Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

28
Μετά από αυτά τα συνεχή αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εναντίον των αιρετικών πλανών που εμπεριέχονται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις βίβλους της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, που με τις διάσπαρτες αιρετικές πλάνες της, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με επακόλουθο, ό,τι το πιό τραγικό, να γίνουμε δηλαδή αιρετικοί.


Δεν είναι όλη η φιλοσοφία αιρετική και λανθασμένη.

Υπάρχουν πολλά ειδωλολατρικά και αιρετικά στην αρχαία Ελλάδα.

Ομως μιλάμε για πρό Χριστου για αυτο μην τα ισοπεδώνουμε όλα.

Θα κάνεις λοιπόν σύγκριση αυτα που έγραψαν οι αρχαιοι Έλληνες με αυτα που έγραψαν οι αρχαίοι εβραίοι για να δούμε ποια ειναι ποιο κοντά στα λόγια του Χριστού........ και μάλιστα χωρίς την παραμικρή επέμβαση του Θεού.

Ολη η παλαια διαθήκη όπως και οι αρχαιοι εβραιοι προφήτες και μή,είχαν συνέχεια επικοινωνία με τον Θεό.
Ο Θεός επέμβαινε στην ζωή τους και τους οδηγούσε στον σωστό δρόμο.

Παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα οι εβραίοι δεν κατάλαβαν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΤΙΠΟΤΑ,σε αντίθεση με τους Ελληνες που δέχτηκαν απο τους πρώτους τον χριστιανισμό και τον διαδίδουν μέχρι και σήμερα στα πέρατα της γης........ χωρίς την παραμικρή επέμβαση του Θεου όπως εγραψα παραπάνω!

Αν δεν υπήρχε λοιπόν η κατάλληλη παιδεία και το κατάλληλο πνευματικό επίπεδο στους Ελληνες,δεν θα γίνονταν όλα αυτα που έγιναν!

Οι δαίμονες "πολεμούσαν" λυσαλέα τους αρχαίους προγόνους μας απο παντού,όπως κάνουν εξάλλου και σήμερα με διαφορετικό τρόπο.
Αυτο κάτι δείχνει και δεν είναι καθόλου τυχαίο που συμβαίνει ασταμάτητα σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας.
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Πατέρες της Εκκλησίας για την ελληνική παιδεία και φιλοσοφία.

29
Vassilis_1 έγραψε: το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις βίβλους της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, που με τις διάσπαρτες αιρετικές πλάνες της, υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με ορατό το κίνδυνο να γίνουμε αιρετικοί.
σωστά, μακριά όλοι! μακριά από τα ελληνικά μαθηματικά και την γεωμετρία (Πυθαγόρας), μακριά από την ελληνική αστρονομία (Θαλής), μακριά από την ελληνική γλώσσα, την ελληνική γραμματεία και κάθε τι ελληνικό. Όυτε στον γιατρό θα ξαναπάμε (Ιπποκράτης), ούτε φυσικά με βοτανολογία θα πρέπει να ασχολείται κανείς (Διοσκουρίδης). Μακριά επίσης από την φυσική και την μηχανολογία (Αρχιμήδης) μακριά από την Κλασσική Φιλοσοφία (Σωκράτης, Πλάτωνας, Αριστοτέλης), μακριά από κάθε τι Ελληνικό και από κάθε μεγάλο Έλληνα (Μέγας Αλέξανδρος), πάψτε να τιμάτε τους Έλληνες πεσόντες (Λεωνίδας)...... ΜΑΚΡΙΑ από κάθε ελληνική βίβλο και φιλοσοφία!

από αύριο μόνο Π.Δ. ! :declare:

Υ.Γ.
όποιος ασχολείται με Ελληνικά βιβλία θα συλλαμβάνεται για διακίνηση αιρετικού υλικού, θα αφορίζεται και τα πετάγεται στη φωτιά!

Υ.Γ. 2 Θα πρέπει να είναι τραγικό να ζεις σε ένα κόσμο που όλα σχεδόν όσα διδάσκονται στα σχολεία είναι Ελληνικά όταν εσύ είσαι αντίθετος με την Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία, ε Βασίλη ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Πατέρες της Εκκλησίας για την ελληνική παιδεία και φιλοσοφία.

30
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Spartan έγραψε:
Kαταντάει ύποπτη η εμμονή του Vasilis1… Η στάση αυτή για μένα είναι ύποπτη και πιθανότατα εβραιοκινούμενη.
Καλά σοβαρά μιλάς τώρα φίλε Spartan; Επειδή συμπορεύομαι με την Ορθόδοξη Εκκλησία που αναθεματίζει την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν… που πιστεύουν σε μετεμψυχώσεις όπως ο Πλάτων, και ένα σωρό άλλες αιρετικές πλάνες, σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος;
Για σύνελθε.

Και όταν υψώνονται μερικές Ελληνικές μύτες εις βάρος των Εβραίων, βεβαίως δεν σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος, καθώς υποστηρίζω αυτά που λέει ο Θεόπνευστος Απόστολος Παύλος:

Ερμηνεία εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ρωμ. 11,13 – 23 Εις σας τους εθνικούς τα λέγω αυτά, δια να μη υψηλοφρονήσετε και περιφρονήσετε τους Ιουδαίους. Εφ' όσον άλλωστε εγώ είμαι Απόστολος των εθνών, εργάζομαι με κάθε αυταπάρνησιν να σας μεταδώσω το Ευαγγέλιον, να εκπληρώσω την αποστολήν μου και να σας οδηγήσω εις την δόξαν του Θεού. Ακόμη δε μήπως και διεγείρω τον ζήλον των ομοεθνών μου και οδηγήσω, έστω και μερικούς από αυτούς, στον δρόμον της σωτηρίας. Διότι εάν η αποπομπή των από την Χριστιανικήν πίστιν έγινεν έμμεσος αιτία να συμφιλιωθή ο ειδωλολατρικός κόσμος με τον Θεόν, η πρόσληψίς των εις την πίστιν τι άλλο θα είναι ειμή ζωή όλων και πνευματική ανάστασις εκ των νεκρών; Εάν δε η απαρχή του Ισραηλιτικού λαού, δηλαδή οι πατριάρχαι, οι προφήται, οι δίκαιοι, που πρώτοι δια την αξίαν των ευλογήθησαν από τον Θεόν, είναι αγία, τότε και η μάζα του Ισραηλιτικού λαού είναι δεκτική αγιότητος. Και εάν η ρίζα είναι αγία, τότε και οι κλάδοι, δηλαδή οι Ισραηλίται, ημπορεί να γίνουν άγιοι. Εάν δε μερικοί από τους κλάδους εκόπησαν από τον κορμόν, απεσπάσθησαν και επετάχθησαν δια την απιστίαν των, συ δε, ο ειδωλολάτρης, που μέχρι προ ολίγου παρέμεινες αγριέλαια και εκεντρώθηκες εις την θέσιν των αποκοπέντων κλάδων, συνεδέθης δε με την ρίζαν και μετέχεις στους παχείς χυμούς της ελαίας, μη υπερηφανεύεσαι εις βάρος των κλάδων, που απεσπάσθησαν. Εάν δε αλαζονεύεσαι και υπερηφανεύεσαι, μάθε, ότι δεν βαστάζεις συ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει σε• (και ως Χριστιανός δε που είσαι, στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων). Θα πης ίσως προς δικαιολογίαν σου• Εκόπησαν οι κλάδοι, δια να κεντρωθώ εγώ εις την θέσιν των. Πολύ καλά• ένεκα της απιστίας των εκόπησαν και επετάχθησαν οι κλάδοι• συ δε όχι ένεκα των έργων σου, αλλά ένεκα της πίστεως στέκεις και είσαι κολλημένος με την ρίζαν. Λοιπόν μη υψηλοφρονής, αλλά ταπεινώσου με τον φόβον, μήπως τυχόν ξεπέσης απ' εκεί που είσαι. Διότι εάν ο Θεός δεν ελυπήθη, αλλ' έκοψε και επέταξε τους φυσικούς κλάδους της ελαίας, δηλαδή τους Ισραηλίτας, φοβήσου μήπως δεν λυπηθή και σένα, εάν υψηλοφρονήσης. Πρόσεξε, λοιπόν, και κύτταξε την αγαθότητα, αλλά και την αυστηρότητα του Θεού• αυστηρότητα εναντίον εκείνων, που έδειξαν απιστίαν και έπεσαν, αγαθότητα δε εις σε, εάν επιμείνης να πιστεύης και να στηρίζεσαι εις αυτήν την αγαθότητα, διότι άλλως και συ θα αποκοπής. Και εκείνοι δε, οι Ισραηλίται, εάν δεν επιμείνουν εις την απιστίαν των, θα κεντρωθούν πάλιν εις την ελαίαν. Διότι ο Θεός είναι δυνατός και ικανός να τους κεντρώση πάλιν.
Τώρα Spartan, σου απευθύνω το εξής ερώτημα: Δέχεσαι ότι δεν βαστάζεις εσύ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει εσένα = δηλαδή ως Χριστιανός που είσαι, ότι στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων; Ναι, ή όχι;

Re: Πατέρες της Εκκλησίας για την ελληνική παιδεία και φιλοσοφία.

31
Ας ανατρέψω προληπτικά και για ακόμα μία φορά αυτα που διαβάζουμε προς επίλυση της πλάνης :dance2: :
Vassilis_1 έγραψε:(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τα δυσσεβή δόγματα όχι τα ευσεβή. Τα ευσεβή δόγματα των Έλλήνων τα αγκάλιασε. :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις και εκείνους που προτιμούν την κοσμική σοφία έναντι της Θείας Σοφίας, της Αγίας Σοφίας, αυτής που αποκαλύφθηκε από το Θείου Μυστήριο του Λόγου. Δεν καταδίκασε τους κλασσικούς Έλληνες Φιλόσοφους του πέμπτου αιώνα π.Χ. στο σύνολο του έργου τους αλλά διαχώρισε τα ψυχωφελή από τα ψυχοβλαβή. Τα ψυχωφελή τα αγκάλιασε και τα ενστερνίστηκε :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε αυτούς που πιστεύουν ως αληθινές τις Ελληνικές δοξασίες, όπως π.χ το Χάρο το βαρκάρη. Η εκκλησία όμως εγκρίνει για εκπαίδευση τα Ελληνικά μαθήματα. :541
Vassilis_1 έγραψε: Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Καταδίκασε δηλαδή τα μυθικά πλάσματα, π.χ. τις μούσες ως ανθρωπόμορφες οντότητες και τις ιδέες ως αυθύπαρκτες οντότητες, το υπόλοιπο όμως έργο του Πλάτωνα δεν το καταδίκασε. Ουσιαστικά καταδίκασε το 1% και το υπόλοιπο 99 το αποδέχτηκε :down
Vassilis_1 έγραψε: Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Η ψυχή στο χριστιανισμό δεν προϋπάρχει. Αυτή λοιπόν την άποψη η εκκλησία τη καταδίκασε. Το ότι είναι αιώνια , όπως έλεγε ο Πλάτωνας δεν τη καταδίκασε αλλά το αποδέχεται και το στηρίζει.
Vassilis_1 έγραψε:
Spartan έγραψε:
Kαταντάει ύποπτη η εμμονή του Vasilis1… Η στάση αυτή για μένα είναι ύποπτη και πιθανότατα εβραιοκινούμενη.
Καλά σοβαρά μιλάς τώρα φίλε Spartan; Επειδή συμπορεύομαι με την Ορθόδοξη Εκκλησία που αναθεματίζει την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν… που πιστεύουν σε μετεμψυχώσεις όπως ο Πλάτων, και ένα σωρό άλλες αιρετικές πλάνες, σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος;
Για σύνελθε.
Όταν επικαλείσαι τα αναθέματα για να δαιμονοποιήσεις τον ελληνισμό αδιακρίτως χωρίς να κάνεις το διαχωρισμό όπως έκανα παραπάνω και να ξεκαθαρίσεις την ήρα από το σιτάρι τότε ναι, έχει δίκαιο ο Spartan , αυτό μόνο κάποιος που έχει ανθελληνικές τάσεις το κάνει.

Vassilis_1 έγραψε: Και όταν υψώνονται μερικές Ελληνικές μύτες εις βάρος των Εβραίων, βεβαίως δεν σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος, καθώς υποστηρίζω αυτά που λέει ο Θεόπνευστος Απόστολος Παύλος:
Εννοείς "Ελληνικές μύτες" τον Άγιο Νεκτάριο ο οποίος μας παροτρύνει να έχουμε ελληνική παιδεία ως προπαίδεια για τον Χριστιανισμό ; Τον Άγιο Κοσμά ;
Vassilis_1 έγραψε: Ερμηνεία εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ρωμ. 11,13 – 23 Εις σας τους εθνικούς τα λέγω αυτά, δια να μη υψηλοφρονήσετε και περιφρονήσετε τους Ιουδαίους. Εφ' όσον άλλωστε εγώ είμαι Απόστολος των εθνών, εργάζομαι με κάθε αυταπάρνησιν να σας μεταδώσω το Ευαγγέλιον, να εκπληρώσω την αποστολήν μου και να σας οδηγήσω εις την δόξαν του Θεού. Ακόμη δε μήπως και διεγείρω τον ζήλον των ομοεθνών μου και οδηγήσω, έστω και μερικούς από αυτούς, στον δρόμον της σωτηρίας. Διότι εάν η αποπομπή των από την Χριστιανικήν πίστιν έγινεν έμμεσος αιτία να συμφιλιωθή ο ειδωλολατρικός κόσμος με τον Θεόν, η πρόσληψίς των εις την πίστιν τι άλλο θα είναι ειμή ζωή όλων και πνευματική ανάστασις εκ των νεκρών; Εάν δε η απαρχή του Ισραηλιτικού λαού, δηλαδή οι πατριάρχαι, οι προφήται, οι δίκαιοι, που πρώτοι δια την αξίαν των ευλογήθησαν από τον Θεόν, είναι αγία, τότε και η μάζα του Ισραηλιτικού λαού είναι δεκτική αγιότητος. Και εάν η ρίζα είναι αγία, τότε και οι κλάδοι, δηλαδή οι Ισραηλίται, ημπορεί να γίνουν άγιοι. Εάν δε μερικοί από τους κλάδους εκόπησαν από τον κορμόν, απεσπάσθησαν και επετάχθησαν δια την απιστίαν των, συ δε, ο ειδωλολάτρης, που μέχρι προ ολίγου παρέμεινες αγριέλαια και εκεντρώθηκες εις την θέσιν των αποκοπέντων κλάδων, συνεδέθης δε με την ρίζαν και μετέχεις στους παχείς χυμούς της ελαίας, μη υπερηφανεύεσαι εις βάρος των κλάδων, που απεσπάσθησαν. Εάν δε αλαζονεύεσαι και υπερηφανεύεσαι, μάθε, ότι δεν βαστάζεις συ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει σε• (και ως Χριστιανός δε που είσαι, στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων). Θα πης ίσως προς δικαιολογίαν σου• Εκόπησαν οι κλάδοι, δια να κεντρωθώ εγώ εις την θέσιν των. Πολύ καλά• ένεκα της απιστίας των εκόπησαν και επετάχθησαν οι κλάδοι• συ δε όχι ένεκα των έργων σου, αλλά ένεκα της πίστεως στέκεις και είσαι κολλημένος με την ρίζαν. Λοιπόν μη υψηλοφρονής, αλλά ταπεινώσου με τον φόβον, μήπως τυχόν ξεπέσης απ' εκεί που είσαι. Διότι εάν ο Θεός δεν ελυπήθη, αλλ' έκοψε και επέταξε τους φυσικούς κλάδους της ελαίας, δηλαδή τους Ισραηλίτας, φοβήσου μήπως δεν λυπηθή και σένα, εάν υψηλοφρονήσης. Πρόσεξε, λοιπόν, και κύτταξε την αγαθότητα, αλλά και την αυστηρότητα του Θεού• αυστηρότητα εναντίον εκείνων, που έδειξαν απιστίαν και έπεσαν, αγαθότητα δε εις σε, εάν επιμείνης να πιστεύης και να στηρίζεσαι εις αυτήν την αγαθότητα, διότι άλλως και συ θα αποκοπής. Και εκείνοι δε, οι Ισραηλίται, εάν δεν επιμείνουν εις την απιστίαν των, θα κεντρωθούν πάλιν εις την ελαίαν. Διότι ο Θεός είναι δυνατός και ικανός να τους κεντρώση πάλιν.
Ο Παύλος έχει δίκιο όταν λέει να μην περιφρονούμε τους Ιουδαίους προφήτες. Νιώθεις εσύ ότι κάποιος περιφρόνησε τους Ιουδαίους προφήτες και το αναφέρεις ; Διότι το θέμα εδώ έχει να κάνει με τους Έλληνες Πατέρες της Ορθοδοξίας και την Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία. Μήπως επειδή είσαι ανθέλληνας νιώθεις μειονεκτικά και ότι κάποιος περιφρονεί τους προφήτες επειδή δίνει λίγη αξία στους Έλληνες ; Μόνο ένας ανθέλληνας θα ένιωθε τέτοιου είδους ζηλοφθονία.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα Spartan, σου απευθύνω το εξής ερώτημα: Δέχεσαι ότι δεν βαστάζεις εσύ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει εσένα = δηλαδή ως Χριστιανός που είσαι, ότι στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων; Ναι, ή όχι;
Η συζήτηση ας γίνει εδώ για να μη βγαίνουμε :0595 : http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 582#p73582

:0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Πατέρες της Εκκλησίας για την ελληνική παιδεία και φιλοσοφία.

32
LAPTONAS έγραψε:Ας ανατρέψω προληπτικά και για ακόμα μία φορά αυτα που διαβάζουμε προς επίλυση της πλάνης :dance2: :
Vassilis_1 έγραψε:(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τα δυσσεβή δόγματα όχι τα ευσεβή. Τα ευσεβή δόγματα των Έλλήνων τα αγκάλιασε. :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις και εκείνους που προτιμούν την κοσμική σοφία έναντι της Θείας Σοφίας, της Αγίας Σοφίας, αυτής που αποκαλύφθηκε από το Θείου Μυστήριο του Λόγου. Δεν καταδίκασε τους κλασσικούς Έλληνες Φιλόσοφους του πέμπτου αιώνα π.Χ. στο σύνολο του έργου τους αλλά διαχώρισε τα ψυχωφελή από τα ψυχοβλαβή. Τα ψυχωφελή τα αγκάλιασε και τα ενστερνίστηκε :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε αυτούς που πιστεύουν ως αληθινές τις Ελληνικές δοξασίες, όπως π.χ το Χάρο το βαρκάρη. Η εκκλησία όμως εγκρίνει για εκπαίδευση τα Ελληνικά μαθήματα. :541
Vassilis_1 έγραψε: Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Καταδίκασε δηλαδή τα μυθικά πλάσματα, π.χ. τις μούσες ως ανθρωπόμορφες οντότητες και τις ιδέες ως αυθύπαρκτες οντότητες, το υπόλοιπο όμως έργο του Πλάτωνα δεν το καταδίκασε. Ουσιαστικά καταδίκασε το 1% και το υπόλοιπο 99 το αποδέχτηκε :down
Vassilis_1 έγραψε: Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Η ψυχή στο χριστιανισμό δεν προϋπάρχει. Αυτή λοιπόν την άποψη η εκκλησία τη καταδίκασε. Το ότι είναι αιώνια , όπως έλεγε ο Πλάτωνας δεν τη καταδίκασε αλλά το αποδέχεται και το στηρίζει.
Vassilis_1 έγραψε:
Spartan έγραψε:
Kαταντάει ύποπτη η εμμονή του Vasilis1… Η στάση αυτή για μένα είναι ύποπτη και πιθανότατα εβραιοκινούμενη.
Καλά σοβαρά μιλάς τώρα φίλε Spartan; Επειδή συμπορεύομαι με την Ορθόδοξη Εκκλησία που αναθεματίζει την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν… που πιστεύουν σε μετεμψυχώσεις όπως ο Πλάτων, και ένα σωρό άλλες αιρετικές πλάνες, σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος;
Για σύνελθε.
Όταν επικαλείσαι τα αναθέματα για να δαιμονοποιήσεις τον ελληνισμό αδιακρίτως χωρίς να κάνεις το διαχωρισμό όπως έκανα παραπάνω και να ξεκαθαρίσεις την ήρα από το σιτάρι τότε ναι, έχει δίκαιο ο Spartan , αυτό μόνο κάποιος που έχει ανθελληνικές τάσεις το κάνει.

Vassilis_1 έγραψε: Και όταν υψώνονται μερικές Ελληνικές μύτες εις βάρος των Εβραίων, βεβαίως δεν σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος, καθώς υποστηρίζω αυτά που λέει ο Θεόπνευστος Απόστολος Παύλος:
Εννοείς "Ελληνικές μύτες" τον Άγιο Νεκτάριο ο οποίος μας παροτρύνει να έχουμε ελληνική παιδεία ως προπαίδεια για τον Χριστιανισμό ; Τον Άγιο Κοσμά ;
Vassilis_1 έγραψε: Ερμηνεία εγκεκριμένη από την Ορθόδοξη Εκκλησία.
Ρωμ. 11,13 – 23 Εις σας τους εθνικούς τα λέγω αυτά, δια να μη υψηλοφρονήσετε και περιφρονήσετε τους Ιουδαίους. Εφ' όσον άλλωστε εγώ είμαι Απόστολος των εθνών, εργάζομαι με κάθε αυταπάρνησιν να σας μεταδώσω το Ευαγγέλιον, να εκπληρώσω την αποστολήν μου και να σας οδηγήσω εις την δόξαν του Θεού. Ακόμη δε μήπως και διεγείρω τον ζήλον των ομοεθνών μου και οδηγήσω, έστω και μερικούς από αυτούς, στον δρόμον της σωτηρίας. Διότι εάν η αποπομπή των από την Χριστιανικήν πίστιν έγινεν έμμεσος αιτία να συμφιλιωθή ο ειδωλολατρικός κόσμος με τον Θεόν, η πρόσληψίς των εις την πίστιν τι άλλο θα είναι ειμή ζωή όλων και πνευματική ανάστασις εκ των νεκρών; Εάν δε η απαρχή του Ισραηλιτικού λαού, δηλαδή οι πατριάρχαι, οι προφήται, οι δίκαιοι, που πρώτοι δια την αξίαν των ευλογήθησαν από τον Θεόν, είναι αγία, τότε και η μάζα του Ισραηλιτικού λαού είναι δεκτική αγιότητος. Και εάν η ρίζα είναι αγία, τότε και οι κλάδοι, δηλαδή οι Ισραηλίται, ημπορεί να γίνουν άγιοι. Εάν δε μερικοί από τους κλάδους εκόπησαν από τον κορμόν, απεσπάσθησαν και επετάχθησαν δια την απιστίαν των, συ δε, ο ειδωλολάτρης, που μέχρι προ ολίγου παρέμεινες αγριέλαια και εκεντρώθηκες εις την θέσιν των αποκοπέντων κλάδων, συνεδέθης δε με την ρίζαν και μετέχεις στους παχείς χυμούς της ελαίας, μη υπερηφανεύεσαι εις βάρος των κλάδων, που απεσπάσθησαν. Εάν δε αλαζονεύεσαι και υπερηφανεύεσαι, μάθε, ότι δεν βαστάζεις συ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει σε• (και ως Χριστιανός δε που είσαι, στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων). Θα πης ίσως προς δικαιολογίαν σου• Εκόπησαν οι κλάδοι, δια να κεντρωθώ εγώ εις την θέσιν των. Πολύ καλά• ένεκα της απιστίας των εκόπησαν και επετάχθησαν οι κλάδοι• συ δε όχι ένεκα των έργων σου, αλλά ένεκα της πίστεως στέκεις και είσαι κολλημένος με την ρίζαν. Λοιπόν μη υψηλοφρονής, αλλά ταπεινώσου με τον φόβον, μήπως τυχόν ξεπέσης απ' εκεί που είσαι. Διότι εάν ο Θεός δεν ελυπήθη, αλλ' έκοψε και επέταξε τους φυσικούς κλάδους της ελαίας, δηλαδή τους Ισραηλίτας, φοβήσου μήπως δεν λυπηθή και σένα, εάν υψηλοφρονήσης. Πρόσεξε, λοιπόν, και κύτταξε την αγαθότητα, αλλά και την αυστηρότητα του Θεού• αυστηρότητα εναντίον εκείνων, που έδειξαν απιστίαν και έπεσαν, αγαθότητα δε εις σε, εάν επιμείνης να πιστεύης και να στηρίζεσαι εις αυτήν την αγαθότητα, διότι άλλως και συ θα αποκοπής. Και εκείνοι δε, οι Ισραηλίται, εάν δεν επιμείνουν εις την απιστίαν των, θα κεντρωθούν πάλιν εις την ελαίαν. Διότι ο Θεός είναι δυνατός και ικανός να τους κεντρώση πάλιν.
Ο Παύλος έχει δίκιο όταν λέει να μην περιφρονούμε τους Ιουδαίους προφήτες. Νιώθεις εσύ ότι κάποιος περιφρόνησε τους Ιουδαίους προφήτες και το αναφέρεις ; Διότι το θέμα εδώ έχει να κάνει με τους Έλληνες Πατέρες της Ορθοδοξίας και την Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία. Μήπως επειδή είσαι ανθέλληνας νιώθεις μειονεκτικά και ότι κάποιος περιφρονεί τους προφήτες επειδή δίνει λίγη αξία στους Έλληνες ; Μόνο ένας ανθέλληνας θα ένιωθε τέτοιου είδους ζηλοφθονία.
Vassilis_1 έγραψε: Τώρα Spartan, σου απευθύνω το εξής ερώτημα: Δέχεσαι ότι δεν βαστάζεις εσύ την ρίζαν, αλλά η ρίζα βαστάζει εσένα = δηλαδή ως Χριστιανός που είσαι, ότι στηρίζεσαι στους πατριάρχας και τους προφήτας των Εβραίων; Ναι, ή όχι;
Η συζήτηση ας γίνει εδώ για να μη βγαίνουμε :0595 : http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 582#p73582

:0607

:down Τα είπε όλα ο LAPTONAS, με κάλυψε πλήρως. Δεν έχω τίποτε να προσθέσω, παρά το ότι ασφαλώς και σέβομαι τους προφήτες της Π.Δ., όπως και όλη την Π.Δ. για το σύνολο των πραγμάτων που μας προσφέρει.
Αλλού είναι η ένστασή μου σχετικά με τις ιερές γραφές των Εβραίων και τις επιλογές που έγιναν το 380 μ.Χ. αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας εδώ.
Το θέμα μας είναι η Ελληνική πλευρά του Χριστιανισμού αλλά και του προ-Χριστιανισμού, πλευρά που όπως φαίνεται δεν αρέσει καθόλου στον φίλτατο Βασίλειο που έχει αποφανθεί υπέρ του Εβραϊσμού και μόνο χωρίς ποτέ να πει οτιδήποτε θετικό για τον Ελληνισμό. :hmmm
Αλλά βέβαια είναι ελεύθερος να λέει ό,τι θέλει, όπως φυσικά κι εμείς να απαντάμε και όλοι να κρινόμαστε από τους λόγους μας. Στην Ελλάδα υπάρχει αυτό, ευτυχώς.
Που να οφείλεται άραγε και από που προήλθε η ελευθερία του λόγου και η ιδέα της δημοκρατίας; :flag
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

33
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
LAPTONAS έγραψε:
…οι αναθεματισμοί δεν αφορούν την Ελλάδα στο σύνολο της…
Αγαπητέ LAPTONAS, το κείμενο της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου είναι σαφές:

Αναθεματίζει αυτούς, που δέχονται τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ.).
Αναθεματίζει τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς. (Βλέπε περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.).

Συμπερασματικά, η Ορθόδοξη Εκκλησία σύμφωνα με το κείμενο της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου, με την απειλή αναθεματισμού, ανάβει απαγορευτικό στις πλανεμένες ιδέες του Πλάτωνα και όλων των Ελλήνων φιλοσόφων, που αποτελούν πηγή αιρέσεων.

Οι άνθρωποι για την κατά Θεό πνευματική τους πρόοδο, δεν έχουν ανάγκη ούτε στο ελάχιστο τις πλανεμένες ιδέες των φιλοσόφων, Ελλήνων και μη.
Αντίθετα, για την κατά Θεό πνευματική τους πρόοδο, έχουν απόλυτη και αποκλειστική ανάγκη να διδάσκονται μόνο από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη.

Re: Ελληνική Φιλοσοφία = Χριστιανική Προπαιδεία

34
Vassilis_1 έγραψε:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
LAPTONAS έγραψε:
…οι αναθεματισμοί δεν αφορούν την Ελλάδα στο σύνολο της…
Αγαπητέ LAPTONAS, το κείμενο της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου είναι σαφές:

Αναθεματίζει αυτούς, που δέχονται τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ.).
Αναθεματίζει τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς. (Βλέπε περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.).

Συμπερασματικά, η Ορθόδοξη Εκκλησία σύμφωνα με το κείμενο της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου, με την απειλή αναθεματισμού, ανάβει απαγορευτικό στις πλανεμένες ιδέες του Πλάτωνα και όλων των Ελλήνων φιλοσόφων, που αποτελούν πηγή αιρέσεων.

Οι άνθρωποι για την κατά Θεό πνευματική τους πρόοδο, δεν έχουν ανάγκη ούτε στο ελάχιστο τις πλανεμένες ιδέες των φιλοσόφων, Ελλήνων και μη.
Αντίθετα, για την κατά Θεό πνευματική τους πρόοδο, έχουν απόλυτη και αποκλειστική ανάγκη να διδάσκονται μόνο από την Θεόπνευστη Αγία Γραφή, Παλαιά και Καινή Διαθήκη.
Άντε πάλι τα ίδια.............. :no τέκνο μου
LAPTONAS έγραψε:Ας ανατρέψω προληπτικά και για ακόμα μία φορά αυτα που διαβάζουμε προς επίλυση της πλάνης :dance2: :
Vassilis_1 έγραψε:(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τα δυσσεβή δόγματα όχι τα ευσεβή. Τα ευσεβή δόγματα των Έλλήνων τα αγκάλιασε. :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις και εκείνους που προτιμούν την κοσμική σοφία έναντι της Θείας Σοφίας, της Αγίας Σοφίας, αυτής που αποκαλύφθηκε από το Θείου Μυστήριο του Λόγου. Δεν καταδίκασε τους κλασσικούς Έλληνες Φιλόσοφους του πέμπτου αιώνα π.Χ. στο σύνολο του έργου τους αλλά διαχώρισε τα ψυχωφελή από τα ψυχοβλαβή. Τα ψυχωφελή τα αγκάλιασε και τα ενστερνίστηκε :friends:
Vassilis_1 έγραψε: Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Η εκκλησία καταδίκασε αυτούς που πιστεύουν ως αληθινές τις Ελληνικές δοξασίες, όπως π.χ το Χάρο το βαρκάρη. Η εκκλησία όμως εγκρίνει για εκπαίδευση τα Ελληνικά μαθήματα. :541
Vassilis_1 έγραψε: Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Καταδίκασε δηλαδή τα μυθικά πλάσματα, π.χ. τις μούσες ως ανθρωπόμορφες οντότητες και τις ιδέες ως αυθύπαρκτες οντότητες, το υπόλοιπο όμως έργο του Πλάτωνα δεν το καταδίκασε. Ουσιαστικά καταδίκασε το 1% και το υπόλοιπο 99 το αποδέχτηκε :down
Vassilis_1 έγραψε: Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Η ψυχή στο χριστιανισμό δεν προϋπάρχει. Αυτή λοιπόν την άποψη η εκκλησία τη καταδίκασε. Το ότι είναι αιώνια , όπως έλεγε ο Πλάτωνας δεν τη καταδίκασε αλλά το αποδέχεται και το στηρίζει.
phpBB [video]
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Πατέρες της Εκκλησίας για την ελληνική παιδεία και φιλοσοφία.

35
Καλά σοβαρά μιλάς τώρα φίλε Spartan; Επειδή συμπορεύομαι με την Ορθόδοξη Εκκλησία που αναθεματίζει την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν… που πιστεύουν σε μετεμψυχώσεις όπως ο Πλάτων, και ένα σωρό άλλες αιρετικές πλάνες, σημαίνει ότι είμαι εβραιοκινούμενος;
Καποια δικαιολογημενη αναγκη καλυπτουν οι μυθοι των αρχαιων.
Γυρναει η ρουλετα και αν η μπιλια κατσει και γεννηθεις σε χριστιανικη οικογενεια σωθηκες.
Αν ομως γεννηθεις σ' αλλη θρησκεια τοτε το πιο πιθανο ειναι να μη σωθεις.
Η σωτηρια μιας ψυχης , στα χερια της τυχης λοιπον;;;
Οχι βεβαια.
Κατι αλλο πρεπει να συμβαινει και δεν εννοω την μετεμψυχωση φυσικα.
Μηπως ομως υπηρχε αυτη η θεωρηση στην αρχαια φιλοσοφια για να πει στον πλουσιο οτι απο τυχη ειναι πλουσιος και θα πρεπει να αποδωσει ευγνωμοσυνη στο Θεο γιατι μπορει να μην ειναι παντα τυχερος.
Μηπως ο τσιγγουνης θα γινει γενναιοδωρος μολις κερδισει το λαχειο;
Και αν γινει , μεχρι ποιου βαθμου γενναιοδωριας θα εφτανε ο καθε ενας που θα κερδιζε το λαχειο;
Για μενα υπαρχουν , στην μια και μοναδικη ζωή μας , ολες οι δυνατες ζωες που θα μπορουσαμε να εχουμε και αυτο το αποδεικνυει η επεμβαση του Χριστου στη ζωη του αποστολου Παύλου, που απο διώκτης εγινε απόστολος των εθνών.
Ματθαίου ιη΄\n18 Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ὅσα ἐὰν δήσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένα ἐν τῷ οὐρανῷ, καὶ ὅσα ἐὰν λύσητε ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένα ἐν τῷ οὐρανῷ.\n

Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

36
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
LAPTONAS έγραψε:
Η εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις…
Συμφωνούμε LAPTONAS. Πράγματι, η Εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις, στις οποίες πίστευε ο Πλάτων, καθώς και τις άλλες αιρετικές πλάνες του, όπως: για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα.
Και φυσικά καταδίκασε όλες τις αιρετικές πλάνες όλων των ομοίων του.
Προφυλάσσοντας τους ανθρώπους από τις πλάνες όλου αυτού του συρφετού των Ελλήνων φιλοσόφων,
που αποτελούν για αυτούς ό,τι το πιο ολέθριο = πηγή αιρετικών κινδύνων.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”

cron