Κύριε Ἰησοῦ Χριστέ, Υἱὲ τοῦ Θεοῦ ἐλέησόν με - Ὑπεραγία Θεοτόκε, σῶσον ἡμᾶς
Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη • Φιλούμενος - Ενάντια στην Νέα Τάξη Πραγμάτων
Ημερομηνία : 09 Μάιος 2021, 08:28


Πρόσφατα Θέματα

Tελευταία άρθρα του blog


Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 55 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο
Συγγραφέας Μήνυμα
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 21 Δεκ 2015, 08:45 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post
Το Ντοκιμαντέρ του "ThisIsACoup", μπορείτε να ρυθμήσετε καί υπότιτλους.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SRjwZvLo_hI[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=5G2T3hWwu_A[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=ZgwtkEHMZSk[/video]

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xvvIIDeDH9Y[/video]


https://www.youtube.com/channel/UCZubZJ ... dfQ/videos


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  

pros

 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Δεκ 2015, 01:06 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 22 Δεκ 2015, 15:51 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3624
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Δεκ 2015, 10:33 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Δεκ 2015, 20:27 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 23 Δεκ 2015, 21:48 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 01 Ιαν 2016, 11:55 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 04 Νοέμ 2014, 10:52
Δημοσ.: 762
Thanks:
Thanked:
time στο post


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 25 Μαρ 2017, 09:43 
Φιλουμενάτος
Φιλουμενάτος
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 19 Ιαν 2014, 18:58
Δημοσ.: 3548
Thanks:
Thanked:
time στο post
Εργασιακός μεσαίωνας; Πού τέτοια τύχη!...

Γνωρίζετε ότι ο «εργασιακός μεσαίωνας» είχε λιγότερες ώρες εργασίας και περισσότερες αργίες από όσες έχουμε εμείς;...

Εικόνα


Εργασιακός μεσαίωνας; Πού τέτοια τύχη! Μία από τις πλέον δημοφιλείς εκφράσεις των τελευταίων ετών είναι αυτή του “εργασιακού μεσαίωνα”. Kι όμως, οι δουλοπάροικοι του μεσαίωνα, στην πραγματικότητα δούλευαν λιγότερο από τον μέσο εργαζόμενο της βιομηχανικής εποχής. Πόσο μαλλον της ψηφιακής! Η Έντιθ Ρότζερς στο βιβλίο της «Discussion of Holidays in the Later Middle Ages» (Συζήτηση για τις αργίες στα τέλη του μεσαίωνα), εξηγεί πως η εκκλησία καθιέρωνε θρησκευτικές αργίες για να ξεκουράζoνται τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και να έχουν χρόνο για εκκλησιασμό. Οι φεουδάρχες συμφωνούσαν στην καθιέρωση αργιών, καθώς οι ανάπαυλες μείωναν τον κίνδυνο κοινωνικών αναταραχών. Στην Αγγλία, οι αργίες έφταναν τις 120 μέρες τον χρόνο, ενώ στην Ισπανία τις 150. Πρωταθλήτρια Ευρώπης ήταν η μεσαιωνική Γαλλία, που εξασφάλιζε στους χωρικούς της 180 μέρες άδειας. Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος Γάλλος δουλοπάροικος του 13ου – 14ου αιώνα, αφιέρωνε σχεδόν έξι μήνες τον χρόνο στην οικογένειά του, στους φίλους του, στα καπηλειά, σε χορούς και πανηγύρια....


Εικόνα

Το ωράριο Σύμφωνα με τον καθηγητή της Οξφόρδης, Τζέιμς Ρότζερς (James E. Thorold Rogers), το ωράριο σπάνια ξεπερνούσε τις 9 ώρες ημερησίως και περιελάμβανε διαλείμματα για τουλάχιστον τρία γεύματα και μεσημεριανή σιέστα. Πέντε αιώνες αργότερα, στην ακμή της βιομηχανικής επανάστασης, το ωράριο εξαφανίσθηκε και οι αργίες σχεδόν καταργήθηκαν. Γι’ αυτό εμφανίσθηκαν τα εργατικά κινήματα και οι ιδεολογίες που βασίστηκαν στην καταπίεση των εργαζομένων και στην απληστία των εργοδοτών. Οι εργάτες ουσιαστικά ζητούσαν να επιστρέψουν στον «εργασιακό μεσαίωνα»! Σήμερα στην Αγγλία, ετησίως οι αργίες φτάνουν τις 105, μαζί με τα σαββατοκύριακα και τις άδειες. Πριν τετρακόσια χρόνια ήταν 120. Οι Γάλλοι συνεχίζουν να διατηρούν ψηλά τον πήχη στις 175 μέρες, παρά τις προσπάθειες της κυβέρνησης Σαρκοζί να αυξήσει τις εργατοώρες. Στην Ελλάδα υπολογίζεται ότι οι αργιες είναι γύρω στις 110, ενώ στη Νότια Κορέα ίσα που αγγίζουν τις 70. Κατόπιν όλων αυτών επαναλαμβάνουμε: Εργασιακός μεσαίωνας; Πού τέτοια τύχη!...

www.mixanitouxronou.gr/ton-ergasiako-me ... evan-ligo/


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
 Θέμα δημοσίευσης: Re: Η Επίσημη Ιδεολογία της Παγκοσμιοποίησης: «Νεοφιλελευθερισμός», Φιλελευθερισμός και Οικονομική Επιστήμη
ΔημοσίευσηΔημοσιεύτηκε: 12 Απρ 2020, 20:36 
Συντονιστής
Συντονιστής
Άβαταρ μέλους
Κατάσταση:
Εγγραφη: 29 Ιαν 2013, 01:51
Δημοσ.: 3624
Thanks:
Thanked:
time στο post
Ο κορωνοϊός προσγειώνει τον νεοφιλελευθερισμό
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 29.03.2020
Οι απαντήσεις σε κρίσεις έρχονται σε δύο φάσεις. Κατ’ αρχάς, οι κυβερνήσεις ανταποκρίνονται με προβλέψιμους τρόπους, σύμφωνα με όσα έχουν κάνει στο παρελθόν. Αλλά, όταν κάποιες κρίσεις μπορεί να επηρεάσουν την κοινωνία σε βάθος χρόνου, τότε μπορεί να αλλάξει η σκέψη μας για το τι πρέπει να κάνουν οι κυβερνήσεις. Ο κορωνοϊός είναι μια εμβληματική περίπτωση από την άποψη αυτή. Είναι πιθανό να προκαλέσει τη μεγαλύτερη μετατόπιση στο υπόδειγμα της οικονομικής πολιτικής στην Ευρώπη από τη δεκαετία του 1980. Ετσι, καθώς οι κυβερνήσεις αρχίζουν να επιλέγουν νέα μέσα πολιτικής, το μεγαλύτερο οικονομικό θύμα του κορωνοϊού σε ολόκληρη την Ευρώπη φαίνεται ότι θα είναι ο νεοφιλελευθερισμός.

Επειτα από αρκετούς μήνες στην Ιταλία και έχοντας πρόσφατα επιστρέψει στο Λονδίνο, με εντυπωσιάζει ο τρόπος με τον οποίο οι εθνικές μας απαντήσεις στον ιό παρουσιάζουν πολλά προβλέψιμα χαρακτηριστικά. Τα laissez-faire φιλελεύθερα ένστικτα των Βρετανών ώθησαν τον Μπόρις Τζόνσον απλώς να «συμβουλεύσει» τους πολίτες για το τι πρέπει να κάνουν. Ηταν σαν να λέει ο καπετάνιος του «Τιτανικού» στους επιβάτες του:

«Λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες, μπορεί να θελήσετε να επωφεληθείτε από μια σωσίβια λέμβο». Ο ανεπίσημος χαρακτήρας της αντίδρασής του περιλάμβανε μια ασάφεια –διαφορετικοί υπουργοί μετέδιδαν διαφορετικά μηνύματα–, αλλά προκάλεσε επίσης μια απάντηση από την κοινωνία των πολιτών, που ήταν πολύ πιο προωθημένη από την επίσημη κυβερνητική πολιτική. Πράγματι, οι άνθρωποι άρχισαν τις «αγορές υπό το κράτος πανικού», με παράλογους τρόπους. Κατά παράξενο τρόπο, η απειλή μιας νόσου του αναπνευστικού συστήματος οδήγησε τους καταναλωτές να αγοράσουν όσο το δυνατόν περισσότερο χαρτί υγείας.

Και ενώ ο Μπόρις ξαφνικά έλεγε ότι βασίζει την πολιτική του στις συμβουλές των ειδικών –όχι ένα σημείο αναφοράς γι’ αυτόν στη συζήτηση για το Brexit–, επέλεξε να ακούσει Βρετανούς ακαδημαϊκούς που χρησιμοποιούν μοντέλα προβολής πιθανών συμπεριφορών βασισμένα σε αμφίβολες υποθέσεις και όχι να αξιοποιήσει την ιατρική επιστήμη, που επηρεάζει τις αποφάσεις στις περισσότερες άλλες χώρες.

Η βρετανική απάντηση δεν ήταν εντελώς μοναδική. Η Σουηδία, για παράδειγμα, επέλεξε επίσης μια πιο χαλαρή προσέγγιση. Αλλά, αντίθετα, οι παραδόσεις κρατικής παρέμβασης της νότιας Ευρώπης οδήγησαν σε πολύ διαφορετική, βασισμένη σε κανόνες απάντηση. Η Ιταλία έκλεισε σχολεία και πανεπιστήμια, απαίτησε τη διακοπή λειτουργίας όλων των μη απαραίτητων καταστημάτων και αποφάσισε ότι ο καθένας που βγαίνει στον δρόμο θα πρέπει πρώτα να κατεβάσει ένα επίσημο έντυπο από το Ιντερνετ και να δηλώσει τους λόγους για τους οποίους αφήνει το σπίτι του. Προβλέψιμα, οι άνθρωποι έπρεπε να συμπληρώσουν μια φόρμα: η διοικητική κουλτούρα το απαιτεί, όπως επίσης συμβαίνει στη Γαλλία και στην Ελλάδα. Το πιο σημαντικό είναι ότι οι άνθρωποι συμμορφώθηκαν, ίσως λόγω της σαφήνειας και της σταθερότητας του μηνύματος. Οι καταναλωτές περίμεναν με υπευθυνότητα έξω από τα σούπερ μάρκετ, δύο μέτρα μακριά ο ένας από τον άλλον, με ησυχία και με σεβασμό στον νέο κανονισμό. Δεν υπήρξε καμία αγορά υπό το κράτος πανικού.

Η περίπτωση της Ελλάδας είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Μια κυβερνητική μηχανή με περιορισμένη εξειδίκευση και πόρους, με εγγενή προβλήματα συντονισμού μεταξύ διαφορετικών φορέων, φαινόταν τόσο άσχημα εξοπλισμένη όσο οποιαδήποτε άλλη για να αντιμετωπίσει την επίθεση της πανδημίας. Αλλά αυτές οι γνωστές αδυναμίες φαίνεται να έχουν πυροδοτήσει τη δική τους λύση. Ο Μητσοτάκης εμφανίστηκε αποφασιστικός. Η ομάδα εργασίας που δημιούργησε, με επικεφαλής τον σεβαστό ανοσολόγο Σωτήρη Τσιόδρα, επέτρεψε να ακουστεί μια καθαρή «φωνή» για την επίσημη πολιτική σχετικά με τον ιό. Παράλληλα, ο Νίκος Χαρδαλιάς προήχθη σε υφυπουργό για να συγκεντρώσει την ευθύνη των κυβερνητικών αποφάσεων και ενεργειών. Αντί για αναποτελεσματικότητα, υπάρχει γρήγορη και αποτελεσματική δράση. Και, παρά το γεγονός ότι το σύστημα υγείας έχει απογυμνωθεί από την πρόσφατη λιτότητα, τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι εντυπωσιακά. Η Ελλάδα έχει πολύ χαμηλότερο ποσοστό κρουσμάτων ή θανάτων από ό,τι οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Μπράβο!

Πέρα από αυτές τις στρατηγικές διαχείρισης κρίσεων, οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας είναι, φυσικά, τεράστιες. Και είναι αυτές οι αναμενόμενες συνέπειες που αλλάζουν τις αντιλήψεις σχετικά με το τι μπορούν ή πρέπει να κάνουν οι κυβερνήσεις στην οικονομία. Δεν ξεκινάμε από μια tabula rasa. Ηδη, η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση προκάλεσε τη μεγαλύτερη ενεργοποίηση των κυβερνήσεων και των κεντρικών τραπεζών.

Μια στροφή στον λαϊκισμό οδήγησε την κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον να δεσμευθεί, πριν εκδηλωθεί η πανδημία, σε μεγάλες δημόσιες επενδύσεις. Τώρα η κυβέρνησή του υπόσχεται σχεδόν καθημερινά να ξοδέψει περισσότερα χρήματα των φορολογουμένων: τη μια μέρα υπόσχονται να δώσουν 35 δισεκατομμύρια στερλίνες, σχεδόν την επόμενη μέρα ανακοινώνονται ακόμη περισσότερες υποσχέσεις. Λέει ότι θέλει να «αγκαλιάσει» κάθε εργαζόμενο με κρατικές επιδοτήσεις εισοδήματος – σαφώς, λόγω του φόβου ότι η πανδημία θα προκαλέσει οικονομική ύφεση. Ομοίως, ο Ντόναλντ Τραμπ συμφώνησε με το Κογκρέσο την περασμένη εβδομάδα σε ένα πακέτο δαπανών ύψους 2 τρισ. δολαρίων. Ο αγγλοσαξονικός συντηρητισμός –ουσιαστικά, ο νεοφιλελευθερισμός– υποχωρεί πραγματικά όπως ποτέ στο παρελθόν. Αλλά τα αποτελέσματα είναι ευρύτερα. Η Αγκελα Μέρκελ ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη αύξηση των δημοσίων δαπανών στη γερμανική ιστορία. Η γερμανική αρχή των σταθερών δημόσιων οικονομικών, του ορδο-φιλελευθερισμού (ordo-liberalism) έχει παραγκωνιστεί. Εχει εγκαταλειφθεί στην εγχώρια γερμανική αγορά –αν και όχι για τη Γερμανία σε ευρωπαϊκό επίπεδο– και δεν θα είναι εύκολο να αναζωογονηθεί.

Οι κρίσεις προκαλούν επείγουσες απαντήσεις, αλλά μπορούν να έχουν και μακροπρόθεσμες συνέπειες. Η αντίδραση στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν οι κυβερνήσεις να αναλάβουν μεγαλύτερη ευθύνη για το επίπεδο απασχόλησης και ευημερίας, καθώς και για τις δημόσιες υποδομές. Οι εθνικές απαντήσεις σήμερα επιστρέφουν σε αυτό το πλαίσιο σκέψης. Τέτοιες προθέσεις διατρέχουν βαθιά τη συλλογική ψυχοσύνθεση. Δεν ξεχνιούνται εύκολα. Το αποτέλεσμα του κορωνοϊού μπορεί να είναι ότι τώρα είμαστε όλοι σοσιαλδημοκράτες!

* Ο κ. Κέβιν Φέδερστοουν είναι καθηγητής της έδρας Σύγχρονων Ελληνικών Σπουδών «Ελευθέριος Βενιζέλος» και διευθυντής του Ελληνικού Παρατηρητηρίου του London School of Economics.

https://www.kathimerini.gr/1071270/opin ... ley8erismo


Κορυφή
 Προφίλ  
Thanks          Απάντηση με παράθεση  
Τελευταίες δημοσιεύσεις:  Ταξινόμηση κατά  
Δημιουργία νέου θέματος Απάντηση στο θέμα  [ 55 δημοσιεύσεις ]  Μετάβαση στην σελίδα Προηγούμενη  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Επόμενο

Παραπλήσια θέματα
Επιστήμη και Εκκλησία
Δ. Συζήτηση: Θεός και επιστήμη
Συγγραφέας: evaggelia
Απαντησεις: 8
Η απόφαση ελήφθη: Η Ελλάδα θεσπίζει Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη (ΑΟΖ)
Δ. Συζήτηση: Ειδησεις απο την Ελλάδα
Συγγραφέας: Κατερίνα Τσαφ Τσουφ
Απαντησεις: 2
Πίστη και Επιστήμη: Έννοιες αντίθετες ή αλληλοσυμπληρούμενες;
Δ. Συζήτηση: Θεός και επιστήμη
Συγγραφέας: evaggelia
Απαντησεις: 0
Οικονομική ανάπτυξη και οικονομικές ανισότητες σε παγκόσμιο επίπεδο
Δ. Συζήτηση: Παγκοσμιοποίηση και γεωπολιτική
Συγγραφέας: LAPTONAS
Απαντησεις: 4
Επιστήμη και οικονομία των Αγορών
Δ. Συζήτηση: Επιστήμες
Συγγραφέας: KostasL
Απαντησεις: 0


Μελη σε συνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης


Δεν μπορείτε να δημοσιεύετε νέα θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να απαντάτε σε θέματα σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επεξεργάζεστε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να διαγράφετε τις δημοσιεύσεις σας σε αυτή τη Δ. Συζήτηση
Δεν μπορείτε να επισυνάπτετε αρχεία σε αυτή τη Δ. Συζήτηση

Αναζήτηση για:
Μετάβαση σε:  
Powered by phpBB © 2010-2011 phpBB Group.
Violaceous by: Matt
Ευχαριστούμε την ομάδα του phpbbgr.com
All rights reserved. Copyright © 2009-2017 filoumenos.com.

Μετάφραση Jorfan και phpBB2.gr