Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

28
@dominique

Θα μου πεις τώρα γιατί οι Μουσουλμάνοι τα βάζουν με τον Σαμ Μπασίλ, έναν Ισραηλινό σκηνοθέτη που δεν φταίει σε τίποτα για όσα του καταλογίζουν αντί να στραφούν στον ηθικό αυτουργό της θρασύτατης σιωνιστικής προβοκάτσιας που δεν είναι άλλος από τον σατανιστή πάστορα Τζόουνς; Ο Μπασίλ δεν φέρει καμία ευθύνη για τον θόρυβο που ξέσπασε γύρω από την "αθωότητα των Μουσουλμάνων". Επομένως αλλού πρέπει ν' αναζητηθούν οι αιτίες που οδήγησαν στην έκρηξη του μουσουλμανικού φονταμενταλισμού...

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

29
phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

30
ΗΠΑ: Ο αμερικανικός στρατός ζητεί από τον πάστορα Τζόουνς να αποσύρει την υποστήριξή του από την αντιισλαμική ταινία

Ο αρχηγός του αμερικανικού γενικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων, στρατηγός Μάρτιν Ντέμπσι, τηλεφώνησε σήμερα στον αμφιλεγόμενο πάστορα Τέρι Τζόουνς και του ζήτησε να αποσύρει την υποστήριξή του από την ταινία που κρίθηκε προσβλητική για το Ισλάμ και προκάλεσε τις βίαιες διαδηλώσεις στο Κάιρο και στη Βεγγάζη, στη Λιβύη, η δεύτερη από τις οποίες είχε ως αποτέλεσμα να χάσει χθες τη ζωή του ο Αμερικανός πρεσβευτής και τρεις υπάλληλοι του αμερικανικού προξενείου στη Βεγγάζη.
"Σε μια σύντομη τηλεφωνική του κλήση, ο στρατηγός Ντέμπσι εξέφρασε την ανησυχία του για τη φύση της ταινίας, τις εντάσεις που θα πυροδοτήσει και τη βία που θα προκαλέσει", δήλωσε ο εκπρόσωπος του Ντέμπσι, συνταγματάρχης Ντέιβ Λάπαν. "Ζήτησε από τον κ. Τζόουνς να σκεφτεί να αποσύρει την υποστήριξή του από την ταινία", πρόσθεσε. Ο Αμερικανός πάστορας Τέρι Τζόουνς, ο οποίος έχει επικριθεί σφοδρότατα στο παρελθόν για το κάψιμο ενός αντιτύπου του Κορανίου και κατόπιν επειδή είχε αντιταχθεί στην κατασκευή ενός ισλαμικού τεμένους κοντά στο "Σημείο Μηδέν" της Νέας Υόρκης, έχει εκφράσει την υποστήριξή του στην ταινία που κρίθηκε προσβλητική για το Ισλάμ με τίτλο: "Η Αθωότητα των Μουσουλμάνων".

Πηγή: ΑΠΕ

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

31
Ο παραγωγός της «Αθωότητας των μουσουλμάνων” είναι ο πάστορας που έκαψε το Κοράνι!
Εικόνα
Η ταινία “Η αθωότητα των μουσουλμάνων”, που προκάλεσε την Τρίτη ταραχές στις διπλωματικές αποστολές των ΗΠΑ στη Λιβύη και την Αίγυπτο, γυρίστηκε με λεφτά “Εβραίων χορηγών” και με την ενεργό συμμετοχή του σκανδαλωδώς περιβόητου πάστορα Τέρι Τζόουνς, αναφέρεται σήμερα Τετάρτη στην ιστοσελίδα της εφημερίδας Wall Street Journal.

Εμφανιζόμενος ως παραγωγός της αντι-ισλαμικής ταινίας ο Αμερικανός πάστορας Τέρι Τζόουνς απέκτησε κακή φήμη μετά από αρκετές δημόσιες δράσεις του όπως το κάψιμο του Κορανίου. Μετά την πρώτη, τον Μάρτιο του 2011, σημειώθηκαν μαζικές ταραχές στο Αφγανιστάν, κατά τη διάρκεια των οποίων σκοτώθηκαν περισσότεροι από 100 άνθρωποι.

http://greek.ruvr.ru/2012_09_12/87988544/

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

32
Όλα για την «Αθωότητα των μουσουλμάνων»!
ΟΚΤΩ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΒΑΛΛΕΙ ΤΟ ΙΣΛΑΜ
Πώς ήρθε στη δημοσιότητα η ταινία;

Το 14λεπτο βίντεο πρωτοανέβηκε στο YouTube την 1η Ιουλίου χωρίς να τραβήξει την προσοχή. Στη συνέχεια το αναπαρήγαγαν αραβικοί τηλεοπτικοί σταθμοί και στις 8 Σεπτεμβρίου ο αιγυπτιακός θρησκευτικός τηλεοπτικός σταθμός το μετέδωσε μεταγλωττισμένο στα αραβικά. Ενα τμήμα της μεταγλωττισμένης εκδοχής αναρτήθηκε στο ίντερνετ και εντός ημερών, το είδαν εκατοντάδες χιλιάδες άτομα.

Ο Λευκός Οίκος ζήτησε από τη Google, ιδιοκτήτρια του YouTube, να εξετάσει αν το βίντεο παραβαίνει τους κανονισμούς της, όπως ότι «δεν επιτρέπονται τα κηρύγματα μίσους». Η Google αποφάνθηκε ότι το βίντεο δεν τους παραβαίνει και θα παραμείνει στο YouTube.

Η Αίγυπτος, η Λιβύη, το Αφγανιστάν, η Σαουδική Αραβία, η Ινδία και η Ινδονησία έχουν κόψει την πρόσβαση στο βίντεο.

Τι δείχνει η ταινία;

Πρόκειται για το τρέιλερ μιας ταινίας με τίτλο «Η αθωότητα των μουσουλμάνων» (ο αρχικός τίτλος ήταν «Πολεμιστής της ερήμου»). Παρουσιάζει το ισλάμ ως μια θρησκεία βίας και μίσους και τον προφήτη Μωάμεθ ως έναν ανόητο, διψασμένο για εξουσία.

Ξεκινάει με μια οικογένεια κοπτών σε μια ακραία ισλαμιστική Αίγυπτο, που δέχεται την επίθεση μουσουλμάνων, ενώ η αστυνομία παρακολουθεί αμέτοχη. Ο πατέρας λέει στις κόρες του ότι οι μουσουλμάνοι θέλουν να σκοτώσουν όλους τους χριστιανούς και το ισλαμικό κράτος συγκαλύπτει τα εγκλήματά τους.

Δείχνει επίσης τον προφήτη Μωάμεθ να κάνει σεξ με τη σύζυγό του Χαντίτζα και άλλες γυναίκες. Το βίντεο υπονοεί ότι η Χαντίτζα έγραψε το Κοράνι και ότι ο Μωάμεθ και οι πιστοί του είναι δολοφόνοι, πλιατσικολόγοι και εκβιαστές. Σε μια σκηνή ο προφήτης δηλώνει ομοφυλόφιλος.

Γιατί είναι τόσο προσβλητική η ταινία;

Η απεικόνιση του Μωάμεθ με οποιονδήποτε τρόπο αντιτίθεται στις προσταγές του ισλάμ, πόσο μάλλον αν είναι σαρκαστική. Βλασφημία θεωρείται και ο χλευασμός της Χαντίτζα.

Θεμελιώδης αρχή του ισλάμ είναι ότι το Κοράνι αποτελεί τον λόγο του θεού, ο οποίος αποκαλύφθηκε στον Μωάμεθ για να τον μεταδώσει στους ανθρώπους. Το βίντεο παραβαίνει την αρχή αυτή παρουσιάζοντας την Χαντίτζα να συνθέτει ένα ιερό βιβλίο παίρνοντας αποσπάσματα από την Παλαιά και τη Νέα Διαθήκη.

Οι αναφορές στις γυναικοδουλειές του Μωάμεθ, στην απληστία και στη βιαιότητά του είναι προσβλητικές σε κάθε περίπτωση.

Τι γνωρίζουμε για το πώς γυρίστηκε η ταινία;

Ολόκληρη η ταινία διαρκεί μία ώρα, αν και οι περισσότεροι έχουν δει το 14λεπτο τρέιλερ.

Η πλήρης εκδοχή προβλήθηκε τον Ιούνιο σε ένα μικρό σινεμά του Λος Αντζελες, το Vine Theater, με τον τίτλο «Η αθωότητα του Μπιν Λάντεν».

Πρόκειται για φθηνή παραγωγή με φθηνά σκηνικά και ερασιτέχνες ηθοποιούς. Γυρίστηκε μέσα σε πέντε ημέρες σε στούντιο στην Καλιφόρνια τον περυσινό Αύγουστο, με ένα καστ 50 ηθοποιών συν τους τεχνικούς.

Τα πιο προσβλητικά τμήματα της ταινίας φαίνεται ότι δεν υπήρχαν στην αρχική εκδοχή, αλλά προστέθηκαν πάνω στα λόγια των ηθοποιών μετά το τέλος των γυρισμάτων.

Ποιος είναι ο Νάκουλα Μπάσελι Νάκουλα;

Το βίντεο πρωτοανέβηκε στο YouTube από τον λογαριασμό κάποιου «Σαμ Μπάσιλ». Αρχικώς ειπώθηκε ότι είναι ένα εβραίος κτηματομεσίτης από το Ισραήλ ο οποίος συγκέντρωσε 5 εκατ. δολάρια από εβραίους χρηματοδότες στις ΗΠΑ για να γυρίσει την ταινία. Το άτομο αυτό όμως δεν υπάρχει.

Οι αμερικανικές Αρχές κατονόμασαν τον Νάκουλα Μπάσελι Νάκουλα, αιγύπτιο κόπτη που ζει στην Καλιφόρνια, ως τον σκηνοθέτη της ταινίας. Ο Νάκουλα, που το 2010 είχε καταδικαστεί για απάτη, το αρνείται και κρύβεται από τα μέσα ενημέρωσης.

Τι λένε οι ηθοποιοί;

Υποστηρίζουν ότι εξαπατήθηκαν, ότι η αρχική εκδοχή της ταινίας δεν είχε καμία σχέση με το ισλάμ και τον Μωάμεθ και ότι όλες οι αναφορές σε αυτόν και οι προσβολές κατά του ισλάμ προστέθηκαν μετά το τέλος των γυρισμάτων.

Ποιος άλλος αναμειγνύεται στην ταινία;

Ο πάστορας Τέρι Τζόουνς από τη Φλόριντα, που έγινε διάσημος επειδή ήθελε να κάψει το Κοράνι στη δέκατη επέτειο της 11ης Σεπτεμβρίου, λέει ότι ήρθε σε επαφή μαζί του κάποιος Μπάσιλ για την προώθηση της ταινίας αλλά ότι δεν τον έχει συναντήσει ποτέ πρόσωπο με πρόσωπο.

Ενας αμερικανός ακροδεξιός ονόματι Στιβ Κλάιν, με διασυνδέσεις σε διάφορες αντι-ισλαμικές οργανώσεις στην Καλιφόρνια, υποστηρίζει ότι προωθεί την ταινία αλλά δεν γνωρίζει την ταυτότητα του σκηνοθέτη. Ο Κλάιν καλλιέργησε σχέσεις με τον Τζόζεφ Νασράλα, κόπτη από την Καλιφόρνια, που είναι πρόεδρος της Media for Christ, της εταιρείας που ανέλαβε την παραγωγή της ταινίας.

Ο σκηνοθέτης σοφτ πορνό Αλαν Ρόμπερτς αναμείχθηκε στο γύρισμα αλλά πιστεύεται ότι δεν γνώριζε τι ακριβώς πραγματευόταν η ταινία.

Υπάρχει κάτι άλλο πίσω από τις διαμαρτυρίες για την ταινία;

Οπως έγινε σαφές μετά τη δημοσίευση των δανέζικων γελοιογραφιών του προφήτη Μωάμεθ το 2006, πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες στον μουσουλμανικό κόσμο εκμεταλλεύθηκαν την προσβολή του ισλάμ για να προσελκύσουν λαϊκή υποστήριξη.

Οι διαμαρτυρίες για την ταινία εξαπλώθηκαν από την Αίγυπτο σε άλλες χώρες λόγω της μακροχρόνιας καχυποψίας και οργής προς τη Δύση. Αν και η ταινία πραγματικά προσβάλλει τους μουσουλμάνους, οργανώσεις όπως η Αλ Κάιντα, της οποίας η μαύρη σημαία είναι εμφανής σε ορισμένες από τις διαμαρτυρίες, άδραξαν την ευκαιρία για να προκαλέσουν αναταραχή.

http://www.tovima.gr/world/article/?aid=476049

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

33
ΣΕ ΤΕΝΤΩΜΕΝΟ ΣΧΟΙΝΙ ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΥΣΗΣ ΚΑΙ ΙΣΛΑΜ
Εικόνα
Πριν από 23 χρόνια, ολόκληρος ο ισλαμικός κόσμος πήρε φωτιά εξαιτίας ενός βιβλίου που θεωρήθηκε βλάσφημο προς τον Μωάμεθ. Διπλωματικές αποστολές δέχθηκαν επίθεση, βιβλία κάηκαν, χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους. Ο Σάλμαν Ρούσντι, ο συγγραφέας του επίμαχου βιβλίου αναγκάστηκε για πολλά χρόνια να ζήσει κρυμμένος, αφού επικηρύχτηκε με φετβά, και ο οποιοσδήποτε μουσουλμάνος μπορούσε να τον σκοτώσει. Το σκηνικό επαναλήφθηκε τo 2006 με τα σκίτσα του Μωάμεθ, που δημοσίευσε η δανέζικη εφημερίδα Jyllands-Ρosten. Το τι έγινε είναι γνωστό.

Οργισμένες διαδηλώσεις τόσο στην Ευρώπη, όσο και σε μουσουλμανικές χώρες, καταστροφές, μίσος. Εναντίον του σκιτσογράφου, έγινε απόπειρα δολοφονίας, από την οποία ευτυχώς κατάφερε να επιβιώσει. Ένα χρόνο νωρίτερα, ο Ολλανδός καλλιτέχνης Τεό Βαν Γκογκ πλήρωσε με τη ζωή του την ταινία μικρού μήκους «Υποταγή» που δείχνει μια μουσουλμάνα γυμνή με ρήσεις από το Κοράνι γραμμένες στο σώμα της.


Σήμερα, άλλη μια ταινία προκαλεί τριγμούς στις σχέσεις της Δύσης με τον μουσουλμανικό κόσμο. Η Αθωότητα των Μουσουλμάνων, μια κακογυρισμένη ταινία, χωρίς καμιά καλλιτεχνική αξία, έδειξε για άλλη μια φορά πόσο λεπτές είναι οι ισορροπίες. Αν και γυρίστηκε πριν από μερικούς μήνες, μόλις πρόσφατα έγινε γνωστή με αποτέλεσμα να ξεσπάσουν βίαιες διαδηλώσεις σε πολλές χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αραβικής Αφρικής, οι οποίες προκάλεσαν δεκάδες θανάτους, μεταξύ των οποίων τον θάνατο του Αμερικανού πρεσβευτή στη Λιβύη.

Έτσι για άλλη μια φορά επανήλθε το ερώτημα για τη λεπτή γραμμή, που χωρίζει τη λογοκρισία και τη θρησκευτική ελευθερία. Όσα συμβαίνουν στις μουσουλμανικές χώρες είναι αδιανόητα για τη Δύση, όπου ο σεβασμός της ελευθερίας της έκφρασης είναι από τα πιο σημαντικά ανθρώπινα δικαιώματα. Για τα κοσμικά κράτη της Δύσης αλλά και τους κοσμικούς μουσουλμάνους, η ελευθερία είναι κορυφαίας σημασίας, ελευθερία λόγου, καλλιτεχνική ελευθερία, θρησκευτική ελευθερία. «Διαφωνώ με όσα λες, αλλά θα υποστηρίξω το δικαίωμά σου να το λες», είναι η ρήση του Βολταίρου που βρίσκει πολλούς υποστηρικτές.

Γι’ αυτό και οι περισσότεροι Δυτικοί είναι τόσο επικριτικοί στις αντιδράσεις των μουσουλμάνων, καθώς θεωρούν πως η θρησκεία είναι ένα ιδιωτικό καθήκον, που εναπόκειται στον κάθε πιστό πώς θα λειτουργήσει μέσα στην κοινωνία. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και στις ισλαμικές χώρες, όπου εξακολουθεί να υφίσταται μεγάλη σύγχυση μεταξύ θρησκείας και πολιτικής. Ας μην ξεχνούμε, ότι στις περισσότερες μουσουλμανικές χώρες, το Κοράνι είναι ενσωματωμένο στο δίκαιο.

Ό,τι ισχύει για τη θρησκεία ισχύει και για την πολιτική, χωρίς καμία διάκριση. Για πολλούς το να είναι μουσουλμάνοι είναι το κύριο συστατικό της ταυτότητάς τους. Και σε πολλές φτωχογειτονιές του Καΐρου, της Σαναά και του Χαρτούμ δεν έχουν και πολλά για τα οποία μπορούν να είναι περήφανοι εκτός από τη θρησκεία τους. Φυσικά, αυτό δεν ισχύει για όλους
. Πολλοί ήταν οι μουσουλμάνοι, που ζήτησαν δημοσίως συγγνώμη για τη συμπεριφορά των ομοθρήσκων τους. Στο εσωτερικό του Ισλάμ έχει ανοίξει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, από τη μια μεριά είναι οι σκληροί - Ιρανοί μουλάδες, φονταμενταλιστές της Αλ Κάιντα και λοιποί εξτρεμιστές και από την άλλη οι πρωταγωνιστές και υπερασπιστές της Αραβικής Άνοιξης. Ανεξάρτητα από τις διαφορές τους, πάντως, οι δύο κρίσεις αναδεικνύουν μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ελευθερίες: την ελευθερία της έκφρασης, θεμέλιο λίθο της δυτικής δημοκρατίας, και την ελευθερία μιας κοινότητας - μουσουλμάνων, xριστιανών ή εβραίων - να λατρεύει τον Θεό της χωρίς κάποιος άλλος να τον προσβάλλει.

Για να δούμε όμως και την άλλη πλευρά του θέματος, οι Αμερικανοί διπλωμάτες στη Λιβύη σκοτώθηκαν από το μίσος κάποιων ακραίων ισλαμιστών. Οι τέσσερις όμως διπλωμάτες πέθαναν και λόγω της ελευθερίας των χριστιανών ταραχοποιών. Μερικοί ήξεραν και ενδεχομένως να επιδίωξαν να γίνει όλος αυτός ο θόρυβος. Η ταινία για τον Μωάμεθ, δημιουργήθηκε ακριβώς για να κατεβούν οι μουσουλμάνοι στους δρόμους. Όπως υπάρχουν ακραία στοιχεία στη μια πλευρά, έτσι υπάρχουν και στην άλλη. «Δεν αισθανόμαστε υπεύθυνοι», είπε ο ακραίος χριστιανός πάστορας Τέρι Τζόουνς, υπερασπιστής της επίμαχης ταινίας και φίλος του δημιουργού της. «Λυπούμαστε, βεβαίως, που κάποιος πέθανε. Αλλά δεν αναλαμβάνουμε καμία ευθύνη γι’ αυτό. Απλώς ασκήσαμε το δικαίωμά μας στην ελευθερία του λόγου. Το δικαίωμα αυτό αξίζει κάτι μόνο όταν λες πράγματα που δεν αρέσουν στον κόσμο».

Η Δύση έχασε την επιρροή της στον ισλαμικό κόσμο

ΠΟΛΛΕΣφορές είναι δύσκολο για όσους δεν είναι μουσουλμάνοι να αντιληφθούν τι ακριβώς συμβαίνει με το Ισλάμ. Η ταινία, σίγουρα αποτελεί καθαρή πρόκληση, όμως δεν είναι παρά η αφορμή, όπως εξήγησε στον «Φιλελεύθερο» η Ραμπάμ Φάθι, δημοσιογράφος στην αιγυπτιακή εφημερίδα ΕlΥoum 7. Το θέμα δεν είναι μόνο θρησκευτικό, καθώς η πολιτική ζημιά που έχει γίνει είναι τεράστια. Οι εύθραυστες κυβερνήσεις των χωρών της Αραβικής Άνοιξης παραμένουν εξαιρετικά ασταθείς. Η Δύση χάνει πλέον πολλή από την αξιοπιστία που είχε κερδίσει αντιτιθέμενη σε καθεστώτα όπως αυτά που διατηρούσε ο Μουαμάρ Καντάφι και ο Χόσνι Μουμπάρακ.


-Γιατί υπάρχουν τόσο έντονες απόψεις σχετικά με τον Μωάμεθ; Για πολλούς πιστούς ο προφήτης είναι ένα πρόσωπο αγαπητό, που θεωρούν ότι βρίσκεται κοντά τους όπως ένα μέλος της οικογένειάς τους. Γι’ αυτό τον λόγο αντιδρούν και τόσο έντονα, γιατί θεωρούν ότι τα σκίτσα πραγματικά τον προσβάλλουν. Θα έκαναν το ίδιο, αν η προσβολή ήταν για τους ίδιους ή κάποιο μέλος της οικογένειάς τους. Θεωρούν τον Μωάμεθ, κάτι πολύτιμο, όπως τον εαυτό τους.

-Ποιος πιστεύετε πως είναι ο πραγματικός λόγος, που ο μουσουλμανικός κόσμος έχει ξεσηκωθεί για την ταινία; Ένας από τους πιο σημαντικούς λόγους που έγιναν οι διαμαρτυρίες είναι η θρησκεία και η αγάπη που νιώθουν πολλοί Μουσουλμάνοι για τον προφήτη Μωάμεθ. Οι περισσότεροι στις αραβικές χώρες είναι θρησκευόμενοι και ασκούν με ευλάβεια τα καθήκοντά τους. Δεν υπάρχει όμως αμφιβολία, ότι πολύς θυμός για την ταινία δεν προέρχεται από την προσβολή της θρησκευτικής μας πίστης. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι για πολλούς μουσουλμάνους η αιτία που σκοτώθηκαν χιλιάδες αθώοι άνθρωποι στο Ιράκ, στο Αφγανιστάν και την Παλαιστίνη. Ενδεχομένως οι σχέσεις Ισραήλ - ΗΠΑ να έπαιξαν και αυτές έναν σημαντικό ρόλο. Όλος ο θυμός για την εξωτερική αμερικανική πολιτική, διοχετεύεται στις διαμαρτυρίες. Ας μην ξεχνούμε ότι πολλοί μουσουλμάνοι είναι φτωχοί, χωρίς παιδεία. Σε συνάρτηση με τη διαμάχη που υπάρχει για εξουσία σε πολλές ισλαμικές, βλέπουμε ότι οι διαδηλώσεις για την ταινία είναι μόνο η αφορμή, για ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Να επισημάνω ότι πολλοί Μουσουλμάνοι διαφωνούν με τη βιαιότητα που πήραν οι διαδηλώσεις και θεωρούν ότι με αυτό τον τρόπο σπιλώνεται και αδικείται η θρησκεία τους. Οι μορφωμένοι μουσουλμάνοι, πάντως, βλέπουν ότι υπάρχει προβοκάτσια πίσω από την ιστορία αυτή.

-Συμμερίζεστε την άποψη πως η Αραβική Άνοιξη έσπρωξε ακόμη πιο μακριά τη σφαίρα επιρροής των ΗΠΑ στην περιοχή της Μέσης Ανατολής; Σαφέστατα, θεωρώ πως η Αραβική Άνοιξη απομάκρυνε τη Δύση και τις ΗΠΑ
. Πλέον οι άνθρωποι εδώ έχουν φωνή και καλύτερη άποψη για το πολιτικό τους γίγνεσθαι. Με τα προηγούμενα καθεστώτα, οι άνθρωποι φοβόντουσαν να διαδηλώσουν ακόμη αν διαμαρτύρονταν για σκοτωμούς και ακρότητες. Οι πολίτες δεν δικαιούνταν να εκφράσουν τις απόψεις τους, από τον φόβο του καθεστώτος μήπως δυσαρεστηθεί η Δύση. Αυτό έχει αλλάξει τώρα. Η βία φυσικά δεν αποτελεί λύση, και άλλο είναι να διαμαρτύρεται κάποιος και άλλο να σκοτώνει. Πιστεύω όμως πως καθώς οι κοινωνίες ωριμάζουν, θα αλλάζει και ο τρόπος διαμαρτυρίας.

Παιχνίδια εξουσίας

Το πόσο βίαια αντιδρούν οι μουσουλμάνοι στις προκλήσεις είναι κοινός τόπος από τη δημοσίευση των γελοιογραφιών του Μωάμεθ. Όπου υπάρχουν φανατικοί που περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία, μια σπίθα είναι αρκετή. Καθώς, η μάχη για την εξουσία παραμένει ανοιχτή σε πολλές χώρες, είναι φανερό πως παίζονται πολλά πολιτικά παιχνίδια. Η Αραβική Άνοιξη έδιωξε μερικούς δικτάτορες από την εξουσία, άλλοι παλεύουν με νύχια και με δόντια γαντζωμένοι σε αυτή. Υπάρχει, παράλληλα και μια άλλη διαμάχη ανάμεσα στους ισλαμιστές και τους μεταρρυθμιστές, ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν να επιβάλουν τη σαρία και ανάμεσα σε αυτούς που θέλουν να προωθήσουν τη δημοκρατία. Καθώς η μάχη εξουσίας διεξάγεται σε πολλά επίπεδα, μια ταινία τόσο εμπρηστική όπως η Αθωότητα των Μουσουλμάνων, μπορεί να αποδειχθεί σε ισχυρό όπλο. Όταν το παιχνίδι περιορίζεται στο ποιος μπορεί να παρουσιαστεί ως ο καλύτερος υπερασπιστής της τιμής του προφήτη, γίνεται ένα παιχνίδι στο οποίο οι εξτρεμιστές είναι εξ ορισμού καλύτεροι. Ο Καϊς Κασίμ, αρθρογράφος στην εφημερίδα Αl Μadda, μιλώνταςστον «Φιλελεύθερο» δεν έκρυψε την αγωνία του, για τις πολιτικές προεκτάσεις που έχει το ζήτημα. «Δεν είναι μόνο ο θυμός που αισθάνονται πολλοί μουσουλμάνοι για την προσβολή του Μωάμεθ. Οι διαδηλώσεις ήταν φυσικό επακόλουθο από κυβερνήσεις στον αραβικό κόσμο για να κρατούν τον λαό τους σε άγνοια και να τον καθοδηγούν μακριά από τα δικαιώματά τους για δημοκρατία και ελευθερία. Τα οικογενειακά καθεστώτα στη Μέση Ανατολή είναι πιο ύπουλα, πιο ανειλικρινή, πιο ανηλεή από ό,τι δείχνουν. Έτσι αφήνουν τις μάζες να εκφράζονται με αυτό τον βίαιο τρόπο, προκειμένου να αποπροσανατολιστεί η κοινή γνώμη. Θα έλεγα, ότι οι βίαιες διαδηλώσεις είναι μια δικλίδα ασφαλείας γι’ αυτά τα καθεστώτα, για να παραμείνουν στην εξουσία».
InfoGnomon

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

34
«Αθωότητα των Μουσουλμάνων» και σύγκρουση των πολιτισμών
Εικόνα
Το καλοκαίρι του 1993, ο καθηγητής του πανεπιστημίου του Χάρβαρντ και πρώην σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ, Σάμιουελ Χάντινγκτον, παρουσίασε, με ένα άρθρο στο περιοδικό Foreign Affairs, την άποψη του σχετικά με τον μέλλον των διεθνών σχέσεων και τον επαναπροσδιορισμό της παγκόσμιας τάξης στην εποχή μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου. Σχεδόν τρία χρόνια αργότερα, την παρουσίασε ολοκληρωμένη στο βιβλίο του «Η Σύγκρουση των Πολιτισμών» (The Clash of Civilizations). Έκτοτε, η άποψη αυτή υπήρξε ένα από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα στο επιστημονικό πεδίο των διεθνών σχέσεων.

Αφετηρία της άποψης του Χάντινγκτον είναι ότι ο κόσμος έχει νόημα μόνο ως πεδίο συγκρούσεων γιατί η «φυσική αρμονία» αποτελεί επικίνδυνο όραμα και τα κενά εξουσίας αναπόφευκτα πληρούνται απ' αυτούς που διαθέτουν τα μέσα, τη θέληση, την ταχύτητα και την κατάλληλη ηγεσία. Το κεντρικό σημείο της άποψης Χάντινγκτον είναι ότι τα γεωπολιτικά ρήγματα μεταξύ πολιτισμών αντικαθιστούν τα πολιτικά και ιδεολογικά σύνορα του Ψυχρού Πολέμου, ως έναυσμα κρίσεων. Για τον Χάντινγκτον, ο κόσμος είναι ένα σύνολο σεισμικών ζωνών στις οποίες «πολιτισμικές περιοχές» συγκρούονται με ολοένα αυξανόμενη συχνότητα σεισμικής δράσης, για να καταλήξει με την πρόβλεψη ότι «...ο επόμενος παγκόσμιος πόλεμος, αν συμβεί, θα είναι πόλεμος μεταξύ πολιτισμών».

Πολλοί έσπευσαν, τη δεκαετία του 1990 να χαρακτηρίσουν την άποψη του Χάντινγκτον ως ένα επιφανειακά ευφάνταστο συμπέρασμα, πλην όμως εγκεφαλικό κατασκεύασμα, το οποίο πάσχει από υπεραπλουστεύσεις, γενικεύσεις και ιστορικές παρερμηνείες. Οι επικριτές κατέληγαν στο συμπέρασμα ότι η άποψη αυτή περιείχε αξιώματα που θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν, αν γίνονταν πολιτικές επιλογές με δυσμενείς επιπτώσεις στο διεθνές σύστημα.

Συμφωνώ με το Χάντινγκτον ότι ο πολιτισμός καθορίζεται με αντικειμενικά κριτήρια όπως: η γλώσσα, η ιστορία, η θρησκεία, τα έθιμα οι θεσμοί καθώς και από υποκειμενικά, όπως το πως αντιλαμβάνεται ο κάθε λαός την ταυτότητά του. Αν υπάρχει ένα σημείο στο οποίο κάποιος θα μπορούσε να διαφωνήσει είναι ο συγκεχυμένος τρόπος με τον οποίο χωρίζει τους πολιτισμούς, ιδιαίτερα η γεωπολιτιστική κατανομή Δύσης-Ανατολής.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο θα συμφωνήσουν οι περισσότεροι ερευνητές των διεθνών σχέσεων σήμερα, είναι ότι η ιστορία δεν πρόκειται να τελειώσει στην μεταψυχροπολεμική περίοδο.

Τι είναι, όμως εκείνο που καθιστά τον Χάντινγκτον, σήμερα επίκαιρο; Ενώ οι διεθνείς συγκρούσεις συνεχίζουν να είναι ανάμικτης ποικιλίας, μετά την «Αραβική Άνοιξη» ολοένα και περισσότερο η διαχωριστική γραμμή μεταξύ Ισλάμ και Δύσης γίνεται πιο ευδιάκριτη. Μέχρι προσφάτως, πολλοί θεωρούσαν ότι τα κυριώτερα προβλήματα του 21ου αιώνα θα εμφανιστούν από την ανισότητα μεταξύ Βορρά-Νότου. Mία ενδελεχής ανάλυση, όμως, των ποιοτικών στοιχείων που βαθμιαία και σταθερά κυριαρχούν στη Μέση Ανατολή, μετά το πρώτο κύμα της «Αραβικής Άνοιξης», καταδεικνύει ότι η περιοχή βαδίζει, μεσοπρόθεσμα τουλάχιστον, προς ένα συντηρητικό ισλαμικό χειμώνα, ο οποίος εκλαμβάνει το Δυτικό πολιτισμό ως απειλή. Γιατί όμως;

Στη σύγχρονη Μέση Ανατολή, η οποία διαμορφώθηκε μετά τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας , ο πρυτανεύων παράγοντας στη συνείδηση της πλειοψηφίας των κατοίκων υπήρξε η διείσδυση και επιρροή της Ευρώπης, και αργότερα της Αμερικής, ως προέκτασης της Ευρώπης, καθώς επίσης ο μετασχηματισμός που προκάλεσε στις μουσουλμανικές κοινωνίες της περιοχής. Στην ουσία, ιστορία της Μέσης Ανατολής κατά τον 20ο αιώνα είναι μια ιστορία ταχυτάτης μεταβολής, η οποία προκλήθηκε εκ των έξω καθώς επίσης και του τρόπου που εσωτερικεύθηκε η μεταβολή αυτή, μοιράζοντας τους ανθρώπους σε αυτούς που την αποδέχθηκαν και σε αυτούς που την απέρριψαν. Αν και η μεταβολή επέφερε σαρωτικές αλλαγές, η υπόγεια αντιπαράθεση μεταξύ αυτών που επιθυμούν οι αλλαγές να συνεχιστούν και σε αυτούς που τις απορρίπτουν, εν ονόματι του Ισλάμ, υπήρξε και συνεχίζει να υπάρχει. Η «Αραβική Άνοιξη» δείχνει πως αυτή η αντιπαράθεση γέρνει προς το μέρος των δευτέρων.

Για τους συντηρητικούς και ριζοσπάστες ισλαμιστές, η «Αραβική Άνοιξη» είναι κατά βάθος μία εκπεφρασμένη επιθυμία να συνεχίσει η αναστροφή της επιρροής του δυτικού πολιτισμού, όπου στη θεολογική και φιλοσοφική τους σκέψη αποτελεί τη μεγαλύτερη καταστροφή που έλαβε χώρα στον κόσμο του Ισλάμ. Κατά το παρελθόν, ο όρος «ιμπεριαλισμός» χρησιμοποιείτο για να προσδιορίσει τη Δυτική επιρροή. Σήμερα, ο όρος αυτός εγκατελείφθη, αφού πλέον δεν γίνεται πειστικός λόγω του ότι η βραχεία περίοδος της ευρωπαϊκής αποικιοκρατίας στην περιοχή έχει καταστεί μακρινό παρελθόν, με μοναδική εξαίρεση την εμπλοκή των ΗΠΑ στο Ιράκ. Τον όρο «Ιμπεριαλισμός», ως μορφή δυτικής επιρροής, αντικατέστησε ένας άλλος, τον οποίο εφηύρε ο Αγιατόλαχ Χομείνι τη δεκαετία του 1980 για τις ΗΠΑ: «Μεγάλος Σατανάς».

Ο «Μεγάλος Σατανάς» δεν είναι πλέον ο εδαφικός κατακτητής αλλά ο πολιτιστικός ισοπεδωτής του Ισλάμ. Εδώ αξίζει κάποιος να διαβάσει το θρησκευτικό λόγο που αναπτύχθηκε στο μουσουλμανικό κόσμο τις δύο τελευταίες εβδομάδες γύρω από την ταινία, «Η Αθωότητα των Μουσουλμάνων». Ένας λόγος, που έχει τη βάση του στη σύγκρουση δύο πολιτισμών, όπου στα μάτια των απορριπτικών μουσουλμάνων αυτή η μάχη έχει το χαρακτήρα μίσους και φόβου για την δελεαστική, μα πάνω απ’ όλα διαβρωτική δύναμη του δυτικού τρόπου ζωής.

Αυτή η πάλη στην Μέση Ανατολή, στην παρούσα ιστορική φάση, βρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο. Βρίσκεται στο στάδιο της σταθεροποίησης. Αλλάζουν σταδιακά οι πηγές της πολιτικής και κοινωνικής νομιμότητας, με το Ισλάμ να αποκτά ολοένα και πιο κεντρικό ρόλο. Όταν πλέον ολοκληρωθεί το μεταβατικό στάδιο από την «Αραβική Άνοιξη» στον «Ισλαμικό Χειμώνα», τότε μόνο θα αντιληφθούμε αυτό που ο Χάντινγκτον έγραψε τη δεκαετία του 1990, ότι δηλαδή οι πολιτισμικές περιοχές θα γίνουν πιο ευδιάκριτες λόγω του συγκρουσιακού χαρακτήρα που θα λάβουν.

Χρήστος Ιακώβου

Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥΚΕΜ)

http://www.sofokleous10.gr/portal2/topr ... 092374097/

Re: Πόλεμος τον Οκτώβριο;

35
Ισλάμ και Δύση τότε και τώρα
Εικόνα
Πριν από 23 χρόνια, ολόκληρος ο ισλαμικός κόσμος πήρε φωτιά εξαιτίας ενός βιβλίου που θεωρήθηκε βλάσφημο προς τον Μωάμεθ. Διπλωματικές αποστολές δέχθηκαν επίθεση, βιβλία κάηκαν, χιλιάδες άνθρωποι βγήκαν στους δρόμους. Και η πέτρα του σκανδάλου - ο Σαλμάν Ρούσντι, συγγραφέας των «Σατανικών Στίχων» - αναγκάστηκε να περάσει στην παρανομία όταν το καθεστώς του Ιράν τον επικήρυξε. Ο ίδιος σήμερα διηγείται στο καινούργιο του βιβλίο την εμπειρία του. Αρκετοί άνθρωποι όμως που τον υπεράσπισαν ή μετέφρασαν το επίμαχο βιβλίο έπεσαν θύματα του μίσους και του φανατισμού.
Την περασμένη εβδομάδα, ο αμερικανός πρεσβευτής στη Λιβύη και άλλοι τρεις αμερικανοί αξιωματούχοι έχασαν τη ζωή τους όταν το έξαλλο πλήθος επιτέθηκε εναντίον του αμερικανικού προξενείου στη Βεγγάζη σε ένδειξη διαμαρτυρίας για ένα βίντεο που θεωρήθηκε βλάσφημο προς τον Μωάμεθ. Οι ταραχές επεκτάθηκαν σε πολλές αραβικές χώρες, ενώ ένα ιρανικό θρησκευτικό ίδρυμα εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και αύξησε κατά 500.000 δολάρια την αμοιβή για το κεφάλι του Ρούσντι: όποιος τον ξεπαστρέψει θα εισπράξει «αμέσως» 3,3 εκατ. δολάρια.
Δεν άλλαξε λοιπόν τίποτα όλα αυτά τα χρόνια; Δεν διδάχθηκαν τίποτα η Ανατολή και η Δύση, ο φανατισμός, η δημαγωγία και η βλακεία παραμένουν ίδια και απαράλλαχτα; Οι πολιτισμοί είναι καταδικασμένοι να συγκρούονται, ο Σάμιουελ Χάντιγκτον δικαιώθηκε; Πρώτα απ' όλα, δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ανάμεσα στον «Τζόζεφ Αντον» - το ψευδώνυμο που διάλεξε ο Ρούσντι όταν κρύφτηκε - και τους σκοτεινούς δημιουργούς της «Αθωότητας των Μουσουλμάνων». Ο πρώτος έγραψε ένα σημαντικό βιβλίο με σκοπό να προβληματίσει, οι δεύτεροι γύρισαν μια άθλια ταινία με σκοπό να προκαλέσουν. Μεγάλες διαφορές όμως υπάρχουν και στις αντιδράσεις. Αυτή τη φορά, ήταν πολλοί οι Μουσουλμάνοι που ζήτησαν δημοσίως συγγνώμη για τη συμπεριφορά των ομοθρήσκων τους. Στο εσωτερικό του Ισλάμ έχει ανοίξει μια ενδιαφέρουσα συζήτηση, από τη μια μεριά είναι οι σκληροί - ιρανοί μουλάδες, φονταμενταλιστές της Αλ Κάιντα και λοιποί εξτρεμιστές - και από την άλλη οι πρωταγωνιστές και υπερασπιστές της Αραβικής Ανοιξης.
Ανεξάρτητα από τις διαφορές τους, πάντως, οι δύο κρίσεις αναδεικνύουν μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο ελευθερίες: την ελευθερία της έκφρασης, θεμέλιο λίθο της δυτικής δημοκρατίας, και την ελευθερία μιας κοινότητας - μουσουλμάνων, xριστιανών ή εβραίων - να λατρεύει τον Θεό της χωρίς κάποιος άλλος να τον προσβάλλει. Προς το παρόν υπερισχύει η δεύτερη: ο Ρούσντι είπε στο BBC ότι οι «Σατανικοί Στίχοι» σήμερα δεν θα ήταν δυνατόν να εκδοθούν. Πρέπει να βρεθεί όμως ένας συμβιβασμός, βασισμένος στον αμοιβαίο σεβασμό και την αμοιβαία ευθύνη. Αλλη λύση δεν υπάρχει, ή μάλλον υπάρχει, και έχει αίμα πολύ.

http://www.tanea.gr/ellada/article/?aid=4753164

Re: Εκτός ελέγχου η κατάσταση στον μουσουλμανικό κόσμο.Λίντζαραν τον Αμερικανό πρέσβυ;

36
phpBB [video]


phpBB [video]


phpBB [video]
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παγκοσμιοποίηση και γεωπολιτική”