Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

82
Εγω αδελφέ θα σου πω την άποψη μου,καλό είναι να ψάχνουμε,αλλά μερικές φορές όταν ψάχνουμε καθαρά με την λογική,αντιλαμβανόμαστε άλλα απο αυτά που πραγματικά συμβαίνουν.

Για παράδειγμα λες ή μάλλον λέει ο Λιακόπουλος,εφόσον χρησιμοποιεί πληθυντικό και στην Παλαιά Διαθήκη δεν υπήρχε η έννοια της Αγίας Τριάδος(ενω στο άλλο θέμα αποδείχτηκε οτι η έννοια της Αγίας Τριάδος υπονοείται ξεκάθαρα) ,άρα εννοεί κάτι άλλο.


Τι άλλο θα μπορούσε να εννοεί;
Τους Ελοχίμ,τους φωτεινούς υπηρέτες,αφού στο Εβραικό κείμενο αναφέρει την λέξη Ελοχίμ.

Αλλά δεν μπορούσε να πει οτι τον άνθρωπο (και οχι μόνο τον άνθρωπο,αλλά αν δεις σε κάθε μέρα της δημιουργίας στο Εβραικό κείμενο για Ελοχιμ μιλάει,αρα συνδημιουργήσαν τα πάντα;;;!)τον έφτιαξαν μόνοι τους οι αγγελοι,οπότε εισήγαγε την συνδημιουργία ( που δεν την εισήγαγε αυτός,υπήρχαν άλλοι προ αυτού που μιλούσαν για αυτήν την θεωρία )

Τέθηκε ένα ερώτημα απο ένα άλλο μέλος,που είναι νομίζω καθοριστικό να καταλάβεις και μόνος σου αν συνδημιουργήσαν άγγελοι τον άνθρωπο.

Ο άνθρωπος έγινε κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού,σε αυτό συμφωνούμε πιστευω.

Πως οι άγγελοι συνδημιούργησαν τον άνθρωπο κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού;

Άκου αυτό,μιλάει για την λεγόμενη συνδημιουργία,στο 11.40,άκου καλά τι λέει.

http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_atha ... ia_013.mp3

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

83
λέει λοιπόν : χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς.

Τι σημαίνει ότι ενεφύσησεν "πνοή ζωής" ; Πως δηλαδή έγινε αυτό ; ....Ξέρει κανείς ; Και μη μου πεις πάλι ότι προσπαθώ να κατανοήσω τα μεγάλα μυστήρια της ζωής και άλλα τέτοια γιατί θα σε δαγκώσω.
"Το εμφύσημα λοιπόν επί Θεού η του Αγίου Πνεύματος εστιν ενέργεια. Ώσπερ γαρ ο Σωτήρ ενεφύσησεν εις τα πρόσωπα των Αποστόλων και είπε, λάβετε Πνεύμα Άγιον ούτω το εμφύσημα το θείον ανθρωπίνως ακουόμενον, Πνεύμα εστι το προσκυνητόν και Άγιον". Αγ. Νικοδήμου τού Αγιορείτη, Εορτοδρόμιον σελ. 73,74, υποσημ. 1)

"Αλλ ενεφύσησεν ούτος και την αρχήν εις το πρόσωπον του πρώτου πλάσματος. Τι δε ενεφύσησε; Πνοήν ζωής. Τι εστι πνοήν ζωής; Ψυχήν ζώσαν. Διδασκέτω σε Παύλος˙ «εγένετο ο πρώτος άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν». Τι δε εστι ζώσαν; Αείζωον, αθάνατον, ταυτόν δ' ειπείν λογικήν - η γαρ αθάνατος λογική – και ου τούτο μόνον, αλλά και κεχαριτωμένην θείως. Τοιαύτη γαρ όντως ζώσα ψυχή... Τούτον τοίνυν ήδη τελών και δεικνύς ως ούτως εκείνος ο και την αρχήν δημιουργήσας δι' εμφυσήματος τοις μαθηταίς εμφυσά και δι' οικείου λόγου φανεροί το δώρημα˙ ουκ αύθις λέγων ψυχήν εντίθημι, αλλά Πνεύμα, και Πνεύμα θείον αύθις τη μεταδόσει των χαρισμάτων την ψυχήν απεργάζομαι". (Γρηγορίου Παλαμά Συγγράμματα, τόμος Α’, Θεσσαλονίκη 1962, σελ. 85)

"Τω δε ειπείν: "Και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν, ου φανερόν εστιν, ότι τού αγίου Πνεύματος την θείαν ενέργειαν εδήλωσε;" (Διάλεξις κατά Ιουδαίων", PG 89,1205C).

Αγ. Κυρίλλου Η Βίβλος τών θησαυρών, 34: "Την ανθρώπου ποίησιν και την εις το είναι πάροδον εξηγούμενος ο μακάριος Μωσής ειληφέναι τον Θεόν χουν από τής γης διισχυρίζεται, και πλάσαι μεν τη παντουργώ δυνάμει το ορώμενον δη τούτο τού σώματος σχήμα, εμφυσήται δε εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής. ως γενέσθαι τον άνθρωπον εις ψυχήν ζώσαν. Το δοθέν τοιγαρούν εμφύσημα θείον τω πεπλασμένω, ουκ αυτήν είναί φαμεν την ψυχήν (ή γαρ αν άτρεπτος ην, ως εκ τοιαύτης προελθούσα φύσεως), αλλά την τού αγίου Πνεύματος μετουσίαν εντεθείσαν εξ αρχής τη ανθρωπεία ψυχή. Πάσα γαρ η τελειότης τους πεποιημένοις δια τού Πνεύματος, όθεν και κατ' εικόνα Θεού το τεχνηθέν εποιήθη ζώον, ως δια τής μετουσίας τού Πνεύματος, προς αυτόν μεμορφωμένον

Αγ. Κυρίλλου Κατά ανθρωπομορφιτών, 2, PG 76, 1080D-1081A: "Τον άνθρωπον γαρ ούτω κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού γενέσθαι φαμέν, καθ' ό και αγαθόν και δίκαιον πέφυκε το ζώον είναι. Επεί δε ου μόνον λογικόν εχρήν είναι και επιτηδείως έχων εις αγαθουργίαν και δικαιοσύνην, αλλά και Πνεύματος αγίου μέτοχον, ίνα λαμπροτέρους έχη τους χαρακτήρας τής θείας φύσεω εν αυτώ, ενεφύσησεν αυτώ πνοήν ζωής. Τούτο δε εστι το δι Υιού τη λογική κτίσει χορηγούμενον Πνεύμα, και διαμορφούν αυτήν εις είδος το ανωτάτω, τούτ' εστι, το θείον..

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

84
Η πραγματικότητα είναι ότι δεν γνωρίζουμε πως μας έφτιαξε και αν συνέβαλαν άλλοι γιατί οι στοίχοι δεν περιέχουν αρκετές πληροφορίες για να εξάγουμε συμπέρασμα.
Είναι αυτό που ανέφερα πριν.Τα εξετάζεις καθαρα με την λογική.
Εφόσον δηλαδη οι στίχοι δεν περιέχουν αρκετές πληροφορίες γιατί να μην συμμετείχαν και άλλοι;

Και σου απαντάω ,επειδή δεν περιέχει επακριβώς οδηγίες,που και να περιείχε δεν νομίζω να τα καταλαβαίναμε,δεν σημαίνει οτι συμμετείχαν και άλλοι.Αν συμμετείχαν δεν υπήρχε λόγος για να μην το πει,θα το έλεγε ξεκάθαρα.
Εφόσον δεν το λέει,δεν συμμετείχαν.

Κατα Μάρκον Κεφ.10

ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· πρὸς τὴν σκληροκαρδίαν ὑμῶν ἔγραψεν ὑμῖν τὴν ἐντολὴν ταύτην· 6 ἀπὸ δὲ ἀρχῆς κτίσεως ἄρσεν καὶ θῆλυ ἐποίησεν αὐτοὺς ὁ Θεός· 7 ἕνεκεν τούτου καταλείψει ἄνθρωπος τὸν πατέρα αὐτοῦ καὶ τὴν μητέρα, καὶ προσκολληθήσεται πρὸς τὴν γυναῖκα αὐτοῦ, καὶ ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν.

Δεν με ενδιαφέρει τι εννοείς εσύ, με ενδιαφέρει αυτό που σημαίνει το "εκ του μηδενός" κατά κοινή ομολογία που είναι η δημιουργία από το μηδέν (όπως η γη). Ο άνθρωπος δεν δημιουργήθηκε εκ του μηδενός αλλά από υλικά όπως σωστά είπες χώμα νερό, αλλά και κάτι άλλο -
Ο άνθρωπος ως οντότητα ΔΕΝ υπήρχε πριν,άρα εκ του μη όντος οδηγήθηκε στο ον.
Ο άνθρωπος δεν ειναι μόνο σώμα,για να πούμε οτι κάποιος σαν τα καστρακια στην παραλία,πήρε χώμα και νερό και έφτιαξε πηλό,ούτε υπήρχε κάποια στιγμή μόνο το σώμα για να το φτιάξει κάποιος άλλος.


Σου αναφέρω κάποιους στίχους απο το Περι Ενανθρωπήσεως του Μ.Αθανασίου

http://users.uoa.gr/~nektar/orthodoxy/p ... phsews.htm


Ὁ Θεός, ὁ πάντων ἔχων τὸ κράτος, ὅτε τὸ τῶν ἀνθρώπων γένος
διὰ τοῦ ἰδίου Λόγου ἐποίει, κατιδὼν πάλιν τὴν ἀσθένειαν τῆς φύσεως
αὐτῶν, ὡς οὐχ ἱκανὴ εἴη ἐξ ἑαυτῆς γνῶναι τὸν δημιουργόν, οὐδ᾿ ὅλως
ἔννοιαν λαβεῖν Θεοῦ, τῷ τὸν μὲν εἶναι ἀγέννητον, τὰ δὲ ἐξ οὐκ ὄντων
γεγενῆσθαι, καὶ τὸν μὲν ἀσώματον εἶναι, τοὺς δὲ ἀνθρώπους κάτω που
σώματι πεπλάσθαι, καὶ ὅλως πολλὴν εἶναι τὴν τῶν γενητῶν ἔλλειψιν
πρὸς τὴν τοῦ πεποιηκότος κατάληψιν καὶ γνῶσιν·


Δηλαδή

Ο Παντοκράτωρ Θεός, όταν δημιουργούσε το ανθρώπινο γένος με το Λόγο του,
διέκρινε την αδυναμία της φύσεως των ανθρώπων: δεν θα μπορούσε η
ανθρώπινη φύση από μόνη της να γνωρίσει το δημιουργό της· ούτε πάλι να
συλλάβει την έννοια του Θεού. Διότι, Αυτός είναι άκτιστος, ενώ αυτοί
δημιουργήθηκαν από το μηδέν·
Αυτός είναι ασώματος, ενώ οι άνθρωποι
πλάστηκαν με σώμα κάτω στη γη· και γενικά, πολλές είναι οι ελλείψεις των
δημιουργημάτων, για να κατανοήσουν και γνωρίσουν το Δημιουργό τους.

Ποία γὰρ ὄνησις τοῖς πεποιημένοις μὴ γινώσκουσι τὸν ἑαυτῶν
ποιητήν; Ἢ πῶς ἂν εἶεν λογικοὶ μὴ γινώσκοντες τὸν τοῦ Πατρὸς
Λόγον, ἐν ᾧ καὶ γεγόνασιν;
Ὅθεν, ἵνα μὴ τοῦτο γένηται, ἀγαθὸς ὢν τῆς ἰδίας εἰκόνος αὐτοῖς τοῦ
Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ μεταδίδωσι, καὶ ποιεῖ τούτους κατὰ τὴν
ἑαυτοῦ εἰκόνα καὶ καθ᾿ ὁμοίωσιν· ἵνα διὰ τῆς τοιαύτης χάριτος τὴν
εἰκόνα νοοῦντες, λέγω δὴ τὸν τοῦ Πατρὸς Λόγον, δυνηθῶσιν ἔννοιαν
δι᾿ αὐτοῦ τοῦ Πατρὸς λαβεῖν, καὶ γινώσκοντες τὸν ποιητὴν ζῶσι τὸν
εὐδαίμονα καὶ μακάριον ὄντως βίον.
Δηλαδή

Γι’ αυτό το λόγο, για να μη συμβεί κάτι τέτοιο, όντας ο Θεός καλός μετάδωσε
σ’ αυτούς από την ίδια την εικόνα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού· τους έκαμε
σύμφωνα με τη δική του εικόνα και την ομοίωσή του.
Έτσι, με το χάρισμα αυτό,
βλέποντας την εικόνα –εννοώ το Λόγο του Πατέρα– να μπορούν να έχουν μέσω
αυτού και την έννοια του Πατέρα. Γνωρίζοντας λοιπόν τον πλάστη τους, να
ζουν αληθινά ευτυχισμένη και ευλογημένη ζωή.

Τοῦτο δὲ πῶς ἂν ἐγεγόνει, εἰ μὴ αὐτῆς τῆς τοῦ Θεοῦ
εἰκόνος παραγενομένης τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ; Δι᾿
ἀνθρώπων μὲν γὰρ οὐκ ἦν δυνατόν, ἐπεὶ καὶ αὐτοὶ κατ᾿ εἰκόνα
γεγόνασιν· ἀλλ᾿ οὐδὲ δι᾿ ἀγγέλων· οὐδὲ γὰρ οὐδὲ αὐτοί εἰσιν εἰκόνες.
Ὅθεν ὁ τοῦ Θεοῦ Λόγος δι᾿ ἑαυτοῦ παρεγένετο, ἵνα ὡς Εἰκὼν ὢν τοῦ
Πατρὸς τὸν κατ᾿ εἰκόνα ἄνθρωπον ἀνακτίσαι δυνηθῇ.
Δηλαδή

Και πώς θα γινόταν αυτό, εκτός αν ερχόταν σε μας η εικόνα του
Θεού, δηλαδή ο Σωτήρας μας Ιησούς Χριστός; (Να γίνει αυτό) με ανθρώπους
δεν ήταν δυνατό, επειδή και οι ίδιοι οι άνθρωποι πλάστηκαν κατ’ εικόνα·
ούτε με αγγέλους, διότι αυτοί δεν είναι εικόνες. Γι’ αυτό ο Λόγος του Θεού
ενανθρώπησε, για να ξαναδημιουργήσει τον κατ’ εικόνα Θεού άνθρωπο,
επειδή μόνον ο Λόγος αποτελεί εικόνα του Πατέρα.


20. Τὴν μὲν οὖν αἰτίαν τῆς σωματικῆς ἐπιφανείας αὐτοῦ, ὡς οἷόν τε ἦν,
ἐκ μέρους, καὶ ὡς ἡμεῖς ἠδυνήθημεν νοῆσαι, προείπομεν, ὅτι οὐκ ἄλλου
ἦν τὸ φθαρτὸν εἰς ἀφθαρσίαν μεταβαλεῖν, εἰ μὴ αὐτοῦ τοῦ Σωτῆρος,
τοῦ καὶ τὴν ἀρχὴν ἐξ οὐκ ὄντων πεποιηκότος τὰ ὅλα· καὶ οὐκ ἄλλου
ἦν τὸ κατ᾿ εἰκόνα πάλιν ἀνακτίσαι τοῖς ἀνθρώποις, εἰ μὴ τῆς Εἰκόνος
τοῦ Πατρός· καὶ οὐκ ἄλλου ἦν τὸ θνητὸν ἀθάνατον ἀναστῆσαι, εἰ μὴ
τῆς Αὐτοζωῆς οὔσης τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ·
Δηλαδή

Είπαμε ήδη παραπάνω μερικά, όσο ήταν δυνατόν και μπορούσαμε να
καταλάβουμε, για την αιτία της ενανθρώπησης του
Κυρίου· ότι δεν ήταν
δυνατόν άλλος εκτός από τον Σωτήρα, να μεταβάλλει το φθαρτό σε άφθαρτο·
διότι αυτός εξαρχής τα έπλασε όλα από το μηδέν. Και δεν ήταν ικανός άλλος
ν’ ανακαινίσει το κατ’ εικόνα στους ανθρώπους, παρά μόνον Αυτός που ήταν
η Εικόνα του Πατέρα· ούτε άλλος μπορούσε να κάνει το θνητό αθάνατο παρά
μόνον ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, που είναι η πηγή της ζωής·

Εἰ γὰρ φύσιν ἔχοντες τὸ μὴ εἶναί ποτε, τῇ τοῦ Λόγου παρουσίᾳ καὶ
φιλανθρωπίᾳ εἰς τὸ εἶναι ἐκλήθησαν, ἀκόλουθον ἦν κενωθέντας τοὺς
ἀνθρώπους τῆς περὶ Θεοῦ ἐννοίας καὶ εἰς τὰ οὐκ ὄντα ἀποστραφέντας,
οὐκ ὄντα γάρ ἐστι τὰ κακά, ὄντα δὲ τὰ καλά, ἐπειδήπερ ἀπὸ τοῦ ὄντος
Θεοῦ γεγόνασι, κενωθῆναι καὶ τοῦ εἶναι ἀεί. Τοῦτο δέ ἐστι τὸ
διαλυθέντας μένειν ἐν τῷ θανάτῳ καὶ τῇ φθορᾷ.Ἔστι μὲν γὰρ κατὰ φύσιν ἄνθρωπος θνητός, ἅτε δὴ ἐξ οὐκ ὄντων
γεγονώς.
Δηλαδή

Διότι, αν η φύση τους ήταν τέτοια ώστε να μην υπάρχουν κάποτε, και τους
κάλεσε στην ύπαρξη η ενέργεια και αγάπη του Λόγου, ήταν επόμενο ότι, όταν
οι άνθρωποι αρνήθηκαν το Θεό, να καταντήσουν στην κατάσταση των μη όντων

(ανυπαρξία)·
διότι τα κακά είναι μη όντα (ανύπαρκτα), ενώ όντα (υπαρκτά)
είναι τα καλά, εφόσον προέρχονται από τον όντα (υπάρχοντα) Θεό. Έτσι,
έχασαν τη δυνατότητα να υπάρχουν αιώνια. Αυτό σημαίνει ότι,
όταν διαλύονται, μένουν στο θάνατο και τη φθορά.Από τη φύση του λοιπόν ο άνθρωπος είναι θνητός, επειδή προήλθε από την
ανυπαρξία.


5. Ὁ μὲν γὰρ Θεὸς οὐ μόνον ἐξ οὐκ ὄντων ἡμᾶς πεποίηκεν, ἀλλὰ καὶ
τὸ κατὰ Θεὸν ζῆν ἡμῖν ἐχαρίσατο τῇ τοῦ Λόγου χάριτι.
Δηλαδή

Ο Θεός δεν μας έπλασε μόνο από το μηδέν αλλά μας δώρησε με τη χάρη του
Λόγου του και τη δυνατότητα να ζούμε σύμφωνα με το θέλημά του.

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

85
Πριν 17.000.000 εκατομμύρια χρόνια στην Ελλάδα



Εικόνα

Πριν 17.000.000 εκατομμύρια χρόνια στην Ελλάδα...

Βίντεο με τα τελευταία, συγκλονιστικά ευρήματα του δρα Άρη Πουλιανού

Μας μιλά για τον απολιθωμένο σκελετό κοριτσιού 14 ετών, της “Δάφνης”, που έζησε 17.000.000 χρόνια πριν!

Δείτε το βίντεο:

phpBB [video]



thesecretrealtruth

Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

86
Και ξεκινάει το παραμύθιιιιι: «Εκεί που έτρεχε το πηθίκι περπάτησε στα δύο του πόδια».
Παππού έχω μια απορία. Και τα άλλα πηθίκια τρέχανε, γιατί και αυτά δεν περπάτησαν στα δύο τους πόδια;
Όσο για το παραμύθι με τα εκατομμύρια χρόνια, που τα βρήκες; Μήπως στο κλιν;

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

87
Ιωαν/κεφ.α,3
3 Πάντα δι'αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
3 Ὅλα τὰ δημιουργήματα ἔγιναν δι' αὐτοῦ καὶ χωρὶς αὐτὸν δὲν ἔλαβε ὕπαρξιν κανένα, ἀπὸ ὅσα ἔχουν γίνει.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
3 Ὅλα τὰ δημιουργήματα ἔγιναν διὰ τῆς συνεργασίας του μὲ τὸν Πατέρα καὶ ἄνευ αὐτοῦ δὲν ἔγινεν οὔτε τὸ παραμικρὸν ἀπὸ ὅσα ἔχουν γίνει.
Εικόνα

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

88
GLADIATOR έγραψε:Ιωαν/κεφ.α,3
3 Πάντα δι'αὐτοῦ ἐγένετο, καὶ χωρὶς αὐτοῦ ἐγένετο οὐδὲ ἓν ὃ γέγονεν.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
3 Ὅλα τὰ δημιουργήματα ἔγιναν δι' αὐτοῦ καὶ χωρὶς αὐτὸν δὲν ἔλαβε ὕπαρξιν κανένα, ἀπὸ ὅσα ἔχουν γίνει.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
3 Ὅλα τὰ δημιουργήματα ἔγιναν διὰ τῆς συνεργασίας του μὲ τὸν Πατέρα καὶ ἄνευ αὐτοῦ δὲν ἔγινεν οὔτε τὸ παραμικρὸν ἀπὸ ὅσα ἔχουν γίνει.
Ακριβώς έτσι είναι αγαπητέ GLADIATOR.
Οι περιγραφές της Αγίας Γραφής είναι πλήρως αποδεδειγμένες.

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

89
grecko έγραψε:Εγω αδελφέ θα σου πω την άποψη μου,καλό είναι να ψάχνουμε,αλλά μερικές φορές όταν ψάχνουμε καθαρά με την λογική,αντιλαμβανόμαστε άλλα απο αυτά που πραγματικά συμβαίνουν.
Καμία αντίρρηση απλά συζητούμε.
grecko έγραψε: Για παράδειγμα λες ή μάλλον λέει ο Λιακόπουλος,εφόσον χρησιμοποιεί πληθυντικό και στην Παλαιά Διαθήκη δεν υπήρχε η έννοια της Αγίας Τριάδος(ενω στο άλλο θέμα αποδείχτηκε οτι η έννοια της Αγίας Τριάδος υπονοείται ξεκάθαρα) ,άρα εννοεί κάτι άλλο.


Τι άλλο θα μπορούσε να εννοεί;
Τους Ελοχίμ,τους φωτεινούς υπηρέτες,αφού στο Εβραικό κείμενο αναφέρει την λέξη Ελοχίμ.

Αλλά δεν μπορούσε να πει οτι τον άνθρωπο (και οχι μόνο τον άνθρωπο,αλλά αν δεις σε κάθε μέρα της δημιουργίας στο Εβραικό κείμενο για Ελοχιμ μιλάει,αρα συνδημιουργήσαν τα πάντα;;;!)τον έφτιαξαν μόνοι τους οι αγγελοι,οπότε εισήγαγε την συνδημιουργία ( που δεν την εισήγαγε αυτός,υπήρχαν άλλοι προ αυτού που μιλούσαν για αυτήν την θεωρία )
Ασφαλώς και υπήρχαν και άλλοι που είπαν παρόμοια πράγματα.
grecko έγραψε: Τέθηκε ένα ερώτημα απο ένα άλλο μέλος,που είναι νομίζω καθοριστικό να καταλάβεις και μόνος σου αν συνδημιουργήσαν άγγελοι τον άνθρωπο.
Ποιο;
grecko έγραψε: Ο άνθρωπος έγινε κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού,σε αυτό συμφωνούμε πιστευω.
Αν το δούμε Ορθόδοξα ναι, συμφωνούμε ούτως ή άλλως.
grecko έγραψε: Πως οι άγγελοι συνδημιούργησαν τον άνθρωπο κατ΄εικόνα και καθ΄ομοίωσιν του Θεού;
Πρέπει να ανατρέξουμε στο αντίστοιχο βιβλίο του Λιάκο (τόμος 1):
Εικόνα
Εικόνα
grecko έγραψε:

Άκου αυτό,μιλάει για την λεγόμενη συνδημιουργία,στο 11.40,άκου καλά τι λέει.

http://www.arnion.gr/mp3/omilies/p_atha ... ia_013.mp3
Αναφέρει αυτές τις θέσεις όπως τις αναφέρουμε και εμείς γιατί είναι καλό να είναι γνωστές. Λέει λοιπόν ότι είναι αιρετική θέση ότι ο κόσμος δημιουργήθηκε μαζί με τους αγγέλους διότι οι άγγελοι είναι θεατές. Ο Λιάκο όμως δεν λέει για αγγέλους, αλλά για τους Ελοχίμ............ κάτι για το οποίο ο πατέρας Αθανάσιος δεν λέει τίποτα.

Αυτά όσο αναφορά τον Λιάκο.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η Δημιουργία του Πρώτου Ανθρώπου - αναζήτηση του Αδάμ

90
grecko έγραψε:
λέει λοιπόν : χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς, καὶ ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς.

Τι σημαίνει ότι ενεφύσησεν "πνοή ζωής" ; Πως δηλαδή έγινε αυτό ; ....Ξέρει κανείς ; Και μη μου πεις πάλι ότι προσπαθώ να κατανοήσω τα μεγάλα μυστήρια της ζωής και άλλα τέτοια γιατί θα σε δαγκώσω.
"Το εμφύσημα λοιπόν επί Θεού η του Αγίου Πνεύματος εστιν ενέργεια. Ώσπερ γαρ ο Σωτήρ ενεφύσησεν εις τα πρόσωπα των Αποστόλων και είπε, λάβετε Πνεύμα Άγιον ούτω το εμφύσημα το θείον ανθρωπίνως ακουόμενον, Πνεύμα εστι το προσκυνητόν και Άγιον". Αγ. Νικοδήμου τού Αγιορείτη, Εορτοδρόμιον σελ. 73,74, υποσημ. 1)

"Αλλ ενεφύσησεν ούτος και την αρχήν εις το πρόσωπον του πρώτου πλάσματος. Τι δε ενεφύσησε; Πνοήν ζωής. Τι εστι πνοήν ζωής; Ψυχήν ζώσαν. Διδασκέτω σε Παύλος˙ «εγένετο ο πρώτος άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν». Τι δε εστι ζώσαν; Αείζωον, αθάνατον, ταυτόν δ' ειπείν λογικήν - η γαρ αθάνατος λογική – και ου τούτο μόνον, αλλά και κεχαριτωμένην θείως. Τοιαύτη γαρ όντως ζώσα ψυχή... Τούτον τοίνυν ήδη τελών και δεικνύς ως ούτως εκείνος ο και την αρχήν δημιουργήσας δι' εμφυσήματος τοις μαθηταίς εμφυσά και δι' οικείου λόγου φανεροί το δώρημα˙ ουκ αύθις λέγων ψυχήν εντίθημι, αλλά Πνεύμα, και Πνεύμα θείον αύθις τη μεταδόσει των χαρισμάτων την ψυχήν απεργάζομαι". (Γρηγορίου Παλαμά Συγγράμματα, τόμος Α’, Θεσσαλονίκη 1962, σελ. 85)

"Τω δε ειπείν: "Και ενεφύσησεν εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής, και εγένετο ο άνθρωπος εις ψυχήν ζώσαν, ου φανερόν εστιν, ότι τού αγίου Πνεύματος την θείαν ενέργειαν εδήλωσε;" (Διάλεξις κατά Ιουδαίων", PG 89,1205C).

Αγ. Κυρίλλου Η Βίβλος τών θησαυρών, 34: "Την ανθρώπου ποίησιν και την εις το είναι πάροδον εξηγούμενος ο μακάριος Μωσής ειληφέναι τον Θεόν χουν από τής γης διισχυρίζεται, και πλάσαι μεν τη παντουργώ δυνάμει το ορώμενον δη τούτο τού σώματος σχήμα, εμφυσήται δε εις το πρόσωπον αυτού πνοήν ζωής. ως γενέσθαι τον άνθρωπον εις ψυχήν ζώσαν. Το δοθέν τοιγαρούν εμφύσημα θείον τω πεπλασμένω, ουκ αυτήν είναί φαμεν την ψυχήν (ή γαρ αν άτρεπτος ην, ως εκ τοιαύτης προελθούσα φύσεως), αλλά την τού αγίου Πνεύματος μετουσίαν εντεθείσαν εξ αρχής τη ανθρωπεία ψυχή. Πάσα γαρ η τελειότης τους πεποιημένοις δια τού Πνεύματος, όθεν και κατ' εικόνα Θεού το τεχνηθέν εποιήθη ζώον, ως δια τής μετουσίας τού Πνεύματος, προς αυτόν μεμορφωμένον

Αγ. Κυρίλλου Κατά ανθρωπομορφιτών, 2, PG 76, 1080D-1081A: "Τον άνθρωπον γαρ ούτω κατ' εικόνα και καθ' ομοίωσιν Θεού γενέσθαι φαμέν, καθ' ό και αγαθόν και δίκαιον πέφυκε το ζώον είναι. Επεί δε ου μόνον λογικόν εχρήν είναι και επιτηδείως έχων εις αγαθουργίαν και δικαιοσύνην, αλλά και Πνεύματος αγίου μέτοχον, ίνα λαμπροτέρους έχη τους χαρακτήρας τής θείας φύσεω εν αυτώ, ενεφύσησεν αυτώ πνοήν ζωής. Τούτο δε εστι το δι Υιού τη λογική κτίσει χορηγούμενον Πνεύμα, και διαμορφούν αυτήν εις είδος το ανωτάτω, τούτ' εστι, το θείον..
Κατ αρχάς ας αναλύσουμε το κατ εικόνα και καθ ομοίωση , το οποίο περιλαμβάνει το εμφύσημα το οποίο συζητάμε, για το οποίο έχουν μιλήσει οι Άγιοι Πατέρες μας.

http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 78&t=11532

έπειτα έχω να ρωτήσω ξανά το εξής : πως έγινε το "εμφύσημα" από το Άγιο Πνεύμα ; Μέχρι στιγμής καταλαβαίνω ότι ο Αδάμ ήταν ένα χωματένιο πλάσμα (χοῦν ἀπὸ τῆς γῆς), όπως όλα τα υπόλοιπα ζώα της γης (δεινόσαυροι , αρκούδες κτλ) και τότε το Άγιο Πνεύμα του δημιούργησε τη λογική και νοερά ψυχή ("ἐνεφύσησεν εἰς τὸ πρόσωπον αὐτοῦ πνοὴν ζωῆς, καὶ ἐγένετο ὁ ἄνθρωπος εἰς ψυχὴν ζῶσαν"). Έτσι δεν έγινε ;

και μετά τον τοποθέτησε στον Παράδεισο. Ο οποίος έχει συγκεκριμένα γεωγραφικά όρια.

(8 Καὶ ἐφύτευσεν ὁ Θεὸς παράδεισον ἐν ᾿Εδὲμ κατὰ ἀνατολὰς καὶ ἔθετο ἐκεῖ τὸν ἄνθρωπον, ὃν ἔπλασε.)
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Θεός και επιστήμη”