Vassilis_1 έγραψε:
Συμφωνούμε LAPTONAS. Πράγματι, η Εκκλησία καταδίκασε τις μετεμψυχώσεις, στις οποίες πίστευε ο Πλάτων, καθώς και τις άλλες αιρετικές πλάνες του, όπως: για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα.
Και φυσικά καταδίκασε όλες τις αιρετικές πλάνες όλων των ομοίων του.
Προφυλάσσοντας τους ανθρώπους από τις πλάνες όλου αυτού του συρφετού των Ελλήνων φιλοσόφων,
που αποτελούν για αυτούς ό,τι το πιο ολέθριο = πηγή αιρετικών κινδύνων.
Ε τι σου λέω από την αρχή, η εκκλησία αγκάλιασε την υγιή φιλοσοφία και αφόρισε όση ήταν αιρετική. Λογικό δεν είναι ;
Δεν μπορώ να καταλάβω που κολλάς....
Όταν ο Άγιος Νεκτάριος αναφέρει την Ελληνική Παιδεία και Φιλοσοφία ως παιδαγωγικό μέσο κατάλληλο για τον Χριστιανό προφανώς δεν εννοεί τα Ελληνικά φιλοσοφήματα που ανήκουν στο αιρετικό μέρος αλλά την υγιή θεωρία της Κλασσικής Ελληνικής Φιλοσοφίας.
Δαμασκηνός -> «Περί Αιρέσεων» βιβλίου αυτού (Migne 94, 680 κ. ε.) κατατάσσει εις τας αιρέσεις
τα Ελληνικά φιλοσοφήματα, αλλά και εν τω Β΄ Λόγω αυτού περί ιερών Εικόνων, λέγει, ότι περιπτυσσόμεθα και ασπαζόμεθα «πάσαν την Παλαιάν και Καινήν Διαθήκην, τους τε λόγους των Αγίων και εγκρίτων Πατέρων. Την δε αισχράν και μυσαράν και ακάθαρτον γραφήν την καταράτων Μανιχαίων τε και Ελλήνων και των λοιπών αιρέσεων, ως ψευδή και μάταια περιέχουσαν και προς δόξαν του διαβόλου και των δαιμόνων αυτού και χαράν αυτών εφευρεθείσαν, αποπτύομεν» (Migne 94, 1293).
Άγιος Νεκτάριος ->
Ἡ Ἑλληνικὴ φιλοσοφία ἐδίδαξεν τὴν πρόνοιαν τοῦ Θεοῦ πρὸς τὴν ἀνθρωπότητα
καὶ ἐγένετο διὰ τῶν ὑγιῶν αὐτῆς θεωριῶν παιδαγωγὸς τῆς ἀνθρωπότητος εἰς Χριστόν.