Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

46
dominique έγραψε:
Noμίζω το σωστό είναι να λέμε οτι δεν είχε αποκαλυφθεί πλήρως ,οχι οτι δεν υπήρχε η έννοια,γιατί μου φαίνεται λίγο ακατανόητο εφόσον μιλάει για Θεό να μην εννοούμε την Αγία Τριάδα.

....

Ελπίζω να βοήθησα λίγο.

Σωστά τα λες Dominique...!!!
Εννοείται οτι η Αγία Τριάδα υπάρχει (και διαφαίνεται) και στην Παλαιά Διαθήκη - Η Αλήθεια για τον Τριαδικό Θεό δεν αλλάζει ποτέ). Απλώς δεν είχε αποκαλυφθεί πλήρως στα χρόνια της Παλαιάς Διαθήκης.
Υπάρχουν αρκετές αναφορές "περίεργες" στην Παλαιά Διαθήκη που το αποδεικνύουν...

Πχ. Φιλοξενία του Αβραάμ, που ουσιαστικά λένε οι πατέρες οτι εμφανίστηκε υπό την μορφή των τριών ξένων (αγγέλων) η Αγία Τριάδα στον Αβραάμ.
Ή ο πληθυντικός μέσα στην Παλαιά Διαθήκη (ποιήσωμεν...όχι "ποιήσω"), αλλά και σε άλλα σημεία που αναφέρεται σε κάποιο άλλο πρόσωπο της Αγίας Τριάδας (το Άγιο Πνεύμα).

Μη σας φαίνεται περίεργο.
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

47
Χριστός Ανέστη!!!
LAPTONAS παραθέτει τμήμα από την Εξαήμερο του Μεγάλου Βασιλείου:
"και επεχείρησαν να προσδώσουν εις το κείμενο (της Γραφής) κάποιαν δήθεν «σοβαρότητα» προερχομένη από την διάνοιάν των, και να χρησιμοποιήσουν σειράς παραγωγικών αποδείξεων και αλληγορικάς ερμηνείας. Αλλ’ αυτό σημαίνει ότι θεωρεί κανείς τον εαυτόν του σοφώτερον από τα λόγια του Πνεύματος, και με το πρόσχημα της εξηγήσεως παρεισάγει τας δικάς του αντιλήψεις. Επομένως να εννοούνται όπως εγράφησαν.(Εξαήμερος, τόμος 4ος, Θ΄4. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου)."
Και ο σχολιασμός από τον LAPTONAS:
Βλέπουμε λοιπόν, ότι το "να εννοούνται όπως εγράφησαν" έχει και αυτό την εξαίρεση του…
Καμία εξαίρεση ΔΕΝ δέχεται ο Μέγας Βασίλειος στο "να εννοούνται όπως εγράφησαν" = να παραδεχόμαστε τα της κοσμοποιΐας κατά γράμμα.

Άλλωστε αυτό έμπρακτα το απέδειξε. Προς επίρρωση παραθέτω τα εξής:
Ελέχθη λοιπόν το «εν αρχή εποίησε», δια να διδαχθώμεν, ότι ο κόσμος εδημιουργήθη χωρίς παρέλευσιν χρόνου, αμέσως μόλις εξεφράζετο η βούλησις του Θεού. (Εξαήμερος, τόμος 4ος, Α΄ 25. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).

Κατάλαβες; «Ελέχθη λοιπόν το «εν αρχή εποίησε».
Ξέρεις σε ποια ημέρα αναφέρεται «το εν αρχή εποίησε»; Άσε, μη κουράζεσαι να τη βρεις, θα στην πω εγώ. Αναφέρεται στην πρώτη ημέρα της Δημιουργίας = «ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν». Δηλαδή στη ημέρα που θέλεις να εμφανίσεις τον Μέγα Βασίλειο ότι είναι της γνώμης ότι δεν είναι 24ωρη, αλλά μεγάλη χρονική περίοδος!!!
Για πές μας Μέγα Βασίλειε τώρα, στις 24ωρες ημέρες που χρειάστηκαν για να δημιουργηθεί ο κόσμος, πόσο χρονικό διάστημα απαιτείτο για να πραγματοποιείται η βούληση του Θεού; Μία ώρα, δύο ώρες;
Ο Μέγας Βασίλειος απαντά: «ο κόσμος εδημιουργήθη χωρίς παρέλευσιν χρόνου, αμέσως μόλις εξεφράζετο η βούλησις του Θεού.»

ΑΜΕΣΩΣ λοιπόν, μόλις εξεφράζετο η βούλησις του Θεού!
Παρατίθεται και ένα τμήμα από την Θεία Λειτουργία που έγραψε ο Μέγας Βασίλειος:
…πλάσας γαρ τον άνθρωπον, χούν λαβών από της γής, και εικόνι τη ση, ο Θεός, τιμήσας, τέθεικας αυτόν εν τω παραδείσω…
Όπως αντιλαμβάνεσαι ο Μέγας Βασίλειος, αντιγράφει κατά γράμμα τις περιγραφές της Αγίας Γραφής, και οποιαδήποτε «επιστημονική» θεωρία, συγκρινόμενη με τις αποδεδειγμένες περιγραφές της Αγίας Γραφής, τη χαρακτηρίζει «μωρανθείσαν σοφίαν». Ιδού:
“Δι’ αυτήν λοιπόν την αιτίαν να θεωρήσω τα λόγια του Πνεύματος κατώτερα από την μωρανθείσαν σοφίαν;… Αυτό νομίζω δεν το αντελήφθησαν μερικοί, και επεχείρησαν να προσδώσουν εις το κείμενο (της Γραφής) κάποιαν δήθεν «σοβαρότητα» προερχομένη από την διάνοιάν των, και να χρησιμοποιήσουν σειράς παραγωγικών αποδείξεων και αλληγορικάς ερμηνείας. Αλλ’ αυτό σημαίνει ότι θεωρεί κανείς τον εαυτόν του σοφώτερον από τα λόγια του Πνεύματος, και με το πρόσχημα της εξηγήσεως παρεισάγει τας δικάς του αντιλήψεις. Επομένως να εννοούνται όπως εγράφησαν.(Εξαήμερος, τόμος 4ος, Θ΄4. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
Βεβαίως, το: «Αυτό νομίζω δεν το αντελήφθησαν μερικοί, και επεχείρησαν να προσδώσουν εις το κείμενο (της Γραφής) κάποιαν δήθεν «σοβαρότητα» προερχομένη από την διάνοιάν των», προσαρμόζεται και σε ορισμένους σημερινούς, που υποστηρίζουν, ότι τάχα μπορεί να συμβαδίσει, ως «σοβαρή» εξήγηση της περιγραφής της Αγίας Γραφής, η προερχομένη από την φαντασία των σκοταδιστών, θεωρία της εξέλιξης ή της χρονολόγησης κλπ.!!!

Δηλαδή: Όπως ο επιστημονικός όρος (Κοίταξε εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 097#p67097 ) “Επαγωγική λογική” (και όχι μόνο), δίνει ΕΣΑΕΙ καρπαζιές στην επιστήμη νεογνό, όταν επιχειρεί να εξιχνιάσει θέματα πάνω από το ταβάνι των δυνατοτήτων της, όπως είναι αυτά στα οποία απουσιάζει παντελώς η άμεση παρατήρηση, τοποθετώντας την στην παιχνιδιάρικη καρεκλίτσα της, κάτι ανάλογο κάνει και ο Μέγας Βασίλειος: Χαρακτηρίζει την επιστήμη νεογνό, ΕΣΑΕΙ «μωρανθείσαν σοφίαν», όταν αυτή κλαψουρίζει διαφορετικές απόψεις, από τις κατά γράμμα αποδεδειγμένες περιγραφές της Αγίας Γραφής.
Vassilis_1 έγραψε:
Ας εμπιστευόμαστε λοιπόν τις ερμηνείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία σε ΟΛΑ τα μεγάλα θέματα που μας απασχολούν έχει έγκυρες απαντήσεις που μας προφυλάσσουν από τις αιρέσεις.
LAPTONAS απαντά:
Από που και ως που ο Κολιτσάρας σηκώνει στις πλάτες του όλη την Ορθοδοξία…;
Το αντίθετο συμβαίνει φίλε LAPTONAS. Η Ορθοδοξία σηκώνει στις πλάτες της την ερμηνεία του Κολιτσάρα, με το να την επευλογεί. Άρα η Ορθοδοξία αποδέχεται αυτήν την ερμηνεία:
Εν συνεχεία ο Τριαδικός Θεός είπε καθ' εαυτόν• ας δημιουργήσωμεν τώρα τον άνθρωπον…
“ο Τριαδικός Θεός είπε καθ' εαυτόν•”. Χωρίς πουθενά να αναφέρονται, άλλοι δημιουργοί ή συνδημιουργοί (σύμφωνα με τη φαντασία ορισμένων), τους οποίους ο Τριαδικός Θεός ΔΕΝ έχει ανάγκη.
αιτωλός έγραψε:
Οχι φιλε laptona,ο μεγας Βασιλειος ειναι ξεκαθαρος.Θεωρει την σεληνη αυτοφωτο σωμα
Πράγματι φίλε Αιτωλέ. Ο Μέγας Βασίλειος είναι ξεκάθαρος. Ιδού: (Εξαήμερος, τόμος 4ος, ς΄ 11. Μετάφραση Στέργιου Σάκκου).
…ο δημιουργός των όλων, κατασκευάζοντας τον ήλιον αυτόν ως φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός (= του φωτός που δημιουργήθηκε την Πρώτη ημέρα (Γεν. 1,3) «καὶ εἶπεν ὁ Θεός· γενηθήτω φῶς· καὶ ἐγένετο φῶς.»), τον άναψε…
Ο Μέγας Βασίλειος λοιπόν, εκφράζει τη σωστή θέση. Χαρακτηρίζει ως “φορείον του φωτεινότατου εκείνου φωτός”, ΜΟΝΟ τον ήλιο, όχι και τη σελήνη.
Τώρα αν εσύ θέλεις να ισχυρισθείς ότι ο Μέγας Βασίλειος θεωρεί τη σελήνη αυτόφωτο σώμα, παράπεμψέ μας στο ανάλογο σημείο του βιβλίου.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

48
ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ 1

Ιω. 1,1 Ἐν ἀρχῇ ἦν ὁ Λόγος, καὶ ὁ Λόγος ἦν πρὸς τὸν Θεόν, καὶ Θεὸς ἦν ὁ Λόγος.
Ιω. 1,1 Εις την αρχήν της πνευματικής και υλικής δημιουργίας, άναρχος και προαιώνιος, υπήρχεν ο Υιός και Λογος του Θεού. Και ο Λογος ήτο πάντοτε αχώριστος από τον Θεόν και πλησιέστατα προς αυτόν, και ο Λογος ήτο Θεός απειροτέλειος, όπως ο Πατήρ και το Αγιον Πνεύμα.
Ιω. 1,2 Οὗτος ἦν ἐν ἀρχῇ πρὸς τὸν Θεόν.
Ιω. 1,2 Αυτός υπήρχεν εις την αρχήν της δημιουργίας ηνωμένος προς τον Θεόν.
Ιω. 1,3 πάντα δι᾿ αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν.
Ιω. 1,3 Ολα τα δημιουργήματα έγιναν δι' αυτού και χωρίς αυτόν δεν έλαβε ύπαρξιν κανένα, από όσα έχουν γίνει.
Ιω. 1,4 ἐν αὐτῷ ζωὴ ἦν, καὶ ἡ ζωὴ ἦν τὸ φῶς τῶν ἀνθρώπων.
Ιω. 1,4 Εις αυτόν υπήρχε ζωή και ως άπειρος πηγή ζωής εδημιούργησε και διατηρεί κάθε ζωήν. Δια δε τους ανθρώπους δεν είναι μόνον η φυσική ζωη, αλλά και το πνευματικόν φως, που φωτίζει τον νουν των εις κατανόησιν και αποδοχήν της αληθείας.
Ιω. 1,5 καὶ τὸ φῶς ἐν τῇ σκοτίᾳ φαίνει, καὶ ἡ σκοτία αὐτὸ οὐ κατέλαβεν.
Ιω. 1,5 Και το φως λάμπει μέσα στο σκοτάδι και το σκοτάδι δεν ημπόρεσε ποτέ να το επισκιάση και το εξουδετερώση.


«ὁ Πατήρ διά τοῦ Υἱοῦ ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ τά πάντα ποιεῖ»

Ο Θεος δεν χρειαζοταν βοηθους για να φτιαξει τον ανθρωπο. Η αποψη στην προηγουμενη δημοσιευση δεν εχει κανενα απολυτως ερεισμα στη γραφη . Ζωη εχει μονο ο Θεος και μονο Αυτος μπορει να δωσει.

Β) Τα δημιουργήματα που ο Θεός επιτρέπει να δημιουργήσουν, χωρίς την εντολή Του, παρά μόνο με την ανοχή Του.
Εμείς για παράδειγμα δημιουργούμε του κόσμου τα πράγματα, από σπιρτόκουτα μέχρι διαστημικούς σταθμούς, ακόμη και κλώνους ανθρώπων και DNA, ζωή δηλαδή, με την ανοχή του Θεού.
Δεν εχει δημιουργησει ποτε ο ανθρωπος DNA . Αυτο που καναμε ειναι να τροποποιησουμε DNA. O ανθρωπος δεν θα μπορεσει ποτε να φτιαξει ζωη διοτι, ἐν Αὐτῷ ζωὴ ἦν. Αλλο ειναι να φτιαξεις ζωη και αλλο να τροποποιησεις την ηδη υπαρχουσα ζωη.

Και λέει δηλαδή ο Θεός ( Ελοχίμ είναι η λέξη στο Εβραϊκό κείμενο που χρησιμοποιείται για το "Θεός", οπότε το "και είπεν ο Θεός" στο πρωτότυπο είναι " και είπεν Ελοχίμ" ) ότι ο Αδάμ έγινε όπως ένας από "εμάς"; Ποιους "εμάς"; Τον Πατέρα, τον Υϊό και το άγιο Πνεύμα;
Λέει ότι ο Αδάμ έγινε ίδιος με τον Πατέρα Θεό (!!! πως γίνεται αυτό;), το Χριστό (που δεν υπήρχε στην Παλαιά Διαθήκη είπαμε), και το Άγιο Πνεύμα; (Στέκει (και) αυτό; έχει το άγιο Πνεύμα χέρια, πόδια, κεφάλι κλπ; Εγώ για λευκό περιστέρι το ήξερα να προσομοιάζεται).
Δεν λεει για το Χριστο αλλα για τον Υιο. Το κατ εικονα και καθ ομοιωσιν δεν αναφερεται στα χερια και στα ποδια ωστε να μη ταιριαζουν στο περιστερι , αλλα στα ψυχικα ιδιωματα.

Νομίζω, νομίζεις, νομίζει. Το σωστό δεν είναι πάντα αυτό που εμείς νομίζουμε, έτσι; Γι αυτό και συζητάμε και ανταλλάσσουμε απόψεις, ώστε να προσεγγίσουμε καλύτερα το "σωστό".
Εσένα τώρα μπορεί να σου φαίνεται "ακατανόητο εφόσον μιλάει για Θεό να μην εννοούμε την Αγία Τριάδα", το γεγονός όμως είναι ότι στην εποχή που γράφτηκε η Γέννεση της Παλαιάς Διαθήκης, δεν υπήρχε ο Υϊός, άρα και η έννοια της Τριαδικής υπόστασης του Θεού.
Οπότε κατά ποία έννοια και με ποιά λογική θα μπορούσε ο συγγραφέας του συγκεκριμένου χωρίου (που ήταν Εβραίος λόγιος-ραβίνος και ως γνωστόν στους Εβραίους δεν υπάρχει η έννοια της Αγίας Τριάδος), να εννοεί την Αγία Τριάδα χρησιμοποιώντας πληθυντικό;
Οι συγγραφεις της αγιας γραφης γραφουν κατ εμπνευση του Θεου πραγματα η μυστηρια τα οποια πολλες φορες δεν μπορουσαν να κατανοησουν.

Μια ερωτηση. Εχεις βρει καποιον ορθοδοξο θεολογο που να εχει εκφρασει αποψεις παρομοιες με αυτες που εκφραζεις ; Αν μπορεις δωσε μας πληροφοριες επι αυτων, αν υπαρχουν.
καί συγκόψουσι τάς μαχαίρας αυτών είς άροτρα καί τάς ζιβύνας αυτών είς δρέπανα, καί ού λείψετε έθνος επ έθνος μάχαιραν, καί ού μή μάθωσιν έτι πολεμείν (Προφητης Ησαιας β 4 )

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

49
omg έγραψε: Υπάρχουν αρκετές αναφορές "περίεργες" στην Παλαιά Διαθήκη που το αποδεικνύουν...
Σωστά, στον παρακάτω ψαλμό φαίνεται πως ο βασιλιάς Δαυιδ γνωρίζει για τα Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος.

εἶπεν κύριος τῷ κυρίῳ μου κάθου ἐκ δεξιῶν μου ἕως ἂν θῶ τοὺς ἐχθρούς σου ὑποκάτω τῶν ποδῶν σου;


Είπε ο Κύριος (Πατήρ) στον Κύριό μου (Υιος).

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Πρώτο

50
dominique έγραψε:Νομίζω οτι καλό θα ήταν να ανοιξει νεο θέμα σχετικά με ....
Σχετικά με τις αναφορές της Αγίας Τριάδος στην Π.Δ. (αν δηλαδή μιλάει πράγματι για την Αγία Τριάδα όταν αναφέρεται στο Ά Πληθυντικό) μεταφέρθηκε εδώ -> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 78&t=16048
Σχετικά με τις αναφορές στα κείμενα της Γένεσις, και του Μέγα Βασιλείου για "αυτόφωτη Σελήνη" - Φωστήρες μεταφέρθηκε εδώ -> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 78&t=16057
Σχετικά με την χρονολόγηση του κόσμου μας και της γης "από κτίσεως Κόσμου" μεταφέρθηκε εδώ -> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 78&t=16048
Σχετικά με το πως ακριβώς δημιουργήθηκε ο άνθρωπος μεταφέρθηκε εδώ ->
http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 88&t=15143

Σε αυτό το σημείο νομίζω ότι τα περισσότερα ερωτήματα που τέθηκαν έχουν αναπτυχθεί αρκετά και βρίσκονται στο ανάλογο νήμα το οποίο επιτρέπει περισσότερη επι μέρους συζήτηση, συνεπώς θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συμμετέχοντες για τις πολύ σημαντικές τοποθετήσεις τους σχετικά με το Πρώτο κεφάλαιο της Γένεσις.

Επιστρέφουμε μόλις (και αν) δημιουργηθούν νέες απορίες. :0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Τρίτο

51
Στο 3:22 υπάρχει το εξής ενδιαφέρον σημείο: ο Θεός λέει στον πληθυντικό " ἰδοὺ ᾿Αδὰμ γέγονεν ὡς εἷς ἐξ ἡμῶν" που σημαίνει: Δέστε, ο Αδάμ έγινε σαν ένας από εμάς.

Εμάς ; Τι εννοεί εδώ ;
Απαντήθηκε μερικώς εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 78&t=16048

Γιατί όμως ο Θεός λέει εδώ ότι ο Αδάμ "έγινε σαν εμάς" ; Από που και ως που έγινε σαν την Αγία Τριάδα ο Αδάμ; Άρα το φίδι είχε δίκιο λέγοντας ότι αν φάει ο Αδάμ με την Έυα το μήλο θα γίνουν σαν Θεοί....;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Τρίτο

52
Σχετικά με το "μήλο" μια επισήμανση αν μου επιτρέπεις --> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 504#p45504
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Τρίτο

53
Γεν. 3,2 καὶ εἶπεν ἡ γυνὴ τῷ ὄφει· ἀπὸ καρποῦ τοῦ ξύλου τοῦ παραδείσου φαγούμεθα,
Γεν. 3,3 ἀπὸ δὲ τοῦ καρποῦ τοῦ ξύλου, ὅ ἐστιν ἐν μέσῳ τοῦ παραδείσου, εἶπεν ὁ Θεός, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ, οὐ δὲ μὴ ἅψησθε αὐτοῦ, ἵνα μὴ ἀποθάνητε. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 504#p45504
Ειναι πολυ σημαντικο γιαυτο το τονιζω.Επισημανες τον καρπο του 2ου στιχου,ενω μας ενδιαφερει ο καρπος του 3ου στιχου.Εμμεσα απαντω και στον Πλατωνα,γιατι ο καρπος του 2ου που ειναι της ζωης επιτρεπονταν να φανε,ενω απο τον καρπο του 3ου οχι

Κώδικας: Επιλογή όλων

Γεν. 2,17           ἀπὸ δὲ τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ· ᾗ δ᾿ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, θανάτῳ ἀποθανεῖσθε.

Re: Ας ερευνήσουμε τη Γένεσις - Κεφάλαιο Τρίτο

54
dominique έγραψε:Σχετικά με το "μήλο" μια επισήμανση αν μου επιτρέπεις --> http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 504#p45504
dominique έγραψε:Μιας και αναφερθήκαμε στο παράδεισο ,ας δούμε και μια άλλη αλλοίωση της θρησκευτικής παραδόσεως.

Οπως γνωρίζουμε ο Θεός δημιούργησε τον Αδαμ και την Ευα και τους έδωσε εντολή να μην φάνε απο το δέντρο της γνώσης του καλού και κακού,ήρθε λοιπόν το φίδι και είπε στην Ευα να φαει το μήλο γιατι ο Θεός τους είπε ψέμματα και θα γινόντουσαν θεοί.
Σωστα;

Και όμως λάθος!

Το μήλο δεν αναφέρεται πουθενα στο βιβλίο της Γεννήσεως,ως ο απαγορευμένος καρπός,απλά αναφέρεται η λέξη καρπός.


Ὁ δὲ ὄφις ἦν φρονιμώτατος πάντων τῶν θηρίων τῶν ἐπὶ τῆς γῆς, ὧν ἐποίησε Κύριος ὁ Θεός. καὶ εἶπεν ὁ ὄφις τῇ γυναικί· τί ὅτι εἶπεν ὁ Θεός, οὐ μὴ φάγητε ἀπὸ παντὸς ξύλου τοῦ παραδείσου;
Γεν. 3,2 καὶ εἶπεν ἡ γυνὴ τῷ ὄφει· ἀπὸ καρποῦ τοῦ ξύλου τοῦ παραδείσου φαγούμεθα,
Γεν. 3,3 ἀπὸ δὲ τοῦ καρποῦ τοῦ ξύλου, ὅ ἐστιν ἐν μέσῳ τοῦ παραδείσου, εἶπεν ὁ Θεός, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ, οὐ δὲ μὴ ἅψησθε αὐτοῦ, ἵνα μὴ ἀποθάνητε.
Γεν. 3,4 καὶ εἶπεν ὁ ὄφις τῇ γυναικί· οὐ θανάτῳ ἀποθανεῖσθε·
Γεν. 3,5 ᾔδει γὰρ ὁ Θεός, ὅτι ᾗ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, διανοιχθήσονται ὑμῶν οἱ ὀφθαλμοὶ καὶ ἔσεσθε ὡς θεοί, γινώσκοντες καλὸν καὶ πονηρόν.
Γεν. 3,6 καὶ εἶδεν ἡ γυνή, ὅτι καλὸν τὸ ξύλον εἰς βρῶσιν καὶ ὅτι ἀρεστὸν τοῖς ὀφθαλμοῖς ἰδεῖν καὶ ὡραῖόν ἐστι τοῦ κατανοῆσαι, καὶ λαβοῦσα ἀπὸ τοῦ καρποῦ αὐτοῦ ἔφαγε· καὶ ἔδωκε καὶ τῷ ἀνδρὶ αὐτῆς μετ᾿ αὐτῆς, καὶ ἔφαγον.


Η επικράτηση της λέξης μήλου ,ως απαγορευμένου καρπού,μάλλον έγινε κατα την μετάφραση της ΠΔ στην λατινική γλώσσα απο την εβραική(Vulgate στα τέλη του 405μ.Χ.) ,οπου συγχέονται οι λέξεις κακό και μήλο.

Στα λατινικά το μήλο ("mālum") και το κακό ("malum"),οι λέξεις είναι ολόιδιες εκτός απο τον τόνο,που αλλάζει και όλη την έννοια.
Eκτοτε εχει χρησιμοποιηθεί και διαδοθεί λανθασμένα παγκοσμίως το μήλο ως η αιτία της πτωσεως των πρωτοπλάστων και έχει ενσωματωθεί στις θεωρίες οτι όλες οι θρησκείες και μυθολογίες είναι αντιγραφές λόγω της χρήσης του μήλου σε πολλές απο αυτές.

Απόσπασμα απο άρθρο του Σ.Φωτίου
Το μήλο

Κάθε άνθρωπος ερχόμενος στη ζωή έχει δύο υπαρξιακές επιλογές: να βιώσει τη ζωή ως αρμονική ενότητα με τον Θεό, και, κατ΄ επέκταση, με τον εαυτό του, το συνάνθρωπό του και τη φύση, ή, αρνούμενος την ενότητα αυτή, να βιώσει την υπάνθρωπη φιλαυτία. Τα πρώτα κεφάλαια της Παλαιάς Διαθήκης, της «Γενέσεως», παρουσιάζουν τις δύο αυτές υπαρξιακές επιλογές με τρόπο ανθρωπομορφικό -δηλαδή με λέξεις και εικόνες που μπορούν εύκολα να κατανοηθούν: Στο μέσο του παραδείσου υπάρχουν δύο δέντρα, «το δέντρο της ζωής» και «το δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού». Ο άνθρωπος καλείται να επιλέξει να τρέφεται -να ζει δηλαδή- μόνο από το πρώτο -να έχει εμπειρία μόνο του καλού, της αδελφοσύνης, της αγάπης. Τυχόν τροφή του -στάση ζωής- από το δεύτερο δέντρο θα τον οδηγήσει στην εμπειρία του κακού, της διάσπασης, της βίας.



Στη λατινική μετάφραση της Αγίας Γραφής η λέξη «κακό», της φράσης «δέντρο της γνώσης του καλού και του κακού», μεταφράζεται σωστά ως malum (=κακό). Η ίδια όμως λέξη malum σημαίνει και μήλο. Λόγω της σύμπτωσης αυτής δημιουργήθηκε η διαδεδομένη εντύπωση ότι οι πρωτόπλαστοι αμάρτησαν τρώγοντας… ένα μήλο.
Πολύ καλό σχόλιο, διότι πράγματι πουθενά δεν υπάρχει μήλο, αλλά υπάρχει "καρπός". Τελικά ο "απαγορευμένος καρπός" τι συμβολίζει ;
αιτωλος έγραψε:
Γεν. 3,2 καὶ εἶπεν ἡ γυνὴ τῷ ὄφει· ἀπὸ καρποῦ τοῦ ξύλου τοῦ παραδείσου φαγούμεθα,
Γεν. 3,3 ἀπὸ δὲ τοῦ καρποῦ τοῦ ξύλου, ὅ ἐστιν ἐν μέσῳ τοῦ παραδείσου, εἶπεν ὁ Θεός, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ, οὐ δὲ μὴ ἅψησθε αὐτοῦ, ἵνα μὴ ἀποθάνητε. - See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 504#p45504
Ειναι πολυ σημαντικο γιαυτο το τονιζω.Επισημανες τον καρπο του 2ου στιχου,ενω μας ενδιαφερει ο καρπος του 3ου στιχου.Εμμεσα απαντω και στον Πλατωνα,γιατι ο καρπος του 2ου που ειναι της ζωης επιτρεπονταν να φανε,ενω απο τον καρπο του 3ου οχι

Κώδικας: Επιλογή όλων

Γεν. 2,17           ἀπὸ δὲ τοῦ ξύλου τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν, οὐ φάγεσθε ἀπ᾿ αὐτοῦ· ᾗ δ᾿ ἂν ἡμέρᾳ φάγητε ἀπ᾿ αὐτοῦ, θανάτῳ ἀποθανεῖσθε.
από που φαίνεται ότι επιτρεπόταν να φάει από το καρπό της ζωής ; Από ότι βλέπω στο 3:22-24 ο Θεός ακριβώς προκειμένου για να μην "εκτείνη την χείρα αυτού" ο Αδάμ τον εξ αποστέλλει εκτός παραδείσου.

22 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἰδοὺ ᾿Αδὰμ γέγονεν ὡς εἷς ἐξ ἡμῶν, τοῦ γινώσκειν καλὸν καὶ πονηρόν· καὶ νῦν μή ποτε ἐκτείνῃ τὴν χεῖρα αὐτοῦ καὶ λάβῃ ἀπὸ τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς καὶ φάγῃ καὶ ζήσεται εἰς τὸν αἰῶνα. 23 καὶ ἐξαπέστειλεν αὐτὸν Κύριος ὁ Θεὸς ἐκ τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς ἐργάζεσθαι τὴν γῆν, ἐξ ἧς ἐλήφθη. 24 καὶ ἐξέβαλε τὸν ᾿Αδὰμ καὶ κατῴκισεν αὐτὸν ἀπέναντι τοῦ παραδείσου τῆς τρυφῆς καὶ ἔταξε τὰ Χερουβὶμ καὶ τὴν φλογίνην ρομφαίαν τὴν στρεφομένην φυλάσσειν τὴν ὁδὸν τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς.

και για ποια φλόγινη ρομφαία μιλάει εδώ η οποία φυλάσσει την "οδό του ξύλου της ζωής" ;;;; Δηλαδή υπάρχει περίπτωση να πάει κάποιος προς το δέντρο της ζωής αλλά το φυλάει κάποιου είδους ρομφαία ; αλληγορικά ή κυριολεκτικά ;

:0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”

cron