Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

1
DΝΑ και Ιστορία - Η αναζήτηση του Αδάμ

phpBB [video]
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

2
Εικόνα
ου σεβ. Μητροπολίτου Αχελώου κ.κ. Ευθυμίου
«Η Αγία Γραφή λέει ότι ο Αδάμ καί η Εύα δημιουργήθηκαν 5000 χρόνια περίπου π.Χ. Ενώ η Επιστήμη δέχεται ότι οι πρώτοι άνθρωποι εμφανίσθηκαν στη γη πριν από εκατοντάδες χιλιάδες ή καί εκατομμύρια χρόνια»!
Σύμφωνα με τις γενεαλογίες της Π. Διαθήκης, καί το κείμενο των Ο' ειδικότερα, η δημιουργία των Πρωτοπλάστων έγινε:...
Περίοδος π.Χ.
Μέχρι τον Αβραάμ 2.000 χρόνια
από Αβραάμ μέχρι το Νώε 1.307 χρόνια
από Νώε μέχρι τον Αδάμ 2.262 χρόνια
Αδάμ καί Εύα 5.569 χρόνια
α) Ο υπολογισμός του χρόνου στην Π. Διαθήκη:
Οι άνθρωποι στην αρχαία εποχή δεν έδιναν μεγάλη σημασία στο χρόνο, όπως εμείς οι σημερινοί. Για τη μέτρηση του χρόνου καί τον υπολογισμό των ωρών, των ημερών, των ετών κ.λπ., ούτε επίσημα ημερολόγια υπήρχαν ή ημεροδείχτες ούτε ρολόγια. Το μοναδικό ρολόι πού υπήρχε ήταν ο ήλιος, με την κίνηση του οποίου (ανατολή, μεσουράνημα, δύση) οι άνθρωποι ρύθμιζαν τις εργασίες τους καί γενικά τη ζωή τους.
Για τους συγγραφείς της Π. Διαθήκης ειδικότερα υπάρχει καί ένας άλλος λόγος, για τον οποίο δεν επιμένουν σε ακριβείς χρονολογικές καταγραφές. Καί ο λόγος αυτός είναι ότι ο σκοπός τους ήταν καθαρά θρησκευτικός καί όχι ιστορικός. Οι συγγραφείς δηλαδή της Π. Διαθήκης ενδιαφέρονταν να καταγράψουν κυρίως τα έργα καί τη δράση του Θεού στον κόσμο καί την ιστορία (στο χώρο καί το χρόνο) για την σωτηρία του ανθρώπου. Μέσα στα πλαίσια αυτά, τα επί μέρους στοιχεία, όπως λ.χ. ο γεωγραφικός τόπος, η ακριβής χρονολογία (έτος, μήνας, ημέρα, ώρα κ.λπ.) δεν είχαν παρά δευτερεύουσα σημασία.
Αντίθετα όμως στις γενεαλογίες οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης δίνουν ιδιαίτερη σημασία. Σημειώνουν δηλαδή τους γενεαλογικούς καταλόγους (γενεαλογικό δένδρο) ορισμένων διακεκριμένων προσώπων της αρχαιότητας. Από τους καταλόγους αυτούς, οι πιο σημαντικοί, πού έχουν σχέση καί με το θέμα μας, είναι οι γενεαλογίες του Αδάμ (Γεν. ε'), του Νώε (Γεν. ια' 10-32) καί του Αβραάμ (Γεν. κα' εξ.). Εάν, μαζί με τις γενεαλογίες έδιναν καί τις αντίστοιχες χρονολογίες, όπως τις κατανοούμε εμείς σήμερα, θα μπορούσαμε να υπολογίσομε ακριβώς το χρόνο πού δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος, ο Αδάμ.
Ωστόσο, καί οι γενεαλογικοί αυτοί κατάλογοι είναι αποσπασματικοί καί ελλιπείς. Ακόμη καί στο ίδιο το κείμενο της Γενέσεως πού υπάρχει σε τρεις τύπους, το Εβραϊκό, το Σαμαριτικό και της μεταφράσεως των Ο' παρατηρούνται σημαντικές διαφορές, ως προς τις χρονολογίες.
Έτσι, από τον Αδάμ μέχρι το Νώε στο Εβραϊκό κείμενο μεσολαβούν 1656 χρόνια, στο Σαμαριτικό 1307 χρόνια καί στη μετάφραση των Ο' 2242-2262 χρόνια. Καί από το Νώε μέχρι τον Αβραάμ μεσολαβούν, κατά το Εβραϊκό κείμενο 1946 χρόνια, κατά το Σαμαριτικό 2247 καί κατά τους Ο' 3312 χρόνια! Ανάμεσα δηλαδή στα δύο επίσημα κείμενα πού χρησιμοποιεί η χριστιανική Εκκλησία (Δυτική καί Ανατολική) υπάρχει διαφορά 1000-1200 ετών.
Όλα αυτά οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν γνωρίζομε τον τρόπο, με τον οποίο οι αρχαίοι υπελόγιζαν το χρόνο ή ότι οι αριθμοί πού αναφέρουν είναι εντελώς συμβολικοί. Πάντως, η ηλικία του ανθρωπίνου γένους πρέπει οπωσδήποτε να είναι μεγαλύτερη από 5000 χρόνια π.Χ. Αυτό φανερώνουν τόσο η στατιστική του πληθυσμού της γης όσο καί τα παλαιοντολογικά ευρήματα.
β) Η ηλικία του ανθρωπίνου γένους:
Η στατιστική του παγκοσμίου πληθυσμού υπολογίζει ότι το 5.000 π.Χ. οι κάτοικοι της γης ήταν 3-5.000.000. Ο αριθμός αυτός μεταθέτει πολύ προς τα πίσω τόσο τον Κατακλυσμό όσο καί τη δημιουργία των πρώτων ανθρώπων. Οι παλαιοντολόγοι πού δέχονται τη θεωρία της εξέλιξης των ειδών ισχυρίζονται ότι ο πρώτος άνθρωπος εμφανίσθηκε στη γη πριν από 100.000-3.500.000 χρόνια (μακροχρονολόγηση). Τον ισχυρισμό τους αυτό οι παλαιοντολόγοι επιστήμονες τον στηρίζουν αφ' ενός στην ηλικία των παλαιοντολογικών ευρημάτων καί αφ' ετέρου στη θεωρία της εξέλιξης, βασική προϋπόθεση της οποίας είναι το μεγάλο χρονικό διάστημα. Γιατί, όπως λένε, για να γίνει η εξελικτική διαμόρφωση του ανθρώπου χρειάσθηκε πολύ χρόνο καί πιο συγκεκριμένα εκατοντάδες χιλιάδες καί εκατομμύρια ακόμη χρόνια!
Υπάρχουν όμως καί άλλοι επιστήμονες, κυρίως αρχαιολόγοι καί φυσικοί, οι οποίοι, επί τη βάσει δικών τους υπολογισμών, υποστηρίζουν μικρότερες χρονολογίες (βραχυχρονολόγηση) καί τοποθετούν την εμφάνιση του ανθρώπου από 10.000-100.000 χρόνια πρίν.
Η σοβαρή αυτή διάσταση απόψεων ανάμεσα στους ειδικούς επιστήμονες πρέπει να κάνει τους πιστούς πολύ επιφυλακτικούς ως προς την επιστημονική χρονολόγηση της ηλικίας του ανθρωπίνου γένους. Οι εξελικτικοί μάλιστα επιστήμονες διαφωνούν καί μεταξύ τους, τόσο ως προς το χρόνο, όσο καί ως προς το χώρο, όπου εμφανίσθηκε ο πρώτος άνθρωπος. Το γεγονός αυτό επιτρέπει στους πιστούς ν' αμφισβητούν δικαιολογημένα την μακροχρονολόγηση, αφού οι ίδιοι οι παλαιοντολόγοι δεν έχουν ακόμη καταλήξει σε οριστικά επιστημονικά συμπεράσματα.
Η βραχυχρονολόγηση όμως (10.000-100.000 χρόνια) θέτει πραγματικά ένα ερώτημα στους πιστούς, γιατί έχουν ανακαλυφθεί ανθρώπινα λείψανα πού η ηλικία τους υπολογίζεται με κάποια βεβαιότητα από 10.000-100.000 χρόνια. Μπορεί όμως ο χριστιανός ν' αποδεχθεί την άποψη αυτή, όταν η Γένεση μιλάει για 5.000 χρόνια μόνο;
Στό ερώτημα αυτό θα προσπαθήσαμε να δώσομε απάντηση στη συνέχεια.
γ) Συσχέτιση των βιβλικών στοιχείων καί της βραχυχρονολόγησης:
Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο του γενεαλογικού καταλόγου του Αδάμ, όπως τον δίνει η Γένεση είναι η μακροβιότητα των αρχαίων αυτών ανθρώπων. Σύμφωνα λοιπόν με το κείμενο των Ο':
1. Ο Αδάμ έζησε 930 χρόνια
2. Ο Σήθ 912 »
3. Ο Ενώς » 905 »
4. Ο Καϊνάν » 910 »
5. Ο Μαλελεήλ » 895 »
6. Ο Ιάρεδ » 962 »
7. Ο Ενώχ » 365 »
8. Ο Μαθουσάλας » 969 »
9. Ο Λάμεχ » 753 »
10. Ο Νώε » 950
όπως φαίνεται από τον πίνακα αυτόν, η ηλικία των πρώτων ανθρώπων φθάνει τα 1000 περίπου χρόνια!
Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι η μακροβιότητα αυτή σε εξωβιβλικές πηγές (Βέροσος, πρίσμα Weld, πλάκες Νιππούρ) επαυξάνεται σε εκπληκτικούς αριθμούς, από 10.000 μέχρι 60.000 χρόνια! Συνολικώς δε η ηλικία δέκα μόνον ονομάτων φθάνει τα 345.000 χρόνια! (Βλ. Πίνακα Δ' στο τέλος του βιβλίου). Οι ειδικοί ερμηνευτές υποστηρίζουν ότι οι αριθμοί αυτοί είναι συμβολικοί καί ότι τα ονόματα, τα οποία αναφέρονται είναι δυνατόν να εκπροσωπούν δυναστείες, φυλές ή έθνη!
Αν λοιπόν λάβομε υπόψη πρώτον, την ελλειπτικότητα και αποσπασματικότητα των γενεαλογικών καταλόγων, δεύτερον, την μακροβιότητα των αρχαίων ανθρώπων (1000 χρόνια) καί τρίτον, την άποψη ότι τα αναφερόμενα ονόματα είναι δυνατόν να εκπροσωπούν φυλές ή έθνη, μπορούμε να υπολογίσαμε την ηλικία του ανθρωπίνου γένους μέχρι τον Αδάμ μέχρι καί 100.000 χρόνια π.Χ.! Ιδού πώς:
1) Ο αδαμικός ή προκατακλυσμιαίος κόσμος (100.000-50.000 π.Χ.):
Τα ονόματα του γενεαλογικού δένδρου του Αδάμ αποτελούν κατ' αρχήν μια ομάδα δέκα οικογενειών ή φυλών. Με βάση επίσης την ελλειπτικότητα του καταλόγου μπορούμε να αυξήσομε τον αριθμό των αδαμικών αυτών φυλών. Η μεγάλη αυτη αδαμική οικογένεια μπορεί έτσι άνετα να καλύψει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι καί 50.000 χρόνια, δεδομένης της μακροβιότητας των πρώτων ανθρώπων, όπως είπαμε.
Έχοντας πάλι υπόψη ότι, ως προς το γεωγραφικό χώρο εμφάνισης του πρώτου ανθρώπου η επικρατέστερη επιστημονική άποψη συμπίπτει περίπου με τη βιβλική, μπορούμε να ορίσομε πάνω στο χάρτη το χώρο ανάπτυξης του αδαμικού, προκατακλυσμιαίου κόσμου .
2) Ο μετακατακλυσμιαίος κόσμος (50.000-10.000 π.Χ.):
Οι δέκα οικογένειες ή φυλές του γενεαλογικού δένδρου του Νώε, στις οποίες πρέπει να προστεθούν καί άλλες οικογένειες πού παραλείπονται από τον κατάλογο της Γένεσης, μπορούν άνετα να καλύψουν 30.000-40.000 χρόνια, δεδομένης καί της μείωσης του χρόνου ζωής των μετακατακλυσμιαίων ανθρώπων.
Ο ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟΣ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΝΩΕ
1. Σήμ έζησε 600 χρόνια
2. Αρφαξιάδ έζησε 438 χρόνια
3. Σαλά έζησε 433 χρόνια
4. Εβερ έζησε 404 χρόνια
5. Φαλέγ έζησε 239 χρόνια
6. Ραγαύ έζησε 239 χρόνια
7. Σερούχ έζησε 230 χρόνια
8. Ναχώρ έζησε 148 χρόνια
9. Θάρα έζησε 145 χρόνια
10. Αβραάμ έζησε 175 χρόνια
Ως προς το γεωγραφικό χώρο πού κατέλαβε ο μετακατακλυσμιαίος κόσμος έχομε τα εξής στοιχεία:
Οι απόγονοι του Σήμ, Εβραίοι, Ασσύριοι, Σύροι, Ελαμίτες (κάτοικοι της Β. Κοιλάδας του Ευφράτη) αναπτύχθηκαν στο χώρο της Ανατολικής Μεσογείου καί της Μ. Ανατολής (βλ. καί Γεν. ι' 21-31).
Οι απόγονοι του Χαμ κινήθηκαν προς Νότον, τη Ν. καί Κεντρική Αραβία, την Αίγυπτο καί την Ανατολική ακτή της Αφρικής (Βλ. καί Γεν. ι' 6-20).
Οι απόγονοι του Ιάφεθ μετακινήθηκαν προς Βορράν καί εγκαταστάθηκαν στην περιοχή γύρω από τη Μαύρη καί Κασπία θάλασσα. Έγιναν οι γεννήτορες των μεγάλων Καυκάσιων φυλών της Ευρώπης καί της Ασίας. Οι αρχαίοι Έλληνες επίστευαν ότι ο Ιαπετός (= Ιάφεθ;) ήταν ο πατέρας του ανθρωπίνου γένους.
3) Ο Νεολιθικός κόσμος (10.000-1 π.Χ.):
Για την ανάπτυξη των κατοίκων της γης κατά την περίοδο αυτή τα επιστημονικά στοιχεία συσχετίζονται απόλυτα με τα δεδομένα της Γένεσης.
δ) Η θέση της Εκκλησίας:
Η άποψη της Εκκλησίας είναι ότι η ακριβής χρονολογία της δημιουργίας του πρώτου ανθρώπου αποτελεί κεκρυμμένο μυστήριο. Ο Θεός δεν θέλησε ν' αποκαλύψει το θέμα αυτό στους ανθρώπους είτε δια της θείας Αποκαλύψεως είτε δια της επιστημονικής έρευνας.
Η Εκκλησία εξάλλου δέχεται ότι η βιβλική Κοσμογονία καί η διήγηση για τη δημιουργία του πρώτου ανθρωπίνου ζεύγους από το Θεό αποτελούν προφητικά κείμενα, πού έγραψε ο προφήτης Μωϋσής, Ο Θεός δηλαδή αποκάλυψε στον προφήτη Μωϋση ορισμένα βασικά στοιχεία για τα δυο αυτά μεγάλα θέματα της αρχής καί της αυγής της ανθρώπινης ιστορίας, όπως αντίστοιχα στον Ευαγγελιστή Ιωάννη πάλι με αποκαλυπτικό τρόπο φανέρωσε τα γεγονότα που συνδέονται με τη συνέχιση καί το τέρμα της ιστορίας του ανθρωπίνου γένους.
Η θέση αυτής της Εκκλησίας είναι καθορισιτκή για τη στάση των πιστών, πού δεν μπορεί να είναι άλλη παρά μια στάση σεβασμού μπροστά στο προφητικό μυστήριο της Κοσμογονίας καί της δημιουργίας του ανθρώπου. Βέβαια, μια τέτοια στάση δεν αποκλείει την έρευνα των ειδικών, τόσο των θεολόγων ερμηνευτών όσο καί των επιστημόνων ερευνητών, για μια συνεχή πρόοδο στην προσέγγιση του μεγάλου αυτού μυστηρίου.
Συμπέρασμα
Η ηλικία του ανθρωπίνου γένους δεν είναι δυνατό να καθορισθεί με ακρίβεια. Σύμφωνα με ένα συσχετισμό των βιβλικών στοιχείων καί των δεδομένων της επιστημονικής έρευνας, μπορούμε να πούμε ότι οι πρώτοι άνθρωποι δημιουργήθηκαν πρίν από 10.000-100.000 χρόνια!
Πηγή: «Αθώος» του σεβ. Μητροπολίτου Αχελώου κ.κ. Ευθυμίου
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

3
To άρθρο είναι εκτός πραγματικότητας!

Ο συγραφέας προσπαθεί με διάφορα τεχνάσματα που δεν στέκουν να μας πεί ότι ναι μέν δεν είναι 5000 χρόνια ο αδαμ και η ευα όπως λέει η βίβλος,αλλά προφανώς είναι απο 10.000-100.000.

Και τα δύο είναι λάθος!

Απλώς για να φέρει τα πραγματα εντός πραγματικοτητας,προσπαθεί να μας πείσει ότι λόγο του ότι δεν μετρούσαν ακριβως τα χρόνια εκείνη την εποχή όπως εμείς.......... λίγο απο εδώ λίγο απο εκεί να κοντεψει στα 10.000.

Και όταν λέω εντός πραγματικότητας εννοώ κάποιους ανθρωπολόγους που είναι του συστήματος!
Αυτοί λοιπόν οι ανθρωπολογοι παρόλο που έχουν βρεθεί πολλά ευρηματα,υποστηρίζουν ότι προήλθαμε απο τον Νεατερνταλ,Homo sapiens και απο τους πιθήκους(που αυτό δεν το αναφέρει καν ο Μητροπολίτης.

Οπως έχω γράψει πολλάκις φορές μέσα στο φόρουμ για τα ευρηματα που έχουν βρεθεί στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα Τριγλια,στο σπήλαιο των πετραλώνων.... ο ανθρωπος χρονολογείται απο τα μέχρι τώρα ευρηματα στα 12.000.000 έτη

Στην 10ετια του 90 είχε βρεθεί ο αρχάνθρωπος ο οποίος χρονολογείτο περί τα 700.000 χρόνια,που κατά ένα παράδοξο τρόπο τον πήραν οι αμερικανοι για ερευνες και ουδέποτε τον επέστρεψαν για να μην αλλάξει η ψευτικη ιστορία της νέας τάξης!

Βεβαια στην τελευταια 10ετια όσο ανοίγουν το τεράστιο σπήλαιο ανακαλύπτονται ευρήματα που φέρουν τον κόσμο περί των 12 εκ ετών όπως εγραψα παραπάνω..... και σίγουρα έρχονται και άλλα που ίσως θα είναι ακόμα παλαιοτερα.

Εκτός απο την Ελλάδα έχουν βρεθεί και σε άλλα πολλά μέρη ευρήματα που χρονολογούν τον άνθρωπο κοντά στα 7-8 εκ.

Πρός το παρόν τα παλαιοτερα ευρηματα παγκοσμίως βρίσκονται στο σπήλαιο των πετραλώνων.

Για όλα αυτά ομως απολυτη σιγή και μυστικότητα!


Ο Μητροπολίτης μας λέει λοιπόν ότι χρονολογούσαν λάθος και άρα ίσως να είναι κοντά στα 10.000-100.000 που λένε κάποιοι ανθρωπολογοι του συστηματος!
Ομως μέσα απο αυτά που γράφει μας λέει ότι οι ανθρωποι ζούσαν τότε 1000 χρόνια κάτι που δεν στέκει!
Στην καλύτερη να ζούσαν 200 χρόνια..

Ομως σύμφωνα με αυτό δεν ανεβαίνει η χρονολογία στα 10.000-100.000 αλλά κατεβαίνει απο τα 5000.

Τωρα αν μιλούσαν για φυλές και δυναστείες οικογενειών,είναι ένα πολύ μεγάλο θέμα....που κατά την προσωπική μου γνώμη δεν αληθεύει.

Εδω έχουμε τεράστια χάσματα στην ιστορία μας απο το 2000-3000 π.χ και πρίν.
Πως λοιπόν αυτοί κρατούσαν στοιχεια δυναστικά που μπορεί να ήταν 400.000 χρόνων???

Κλείνοντας να πώ στον Μητροπολίτη να δεί και λίγο την ιστορια,ανθρωπολογία των Ελλήνων και να μην κοιτάει τις ψευτικες ιστορίες των εβραίων,αλλά και άλλων πηγών όπως Βέροσος, πρίσμα Weld, πλάκες Νιππούρ όπως μας αναφέρει μέσα στο αρθρο του.

Εκτός και αν οι δικοί μας δεν μετράνε και μετράνε μόνο οι ξένοι.... για να φέρουμε τα πράγματα όπως μας βολεύει!

Το μαύρο όσο και να θέλει κάποιος να το κάνει άσπρο..... πάλι μαυρο θα είναι!!!
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

4
Παρακάτω η χρονολόγηση από Αδάμ εώς το 4ο έτος του Σολωμόντα:
Γέννηση
5508-230=5278 π.Χ Σηθ
5278-205=5073 π.Χ Ενώς
5073-190=4883 π.Χ Καινάν
4883-170=4713 π.Χ Μαλελέηλ
4713-165=4548 π.Χ Ιαρέδ
4548-162=4386 π.Χ Ενώχ
4386-165=4221 π.Χ Μαθουσάλας
4221-167=4054 π.Χ Λάμεχ
4054-188=3866 π.Χ Νώε
3866-500=3366 π.Χ Σημ
3366-100=3266 π.Χ Κατακλυσμός
3266-1 =3265 π.Χ Αρφαξάδ (2ο έτος Κατακλυσμού)
3265-135=3130 π.Χ Καινάν
3130-130=3000 π.Χ Σαλά
3000-130=2870 π.Χ Έβερ
2870-134=2736 π.Χ Φαλέγ
2736-130=2606 π.Χ Ραγάυ
2606-132=2474 π.Χ Σερούχ
2474-130=2344 π.Χ Ναχώρ
2344-179=2165 π.Χ Θάρα
2165-70 =2095 π.Χ Αβραάμ
2095-100=1995 π.Χ Ισαάκ
1995-60 =1935 π.Χ Ιακώβ
1935-130=1805 π.Χ Αρχή 400 χρόνων σκλαβιάς στην Αίγυπτο
1805-400=1405 π.Χ Έξοδος
1405-440= 965 π.Χ 4ο έτος βασιλιά Σολωμόντα

Όπως βλέπουμε και απο την παραπάνω χρονολόγηση,ο Αδάμ δημιουργήθηκε το 5508 π.Χ ΑΚΡΙΒΩΣ!Τώρα,για το άν υπήρχαν άνθρωποι πριν τον Αδάμ και τι σοι άνθρωποι ήταν αυτοί,δεν έχω κάποια απάντηση.Ίσως μόνο κάποια μελλοντική οικουμενική σύνοδος θα μπορούσε να απαντήσει σε αυτό το ερώτημα.......

Re: Πότε δημιουργήθηκε ο πρώτος άνθρωπος;

5
- Πώς εμφανίστηκε η ανθρώπινη φυλή, μαμά;
Η μητέρα της απάντησε:
- Ο Θεός έφτιαξε τον Αδάμ και την Εύα, εκείνοι έκαναν παιδιά, τα παιδιά τους έκαναν κι άλλα παιδιά και έτσι συνεχίστηκε η δημιουργία του ανθρώπινου γένους.
Δύο μέρες μετά το κοριτσάκι ρώτησε τον πατέρα της την ίδια ερώτηση.
Ο πατέρας απάντησε:
- Εκατομμύρια χρόνια πριν, υπήρχαν οι μαϊμούδες, από τις οποίες εξελίχτηκαν σιγά σιγά οι ανθρωποι.
Το κοριτσάκι μπερδεμένο πάει στη μητέρα της:
- Μαμά, πώς γίνεται εσύ να μου είπες ότι τους άνθρωπους τους δημιούργησε ο Θεός και ο μπαμπάς να μου είπε ότι οι άνθρωποι εξελίχτηκαν από τις μαϊμούδες;
Και η μητέρα της απαντά:
- Αγάπη μου, είναι πολύ απλό. Εγώ σου είπα για τη δική μου καταγωγή και ο μπαμπάς σου για τη δική του!!!

Εικόνα
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Πως και πότε δημιουργήθηκε ο άνθρωπος ;

6
Πως και πότε δημιουργήθηκε ο Άνθρωπος ;

Ποια η Ορθόδοξη άποψη για αυτό; Τι σχέση μπορεί να έχει με την Ιουδαϊκή-Ελληνική μυθολογία ή τη σύγχρονη επιστήμη; Ποια είναι η επικρατέστερη άποψη περί της δημιουργία του ανθρώπου ;

Δαρβινισμός και εξέλιξη
Εικόνα
Ελληνική Μυθολογία (Πλάτωνα "πρωταγόρας")
______________________________________
Εικόνα
Επάνω ο Προμηθέας "πλάθει" τον άνθρωπο με τα χέρια του.

Στο βιβλίο του Πλάτωνα ο Πρωταγόρας κάνει λόγο για το μύθο του Επιμηθέα και του Προμηθέα , και τη δημιουργία του ανθρώπου.

πηγή : "Πρωταγόρας" Πλάτωνος μεταφρασμένο

Πρωταγόρας
Εγώ λοιπόν νομίζω, είπεν, ότι είναι πλέον ευχάριστον να σας διηγηθώ ένα μύθον:
Υπήρξε κάποτε καιρός, που οι μεν θεοί υπήρχον, τα διάφορα δε γένη που αποθνήσκουν δεν
υπήρχον. Όταν δε ήλθεν ο διωρισμένος καιρός διά να γείνουν και αυτά, οι θεοί τα εσχημάτισαν εις
το εσωτερικόν της γης από χώμα και φωτιάν αναμίξαντες και από όσα ανακατεύονται με την
φωτιάν και το χώμα. Όταν δ' επρόκειτο να τα φέρουν εις το φως, επρόσταξαν τον Προμηθέα και
τον Επιμηθέα να τα στολίσουν και να μοιράσουν εις καθένα δυνάμεις όπως τους αρμόζει. Ο δε
Επιμηθεύς παρακαλεί τον Προμηθέα να τον αφήση να μοιράση αυτός, αφ' ου δε εγώ μοιράσω, είπε,
συ έπειτα να κάμης επιθεώρησιν· και τοιούτοτρόπως, αφ' ου τον εκατάφερεν, έκαμεν αυτός την
μοιρασιά. Καθώς λοιπόν εμοίραζεν, εις άλλα μεν επροσκολλούσε δύναμιν χωρίς ταχύτητα, τα δε
πλέον αδύνατα εστόλιζε με ταχύτητα· εις άλλα δε έδιδεν όπλα, εις εκείνα δε εις τα οποία έδιδε
φύσιν χωρίς όπλα εφεύρισκε κάποιαν άλλην δύναμιν διά να σώζωνται. Διότι εκείνα μεν από αυτά,
τα οποία ενέδυε με μικρότητα, τους εμοίραζε πτερά διά να φεύγουν ή κατοικίαν κάτω εις την γην
διά να κρύπτωνται· εκείνα δε τα οποία ηύξανε διά της μεγαλότητος, τους έδιδεν ως μέσον σωτηρίας
αυτήν την ιδίαν μεγαλότητα· και τα άλλα τοιουτοτρόπως εμοίραζεν, ώστε να υπάρχη μεταξύ των
ισότης. Αυτούς δε τους τρόπους εφεύρισκεν, επειδή εφοβείτο μήπως κανέν από τα γένη αυτά
καταστραφή. Αφ' ου δε τους έδωκεν αρκετά μέσα, διά να ξεφεύγουν την καταστροφήν τα μεν από
τα δε, εφεύρισκε τρόπον, διά να προφυλάττωνται από τας εκ του Διός προερχομένας εποχάς του
έτους, ενδύων αυτά με πυκνάς τρίχας και στερεά δέρματα, διά να προφυλαχθώσιν από το ψύχος και
να δύνανται να προφυλαχθώσι και από την ζέστην· και διά να υπάρχουν αυτά τα ίδια εις καθέν ως
στρώμα ιδικόν του και το οποίον φυτρώνει μόνον του, όταν πηγαίνουν να κοιμηθώσι· και υποκάτω
από τα πόδια των εις άλλα μεν έβαλεν οπλάς, εις άλλα όνυχας και δέρματα στερεά και χωρίς αίμα.
Έπειτα από τούτο επρομήθευεν εις αυτά τροφάς άλλην εις το έν και άλλην εις το άλλο, εις άλλα μεν
χορτάρια από την γην, εις άλλα καρπούς δένδρων, εις άλλα ρίζας, εις μερικά δ' έδωκε να τρέφωνται
τρώγοντα άλλα ζώα· εις άλλα έδωκε να γεννώσιν ολίγα, εις εκείνα δε, τα οποία αυτά
καταστρέφουν, έδωκε να γεννώσι πολλά, διά να σώζηται με τούτον τον τρόπον το γένος των.
Επειδή λοιπόν ο Επιμηθεύς δεν ήτο παρά πολύ φρόνιμος, χωρίς να το καταλάβη, εξώδευσεν όλας
τας δυνάμεις· έμενε λοιπόν εις αυτόν ακόμη αστόλιστον το γένος των ανθρώπων, και δεν ήξευρε τι
να το κάμη. Εν ώ δ' ευρίσκετο εις αμηχανίαν, έρχεται ο Προμηθεύς, διά να επιθεωρήση την
μοιρασιά, και βλέπει ότι τα μεν άλλα ζώα είχον εν τάξει όλα, ο δε άνθρωπος έμεινε γυμνός, χωρίς
υποδήματα, χωρίς στρώμα και χωρίς όπλα· έφθασε δε πλέον και η διωρισμένη ημέρα, κατά την
οποίαν έπρεπε και ο άνθρωπος να εξέλθη από την γην εις το φως. Επειδή λοιπόν ο Προμηθεύς
ευρίσκετο εις αμηχανίαν και δεν ήξευρε ποίον μέσον σωτηρίας να εύρη διά τον άνθρωπον, έκλεψεν
από τον Ήφαίστον και την Αθηνάν την σοφίαν των τεχνών μαζί με την φωτιάν — διότι είναι
αδύνατον να αποκτήση κανείς ή να μεταχειρισθή αυτήν την σοφίαν χωρίς την φωτιά — και έτσι
λοιπόν την εχάρισεν εις τον άνθρωπον. Την μεν λοιπόν σοφίαν, την οποίαν χρειάζεται ο άνθρωπος
διά να ζήση, την έλαβε κατ' αυτόν τον τρόπον, την πολιτικήν όμως σοφίαν δεν την είχε, διότι
ευρίσκετο πλησίον του Διός· εις δε τον Προμηθέα δεν επετρέπετο πλέον να εμβή εις την Ακρόπολιν
που εκατοικούσεν ο Ζευς· εκτός δε τούτου και οι φύλακες του Διός επροξένουν φόβον· εμβήκεν
όμως κρυφά εις το σπίτι που εκατοικούσαν μαζί η Αθηνά και ο Ήφαιστος και κατεγίνοντο εις τας
τέχνας· και αφ' ου έκλεψε την τέχνην του Ηφαίστου, η οποία γίνεται με την φωτιά και την άλλην
τέχνην της Αθηνάς, την έδωκεν εις τον άνθρωπον, και ένεκα τούτου ημπορεί ο άνθρωπος εύκολα να
ζη· ο δε Προμηθεύς υστερώτερα εξ αιτίας του Επιμηθέως, καθώς λέγουν, ετιμωρήθη διά την
κλοπήν.[/color]


Η δημιουργία του ανθρώπου σύμφωνα με τη Γένεση : πηγή http://www.myriobiblos.gr/bible/ot/chap ... k=1&page=1
______________________________
Εικόνα
21 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὰ κήτη τὰ μεγάλα καὶ πᾶσαν ψυχὴν ζῴων ἑρπετῶν, ἃ ἐξήγαγε τὰ ὕδατα κατὰ γένη αὐτῶν, καὶ πᾶν πετεινὸν πτερωτὸν κατὰ γένος. καὶ εἶδεν ὁ Θεός, ὅτι καλά. 22 καὶ εὐλόγησεν αὐτὰ ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὰ ὕδατα ἐν ταῖς θαλάσσαις, καὶ τὰ πετεινὰ πληθυνέσθωσαν ἐπὶ τῆς γῆς. 23 καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα πέμπτη. 24 Καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἐξαγαγέτω ἡ γῆ ψυχὴν ζῶσαν κατὰ γένος, τετράποδα καὶ ἑρπετὰ καὶ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος. καὶ ἐγένετο οὕτως. 25 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὰ θηρία τῆς γῆς κατὰ γένος, καὶ τὰ κτήνη κατὰ γένος αὐτῶν καὶ πάντα τὰ ἑρπετὰ τῆς γῆς κατὰ γένος αὐτῶν. καὶ εἶδεν ὁ Θεός, ὅτι καλά. 26 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ποιήσωμεν ἄνθρωπον κατ᾿ εἰκόνα ἡμετέραν καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν, καὶ ἀρχέτωσαν τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ γῆς γῆς. 27 καὶ ἐποίησεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, κατ᾿ εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν, ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτούς. 28 καὶ εὐλόγησεν αὐτοὺς ὁ Θεός, λέγων· αὐξάνεσθε καὶ πληθύνεσθε καὶ πληρώσατε τὴν γῆν καὶ κατακυριεύσατε αὐτῆς καὶ ἄρχετε τῶν ἰχθύων τῆς θαλάσσης καὶ τῶν πετεινῶν τοῦ οὐρανοῦ καὶ πάντων τῶν κτηνῶν καὶ πάσης τῆς γῆς καὶ πάντων τῶν ἑρπετῶν τῶν ἑρπόντων ἐπὶ τῆς γῆς. 29 καὶ εἶπεν ὁ Θεός· ἰδοὺ δέδωκα ὑμῖν πάντα χόρτον σπόριμον σπεῖρον σπέρμα, ὅ ἐστιν ἐπάνω πάσης τῆς γῆς, καὶ πᾶν ξύλον, ὃ ἔχει ἐν ἑαυτῷ καρπὸν σπέρματος σπορίμου, ὑμῖν ἔσται εἰς βρῶσιν· 30 καὶ πᾶσι τοῖς θηρίοις τῆς γῆς καὶ πᾶσι τοῖς πετεινοῖς τοῦ οὐρανοῦ καὶ παντὶ ἑρπετῷ ἕρποντι ἐπὶ τῆς γῆς, ὃ ἔχει ἐν ἑαυτῷ ψυχὴν ζωῆς, καὶ πάντα χόρτον χλωρὸν εἰς βρῶσιν. καὶ ἐγένετο οὕτως. 31 καὶ εἶδεν ὁ Θεὸς τὰ πάντα, ὅσα ἐποίησε, καὶ ἰδοὺ καλὰ λίαν. καὶ ἐγένετο ἑσπέρα καὶ ἐγένετο πρωΐ, ἡμέρα ἕκτη.[/color]

Επίσης Γένεσης 2:7-8
καὶ ἔπλασεν ὁ Θεὸς τὸν ἄνθρωπον, χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν. 8 Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον ἐν ᾿Εδὲμ κατὰ ἀνατολὰς καὶ ἔθετο ἐκεῖ τὸν ἄνθρωπον, ὃν ἔπλασε.
και Γένεση 2:21-24
καὶ ἐπέβαλεν ὁ Θεὸς ἔκστασιν ἐπὶ τὸν ᾿Αδάμ, καὶ ὕπνωσε· καὶ ἔλαβε μίαν τῶν πλευρῶν αὐτοῦ καὶ ἀνεπλήρωσε σάρκα ἀντ᾿ αὐτῆς. 22 καὶ ᾠκοδόμησεν ὁ Θεὸς τὴν πλευράν, ἣν ἔλαβεν ἀπὸ τοῦ ᾿Αδάμ, εἰς γυναῖκα καὶ ἤγαγεν αὐτὴν πρὸς τὸν ᾿Αδάμ. 23 καὶ εἶπεν ᾿Αδάμ· τοῦτο νῦν ὀστοῦν ἐκ τῶν ὀστέων μου καὶ σὰρξ ἐκ τῆς σαρκός μου· αὕτη κληθήσεται γυνή, ὅτι ἐκ τοῦ ἀνδρὸς αὐτῆς ἐλήφθη αὕτη· 24 ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν.

Τι έγινε πραγματικά ;
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος LAPTONAS την 12 Ιουν 2013, 17:25, έχει επεξεργασθεί 2 φορές συνολικά.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Χρήση τεχνολογίας κατά τη δημιουργία του ανθρώπου

7
Laptona,
εμείς οι ορθόδοξοι χριστιανοί δεν πιστεύουμε σε άλλες κοσμογονίες,πέρα απο την Γένεση και τον Αδάμ και την Έυα.Και το πιστευούμε διότι αυτή είναι η πραγματικότητα,δεν είναι μύθος ούτε μυθολογία.....

Re: Χρήση τεχνολογίας κατά τη δημιουργία του ανθρώπου

8
Ο Πρωταγόρας περιγράφει την δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου κατα παρόμοιο τρόπο με την ορθόδοξη πλευρά ,δηλαδή κάποιος τα δημιούργησε και κάποιος τα προίκισε,με την διαφορά οτι ο Πρωταγόρας λογικά αφου πίστευε στο δωδεκάθεο,πίστευε οτι τα έφτιαξαν οι θεοί και τα παρουσιάσε με ένα λογικό τρόπο.

Κατα την Ορθόδοξη πλευρα όμως δίνονται πολύ περισσότερες λεπτομέρειες και αναφέρεται και ο σκοπός της δημιουργίας(τουλάχιστον συμπεραίνετε απο τους Πατέρες της Ορθοδοξίας) και φυσικά ο τρόπος της δημιουργίας απο τον έναν Θεό,χωρίς τεχνολογία αλλα με το λόγο του προστάγματος του.

Δεν χρειάζεται να μπερδευόμαστε.


Ο τρόπος και η σειρά που δημιουργήθηκε ο κόσμος και οτι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε τελευταίος δεν ήταν τυχαία και φυσικά δεν ξεχάστηκε να προικηθεί ο άνθρωπος απο κάποιον(αυτές είναι ανθρωπόμορφες αδυναμίες των ανθρώπων που προσδόθηκαν στους θεούς)

Άλλη φύση είχε η ψυχή των ζώων και άλλη του ανθρώπου,τα πάντα δημιουργηθηκαν τέλεια και για κάποιο σκοπό .
Ο άνθρωπος δημιουργήθηκε στο τέλος όλης της δημιουργίας, ακριβώς για να ενώσει την κτιστή δημιουργία με τον άκτιστο Θεό.
Το καθομοίωσιν που αναφέρεις δεν εννοεί της ίδιας ουσίας,αλοίμονο αν λέμε οτι έχουμε την ίδια ουσία με τον Θεό.

το μεν γάρ «κατ ̉ εικόνα» το νοερόν δηλοί και αυτεξούσιον, το δε «καθ ̉ ομοίωσις την της αρετής κατά το δυνατόν ομοίωσιν

Περισσότερα εδω


http://www.filoumenos.com/forum/viewtopic.php?p=48039

Σου προτείνω να διαβάσεις την εξαήμερο δημιουργία του Μεγάλου Βασιλείου.Πιστευω θα λυθούν οι απορίες σου
http://www.orthodoxfathers.com/Omilia-e ... -exaimeron

Το στερέωμα που αναφερες στο άλλο ποστ ειναι ο ουρανός.


Θεματα σχετικα με την δημιουργία δες και εδω

http://www.filoumenos.com/forum/viewforum.php?f=188
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Χρήση τεχνολογίας κατά τη δημιουργία του ανθρώπου

9
dominique έγραψε:Ο Πρωταγόρας περιγράφει την δημιουργία του κόσμου και του ανθρώπου κατα παρόμοιο τρόπο με την ορθόδοξη πλευρά ,δηλαδή κάποιος τα δημιούργησε και κάποιος τα προίκισε,με την διαφορά οτι ο Πρωταγόρας λογικά αφου πίστευε στο δωδεκάθεο,πίστευε οτι τα έφτιαξαν οι θεοί και τα παρουσιάσε με ένα λογικό τρόπο.
Ο Πλάτωνας από τον οποίο τα μαθαίνουμε αυτά που λέει ο Πρωταγόρας τα κατέγραψε τον 5 αιώνα π.Χ. στο πλαίσιο του μύθου. Ο Πλάτωνας δεν ήταν απλώς δωδεκαθειστής, όπως εννοούμε σήμερα λέγοντας αυτό, αλλά είχε επίγνωση του Δημιουργού Θεού. Πάντως είναι αξιοσημείωτο πόσο κοινές είναι οι δύο θεωρίες της γένεσης (Ιουδαική και Ελληνική) και πόσο ανόμοιες σε σχέση με την επιστημονική θεωρία που υπάρχει στις μέρες μας.
dominique έγραψε: Κατα την Ορθόδοξη πλευρα όμως δίνονται πολύ περισσότερες λεπτομέρειες και αναφέρεται και ο σκοπός της δημιουργίας(τουλάχιστον συμπεραίνετε απο τους Πατέρες της Ορθοδοξίας) και φυσικά ο τρόπος της δημιουργίας απο τον έναν Θεό,χωρίς τεχνολογία αλλα με το λόγο του προστάγματος του.

Δεν χρειάζεται να μπερδευόμαστε.
Οι πατέρες δεν γνώριζαν τεχνολογία αλλά και να γνώριζαν δεν θα μπορούσαν να μιλήσουν γι αυτό γιατί δεν θα ήταν κατανοητό την εποχή τους. Επίσης μιλούσαν βάσει Ιουδαϊκών γραφών. Δηλαδή δεν διατύπωσαν μια δική τους θεωρία (όπως π.χ. η επιστήμη) .... απλά ερμήνευσαν αυτά που είχε γράψει ο Μωυσής στο Πεντάτευχος. Άλλες πηγές για αυτά δεν έχουμε , παρά μόνο τις μυθολογίες των λαών και την επιστήμη από τις οποίες πρέπει αναγκαστικά να αντλήσουμε όσες πληροφορίες μπορούμε.
dominique έγραψε: Ο τρόπος και η σειρά που δημιουργήθηκε ο κόσμος και οτι ο άνθρωπος δημιουργήθηκε τελευταίος δεν ήταν τυχαία και φυσικά δεν ξεχάστηκε να προικηθεί ο άνθρωπος απο κάποιον(αυτές είναι ανθρωπόμορφες αδυναμίες των ανθρώπων που προσδόθηκαν στους θεούς)
Οι ανθρώπινες αδυναμίες είναι στο πλαίσιο του μύθου, φυσικά ξέρεις ότι κάτω από το πέπλο του μύθου υπάρχει η αλήθεια. Δεν είναι τυχαίο που ο ένας λεγόταν Επι-μηθέας (παρέχει - μετά ) και ο άλλος Προ-μηθέας (παρέχει - πριν). Οι μύθοι έχουν κωδικοποιημένα στοιχεία, και αυτό που λες "ανθρώπινες αδυναμίες" ήταν κοινή γνώση όλων των αρχαίων πως δεν αντιστοιχούσε στη πραγματικότητα. Είναι σαν να διαβάζεις την παραβολή των ταλάντων και να λες "μα καλά ο θεός μοιράζει λεφτά;" πρέπει δηλαδή να βλέπεις τους μύθος στο ίδιο βάθος που βλέπεις και τις γραφές.
dominique έγραψε: Άλλη φύση είχε η ψυχή των ζώων και άλλη του ανθρώπου,τα πάντα δημιουργηθηκαν τέλεια και για κάποιο σκοπό .
Δεν δημιουργήθηκαν τέλεια τέλεια (δες τις συζητήσεις που μου παραπέμπεις τι λένε : http://www.filoumenos.com/forum/viewtopic.php?p=48039
Όποιος γνωρίζει την Ελληνική γλώσσα, μπορεί εύκολα να καταλάβει, ότι το: "καλά λίαν", υπολείπεται τού "τελείου". Τέλειο δημιούργημα, είναι αυτό που δεν έχει καμία έλλειψη. Τόσο ο Αδάμ και η Εύα λοιπόν, όσο και η υπόλοιπη υλική κτίση που περιγράφει η Γένεση, ήταν ελλιπείς.

Μήπως αυτό σημαίνει, πως ο Θεός δεν ήξερε καλά τη δουλειά του; Φυσικά όχι!
Ο λόγος που δεν τα έπλασε εξ' αρχής τέλεια, ήταν ότι η δημιουργία δεν είχε ολοκληρωθεί ακόμα, ούτε με τη δημιουργία τών ανθρώπων. Υπήρχε κάτι ακόμα, που έπρεπε να επιτευχθεί, και σ' αυτό ήταν απαραίτητη η συνέργια τού ανθρώπου. Αυτό, γίνεται φανερό στο επόμενο χωρίο.
dominique έγραψε: Το καθομοίωσιν που αναφέρεις δεν εννοεί της ίδιας ουσίας,αλοίμονο αν λέμε οτι έχουμε την ίδια ουσία με τον Θεό.

το μεν γάρ «κατ ̉ εικόνα» το νοερόν δηλοί και αυτεξούσιον, το δε «καθ ̉ ομοίωσις την της αρετής κατά το δυνατόν ομοίωσιν
Δεν λέμε για ίδια ουσία. Δεν είπα κάτι τέτοιο. Απλά κοιτάζω την Ελληνική δημιουργία του ανθρώπου σε σχέση με την Ιουδαϊκή δημιουργία του ανθρώπου , και βλέπω πολλά κοινά!

Αλλά βλέπω επίσης και στοιχεία που υποδηλώνουν πιθανόν χρήση τεχνολογίας, από πλευράς ελληνικής ερμηνείας φυσικά

Δηλαδή έχουμε

α)Ελληνική δημιουργία με διάφορα στοιχεία που υποδηλώνουν τεχνολογική εφαρμογή (το οποία συμπεραίνουμε κυρίως και από άλλες αναφορές της Ελληνικής γραμματείας)
β)Επιστημονική θεωρία που δεν έχει καμία σχέση με τις άλλες δύο
γ)την Γένεση του Μωυσή που προσεγγίζει τα πράγματα με ένα μεταφυσικό τρόπο (η ψυχή δίδεται ως πνοή κτλ)

και φυσικά όταν μιλάω για χρήση τεχνολογίας δεν εννοώ από τον Θεό (Αγία Τριάδα) , αλλά συγκρίνουμε αυτές τις τρις προσεγγίσεις.

Το τονίζω αυτό γιατί έγραψες στο άλλο θέμα :
dominique έγραψε: Δηλαδη πιστεύεις δόθηκε στους δαίμονες η δύναμη/ενέργεια δημιουργίας (δεν ξερω πως να το πω) απο τον Θεό;
Δηλαδή δεν έχει μονο την δυνατότητα δημιουργίας ο Θεός ,αλλά και οι δαίμονες;
Απο που και ως που;
Επειδή το λέει ο μύθος;
Ναι,έχουν γνώση,αλλά την ψυχή βρε παιδιά πως την δημιουργούν;
ή θα καταλήξουμε να λέμε οτι είναι άψυχοι;

Δηλαδή δεν μας δημιούργησε ο Θεός ,μας δημιούργησαν οι δαίμονες με τεχνολογία;
Δεν γίνετα να λέμε οτι ο Θεός χρειάστηκε τεχνολογία για να μας δημιουργήσει,ο Θεός πως ειναι δυνατόν να χρειάζεται τεχνολογία;
Το κατ'έικόνα και καθ'ομοίωσιν πως έγινε με τεχνολογία;

Ο μύθος προφανώς δίνει την δική του εκδοχή για την δημιουργια του ανθρώπου,όπως αν δούμε και σε άλλους λαούς θα έχουν ανάλογους ή και πολύ διαφορετικούς μύθους περι δημιουργίας.
Επομένως όχι, δεν πιστεύω αυτό που λες, απλά λαμβάνω τις δύο εκδοχές (και τη τρίτη επίσης) υπόψη μου.

Και όχι "επειδή το λέει ο μύθος" αλλά επειδή αυτό το μύθο χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι πρόγονοι μας, για να εξηγήσουν τη θεία δημιουργία. Και λες βέβαια εσύ ότι αυτοί ήταν "δαίμονες" όμως οι αρχαίοι φυσικά δεν θεωρούσαν δαίμονα τον Προμηθέα , αλλά Τιτάνα, για τον οποίο δεν είχαν καμία λατρεία.

Είναι σαν να λες ότι επειδή το φίδι έδωσε το "μήλο" στην Έυα, ότι πράγματι ένα φίδι έδωσε ένα μήλο, όμως στη πραγματικότητα και αυτό είναι ένας μύθος. Μάλιστα είναι ένας Ιουδαϊκός μύθος, και όχι "Ορθόδοξος" όπως σου είπα και παραπάνω... στην Ορθοδοξία εξάλλου δεν είναι απαραίτητο ότι η αλήθεια βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στις γραφές :
1. Επειδή για τους Χριστιανούς, δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει κάτι στην Αγία Γραφή για να είναι αληθινό. Και μόνο η Προτεσταντική παράδοση του 16ου αιώνα, απαιτεί (δήθεν) το κάθε τι να υποστηρίζεται με Αγιογραφικά εδάφια.
http://www.oodegr.com/oode/theos/genika ... tisto1.htm

επομένως δεν είναι λάθος κανείς να συσχετίζει τις πληροφορίες (να κοιτάζει δηλαδή και του μύθους άλλων , ειδικά των Ελλήνων! αλίμονο! )
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Θεός και επιστήμη”

cron