Σίβυλλα Ερυθραία: Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός

10
Σε αυτό το θέμα εξετάζεται η ακροστιχίδα που αποδίδεται στην Σίβυλλα της Ερυθραία, για την οποία μίλησε ο Μέγας Κωσταντίνος, η Αγία Αικατερίνη και άλλοι Άγιοι με σκοπό να υποστηρίξουν ότι υπήρξε θεία αποκάλυψη περί της Δευτέρας Παρουσίας ακόμα και στους Εθνικούς (τους Έλληνες-Ρωμαίους). Έχει σημασία αυτό το θέμα; - θα μου πείτε. Έχει, διότι αν η έλευση του Θεανθρωπου είναι πανανθρώπινη τότε θα πρέπει να υπήρξε αποκάλυψη σε όλους τους λαούς (Έλληνες, Πέρσες κτλ). Αν η έλευση του Θεανθρώπου ήταν αποκλειστικό προνόμιο των Ιουδαίων προφητών τότε δεν αφορά τους υπόλοιπους λαούς. Το πρόβλημα στην συγκεκεριμένη περίπτωση είναι ότι διακυβέβονται πολλά και κατά συνέπεια εμπλέκεται πολύ ψεύδος, μη ανικειμενικότητα, παραχάρξη, παραπληροφόρηση κ.α. πολλά και μάλιστα από την αρχαιότητα εως τώρα. Θεωρέιται γενικώς ένα πολύ δύσκολο θέμα, για έμπειρους ερευνητές θεολόγους κι ιστορικούς. Ας δούμε λοιπόν : 
__________________________________________________________
Στην αριστερή ακροστιχίδα σχηματίζονται οι λέξεις ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΕΙΣΤΟΣ ΘΕΟΥ ΥΙΟΣ ΣΩΤΗΡ ΣΤΑΥΡΟΣ.
Εικόνα
Εικόνα

Το ερώτημα μου είναι : γιατί γράφει "Χρειστός" και όχι "Χριστός" ; Δηλαδή ήταν ανορθόγραφη η Σίβυλλα η Ερυθραία της αρχαιότητας ;

Για παράδειγμα σε αλλα κείμενα, όπως π.χ. σε αυτό βλέπουμε επίσης την υπαρξη της λέξης "Χρειστιανός" και "Χριστιανός" ως δύο διαφορετικές λέξεις με προφανώς διαφορετική σημασία. Τοποθετώ απόσπασμα πατρολογία που θεωρείται 100% έγγυρη (όχι κάποιο ψευτοπεριοδικό):
αι γυναικες ομοιως εγκρατευονται ελπιδος γαρ μεγαλης αντεχονται της μελλουσης αλλα και δουλους η παιδισκας εαν εχωσιν η τεκνα πειθουσιν αυτους χρειστιανους γενεσθαι
Πηγή : http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
 
 
 
γιατί λοιπόν σε αυτά τα αρχαία κείμενα αναφέρουν "χριστιανούς" και "χρειστιανούς" ;

:hmmm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

11
Δεν ξέρω γιατί αλλά ξέρουμε όμως οτι "Mesiah" = Μεσίας = Αυτός που έχει το "Χρίσμα" = Κεχρισμένος = Χριστός = Μεσίας (στα Ελληνικά "Χριστός").

Άρα "Χριστός" είναι και όχι "Χρειστός".
(δηλαδή Κεχρισμένος - αυτός που έχει το Χρίσμα. Και αυτό φαίνεται από ΟΛΕΣ τις υπόλοιπες αναφορές ως "Χριστός" και όχι ως "Χρειστός", καθώς επίσης και από το γεγονός οτι όλοι (οι άλλοι) τον αναφέρουν ως "Χριστό", μέχρι σήμερα)
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

12
Εγώ διαβάζω Χριστιανοί με ι....

2.1 Τούτων οὕτως εἰρημένων περὶ θεοῦ, καθὼς ἐμὲ ἐχώρησε περὶ αὐτοῦ
λέγειν, ἔλθωμεν καὶ ἐπὶ τὸ ἀνθρώπινον γένος, ὅπως ἴδωμεν, τίνες αὐτῶν μετέχουσι
τῆς ἀληθείας καὶ τίνες τῆς πλάνης. 2.2 φανερὸν γάρ ἐστιν ἡμῖν, ὦ βασιλεῦ, ὅτι τρία
γένη εἰσὶν ἀνθρώπων ἐν τῷδε τῷ κόσμῳ. ὧν εἰσὶν οἱ τῶν παρ' ὑμῖν λεγομένων θεῶν
προσκυνηταὶ καὶ Ἰουδαῖοι καὶ Χριστιανοί·


15.1 Οἱ δὲ Χριστιανοὶ γενεαλογοῦνται ἀπὸ τοῦ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ. οὗτος
δὲ ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ τοῦ ὑψίστου ὁμολογεῖται ἐν πνεύματι ἁγίῳ
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
Εικόνα

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

13
GLADIATOR έγραψε: Εγώ διαβάζω Χριστιανοί με ι....

2.1 Τούτων οὕτως εἰρημένων περὶ θεοῦ, καθὼς ἐμὲ ἐχώρησε περὶ αὐτοῦ
λέγειν, ἔλθωμεν καὶ ἐπὶ τὸ ἀνθρώπινον γένος, ὅπως ἴδωμεν, τίνες αὐτῶν μετέχουσι
τῆς ἀληθείας καὶ τίνες τῆς πλάνης. 2.2 φανερὸν γάρ ἐστιν ἡμῖν, ὦ βασιλεῦ, ὅτι τρία
γένη εἰσὶν ἀνθρώπων ἐν τῷδε τῷ κόσμῳ. ὧν εἰσὶν οἱ τῶν παρ' ὑμῖν λεγομένων θεῶν
προσκυνηταὶ καὶ Ἰουδαῖοι καὶ Χριστιανοί·


15.1 Οἱ δὲ Χριστιανοὶ γενεαλογοῦνται ἀπὸ τοῦ κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ. οὗτος
δὲ ὁ υἱὸς τοῦ θεοῦ τοῦ ὑψίστου ὁμολογεῖται ἐν πνεύματι ἁγίῳ
http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
 
στη πρώτη σελίδα (σειρά 14) είναι αυτό που τοποθέτησα και είναι γραμμένο με έψιλον ιώτα = χρειστιανοί
αι γυναικες ομοιως εγκρατευονται ελπιδος γαρ μεγαλης αντεχονται της μελλουσης αλλα και δουλους η παιδισκας εαν εχωσιν η τεκνα πει θουσιν αυτους χρειστιανους γενεσθαι
Εντοπίζεται εδώ η εξής διαφορά, ανάμεσα στα δύο, το χρειστιανοί γράφεται με μικρό χ, ενώ το Χριστιανοί με κεφαλαίο Χ. Προφανώς το "χρειστιανοί" είναι επίθετο που έχει συγκεκριμένη σημασία... ενώ το "Χριστιανοί" αφορά εκείνους που φυλάσσουν τις εντολές του Χριστού. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

14
ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΕΙΣΤΟΣ ΘΕΟΥ ΥΙΟΣ ΣΩΤΗΡ ΣΤΑΥΡΟΣ
χρεία θηλυκό (ιωνικός τύπος χρείη]]) -> χρεία < χράομαι < χράω (το χρησμοδοτώ, χρειάζομαι, χρησιμοποιώ)

χρειώδης -> ο απαραίτητος, πιο συνηθισμένο στον ουσιαστικοποιημένο πληθυντικό του ουδετέρου, τα χρειώδη, τα απαραίτητα, τα προς το ζην. ο μέσος Ελληνας στερείται πολλά και μεγάλη μερίδα του πληθυσμού στερείται και τα χρειώδη

Άρα Ιησούς χρειστός σημαίνει ο Ιησούς που έχει την χρησμοδοτεί, ο απαραίτητος, ο χρειαστός με ρίζα την λέξη χρεία στον Ιωνικό τύπο (Ίωνες = Έλληνες).

Η Ιωνική διάλεκτος είναι μία από τις διαλέκτους της αρχαίας ελληνικής γλώσσας, που εντοπιζόταν κυρίως στο κεντρικό τμήμα των παραλίων της Μικράς Ασίας (Ιωνία),
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

15
Αγαπητέ LAPTONA δεν υπάρχει κάτι τέτοιο που ισχυρίζεσαι,
οι πηγές το δεικνύουν
http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... apter%3D27
http://www.earlychurchtexts.com/main/ar ... logy.shtml

Κάτι ίσως έχεις κατά νού και θέλεις να αποδείξεις.....πρόσεξε την πλάνη.

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΕ Ι.
Εικόνα

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

16
στο πρωτότυπο http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
μέτρα 14 σειρές και διάβασε το απόσπασμα που λέει : "τεκνα πειθουσιν αυτους χρειστιανους γενεσθαι"

Οι πηγές που δίνεις εσύ όπως αυτή δεν περιέχει το πρόλογο αλλά ξεκινάει από το 1.1. : http://www.earlychurchtexts.com/main/ar ... logy.shtml

Η άλλη πηγή που παραθέτεις είναι του Ιωάννη Δαμασκού. http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... apter%3D27

Το ότι αναφέρουν τους Χριστιανούς με ιώτα δεν έχει σχέση με το θέμα εδώ. Εννοείται ότι οι Χριστιανοί είναι με ιώτα. Το θέμα είναι γιατί η Σίβυλλα το έγραψε με έψιλον γιώτα
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

17
LAPTONAS έγραψε: Μπες εδώ που είναι το πρωτότυπο http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
μέτρα 14 σειρές και διάβασε το απόσπασμα που λέει : "τεκνα πειθουσιν αυτους χρειστιανους γενεσθαι"

Οι πηγές που δίνεις εσύ όπως αυτή δεν περιέχει το πρόλογο αλλά ξεκινάει από το 1.1. : http://www.earlychurchtexts.com/main/ar ... logy.shtml

Η άλλη πηγή που παραθέτεις είναι του Ιωάννη Δαμασκού. http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... apter%3D27
 
 
Αυτό σου κάνω γνωστό και σου αναφέρω πως
ο΄΄ πρόλογος΄΄ που αναφέρεις δεν ανήκει στο κείμενο...απλό δεν είναι;
Εικόνα

Re: Ιησούς Χριστός ή Ιησούς Χρειστός ;

18
GLADIATOR έγραψε:
LAPTONAS έγραψε: Μπες εδώ που είναι το πρωτότυπο http://khazarzar.skeptik.net/pgm/PG_Mig ... gmenta.pdf
μέτρα 14 σειρές και διάβασε το απόσπασμα που λέει : "τεκνα πειθουσιν αυτους χρειστιανους γενεσθαι"

Οι πηγές που δίνεις εσύ όπως αυτή δεν περιέχει το πρόλογο αλλά ξεκινάει από το 1.1. : http://www.earlychurchtexts.com/main/ar ... logy.shtml

Η άλλη πηγή που παραθέτεις είναι του Ιωάννη Δαμασκού. http://www.perseus.tufts.edu/hopper/tex ... apter%3D27

Ας μπει και κάποιος άλλος να μας πει τη γνώμη του γιατί δεν γίνετε άλλα να βλέπω εγώ και άλλα ο Gladiator
Αυτό σου κάνω γνωστό και σου αναφέρω πως
ο΄΄ πρόλογος΄΄ που αναφέρεις δεν ανήκει στο κείμενο...απλό δεν είναι;
άλλο αυτό και άλλο να λες ότι δεν είναι γραμμένο με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί

Μπορώ να το δεχτώ ότι ο πρόλογος δεν ανήκει στο κεντρικό κείμενο γιατί ο πρόλογος αυτός δεν έχει τονισμό ενώ το κείμενο μετά το 1.1. τονίζεται κανονικά... συνεπώς κάποιος άλλος έγραψε τον πρόλογο.

γιατί λοιπόν έγραψε με έψιλον ιώτα το χρ(ε)ιστιανοί αυτός ο άλλος;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron