Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

64
phpBB [video]


http://www.youtube.com/watch?v=RdilOeq8FWk
http://www.youtube.com/watch?v=qujxwnHpzBU
http://www.youtube.com/watch?v=RM3e_7AwgfM
http://www.youtube.com/watch?v=-PP7SRTqn5I
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

65
«Θα έρθει (το Ποθούμενο) όταν έρθουν δύο καλοκαίρια και δύο Πασχαλιές μαζί»

Παρεμπιπτόντως φέτος το 14 έχουμε 2 Πασχαλιές μαζί :

"Το έτος 2014 η ημερομηνία εορτασμού του Ορθοδόξου Πάσχα συμπίπτει με αυτήν του Ρωμαιοκαθολικού"
http://www.ecclesia.gr/greek/synaxaire/pasxalia.asp
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

67
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός στο Ρουμλούκι
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, ο Πατροκοσμάς όπως τον αποκαλούσαν οι χωρικοί σ' όλη την Ελλάδα και στο Ρουμλούκι, παρά το γεγονός ότι δεν εορτάζεται ως Άγιος στα Ρουμλουκιώτικα χωριά, εν τούτης η μνήμη του διατηρείται ακέραια στους ηλικιωμένους κατοίκους σε ορισμένα απ' αυτά, οι οποίοι τον περιγράφουν ως έναν σεβάσμιο και ασκητικό γέροντα, που δίδασκε για τον Χριστό, προφήτευε διάφορα μελλούμενα και έλεγε πολλές παράξενες, αλλά σοφές φράσεις.


Το γεγονός ότι διατηρείται η μνήμη του, οφείλεται κυρίως στο ότι ο Πατροκοσμάς πέρασε από το Ρουμλούκι σε μία από τις περιοδείες του και δίδαξε στο σημείο, όπου σήμερα βρίσκεται ο Ιερός Ναός του Αγίου Αθανασίου και το νεκροταφείο της Αλεξάνδρειας.

Εκεί, συμφωνά με την παράδοση, υπήρχε ο παλαιός οικισμός του Γιδά, ο οποίος ας σημειωθεί πρέπει να ήταν ήδη τότε κεφαλοχώρι στο Ρουμλούκι, για να προτιμηθεί ως τόπος διεξαγωγής του κηρύγματος του από τον Άγιο.(Υποσ.1) Κατά συνέπεια, δεν είναι παράδοξο φαινόμενο ότι οι μνήμες για την έλευση του είναι πιο ισχυρές στον Γιδά και στα γειτονικά του χωριά Νεοχώρι, Σχοινάς, Βρυσάκι (Ρέσινα), Νησί, Καψόχωρα, Νησέλι και Παλαιοχώρι.

Είχα την τύχη στην παιδική μου ηλικία να χιλιοακούσω τις σχετικές αφηγήσεις για το κήρυγμα του Πατροκοσμά και τις διδαχές του από τους παππούδες μου Δημήτριο Πανταζόπουλο του Πανταζή, κάτοικο του χωριού Σχοινάς (1895-1975), Γωγοπούλου Αικατερίνη, σύζυγος Θωμά, κάτοικο του χωριού Σχοινάς (1904-1993), το γένος Γεωργίου Δούμπη από το χωριό Νεοχώρι και Δέσποινα Μοσχοπούλου, σύζυγος Διονυσίου (1900-1993), κάτοικος Αλεξάνδρειας, το γένος Παναγιώτη Κυριαζόπουλου.

Όταν οι μνήμες με την μορφή παραμυθιού έδωσαν την θέση τους στο ενδιαφέρον του ερευνητή της ιστορίας και των παραδόσεων του τόπου που τον γέννησε και τον ανέθρεψε και γιατί όχι και του θεολόγου, με την παρότρυνση προς έρευνα ενός από τους Πανεπιστημιακούς διδασκάλους μου, του Γεωργίου Πάσχου, κύριου σήμερα ερευνητή της προσωπικότητας του Πατροκοσμά και μέλους της Επιτροπής που αναζήτησε, εντόπισε και αναγνώρισε τα οστά του στην γείτονα Αλβανία, συνειδητοποίησα την σπουδαιότητα των αφηγήσεων των προγόνων μου και άρχισα να συλλέγω και να καταγράφω όσες αντίστοιχες και ιδίου περιεχομένου εντόπιζα σε όλο το Ρουμλούκι, για να τις παρουσιάσω στο παρόν βιβλίο, έχοντας την πεποίθηση ότι θα συμβάλω και εγώ στο ελάχιστο στην ανάδειξη αυτής της μεγάλης μορφής, του Νεομάρτυρα και Αγίου από το 1927, του Αγίου των σκλάβων όπως έχει καθιερωθεί να ονομάζεται.

Ο Άγιος Κοσμάς, σε μία από τις περιοδείες του στον Μακεδονικό χώρο, πέρασε και από το Ρουμλούκι.

Ο Ιωάννης Μοσχόπουλος μάλιστα, τοποθετεί χρονικά το γεγονός στα τέλη του 1775 ή στις αρχές του 1776.(Υποσ.2)

Ερχόμενος στην περιοχή, σταμάτησε στον χώρο του Αγίου Αθανασίου του Γιδά, όπως προανέφερα και κατά την προσφιλή του συνήθεια κατασκεύασε έναν πρόχειρο σταυρό από κλαδιά δέντρων, τον στερέωσε στο έδαφος και περίμενε να συγκεντρωθούν οι χριστιανοί κάτοικοι της περιοχής.

Πράγματι, η είδηση της παρουσίας του γέροντα, σύντομα μεταδόθηκε σ' όλο το Ρουμλούκι και άρχισαν να καταφθάνουν πλήθη κόσμου για να τον ακούσουν.

Στην κοσμοσυρροή βέβαια αυτή, ίσως συνέβαλε και η παρότρυνση προς το ποίμνιο του να ακούσουν το κήρυγμα του Πατροκοσμά του τότε Επισκόπου Καμπάνιας Θεοφίλου (1749-1795), ενός από τους πλέον ασκητικούς και φωτισμένους ιεράρχες της εποχής του.
Με το κήρυγμα του Αγίου συνδέονται τρεις παραδόσεις.


Η πρώτη θέλει τον Πατροκοσμά να μην αρχίζει αμέσως την ομιλία του, αλλά να αναμένει τον ερχομό ενός κατοίκου του χωριού Σκυλιτσίου, που όργωνε στο χωράφι του και καθυστέρησε. Σε σχετική ερώτηση του πλήθους για την καθυστέρηση, ο Άγιος τους είπε τον λόγο και προκάλεσε τον θαυμασμό όλων των συγκεντρωμένων όταν ήρθε ο γεωργός και επαληθεύτηκε.


Η δεύτερη αναφέρεται στην διακοπή του κηρύγματος του, για να απευθυνθεί σε μία γυναίκα από την Ρέσινα (Βρυσάκι), που αδημονούσε διότι είχε αφήσει στο σπίτι της το μωρό της να κοιμάται στην κούνια και το ζυμάρι της στην σκάφη (κουπάνα) για να φουσκώσει.

Η γυναίκα ανησυχούσε μήπως ξυπνήσει το μωρό και φουσκώσουν πολύ τα ψωμιά και ξεχειλίσει το ζυμάρι από την σκάφη.

Ο Άγιος αντιλαμβανόμενος τις ενδόμυχες σκέψεις της, είπε να μην ανησυχεί και ότι θα βρει το μωρό να κοιμάται ήσυχα στην κούνια του και τα ψωμιά έτοιμα για να τα ψήσει, γεγονότα που συνέβησαν προκαλώντας και πάλι τον θαυμασμό των χωρικών.

Σύμφωνα με την τρίτη παράδοση, στα μεγάλα φτελιάρια και καραγάτσια που υπήρχαν στην περιοχή, βρίσκονταν πολλές καλιακούδες, που με τα κραξίματα τους εμπόδιζαν τον Άγιο στο κήρυγμα του.

Διακόπτοντας λοιπόν τον λόγο του, ο Πατροκοσμάς γύρισε προς τα δέντρα και είπε: "σωπάστε ευλογημένα" και ως εκ θαύματος οι καλιακούδες κοιμήθηκαν στους κλώνους, για να ξυπνήσουν μετά το πέρας του κηρύγματος.

Μόλις τελείωσε το κήρυγμα, οι κάτοικοι του Γιδά τον ενημέρωσαν για ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο οικισμός τους και που είχε εξελιχθεί σε πραγματική μάστιγα.

Επρόκειτο για την ύπαρξη στο χωριό πολλών δηλητηριωδών φιδιών και τους πολλούς θανάτους ζώων και ανθρώπων που οφείλονταν στα τσιμπήματα τους, κυρίως των μωρών τους που βρίσκονταν πεθαμένα μέσα στις κούνιες τους και των μικρών παιδιών στα χωράφια μόλις ξέφευγαν της προσοχής των γονιών τους.

Έτσι, ανέφεραν στον Άγιο την απόφαση τους να "χαλάσουν" το χωριό και να μετακινηθούν νοτιοανατολικά, οικοδομώντας τα σπίτια και τις μάντρες τους σε μέρος που δεν θα υπήρχαν φίδια, ζητώντας ταυτόχρονα και την ευλογία του για την επικείμενη μετακόμιση.

Ο Πατροκοσμάς θεώρησε σωστή την απόφαση τους και τους έδωσε την ευλογία του, όμως τους συμβούλεψε να μην κλείσουν ποτέ την εκκλησία του Αγίου Αθανασίου και να την λειτουργούν πάντοτε.

Ο Πατροκοσμάς μιλώντας την γλώσσα των χριστιανών Ελλήνων της εποχής του, είχε ως σκοπό του την τόνωση του θρησκευτικού και εθνικού συναισθήματος των Ελλήνων της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας.

Προέτρεπε τους χριστιανούς να επιστρέψουν στην θρησκεία των προγόνων τους, να χτίζουν εκκλησίες και σχολεία, να μιλάνε την Ελληνική γλώσσα, στην οποία γράφηκαν τα Ευαγγέλια, να τηρούν την αργία της Κυριακής, να αγαπούν την γη, με εργατικότητα να τρυγούν τους καρπούς της κ.α.

Εκτός όμως από τα παραπάνω, συνήθιζε να προφητεύει για τα μελλούμενα, λέγοντας προφητείες τόσο για ιστορικά γεγονότα που θα συνέβαιναν πολύ μετά την εποχή του, αλλά και διάφορες τεχνολογικές και άλλων ειδών ανακαλύψεις, αρκετά ακατανόητες για τους ανθρώπους του αιώνα του, αλλά άκρως εντυπωσιακές και θαυμαστές για το ακροατήριο του.

Τέτοιες προφητείες είπε και στην ομιλία του στον Γιδά, που προκάλεσαν τόσο μεγάλη εντύπωση στους Ρουμλουκιώτες, ώστε διατηρήθηκαν από στόμα σε στόμα για πάνω από δύο αιώνες.

Ταυτόχρονα, καταγράφηκαν και σε χειρόγραφα βιβλία, εκ των οποίων η ερευνά μου εντόπισε την ύπαρξη σε δύο γέροντες Ρουμλουκιώτες.

Το ένα κατείχε ο παππούς μου Δημήτριος Πανταζόπουλος του Πανταζή στο χωριό Σχοινάς και το άλλο ο Θωμάς Παπαδόπουλος στο χωριό Νησί και συνήθιζαν να το διαβάζουν στους οικείους και στους συγχωριανούς τους, προκαλώντας τον θαυμασμό τους κάθε φορά που επαληθεύονταν.

Δυστυχώς όμως, μετά τον θάνατο τους καταστράφηκαν λόγω άγνοιας των απογόνων τους, στερώντας την έρευνα για τον Άγιο από σημαντικότατα στοιχεία.

Εντούτοις αρκετοί ηλικιωμένοι των χωριών γύρω από τον Γιδά, ενθυμούνται κάποιες από τις προφητείες του Πατροκοσμά, τις οποίες και παραθέτω όπως τις κατέγραψα.


1. "Όντας δα ιδείτε τον Άη Θανάση να σμίγ' πάλι με τα σπίτια του χωριού, τότε δα έρθ' του τέλους".(Υποσ.1)

Προφανώς, πρόκειται για προφητεία εσχατολογικού περιεχομένου και λέχθηκε όταν οι κάτοικοι του Γιδά τον ενημέρωσαν για την μετοίκηση τους νοτιοανατολικά της εκκλησίας του Αγίου Αθανασίου και ζήτησαν την ευλογία του για αυτήν τους την μετακίνηση μακριά από το παλαιό χωριό και τον ναό τους.

2. "Στου Καρασμάκ' δα πλιέξ' δαμάλ' δυο χρουνών μέσ' του αίμα". Η προφητεία επαληθεύτηκε με την διεξαγόμενη στον Λουδία (Καρασμάκι) μάχη κατά τον Α' Βαλκανικό Πόλεμο.

3. "Δα γιένουν σιδιρένια πουλιά κι δα ξιρνούν φουτιά". Αναφέρεται στην κατασκευή των αεροπλάνων και δη των πολεμικών.

Διασώζεται και ως εξής: '
Όντας δα γιέν'ου μιγάλους πόλιμους, ου ουρανός δεν δα φαινιτι απού τα σιδερένια πουλιά, που δα χτυπιούνται στουν αέρα κι δα ξιρνούν φουτιά στην γη.

Ου κόσμους δα κρύβιτι μεσ' στα χαντάκια για να γλυτώσ'.

Δεν δα ξερν' που να τρουπώσ'ν κι δα φουβούντι. Δα λιέν' τότι όλ', ιβγάτι ισείς οι πιθαμέν' απ' τα 'νημόρια, για να σιβούμι ιμείς οι ζουντανοί μέσα".

4. "Δα γιένουν θηρία ανήμιρα κι δα πιρπατάν' απάν' σι δυο ρόδις". Αναφέ­ρεται στην κατασκευή των αυτοκινήτων και των τρένων.

Μάλιστα, όταν το 1895 πρωτοπέρασε το τρένο από τον Γιδά, πολλοί κάτοικοι του θυμήθηκαν την προφητεία του Αγίου, βλέποντας τρομαγμένοι να "τρέχ' του σιδερένιου αμάξ' δίχους βάλια ή βόδια". (Υποσ.5)


5. Η παραπάνω προφητεία διασώζεται και στις παρακάτω τρεις παραλλαγές:

α) "Δα τρέχ' στουν κάμπου αμάξ' δίχους βόδια πιό αγλήγουρα κι απ' τουν λαγό".

β) "Δα βγει ένας μαύρους καράς κι δα σκίζ' βουνά, κάμπους κι πουτάμια".

γ) "Δα πιρπατούν στουν δρόμου σιδηρένια θηρία μη μηγάλα μάτια κι δεν θα μπουρούμι να τα πιάσουμι".

6. "Δα γιένουν βόδια σιδιρένια κι δα ουργών' τα χουράφια". Αναφορά στους γεωργικούς ελκυστήρες (τρακτέρ).

7. "Δα διθεί η ντουνιάς μ' ένα ράμα". Αναφορά στην ανακάλυψη του τηλεφώνου και του τηλέγραφου. Διασώζεται και ως εξείς: "Δα δέσιτι ένα σκ'νί μιγάλο, που δα μιλάει. Δα ουμιλούν αφνοί απού ικεί, δα ουμιλάτι ισείς απού ιδώ κι δα καταλαβαίνιστι".

8. "Δα'ρθεί κιρός που δα βρουμίσ'ν η θάλασσα κι τα πουτάμια κι δα ψουφούν τα ψάρια". Αναφορά στην μόλυνση των θαλασσών και των ποταμών.

9. "Δα'ρθεί κιρός που δα έχιτι απ'όλα τα καλούδια, αμά μόνου δα τα γλιέπιτι, δεν δα μπουρείτι να τα φάτι". Πιθανόν αναφέρεται στην μόλυνση από την ραδιενέργεια.

10. "Δα'ρθεί κιρός που ου διάβουλους δα φέρν' γΰρα μι του κουλουκΰθι τ'". Ίσως αναφέρεται στους δορυφόρους.

11. "Δα'ρθεί κιρός που οι παπάδις δα γιέν' χειρότιρ' κι απ' τ'ς διαβόλ'". Αναφέρεται στην διαφθορά του κλήρου.

12. "Δα αγριέψ' ου τόπους πουλύ".

13. "Του κακό δα αρχινήσ' απού ένα μ'κρό κράτους.
Ένα μιγαλύτιρου δα του πάρ'.
Δα προυσπαθούν να του λύσ'ν στα χαρτιά, αμά δεν δα μπουρούν.

Τότι δα γιέν' μιγάλους πόλιμους. Μιτά δα'ρθεί του τέλους".
Διασώζεται και ως εξής: "Ου μιγάλους πόλιμους δα ξικινήσ' απ' τ'ς Ρου-μαίους.
Αιτία δα είνι ένα μικρό κρατίδιο. Δα γιέν' ξαφνικά κι δα τιλειώσ' γλήγουρα. Δα βαστάξ' ή τρεις ώρις ή τρεις μέρις".

14. "Δα γιέν' κουτιά που δα ουμιλούν. Δα σας ουμιλούν κι δα σας χιριτούν απού μέσα κι ισείς δα τους γλιέπιτι". Αναφορά στην ανακάλυψη του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης.

15. "Δα'ρθεί κιρός που οι γ'νιαίκις δα χάσ'ν τ'ς αντρουπές τ'ς". "Αυτό του λουλούδ' (η αντρουπή) είνι όλου αντρουπή, Μνιά μέρα όντας δα χαθεί του άσπρου χρώμα τ' (από το άνθος), δα χαθεί κι η αντρουπή απ' τουν κόσμου". Αναφορές στη χαλάροοση των ηθών.

16. "Χαρά σ'αυτόν που δα έχ' μία κατσίκα. Μ'αυτήν δα σώσ' τα πιδιά τ'" .

17. "Τρεις μέρις δα περπατάει κανιένας, για να βρει άνθρουπουν να πει καλημέρα".

18. "Δα'ρθεί ξαφνικά ή του βόδ' θ' απουμείν' στου χουράφ' ή τ'άλουγου στ' αλών'". Αναφορά στην απελευθέρωση από τους Τούρκους.

Η προφητεία επαληθεύτηκε, καθώς μέσα σε ελάχιστο χρόνο αποχώρησαν από την περιοχή μας διερχόμενα τα Τουρκικά στρατεύματα, ενώ οι Ρουμλουκιώτες εγκατέλει­ψαν βιαστικά τα σπίτια και τις περιουσίες τους για να κρυφθούν στις φυσικές κρυψώνες της περιοχής, προκειμένου να αποφύγουν πιθανά αντίποινα των οπισθοχωρούντων Τούρκων.

Στο ίδιο θέμα αναφέρονται και οι επόμενες οκτώ:

19. "Πίσου αποΰ μια θΰρα να κρυφτεί κανιένας, δα γλυτώσ'. Δα είνι βιαστικό".

20. "Μ'αλλνούς δα κοιμ'θείτι κι μ'αλλνοΰς δα ξιμιρώσ'τι".

21."Δα'ρθεί ξαφνικά. Να έχιτι ένα σακούλ' στάρ' πίσου απ' τ'ν θύρα. Φεύγουντας να του πάριτι, για να φάν' τα πιδιά σας.

Να έχιτι κι μια χούφτα αλάτ', για να μην πεινάσ'τι".
Διασώζεται και ως εξής: "Να έχιτι μνια χούφτα αλάτ' μέσα σ' ένα σακούλ' κι να του κριμμάσ'τι στ'ν θύρα.
Φεύγ'ντας βιαστ'κά, δα χτυπησ' του κιφάλι σας στου σακούλ' κι δα θυμ'θείτι να του πάριτι μαζί σας".

22. "Να έχιτι δυο θύρις στα σπίτια σας. Αν σας πιάσ'ν την μια, να φύγιτι απ' τ'ν άλλ'".

23. "Δα είνι ασφαλείς όσοι προυλάβ'ν να φτάσ'ν στους πρόπουδις του Ουλύμπου".

24. "Όσοι είνι στα β'νά, δα πάθ'ν πουλλά, αμά μιτά δα είνι καλότυχοι".

25. "Να παρακαλάτι να είνι μέρα κι όχ' νύκτα, καλουκαίρ' κι όχ' χειμώνας".

26. "Όσα χουριά είνι κουντά στουν δρόμου, πουλλά δα πάθ'ν. Οι άλλ' να μην φουβάστι".

27. "Δα'ρθεί κιρός που δα βρίσκ'ν οι άνθρουπ' μάλαμα στουν δρόμου τ'ς κι δε δα σκύβ'ν να του πάρ'ν.

Για ένα στάχ' όμους δα σκουτώνουντι, ποιος δα του πάρ'". Υπάρχει και ως εξής: "Δα'ρθούν κιροί, που οι άνθρουποι δα τρέμ'ν σαν τα φύλλα του δέντρου (ή σαν του φυλλουκάλαμου) απού πείνα κι απού δίψα.

Οι θάλασσις δα βρουμίσ'ν, τα ψάρια δα ψουφούν, τα πηγάδια δα στιρέψ'ν κι οι βρύσις δα στύψουν.

Ου κόσμους δα τρέμ' για μια γουλιά νιρό κι δα λιέν': Θιέ μ' ας ήταν ιδώ μια γαίδουρουπατ'λιά, να είχι λίγα κατουρά απ'του γουμάρ', για να βρέξου τα χείλια μ', γιατί η καρδιά μ' τρέμ' για νιρό".

28. "Μια χούφτα ασήμ', μια χούφτα αλεύρ'".

29. "Δα πιθάν' πουλλοί απού τ'ν πείνα".

30. "Ό,τ' σας ζητούν να δίνιτι, φτάν' να γλυτώνιτι ψ'χές".

31. "Νά'χιτι σταυρό στου μέτουπου, για να σας γνουρίσ'ν ότι είστι χριστιανοί".

32. "Δα γιμίσ'ν τα πουτάμια κι οι θάλασσες μι αίμα".

33. "Μόν' δα σπέρνιτι κι δεν δα θιρίζ'τι".

34. "Δα'ρθεί κιρός, που ρόδα μι ρόδα δα σκουτώνουμέστι". Πιθανόν να αναφέρεται στους θανάτους από τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα.

35. "Δα'ρθούν κι κλέφτις μι πουδήματα".

36. "Δα'ρθούν τα κόμματα. Δα μαλών' αναμιταξυ τ'ς οι άνθρουπ' κι δα χουριστούν σι ουμάδις. Δα λιέν' άσκημα λόϊα".

37. "Δα'ρθούν κιροί, που ου άνθρουπους δεν δα θέλ' να λουϊαστεί κι να ουμιλήσ' σι άνθρουπου".

38. "Δα'ρθεί κιρός, που οι άνθρουπ' δα γιέν' θηρία ανήμιρα. Ου αδιρφός τουν αδιρφό δα σκουτών'. Τα αδέρφια δεν δα θέλ'ν να λουϊαστούν αναμιταξυ τ'ς κι δεν δα λουγαριάζουντι πως δα σκουτώνουντι". Μάλλον πρόκειται για αναφορά στους εμφυλίους πολέμους ή την χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών.

39. "Δα'ρθεί ένας ψιυδουπρουφήτ'ς. Να μην τουν πιστέψιτι. Δα'ρθεί κι δα φύγ'".

40. "Δα'ρθεί ου Χριστός κι ου Αντίχριστους. Ου Χριστός δεν δα έχ' τίπουτι στα χέρια τ', μόνου την πίστη δα φέρ'. Ου Αντίχριστος δα δίν' απ' όλα τα καλούδια. Μιτά δα γιέν' η Διυτέρα Παρουσία κι ου χουρισμός τουν ανθρώπουν. Όσ' δα ακ'λουθήσ'ν τουν Αντίχριστο, δα πάν' στου πυρ του αιώνιου, στα καταχθόνια του Άδη. Όσ' απουμείν' μι τουν Χριστό, δα τρών' μι χρυσά κουτάλια".

41. "Άτακτους στρατός απ' όλα τα έθνη δα πιράσ' απ' τ'ν Ιγνατία. Δεν δα εμπλακεί τότι στουν πόλεμου η Ιλλάδα".

42. "Κι η Αλβανία δα έρθ' στ'ν Τλλάδα".

43."Δα γιέν' πόλιμους μ,ιγάλους κι όλα τα έθνη δα ξισηκουθουν'. Μιγάλ' φρίκ' δα γιέν' τότι. Ου κόσμους δεν δα ξέρ' πόυ να τρουπώσ'.

Όλα τα έθνη δα φεύγ'ν κι δα μαζουχτοΰν' ιδώ στην Ιλλάδα. Κι η Ρουσία δα μπει στουν πόλιμου μαζί μι άλλους.

Όλοι δα μαζωχτούν στα Ματάκια (υπάρχει σχετικό τοπωνύμιο στο χωριό Παλαιοχώρι, δίπλα στο σημερινό στρατιωτικό αεροδρόμιο της Αλεξάνδ­ρειας). Ικεί δα συναντηθούν όλα τα στρατεύματα κι δα γιέν' μιγάλους χαλασμός.

Του αίμα δα τρέχ' πουτάμ'. Τριών χρουνών δαμάλ' δα πλιέξ' τότι στου αίμα. Απου τα Ματάκια του αίμα δα φύγ' στ'ν θάλασσα κι δα κουκκινίσ' η θάλασσα.

Τότι Άγγιλους Κυρίου, μι τουν σταυρό στα χέρια τ', δα κατιβεί για να χουρίσ' τα στρατεύματα. Πέντ' έξ' άνθρουπ' δα βγουν νικητές".
44. "Δα γιέν' πόλιμους μιγάλους.

Όλα τα έθνη δα μαζωχτούν στην Τουρκία κι η Τουρκία δα σβήσ' στου τέλους. Δαμάλ' δυο χρουνών δα πλιέξ' τότε στου αίμα.

Νικητής δα βγει του ξανθό γένους". Διασώζεται και ως εξής: "Στην πόλη δα μαζωχτούν στρατεύματα απ' όλα τα έθνη.

Δα γιέν' πόλιμους μιγάλους κι δα χυθεί αίμα πουλύ. Δαμάλ' τριών χρουνών δα πλιέξ' τότι μέσ' στου αίμα. Δα'ρθεί στου τέλους ένας ξανθός ρουμαλαίους και δα σταματήσ' τουν πόλιμου μι του που δα σηκώσ' ψηλά του χέρι τ'".

45."Καλότυχους όποιους ζήσ' μιτά τουν γινικό πόλιμου. Δα τρώει μι χρυσά κουτάλια".

Υποσημειώσεις - παραπομπές
Υποσ.Ι Ι.Μοσχόπουλου, ο.π.π., σελ. 27.
Υποσ.2 Ι.Μοσχόπουλου, ο.π.π., σελ. 28.
Υποσ.3 Την σχετική παράδοση ευγενικά μου παραχώρησε ο Δημήτριος Μπέλλος από το Αρχείο του και την κατέγραψε το Καλοκαίρι του 1997 από την Αθηνά Κακαβή, το γένος Μανωλοπούλου από την Αλεξάνδρεια.
Υποσ.4 Η προφητεία παραχωρήθηκε από τον Δημήτριο Μπέλλο, ο οποίος την κατέγραψε το καλοκαίρι του 1997 από την Αθηνά Κακαβή, το γένος Μανωλοπούλου από την Αλεξάνδρεια.
Υποσ. 5 Προφορική μαρτυρία της Μαρίας Πανταζοπούλου το γένος Θωμά Γωγόπουλου από τον Σχοινά, που την άκουσε από την θεία της Λούλουδα Γωγοπούλου, σύζυγος Αποστόλου, το γένος Τσουμάρα, κάτοικο το 1892 του Γιδά.
Αποσπάσματα από το βιβλίο: ¨ Τ? Αντέτια μας ¨, Ήθη και έθιμα από το Ρουμλούκι. Δημήτριος Πανταζόπουλος, Αλεξάνδρεια 2001, σελ. 376 ? 383.
καί συγκόψουσι τάς μαχαίρας αυτών είς άροτρα καί τάς ζιβύνας αυτών είς δρέπανα, καί ού λείψετε έθνος επ έθνος μάχαιραν, καί ού μή μάθωσιν έτι πολεμείν (Προφητης Ησαιας β 4 )

Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

68
ΑΓΝΩΣΤΕΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ ΑΙΤΩΛΟΥ

(Από το βιβλίο του Λάζαρου Τσακιρίδη)

Ο Άγιος Κοσμάς στην Άνω Μηλιά Πιερίας...

Ο Πατρο-Κοσμάς πέρασε και από το Μοσχοπόταμο Πιερίας. Τότε λεγόταν Δριάνιστα. Εκεί κήρυξε και δίδαξε κάτω από μια καρυδιά στα πλήθη, που μαζεύτηκαν.
Ενώ δίδασκε, σταμάτησε για λίγο, κοίταξε προς την Θεσσαλονίκη, που είναι απέναντι από το Μοσχοπόταμο οπτικά, αλλά σε αρκετή απόσταση.

Ο Άγιος δάκρυσε και είπε :
" Μακάριοι όσοι κατοικούν στην ποδιά του Ολύμπου..." (Σελ. 76)

Ο Άγιος Κοσμάς στην Καρυά Ολύμπου...

1) Θαρθεί καιρός, που θα σας πουν να βουλωθείτε με τη βούλα του Σατανά. Να μη βουλωθείτε. Αν βουλωθείτε και στου βοδιού το κέρατο να κρυφθείτε θα σας βρουν ...; ( προφανώς εννοεί το χάραγμα τού Αντίχριστου 666 )

2) Το σώμα σας μπορεί να το πάρουν. Την ψυχή, μόνο αν την δώσετε εσείς, τότε θα την πάρουν....

3) Θαρθεί καιρός που θα κατεβεί το Ρούσικο γένος για να πηγαίνουν στους Εβραίους, εκεί που θα γίνει πόλεμος και θα πλέξει τριότικο δαμάλι. Θα είναι τακτικός στρατός. Απ' αυτόν δεν θα πάθετε τίποτε.

4) Αλλά από το ρέμπελο ( αντάρτικο ), θα πάθετε πολλά. Αν περάσει από την Αυλώνα, χαρά στη Μακεδόνα. Αν περάσει από τη Μακεδόνα αλιά (αλοίμονο) στη Μακεδόνα. Μάνα μου τι κακό έχει να γίνει. Θα βιάζονται παρθένες. Θ' αρπάζονται πλούτη. Θα σκοτώνουν ανθρώπους. Θα γίνει μεγάλο κακό.

5) Να φυλάγετε τα δέντρα και τα δάση, όπως τα παιδιά σας. Το κάθε δέντρο θα σώσει κι έναν άνθρωπο.

6) Το σακούλι με το άλας να είναι κρεμασμένο νύχτα μέρα στο ανώφλι της πόρτας. Όταν φεύγετε, θα σας κτυπήσει το κεφάλι να θυμηθείτε να το πάρετε. Να αλατίζετε χόρτα να τρώτε να μη πεθάνετε...

7) Θαρθεί η ώρα που πλια (πουλιά) χωρίς ψυχή και άλογα χωρίς ψυχή (θα φανούν). Αυτά θα καταστρέψουν κόσμο και θα χαθούν... ( αεροπλάνα καί τάνκς )

8 ) Εσείς δεν θα έχετε άλογα. Θα χαθούν τ' άλογα απ' εδώ. Θα ξαναπιάσετε μαγιά από τα Τζουμέρκα. (Οι ειδήσεις ανέφεραν τελευταία ότι βρέθηκαν άγρια άλογα στα Τζουμέρκα και στην Πίνδο. Πολλαπλασιάστηκαν από εγκαταλελειμμένα άλογα).

9) Όσο ο κόσμος ξεφεύγει από το Θεό, τόσο θα περάσει πολλά κακά. (Σελ. 77-78 )

Ο Πατρο-Κοσμάς στους Πόρους Ολύμπου...

10) Θα δείτε άμαξα στον κάμπο χωρίς άλογα να τρέχει γρηγορότερα από το λαγό.

11) Θα δείτε 40 άλογα δεμένα σε ένα παλούκι.

12) Θα βλέπει ο ένας τον άλλον και θα μιλάει, ενώ η απόσταση θα είναι μακρυά, αμέτρητη αλλά θα μιλούν σα να είναι κοντά.

13) Με μια κλωστή θα ενωθεί όλος ο ντουνιάς και θα μιλούν.

14) Κοίταξε τα δάση, τα ευλόγησε 3 φορές και είπε : " Ευλογημένα δάση, θα σώσουν πολλές ψυχές...

15) Θα αραιώσει ο κόσμος και θα τρέχετε μέρες να βρείτε παπά να σας ευλογήσει.

16) Θαρθεί ο εχθρός ξανά. Θα λευθερωθεί ο κόσμος.

17) Οι κλέφτες θα λείψουν από τα βουνά, αλλά θα έρχονται μέρα μεσημέρι ντυμένοι και με ποδήματα να σας ληστεύουν.

18 ) Ο εχθρός θα ξανάρθει. Θαρθεί με ήπιο τρόπο. Θα τον διώξουν τρεις μεγάλες δυνάμεις. Στη φυγή του θα είναι τόσο αγριεμένος, ώστε και γάτα να βρει μπροστά του θα τη σφάξει.

19) Η παραμονή του δεν θα έχει μεγάλη διάρκεια. Να προσεύχεσθε να μην είναι χειμώνας για να φύγετε στα βουνά. (Σελ. 80-81)

Στον Κολινδρό Πιερίας...



1. Θα έρθουν κλέφτες με ποδήματα.
2. Θα πετούν πουλιά με σιδερένιες μύτες και φτερά.
3. Θα βγουν σιδερένια άλογα, που θα τρέχουν πολύ γρήγορα.

4. Οι ληστές θα φύγουν από τα βουνά και θα κατεβούν στις πόλεις...
5. Θα δεθεί όλος ο κόσμος με ένα σύρμα.
6. Το ποθούμενο θα έρθει, όταν συμπέσουν δυο μεγάλες γιορτές της χριστιανοσύνης μαζί.

7. Θα γίνει ένας μεγάλος πόλεμος. Καλότυχοι όσοι θα βρίσκονται στις ποδιές του Ολύμπου.
8. Να παρακαλάτε ο πόλεμος να μη γίνει το χειμώνα. Αλλοίμονο τότε στους φτωχούς, στους άρρωστους και στις έγκυες γυναίκες.
9. Ο πολύ μεγάλος πόλεμος θα αρχίσει από ένα μικρό κράτος.

10. Η μεγάλη μάχη θα γίνει στην Πόλη (Κωνσταντινούπολη). Εκεί θα μαζωχτούν όλα τα κράτη και θα πλεξει (κολυμπήσει) το βουβαλομούσχαρο ( μοσχάρι βουβάλας ) στο αίμα.

11. Στη μεγάλη αυτή μάχη νικητής θα βγει το ξανθό γένος. Εμείς θα είμαστε με το ξανθό γένος.
12. Ο κόσμος από δυστυχία και τρόμο θα φωνάζει : «βγήτε εσείς οι πεθαμένοι να μπούμε εμείς οι ζωντανοί».
13. Θα φύγουν οι αντίχριστοι μα θα ξανάρθουν πάλι. Μετά θα τους κυνηγήσετε ως την κόκκινη Μηλιά.
14. Φτιάξτε σχολεία, να μάθει ο κόσμος γράμματα. Μ' αυτά θα λυτρωθεί το γένος. Σε κάθε χωριό μια εκκλησιά φτάνει. Η δεύτερη να γίνει σχολείο.

15. Οι βρύσες θα στίψουν (στερέψουν) και τα ποτάμια θα βρωμίσουν.
16. Τα πιάτα σας θα είναι γεμάτα, αλλά τα φαγητά δεν θα τρώγονται.

17. Οι άνθρωποι θα κάθονται στο τραπέζι μαζί αλλά δεν θα συνεννοούνται.
18. Οι πόρτες θα κλείσουν. Οι άνθρωποι θα φοβούνται να βγούνε έξω.
19. Ο πόλεμος θα ξεκινήσει από ένα μικρό κρατίδιο Οθωμανών. Στο τέλος οι Χριστιανοί θα νικήσουν.

20. Οι Έλληνες θα πάνε στον πόλεμο τελευταίοι για νεκροθάφτες. Η Ορθοδοξία θα νικήσει.

21. Όσοι ζούνε στις ποδιές του Ολύμπου θα γλυτώσουν από αυτόν τον πόλεμο και θα φάνε με χρυσά κουτάλια.
22. Θα δούμε και θα ζήσουμε τα Σόδομα και τα Γόμορα στον τόπο μας.

23. Η ανθρωπότητα θα χαθεί. Άνθρωπος με άνθρωπο θα συναντιούνται μετά από πορεία πολλών χιλιομέτρων.
24. Πρόσφυγες εξ Ανατολών (θαρθούν) προς βοήθεια της Μακεδονίας.
25. Σοφεύσατε μια μέρα για τα κεφάλια σας.
26. Τον οίνον και έλαιον μην αγγίξετε (πειράξετε).

27. Όταν γίνει η Εγνατία οδός, τα στρατεύματα θα περάσουν από αυτήν. Η κεφαλή των στρατευμάτων θα φθάσει στην Κωνσταντινούπολη και η ουρά θα βρίσκετε στην Αυλώνα.
28. Το βράδυ θα κοιμηθούμε ήσυχοι και το πρωί θα δούμε τους δρόμους γεμάτους με ξένο κόσμο.

29. Οι αυλές μια μέρα θα γεμίσουν παλιοσίδερα... ( εγκαταλελειμένα, λόγω καυσίμων, αυτοκίνητα; )
30. Θα έρθει η ώρα που ο αδελφός θα σκοτώσει τον αδελφό και ο πατέρας τον γιο του.
31. Πίσω από την πόρτα να έχετε κρεμασμένο ένα σακκούλι με ψωμί (ή στάρι) και αλάτι, δεν ξέρετε πότε θα έρθει το κακό, για να το πάρετε μαζί σας. Το άνοιγμα της πόρτας θα σας το θυμίσει.
32. Οι γραμματιζούμενοι (καλαμαράδες) θα φέρουν το κακό.

33. Η Αγγλία μια μέρα θα περιορισθεί στο νησί της.
34. Όταν ξεσπάσει πόλεμος στην Δαλματία και εμφανισθεί ο σημαδεμένος άνθρωπος πρωταγωνιστής στα αίσχη, ( προφανώς ο Αντίχριστος ), καί κοντά θα είναι η συντέλεια του κόσμου. (Σελ. 81-84)
http://hggiken.pblogs.gr/2011/09/agnwst ... twloy.html
καί συγκόψουσι τάς μαχαίρας αυτών είς άροτρα καί τάς ζιβύνας αυτών είς δρέπανα, καί ού λείψετε έθνος επ έθνος μάχαιραν, καί ού μή μάθωσιν έτι πολεμείν (Προφητης Ησαιας β 4 )

Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

69
emman έγραψε: Πάλι τα ίδια βρε laptona?

Αφου είπαμε πότε επαληθευτηκε αυτη η Προφητεία και με απόλυτη ακρίβεια....
 
 
όπως σου έχω ξαναπεί ο τρόπος με τον οποίο η εκκλησία μας εξηγεί τη "διπλή πασχαλιά" δε με καλύπτει. Επίσης πιστεύω ότι μία προφητεία μπορεί να γίνει περισσότερες από μία φορές - είπαμε
παράδειγμα 1
ο Χριστός είπε ότι θα ευαγγελιστούν όλα τα έθνη όπως λέμε και στο ψαλμό "Εἰς πᾶσαν τὴν γῆν ἐξῆλθεν ὁ φθόγγος αὐτῶν καὶ εἰς τὰ πέρατα τῆς οἰκουμένης τὰ ῥήματα αὐτῶν" αλλά παρόλα αυτά θεωρούμε ότι είναι "διπλης προτυπωσης" αφού ταυτόχρονα μιλάει και για την διάδοση των ευαγγελιών κατά τα έσχατα "Ηλίας μὲν ἔρχεται πρῶτον καὶ ἀποκαταστήσει πάντα"

παράδειγμα 2
επίσης ο Χριστός είπε και για το βδέλυγμα της ερημώσεως εννοώντας όσα έκανε ο ο Αντίοχος Δ' το 167 π.Χ. στο ναό της Ιερουσαλήμ (Α μακ 1.54) αλλά ταυτόχρονα αναμένουμε να δούμε το βδέλυγμα της ερημώσεως (αντίχριστο) στα έσχατα των ημερών μας.

Οι παραπάνω περιπτώσεις έγιναν από 1 φορά και θα ξαναγίνουν (στο πλαίσιο της διπλής προτύπωσης) παρά το ότι "επαληθεύτηκαν". Κατά τη γνώμη μου το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τη προφητεία του Κοσμά του Αιτωλού...αφού όπως είχαμε πει, πολλές προφητείες "επαληθεύτηκαν" παραπάνω από 1 φορά ήδη.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Προφητείες του Κοσμά του Αιτωλού

70
Λοιποοοον, για να δούμε που είχαμε μείνει. Σε αυτό το ποστ θα σχολιάσω :
  • Το πλαίσιο της διπλής προτύπωσης - κυκλικής εκπλήρωσης
  • Το τι ακολουθεί μετά τον πόλεμο και γιατί έχει σημασία να το γνωρίζουμε
  • Σχετικά με το Χιλιάρμενο ως δείκτης ότι κλιμακώνεται απειλητικά ο πόλεμος
Οι παραπάνω περιπτώσεις έγιναν από 1 φορά και θα ξαναγίνουν (στο πλαίσιο της διπλής προτύπωσης) παρά το ότι "επαληθεύτηκαν". Κατά τη γνώμη μου το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τη προφητεία του Κοσμά του Αιτωλού...αφού όπως είχαμε πει, πολλές προφητείες "επαληθεύτηκαν" παραπάνω από 1 φορά ήδη.
Περί της "Διπλής προτύπωσης" ή "κυκλικής εκπλήρωσης" των προφητειών μας μιλάει στο 18:00 ο Μυτιληναίος  . Οι προφητείες μπορούν να συμβούν λοιπόν παραπάνω από μια φορές, διότι επαναλαμβάνονται (όχι βέβαια όλες). Στην περίπτωση όμως των προφητείων του Πατροκοσμά θεωρώ ότι κάποιες θα επαναληφθούν έως ότου ολοκληρωθούν όλες στο σύνολο τους και έρθει το ποθούμενο. 
emman έγραψε: 58. «Στὴν Πόλι θὰ χυθῆ αἷμα ποὺ τριχρονίτικο δαμάλι θὰ πλέξη (πλεύση)». -> Βέβαια, στη Μικρασιατική καταστροφή , χύθηκε αίμα , γενοκτονία.



Ο Ρωσικοτουρκικός πόλεμος που προκύπτει από τη συζήτηση είναι ο πόλεμος μετά του οποίου θα γίνει η λεγόμενη "αναλαμπή" της Ορθοδοξίας - όπως υποστηρίζεται από πολλούς. Επειδή η Αναλαμπή της Ορθοδοξίας συνέεται άμεσα όπως έχουμε πει με την πιθανή εμφάνιση του Αντίχριστου (αντί το προφητευόμενου τάχα Βασιλιά) έχει μεγάλη σημασία να γνωρίζουμε τι μπορεί να συμβεί για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεως όταν θα έρθει εκείνη η ώρα (εμφάνισης του "Σωτήρα Βασιλέα"...). Στο παρακάτω θέμα : Σχετικά με τον όλεθρο του προφητευόμενου Ρωσοτουρκικού Πολέμου 

Τέλος, όσον αφορά το Χιλιάρμενο (πολλοί αναφέρουν ότι έχουν συγκεντρωθεί τα πλοία ωστόσο δεν το βλέπω - ας με διαψεύσει κάποιος) : 

17. «Ὅταν θὰ ἰδῆτε τὸ χιλιάρμενο στὴν Ἄσπρη θάλλασα, θἄρθη τὸ ποθούμενον».
18. «Ὅταν θὰ ἰδῆτε τὸ χιλιάρμενο στὰ ἑλληνικὰ νερά, τότε θἄρθη».
19. «Ὅταν θὰ ἰδῆτε τὸ χιλιάρμενον στὰ ἑλληνικὰ ὕδατα, τότε θὰ λυθῆ τὸ ζήτημα τῆς Πόλης».
62. «Θὰ μαζωχτῆ τὸ χιλιάρμενο στὸ Σκάλωμα (Ἅγιοι Σαράντα) καὶ θἄρθουν κοκκινογέλεκοι, νὰ πολεμήσουν γιὰ σᾶς».


Από το 2006 δρομολογείται η δημιουργία ενός στόλου Ειρηνευτικού 1000 πλοίων: 
This paper highlights the genesis of the global fleet initiative, its requirements, and likely roles in international security. It explains the current nature of coalition building and provides a recommended departure from current paradigms required to realize the global fleet.
https://www.researchgate.net/publicatio ... -Ship_Navy

Αν λοιπόν έχουν εμφανιστεί τότε ας το αναφέρει κάποιος 
Αν όχι - περιμένουμε και βλέπουμε. 
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Προφητείες Γερόντων”

cron