Δεν νομίζω ότι αυτή η συζήτηση είναι ανόητη, οι άλλες μπορεί, αλλά αυτή δεν είναι καθόλου.
οποιαδηποτε συζητηση μπορει να καταντησει ανοητη
την αγάπη την έκανες "αγιοπνευματική" αγάπη,και τη γνώση την έκανες "Ορθότητα δογμάτων"....
δεν τα εκανα εγω ετσι.
ΕΙΝΑΙ ετσι...
αλλιως μιλαμε για μια ουμανιστικη αγαπη,
και μια γνωση "γνωστικισμου" και "συγκρητισμου"
ενώ εγώ μίλησα για αγάπη ανθρώπινη που δείχνει ο άνθρωπος στον συνάνθρωπο ή στον πλησίον όπως είπε και ο Κύριος
αγαπη εδειξε και ο καλος σαμαρειτης
αγαπη δειχνει και η μανα στο παιδι, και ο ενας ληστης σε εναν αλλον.
αυτου του επιπεδου την αγαπη, μπορει να την εχει ο καθε ενας. ητε ειναι προτεσταντης, ητε σαμαρειτης, ητε ληστης, ητε παπικος κλπ..
αυτην την αγαπη, την εχει ο καθε ενας εμφυτη μεσα του. αλλος την καλιεργει περισσοτερο και αλλος λιγοτερο.
ητε αυτος που την καλιεργει περισσοτερο, ητε αυτος που την καλιεργει λιγοτερο, ειναι ατελης και ελαχιστη.
η πραγματικη αγαπη, ειναι καρπος του Αγιου Πνευματος, οπου πλεον γινεται τελεια αγαπη.
και για να φτασει ο ανθρωπος στο σημειο αυτο να λαβει τον καρπο του Αγιου Πνευματος, την τελεια αγαπη, προυποθετει να εχει Ορθοτητα πιστεως φιλε μου.
νομιζω πως ειναι αρκετα ξεκαθαρο..
απορώ , τι δυσκολία βρίσκεις στο να αποδεχθείς ότι η αγάπη έρχεται πρώτη; (άλλο ανώτερη άλλο πρώτη) εκτός να μετράμε την πρωτιά με βάση τι έρχεται πρώτο. Πρώτη έρχεται όμως διότι ο Ιησούς Χριστός ο Κύριος μας είπε
:37 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἔφη αὐτῷ· Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή. 39 δευτέρα δὲ ὁμοία αὐτῇ· ἀγαπήσεις τὸν πλησίον σου ὡς σεαυτόν. 40 ἐν ταύταις ταῖς δυσὶν ἐντολαῖς ὅλος ὁ νόμος καὶ οἱ προφῆται κρέμανται.
διοτι λαπτονα, ΔΕΝ ερχεται πρωτη.
η αγαπη ειναι αποτελεσμα της ορθοτητας της πιστεως και οχι το αντιθετο.
ξαναλεω λοιπον...
ενας ανθρωπος μπορει να εχει Ορθοτητα Πιστεως και να μην εχει αγαπη.
ενας ανθρωπος ομως που δεν εχει Ορθοτητα πιστεως, ειναι αδυνατον να εχει αγαπη (Αγιοπνευματικη).
η πρωτη εντολη,
"Ἀγαπήσεις Κύριον τὸν Θεόν σου ἐν ὅλῃ τῇ καρδίᾳ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ ψυχῇ σου καὶ ἐν ὅλῃ τῇ διανοίᾳ σου· 38 αὕτη ἐστὶ πρώτη καὶ μεγάλη ἐντολή."
για να αγαπησει καποιος εξολη την καρδια του και εξολη την δυανοια του τον Θεο, δεν το κανει απο μονος του, αλλα το χαρισμα αυτο του το δινει ο ιδιος ο Θεος. και δεν του το δινει το χαρισμα αυτο, εαν δεν εχει πρωτιστως Ορθοτητα Πιστεως.
ποιος ειναι αυτος που πραγματι αγαπα τον Χριστο?
ο Χριστος ειπε:
"Ο έχων τας εντολάς μου και τηρών αυτάς, εκείνος εστίν ο αγαπών με"
και πως προσκυνηται και λατρευεται ο Θεος?
"Πνεύμα ο Θεός, και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν"
ο Θεος λοιπον προσκυνηται εν "αληθεια" και οχι εν αιρεσι και ψευδους.
αγαπα τον Θεο, αυτος που κρατα τις εντολες Του.
και η μεγαλυτερα εντολη του, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως εφοσον ο Θεος ειπε πως προσκυνειται εν αληθεια.
αγαπα λοιπον τον Θεο σου, εν αληθεια, δηλαδη Ορθη Πιστη.
οσο και αν αγαπας τον Θεο με ολο σου το ειναι, εαν δεν υπαρχει Ορθοτητα Πιστεως, η αγαπη αυτη που εχεις δεν προκειται ποτε να γινει Αγιοπνευματικη Αγαπη, δηλαδη να καρποθει απο το Αγιο Πνευμα. θα ειναι μια αγαπη σε ανθρωπινο επιπεδο οπου ο καθε ανθρωπος την εχει εμφυτη μεσα του, και αλλος την καλιεργει περισσοτερο και αλλος λιγοτερο.
οπως βεβαιως, και καποιος που εχει Ορθοτητα Δογματων, εαν δεν εχει καλιεργησει την αγαπη που εχει δωσει εμφυτη ο Θεος σε καθε ανθρωπο, τοτε ποτε δεν θα καρπωθει η αγαπη του απο το Πνευμα το Αγιο, και αυτος επισης ποτε δεν θα αποκτησει πνευματικη προκοπη.
και για χαρην της αληθειας,
αυτος που εχει Δογματικη αληθεια και δεν εχει αγαπη, δεν καλιεργει εμπρακτως την αγαπη που εχει εμφυτη μεσα του, ειναι σε πολυ χειροτερη μοιρα απο εκεινον που τουλαχιστον την καλιεργει.
η ολη διαφωνια μας λοιπον, εγκυται λαπτονα ως προς το "πρωτειο".
εαν η Αγαπη ειναι πρωτη και υστερα η Ορθοτητα της Πιστεως.
δεν μπορω να δεχτω κατι τετοιο, διοτι η Αγιοπνευματικη Αγαπη ειναι αποτελεσμα της Ορθοτητος της πιστεως και οχι το αντιθετο.
Κι επειδή είπες πως είμαι τάχα οικουμενιστής, επειδή είπα πως απέναντι μου προτιμώ ανθρώπους που πρωτίστως έχουν αγάπη, θα ήθελα να σε ρωτήσω κι εγώ εσύ τι ακριβώς είσαι ; γιατί για να τοποθετείς τόσο έντονα την ορθότητα δογμάτων και την ...γνώση πρωτίστως ακόμα και από την αγάπη, μάλλον δεν είσαι Χ.Ο. με την κοινή έννοια (δηλαδή χριστιανός ορθόδοξος του νέου ημερολογίου) και από όσο ξέρω ούτε ΓΟΧ είσαι. Λοιπόν αν κάνω λάθος, να με συγχωρείς αλλά θα ήθελα να μου πεις ακριβώς που πιστεύεις, διότι από όσο ξέρω δεν είσαι ούτε του νέου ημερολογίου.
πουθενα δεν ειπα οτι εισαι οικουμενιστης λαπτονα.
αν ειναι δυνατον !
ειπα:
"ουτε οικουμενιστης να ησουν βρε λαπτονα δεν θα εγραφες αυτα."
και προφανως βρε λαπτονα, δεν το ελεγα με εννοια πως θεωρω εσενα οικουμενιστη..
τωρα, για να απαντησω στην ερωτηση σου, ακολουθω το Πατριο εορτολογιο φιλε μου.
ανοικω σε συνοδο που ακολουθει το Πατριο εορτολογιο.
κλεινοντας, σου βαζω αποσπασμα για τα λογια που σου εγραψα πιο πανω, λογια του Ιωαννη του Χρυσοστομου περι πιστεως και αγαπης.
και λεει ακριβως αυτο που σου λεω τοσο καιρο λαπτονα, οτι ειναι αδυνατον καποιος να εχει πραγματικη αγαπη, αν δεν εχει Ορθη Δογματικη Πιστη.
ιδου:
Αν αναζητήσουμε την εσώτερη σχέση της πίστεως με την αγάπη, ο άγιος της κατά Χριστόν παιδείας (ο Αγιος Χρυσοστομος) θα μας πληροφορήσει ξεκάθαρα
για την προτεραιότητα της ορθής πίστεως έναντι της γνησίας αγάπης. «Από πίστεως ειλικρινούς η αγάπη τίκτεται» P.G. 62, 509.
Η αγάπη καθεαυτήν αλλά και ο βαθμός της αγάπης, συνδέονται στενά με την προαίρεσή μας. Ως προς τη φύση της η αγάπη δεν έχει κορεσμό, αλλά απεναντίας διαρκώς αυξάνει. Αυτό βέβαια στο πλαίσιο της Εκκλησίας είναι ευνόητο, γιατί η αγάπη ως καρπός του Αγίου Πνεύματος είναι άκτιστη ενέργεια του Θεού. Έτσι, εύλογα η πρόοδος σ' αυτήν είναι χωρίς τέλος.
η αγαπη λοιπον λαπτονα, ερχεται δευτερη κατα σειραν οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
δηλαδη, Αιτια της πραγματικης αγαπης, ειναι η Ορθοτητα της Πιστεως και οχι το αντιθετο.
οπως και ο Θεος Πατερας ειναι ανωτερος του Χριστου, οχι ως προς την Αξια, αλλα ως προς το αιτιατον.
ο Χριστος γενναται απο τον Πατερα και οχι το αντιθετο.
ετσι και η Αγαπη γενναται απο την Ορθη Πιστη και οχι το αντιθετο.
ελπιζω να μην χρειαζεται περεταιρω αναλυση.
ειναι αρκετα ξεκαθαρο...