Μα, καλά, πάντα έτσι δεν είμαστε οι Έλληνες;

1
Εικόνα
Να το δούμε όμως κι αλλιώς; Μα καλά πάντα έτσι δεν είμαστε; Τις ίδιες «αρετές» δεν είχαμε ως φυλή από καταβολής μας σε αυτόν εδώ τον τόπο, εδώ και κάτι χιλιετίες; Και για να μην είμαστε απόλυτοι όσον αφορά στην αρχαιοελληνική καταγωγή μας: Τις ίδιες «αρετές» δεν είχαν όλοι όσοι κατοικούσαμε σε αυτόν εδώ τον τόπο, εδώ και κάτι χιλιετίες;

Εντάξει, ας μην αρχίσουμε πάλι να λέμε για τους Παρθενώνες που κτίσαμε και για τη φιλοσοφία, τις επιστήμες και τον πολιτισμό που τους διδάξαμε και τέτοια. Ας πάρουμε τα πράγματα από το 1830 και δώ, από το Νεοελληνικό Κράτος. Ξέρετε πόσες φορές κηρύξαμε πτώχευση μέσα σε αυτά τα 180 χρόνια; Τέσσερις! Και τέσσερις φορές αναγεννηθήκαμε από την τέφρα μας!

Και να πει κανείς πως οι συνθήκες ήταν ιδανικές; Κάθε άλλο! Άντε να στήσουμε το νέο Κράτος, άντε να δούμε ποιος θα στεριώσει ο Όθωνας ή ο Γεώργιος, άντε λυτρωτικοί πόλεμοι, άντε και ο «Ατυχής», τον φάγαμε τον δέκατο ένατο αιώνα.

Και πιάσαμε τον εικοστό. Πρώτος Βαλκανικός Πόλεμος και μετά Δεύτερος. Με το που τελειώνει, ιδού ο Α’ Παγκόσμιος. Μικρασιατική εξτρατεία και Μικρασιατική Καταστροφή με χιλιάδες πρόσφυγες που έπρεπε να ζήσουν και να ενσωματωθούν. Νέοι πληθυσμοί από την Πόλη, τον Πόντο, την Καππαδοκία, την Αίγυπτο, που κι αυτοί έπρεπε να ζήσουν και να δουλέψουν. Ένα σωρό Κινήματα και δικτατορίες, Πόλεμος Αλβανίας, μια καταστροφική Κατοχή, κι ένας ολέθριος Εμφύλιος. Ο αποδιοργανωτικός Ανένδοτος, η Κύπρος, η Χούντα. Τα λοιπά ας αξιολογηθούν μετά από 50 χρόνια. Αν και τα αποτελέσματά τους πληρώνουμε σήμερα.

Εν ολίγοις μια ιστορία όλο καταστροφές, μια μπουκιά γλυκό ψωμί δεν έχουμε φάει από καταβολής μας ως Κράτος! Και μια πτώχευση κάθε 50 χρόνια! Ε, για όλα αυτά που έχουμε περάσει, μια χαρά στέκουμε! Κι ας αφήσουμε τους καταστροφολόγους να λένε.

Να το πούμε και τούτο όμως: Όχι πως θα το παινευτούμε, πτωχεύσαντες-ξεπτωχεύσαντες, αλλά μακάρι να είχαν και οι ουδέποτε πτωχεύσαντες τα ελληνικά επιτεύγματα στο πνεύμα, στο χρήμα και στις επιχειρήσεις! Μόνο και μόνο που μέσα σε όλη αυτή την καταστροφή του Εικοστού πήραμε δύο Νόμπελ λίγο είναι; Για να μην πούμε τέσσερα με τον Καζαντζάκη και τον Καβάφη, που αναγνωρίστηκαν στο εξωτερικό περισσότερο ακόμη και από τα Νόμπελ μας.

Και πήραμε και ένα σκασμό Όσκαρ παρακαλώ! Για δείτε τα:

Οι Έλληνες Όσκαρ
- Κατίνα Παξινού Β’ Γυναικείος ρόλος – «Για ποιόν χτυπάει η καμπάνα» 1944
- Μάνος Χατζιδάκις Καλύτερο τραγούδι – «Ποτέ την Κυριακή» 1961
- Βασίλης Φωτόπουλος Καλλιτεχνική διεύθυνση & σκηνικά για ασπρόμαυρη ταινία – «Ζορμπάς» 1965
- Βαγγέλης Παπαθανασίου Καλύτερη μουσική – «Οι δρόμοι της φωτιάς» 1981
- Κώστας Γαβράς Προσαρμοσμένο σενάριο – «Αγνοούμενος» 1982

Oι ξένοι Όσκαρ (σε ελληνικές ταινίες)
- Λίλα Κέντροβα Β’ Γυναικείος ρόλος – «Ζορμπάς» 1965
- Βάλτερ Λασάλι Φωτογραφία – «Ζορμπάς» 1965
- Φρανσουά Μπονό Μοντάζ – «Ζ» 1970
- Ζακ Περέν & Αχμέτ Ρατεσεντί Καλύτερη ξενόγλωσση ταινία – «Ζ» 1970

Οι Ελληνικές υποψηφιότητες
- Μελίνα Μερκούρη Α’ Γυναικείος ρόλος – «Ποτέ την Κυριακή» 1961
- Ζυλ Ντασέν Σενάριο & Σκηνοθεσία – «Ποτέ την Κυριακή» 1961
- Ντένη Βλαχιώτη Κουστούμια ασπρόμαυρης ταινίας – «Ποτέ την Κυριακή» 1961
- Μιχάλης Κακογιάννης Καλύτερη ξένη ταινία – «Ηλέκτρα» 1962
- Βασίλης Γεωργιάδης Καλύτερη ξένη ταινία – «Τα κόκκινα φανάρια» 1963
- Βασίλης Γεωργιάδης Καλύτερη ξένη ταινία – «Το χώμα βάφτηκε κόκκινο» 1965
- Κώστας Γαβράς Σκηνοθεσία – «Ζ» 1970
- Αχμέτ Ρασντί Καλύτερη ταινία – «Ζ» 1970
- Κώστας Γαβράς Διασκευασμένο σενάριο – «Ζ» 1970
- Μιχάλης Κακογιάννης Καλύτερη ξένη ταινία – «Ιφιγένεια» 1977

Ελληνοαμερικανικά Όσκαρ και υποψηφιότητες
- Ελία Καζάν ( 7 υποψηφιότητες – 2 Όσκαρ )
Όσκαρ Σκηνοθεσίας – «Συμφωνία κυρίων» 1947
Όσκαρ Σκηνοθεσίας – «Το λιμάνι της αγωνίας» 1954
- Τζορτζ Τσακίρης Β’ Ανδρικός ρόλος – «Γουέστ Σάιντ Στόρι» 1961
- Τζον Κασσαβέτης Β’ Ανδρικός ρόλος – «Και οι 12 ήταν καθάρματα» 1967
- Τζον Κασσαβέτης Πρωτότυπο σενάριο – «Πρόσωπα» 1968
- Τζον Κασσαβέτης Σκηνοθεσία – «Μια γυναίκα εξομολογείται» 1974
- Ντιν Ταβουλάρις Καλλιτεχνική διεύθυνση & Σκηνικά – «Ο Νονός, Μέρος 2ο» 1974
- Θεώνη Βαχλιώτη Όλντριτζ Κουστούμια – «Ο υπέροχος Γκάτσμπι» 1974
- Ολυμπία Δουκάκη Β’ Γυναικείος ρόλος – «Κάτω από τη λάμψη του φεγγαριού» 1987
- Αλεξάντερ Πέιν Διασκευασμένο σενάριο – «Πλαγίως» 2005

Μερικοί από τους κορυφαίους από τους πνευματικούς ανθρώπους που χάραξαν σε παγκόσμιο επίπεδο, εκτός των αναφερομένων παραπάνω, την ιστορία του Εικοστού Αιώνα ήταν Έλληνες . Οι κυριώτεροι:

Αγγελόπουλος Θεόδωρος, Ανδρόνικος Μανόλης, Αξελός Λουκάς, Βαχλιώτη Ντένη, Γλέζος Μανόλης, Γλύκατζη Αρβελέρ Ελένη, Δεβετζή Βάσω, Θεοδωράκης Μίκης, Καβάκος Λεωνίδας, Καβάφης Κωνσταντίνος, Καζαντζάκης Νίκος, Κάλλας Μαρία, Καραθεοδωρή Κωνσταντίνος, Καστοριάδης Κορνήλιος, Κουνέλης Γιάννης, Μερκούρη Μελίνα, Μητρόπουλος Δημήτριος, Μουζάλα Έλενα, Μούσχουρη Νάνα, Νανόπουλος Δημήτριος, Ξενάκης Ιάνης, Παξινού Κατίνα, Παπαθανασίου Βαγγέλης, Παπανικολάου Γεώργιος, Ρούσσος Ντέμης, Σγούρος Δημήτρης, Χατζιδάκις Μάνος κλπ.

Από τους μεγαλύτερους επιχειρηματίες ο Αριστοτέλης Ωνάσης, όπως και ο Σταύρος Νιάρχος και παράλληλα μερικές εκατοντάδες άλλων πολύ σημαντικών διεθνών επιχειρηματιών και εφοπλιστών είναι έλληνες.

Ας αφήσουμε απέξω τις διεθνείς νίκες στο μπάσκετ και στο ποδόσφαιρο, όπως επίσης τους έλληνες ολυμπιονίκες, και ας αναλογισθούμε τους Καθηγητές Πανεπιστημίων, τους Ερευνητές και τους Επιστήμονες που είναι έλληνες και διεθνώς αναγνωρισμένοι. Χιλιάδες!

Ελληνίδα έχει και το δημοφιλέστερο site στον κόσμο: Η Αριάννα Στασινοπούλου! Όσο δε για την ελληνική εικαστική δημιουργία είναι γνωστό ότι κατέχει διακεκριμένη θέση στο διεθνές στερέωμα.

Σαν πολλοί δεν είναι οι διεθνώς σημαντικοί Έλληνες που γέννησε ένας αιώνας ελληνικών καταστροφών, πόνου, αίματος και εμφύλιου μίσους;

Ποια άλλη χώρα έχει τόσους, αναλογικά με τον πληθυσμό της και το περιορισμένο της γλώσσας της ; Και λαμβανομένου υπόψιν του ότι μέχρι και το 1970 τα ποσοστά αναλφαβητισμού στην Ελλάδα ήταν τεράστια, τα γράμματα και οι τέχνες, όχι μόνο χωρίς στήριξη, αλλά και συχνά υπό διωγμό, ως δημιουργήματα κομμουνιστών. Η μετανάστευση σε έξαρση, εσωτερική και μη, η πείνα και η αρρώστιες να θερίζουν, οι μισοί έλληνες να κυνηγούν τους άλλους μισούς για το ποιος είναι περισσότερο εθνικόφρων, τα σχολεία να λειτουργούν υποτυπωδώς και τα μαρκινά χωριά να μην διαθέτουν καν Δημοτικό και η ανωτάτη καλλιτεχνική παιδεία να είναι ανύπαρκτη!

Ας ψάξουν οι γεννετιστές ή οι φιλόσοφοι τις αιτίες που η Ελλάδα κάθε άλλο παρά πεθαίνει, αλλά μόνο λίγο καιρό ξαποσταίνει. Θα έλεγα και οι ιστορικοί, αλλά αυτό πια κατάντησε ταμπού.

Πάντα λοιπόν έτσι είμαστε, έτσι ακριβώς όπως μας βρίζουν όλοι οι ξένοι αυτές τις μέρες. Μόνο που το ότι είμαστε έτσι δεν μας εμπόδισε να αποτελούμε πάντα υπολογίσιμους αιμοδότες του διεθνούς πολιτισμού. Μήπως αν είμαστε αλλιώτικοι, πιο τετράγωνοι και πιο συνεπείς, να μην βγάζαμε καλλιτέχνες ούτε καινοτόμους επιστήμονες, επειδή δεν θα τολμούσαμε να αμφισβητήσουμε τίποτα;

Βέβαια απορίας άξιο θα παραμένει πάντα τι θα είμαστε αν δεν είμαστε εκείνο που υποδηλώνει μια εβραική παροιμία: «Μη φοβάσαι τους ΄Ελληνες, να φοβάσαι τον «Έλληνα» !

ΥΓ: Σε όλες σχεδόν τις εθνικές δυστυχίες μας πώς γίνεται και πάντα ήταν και είναι αναμεμιγμένοι οι ξένοι; Αυτοί οι ίδιοι που κάνουν πάντα τους τίμιους τιμητές και τις αθώες περιστερές;

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΒΙΤΣΟΣ (Φωτογραφία: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΡΓΑΡΗΣ)
http://www.politismospolitis.org/archives/13203
<<ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΔΕΝ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΟΥΔΕΝ ΑΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ Η ΝΥΞ ΛΑΜΠΕΙ ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΕΙΣ ΣΕ ΤΟ ΣΚΟΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΩΣ ΤΟ ΦΩΣ>>

Re: Μα, καλά, πάντα έτσι δεν είμαστε οι Έλληνες;

2
Ευχαριστούμε evaggelia,πολύ καλό ποστ!!!
Άντε και λίγο φως και λίγο ελπίδα...άντε σιγά-σιγά!!
Να μη λησμονούμε τα λαμπρά παραδείγματα που επιμελώς επιθυμούν να ξεχνούμε.
ΙΔΙΑ ΦΥΛΛΑΤΤΕ-ΕΧΘΡΟΥΣ ΑΜΥΝΟΥ-ΘΝΗΣΚΕ ΥΠΕΡ ΠΑΤΡΙΔΟΣ\n\n-Δάσκαλε γιατί με διδάσκεις πολεμικές τέχνες και παράλληλα μου μιλάς για ειρήνη; \n-Γιατί καλύτερα να είσαι μαχητής σε κήπο παρά κηπουρός σε μάχη…

Re: Μα, καλά, πάντα έτσι δεν είμαστε οι Έλληνες;

3
Ποιά νόμπελ και ποιά όσκαρ ?

Πλάκα κάνετε !



Μη με παρεξηγείτε...Έχω αλλεργία στα συγκεκριμένα ! :cooll
Η γνώμη είναι σαν την κ*λ*τρυπίδα...Όλοι έχουν από μία! Κι οι εξουσιαστές...αυτοί που διαμορφώνουν τις απόψεις της μάζας...έχουν προωθήσει την ιδέα ότι "κάθε άποψη είναι σεβαστή"...Κι έπεισαν τον κάθε ηλίθιο στον πλανήτη, να ταμπουρωθεί πεισματικά και με φανατισμό...πίσω από την υποβολιμιαία..."προσωπική" του άποψη ! 
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διαφορες συζητήσεις και θέματα.”

cron