Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

10
Εδώ έχουμε την τιμή να φιλοξενούμε τον ίδιο τον Ενώχ στο φόρουμ μας και εσείς κάθεστε και ψάχνετε απο εδώ και απο εκεί :blue


Ρωτήστε τον αυτοπροσώπως :132
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

11
Δεν είναι ακριβώς έτσι,η Εκκλησία της Αιθιοπίας εφόσον είναι μέρος της Κοπτικής εκκλησίας ,δεν είναι ορθόδοξοι,αλλά μονοφυσίτες.

Το βιβλίο ανήκει στα λεγόμενα χειρόγραφα της Νεκράς θάλασσας ,τα οποία τα χρονολογούν μέχρι το 2ο αιώμα μ.Χ. αμα δεν κάνω λάθος.
Επίσης,δεν γνωρίζουμε πόσες αλλοιώσεις ή προσθήκες μπορεί να έγιναν κατα την διάρκεια των αιώνων.

Δεν έχω χρόνο τώρα,θα επιστρέψω με περισσότερα στοιχεία.

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

12
grecko έγραψε:Δεν είναι ακριβώς έτσι,η Εκκλησία της Αιθιοπίας εφόσον είναι μέρος της Κοπτικής εκκλησίας ,δεν είναι ορθόδοξοι,αλλά μονοφυσίτες.

Το βιβλίο ανήκει στα λεγόμενα χειρόγραφα της Νεκράς θάλασσας ,τα οποία τα χρονολογούν μέχρι το 2ο αιώμα μ.Χ. αμα δεν κάνω λάθος.
Επίσης,δεν γνωρίζουμε πόσες αλλοιώσεις ή προσθήκες μπορεί να έγιναν κατα την διάρκεια των αιώνων.

Δεν έχω χρόνο τώρα,θα επιστρέψω με περισσότερα στοιχεία.
Πλέον και οι μονοφυσίτες θεωρούνται Ορθόδοξοι στον Θρησκευτικό Διάλογο. Εγώ βέβαια το αναγνωρίζω ότι δεν είναι Ορθόδοξοι , και δεν επιμένω πολύ στο βιβλίο του Ενώχ, όμως δεν το απορρίπτω κιόλας διότι είναι στα απόκρυφα. Η Τόρα για παράδειγμα δεν είναι καν στα απόκρυφα. Αυτό σημαίνει ότι το βιβλίο του Ενώχ έχει μία μικρή αναγνώριση.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

13
Ας δούμε καταρχάς τι εννοούμε με τον λέξη απόκρυφα.

Υπάρχουν τα απόκρυφα της Καινής Διαθήκης και τα Απόκρυφα της Παλαιάς Διαθήκης.
Δεν θα αναφερθούμε εδω για τα απόκρυφα της Καινής,που και τα περισσότερα σχετίζονται με την αίρεση των γνωστικών.

ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Εκτος από τα κανονικά βιβλία, που απαρτίζουν τον κανόνα της Π. Διαθήκης, υπήρξαν και άλλα θρησκευτικής φύσεως έργα, μεταγενέστερα, τα όποια αποκλείσθηκαν απ' αυτόν, ως στερούμενα θεοπνευστίας. Τα έργα αυτά, είναι γραμμένα κατ' απομίμηση των κανονικών βιβλίων και αποδίδονται ψευδώς σε γνωστούς βιβλικούς συγγραφείς. Τα απόκρυφα, που είναι κυρίως παλαιστινιακής άλλα και ελληνιστικής προέλευσης, προέρχονται κυρίως από το χρονικό διάστημα 200 π.Χ. - 100 μ.Χ. και περιέχουν τις θρησκευτικές αντιλήψεις και προσδοκίες του ιουδαϊκού λαού της εποχής τους. Εμφανίστηκαν με αξιώσεις θεοπνεύστων βιβλίων για την απόκτηση κανονικού κύρους, άλλα τόσο οι Ιουδαίοι όσο και οι χριστιανοί τα απέκλεισαν από τον κανόνα της Π. Διαθήκης καθώς το περιεχόμενο τους θεωρήθηκε ξένο προς το μήνυμα της σωτηρίας που αποκαλύπτεται στα κανονικά βιβλία. Η γλώσσα των σωζομένων αποκρύφων είναι η εβραϊκή, αραμαϊκή, ελληνική καθώς και μεταφράσεις:

1. Θρύλοι για πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης

Το βιβλίο των Ιωβηλαίων
Η διαθήκη των δώδεκα Πατριαρχών
Το μαρτύριο του Ησαΐα
Ζωή του Αδάμ και της Εύας
Βίοι Προφητών
Παραλειπόμενα του Ιερεμία
Διαθήκη του Ιώβ
Διαθήκη του Αβραάμ
Διαθήκη του Σολομώντος κ.ά.

2. Ύμνοι

Ψαλμοί του Σολομώντος
Άσμα
Προσευχή του Μανασσή κ.ά.

3. Διδακτικά

Πιρκέ Αμπόθ (Ρητά των Πατέρων)

4. Αποκαλυπτικά

Πρώτος Ενώχ
Ανάληψη του Μωυσή
Δεύτερος Ενώχ
Δεύτερος Βαρούχ
Τρίτος Βαρούχ
Σχόλιο του Αββακούμ
Αποκάλυψη του Λάμεχ κ.ά.


Σχετικά με τον κανόνα αν ρωτήσεις υπήρχαν πολλοι διαφορετικοί(σχετικά με τα κανονικά και δευτεροκανόνικά),αλλά ποτε δεν εισήχθηκαν κάποια απο τα λεγόμενα απόκρυφα.
Μπορεί να δεις σχετικά με τον κανόνα εδω http://exprotestant.blogspot.gr/2011/09/49-39.html


Προσθέτω ξανά επίσης.

Και όμως αγαπητοί, ενώ εκείνα έχουν θεσπισθεί ως κανονικά, και αυτά ως αναγιγνωσκόμενα, πουθενά δεν γίνεται λόγος δια τα απόκρυφα. Αλλ’ αυτά είναι επινόησις των αιρετικών, οι οποίοι γράφουν μεν αυτά οπόταν θέλουν, τους χαρίζουν δε και τους προσθέτουν χρόνια, ώστε με το να τα εμφανίζουν ως παλαιά, έχουν δικαιολογία να εξαπατούν με αυτό τους απλοϊκούς. Είναι δε μεγάλη η σκληροκαρδία αυτών που κάνουν αυτό το πράγμα χωρίς να φοβούνται τον λόγο που έχει γραφεί˙ “Μην προσθέτετε τίποτε εις τον λόγον που σας προστάζω και ούτε να αφαιρέσετε κάτι απ’ αυτόν”. Ποιος έπεισε τους απλοϊκούς να πιστεύουν εις τα βιβλία του Ενώχ, αφού δεν υπήρχαν Γραφαί προ Μωυσέως; Πού στηρίζονται όταν λέγουν, ότι ο Ησαΐας έχει απόκρυφα βιβλία, αφού αυτός με παρρησία “κηρύσσει επάνω εις υψηλόν όρος” λέγοντας˙ “Δεν ωμίλησα εις τα κρυφά, ούτε εις σκοτεινόν μέρος της γης”; Πως ο Μωυσής έχει απόκρυφα βιβλία, ο οποίος όταν συνέγραψε το Δευτερονόμιον, “ορκίζεται εις τον ουρανόν και την γην”; Αλλ’ αυτό δεν ανήκει εις κανέναν άλλον παρά εις εκείνους που αισθάνονται γαργαλισμόν εις τ’ αυτιά των, και θεωρούν την ευσέβειαν μέσον υλικού κέρδους και είναι αρεστοί εις τα γυναικάρια. … Διότι μύθοι είναι πραγματικά τα απόκρυφα βιβλία και είναι μάταιον να δίδη κανείς προσοχήν εις αυτά, διότι είναι “βέβηλα και κούφια λόγια”. Διότι αυτά είναι αρχαί αναστατώσεων και σκοπός των είναι η ημισθαρνία των ανθρώπων, οι οποίοι δεν επιδιώκουν την οικοδομήν της Εκκλησίας, αλλά θέλουν αν τιμώνται απ’ αυτούς που εξηπάτησαν, ώστε να τους έχουν αυτούς ωσάν μεγάλους κήρυκας νεωτεριστικών λόγων. Λοιπόν, από τα τοιαύτα βιβλία πρέπει να παρετούμεθα, και αν ακόμη κανείς ευρίσκει εις αυτά κάτι χρήσιμον, όμως είναι καλύτερον να μην πιστεύη κανείς εις αυτά» (μετ. Βασίλειου Φανουργάκη, Μ. Αθανασίου Έργα, ΕΠΕ, Θεσσαλονίκη 1976, τ. 10 σελ. 343-5).

Ο Αιθιοπικός Ενώχ,ονομάστηκε έτσι λόγω του χειρογράφου που βρέθηκε εκεί,το οποίο ήταν γραμμένο σε μια αρχαία σημητική γλώσσα http://en.wikipedia.org/wiki/Ge%27ez_language
και μεταφράστηκε απο εναν Άγγλο Robert Henry Charles,ο οποίος βρήκε και το χειρόγραφο.
Επίσης βρέθηκαν χειρόγραφα σε αραμαική γλώσσα στις σπηλιές του Κουμραν(χειρόγραφα Νεκρής θάλασσας)

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

14
grecko έγραψε:Ας δούμε καταρχάς τι εννοούμε με τον λέξη απόκρυφα.

Υπάρχουν τα απόκρυφα της Καινής Διαθήκης και τα Απόκρυφα της Παλαιάς Διαθήκης.
Δεν θα αναφερθούμε εδω για τα απόκρυφα της Καινής,που και τα περισσότερα σχετίζονται με την αίρεση των γνωστικών.

ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ

Εκτος από τα κανονικά βιβλία, που απαρτίζουν τον κανόνα της Π. Διαθήκης, υπήρξαν και άλλα θρησκευτικής φύσεως έργα, μεταγενέστερα, τα όποια αποκλείσθηκαν απ' αυτόν, ως στερούμενα θεοπνευστίας. Τα έργα αυτά, είναι γραμμένα κατ' απομίμηση των κανονικών βιβλίων και αποδίδονται ψευδώς σε γνωστούς βιβλικούς συγγραφείς. Τα απόκρυφα, που είναι κυρίως παλαιστινιακής άλλα και ελληνιστικής προέλευσης, προέρχονται κυρίως από το χρονικό διάστημα 200 π.Χ. - 100 μ.Χ. και περιέχουν τις θρησκευτικές αντιλήψεις και προσδοκίες του ιουδαϊκού λαού της εποχής τους. Εμφανίστηκαν με αξιώσεις θεοπνεύστων βιβλίων για την απόκτηση κανονικού κύρους, άλλα τόσο οι Ιουδαίοι όσο και οι χριστιανοί τα απέκλεισαν από τον κανόνα της Π. Διαθήκης καθώς το περιεχόμενο τους θεωρήθηκε ξένο προς το μήνυμα της σωτηρίας που αποκαλύπτεται στα κανονικά βιβλία. Η γλώσσα των σωζομένων αποκρύφων είναι η εβραϊκή, αραμαϊκή, ελληνική καθώς και μεταφράσεις:

1. Θρύλοι για πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης

Το βιβλίο των Ιωβηλαίων
Η διαθήκη των δώδεκα Πατριαρχών
Το μαρτύριο του Ησαΐα
Ζωή του Αδάμ και της Εύας
Βίοι Προφητών
Παραλειπόμενα του Ιερεμία
Διαθήκη του Ιώβ
Διαθήκη του Αβραάμ
Διαθήκη του Σολομώντος κ.ά.

2. Ύμνοι

Ψαλμοί του Σολομώντος
Άσμα
Προσευχή του Μανασσή κ.ά.

3. Διδακτικά

Πιρκέ Αμπόθ (Ρητά των Πατέρων)

4. Αποκαλυπτικά

Πρώτος Ενώχ
Ανάληψη του Μωυσή
Δεύτερος Ενώχ
Δεύτερος Βαρούχ
Τρίτος Βαρούχ
Σχόλιο του Αββακούμ
Αποκάλυψη του Λάμεχ κ.ά.


Σχετικά με τον κανόνα αν ρωτήσεις υπήρχαν πολλοι διαφορετικοί(σχετικά με τα κανονικά και δευτεροκανόνικά),αλλά ποτε δεν εισήχθηκαν κάποια απο τα λεγόμενα απόκρυφα.
Μπορεί να δεις σχετικά με τον κανόνα εδω http://exprotestant.blogspot.gr/2011/09/49-39.html


Προσθέτω ξανά επίσης.

Και όμως αγαπητοί, ενώ εκείνα έχουν θεσπισθεί ως κανονικά, και αυτά ως αναγιγνωσκόμενα, πουθενά δεν γίνεται λόγος δια τα απόκρυφα. Αλλ’ αυτά είναι επινόησις των αιρετικών, οι οποίοι γράφουν μεν αυτά οπόταν θέλουν, τους χαρίζουν δε και τους προσθέτουν χρόνια, ώστε με το να τα εμφανίζουν ως παλαιά, έχουν δικαιολογία να εξαπατούν με αυτό τους απλοϊκούς. Είναι δε μεγάλη η σκληροκαρδία αυτών που κάνουν αυτό το πράγμα χωρίς να φοβούνται τον λόγο που έχει γραφεί˙ “Μην προσθέτετε τίποτε εις τον λόγον που σας προστάζω και ούτε να αφαιρέσετε κάτι απ’ αυτόν”. Ποιος έπεισε τους απλοϊκούς να πιστεύουν εις τα βιβλία του Ενώχ, αφού δεν υπήρχαν Γραφαί προ Μωυσέως; Πού στηρίζονται όταν λέγουν, ότι ο Ησαΐας έχει απόκρυφα βιβλία, αφού αυτός με παρρησία “κηρύσσει επάνω εις υψηλόν όρος” λέγοντας˙ “Δεν ωμίλησα εις τα κρυφά, ούτε εις σκοτεινόν μέρος της γης”; Πως ο Μωυσής έχει απόκρυφα βιβλία, ο οποίος όταν συνέγραψε το Δευτερονόμιον, “ορκίζεται εις τον ουρανόν και την γην”; Αλλ’ αυτό δεν ανήκει εις κανέναν άλλον παρά εις εκείνους που αισθάνονται γαργαλισμόν εις τ’ αυτιά των, και θεωρούν την ευσέβειαν μέσον υλικού κέρδους και είναι αρεστοί εις τα γυναικάρια. … Διότι μύθοι είναι πραγματικά τα απόκρυφα βιβλία και είναι μάταιον να δίδη κανείς προσοχήν εις αυτά, διότι είναι “βέβηλα και κούφια λόγια”. Διότι αυτά είναι αρχαί αναστατώσεων και σκοπός των είναι η ημισθαρνία των ανθρώπων, οι οποίοι δεν επιδιώκουν την οικοδομήν της Εκκλησίας, αλλά θέλουν αν τιμώνται απ’ αυτούς που εξηπάτησαν, ώστε να τους έχουν αυτούς ωσάν μεγάλους κήρυκας νεωτεριστικών λόγων. Λοιπόν, από τα τοιαύτα βιβλία πρέπει να παρετούμεθα, και αν ακόμη κανείς ευρίσκει εις αυτά κάτι χρήσιμον, όμως είναι καλύτερον να μην πιστεύη κανείς εις αυτά» (μετ. Βασίλειου Φανουργάκη, Μ. Αθανασίου Έργα, ΕΠΕ, Θεσσαλονίκη 1976, τ. 10 σελ. 343-5).

Ο Αιθιοπικός Ενώχ,ονομάστηκε έτσι λόγω του χειρογράφου που βρέθηκε εκεί,το οποίο ήταν γραμμένο σε μια αρχαία σημητική γλώσσα http://en.wikipedia.org/wiki/Ge%27ez_language
και μεταφράστηκε απο εναν Άγγλο Robert Henry Charles,ο οποίος βρήκε και το χειρόγραφο.
Επίσης βρέθηκαν χειρόγραφα σε αραμαική γλώσσα στις σπηλιές του Κουμραν(χειρόγραφα Νεκρής θάλασσας)
Δηλαδή πότε εντάχθηκε στα κανονικά βιβλία της Αιθιοπίας ; τώρα τελευταία ; η υπάρχει ως κανονικό στην εκκλησία τους 2000 χρόνια τώρα ; Διότι έχω την εντύπωση ότι ήταν ανέκαθεν κανονικό βιβλίο στους Ορθόδοξους Αιθίοπες.

Και για ποιο λόγο υπάρχουν και καθόλου τα "απόκρυφα" και τα "δευτεροκανονικά" στην εκκλησία ; Είναι διακοσμητικά ; Δηλαδή η Τόρα γιατί δεν υπάρχει καθόλου στα απόκρυφα ενώ υπάρχει το βιβλίο του Ενώχ και τα άλλα ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

15
Αναφέρω παραπάνω τον κανόνα της ορθοδόξου εκκλησίας,όχι τον κανόνα της κοπτικής εκκλησίας της Αιθιοπίας.

'Οπως ανάφερα τα απόκρυφα,αποκλείστηκαν απο τον κανόνα λόγω είτε έλλειψης θεοπνευστίας,είτε και λόγω αιρετικών διδασκαλιών,είτε και λόγω άγνωστου συγγραφέως.

Αρα,υπάρχουν κάποια απόκρυφα που αναγνωρίζει η Εκκλησία,όπως το λεγόμενο πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου ,όμως λόγω έλλειψης θεοπνευστίας ,άγνωστου συγγραφέως ή καθαρά ιστορικής αφηγήσεως ή πιθανότητας τροποποιήσεων κ.τ.λ. δεν τα έχει συμπεριλάβει στο κανόνα.

Και υπάρχουν τα απόκρυφα,τα οποία είναι ψευδεπίγραφα και αιρετικά,όπωςτο ευαγγελιο του Ιούδα,της Μαγδαληνής κ.τ.λ.

Τα δευτεροκανονικά,είναι βιβλία που ανήκουν στην δική μας Παλαιά Διαθήκη των 70,ενώ δεν ανήκουν στα βιβλία των Εβραίων.
Η Τορά ,είναι η Πεντάτευχος του Μωυσή και ανήκει στα κανονικά.

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

16
grecko έγραψε:Αναφέρω παραπάνω τον κανόνα της ορθοδόξου εκκλησίας,όχι τον κανόνα της κοπτικής εκκλησίας της Αιθιοπίας.

Η Ορθόδοξη Εκκλησία της Αιθιοπίας στις Ορθόδοξες κατηγοριοποιείται (πλέον) . Το λέω στην αρχή :
Έτσι μέσα στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών ταυτιζόμαστε οι Ορθόδοξοι με τους Μονοφυσίτες και ονομαζόμαστε όλοι από κοινού Ορθόδοξοι, συμμετέχοντας σε κοινές "διορθόδοξες" επιτροπές. Το πιο δυσάρεστο όμως είναι, μετά από αυτήν την άμβλυνση, να συγκροτούμε και μόνοι μας διορθόδοξες επιτροπές και να συντάσσουμε κοινά κείμενα με τους Μονοφυσίτες ως κείμενα των Ορθοδόξων.
grecko έγραψε: 'Οπως ανάφερα τα απόκρυφα,αποκλείστηκαν απο τον κανόνα λόγω είτε έλλειψης θεοπνευστίας,είτε και λόγω αιρετικών διδασκαλιών,είτε και λόγω άγνωστου συγγραφέως.
Δηλαδή αυτό που θεωρούν θεόπνευστο οι μονοφυσίτες Αιθίοπες , εμείς δεν το θεωρούμε θεόπνευστο. Και σε ρωτάω γιατί , ; Πριν γίνουν οι Σύνοδοι και διαχωριστούν οι εκκλησιές το βιβλίο του Ενώχ δεν ήταν "απόκρυφο" ...Προφανώς ακολούθησαν τον Ευτύχιο και τον μονοφυσιτισμό , και διατήρησαν το βιβλίο του Ενώχ ως κανονικό ενώ εμείς λογικά το καταδικάσαμε σε κάποια από τις συνόδους. Ποια όμως ;;;;

Σε ποια σύνοδο καταδικάστηκε το βιβλίο του Ενώχ ως αιρετικό ;;;
grecko έγραψε: Αρα,υπάρχουν κάποια απόκρυφα που αναγνωρίζει η Εκκλησία,όπως το λεγόμενο πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου ,όμως λόγω έλλειψης θεοπνευστίας ,άγνωστου συγγραφέως ή καθαρά ιστορικής αφηγήσεως ή πιθανότητας τροποποιήσεων κ.τ.λ. δεν τα έχει συμπεριλάβει στο κανόνα.

Και υπάρχουν τα απόκρυφα,τα οποία είναι ψευδεπίγραφα και αιρετικά,όπωςτο ευαγγελιο του Ιούδα,της Μαγδαληνής κ.τ.λ.
Αυτά γιατί είναι αιρετικά ; Αντίστοιχα με το βιβλίο του Ενώχ , πότε καταδικάστηκαν ; σε ποια Σύνοδο ;
grecko έγραψε: Τα δευτεροκανονικά,είναι βιβλία που ανήκουν στην δική μας Παλαιά Διαθήκη των 70,ενώ δεν ανήκουν στα βιβλία των Εβραίων.
Η Τορά ,είναι η Πεντάτευχος του Μωυσή και ανήκει στα κανονικά.
Πράγματι.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

17
To οτι συμμετέχουν στο Π.Σ.Ε. και συντασσουν κοινά κείμενα,δεν σημαίνει οτι παύουν να είναι μονοφυσίτες-αιρετικοί.επειδή έτσι αποφάσισαν κάποιοι.
Αλλά δεν γνωρίζω και τι κανόνα ακολουθούν.

Δηλαδή αυτό που θεωρούν θεόπνευστο οι μονοφυσίτες Αιθίοπες , εμείς δεν το θεωρούμε θεόπνευστο. Και σε ρωτάω γιατί , ; Πριν γίνουν οι Σύνοδοι και διαχωριστούν οι εκκλησιές το βιβλίο του Ενώχ δεν ήταν "απόκρυφο" ...Προφανώς ακολούθησαν τον Ευτύχιο και τον μονοφυσιτισμό , και διατήρησαν το βιβλίο του Ενώχ ως κανονικό ενώ εμείς λογικά το καταδικάσαμε σε κάποια από τις συνόδους. Ποια όμως ;;;;

Σε ποια σύνοδο καταδικάστηκε το βιβλίο του Ενώχ ως αιρετικό ;;;
Θα σου αντιστρέψω την ερώτηση.Επειδή στην Αιθιοπία το θεωρούν κανονικό ,εμείς γιατι πρέπει να το θεωρούμε επίσης;
Δεν ξέρω αν ήταν απόκρυφο στους πρώτους αιώνες,ήταν γνωστό σίγουρα,εχουν αναφερθεί αρκετοί σε αυτό,όπως προείπα σε άλλο ποστ, πολλοί δεν συμφωνούσαν και με το περιεχόμενο του.
Ο Άγιος Αθανάσιος για παράδειγμα που παρέθεσα,δεν το θεωρούσε κανονικό.
Οι κανόνες που θεσμοθετήθηκαν στις Συνόδους ,αναφέρονται σε αυτά τα βιβλία που θεωρούνται κανονικά,τα υπόλοιπα δεν τα συμπεριέλαβαν.

Δεν σημαίνει όμως επειδή ανήκει στα λεγομενα απόκρυφα,είναι αιρετικό,άλλωστε δεν εχω βρει ακόμα κάποια αναφορά,για τα απόκρυφα.
Εξετάζουμε το περιεχόμενο τους,όπως με το ευαγγελιο του Ιούδα και της Μαγδαληνής (καθαρά γνωστικό) και αντιλαμβανόμαστε αν ειναι αιρετικό ή οχι,δεν θα περιμενουμε να καταδικαστεί απο κάποια Συνοδο πρώτα.

Παραθέτω απο:http://www.myriobiblos.gr/bible/studies ... crypha.asp

Η απόκρυφη φιλολογία έγινε αμέσως το όχημα και το μέσο για τη διατύπωση και τη διάδοση αιρετικών διδασκαλιών. Οι εκκλησιαστικοί συγγραφείς, ιδιαίτερα των πρώτων αιώνων, κάνουν λόγο για απόκρυφες, γραφές που διατείνονται οτι κατέχουν οι διάφορες ομάδες αιρετικών και ιδίως οι Γνωστικοί, με τις οποίες παρασύρουν τους ανύποπτους και αγράμματους χριστιανούς. Ο Ειρηναίος π.χ. αναφερόμενος στους Γνωστικούς λέγει οτι έχουν «αμύθητον πλήθος αποκρύφων και νόθων γραφών, ας αυτοί έπλασαν» και τις οποίες «παρεισφέρουσιν εις κατάπληξιν των ανοήτων και τα της αλήθείας μη επισταμένων γράμματα» (Έλεγχος Α΄20). Εννοεί άραγε τα γνωστά σήμερα Αποκρυφα;

Για ‘βίβλους αποκρύφους’ των αιρετικών κάνει λόγο και ο Κλήμης Αλεξανδρεύς (Στρωμματείς Α΄15. Γ΄4), ο δε Ωριγένης, σχολιάζοντας τον πρόλογο του κατά Λουκάν ευαγγελίου «επειδήπερ πολλοί επεχείρησαν...», με τους πολλούς εννοεί τους αποκρυφογράφους που ‘επεχείρησαν’ αλλά δεν μπόρεσαν να γράψουν ‘ευαγγέλια’, γιατί έγραψαν ‘χωρίς χαρίσματος’ (Ομιλ. Α΄εις Λουκάν)· ως παραδείγματα αναφέρει το Ευαγγέλιο των Δώδεκα, το κατά Αιγυπτίους, το κατά Βασιλείδην, κατά Θωμάν, κατά Ματθίαν «και άλλα πλείονα». Ωστόσο, κάποιες πληροφορίες για το μαρτυρικό θάνατο του Ησαΐα λέγει οτι τις αντλεί από απόκρυφο κείμενο (Επιστ. Προς Αφρικανόν 11,65), επίσης και για το φόνο του Ζαχαρία μεταξύ του ναού και του θυσιαστηρίου (Εις Ματθ 10,18). Ο ιστορικός Ευσέβιος, αναφερόμενος στις συζητήσεις για τον κανόνα της Κ.Δ., διακρίνει τα βιβλία σε ‘ομολογούμενα’, ‘αντιλεγόμενα’, ‘νόθα’ και ‘αιρετικά’. Στις δύο τελευταίες ομάδες απαριθμεί ορισμένα από τα γνωστά σήμερα απόκρυφα κείμενα (Εκκλ. Ιστ. Γ' 25).

Επανειλημμένα αναφέρεται σε αιρετικούς που χρησιμοποιούν απόκρυφα κείμενα ο Επιφάνιος (Πανάριον 26,5. 30,3. 34,18. 40,2. 45,4. 47,1. 55,362,2 κ.ά.). Στο έργο ‘Σύνοψις επίτομος της θείας Γραφής’ που αποδίδεται στο Μ.Αθανάσιο (PG 28, 432 Β) αναφέρονται οι Περίοδοι Πέτρου, Ιωάννου, Θωμά, το Ευαγγέλιο κατά Θωμάν, η Διδαχή Αποστόλων και τα Κλημέντια, και χαρακτηρίζονται ως ‘νόθα και απόβλητα’, που δεν περιέχουν τίποτε το ‘έγκριτον και επωφελές’. Πλήρης κατάλογος των αποκρύφων δεν σώζεται απο κανένα εκκλησιαστικό συγγραφέα. Οι κάποιοι ελλιπείς κατάλογοι που σώζονται απο τους Τιμόθεο τον πρεσβύτερο, Ωριγένη, Μ.Αθανάσιο, Ευσέβιο, και αργότερα απο τον Νικηφόρο Πατριάρχη Κων/πόλεως κ.ά. καθώς και απο το Γελασιανό διάταγμα, επικαλύπτονται εν μέρει μεταξύ τους ή περιέχουν ονομασίες που δεν ανταποκρίνονται σε κανένα από τα γνωστά σήμερα Απόκρυφα.

Re: Βιβλίο του "ΕΝΩΧ" και Εκκλησίες της Αιθιοπίας

18
Εδώ θα συμφωνήσω απόλυτα. Νομίζω ότι από τη στιγμή που δεν οικοδομεί τον άνθρωπο πνευματικά δεν έχει όφελος (δεν είναι "έγκριτον και επωφελές") για την Ορθοδοξία. Αλλά από επιστημονικό ενδιαφέρον περιέχει πληροφορίες οι οποίες είναι σημαντικό να καθορίσουμε αν είναι κυριολεκτικές ή όχι. Αναφέρω το "αιρετικό" σημείο της ένωσης μεταξύ ανθρώπων και αγγέλων. Διότι κατ αναλογία με το βιβλίο του Ενώχ συναντάμε ένωση μεταξύ θεών και ανθρώπων στην Ελληνική μυθολογία (και όχι μόνο). Συνεπώς έχουμε άλλο ένα στοιχείο υπέρ αυτής της "ένωσης".

Γιατί είναι σημαντικό αυτό ; Διότι υπάρχουν απόψεις που θέλουν την ένωση πραγματικότητα. Εκεί πάμε στις γνωστές θεωρίες νεφελίμ-πιπερίμ-εξωγήινων-καζακστάν κτλ και μπορεί στις μέρες των Πατέρων τα σενάρια "εξωγήινων" να μην έπαιζαν όμως στις μέρες μας το βιβλίο του Ενώχ χρησιμοποιείται εντεταλμένα σε άλλους κύκλους για να ενισχύσει την άποψη ότι οι "άγγελοι" (εξωγήινοι) του Ενώχ "γονιμοποίησαν" (ευεργετικά) το ανθρώπινο γένος...συνεπώς θα μπορούσαν να το ξανακάνουν...δηλαδή η Νέα Τάξη το χρησιμοποιεί σαν εργαλείο το οποίο εμείς καλούμαστε να εξετάσουμε.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ιστορικά θέματα για την Εκκλησία”