Re: Περι του βωμού Αγνώστω Θεώ

19
Αγαπητέ φίλε Grecko πολυ καλημέρα,
Η Ιλιάδα και η Οδύσσεια είναι επικά ποιήματα, δεν είναι ιστορική καταγραφή γεγονότων. Ανήκουν μάλιστα πρώτη καταγεγραμμένη και αρτιότερη μορφή τραφωδίας.
Αμφισβητήται αν και τα δυο έργα ανήκουν στον ίδιο δημιουργό, όπως επίσης δίνεται και μεγάλη χρονική απόκλισης του ενός έργου απο το άλλο. Όσο για τον Όμηρο, λέγεται ότι υπήρξαν πολλοί και όχι ένας. Πότε γράφτηκαν? γύρω στον 8ο αιώνα π.Χ.!!!!!!!

......Ο Θεός, ο οποίος εποίησε τον κόσμον και όλα, όσα υπάρχουν μέσα εις τον κόσμον, αυτός μη εξαρτώμενος από κανένα άλλον, αλλ’ υπάρχων από τον εαυτόν του απόλυτος Κύριος του ουρανού και της γης, δεν κατοικεί εις ναούς, που κατασκευάζονται από χέρια ανθρώπων, όπως είναι και οι μαρμάρινοι αυτοί ναοί, τους οποίους κατασκεύασαν οι καλλιτέχνες σας.
...........δεν πρέπει να νομίζουμε, ότι η θεότης είναι ομοία προς τα άψυχα και τα νεκρά, προς χρυσόν δηλαδή ή άργυρον ή μάρμαρον, που έχουν χαραχθή και πελεκηθή υπό της γλυπτικής τέχνης και της καλλιτεχνικής φαντασίας και επινοήσεως ανθρώπου εις μαρμάρινα ή αργυρά ή χρυσά αγάλματα και είδωλα.

Αν δεις προσεκτικότερα έγραψα ότι το "ζουμί" του λόγου ήταν "Ω άνδρες Αθηναίοι, φτιάχνετε ναούς και λατρεύετε τους θεούς σας και φτιάχνετε αγάλματα και τα λατρεύετε σα να κατοικεί μέσα τους ο θεός".
Κρίνοντας απο τα παραπάνω.

Η απόδοση τιμής σε αγάλματα με θυσίες και σπονδές ή και χειρότερα και κατ' επέκταση στις υποτιθέμενες θεότητες οι οποίες μίλαγαν μέσω των αγαλμάτων,οι οποίες τώρα εξαφανίστηκαν , είναι προσβλητικό για όποιον μετέχει της ελληνικής παιδείας και δεν αντιλαμβάνομαι την συνεχή προπαγανδιστική κατηγορία εναντίον του Χριστιανισμού ως εχθρό και καταστροφέα του Ελληνισμού.

Αυτό είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο το οποίο θεωρώ ότι έχει αναλυθεί αρκετά μέσα σε αυτόν το ιστιότοπο και απο την μία πλευρά και απο την άλλη. Αν εσύ, προσωπικά έχεις μελετήσει την αρχαία ελληνική γραμματεία και κατέληξες στο συμπέρασμα ότι αυτοί οι άνθρωποι φιλοτεχνούσαν αγάλματα, ξόανα και ναούς για να κατοικήσουν μέσα τους θεοί...... τότε δεν μπορώ να πω τίποτε άλλο.
Για τα ίδια ακριβώς θα μπορούσε ένας αδαείς "Ελληνολάτρης" να κατηγορίσει τους σημερινούς Χριστιανούς.

Κατα την άποψή μου εκεί απέτυχε ο χριστιανισμός και χώρισε τους εθνικούς απο τους οπαδούς του Χριστού.
Δεν συζητάμε για Ρωμαίους, Αιγύπτιους, Ινδούς κλπ μιλάμε για Έλληνες.

Όσο για τις υποτιθέμενες θεότητες που τώρα εξαφανίστηκαν, νομίζεις ότι εξαφανίστηκαν. Και ο Δίας - Ζεύς που Διαχωρίζει και Ζεύγει υπάρχει και η Ήρα αήρ υπάρχει και η Μητέρα Γαία υπάρχει και ο Αιθήρ κλπ κλπ υπάρχουν και θα υπάρχουν όσο υπάρχει αυτό το στολίδι.

Όπως υπάρχουν πολυμαθείς αμόρφωτοι "Ελληνολάτρες" οι οποίοι παραποιούν την Βίβλο, έτσι υπάρχουν και πολυμαθείς αμόρφωτοι χριστιανοί οι οποίοι παραποιούν την ελληνική γραμματεία. Μοναδικό όπλο είναι η προσωπική μελέτη και όχι το "έτοιμο φαγητό".
Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σου.


"Αρχή παιδείας η των ονομάτων επισκεψις"

Re: Περι του βωμού Αγνώστω Θεώ

20
Δεν υπάρχει αμφισβήτηση για το αν υπήρχαν βωμοί για Αγνώστους Θεούς. Φυσικά και υπήρχανε.
(Παυσανίας, Ελλάδος περιήγησις, «Αττικά», 1: 4)
1.1.4ἔστι δὲ καὶ ἄλλος Ἀθηναίοις ὁ μὲν ἐπὶ Μουνυχίᾳ λιμὴν καὶ Μουνυχίας ναὸς Ἀρτέμιδος, ὁ δὲ ἐπὶ Φαληρῷ, καθὰ καὶ πρότερον εἴρηταί μοι, καὶ πρὸς αὐτῷ Δήμητρος ἱερόν. ἐνταῦθα καὶ Σκιράδος Ἀθηνᾶς ναός ἐστι καὶ Διὸς ἀπωτέρω, βωμοὶ δὲ θεῶν τε ὀνομαζομένων Ἀγνώστων καὶ ἡρώων καὶ παίδων τῶν Θησέως καὶ Φαληροῦ· τοῦτον γὰρ τὸν Φαληρὸν Ἀθηναῖοι πλεῦσαι μετὰ Ἰάσονός φασιν ἐς Κόλχους. ἔστι δὲ καὶ Ἀνδρόγεω βωμὸς τοῦ Μίνω, καλεῖται δὲ Ἥρωος· Ἀνδρόγεω δὲ ὄντα ἴσασιν οἷς ἐστιν ἐπιμελὲς τὰ ἐγχώρια σαφέστερον ἄλλων ἐπίστασθαι. 1.1.5ἀπέχει δὲ σταδίους εἴκοσιν ἄκρα Κωλιάς· ἐς ταύτην φθαρέντος τοῦ ναυτικοῦ τοῦ Μήδων κατήνεγκεν ὁ κλύδων τὰ ναυάγια. Κωλιάδος δέ ἐστιν ἐνταῦθα Ἀφροδίτης ἄγαλμα καὶ Γενετυλλίδες ὀνομαζόμεναι θεαί· δοκῶ δὲ καὶ Φωκαεῦσι τοῖς ἐν Ἰωνίᾳ θεάς, ἃς καλοῦσι Γενναΐδας, εἶναι ταῖς ἐπὶ Κωλιάδι τὰς αὐτάς. —ἔστι δὲ κατὰ τὴν ὁδὸν τὴν ἐς Ἀθήνας ἐκ Φαληροῦ ναὸς Ἥρας οὔτε θύρας ἔχων οὔτε ὄροφον· Μαρδόνιόν φασιν αὐτὸν ἐμπρῆσαι τὸν Γωβρύου. τὸ δὲ ἄγαλμα τὸ νῦν δή, καθὰ λέγουσιν, Ἀλκαμένους ἐστὶν ἔργον· οὐκ ἂν τοῦτό γε ὁ Μῆδος εἴη λελωβημένος.
https://anastrophe.uchicago.edu/cgi-bin ... aus.%201.1
 
Συνεπώς, όταν διαβάζουμε την ιστορία του Παύλου, δεν πρέπει να έχουμε αμφιβολία για τον αν υπήρχε ή όχι ο βωμός. :
«διερχόμενος γαρ και αναθεωρών τα σεβάσματα υμών εύρον και βωμόν εν ω επεγέγραπτο, αγνώστω Θεώ. ον ουν αγνοούντες ευσεβείτε, τούτον εγώ καταγγέλλω υμίν» (Πράξεις 17, 23)
Ο απ.Παύλος δεν είπε ψέματα. Ο λόγος που δεν πίστεψαν το κύρηγμα του ήταν διότι μίλησε για Ανάσταση νεκρών :
Πραξ. 17,32 ἀκούσαντες δὲ ἀνάστασιν νεκρῶν οἱ μὲν ἐχλεύαζον, οἱ δὲ εἶπον· ἀκουσόμεθά σου πάλιν περὶ τούτου.

Πραξ. 17,32 Οταν όμως ήκουσαν δι' ανάστασιν νεκρών, άλλοι μεν τον ενέπαιζαν, άλλοι δε του είπαν· “θα σε ακούσωμεν και πάλιν δια το ζήτημα αυτό”.
Το οποίο είναι απολύτως λογικό. Μη ξεχνάμε ότι στην Αθήνα, θα μπορούσε να δικαστεί όπως ο Σωκράτης, ότι εισάγει καινά δαιμόνια (νέους θεούς), ωστόσο οι Αθηναίοι τον άφησαν και αδιαφόρησαν. Όλοι βέβαια εκτός από 3 άτομα, όπως λέει ο ίδιος στις Πράξεις:
τινὲς δὲ ἄνδρες κολληθέντες αὐτῷ ἐπίστευσαν, ἐν οἷς καὶ Διονύσιος ὁ Ἀρεοπαγίτης καὶ γυνὴ ὀνόματι Δάμαρις καὶ ἕτεροι σὺν αὐτοῖς.*
Το άλλο άτομο ήταν ο Άγιος Ιερόθεος
 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”