Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

37
Vassilis_1 έγραψε: ...Προφυλάσσοντας τους ανθρώπους από τις πλάνες όλου αυτού του συρφετού των Ελλήνων φιλοσόφων,
που αποτελούν για αυτούς ό,τι το πιο ολέθριο = πηγή αιρετικών κινδύνων.
Συρφετός ήταν όλοι αυτοί που φώναζαν μανιωδώς κάποτε "άρον άρον σταύρωσον Αυτόν" .
Από αυτούς προέκυψε ό,τι το πιο ολέθριο έχει γνωρίσει η ανθρωπότητα και όχι μόνο.
Αυτούς και τους γόνους τους βαραίνει το τίμιο αίμα του Κυρίου και αυτοί ετοιμάζουν τον αντι-Κύριο.
Κατάλαβες ανθελληνάκο; Είναι ασήκωτο το βάρος αυτό. Αλλά μάλλον εσύ αυτό το ξέρεις καλύτερα από εμένα.
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

38
Vassilis_1 έγραψε: Συμφωνούμε LAPTONAS. Πράγματι, η Εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις, στις οποίες πίστευε ο Πλάτων, καθώς και τις άλλες αιρετικές πλάνες του, όπως: για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα.
Και φυσικά καταδίκασε όλες τις αιρετικές πλάνες όλων των ομοίων του.
Προφυλάσσοντας τους ανθρώπους από τις πλάνες όλου αυτού του συρφετού των Ελλήνων φιλοσόφων,
που αποτελούν για αυτούς ό,τι το πιο ολέθριο = πηγή αιρετικών κινδύνων.
Ε τι σου λέω από την αρχή, η εκκλησία αγκάλιασε την υγιή φιλοσοφία και αφόρισε όση ήταν αιρετική. Λογικό δεν είναι ;

Δεν μπορώ να καταλάβω που κολλάς.... :sorry

Όταν ο Άγιος Νεκτάριος αναφέρει την Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία ως παιδαγωγικό μέσο κατάλληλο για τον Χριστιανό προφανώς δεν εννοεί τα Ελληνικά φιλοσοφήματα που ανήκουν στο αιρετικό μέρος αλλά την υγιή θεωρία της Κλασσικής Ελληνικής Φιλοσοφίας.

Δαμασκηνός -> «Περί Αιρέσεων» βιβλίου αυτού (Migne 94, 680 κ. ε.) κατατάσσει εις τας αιρέσεις τα Ελληνικά φιλοσοφήματα, αλλά και εν τω Β΄ Λόγω αυτού περί ιερών Εικόνων, λέγει, ότι περιπτυσσόμεθα και ασπαζόμεθα «πάσαν την Παλαιάν και Καινήν Διαθήκην, τους τε λόγους των Αγίων και εγκρίτων Πατέρων. Την δε αισχράν και μυσαράν και ακάθαρτον γραφήν την καταράτων Μανιχαίων τε και Ελλήνων και των λοιπών αιρέσεων, ως ψευδή και μάταια περιέχουσαν και προς δόξαν του διαβόλου και των δαιμόνων αυτού και χαράν αυτών εφευρεθείσαν, αποπτύομεν» (Migne 94, 1293).

Άγιος Νεκτάριος -> Ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία ἐδίδαξεν τὴν πρόνοιαν τοῦ Θεοῦ πρὸς τὴν ἀνθρωπότητα καὶ ἐγένετο διὰ τῶν ὑγιῶν αὐτῆς θεωριῶν παιδαγωγὸς τῆς ἀνθρωπότητος εἰς Χριστόν.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Άγιος Νεκτάριος : Ελληνικῆ φιλοσοφία παιδαγωγός τῶν Ἑλλήνων πρὸς τὸν χριστιανισμὸν

39
Αλλά ας ακούσουμε τώρα τα χρυσά λόγια του Αγίου Ι. Χρυσοστόμου:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα•»
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά… ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»
Ώστε Άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε σαν τα αποβαλλόμενα σαλιαρίσματα των παιδιών είναι οι πλανεμένες και αιρετικές ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων!!!
Αμ και το άλλο που είπε το χρυσό στόμα σου, για τον Πλάτωνα!!!: Αυτός ασχολιόταν και έτρωγε όλο το χρόνο του λέγοντας ανώφελα και περιττά. Δηλαδή σαλιάριζε αυτά τα περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.

Καλή χρονιά σε όλους.

Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας

40
...και πόσα είναι αυτά τα μάταια ρήματα επί της ελληνικής γραμματείας ; 1% . Ε καλά δεν τρέχει και τίποτα. Μας μένει η υπόλοιπη 99% υγιής θεωρία.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι δήθεν ύβρεις κατά του Ελληνισμού την Κυριακή της Ορθοδοξίας

41
LAPTONAS έγραψε:...και πόσα είναι αυτά τα μάταια ρήματα επί της ελληνικής γραμματείας ;...
Αγαπητέ LAPTONAS, είναι πολλά. Τα οποία προκαλούν τον πνευματικό θάνατο του ανθρώπου. Για αυτό προσοχή και αποφυγή από τα αιρετικά σαλιαρίσματα των Ελλήνων και μη φιλοσόφων.

Αρχ. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος "Ελληνοχριστιανικές συνθέσεις"

42
Για το θέμα που θίγεις αγαπητέ LAPTONAS, έχει εκφραστεί ο Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.

Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.” http://oodegr.co/neopaganismos/elliniko ... seis_1.htm
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας· τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Λοιπόν, η γνώση που προέρχεται από τους Έλληνες φιλοσόφους, που είναι σαν τις πυγολαμπίδες, δεν μπορεί να προσθέσει κανένα φώς στον ήλιο = στη γνώση που προέρχεται από τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους, διότι φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

43
Δεν υπάρχει λόγος να τα μπερδεύουμε.

Όσον αφορά την πνευματική μας πρόοδο στον Θεό,δεν υπάρχει κάτι καλύτερο απο τους Πατέρες και την Αγία Γραφή,όλα τα υπόλοιπα ,όσο καλά και να είναι,είναι ψήγματα.

Όσον αφορά την κοσμική παιδεία μας ως άνθρωποι,είτε γιατί κάποιοι το επαγγέλονται,είτε γιατί τους ενδιαφέρει, η αρχαιοελληνική γραμματεία,αν εξαιρέσουμε τις φιλοσοφικές πλάνες που αντιτίθονται στην πίστη μας είναι ο πιο αξιόλογος θησαυρός γιατί πέραν της φιλοσοφίας περιλαμβάνει και ελληνική γλώσσα,επιστήμη,ιατρική,ιστορία κ.τ.λ.

Οι πατέρες της Α' Οικουμενικής συνόδου ανεθεμάτισαν συγκεκριμένες φιλοσοφικές πλάνες,όπως για παράδειγμα η μετενσάρκωση.Δεν αναθεμάτισαν την ιστορία,την ιατρική και τα υπόλοιπα,δηλαδή το σύνολο της αρχαιοελληνικής γραμματείας.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

44
grecko έγραψε:Δεν υπάρχει λόγος να τα μπερδεύουμε.

Όσον αφορά την πνευματική μας πρόοδο στον Θεό,δεν υπάρχει κάτι καλύτερο απο τους Πατέρες και την Αγία Γραφή,όλα τα υπόλοιπα ,όσο καλά και να είναι,είναι ψήγματα.

Όσον αφορά την κοσμική παιδεία μας ως άνθρωποι,είτε γιατί κάποιοι το επαγγέλονται,είτε γιατί τους ενδιαφέρει, η αρχαιοελληνική γραμματεία,αν εξαιρέσουμε τις φιλοσοφικές πλάνες που αντιτίθονται στην πίστη μας είναι ο πιο αξιόλογος θησαυρός γιατί πέραν της φιλοσοφίας περιλαμβάνει και ελληνική γλώσσα,επιστήμη,ιατρική,ιστορία κ.τ.λ.

Οι πατέρες της Α' Οικουμενικής συνόδου ανεθεμάτισαν συγκεκριμένες φιλοσοφικές πλάνες,όπως για παράδειγμα η μετενσάρκωση.Δεν αναθεμάτισαν την ιστορία,την ιατρική και τα υπόλοιπα,δηλαδή το σύνολο της αρχαιοελληνικής γραμματείας.
όχι δε τα ξέρεις καλά , η πρώτη οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε την σατανική φιλοσοφία την οποία πρέπει να αποφεύγουμε μετά βδελυγμίας , αφού το λέει και ο Βασίλης που είναι ειδικός :
Vassilis_1 έγραψε: Μετά από αυτά τα συνεχή αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εναντίον των αιρετικών πλανών που εμπεριέχονται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις πλάνες της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, διότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με ορατό τον κίνδυνο να γίνουμε αιρετικοί.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

45
Vassilis_1 έγραψε:
…Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.
Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας· τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Λοιπόν, η υγιής γνώση που προέρχεται από τους Έλληνες φιλοσόφους, που είναι σαν τις πυγολαμπίδες, δεν μπορεί να προσθέσει κανένα φώς στον ήλιο = στη γνώση που προέρχεται από τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους, διότι φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
grecko έγραψε:
…Όσον αφορά την πνευματική μας πρόοδο στον Θεό,δεν υπάρχει κάτι καλύτερο απο τους Πατέρες και την Αγία Γραφή…
Συμφωνούμε απόλυτα αγαπητέ grecko.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”