Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

100
Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2010
ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ Κ. ΣΑΚΑΡΕΛΛΟΥ - Παληό και Νέο ημερολόγιο
. Το ημερολόγιο δεν είναι μόνο αστρονομικό ζήτημα

Το ημερολόγιο είναι πρώτιστα ζήτημα αστρονομικό. Για την Εκκλησία όμως, αφότου πάνω σ’ αυτό οικοδόμησε το εορτολόγιο και το Πασχάλιό της, απόκτησε εκκλησιαστική σημασία. Γι’ αυτό την Εκκλησία δεν την ενδιαφέρει το ημερολόγιο από πλευράς αστρονομικής . Την πλευρά αυτή την αφήνει στους αστρονόμους. Την ενδιαφέρει το ημερολόγιο, μόνο από την εκκλησιαστική του πλευρά.
Ας δούμε όμως τα δύο ημερολόγια, για τα οποία δημιουργήθηκε ζήτημα στην Εκκλησία.

Α. Το Ιουλιανό ημερολόγιο και το Πασχάλιο
1. Το ημερολόγιο αυτό πήρε το όνομά του από τον αυτοκράτορα της Ρώμης Ιούλιο Καίσαρα. Αυτός, το 45 π.Χ. το επέβαλε στο Ρωμαϊκό κράτος.


Το εφεύρε ο Έλληνας αστρονόμος Σωσιγένης από την Αλεξάνδρεια. Ήταν το τελειότερο ημερολόγιο για την εποχή εκείνη. Δεν ήταν όμως και το τέλειο, γιατί κάθε 128 χρόνια έχανε και μία μέρα. Αυτό έχει σημασία για την ημερομηνία της εαρινής ισημερίας. Ενώ δηλ. το 45 π.Χ., που επεβλήθη το ημερολόγιο αυτό στο ρωμαϊκό κράτος, η εαρινή ισημερία συνέπιπτε στις 23 Μαρτίου, μετά από 128 χρόνια η ισημερία αυτή, κατέβηκε στις 22 Μαρτίου. Αυτό εννοούμε όταν λέμε χάνει μία μέρα κάθε 128 χρόνια. Το έτος 325, που συγκλήθηκε η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος η εαρινή ισημερία κατέβηκε στις 21 Μαρτίου .

Η Εκκλησία των πρώτων χριστιανικών χρόνων αναπτύχθηκε μέσα στο ρωμαϊκό κράτος, που ίσχυε το Ιουλιανό ημερολόγιο. Πάνω σ’ αυτό καθόρισε το «εορτολόγιό» της. Οι γιορτές της ήταν οι επέτειοι της άθλησης των μαρτύρων, της μνήμης των οσίων της και κυρίως ο γιορτασμός του Πάσχα . Επίσης, και ορισμένα άλλα ιστορικά γεγονότα απ’ τη ζωή του Χριστού και της Εκκλησίας.

2. Εξ αιτίας του πιο πάνω λόγου, το ημερολόγιο απόκτησε και εκκλησιαστικό χαρακτήρα. Ή, καλύτερα, θα λέγαμε, ότι για την Εκκλησία έχει μόνο εκκλησιαστικό χαρακτήρα. Την Εκκλησία δεν την ενδιαφέρει το ημερολόγιο από πλευράς αστρονομικής. Οι Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, φαίνεται, ότι γνώριζαν ότι το Ιουλιανό ημερολόγιο κάθε 128 χρόνια χάνει μία μέρα, ότι δηλ. η ημερομηνία της εαρινής ισημερίας κατεβαίνει μία μέρα. Γνώριζαν ακόμη ότι το 325, που έγινε η Σύνοδός τους η ισημερία αυτή είχε φτάσει στις 21 Μαρτίου. Αυτό όμως, δεν τους ενδιέφερε. Και γι’ αυτό δεν ασχολήθηκαν με την επιστημονική ακρίβεια του ημερολογίου, που χρησιμοποιούσε το ρωμαϊκό κράτος, μέσα στο οποίο ζούσαν.

Η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος αναφέρθηκε στην εαρινή ισημερία παρεμπιπτόντως, όχι γιατί την ενδιέφερε αυτή καθεαυτή η ισημερία. Αυτό, που ενδιέφερε τους αγίους Πατέρες ήταν, να ορίσουν με αδιαμφισβήτητο τρόπο την εξεύρεση ημερομηνίας εορτασμού του Πάσχα για όλη την Εκκλησία. Μέχρι τότε, οι διάφορες τοπικές Εκκλησίες εόρταζαν το Πάσχα σε διαφορετικές ημερομηνίες. Αυτό το γεγονός τραυμάτιζε το δόγμα της ενότητας της Εκκλησίας.

Τα δύο πρώτα σταθερά σημεία, που αποφάσισαν οι Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήταν ο γιορτασμός του Πάσχα να γίνεται πάντοτε ημέρα Κυριακή, γιατί ο Κύριος αναστήθηκε ημέρα Κυριακή. Το δεύτερο σημείο ήταν, ότι το Πάσχα έπρεπε να γιορτάζεται ύστερα από το Πάσχα των Εβραίων, για ιστορικούς λόγους. Ο Χριστός σταυρώθηκε την παραμονή του Πάσχα των Ιουδαίων, αλλά αναστήθηκε την τρίτη ημέρα, δηλ. μετά το Πάσχα τους.

Μετά τον καθορισμό των δύο αυτών σταθερών σημείων, το πρόβλημα που έπρεπε ν’ αντιμετωπίσουν οι άγιοι Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου ήταν ο γιορτασμός του εβραϊκού Πάσχα, που είχε τεθεί ως σταθερό σημείο και προϋπόθεση του Πάσχα της Εκκλησίας. Οι Εβραίοι είχαν δικό τους ημερολόγιο, το οποίο ήταν σεληνιακό. Στηρίζονταν στους κύκλους της σελήνης, εξέταζαν δηλ. πότε ήταν πανσέληνος κλπ.. Το Πάσχα τους οι Εβραίοι το γιόρταζαν στις 14 του εβραϊκού μήνα Νισάν. Έπρεπε, λοιπόν, οι Πατέρες να συσχετίσουν τώρα τον εβραϊκό μήνα Νισάν με το Ιουλιανό ημερολόγιο, για να βρεθεί η ημερομηνία του εορτασμού του χριστιανικού Πάσχα.


3. Ο εβραϊκός μήνας Νισάν άρχιζε με την εαρινή ισημερία. Επομένως, οι Ιουδαίοι τελούσαν το Πάσχα τους την 14η ημέρα, αφότου άρχιζε η εαρινή ισημερία. Στον υπολογισμό όμως του χρόνου έκαναν ένα λάθος. Το αποτέλεσμα ήταν πολλές φορές να γιορτάζουν το Πάσχα τους προ της εαρινής ισημερίας! Δηλαδή οι Εβραίοι βρίσκουν την ημερομηνία, που γιορτάζουν το Πάσχα τους με βάση το δικό τους Ημερολόγιο, που είναι σεληνιακό και όχι ηλιακό, όπως είναι το δικό μας. Επειδή όμως οι Εβραίοι έπαυσαν να ορίζουν το Πάσχα τους στη σωστή ημερομηνία, οι χριστιανοί δεν μπορούσαν να τους ακολουθήσουν στο λάθος τους αυτό. Σε μιά τέτοια περίπτωση θα ήταν υποχρεωμένοι, μερικές φορές να γιορτάζουν και αυτοί το χριστιανικό Πάσχα προ της εαρινής ισημερίας. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα, ένα χρόνο να γιορτάζουν το Πάσχα δυό φορές και τον άλλο καμιά! Γι’ αυτό έπαυσε να απασχολεί τους χριστιανούς η λαθεμένη ημερομηνία, που οι Εβραίοι γιόρταζαν και γιορτάζουν μέχρι σήμερα το Πάσχα τους. Ο Μέγας Κωνσταντίνος όρισε ότι η Εκκλησία, για τον ορισμό του Πάσχα πρέπει ν’ ακολουθεί την «αληθέστερη τάξη», που είναι « το παραφυλάττειν την ακριβή του καιρού ώραν», η οποία βρίσκεται με βάση το Ιουλιανό Ημερολόγιο. Έπρεπε δηλ. η ημερομηνία του εβραϊκού Πάσχα να μη συμπίπτει προ της εαρινής ισημερίας. Οι χριστιανοί, λοιπόν, υπολογίζουν οι ίδιοι, με βάση το Ιουλιανό Ημερολόγιο, το πότε οι Εβραίοι έπρεπε κανονικά να γιορτάζουν το Πάσχα.

Αυτό είναι το λεγόμενο «νομικό Φάσκα». «Νομικό Φάσκα» είναι ο υπολογισμός του Πάσχα των Εβραίων κατά το Ιουλιανό ημερολόγιο. «Νομικό Φάσκα» επομένως είναι «η πανσέληνος μετά την εαρινή ισημερία», που δεν εξευρίσκεται «κατά το εβραϊκόν σεληνιακόν ημερολόγιον» .

Για να διασφαλίσει η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος τον εορτασμό του Πάσχα, μετά τον εορτασμό των Εβραίων, έθεσε τρεις όρους. Οι όροι αυτοί είναι: α) Να εορτάζεται το Πάσχα μετά την εαρινή ισημερία. β) Να εορτάζεται μετά την πρώτη πανσέληνο, μετά την εαρινή ισημερία και γ) να εορτάζεται την πρώτη Κυριακή, μετά τη πρώτη πανσέληνο. Βλέπουμε δηλ. ότι η Α΄ Οικουμενική Σύνοδος ακολούθησε αυτό το πολύπλοκο σύστημα για τον καθορισμό του εορτασμού του Πάσχα, όχι για λόγους επιστημονικής και αστρονομικής ακρίβειας, αλλά για να εορτάζουν οι χριστιανοί το Πάσχα οπωσδήποτε μετά το Πάσχα των Εβραίων, και ποτέ προηγουμένως, ή μαζί με τους Εβραίους.

Η απόφαση αυτή της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου δεν σώζεται, όπως διατυπώθηκε. Γνωρίζουμε όμως γι’ αυτή από τις επιστολές που έστειλε ο Μέγας Κωνσταντίνος προς τις Εκκλησίες, για να τις πληροφορήσει για τις αποφάσεις της Συνόδου, που έγιναν νόμος του κράτους. Μαθαίνουμε ακόμα, από ορισμένους ιστορικούς συγγραφείς και τέλος, από τον 1ο Κανόνα της Συνόδου της Αντιόχειας, ο οποίος δύο φορές ονομάζει την απόφαση «όρο».

Είναι γνωστό, ότι οι Οικουμενικές Σύνοδο όταν ήθελαν να ρυθμίσουν μη δογματικά ζητήματα, εξέδιδαν «Κανόνες». Όταν όμως ήθελαν να ρυθμίσουν δογματικά ζητήματα, εξέδιδαν «όρους». Αυτό σημαίνει, ότι οι άγιοι Πατέρες της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου θεώρησαν ότι ο κοινός εορτασμός του Πάσχα, σύμφωνα με τα όσα αποφάσισαν, έχει δογματική σημασία και η μη συμμόρφωση με τον Όρο αυτό συνιστά αίρεση. Γι’ αυτό, ο επίσκοπος Ρώμης Βίκτωρ (189-199), το 190 μ.Χ., είχε ήδη καταδικάσει ως αίρεση τον μη κοινό εορτασμό του Πάσχα, και μάλιστα σε άλλη μέρα εκτός από την Κυριακή, και επέβαλε αφορισμό στους παραβάτες .


5. Το σφάλμα του Ιουλιανού ημερολογίου, που σε κάθε 128 μέρες έφτανε την μία μέρα, ανακάλυψε ο πολυεπιστήμων Νικηφόρος Γρηγοράς ( 1295 –1359), ο οποίος το 1324, πρότεινε στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β΄ Παλαιολόγο (1282 – 1328) τη διόρθωση του Ιουλιανού ημερολογίου, που τότε είχε απόκλιση 13 μέρες. Ο αυτοκράτορας αρνήθηκε τη διόρθωση, για να μη προκληθεί σχίσμα στην Εκκλησία! Η διόρθωση του Ιουλιανού ημερολογίου έγινε το 1582, από τον διαβόητοΦράγκο πάπα Γρηγόριο ΙΓ΄ με το λεγόμενο Γρηγοριανό ημερολόγιο.



Β. Το Γρηγοριανό ημερολόγιο

Ο Πάπας Γρηγόριος ΙΓ΄( 1572 –1585) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους Πάπες της Λατινικής Εκκλησίας. Απέβλεπε πάντοτε στον εκφραγκισμό των Ρωμαίων της Ανατολής.

Ο Γρηγόριος ΙΓ΄ για να «δοξάσει την παπωσύνη» του ανέθεσε στον αστρονόμο Λουδοβίκο Λίλιο να διορθώσει τα σφάλματα του Ιουλιανού Ημερολογίου . Έτσι, προέκυψε το 1578 το λεγόμενο Γρηγοριανό ή Φράγκικο Ημερολόγιο, το οποίο εισήγαγε αμέσως στην Λατινική Εκκλησία, όχι όμως και στα προτεσταντικά κράτη. Η Γερμανία το δέχτηκε μόλις το 1700, η Αγγλία το 1725, και η Σουηδία το 1753!

Ο Γρηγόριος ΙΓ΄ θέλησε να το εισαγάγει και στην Ορθόδοξη Ανατολή. Το 1583 έστειλε στο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία Β΄ τον Τρανό, δύο Έλληνες αντιπροσώπους του με δώρα και επιστολή . ΄Ηταν η πρώτη επαφή μετά το 1054, που έγιναν οι αναθεματισμοί μεταξύ Ρώμης και Κωνσταντινούπολης. Μετά τους πρέσβεις αυτούς ο Πρίγκιπας της Ενετίας Νικόλαος Δαπόντε, έστειλε εκπρόσωπό του προς τον Πατριάρχη Ιερεμία Β΄ τον Τρανό, για να τον πείσει να επιτρέψει στους Ορθοδόξους των Ιονίων Νήσων να συνεορτάζουν το Πάσχα μαζί με τους Λατίνους. Ο Πατριάρχης απάντησε αρνητικά στον Νικ. Δαπόντε με μία ιστορική επιστολή, στην οποία αποκαλούσε το Νέο ημερολόγιο «παγκόσμιο σκάνδαλο» .

Το 1583 Σύνοδος, στην οποία εκτός του Πατριάρχη Ιερεμία Β΄ του Τρανού, έλαβε μέρος και ο Πατριάρχης Αλεξάνδρειας Σίλβεστρος, όπως και πολλοί επίσκοποι, καταδίκασε το Νέο ημερολόγιο του πάπα.


Στη Πανορθόδοξη Σύνοδο του 1593, έλαβαν μέρος οι Πατριάρχες ΚΠόλεως Ιερεμίας Β΄ ο Τρανός, Αλεξανδρείας Μελέτιος ο Πηγάς, ο οποίος αντιπροσώπευε και τον Πατριάρχη Αντιοχείας, Ιεροσολύμων Σωφρόνιος και 41 αρχιερείς. Η Σύνοδος αυτή « επισημότερον, αλλ’ εμμέσως» απέκρουσε το Νέο ημερολόγιο , γιατί κατ’ αυτό, ήταν δυνατό να συμπέσει συνεορτασμός του χριστιανικού Πάσχα, με το εβραϊκό Πάσχα.

Έμμεσα καταδίκασαν το Νέο ημερολόγιο και μεταγενέστερες Σύνοδοι, όπως στα έτη 1722 και 1727. Αυτές, χωρίς ν’ αναφέρουν ονομαστικά το Γρηγοριανό ημερολόγιο, το καταδίκασαν, όταν καταδίκαζαν κάθε «καινοτομία και νεωτερισμό» στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Η Σύνοδος του 1722 με Εγκύκλιό της προς τους Ορθοδόξους Αντιοχείς, στην περιφέρεια των οποίων δρούσε πολύ έντονα η προπαγάνδα των παπικών ιεραποστόλων, συμβούλευσε τους πιστούς να μην εξαπατώνται εύκολα και να μην ανοίγουν τα αυτιά τους, ν’ ακούουν τις κακοδοξίες των Λατίνων. Τους συνέστησε να μην δέχονται τους νεωτερισμούς τους και τα ολέθρια δόγματα, με τα οποία θέλουν να τους εξαπατήσουν . Την Εγκύκλιο αυτή υπέγραψαν τρεις Πατριάρχες, ο Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμίας Γ΄, ο Αντιοχείας Αθανάσιος, ο Ιεροσολύμων Χρύσανθος και πολλοί επίσκοποι.

Επίσης, η Σύνοδος του 1727 διακήρυξε, ότι οφείλουμε να μην αλλάζουμε τίποτε από τις παραδόσεις της Εκκλησίας μας, να μην αθετούμε τίποτε και να μη προσθέτουμε ή αφαιρούμε τίποτε . Την Εγκύκλιο αυτή υπέγραψαν οι Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως Παΐσιος Β΄, Αντιοχείας Σίλβεστρος, Ιεροσολύμων Χρύσανθος και πολλοί επίσκοποι.

Το ότι, οι μετά τον 16ο αιώνα Πανορθόδοξοι Σύνοδοι δεν καταδίκασαν ονομαστικά το Νέο ημερολόγιο, ήταν μια πολύ σοφή και ενδεδειγμένη ενέργεια. Διαμηνύθηκε έτσι, ότι το θέμα της αλλαγής του ημερολογίου, μετά τις αποφάσεις των Συνόδων των ετών 1583, 1587 και 1593 δεν υφίσταται για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Τη θέση αυτή ακολούθησαν πάντοτε οι Ορθόδοξοι, μολονότι γνώριζαν, ότι το Παληό ή Ιουλιανό ημερολόγιο, χάνει κάθε 128 χρόνια μία μέρα, ως προς την εαρινή ισημερία. Θεωρούσαν το θέμα του ημερολογίου λυμένο για πάντα, αρνούμενοι κάθε συζήτηση γι’ αυτό.

http://orthodoxianthanatos.blogspot.de/ ... _6385.html

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

101
Ωραίο αετέ.
5. Το σφάλμα του Ιουλιανού ημερολογίου, που σε κάθε 128 μέρες έφτανε την μία μέρα, ανακάλυψε ο πολυεπιστήμων Νικηφόρος Γρηγοράς ( 1295 –1359), ο οποίος το 1324, πρότεινε στον Ρωμαίο αυτοκράτορα Ανδρόνικο Β΄ Παλαιολόγο (1282 – 1328) τη διόρθωση του Ιουλιανού ημερολογίου, που τότε είχε απόκλιση 13 μέρες. Ο αυτοκράτορας αρνήθηκε τη διόρθωση, για να μη προκληθεί σχίσμα στην Εκκλησία! Η διόρθωση του Ιουλιανού ημερολογίου έγινε το 1582, από τον διαβόητοΦράγκο πάπα Γρηγόριο ΙΓ΄ με το λεγόμενο Γρηγοριανό ημερολόγιο.
Όπως διαπιστώνει κανείς παραπάνω ο Νικηφόρος Γρηγοράς ήταν ο πρώτος επιστήμων άνθρωπος ο οποίος κατανόησε το αστρονομικό ζήτημα της αποκλίσεως των 13 ημερών πολύ πριν το αντιληφθεί ο ψευδο αστρονόμος Λουδοβίκος Λίλιος που τον είχε τοποθετήσει ο Γρηγόριος να το "διορθώσει". Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν ο Ανδρόνικος Β' Παλαιολόγος αρνήθηκε να κάνει την διόρθωση για να μη γίνει σχίσμα. Τελικά όμως βλέπουμε εν έτη 2014 που έχουμε φτάσει. Προτείνω να βρούμε τις σημειώσεις του Γρηγορά και να δούμε τι σύστημα πρότεινε, αν υπάρχει κάτι τέτοιο, εναλλακτικά θα πρέπει να φτιάξουμε εμείς ένα ημερολόγιο το οποίο θα διαχωρίζεται από το Γρηγοριανό, και θα λέγεται Γρηγορανό - εις μνήμην του Γρηγορά και όχι του Γρηγορίου, αποδεχόμενοι ότι ο Γρηγοράς ήταν σωστότερος, ταχύτερος και ευστοχότερος από το Πάπα και τον Λίλιο, δύο αιώνες νωρίτερα. Με αυτό το τρόπο επιτυγχάνουμε διαχωρισμό από το Πάπα και αποδοχή του Έλληνα πανεπιστήμωνα Γρηγορά. :006

-> σχολιάστε εδώ http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... 985#p71985
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

102
sarotos έγραψε: με το θαυμα του τιμιου Σταυρου, δεν εδειξε ο Θεος την Ορθοτητα του ιουλιανου ημερολογιου, καθοτι ατοπον.

εδειξε την Ορθοτητα και την ευλογια Του στους Ορθοδοξους που αποτειχιστηκαν απο το νεο.
γιατί ; Αυτό το συμπέρασμα από που προκύπτει ; Δηλαδή
sarotos έγραψε: σημερα, πλεον, ειναι τεραστιο το χαος στο πνευμα της Ορθοδοξιας μεταξυ παλαιου και νεου.
Μάλλον εννοείς χάσμα, δηλαδή διαφοροποίηση, ανάμεσα στις δύο εκκλησίες. Καλά και στις παλιές εκκλησίες υπήρχαν διαφορές π.χ. Αλεξάνδρειας - Αντιόχειας κτλ. δεν γίνεται να μην υπάρχουν διαφορές.
sarotos έγραψε: δεν υπαρχει Ορθοδοξια στις επισημες συνοδους φιλε λαπτονα, αυτη ειναι η αληθεια.

μακαρι να γινοταν μια Πανορθοδοξη συνοδος με Ορθοδοξους εκπροσωπους και να λυνοταν το ζητημα του Οικουμενισμου, τουλαχιστον για την Ορθοδοξη Εκκλησια.

αυτο ομως ειναι απολυτως - απολυτως αδυνατον να συμβει διοτι δεν υπαρχουν ορθοδοξοι εκπροσωποι.

εκ των πραγματων λοιπον, οταν γινει αυτη η ετοιμαζομενη πανορθοδοξη συνοδος, θα ειναι μια παγειωση των πλειστων αιρεσεων.
μακαρι να μην γινει ετσι, αλλα αυτο διαβλεπω απο τα δεδομενα που υπαρχουν.
Αν γνωρίζαμε από τώρα ποιοι θα μας εκπροσωπήσουν , τότε θα μπορούμε να τους εκφράσουμε τις θέσεις μας.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

103
γιατί ; Αυτό το συμπέρασμα από που προκύπτει ; Δηλαδή
το συμπερασμα προκυπτει, διοτι το σημειο αυτο ο Χριστος το εδωσε την ωρα που ηταν να διωχθουν και να διαλυθουν οι παλαιοημερολογιτες.

με το σημειο αυτο, η αστυνομια δεν διαλυσε το πληθος των πλαιοημερολογιτων και συνεχισε η αγρυπνια του τιμιου Σταυρου κανονικα.

εκ των πραγματων λοιπον, το σημειο αυτο εδειξε την ευλογια του Χριστου στην κινηση των παλαιοημερολογιτων να αποτειχιστουν.

Μάλλον εννοείς χάσμα, δηλαδή διαφοροποίηση, ανάμεσα στις δύο εκκλησίες. Καλά και στις παλιές εκκλησίες υπήρχαν διαφορές π.χ. Αλεξάνδρειας - Αντιόχειας κτλ. δεν γίνεται να μην υπάρχουν διαφορές.
σωστα, χασμα λοιπον...

οι διαφορες μεταξυ παλαιου και νεου δεν ειναι ζητηματα Εκκλησιαστικα πλεον, αλλα ζητηματα Δογματος. ειναι ζητηματα Ορθοπραξιας της Ορθοδοξου πιστεως.

παραδειγματος χαρην, εαν μια συνοδος, και δη Πατριαρχικη, αποδεχεται οτι οι μονοφυσιτες ειναι ορθοδοξοι, διαφερει απο την πιστη των Οικουμενικων συνοδων, αρα της Ορθοδοξου πιστεως, αρα η συνοδος αυτη οσο και να ονομαζεται ορθοδοξη, δεν ειναι.

εκ των πραγματων λοιπον, οταν η κρατουσα συνοδος της Ελλαδος δεν διαχωριζει την θεση της απο την συνοδο του πατριαρχειου αντιοχειας και μνημονευει πληρως το πατριαρχειο αυτο, σημανει εκ των πραγματων οτι αναγνωριζει την ορθοδοξοτητα του πατριαρχειου αντιοχεοας.
απο την στιγμη που το πατριαρχειο αντιοχειας ομως ειναι αιρετικο και η συνοδος της ελλαδος εχει πληρη κοινωνια με την αιρεση, ειναι προδοσια πιστεως και αιρετιζουσα η συνοδος της ελλαδος.

το ιδιο ισχυει και για το φαναρι, και για την φιλανδια κλπ κλπ...
Αν γνωρίζαμε από τώρα ποιοι θα μας εκπροσωπήσουν , τότε θα μπορούμε να τους εκφράσουμε τις θέσεις μας.
που ζεις αδερφε ?

τις θεσεις μας τις ξερουν καλυτερα απο εμας...

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

104
sarotos έγραψε:
γιατί ; Αυτό το συμπέρασμα από που προκύπτει ; Δηλαδή
το συμπερασμα προκυπτει, διοτι το σημειο αυτο ο Χριστος το εδωσε την ωρα που ηταν να διωχθουν και να διαλυθουν οι παλαιοημερολογιτες.

με το σημειο αυτο, η αστυνομια δεν διαλυσε το πληθος των πλαιοημερολογιτων και συνεχισε η αγρυπνια του τιμιου Σταυρου κανονικα.

εκ των πραγματων λοιπον, το σημειο αυτο εδειξε την ευλογια του Χριστου στην κινηση των παλαιοημερολογιτων να αποτειχιστουν.
Αν ο Σταυρός απέτρεψε την δίωξη και την διάλυση με αποτέλεσμα να συνεχιστεί η αγρυπνία..... τότε εκ των πραγμάτων ο σταυρός έδειξε ότι ήταν επιθυμία του Κυρίου να συνεχιστεί η αγρυπνία και να μη πάψει λόγω της αστυνομίας. Το ότι ο Χριστός "ευλογεί τον αποτειχισμό των παλαιοημερολογιτών" που είχε γίνει μεταξύ άλλων πολύ παλιότερα... από που φαίνεται ;
sarotos έγραψε:
Αν γνωρίζαμε από τώρα ποιοι θα μας εκπροσωπήσουν , τότε θα μπορούμε να τους εκφράσουμε τις θέσεις μας.
που ζεις αδερφε ?

τις θεσεις μας τις ξερουν καλυτερα απο εμας...
Ωραία, πες μου ονομαστικά τους εκπρόσωπους μας στην ερχόμενη πανοικουμενική Σύνοδο να δω κατά πόσο γνωρίζουν τις θέσεις μας καλύτερα από εμάς. :rtfm:
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

105
Είναι εξαιρετικά ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΟ το ότι παρά τις όσες πληροφορίες έχω γράψει, μερικοί αδυνατούν να καταλάβουν οτι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑΣ ΧΡΟΝΟΥ (δεν είμαστε "ημερολάτρες" ή "δεκατριμερίτες" εμείς οι πραγματικοί Ορθόδοξοι) αλλά είναι θέμα ΥΠΑΚΟΗΣ στις Οικουμενικές και Πανορθόδοξες Συνόδους που έχουν ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙ με αναθέματα την "Αλλαγή του Ημερολογίου" και τις ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ (διότι ήθελαν να αποφύγουν να ΣΥΝΕΟΡΤΑΖΟΥΝ με τους αιρετικούς Λατίνους / Παπικούς και έβλεπαν την ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΝΤΟΝΗ "ΠΑΠΙΚΗ ΟΥΝΙΑ", ΟΧΙ για την "ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ". ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΑΝ όποιον ΤΟΛΜΗΣΕΙ να αλλάξει το ημερολόγιο ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ ΝΑ ΦΡΑΓΚΕΨΟΥΝ οι ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ, όχι για την ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.

ΕΒΛΕΠΑΝ ΜΠΡΟΣΤΑ με την ΧΑΡΗ του ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ). Επίσης έχουν ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΕΙ και γενικότερα ΚΑΘΕ ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ή ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ από το 1848 και μετά με την ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΟ ΣΥΝΟΔΟ του 1848 όπου χαρακτηριστικά αναφέρει οτι "Ακόμη και Άγγελος εξ ουρανού να κατέβει και να καινοτομήσει, ΑΝΑΘΕΜΑ, διότι ακόμα και αν το ΣΚΕΦΤΕΙ ΜΟΝΟ ...ΗΔΗ βλασφήμησε κατά του Αγίου Πνεύματος, θεωρώντας οτι οι Πατέρες δεν τα είπαν καλά στις Πανορθόδοξες και Οικουμενικές Συνόδους του Παρελθόντος....

Ως προς το ΆΓΙΟ ΦΩΣ (που προφανώς κύριος ρόλος του θαύματος διαφαίνεται να είναι για να ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ οι ΑΛΛΟΘΡΗΣΚΟΙ), αυτό βγαίνει ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ Ημερολόγιο και από Πατριάρχη που ακολουθεί το ΠΑΛΑΙΟ. (όταν με το ΚΑΚΟ πάει ένας σχισματο-αιρετικός νεοημερολογίτης και πάρει το Άγιο Φως, τότε το ΞΑΝΑΣΥΖΗΤΑΜΕ. Οι νεοημερολογίτες όταν πλησιάζει το Πάσχα, ΞΑΦΝΙΚΑ ΠΗΔΑΝΕ ΔΥΟ ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ (τα αφαιρούνε - ΔΕΝ τα ΔΙΑΒΑΖΟΥΝΕ ΚΑΘΟΛΟΥ), αλλάζουν ημερολόγιο και από ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ / ΠΑΠΙΚΟ.....ακολουθούν το ΙΟΥΛΙΑΝΟ για να ΕΟΡΤΑΣΟΥΝ το Πάσχα ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ (ΔΕΝ μπορούν αλλιώς να εορτάσουν το Πάσχα και κάνουν ΤΡΑΓΕΛΑΦΙΚΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ μέσα στην ΚΑΚΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥΣ).


Είναι ΤΡΑΓΙΚΟ που μετά από όσα έχω γράψει ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΕ ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΜΕΡΙΚΟΙ...!!!
Είναι ΦΟΒΕΡΟ...ΜΕ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΖΕΙ ΠΟΛΥ ΑΥΤΗ Η ΤΥΦΛΑ ΣΑΣ....
(έλεος δηλαδή,....έχει ΜΑΛΙΑΣΕΙ Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ να γράφω τα ίδια και τα ίδια....!!!!)

Πολύ μυστήριο πράγμα που "ΔΕΝ καταλαβαίνετε" μερικοί...!!!!
Κύριε Ελέησον....!!!!!
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος omg την 28 Οκτ 2014, 16:16, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

106
omg,
είσαι ενας φανατικος ανθρωπος και αυτό ο Χριστος δεν το θελει!Θέλει νεοημερολογιτες και παλαιοημερολογίτες ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ υπο την ιδια την Εκκλησια που δημιουργησε πριν 2000 χρόνια...ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΚΑΝΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!

Re: Είστε του παλιού ημερολόγιου;

107
Γιώργος έγραψε:omg,
είσαι ενας φανατικος ανθρωπος και αυτό ο Χριστος δεν το θελει!Θέλει νεοημερολογιτες και παλαιοημερολογίτες ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ υπο την ιδια την Εκκλησια που δημιουργησε πριν 2000 χρόνια...ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ,ΚΑΝΕΝΑ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ!

Μακάριοι όσοι υβρίζοσιν υμάς ένεκεν εμού έλεγε ο Χριστός...!!!

Σε ευχαριστώ που με μακαρίζεις....
Όλους σας ευχαριστώ...!!!
Εγώ θα λέω την αλήθεια μέχρι να ΨΟΦΗΣΩ και ας με βρίζετε...!!!
Εγώ μιλάω με λόγια των ΠΑΤΕΡΩΝ των Οικουμενικών και Πανορθόδοξων Συνόδων που ΣΥΜΠΛΕΟΥΝ και ΔΕΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ με την ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ... και εσείς λέτε τα δικά σας...που ΑΝΤΙΤΙΘΕΝΤΑΙ στην ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ...!!!


Με κάποιους συγκεκριμένους όμως ΔΕΝ θα ξανα-ασχοληθώ...!!!
Αιρετικό άνθρωπο μετά πρώτης και δευτέρας νουθεσίας ΠΑΡΑΙΤΟΥ λέει...!!!
Κάνας καινούριος???


Η (Κοσμική) Εκκλησία ΣΑΣ είναι ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ και ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με την ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 2014 ετών - ΠΡΟ του ΣΧΙΣΜΑΤΟΣ ΣΑΣ.
Εσείς ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΤΕ ΠΛΕΟΝ σε αυτή την Εκκλησία.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΗΣΑΤΕ και βγήκατε με το ΣΧΙΣΜΑ σας και την ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΑΣ ΕΚΤΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ..!!!

ΚΑΙΝΟΤΟΜΗΣΑΤΕ και αναθεματιστήκατε από τους Πατέρες διότι υπάρχουν ΠΡΟ-ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ.....!!!


ΦΡΑΓΚΕΨΑΜΕ - ΦΡΑΓΚΕΨΑΜΕ φωνάζανε οι εναπομείναντες Ορθόδοξοι το 1924 μετά το ΠΑΡΑΝΟΜΟ και ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΙΣΜΑ και ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ των Νεοημερολογιτών..!!!

ΙΔΟΥ ΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΣΑΣ ΣΧΙΣΜΑΤΟ-ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ Νεοημερολογίτες...
ΙΔΟΥ...


ΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥ Πάπα Ρώμης στο "Φανάρι" στην Κωνσταντινούπολη - παρέα με το Αρχιεραισιάρχη σας τον Βαρθολομαίο...
(φραγκεμένοι νεοημερολογίτες σου λέει ο άλλος)

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΑΛΛΑΧΘΗΚΕ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ και ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΑΝ όποιον ακολουθήσει το ΠΑΠΙΚΟ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ ΗΜΕΡΟΛΟΙΓΙΟ ΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ (όχι για την ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ ή του ΧΡΟΝΟΥ,.... αλλά για την ΠΑΠΙΚΗ ΟΥΝΙΑ και το ΦΡΑΓΚΕΜΑ για να ΜΗΝ ΥΠΟΤΑΧΘΕΙ Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ Πάπα.......τυφλοί άνθρωποι που το παίζετε και ορθόδοξοι)...

Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΑΣ σε ΠΡΟ-ΔΕΔΙΚΑΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ....ΣΑΣ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΟ ΦΡΑΓΚΕΜΑ....


ΙΔΟΥ.....ΟΙ ΚΑΚΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΣΑΣ....
(τα πράγματα και η εκκλησιαστική ιστορία ΜΙΛΑΝΕ ΑΠΟ ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ)

Patriarhia ecumenica a cazut in apostazie pomenindu l pe papa ca primul intre episcopi
phpBB [video]

https://www.youtube.com/watch?v=0b_DvgkI0YU
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ας γνωριστούμε!!!”

cron