Εδώ sarotos μιλάει για τους άγγελους (δες τίτλο) που εξέπεσαν στη συνέχεια.
λαπτονα, εδω ο λιακοπουλος, μιλαει για ΕΛΟΧΙΜ.
το ξερω οτι ουτε που το καταλαβες γιατι νομιζες οτι μιλαει για τους κανονικους αγγελους, αλλα οχι λαπτονα.
οχι.
ο πολυς λιακοπουλος μιλαει για τους ανυπαρκτους ελοχιμ.
Ως εδώ δεν λες κάτι διαφορετικό. Θα συμφωνούσε και ο Λιάκο.
οχι και παλι οχι λαπτονα.
ο λιακοπουλος εδω, λεει πως οι ΕΛΟΧΙΜ κλειστηκαν στα ταρταρα και οχι οι δαιμονες.
οι δαιμονες λεει ο λιακοπουλος ειναι ελευθεροι ενω οι ελοχιμ εχουν κλειστει στα ταρταρα.
καμια σχεση δηλαδη...
Κι εδώ δεν λες κάτι περισσότερο από αυτό που λέει ο Λιάκο, αλλά λες ότι ΔΕΝ είναι τόπος, αλλά πνευματική Κατάσταση. Αυτή συμπεραίνω είναι η ένσταση σου.
ο λιακοπολος λεει πως τα ταρταρα ειναι τοπος στον οποιο εχουν αλυσοδεθει οι ελοχιμ
ενω εγω λεω (η Ορθοδοξια) οτι τα ταρταρα ειναι κατασταση, και οχι τοπος, αναμονης των δαιμονων εως την Δευτερα Παρουσια οπου και ΤΟΤΕ θα κριθουν.
Ωραία όλα που γράφεις, εμείς τα έχουμε συζητήσει και σε άλλα θέματα. Αυτά που προσθέτεις όμως δεν αναιρούν ούτε δείχνουν ότι είναι τοποθεσίες η άβυσσος και τα τάρταρα.
μα το θεμα με αυτα που παρεθεσα, δεν ειναι να δειξω αν ειναι τοπος τα ταρταρα και η αβυσσος η οχι.
αυτα που παρεθεσα ηταν να δειξω οτι δεν ειναι οι ανυπαρκτοι ελοχιμ που πλανεμενα λεει ο λιακοπουλος στα ταρταρα, αλλα οι δαιμονες !
Όταν λες κατάσταση (προφανώς πνευματική;) τι εννοείς ; Σε τίνος το πνεύμα ήταν πνευματική κατάσταση ; Γιατί πνευματική κατάσταση υποδηλώνει πνεύμα. Άρα τι εννοείς - σύμφωνα πάντα με τους Ορθόδοξους Πατέρες;
οταν λεμε οτι οι δαιμονες αυτην την στιγμη ειναι σε μια κατασταση αναμονης, εννουμε οτι ειναι σε μια κατασταση αναμονης ανεφ της χαριτος και του ελεους του Θεου, το οποιο οι ιδιοι αρνηθηκαν και συνεχιζουν να αρνουνται.
η συνεπεια διχως Θεο ειναι η γνωστη.
αυτη ειναι η κατασταση των δαιμονων, και μεταφορικα η Γραφη λεει πως επεσα στα ταρταρα.
δηλαδη, στο απωτερο σκοτος (πνευματικο)
Πως γίνεται να είναι δεμένοι (σε μία κατάσταση δηλαδή περιορισμού) και ταυτόχρονα οι ίδιοι να πειράζουν τους ανθρώπους (που δεν είναι κοντά στο Χριστό)
διοτι ο περιορισμος τους ειναι το Αγιο Πνευμα.
οι ανθρωποι που εχουν Αγιο Πνευμα, εχουν γινει Οικος Θεου, και τοτε ειναι αδυνατον να εχει οποιαδηποτε εξουσια επανω σε αυτον τον ανθρωπο ο δαιμονας.
οι ανθρωποι ομως που δεν εχουν Θεο, τοτε ο διαβολος τους αγει και τους φερει. τους δαιμονιζει αναλογα με τα παθη τους, και στο τελος λαμβανει την ψυχη τους.
εχει δηλαδη εξουσια στον δευτερο θανατο τους, οπως λεει η Αγια Γραφη.
Πες μου κατά παραχώρηση οι δαίμονες δε πειράζουν μέχρι και τα μέλη της εκκλησίας ; Εδώ και το Χριστό στην έρημο πήγε να τον βάλει σε πειρασμό ο διάβολος.
ειναι αλλο το γεγονος του πειρασμου, και αλλο το γεγονος της εξουσιας.
ο διαβολος εχει το δικαιωμα να εκπειρασει οποιον θελει, απο την στιγμη που ειναι ακομη ελευθερος.
δεν εχει εξουσια ομως επανω στους ανθρωπους που ειναι Οικος Θεος, σε απολυτη αντιθεση με τους ανθρωπους που δεν ειναι, που εχει εξουσια.
εχει εξουσια τοσο εδω στην γη, οσο και μετα θανατον.
αυτη η κατασταση προφανως δεν ειναι ασπρο μαυρο, καθως η εξουσια που λαμβανει ο διαβολος εξαρταται αμεσσα απο τις δικες μας αμαρτιες.
σε αλλον εχει απολυτη εξουσια, σε αλλον αρκετη, σε αλλον λιγοτερη και σε αλλον καθολου.
εμεις του δινουμε το δικαιωμα της εξουσιας, αναλογα με τα αμαρτηματα μας και την αμετανοησια μας.
Τελικά όπως και προηγουμένως, συμπαιρένω το ίδιο : Η κεντρική διαφορά είναι στο ότι εσύ (σύμφωνα με τους Ορθόδοξους πατέρες) λες ότι η άβυσσος είναι πνευματική κατάσταση ενώ ο Λιάκο δεν λέει κάτι τέτοιο.
Συνεπώς που διαφωνείς - δεν μπορώ πραγματικά να καταλάβω - διαφωνείς στο τελικό συμπέρασμα που βγάζει βάσει του κειμένου του Πέτρου ;;Δηλαδή το επιχείρημα σου για να καταλάβω είναι ότι ο Λιακόπουλος είναι λαοπολάνος, αιρετικός και σατανικός, επειδή λέει πως οι άγγελοι είναι δεμένοι σε τόπο ενώ εσύ (σύμφωνα με τους Πατέρες που επικαλείσαι) λες ότι δεν είναι τόπος αλλά κατάσταση ;Αυτό προσπαθώ να καταλάβω: τι ακριβώς κατηγορείς τον Λιάκο - σε αυτό το επιχείρημα. Αυτό που είπα ή κάτι άλλο;
οχι φιλε μου.
εαν ηταν αυτο, δεν θα ειχα αυτο το υφος, ουτε θα τον αποκαλουσα αιρετικο (παρολο που και αυτο ειναι αιρεση εν μερη).
αυτο που λεει ο λιακοπουλος ειναι οτι δεν ειναι οι δαιμονες στα ταρταρα, αλλα οι ελοχιμ.
και για να το στιριξει αυτο, λεει αλλες τοσες αιρεσεις οπως οτι οι δαιμονες δεν θα κριθουν και οτι εχουν ηδη κριθει...
καταλαβες τωρα ? ?