Τη μία μας λες ότι είναι αιρετικές πλάνες και καλά βάση της Κυριακής της Ορθοδοξίας και την άλλη μας λες ότι είναι αληθή φώτα αλλά "πυγολαμπίδες" φωτός με βάση τον Επιφάνιο. Δεν γίνεται όμως φίλε μου να είναι ταυτόχρονα και πλάνες και ψήγματα φωτός, διότι οι πλάνες είναι εσφαλμένες εκ θεμελίων ενώ τα ψήγματα φωτός είναι ορθά μεν αλλά αδύναμα σε ένταση. Αφού λοιπόν δεν μπορείς να τα ξεκαθαρίσεις καλύτερα άσε τον Επιφάνιο που είναι και εστίασε στο θέμα μας που είναι η ερμηνεία των αναθεματισμών.Vassilis_1 έγραψε:LAPTONAS, μεταξύ άλλων γράφεις:Χαίρομαι που συμφωνούμε. Φυσικό είναι αυτό. Αφού τα κείμενα που προέρχονται από Οικουμενικές Συνόδους είναι καρποί Του Αγίου Πνεύματος.Ορθοί είναι οι αναθεματισμοίΟι αναθεματισμοί είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας.αυτό όμως που θεωρώ ότι δεν είναι ορθό είναι ο τρόπος που ερμηνεύονται.
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού. Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
ΟΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ = Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
56Για να εκφράζεσαι έτσι φίλε LAPTONAS, να συμπεράνω ότι δεν έχεις καταλάβει το κείμενο του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου;LAPTONAS έγραψε:Τη μία μας λες ότι είναι αιρετικές πλάνες και καλά βάση της Κυριακής της Ορθοδοξίας και την άλλη μας λες ότι είναι αληθή φώτα αλλά "πυγολαμπίδες" φωτός με βάση τον Επιφάνιο.Vassilis_1 έγραψε:LAPTONAS, μεταξύ άλλων γράφεις:Χαίρομαι που συμφωνούμε. Φυσικό είναι αυτό. Αφού τα κείμενα που προέρχονται από Οικουμενικές Συνόδους είναι καρποί Του Αγίου Πνεύματος.Ορθοί είναι οι αναθεματισμοίΟι αναθεματισμοί είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας.αυτό όμως που θεωρώ ότι δεν είναι ορθό είναι ο τρόπος που ερμηνεύονται.
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού. Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Δηλαδή εδώ παραδέχεται ο συγγραφέας του κειμένου, ότι οι θύραθεν έχουν πει μεν ορισμένες αλήθειες, αλλά αυτές είναι σαν τις πυγολαμπίδες, οι οποίες για εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς που φωτιζόμαστε από το άπλετο φως του ηλίου, δηλαδή τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, είναι τελείως άχρηστες:Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας
Τώρα, εκτός από τα τινα μόρια αληθείας, που έλεγαν οι θύραθεν, έλεγαν και πλάνες, τις οποίες ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, τις παρομοιάζει με “τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία”Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Ε λοιπόν, αυτόν τον όγκον της ιλύος, τον αναθεμάτισε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ως ακολούθως:
Οι αναθεματισμοί, που γράφτηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας, και οι όμοιοί τους.(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα. Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού.
Re: ΟΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ = Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
57Διάβασε το θέμα από την αρχή προσεκτικά και τους αφορισμούς ως ολότητα και όχι τμηματικά όπως κάνουν οι Ιεχωβάδες μέχρι να κατανοήσεις ότι από το σύνολο των αρχαιοελληνικών πλανών μόνο εκείνο το μέρος το οποίο η εκκλησία θεώρησε ως "δυσσεβές" το αφόρισε (απέκοψε) ενώ το υπόλοιπο μέρος, δηλαδή τα υγιή δόγματα τα αγκάλιασε και τα ενσωμάτωσε στην Εκκλησία, η οποία είναι Ελληνική.Vassilis_1 έγραψε:Για να εκφράζεσαι έτσι φίλε LAPTONAS, να συμπεράνω ότι δεν έχεις καταλάβει το κείμενο του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου;LAPTONAS έγραψε:Τη μία μας λες ότι είναι αιρετικές πλάνες και καλά βάση της Κυριακής της Ορθοδοξίας και την άλλη μας λες ότι είναι αληθή φώτα αλλά "πυγολαμπίδες" φωτός με βάση τον Επιφάνιο.Vassilis_1 έγραψε:LAPTONAS, μεταξύ άλλων γράφεις:Χαίρομαι που συμφωνούμε. Φυσικό είναι αυτό. Αφού τα κείμενα που προέρχονται από Οικουμενικές Συνόδους είναι καρποί Του Αγίου Πνεύματος.Ορθοί είναι οι αναθεματισμοίΟι αναθεματισμοί είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας.αυτό όμως που θεωρώ ότι δεν είναι ορθό είναι ο τρόπος που ερμηνεύονται.
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού. Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;Δηλαδή εδώ παραδέχεται ο συγγραφέας του κειμένου, ότι οι θύραθεν έχουν πει μεν ορισμένες αλήθειες, αλλά αυτές είναι σαν τις πυγολαμπίδες, οι οποίες για εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς που φωτιζόμαστε από το άπλετο φως του ηλίου, δηλαδή τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, είναι τελείως άχρηστες:Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείαςΤώρα, εκτός από τα τινα μόρια αληθείας, που έλεγαν οι θύραθεν, έλεγαν και πλάνες, τις οποίες ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, τις παρομοιάζει με “τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία”Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Ε λοιπόν, αυτόν τον όγκον της ιλύος, τον αναθεμάτισε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ως ακολούθως:Οι αναθεματισμοί, που γράφτηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας, και οι όμοιοί τους.(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα. Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού.
«Να σπουδάζετε και εσείς, αδελφοί μου, να μανθάνετε γράμματα όσον ημπορείτε. Και αν δεν εμάθετε οι πατέρες, να σπουδάζετε τα παιδιά σας, να μανθάνουν τα ελληνικά, διότι και η Εκκλησία μας είνε εις την ελληνικήν. Και αν δεν σπουδάσεις τα ελληνικά, αδελφέ μου, δεν ημπορείς να καταλάβης εκείνα οπού ομολογεί η Εκκλησία μας». - Κοσμάς ο Αιτωλός
Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας
58Φεγγαράκι μου λαμπρό
φέγγε μου να περπατώ
να πηγαίνω στο σχολειό,
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα, σπουδάγματα,
του Θεού τα πράγματα.
Φεγγαράκι μου γεμάτο
σα φλουρί κωσταντινάτο,
Φέγγε μου τώρα στη στράτα,
στο σχολειό να κατεβώ,
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα, σπουδάγματα.
του Θεού τα πράγματα.
Tους γονείς μου ν’ αγαπώ
και τρανό νά ’χω σκοπό.
φέγγε μου να περπατώ
να πηγαίνω στο σχολειό,
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα, σπουδάγματα,
του Θεού τα πράγματα.
Φεγγαράκι μου γεμάτο
σα φλουρί κωσταντινάτο,
Φέγγε μου τώρα στη στράτα,
στο σχολειό να κατεβώ,
να μαθαίνω γράμματα,
γράμματα, σπουδάγματα.
του Θεού τα πράγματα.
Tους γονείς μου ν’ αγαπώ
και τρανό νά ’χω σκοπό.
Re: ΟΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΜΟΙ ΤΗΣ Ζ΄ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ = Η ΔΟΞΑ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
59Λοιπόν, οι αναθεματισμοί είναι σαφέστατοι, και οι τονισμοί των λέξεων, απεικονίζουν τον βούρκο που επικρατούσε στον αρχαιοελληνισμό.LAPTONAS έγραψε:Διάβασε το θέμα από την αρχή προσεκτικά και τους αφορισμούςVassilis_1 έγραψε:Για να εκφράζεσαι έτσι φίλε LAPTONAS, να συμπεράνω ότι δεν έχεις καταλάβει το κείμενο του Αρχιμανδρίτου Επιφανίου;LAPTONAS έγραψε:Τη μία μας λες ότι είναι αιρετικές πλάνες και καλά βάση της Κυριακής της Ορθοδοξίας και την άλλη μας λες ότι είναι αληθή φώτα αλλά "πυγολαμπίδες" φωτός με βάση τον Επιφάνιο.Vassilis_1 έγραψε:LAPTONAS, μεταξύ άλλων γράφεις:Χαίρομαι που συμφωνούμε. Φυσικό είναι αυτό. Αφού τα κείμενα που προέρχονται από Οικουμενικές Συνόδους είναι καρποί Του Αγίου Πνεύματος.Ορθοί είναι οι αναθεματισμοίΟι αναθεματισμοί είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας.αυτό όμως που θεωρώ ότι δεν είναι ορθό είναι ο τρόπος που ερμηνεύονται.
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού. Είναι χαρακτηριστικό το κείμενο του Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου.
Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;Δηλαδή εδώ παραδέχεται ο συγγραφέας του κειμένου, ότι οι θύραθεν έχουν πει μεν ορισμένες αλήθειες, αλλά αυτές είναι σαν τις πυγολαμπίδες, οι οποίες για εμάς τους Ορθόδοξους Χριστιανούς που φωτιζόμαστε από το άπλετο φως του ηλίου, δηλαδή τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, είναι τελείως άχρηστες:Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείαςΤώρα, εκτός από τα τινα μόρια αληθείας, που έλεγαν οι θύραθεν, έλεγαν και πλάνες, τις οποίες ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος, τις παρομοιάζει με “τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία”Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Ε λοιπόν, αυτόν τον όγκον της ιλύος, τον αναθεμάτισε η Ορθόδοξη Εκκλησία μας ως ακολούθως:Οι αναθεματισμοί, που γράφτηκαν από την Ορθόδοξη Εκκλησία, είναι σαφείς. Γράφτηκαν για να προφυλάξουν του χριστιανούς από τα δυσσεβή δόγματα των Ελλήνων και την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν π.χ. μετεμψυχώσεις, όπως πίστευε ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας, και οι όμοιοί τους.(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα. Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Γράφτηκαν γενικά για να προφυλαχθούν οι Χριστιανοί από το βούρκο του αρχαιοελληνισμού.
Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας
60ναι , και ο ψυχίατρος λέει στους τρελούς να λέμε σε όλα ναι.
Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας
61Φίλε LAPTONAS είσαι συντονιστής, και βρίζεις το συνομιλητή σου, επειδή δεν έχεις επιχειρήματα να υποστηρίξεις τις απόψεις σου;;;;;;!!!!!!
Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας
62Τ' ακούσαμε κι αυτό! Ο LAPTONAS δεν έχει επιχειρήματα!Vassilis_1 έγραψε:Φίλε LAPTONAS είσαι συντονιστής, και βρίζεις το συνομιλητή σου, επειδή δεν έχεις επιχειρήματα να υποστηρίξεις τις απόψεις σου;;;;;;!!!!!!
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων
Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας
63Μα αν είχε επιχειρήματα ο LAPTONAS, δεν θα έβριζε φίλε Spartan, αλλά θα διατύπωνε τα επιχειρήματά του.Spartan έγραψε:Τ' ακούσαμε κι αυτό! Ο LAPTONAS δεν έχει επιχειρήματα!Vassilis_1 έγραψε:Φίλε LAPTONAS είσαι συντονιστής, και βρίζεις το συνομιλητή σου, επειδή δεν έχεις επιχειρήματα να υποστηρίξεις τις απόψεις σου;;;;;;!!!!!!