Re: Οι παγκόσμιες κοινωνικές ανισότητες

10
aetos64 έγραψε: 11 Νοέμ 2022, 00:39
Δυστυχώς δεν βλέπω τις ανεπτυγμένες χώρες να σκέφτονται πως θα φέρουν ισότητα, αλλά πως θα βγάλουν τα μάτια τους Ανατολή και Δύση.
Αυτό συμβαίνει για τον λόγο που από Δυτικής άποψης το πρόβλημα της ανισότητας το δημιουργεί η Ανατολή εφόσον πρώτον δεν ασπάζεται την φιλελεύθερη οικονομία και δεύτερον τα ανθρώπινα δικαιώματα κατά τα δυτικά πρότυπα.
 
 
 
 
Ως προς το τρόπο που το θέτεις, υπάρχει ένας στίχος σε ένα τραγούδι που λέει "τι θα ήταν το καλό αν δεν υπήρχε το κακό, τι θα ήταν το όμορφο αν δεν υπήρχε το άσχημο " Οι ανισότητες όντως φαίνονται περισσότερο, όταν γίνεται επίδειξη ισχύος και υπεροχής σε ένα αντικείμενο, δηλαδή στην περίπτωση της Δύσης, όσο προσπαθεί η Δύση να το παίξει ελέυθερη, τόσο η Ανατολή παρουσιάζεται ως καταπιεστική (εφόσον όπως λες αρνείται να ακολουθήσει). Όσο η δύση υιοθετεί την ακολασία, τόσο η Ανατολή θα φαίνεται πουριτανική.

Εγώ βέβαια εννούσα ότι η Ανατολή και η Δύση δεν ενδιαφέρονται επίτηδες να μειώσουν τις ανισότητες. Θεωρώ δηλαδή ότι όπως εξέφρασε και ο πρόεδρος του ΟΗΕ είναι ευθύνη των ανεπτυγμένων χωρών να μειωθούν οι ανισότες, και η Δύση με την Ανατολή τις αμβλύνει εντεταλμένα....όπως έχουμε πει κι αλλού, επιδιώκεται πόλωση κι εδώ
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παγκόσμιες κοινωνικές ανισότητες

11
B. Νομοθεσία κατά των διακρίσεων

Το 1997 μπορεί να θεωρηθεί κομβική χρονιά διότι ένα νέο άρθρο, το άρθρο 13 (σήμερα άρθρο 19 ΣΛΕΕ), εισάγεται στη Συνθήκη περί ιδρύσεως της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΣΕΚ) και εξουσιοδοτεί το Συμβούλιο να αναλαμβάνει δράση για την καταπολέμηση των διακρίσεων για ένα ευρύ φάσμα από νέους λόγους, μεταξύ των οποίων η φυλετική ή εθνοτική καταγωγή, η θρησκεία ή οι πεποιθήσεις, η αναπηρία, η ηλικία και ο σεξουαλικός προσανατολισμός. Το 2003 το εν λόγω άρθρο τροποποιήθηκε από τη Συνθήκη της Νίκαιας, ώστε να καταστεί δυνατή η θέσπιση μέτρων ενθάρρυνσης. Το 2017 ο ευρωπαϊκός πυλώνας κοινωνικών δικαιωμάτων επιβεβαίωσε και πάλι τις αρχές της ισότητας των φύλων και των ίσων ευκαιριών.Εγκρίθηκαν ορισμένες οδηγίες στον συγκεκριμένο τομέα:  Στο πρόγραμμα εργασίας της Επιτροπής για το 2022 συμπεριλήφθηκαν δύο ακόμη προτάσεις ως προτεραιότητες που εκκρεμούν: μια πρόταση της Επιτροπής του 2012 για οδηγία σχετικά με την ισόρροπη εκπροσώπηση των φύλων στα διοικητικά συμβούλια των εταιρειών, επί της οποίας επιτεύχθηκε προσωρινή συμφωνία μεταξύ του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου τον Ιούνιο του 2022, και πρόταση οδηγίας του 2008 για την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης των προσώπων εκτός του τομέα της απασχόλησης (η οριζόντια οδηγία κατά των διακρίσεων), σχετικά με την οποία δεν έχει ακόμη επιτευχθεί συναίνεση στο Συμβούλιο.

Πηγή : https://www.europarl.europa.eu/factshee ... F%89%CE%BD
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παγκόσμιες κοινωνικές ανισότητες

12
Ιράν: Η ΕΕ θεσπίζει περαιτέρω περιοριστικά μέτρα κατά παραβιάσεων των ανθρώπινων δικαιωμάτων
Το Συμβούλιο αποφάσισε σήμερα να προσθέσει 18 άτομα και 19 οντότητες στον κατάλογο των υποκειμένων σε περιοριστικά μέτρα στο πλαίσιο του υφιστάμενου καθεστώτος κυρώσεων για τα ανθρώπινα δικαιώματα στο Ιράν. Και αυτό με βάση τον ρόλο τους στην εκτεταμένη και δυσανάλογη χρήση βίας κατά μη βίαιων διαδηλωτών μετά τον θάνατο της Mahsa Amini. Μεταξύ των προσώπων που εντάχθηκαν στον κατάλογο βρίσκονται εκπρόσωποι της κυβέρνησης και του ιρανικού κοινοβουλίου (Majles), σημαντικές μορφές της πολιτικής και των ΜΜΕ, καθώς και υψηλόβαθμα μέλη των ιρανικών δυνάμεων ασφαλείας, περιλαμβανομένου του Σώματος των Φρουρών της Ισλαμικής Επανάστασης του Ιράν. Οι σημερινές προσθήκες αφορούν επίσης κυβερνητικούς φορείς και ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ασφαλείας και συμμετέχουν σε δραστηριότητες που απαγορεύουν, περιορίζουν ή ποινικοποιούν την άσκηση της ελευθερίας έκφρασης. Τα περιοριστικά μέτρα εφαρμόζονται πλέον σε συνολικά 164 άτομα και 31 οντότητες. Συνίστανται σε δέσμευση περιουσιακών στοιχείων, απαγόρευση ταξιδιού προς την ΕΕ και απαγόρευση διάθεσης κεφαλαίων ή οικονομικών πόρων σε όσους περιλαμβάνονται στον κατάλογο. Προβλέπεται επίσης απαγόρευση εξαγωγών προς το Ιράν εξοπλισμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για εσωτερική καταστολή και εξοπλισμού για την παρακολούθηση τηλεπικοινωνιών. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη μέλη της καλούν τις ιρανικές αρχές να σταματήσουν τη βίαιη καταστολή ειρηνικών διαδηλώσεων, να παύσουν να προσφεύγουν σε αυθαίρετες κρατήσεις ως μέσο φίμωσης επικριτικών φωνών και να απελευθερώσουν όλους όσους κρατούνται παράνομα. Η ΕΕ εξακολουθεί να καλεί το Ιράν να σταματήσει αμέσως την επιβολή και εκτέλεση θανατικών ποινών κατά διαδηλωτών, να αναιρέσει τις θανατικές ποινές που ήδη επιβλήθηκαν και να παράσχει δικαίωμα δίκαιης δίκης σε όλους τους κρατουμένους. Οι καταχωρίσεις αυτές ακολουθούν τις αποφάσεις του Συμβουλίου της 17ης Οκτωβρίου, της 14ης Νοεμβρίου και της 12ης Δεκεμβρίου. Οι σχετικές νομικές πράξεις έχουν δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ
Πηγή : https://www.consilium.europa.eu/el/pres ... iolations/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παγκόσμιες κοινωνικές ανισότητες

13
Μειώνονται οι οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες στην ΕΕ, σύμφωνα με την 9η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συνοχή, που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Χάρη στην πολιτική συνοχής, εκτιμάται ότι έως το 2027 θα δημιουργηθούν 1,3 εκατομμύρια επιπλέον θέσεις εργασίας στην ΕΕ, με το μεγαλύτερο ποσοστό σε τομείς που σχετίζονται με την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση. Η πολιτική συνοχής διασφαλίζει επίσης ότι η οικονομική ανάπτυξη των περιφερειών έχει θετικό αντίκτυπο στην ενιαία αγορά της ΕΕ, χάρη στις εμπορικές και επενδυτικές συνδέσεις. Το 2030, το ΑΕΠ της ΕΕ αναμένεται να είναι 1% υψηλότερο λόγω των επενδύσεων στην Πολιτική Συνοχής.
 
Έως το τέλος του 2022, η χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πολιτικής συνοχής μεταξύ 2014 και 2020 είχε στηρίξει περισσότερες από 4,4 εκατομμύρια επιχειρήσεις, δημιούργησε 370.000 θέσεις εργασίας σε αυτές τις επιχειρήσεις και αντιπροσώπευε περίπου το 13 % των συνολικών δημόσιων επενδύσεων στην ΕΕ, φθάνοντας το 51 % για τα λιγότερο ανεπτυγμένα κράτη μέλη.
 
Το 2024 σηματοδοτεί 20 χρόνια μετά τη μεγάλη Διεύρυνση της ΕΕ με την ένταξη δέκα νέων κρατών-μελών. Το μέσο κατά κεφαλήν ΑΕΠ των κρατών μελών που προσχώρησαν τότε, αυξήθηκε από 45 % του μέσου όρου της ΕΕ, σε σχεδόν 80 % το 2023. Το χάσμα με την υπόλοιπη ΕΕ έχει μειωθεί κατά το ήμισυ. Το ποσοστό ανεργίας στα εν λόγω κράτη μέλη μειώθηκε από 13 % κατά μέσο όρο σε 4 %.
 
Με προϋπολογισμό ύψους 392 δις. ευρώ τα χρηματοδοτικά προγράμματα της πολιτικής συνοχής για την περίοδο 2021-2027 θα συνεχίσουν να επενδύουν στην ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, στην πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση, στο ανθρώπινο κεφάλαιο και στην κοινωνική ένταξη, καθώς και στη φυσική και ψηφιακή συνδεσιμότητα.
 
Πάνω από 100 δισ.ευρώ έχουν προγραμματιστεί για τη στήριξη πράσινων δράσεων μέσω έργων που επικεντρώνονται στις υποδομές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την ενεργειακή απόδοση, τα βιώσιμα δίκτυα μεταφορών και τις πρωτοβουλίες για τη διατήρηση της φύσης.
 
Η σημερινή έκθεση επισημαίνει ότι η κλιματική αλλαγή επιδεινώνει τις περιφερειακές ανισότητες, επηρεάζοντας σε μεγαλύτερο βαθμό τις παράκτιες, μεσογειακές και νοτιοανατολικές περιφέρειες της ΕΕ. Εν προκειμένω, το κόστος της κλιματικής αλλαγής μπορεί να υπερβαίνει το 1 % του ΑΕΠ ετησίως.
 
Για την ψηφιακή μετάβαση, η πολιτική συνοχής επένδυσε 14 δισ. Ευρώ μεταξύ του 2014 και του 2020 για την αντιμετώπιση του ψηφιακού χάσματος, τόσο του κοινωνικού όσο και του γεωγραφικού, για παράδειγμα, με τη βελτίωση της πρόσβασης σε υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής υγείας και με την προώθηση της ανάπτυξης ευρυζωνικών συνδέσεων σε απομακρυσμένες και αγροτικές περιοχές. Οι επιδόσεις των σταθερών δικτύων βελτιώθηκαν σε όλα τα κράτη μέλη και 7,8 εκατομμύρια νοικοκυριά επωφελήθηκαν από τη βελτίωση της ευρυζωνικής σύνδεσης.
 
Την περίοδο 2021-2027 περίπου 40 δισ. ευρώ διατίθενται για την ψηφιοποίηση, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων, ψηφιακών τεχνολογιών και της πρόσβασης σε ταχύτερη σύνδεση στο διαδίκτυο σε όλες τις περιφέρειες της ΕΕ, ενώ 45 δις. ευρώ διατίθενται για την εκπαίδευση και την κατάρτιση.
 
Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης COVID-19, διατέθηκαν 23 δισ. ευρώ για την καταπολέμηση της πανδημίας, ιδίως στηρίζοντας την αγορά αναπνευστήρων, εμβολίων και φαρμάκων για νοσοκομεία, την πρόσληψη πρόσθετων εργαζομένων στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης και την παροχή υπηρεσιών κατ' οίκον φροντίδας σε ευάλωτες ομάδες. Λόγω αυτής της στήριξης, όλες οι κατηγορίες περιφερειών επέστρεψαν στα επίπεδα του ΑΕΠ τους το 2019 μόνο δύο έτη μετά την υγειονομική κρίση COVID-19, σε αντίθεση με τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2008, κατά την οποία χρειάστηκαν περισσότερα από 10 χρόνια για να ανακάμψουν ορισμένες περιφέρειες.
 
Η πολιτική συνοχής κατέστησε επίσης διαθέσιμη χρηματοδότηση και δυνατότητες ευελιξίας για να βοηθήσει τις περιφέρειες να υποδεχτούν άτομα που προσπαθούν να ξεφύγουν από τον επιθετικό πόλεμο της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας. Η χρηματοδότηση αυτή στήριξε μέτρα έκτακτης ανάγκης, όπως η κατασκευή κέντρων υποδοχής και καταφυγίων και η επένδυση σε κινητά νοσοκομεία και εγκαταστάσεις υγιεινής. Στήριξη παρασχέθηκε επίσης στους τομείς της απασχόλησης, της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης, όπως μαθήματα γλωσσών, ψυχολογική βοήθεια και πρόσβαση σε υπηρεσίες παιδικής μέριμνας και υγειονομικής περίθαλψης.
 
Η Επιτροπή δημοσιεύει την έκθεσή της για τη συνοχή κάθε τρία χρόνια.

https://www.amna.gr/eu/article/807430/M ... es-stin-EE
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι παγκόσμιες κοινωνικές ανισότητες και η κοινωνική πολιτική της Ελλάδος

15
Γερμανία, μια «ατμομηχανή» κοινωνικών ανισοτήτων
Εικόνα


Μόλις προ διμήνου η Γερμανία αναδείχθηκε ως η τρίτη σε μέγεθος οικονομία στον πλανήτη, ξεπερνώντας την ασθμαίνουσα Ιαπωνία.

Τα νέα στοιχεία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Σταστιστικής Υπηρεσίας ωστόσο καταδεικνύουν ότι αυτό ισχύει συγκυριακά και μόνο στα «χαρτιά».

Ο αριθμός των Γερμανών που βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού παραμένει υψηλός.

Τις κοινωνικές ανισότητες βιώνει στο «πετσί» του το 21,2% του πληθυσμού.

Αριθμούν 17,7 εκατομμύρια, όπως δείχνει η νέα έρευνα για το εισόδημα και τις συνθήκες διαβίωσης.

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, τα μεγέθη δείχνουν σχεδόν αμετάβλητα.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η κατάσταση βαίνει επιδεινούμενη.

Στην ίδια θέση το 2022 βρίσκονταν 17,5 εκατομμύρια άνθρωποι ή το 21,1% των Γερμανών.

Αυτό σημαίνει ότι η θεωρούμενη «ατμομηχανή της Ευρώπης» είναι κάτω από τον μέσο όρο στην ΕΕ, που κυμαίνεται στο 21,6%.

Τα κριτήρια είναι τα ίδια.

Ένα άτομο θεωρείται ότι βρίσκεται σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού στην ΕΕ εάν ισχύει τουλάχιστον μία από τρεις βασικές προϋποθέσεις.

Το εισόδημά του να είναι είναι κάτω από το όριο της φτώχειας.


Το νοικοκυριό του να πλήττεται από σημαντική υλική και κοινωνική στέρηση.

Τα ενήλικα μέλη της οικογένειας, ηλικίας 18-64 ετών, να έχουν πολύ χαμηλή συμμετοχή στο εργατικό δυναμικό.

Σχεδόν 18 εκατομμύρια Γερμανοί βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας (REUTERS/Arnd Wiegmann/File Photo)

Παγιώνοντας ένα κοινωνικοοικονομικό ρήγμα
Οι Γερμανοί που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού έχουν εισόδημα μικρότερο από το 60% του μέσου όρου στη χώρα.
Σε αυτή την κατηγορία, το 2023, ήταν περίπου ένας στους επτά.
Το όριο ήταν κατ’ άτομο στα 1.310 ευρώ καθαρά το μήνα (κατόπιν φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης).
Για τετραμελείς οικογένειες με δύο παιδιά κάτω των 14 ετών το αντίστοιχο ποσό ορίζεται στα 2.751 ευρώ καθαρά σε μηνιαία βάση.
Αυτοί που βρίσκονται πλέον κάτω από αυτά τα επίπεδα αντιστοιχούν στο 14,3% του πληθυσμού. Αριθμούν σχεδόν 12 εκατομμύρια ανθρώπους.
Το 2022, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν κατά τι μεγαλύτερο, στο 14,8%.
Όμως το «κλείσιμο της ψαλίδας» θεωρείται στην πράξη μηδαμινό.
Χειρότερη είναι η κατάσταση ως προς τον πήχη της φτωχοποίησης που ορίζει η σημαντική υλική και κοινωνική στέρηση.
«Αυτό σημαίνει ότι οι συνθήκες διαβίωσης είναι σημαντικά περιορισμένες λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων», εξηγούν οι Γερμανοί στατιστικολόγοι.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των πληττόμενων; Αδυνατούν να πληρώσουν το ενοίκιο, το στεγαστικό δάνειο και τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας.
Ή να βγουν έξω για φαγητό ή για κάποιου άλλου είδους διασκέδαση μια φορά το μήνα.
Σε αυτή τη θέση βρίσκεται σήμερα το 6,9% του πληθυσμού της Γερμανίας ή 5,7 εκατομμύρια άνθρωποι. Το 2022 ήταν στο 6,2%.
Στην δε κατηγορία πολύ χαμηλής συμμετοχής στο εργατικό δυναμικό των ενήλικων μελών (κάτω των 65 ετών) ενός νοικοκυριού εντάσσεται το 9,8% του πληθυσμού.
Πρόκειται για 6,2 εκατομμύρια Γερμανούς.
Το ποσοστό παραμένει το ίδιο με το 2022.
Αυτή η στασιμότητα μεταφράζεται επί της ουσίας σε αποτυχία πολιτικής, μετά την πανδημία.
Προσώρας τα διαθέσιμα στοιχεία για σύγκριση με άλλες χώρες της Ε.Ε. είναι περιορισμένα.
Βάσει των μέχρι στιγμής δεδομένων, προκύπτει ότι το χαμηλότερο ποσοστό ατόμων που διατρέχουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού έχει η Τσεχία, με 12 %.
«Πρωταθλήτρια» με αρνητικό πρόσημο είναι η Βουλγαρία, με 30%.
Εικόνα
Ο Γερμανός καγκελάριος, Όλαφ Σολτς, σκυθρωπός, σε συνεδρίαση της Μπούντεσταγκ, δίπλα στους υπουργούς Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ, και Οικονομίας Ρόμπερτ Χάμπεκ (REUTERS/Liesa Johannssen)

«Καμπανάκια»
Μόλις προ δύο εβδομάδων εν τω μεταξύ τα πέντε κορυφαία οικονομικά ινστιτούτα στη Γερμανία αναθεώρησαν δραστικά προς τα κάτω τις προβλέψεις τους για φέτος.

Αναμένουν πολύ χαμηλή ανάπτυξη για τη γερμανική οικονομία, της τάξης του μόλις 0,1%.

Για την επί τα χείρω αναθεώρηση (το περασμένο φθινόπωρο προέβλεπαν ανάπτυξη στο 1,3%) επικαλέστηκαν «οικονομικούς και διαρθρωτικούς παράγοντες».

Οι εξαγωγές έχουν μειωθεί, παρά την αύξηση της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας.

Ο κατασκευαστικός κλάδος διέρχεται βαθιάς κρίσης.

Η γερμανική οικονομία ανακάμπτει μόνο με αργούς ρυθμούς, γεγονός που οι ειδικοί αποδίδουν εν πολλοίς στην κυβερνητική

πολιτική.

Με αυτά και με άλλα, παραπέμπουν χρονικά την προοπτική ανάπτυξης στο 2025.

«Το τελευταίο πράγμα που χρειάζεται τώρα η παγκόσμια οικονομία είναι η Γερμανία -η τρίτη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο- να περάσει μια παρατεταμένη περίοδο οικονομικής στασιμότητας», παρατηρεί σε ανάλυση ο Ντέσμοντ Λάχμαν, ανώτερος συνεργάτης στη δεξαμενή σκέψης American Enterprise Institute και πρώην αναπληρωτής διευθυντής του Τμήματος Ανάπτυξης Πολιτικής και Αναθεώρησης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Τα προβλήματα της μεγαλύτερης οικονομίας της ευρωζώνης, επισημαίνει, πολλαπλασιάζονται σε μια περίοδο εσωτερικής πολιτικής αδυναμίας.

«Η χώρα δεν έχει συνεκτικό σχέδιο για την αποκατάσταση της προηγούμενης οικονομικής της δύναμης», εκτιμά.

Αυτό όχι μόνο «δεν αποτελεί καλό οιωνό για τις μακροπρόθεσμες οικονομικές προοπτικές της Γερμανίας», προειδοποιεί, αλλά «θα δυσκολέψει επίσης την οικονομική περιφέρεια της ευρωζώνης γενικότερα, και ειδικότερα την Ιταλία και την Ισπανία, προκειμένου να ξεφύγει από το βουνό του δημόσιου χρέους».

https://www.politica.gr/diethni/germani ... nisotiton/
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Παγκόσμια - Ελληνική Οικονομία”