες μου τώρα εσύ 10 δόγματα του Πλάτωνα που είναι λάθος :cooll
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

15
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
Έγραψα:
Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.
LAPTONAS απαντάς:
Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.
Σου είπα «σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.», και εσύ παραθέτεις μια αναφορά του Πέτρου!!!!!
Vassilis_1 έγραψε: Καλά σοβαρά μιλάς τώρα; Με αυτά που λέει ο Πέτρος πιο πάνω, θεωρείς ότι μας παραπέμπει στους φιλοσόφους; Από το κείμενο που παρουσίασες αγαπητέ, δεν βγαίνει κάτι τέτοιο.
...Εμένα μία χαρά μου βγαίνει όταν ο Πέτρος λέει σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες. Δε λέει αποκλειστικά μόνο τους προφήτες της Π.Δ. όπως λες εσύ....
Φυσικά στους προφήτες παραπέμπει ο Πέτρος, και γενικά μόνο στην Αγία Γραφή παραπέμπει. Διότι μόνο η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστο Βιβλίο.

Αυτό έλειπε Πέτρος να παραπέμψει τους ανθρώπους στους φιλόσοφους, ρίχνοντάς τους στην πλάνη, με τις λανθασμένες απόψεις τους, όπως αυτή του Πλάτωνα:
ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

16
αφού ο Πέτρος λέει σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες τότε από που προκύπτει ο ισχυρισμός ότι αναφέρεται μόνο στους προφήτες ;
Vassilis_1 έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
Έγραψα:
Ανάφερε λοιπόν, φίλε LAPTONAS σε ποιο σημείο των “Πράξεων των Αποστόλων”, ή σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.
LAPTONAS απαντάς:
Ο απόστολος Πέτρος λέει στην Β' επιστολή 5 καὶ αὐτὸ τοῦτο δὲ σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες ἐπιχορηγήσατε ἐν τῇ πίστει ὑμῶν τὴν ἀρετήν, ἐν δὲ τῇ ἀρετῇ τὴν γνῶσιν, 6 ἐν δὲ τῇ γνώσει τὴν ἐγκράτειαν, ἐν δὲ τῇ ἐγκρατείᾳ τὴν ὑπομονήν, ἐν δὲ τῇ ὑπομονῇ τὴν εὐσέβειαν, 7 ἐν δὲ τῇ εὐσεβείᾳ τὴν φιλαδελφίαν, ἐν δὲ τῇ φιλαδελφίᾳ τὴν ἀγάπην.
Σου είπα «σε ποιο σημείο των επιστολών του Παύλου, γίνεται αναφορά, ότι ο Παύλος παραπέμπει και σε άλλους (= σε φιλοσόφους) πλην της Αγίας Γραφής.», και εσύ παραθέτεις μια αναφορά του Πέτρου!!!!!
Vassilis_1 έγραψε: Καλά σοβαρά μιλάς τώρα; Με αυτά που λέει ο Πέτρος πιο πάνω, θεωρείς ότι μας παραπέμπει στους φιλοσόφους; Από το κείμενο που παρουσίασες αγαπητέ, δεν βγαίνει κάτι τέτοιο.
...Εμένα μία χαρά μου βγαίνει όταν ο Πέτρος λέει σπουδὴν πᾶσαν παρεισενέγκαντες. Δε λέει αποκλειστικά μόνο τους προφήτες της Π.Δ. όπως λες εσύ....
Φυσικά στους προφήτες παραπέμπει ο Πέτρος, και γενικά μόνο στην Αγία Γραφή παραπέμπει. Διότι μόνο η Αγία Γραφή είναι Θεόπνευστο Βιβλίο.

Αυτό έλειπε Πέτρος να παραπέμψει τους ανθρώπους στους φιλόσοφους, ρίχνοντάς τους στην πλάνη, με τις λανθασμένες απόψεις τους, όπως αυτή του Πλάτωνα:
ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα
Ακόμα περιμένω αν πάρεις θέση σε αυτό που μου ζήτησες, ορίστε, ο Άγιος Νικόδημος το λέει ξεκάθαρα, πρέπει να νουθετούμε τον άνθρωπο με κάθε σοφία, από που λοιπόν προκύπτει το συμπέρασμα ότι πρέπει να νουθετούμε τον άνθρωπο μόνο από τους προφήτες της Π.Δ. όπως ισχυρίζεσαι εσύ ;
LAPTONAS έγραψε:Υ.Γ. Αυτή ήταν μία αναφορά στο Παύλο (από της Πράξεις) διαμέσου του Νικόδημου :
LAPTONAS έγραψε:Πάρε κι άλλα που μου έρχονται με γεωμετρική ταχύτητα:

Όπως επισημαίνει σχετικά: (δες σ. 659 εν πάση σοφία ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΑΣ ΙΔ΄ΕΠΙΣΤΟΛΑΣ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ, ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ, ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΚΟΛΑΣΣΑΕΙΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ, εκδ. Ορθόδοξος Κυψέλη, Θεσ/κη 1990, ΚΕΦ. Α΄ 28) «νουθετούμε κάθε άνθρωπο με κάθε σοφία. Γιατί το να μπορέσει κανείς να διδάξει τέτοια μεγάλα μυστήρια της πίστεως του Χριστού αυτό χρειάζεται να έχει σοφία του Αγίου Πνεύματος, σοφία από τις Άγιες Γραφές, σοφία από ορθούς λογισμούς και σοφία από ελληνικές ιστορίες και αποφθέγματα, όπως ο Παύλος ο ίδιος από την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ» που είχαν οι Αθηναίοι στο βωμό τους έλκυσε στην πίστη, όπως έχει γραφεί στις Πράξεις (17,23)».

http://theologoi-kritis.sch.gr/index.ph ... &Itemid=54

Αν θες κι άλλα πες ε ; εδώ ήμαστε
Ο Άγιος Νικόδημος το λέει όχι εγώ
Φιλέ Βασίλη πες μου τη γνώμη σε και στο ακόλουθο του Αγίου Νεκταρίου επίσης :

Ὁ ἅγιος Νεκτάριος, ὄντας ὁ ἴδιος Οἰκουμενικὸς μὲ τὰ θαύματα καὶ τὰ συγγράμματά του, δὲν παύει νὰ διδάσκει ἐμᾶς τοὺς συμπα-τριῶτες ἐπιγόνους του γιὰ τὸ οἰκουμενικὸ χρέος ποὺ ἔχουμε νὰ ἐ-πιτελέσουμε μέσα σ᾿ ἕναν κόσμο ποὺ παραπαίει ζητώντας πνευ-ματικὰ ἐρείσματα προκειμένου νὰ συνεχίσει νὰ ζεῖ. Ἡ φωνὴ τοῦ Ἁγίου εἶναι διαυγής, κρυστάλλινη, καθὼς τὰ λόγια του συνιστοῦν τὸ ἀπαύγασμα τῆς κατὰ Θεὸν σοφίας του καὶ τῆς καθαρῆς ἀπὸ κάθε ἰδιοτελῆ προσκόλληση καρδιᾶς του. Οἱ Ἅγιοι εἶναι οἰκουμε-νικοὶ ἄνθρωποι, πέρα ἀπὸ ἀρρωστημένους ἐθνικισμοὺς καὶ σωβι-νισμούς. Τὰ ὅσα παρατίθενται στὶς παρακάτω γραμμὲς προέρ-χονται ἀπὸ δύο μικρὲς μελέτες τοῦ Ἁγίου: «Περὶ τῆς Ἑλληνικῆς φιλοσοφίας ὡς προπαιδείας εἰς τὸν Χριστιανισμὸν» καὶ «Περὶ τῆς κλήσεως καὶ ἀποστολῆς τοῦ Ἕλληνος».

Ἀπερίφραστα διακηρύττει ὁ Ἅγιος ὅτι ὁ Ἕλληνας, μὲ τὴν ἀνέκαθεν ροπὴ καὶ ἀγάπη του πρὸς τὴν ἀρετὴ καὶ τὴ σοφία, ἔχει ὡς σκοπὸ καὶ ἀποστολή του νὰ εἶναι διδάσκαλος τῆς ἀνθρωπότητος. Λέγει χαρακτηριστικά, μὲ τόνο διαχρονικό:

«Ἡ φιλοσοφία εἶναι ἀληθῶς ἀναφαίρετο κτῆμα τοῦ Ἕλληνος· διαδιδομένη ἀνὰ τὰ Ἔθνη προσηλυτίζει αὐτὰ καὶ καθιστᾶ αὐτὰ Ἑλληνικά, οὐδέποτε δὲ παύεται οὖσα Ἑλληνική… Ἡ Ἑλληνικὴ φιλο-σοφία προώρισται ἵνα καταστήσῃ τοὺς πάντας Ἕλληνας· ἐγεννήθη ὑπὲρ τοῦ Χριστιανισμοῦ καὶ συνεταυτίσθη μετ᾿ αὐτοῦ, ὅπως ἐργασθῇ πρὸς σωτηρίαν τῆς ἀνθρωπότητος…


Ὁ Ἕλλην ἀληθῶς ἐγεννήθη, ἵνα φιλοσοφῇ· διότι ἐγεννήθη διδάσκαλος τῆς ἀνθρωπότητος. Ἀλλ᾿ ἐὰν ἡ φιλοσοφία ἐγένετο παιδαγωγὸς εἰς Χριστόν, ἕπεται ὅτι ὁ Ἕλλην, πλασθείς φιλόσοφος, ἐπλάσθη Χριστιανός, ἐπλάσθη ἵνα γνωρίσῃ τὴν ἀλήθειαν καὶ δια-δῶ (=νὰ τὴν διαδώσει) τοῖς ἔθνεσιν. Ναὶ· ὁ Ἕλλην ἐγεννήθη κατὰ θείαν πρόνοιαν διδάσκαλος τῆς ἀνθρωπότητος· τοῦτο τὸ ἔργον ἐκληρώθη αὐτῷ· αὕτη ἦν ἡ ἀποστολὴ αὐτοῦ· αὕτη ἡ κλῆσις αὐτοῦ ἐν τοῖς ἔθνεσιν».

Αὐτὴ ἦταν ἡ ἀποστολὴ τοῦ Ἕλληνα καὶ προτοῦ ἀκόμη γνωρίσει τὸ Χριστιανισμό. Πολὺ περισσότερο ἀφότου τὸν γνώρισε, ὅποτε ὁ Ἕλληνας, παρατηρεῖ ὁ Ἅγιος, βρῆκε σ᾿ αὐτὸν τὸ τέλειο, τὸ ἰδανικό, βρῆκε στὸ Χριστιανισμὸ ὅ,τι ὁ ἴδιος ποθοῦσε νὰ μάθει καὶ ἀναζητοῦσε νὰ βρεῖ.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

17
ο Παύλος ο ίδιος από την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ» που είχαν οι Αθηναίοι στο βωμό τους έλκυσε στην πίστη, όπως έχει γραφεί στις Πράξεις (17,23)
Πράγματι το μόνο σωστό που είχαν οι Αθηναίοι μέσα στην αγνωσία τους, ήταν η κατασκευή αυτού του βωμού με την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ», από την οποία έλαβε αφορμή ο Παύλος ώστε να τους κάνει γνωστό τον Αληθινό Θεό.

Όσον αφορά για τις ματαιότητες των Ελλήνων, και γενικά για τις ματαιολογίες των φιλοσόφων της (όπως π.χ. αυτή του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα»), ο Παύλος (και ο Βαρνάβας) λέει τα εξής:
Πραξ. 14,15 καὶ λέγοντες· ἄνδρες, τί ταῦτα ποιεῖτε; καὶ ἡμεῖς ὁμοιοπαθεῖς ἐσμεν ὑμῖν ἄνθρωποι, εὐαγγελιζόμενοι ὑμᾶς ἀπὸ τούτων τῶν ματαίων ἐπιστρέφειν ἐπὶ τὸν Θεὸν τὸν ζῶντα, ὃς ἐποίησε τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς·
Φυσικά παραπέμποντάς τους στην Θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη, η οποία, μόνο αυτή αποκαλύπτει τον Αληθινό ζῶντα Θεὸν, ὃς ἐποίησε τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς·

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

18
Σου ζήτησα να σχολιάσεις τον λόγο του Αγίου Νεκταρίου αλλά εσύ το αμέλησες εντελώς. Μήπως λοιπόν φίλε μου εθελοτυφλείς και αποφεύγεις να δεις την αλήθεια κατάματα ; Όλα εν καιρό λοιπόν. Ας το παίξουμε το παιχνίδι σου.
Vassilis_1 έγραψε:
ο Παύλος ο ίδιος από την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ» που είχαν οι Αθηναίοι στο βωμό τους έλκυσε στην πίστη, όπως έχει γραφεί στις Πράξεις (17,23)
Πράγματι το μόνο σωστό που είχαν οι Αθηναίοι μέσα στην αγνωσία τους, ήταν η κατασκευή αυτού του βωμού με την επιγραφή «Αγνώστω Θεώ», από την οποία έλαβε αφορμή ο Παύλος ώστε να τους κάνει γνωστό τον Αληθινό Θεό.

Όσον αφορά για τις ματαιότητες των Ελλήνων, και γενικά για τις ματαιολογίες των φιλοσόφων της (όπως π.χ. αυτή του Πλάτωνα: «ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα»), ο Παύλος (και ο Βαρνάβας) λέει τα εξής:
Πραξ. 14,15 καὶ λέγοντες· ἄνδρες, τί ταῦτα ποιεῖτε; καὶ ἡμεῖς ὁμοιοπαθεῖς ἐσμεν ὑμῖν ἄνθρωποι, εὐαγγελιζόμενοι ὑμᾶς ἀπὸ τούτων τῶν ματαίων ἐπιστρέφειν ἐπὶ τὸν Θεὸν τὸν ζῶντα, ὃς ἐποίησε τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς·
Φυσικά παραπέμποντάς τους στην Θεόπνευστη Παλαιά Διαθήκη, η οποία, μόνο αυτή αποκαλύπτει τον Αληθινό ζῶντα Θεὸν, ὃς ἐποίησε τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν καὶ τὴν θάλασσαν καὶ πάντα τὰ ἐν αὐτοῖς·
Οι Έλληνες φιλόσοφοι έστω και αν δεν γνώριζαν την Π.Δ. παρόλα αυτά με την ταπεινή φιλοσοφία που είχαν, κατανόησαν το Λόγο και τα ευαγγέλια, ακολουθώντας την αλήθεια. Γιαυτό στην Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, οι Πατέρες μας είπαν :

H Eλληνική φιλοσοφία εν αυτή διέλαμψεν, ο δε Πλάτων και ο Αριστοτέλης ήσαν οι επίκουροι της αληθείας πρόμαχοι. Πάντως λοιπόν η θεία Πρόνοια παρουσίασεν αυτούς προ του Χριστιανισμού, όπως βοηθήσωσιν αυτόν εν τη πάλη κατά του ψεύδους. Εν τη Συνόδω ταύτη έστη το τρόπαιον του Eλληνισμού εν ταύτη ο Eλληνισμός, ως άλλη Αθηνά ανέθορεν εκ της κεφαλής του Ρωμαϊκού κράτους, όπως διευθύνη διά της σοφίας αυτής τας συνειδήσεις των ανθρώπων και συμβουλεύση τα άριστα.
(Επιλεγμένα αποσπάσματα για την Α΄ Οικουμενική Σύνοδο, από το βιβλίο του Αγίου Νεκταρίου «Αι οικουμενικαί σύνοδοι της του Χριστού Εκκλησίας, εκδοθέν το πρώτον το 1892)

Οι Εβραίοι-Φαρισαίοι παρά το γεγονός ότι είχαν την Π.Δ. στα χέρια τους τον σταύρωσαν και τον πολεμούν μέχρι σήμερα. Γιαυτό και τους λέει :

44 υμεις εκ του πατρος του διαβολου εστε και τας επιθυμιας του πατρος υμων θελετε ποιειν εκεινος ανθρωποκτονος ην απ αρχης και εν τη αληθεια ουκ εστηκεν οτι ουκ εστιν αληθεια εν αυτω οταν λαλη το ψευδος εκ των ιδιων λαλει οτι ψευστης εστιν και ο πατηρ αυτου
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron