Re: Αρχαία Ελλάδα, μονοθεϊσμός και Ορθόδοξες Εκκλησίες

10
Ο σοφός Σοφοκλής, ονομάζει τον Θεό ως «πατήρ Ζεύ» (όμως ως έννοια ακατάληπτη, τέλειου, υψίστου και Πατέρα όλων), «ύψιστο», «ουράνιο», «εν θεοίς θεό», «αιώνιο Θεό», «πανταχού παρών μέγα αιθεροβάμων», «πάμφωτο υπέρθεο», «αθάνατον αιεν αρχά», «παντοδύναμο» και «αναίτιο κακών». Τοιχογραφία του σοφού Σοφοκλή υπάρχει στο Άγιο Όρος. Ο Ευρυπίδης ασκώντας κριτική στην χονδροειδή αντίληψη που είχαν οι σύγχρονοί του για τους θεούς, αρνείται τις κακές ιδιότητες και πράξεις των ανθρωπόμορφων Θεών όπως τους παρουσιάζουν οι Έλληνες ποιητές, αρνείται ότι κατοικούν σε ναούς, το ότι είναι σοφοί και δίκαιοι εφόσον διαπράττουν εγκλήματα και τους θεωρεί μάταιες δοξασίες ενώ απορρίπτει τις Ερινύες και την μαντεία.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αρχαία Ελλάδα, μονοθεϊσμός και Ορθόδοξες Εκκλησίες

11
Μία πάρα πολύ εντυπωσιακή τοιχογραφία είναι αυτή που εντοπίζεται στα Σιάτιστα, στο γυναικωνίτη του ναού, όπου αναπαρίστανται οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι ως (πνευματικό) γενεαλογικό δένδρο του Ιησού. Η ελληνοχριστιανική σχέση είναι πολύ έντονη στη σχετική τοιχογραφία ενώ μπορεί κανείς να διακρίνει τον Πλούταρχο, τον Αριστοτέλη, τον Πλάτωνα και τη Σίβυλλα και πλήθος άλλων Ελλήνων οι οποίοι τιμήθηκαν από την ελληνοχριστιανική παράδοση και θεωρήθηκαν αναπόσπαστο κομμάτι της Ορθοδοξίας . Δυστυχώς πολλές καταστροφές σε ναούς που έγιναν επί Τουρκοκρατίας οδήγησαν αυτό το τμήμα της Ορθόδοξης παράδοσης μας να χαθεί, αφού κάθε ελληνοχριστιανική αξία καταπατήθηκε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Ο Παρμενίδης απέδιδε στο ‘Ον – Παν’ ιδιότητες θείες και ελέγε ότι «αγέννητον εόν και ανώλεθρόν έστι … ουδέ διαιρετόν έστι…. αυτάρ ακίνητον …έστιν άναρχον άπαυστον …. ανενδεές και τέλειον αλλά και πεπερασμένον». Η εξήγηση της οντολογίας του Παρμενίδη που δίδει η ελληνοχριστιανική παράδοση βρίσκεται στο ότι θεωρεί το Εν ως ουσιαστικό συστατικό των πολλών, το «εν Είναι» ως η ουσία των επί μέρους όντων, το Εν μόνον όντως Ον, ποιοτικώς διάφορον εκείνων, ουσία όλως άλλο. ‘Ολα τα άλλα είναι όντα καθόσον περιέχουν εντός των το Εν Ον. Το Ον υπάρχει ως Εν και Μοναδικόν καθ’ αυτό, τα δε όντα υπάρχουν όσο εμπεριέχουν το όλον και αμερές. Για τον Παρμενίδη, ΕΝ αρχή εποίησεν το κόσμο.
Εικόνα
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αρχαία Ελλάδα, μονοθεϊσμός και Ορθόδοξες Εκκλησίες

12
Τέλος τοιχογραφίες του Θουκιδίδη και της Σιβύλλας υπάρχουν στην Πύλη της ιεράς μονής Βατοπεδίου οι οποίες εμφανίζονται μαζί. Σύμφωνα με τον Μέγα Αθανάσιο (πατρολογία) ο Θουκυδίδης είχε πει «Να σέβεσαι τον Θεό και να κατανοείς. Μην ζητείς (να μάθεις) ποίος είναι, και πώς. Διότι ουδέποτε είναι ανύπαρκτος, ως υπάρχοντα λοιπόν να τον σέβεσαι και να τον αντιλαμβάνεσαι. Διότι είναι άσεβης αυτός ο όποιος θέλει σύμφωνα με τον νουν να εξακριβώσει τον Θεό».
Εικόνα
Δεν είναι καθόλου τυχαίο που μεγάλες φυσιογνωμίες της εκκλησίας ήταν πολύ καλοί μελετητές της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας και γραμματείας. Τέτοια παραδείγματα είναι οι τρεις ιεράρχες μας, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Γρηγόριος ο Θεολόγος, ακόμα η Αγία Αικατερίνη, ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς και πλήθος αγίων μας γενικώς. Επίσης δεν είναι τυχαίο που ο άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο οποίος είχε λάβει μόρφωση στο άγιο Όρος στο οποίο είδαμε όλες αυτές τις τοιχογραφίες, συνήθιζε να λέει στις διδαχές του: « να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας».
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Αρχαίοι Έλληνες που τιμάει η Εκκλησία σε ναούς

13
Τι γνώμη έχετε για τις τοιχογραφίες των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων στους ναούς του Αγίου όρους;

Έρχομαι όμως τώρα να σας εξηγήσω τον λόγο, για τον οποίο υπάρχουν οι συγκεκριμένες τοιχογραφίες στο Άγιον Όρος.
Οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, έχοντας ασχοληθεί και μελετήσει τους βίους των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων, έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα πως οι περισσότεροι από αυτούς (με αποκορύφωμα τον Σωκράτη), όχι μόνο ασπάζονταν τον Μονοθεϊσμό και καταδίκαζαν την πίστη στα είδωλα, αλλά με τον τρόπο της ζωής τους "προεικόνισαν" σε πολλά σημεία τον Χριστιανικό τρόπο ζωής. Τον Σωκράτη μάλιστα, τον ονόμασαν "προ Χριστού Χριστιανό"!
Από την άλλη μεριά όμως, αγνοώντας οι ίδιοι το πού βρίσκεται η Μοναδική Αλήθεια του Θεού σε σημαντικά θέματα, στην προσπάθειά τους να τα ερμηνεύσουν, οδηγήθηκαν σε αυθαίρετες διδασκαλίες υποθετικού περιεχομένου. Κλασσικό παράδειγμα αποτελεί η διδασκαλία του Πλάτωνα για την μετεμψύχωση.
Οι διδασκαλίες αυτές, σκανδάλισαν κατά καιρούς πολλούς Χριστιανούς (λαϊκούς, Ιερείς, Μοναχούς). Ο Κύριος όμως, όταν Κατέβηκε στη Γη για να Σώσει τους ανθρώπους από την αμαρτία, δεν Ξέχασε και αυτούς που είχαν ζήσει και πεθάνει στην προ Χριστού εποχή. Γι'αυτό και μετά από την Σταύρωσή Του, όπως μας Διδάσκει η Αγία Γραφή, κατέβηκε στον Άδη και Κήρυξε επί τρεις ημέρες! Και Ανέστησε όσους Τον πίστεψαν και τους Ανέβασε από τα κατώτερα στα ανώτερα επίπεδα του Άδη, εκεί όπου βρίσκονται οι Άγιοί Του, οι οποίοι περιμένουν την Δευτέρα Παρουσία Του για να εγκατασταθούν μόνιμα κοντά Του στον Παράδεισο, τον Οποίο από τώρα προγεύονται επισκεπτόμενοι για μικρά διαστήματα.
Ο Κύριος λοιπόν, Βλέποντας τον σκανδαλισμό των πιστών Του, Εμφάνισε Οράματα σε ορισμένους εξ αυτών, για να τους πληροφορήσει σχετικά με την μετά Χριστόν πορεία των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων.
Χαρακτηριστικά σας αναφέρω το παρακάτω περιστατικό, το οποίο είναι επίσημα καταγεγραμμένο στο Βιβλίο "Γεροντικό" της Εκκλησίας μας.
" Ένα ακόμη Θαύμα που συνέβη για να λύσει την απορία ενός Μοναχού, έρχεται να καταδείξει τις προθέσεις των προγόνων μας, από τη στιγμή ακριβώς που διδάχτηκαν (!) το Χριστιανισμό.
Κάποιος Μοναχός στο παρελθόν είχε την εξής απορία: «Πώς είναι δυνατόν αυτό το μεγάλο πνεύμα της ανθρωπότητας, ο Πλάτων, να δίδασκε τη θεωρία της μετεμψύχωσης και μάλιστα να υποστήριζε ότι είναι δυνατή, η μετά θάνατον είσοδος μιας ανθρώπινης ψυχής σε ένα ζώο;» Αυτήν την απορία μάλιστα, την εξέφραζε πολύ συχνά σε διάφορες πνευματικές συζητήσεις που είχε, κατηγορώντας ανοιχτά τον Πλάτωνα για αυτές του τις αντιλήψεις. Μια μέρα ήταν ολομόναχος στο κελί του, όταν ξαφνικά έκανε την εμφάνιση της μία λάμψη φωτός, μέσα από την οποία ήταν ορατά τα χαρακτηριστικά ενός άνδρα, που ήταν περιβεβλημένος από ένα χιτώνα και η εικόνα του παρέπεμπε στην αρχαιότητα. Χωρίς δεύτερη σκέψη ο Μοναχός, έκανε το Σημείο του Σταυρού προς το μέρος εκείνο, θέλοντας έτσι να διαπιστώσει αν επρόκειτο για κάποιο πονηρό πνεύμα.
Το θέαμα όμως παρέμεινε αμετάβλητο, με τον άνδρα να απευθύνεται μετά από λίγο στο Μοναχό λέγοντας: «Γιατί με κατηγορείς χωρίς να γνωρίζεις; Είμαι ο Πλάτων και πρέπει να ξέρεις πως από άγνοια οδηγήθηκα σε κάποιες λανθασμένες εκτιμήσεις. Από τη στιγμή όμως που ο Χριστός, μετά τη Σταύρωση, κατέβηκε και κήρυξε στον Άδη, όλοι εμείς οι φιλόσοφοι Τον πιστέψαμε και γίναμε Χριστιανοί»! "
Τέτοια Γεγονότα Θείων Αποκαλύψεων, υπάρχουν πάρα πολλά καταγεγραμμένα στους τόμους του «Γεροντικού». Κατόπιν λοιπόν των Αποκαλύψεων αυτών, θέλοντας να τιμήσουν οι Αγιορείτες Πατέρες τον βίο, τις Προφητείες (για τις οποίες θα αναφερθώ παρακάτω), την συμβολή των αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων στην έκφραση και διάδοση του Χριστιανισμού, και φυσικά την μεταθανάτια μεταστροφή τους στον Χριστιανισμό, αποφάσισαν να τους απεικονίσουν τιμητικά σε τοιχογραφίες των Μοναστηριών τους. Έτσι εξηγείται και η τιμητική τοιχογραφία του "σοφού Απόλλωνα" στο Άγιον Όρος, του ενός από τους πέντε ονομαστούς Απόλλωνες που έζησαν στην αρχαιότητα, όπως θα δούμε παρακάτω.
https://sites.google.com/site/orthodoxy ... anagnoston
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Δείτε ένα συγκλονιστικό άρθρο περί Ελληνισμού και Ορθοδοξίας.

14
Τοιχογραφίες αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και φιλοσόφων στην Ιερά Μονή Μεγάλου Μετεώρου αποδεικνύουν την ενότητα Ορθοδοξίας και Ελληνισμού

Δημοσιεύθηκε: 11 Σεπτεμβρίου 2011 Κατηγορίες: Ορθόδοξη πίστη
Εικόνα
Αφιερώνεται σε πολλούς και διάφορους, που προσπαθούν να μας πείσουν πως οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί και ιδιαίτερα οι ιερωμένοι και μοναχοί μισούν τον Ελληνισμό και την κλασική αρχαιότητα.

Οι τοιχογραφίες βρίσκονται στον προαύλιο χώρο της Ιεράς Μονής Μεγάλου Μετεώρου. Εικονίζονται ο Σόλωνας, η Σίβυλλα, ο Σωκράτης, ο Πυθαγόρας, ο Όμηρος, ο Θουκυδιδης, ο Αριστοτέλης, ο Πλάτωνας, ο Πλούταρχος και δίπλα τους ο Άγιος Ιουστίνος ο φιλόσοφος καί μάρτυρας του 2ου αινώνα μ.Χ. Αντίστοιχες τοιχογραφίες υπάρχουν σε πολλές Μονές του Αγίου Όρους (π.χ Βατοπαίδι, Μεγίστη Λαύρα) καθώς και σε Μονές στο νησάκι των Ιωαννίνων. Δείτε περισσότερες φωτογραφίες…


Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/201 ... mment-form

Re: Αρχαίοι Έλληνες που τιμάει η Εκκλησία σε ναούς

16
Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΤΟ ΑΡΧΟΝΤΑΡΙΚΗ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΦΟΙΝΙΚΙΩΤΙΣΣΑΣ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ.
Εικόνα
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/201 ... st_15.html
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron