Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

19
Laptona, εάν μετά από όλα όσα σου είπα οτι για την σωτηρία μας χρειάζεται

α) Ορθή Πίστη--> δηλαδή Ορθοδοξία (τα έχουμε αναλύσει αλλού τα περί ορθοδοξίας και "κακοδοξίας" κλπ και περί Θεοφώτιστων Οικουμενικών Συνόδων από Θεοφόρους Πατέρες της Ορθοδοξίας και το αίμα των Αγίων που χύθηκε κλπ, για την εξασφάλιση της Ορθής Πίστης που διχως αυτην ΔΕΝ Σωζεται ο ανθρωπος)
β) Σωστός βίος (και μυστήριο εξομολόγησης... διότι ουδείς αναμάρτητος)

...και συνεχίζεις να την ψάχνεις στο "πόσο φωτισμένος" είναι ο καθένας, πως θα καταλάβουμε αν έχουμε αρκετή φώτιση για να σωθούμε κλπ.,
θα σου ΞΑΝΑ-Απαντήσω για άλλη μια φορά οτι "την ψάχνεις λάθος" και θα κλείσω λέγοντάς σου οτι δεν μπορώ να σε βοηθήσω παραπάνω.

Λυπάμαι.
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

20
omg έγραψε:Laptona, εάν μετά από όλα όσα σου είπα οτι για την σωτηρία μας χρειάζεται

α) Ορθή Πίστη--> δηλαδή Ορθοδοξία (τα έχουμε αναλύσει αλλού τα περί ορθοδοξίας και "κακοδοξίας" κλπ και περί Θεοφώτιστων Οικουμενικών Συνόδων από Θεοφόρους Πατέρες της Ορθοδοξίας και το αίμα των Αγίων που χύθηκε κλπ, για την εξασφάλιση της Ορθής Πίστης που διχως αυτην ΔΕΝ Σωζεται ο ανθρωπος)
β) Σωστός βίος (και μυστήριο εξομολόγησης... διότι ουδείς αναμάρτητος)

...και συνεχίζεις να την ψάχνεις στο "πόσο φωτισμένος" είναι ο καθένας, πως θα καταλάβουμε αν έχουμε αρκετή φώτιση για να σωθούμε κλπ.,
θα σου ΞΑΝΑ-Απαντήσω για άλλη μια φορά οτι "την ψάχνεις λάθος" και θα κλείσω λέγοντάς σου οτι δεν μπορώ να σε βοηθήσω παραπάνω.

Λυπάμαι.
Τι λυπάσαι βρε ομγ, θρηνείς τίποτα;

Μέχρι εδώ πολύ καλώς βοήθησες, και το εκτιμώ. Και φυσικά δεν διαφωνώ σε τίποτα από αυτά εδώ που γράφεις καθώς πράγματι , ο σωστός βίος και η ορθή πίστη μας οδηγούν στην Σωτηρία.

Βέβαια εγώ άλλο πράγμα ερωτώ, και δε νομίζω καθόλου πως "τη ψάχνω λάθος" όπως λες... γιατί απλά δεν τη ψάχνω καθόλου όπως μπορεί να νομίζεις, απλά ρωτώ κάτι απλό και μία απλή και σαφής απάντηση θα μπορούσε να λύσει την απορία μου και να διαλευκαίνει τα πράγματα.
Επομένως συμπεραίνω πως δεν γνωρίζεις.

Έλα λοιπόν εδώ , αγαπητέ μαζί μου , εφόσον δεν θέλεις να απαντήσεις αυτά που σε ρωτώ να δούμε μαζί το πράγμα ως έχει, με γνώμονα όμως πως δε γνωρίζουμε ...καθώς όπως σου είπα εγώ δεν γνωρίζω, και όπως έδειξες και εσύ επίσης δεν γνωρίζεις, γιατί αν γνώριζες θα απαντούσες με μία απλή απάντηση όπως είναι άλλωστε και η ερώτηση. Και επίσης δεν "αντιτίθεται" αυτό που ρωτάω στους πατέρες..διότι αν ερχόταν σε αντίθεση θα μου το υποστήριζες με κάποιο επιχείρημα. Δεν μπορούμε να λέμε ότι όλα "αντιτίθενται" στους Πατέρες ...μόλις τα βρούμε σκούρα.

Αν θες βέβαια μπορείς να συμμετέχεις περισσότερο, αν δε θες, δεν πειράζει, μπορεί και άλλος να συμμετέχει να δούμε την απάντηση αν τη γνωρίζει. Γιατί αυτή η συζήτηση δε γίνετε περί φιλονικία, ή αντιπαλότητας, αλλά για να δούμε την αλήθεια. Δηλαδή αν έρθει ένα παιδί και μας ρωτήσει την άλλη μέρα, πως μετράει ο καλόγερος και γνωρίζει ότι το φως μέσα του είναι Άγιου Πνεύματος και δεν είναι πλάνο φως ή κάποια υπεροψία και μέθη του εγωισμού - τι θα του πούμε ;; ότι "μικρέ τη ψάχνεις λάθος;" -και έτσι να είναι, δεν θα πρέπει να το υποστηρίξουμε με κάποιο λόγο;

Διότι όσο πολύπλοκη απάντηση και αν είναι, δεν μπορεί κάποιος να μην τη κατέχει!

Βλέπεις, αν εγώ και εσύ υποθετικά ήμασταν γιατροί , και μας ρωτούσε κάποιος ασθενής, ποιο είναι το μεγαλύτερο αγαθό στην ιατρική ; θα του λέγαμε :η υγεία του σώματος. Αυτό δε θα του λέγαμε ; Και αν μας ρωτούσε πως φτάνει κανείς από άρρωστος να γίνει υγιής στο σώμα - τι θα του λέγαμε; Ότι λαμβάνει θεραπεία ! εγώ αυτό τουλάχιστον θα του έλεγα, εσύ δε θα συμφωνούσες σαν γιατρός; Αν λοιπόν εκείνος ο ασθενής μας έλεγε πως νιώθει καλά , διότι έχει μια "εσωτερική πληροφόρηση" ... εμείς θα συμφωνούσαμε πως είναι σώος και αβλαβής και θα του δίναμε άδεια να φύγει; Ή μάλλον θα το κρατούσαμε και θα τον εξετάζαμε με κάποιο ιατρικό κριτήριο που θα ήταν περισσότερο αντικειμενικό από αυτό που νιώθει - που μπορεί να τον πλανεύει κιόλας - γιατί δεν συμβαίνει καθόλου λίγες φορές στη ζωή κάποιος ασθενής να φεύγει νομίζοντας πως είναι υγιείς κ ύστερα να πεθαίνει γιατί αυτό που ένιωθε ήταν λάθος.

Αν λοιπόν μας πήγαιναν στο συμβούλιο και μας ρωτούσε ο πρόεδρος - πως μετρήσαμε τη πρόοδο της υγείας του ασθενούς τι θα του λέγαμε;

Εγώ θα έλεγα του πρόεδρου ότι υπάρχει τρόπος να τη μετρήσουμε αλλά δεν τον γνωρίζω αφού είμαι ακόμα μαθητευόμενος.

Εσύ τι θα του έλεγες πως τη ψάχνει λάθος; Θα σε πήγαινε χειροπόδαρα φυλακή, και εγώ θα σου έφερνα μετά τσιγάρα.

Υπάρχει λοιπόν απάντηση σχετικά με το πως μετράμε το φωτισμό του νου με αξιόπιστο κριτήριο. Απλά δεν τη γνωρίζουμε. Εγώ τουλάχιστον το ξέρω πως δεν τη γνωρίζω.

Ξέρει λοιπόν κανείς άλλος την απάντηση ; μη τη ψάχνω μόνος μου εγώ και ομγ που βλέπω πως κουράστηκε από τις ερωτήσεις μου.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

21
Υπάρχει λοιπόν απάντηση σχετικά με το πως μετράμε το φωτισμό του νου με αξιόπιστο κριτήριο. Απλά δεν τη γνωρίζουμε. Εγώ τουλάχιστον το ξέρω πως δεν τη γνωρίζω.
Επειδή βαριέμαι να διαβάζω(συγχωρέστε με) τα κατεβατα,τι ακριβώς ψάχνεται?

Αν μπορεί κάποιος να διακρίνει στον εαυτό του αν έχει φώτιση ή αν μπορεί αν διακρίνει αν κάποιος άλλος έχει φώτιση?
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

22
emman έγραψε:
Υπάρχει λοιπόν απάντηση σχετικά με το πως μετράμε το φωτισμό του νου με αξιόπιστο κριτήριο. Απλά δεν τη γνωρίζουμε. Εγώ τουλάχιστον το ξέρω πως δεν τη γνωρίζω.
Επειδή βαριέμαι να διαβάζω(συγχωρέστε με) τα κατεβατα,τι ακριβώς ψάχνεται?

Αν μπορεί κάποιος να διακρίνει στον εαυτό του αν έχει φώτιση ή αν μπορεί αν διακρίνει αν κάποιος άλλος έχει φώτιση?
Το ζητούμενο σε αυτή τη συζήτηση είναι το ύψιστο αγαθό εντός Χριστιανισμού. Και αυτό όπως προείπε ο ομγ είναι η Σωτηρία.

Λέω λοιπόν εγώ, ότι , εφόσον η Σωτηρία είναι το υψηλότερο αγαθό για ένα Χριστιανό, τότε το κατώτερο θα είναι η Απώλεια. Στην κλίμακα λοιπόν από το ένα στο άλλο, λογικά μεσολαβούν διάφορα στάδια. Θεωρώ λοιπόν πως ένα από αυτά τα στάδια είναι ο "φωτισμός του νου" όπως διδάσκουν οι Νηπτικοί Πατέρες. Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν ρωτάω εγώ :

πως μπορεί κανείς να γνωρίζει πως πραγματικά έχει φωτιστεί κάποιος ; γιατί κάλλιστα μπορεί να τον έχει πλανέψει ο πονηρός . Είτε για τον εαυτό του είτε για τους άλλους δηλαδή , πως κάποιος μπορεί να είναι βέβαιος ;

Ο προηγούμενος λοιπόν λόγος που είχα με τον ομγ δεν φαίνεται να με καλύπτει καθώς δεν πιστεύω ότι πρόκειται για ένα είδος "εσωτερικής πληροφόρησης" (επιχείρημα 1 +2) γιατί αυτό μπορεί να είναι ο "πονηρός" αφού είναι γνωστό πως εκείνος δοκιμάζει όλους ακόμα και όσους είναι με το Θεό.

Εκτός αυτού , ο "φωτισμός" όπως τον ορίζει ο ομγ, περισσότερο μου θυμίζει αυτό τον ορισμό που εισάγει η νέα εποχή (χωρίς να θέλω να πω ότι το κάνει επίτηδες , απλά τυχαίνει να μοιάζει , γιαυτό άλλωστε και είναι σημαντικό να βρεθεί ο ορθός ορισμός)

Ορίστε λοιπόν:

______________________
Τό «Πνεῦμα Ὁδηγός» εἶναι ἕνα ἀκόμα κεφάλαιο τοῦ σύγχρονου ἀποκρυφισμοῦ, τό ὁποῖο διαδόθηκε εὐρύτερα μέσα στά ἀντιχριστιανικά πλαίσια τῆς «Νέας Ἐποχῆς» καί κατά περίπτωση σχετίζεται ἤ μέ ἐξωσυμπαντικές ὀντότητες ἤ μέ «ἀγγέλους» ἤ μέ τόν Ἀνώτερο Ἑαυτό κατά τή νεοεποχίτικη ἐκδοχή του ἤ μέ πνεύματα νεκρῶν ἤ μέ κάποια ἄλλη πνευματική ὀντότητα.

Στά ἀποκρυφιστικά πλαίσια τῆς “Νέας Ἐποχῆς” τό «Πνεῦμα Ὁδηγός» παρουσιάζεται ὡς μία πηγή προστασίας, ἔμπνευσης καί πνευματικῆς καθοδήγησης, πού ὑποτίθεται καθοδηγεῖ τούς ἀνθρώπους μέσῳ μίας εὐδιάκριτης ἐσωτερικῆς φωνῆς ἤ μέσῳ ὀνείρων ἤ μέσῳ διαλογισμοῦ ἤ μέσῳ ὁραμάτων.

Στά ἴδια νεοεποχίτικα καί ἀποκρυφιστικά πλαίσια, ἄλλοτε σχετίζεται μέ τίς λεγόμενες ἐπιθανάτιες ἐμπειρίες, πού ἐκεῖ παρουσιάζεται ὡς ὁδηγός καί ἄλλοτε γίνεται προσπάθεια νά ταυτιστεῖ μέ τήν περί τοῦ φύλακα ἀγγέλου διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας μας.

Στή δεύτερη περίπτωση συνδυάζεται μέ τό ἀληθοφανές ἐπιχείρημα ὅτι ἡ περί τοῦ φύλακα ἀγγέλου ἐκκλησιαστική διδασκαλία δέν εἶναι παρά μόνο μία ὄψη, μιᾶς κοινῆς πανανθρώπινης θρησκευτικῆς πεποίθησης, πού πρέπει νά γίνει ἰσότιμα ἀποδεκτή σέ ὅλες τίς μορφές της.
Εἶναι σαφές, ὅτι στό ζήτημα τοῦ «Πνεύματος Ὁδηγοῦ» βρισκόμαστε γιά μία ἀκόμη φορά μπροστά σέ ἕνα ἀποκρυφιστικό νεοεποχίτικο φαινόμενο (Πρβλ.Walter Martin, The Kingdom of the Cults, 1997, σ. 348).

Δέν εἶναι δύσκολο γιά τόν ὀρθόδοξο χριστιανό νά ἀντιληφθεῖ ὅτι πρόκειται γιά μία ἀκόμη μεθοδεία τοῦ πονηροῦ. Ἡ Ἁγία Γραφή καί οἱ θεοφόροι Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας μᾶς διαβεβαιώνουν ὅτι τά πονηρά πνεύματα μετασχηματίζονται σέ ἀγγέλους φωτός (Β΄ Κορ. 11, 14) καί συνηθίζουν νά ἀπατοῦν τίς αἰσθήσεις. Πολύ δέ περισσότερο προκαλοῦν σύγχυση γιά τήν προέλευση τῶν ὑποτιθέμενων ἐμπειριῶν καί ἰδιαιτέρως σέ ἀνθρώπους, πού δέν διαθέτουν ἐκκλησιαστικά κριτήρια νά ἀξιολογήσουν τήν πηγή τῶν ποικίλων διδαχῶν καί διαφόρων ἐμπειριῶν.

Θά ὁλοκληρώσουμε τή μικρή αὐτή ἐνημερωτική ἀναφορά μας στό ἐν λόγῳ ἀποκρυφιστικό φαινόμενο ὑπενθυμίζοντας τήν τελική προτροπή τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου στη Β΄ Καθολική Ἐπιστολή του, γιά τήν προσοχή, πού πρέπει νά ἐπιδεικνύουν οἱ χριστιανοί: «ἵνα μή τῇ τῶν ἀθέσμων πλάνῃ συναπαχθέντες ἐκπέσητε τοῦ ἰδίου στηριγμοῦ» (Β΄ Πετρ. 3, 17)

Ορθόδοξος Τύπος, 17/05/2013

Πρωτ. π. Βασιλείου Ἀ. Γεωργοπούλου, Λέκτωρος Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ / aktines.blogspot.gr


Η ερώτηση λοιπόν παραμένει : ποιο είναι το μέτρο του φωτισμού; Εάν δηλαδή υποθετικά κάποιος έχει περάσει το στάδιο της κάθαρσης και συμμετέχει στα μυστήρια της εκκλησίας , και ξαφνικά αρχίζει να βιώνει ένα "φως". Πως γνωρίζει ότι πράγματι πρόκειται για φωτισμό του Αγίου Πνεύματος και όχι για κάποια πλάνη;

Το λογικό είναι ότι θα απευθυνθεί σε κάποιον αρχαιότερο (ως εκ τούτου αυτός θα του δώσει την ορθή απάντηση). Αυτό θα έκανα εγώ. Στο πλαίσιο λοιπόν ότι είμαι ο λιγότερο καταρτισμένος σε αυτό το θέμα , ρωτάω , αν ξέρει κάποιος , αυτό : ποιο είναι το μέτρο του φωτισμού του νου εν Ορθοδοξία; Γιατί αν απέχουμε από αυτό , πόσο μάλλον από τη Σωτηρία.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

23
Βρε καλε μου ανθρωπε. Το "την ψαχνεις λαθος" σημαινει οτι η απαντηση που ψαχνεις δεν εχει νοημα.

Επισης δεν σε αφησα με ενα ξερο "την ψαχνεις λάθος" όπως λες.
Σου εδωσα οσο πιο καλες απαντησεις γινεται και προσπαθησα να σου δειξω οτι αυτό που ψάχνεις αφενος δεν εχει νοημα, αφετερου δεν μετριεται οπως φανταζεσαι οτι θα μετριεται.
Τι προσπαθεις να μετρησεις δηλαδη? Το ποσο βοηθάει ο θεός τους ανθρώπους για να τους βοηθησει να σωθουν? Το πόσο τους ανοιγει την διάνοια για να καταλαβαίνουν ποιο ειναι το σωστο?

Μηπως νομίζεις οτι μπορεις η οτι θα καταφέρεις να μετρησεις και την "ταπείνωση"?
Μήπως νομίζεις οτι θα μπορέσεις να μετρησεις (με επιστημονικό τρόπο) το πόσο πιστεύει ο καθενας?

Ειναι σαν να ψάχνεις να βρεις το ποσα μετράει το "much" σε σχέση με
το "many".


Στην ορθοδοξια ΕΝΑΣ ειναι ο σιγουρος δρομος για την σωτηρια.
(Οχι αυτος που ψαχνεις εσυ).
Οι γραπτες και αγραφες παραδοσεις της ορθοδοξιας.
Ταιριάζει με τις γραπτες και αγραφες παραδοσεις κατι?
Τότε βαδίζεις με ασφαλεια.
Δεν ταιριαζει κάτι με τις γραφες και με όσα παραλαβαμε απο τους πατερες (τα οποια ξαναλεω ειναι ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΑ)? Ε, τότε θεώρησέ τα ως υπαγορευματα διαβόλου και μην τα πρατεις.

Επισης οταν μια ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ή πανορθοδοξη σύνοδος ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΕΙ όποιον ΠΡΟΣΘΈΤΕΙ Η ΑΦΑΙΡΕΙ ακόμα και ένα ιώτα απο τα κλειδωμένεσ γραπτέεσ και αγραφεσ παραδωσεισ που παρέλαβε απο τους πατερες, δεν αναφέρεται μόνο σε "δογματικα" αλλα σε ΟΛΑ όσα παρελαβε.

Αυτο λενε & οι αγιοι οπως θα ειδες.
ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΤΕ ΤΙΠΟΤΑ κ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΑΝ ΑΝΤΙΤΙΘΕΤΑΙ ΣΕ ΟΣΑ ΣΑΣ ΔΙΔΑΞΑΜΕ & ΠΑΡΑΔΟΣΑΜΕ. (Ακομα και αν ειναι ΑΓΓΕΛΟΣ ΕΞ ΟΥΡΑΝΟΥ).

Πόσο πιο σαφες θα μπορουσε να ειναι?

Εσυ τωρα τι κανεις?
Ψάχνεις να βρεις πόσο φωτισμενος ειναι ο καθενας για να ξερεις ΠΟΙΟΝ μπορεις να εμπιστευτεις??? (πχ. Κανα γέροντα??)

Για ξαναδες τι λενε οι Αγιοι??
Σου εδειξα τον ΜΟΝΟ ΑΣΦΑΛΗ τροπο για να μείνεις μακρυά απο την πλάνη κ τις κακοτοπιες.
Ορθοδοξια κ σωστος βιος κ προσευχη κ εκκλησιασμος κλπ.
Κ για να καταλαβεις πχ τον σωστο βιο (αμαρτωλοτητα κλπ) κ την προσευχη, σου εδειξα και καποια βιβλια που θα σε βοηθησουν.

Οπως την ψάχνεις δεν την ψάχνεις σωστα...

Υστερογραφο: η σωτηρια ΔΕΝ ειναι αγαθο. Ειναι ο σκοπος της ζωης μας πλέον.
Πεσαμε (αδαμ-ευα) κ μας δινει δευτερη ευκαιρια ο θεος για να μην μας κολασει κατευθειαν.
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

24
ομγ δε χρειάζεται να αναστατώνεσαι, διάλογο κάνουμε! και σου είπα οι απαντήσεις που έδωσες είναι καλές, αλλά πως να το κάνουμε, αφού είπες πως δεν μπορείς να βοηθήσεις περισσότερο σε αυτό που τελικώς ρωτάω θεώρησα ότι παραιτήθηκες. και τελικά δεν μου απάντησες τι από τα δύο συμβαίνει; γιατί τη μία λες για μία "εσωτερική ενημέρωση" και μετά λες ότι αυτά "αντιτίθενται" στους Πατέρες. Επομένως δε ξέρω αν τελικά τι υποστηρίζεις.

Καταρχάς αφού επικαλείσαι τους Πατέρες πες μου είσαι σίγουρος ότι περί αυτού το θέματος δεν έχουν μιλήσει οι Πατέρες της Εκκλησίας;.

Και αν θες απάντησε και το προηγούμενο ερώτημα που άφησες αναπάντητο, τελικά πιστεύεις ότι η "εσωτερική ενημέρωση" είναι ορθό Κριτήριο ή όχι ; Δηλαδή υποστηρίζεις όσα είπες στο 1 + 2 επιχείρημα ή τα καταργείς;

Θέλεις να θεωρήσω τελεσίδικο ότι η θέση σου είναι "ότι το ψάχνω λάθος" ;; Αν ας πούμε συμφωνήσει και ο Emman ότι είναι λάθος που ρωτάω , τότε παύω εδώ...και πάω στο επόμενο θέμα.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

25
Η ερώτηση λοιπόν παραμένει : ποιο είναι το μέτρο του φωτισμού; Εάν δηλαδή υποθετικά κάποιος έχει περάσει το στάδιο της κάθαρσης και συμμετέχει στα μυστήρια της εκκλησίας , και ξαφνικά αρχίζει να βιώνει ένα "φως". Πως γνωρίζει ότι πράγματι πρόκειται για φωτισμό του Αγίου Πνεύματος και όχι για κάποια πλάνη;
Δεν υπάρχει μέτρο του φωτισμού.

Σημερα είσαι αύριο δεν είσαι.

Ο φωτισμός έχει να κάνει με την πρόθεση αλλά και με τον Θεό.

Ο Θεός μπορεί να σε φωτίση για κάποιο σκοπό.
Αν αφεθείς σε Αυτόν και ζητήσεις βοηθεια και φώτιση,τότε αναλόγως πως θα κρίνει ο Θεός θα σε φωτίσει.

Θα σου δώσω ένα απο τα πολλά παραδείγματα που τα έχω ζήσει.

Ηταν κάποιος πνευματικός ο οποίος ήταν οραματιστής.
Κάποιος λοιπόν ήθελε ο πνευματικός του να είναι του στυλ οραματιστής.
Ρωτησε και έμαθε λοιπόν απο διάφορα άτομα για κάποιον ο οποίος τα έβλεπε και τα ηξερε σχεδόν όλα.
Αποφάσισε λοιπόν να πάει σε αυτον.
Οταν πήγε όμως διαπίστωσε ότι ουδεμία σχέση είχε με οραματιστή.
Ενώ οι γνωστοί του συνέχιζαν να του λένε ότι δεν είναι έτσι τα πραγματα αυτός δεν τους πίστευε.

Μετά απο μεγάλο διάστημα και όταν ένιωσε πραγματική ανάγκη να πεί σε κάποιον πνευματικό τα προβληματά του ώστε να ελαφρύνει την ψυχή του και να πάρει τις όποιες συμβουλές αποφάσισε να πάει σε κάποιον τυχόντα ιερέα.

Οταν λοιπόν πήγε στον ιερέα όλα τα προβλήματα του λύθηκαν μέσα απο τις απαντήσεις και τις συμβουλές που πήρε απο τον νέο του πνευματικό.

Με όλα αυτά θέλω να πώ ότι μετράει η πρόθεση σου και η καρδιά-ψυχή σου.

Στον πρώτο πνευματικό-οραματιστή που πήγε λοιπόν,ο Θεός σκότισε τον πνευματικό ώστε να μην μπορεί να δεί αυτά που θα ήθελε ο άλλος να δεί.

Ενώ όταν ένιωσε πραγματικά την ανάγκη και πήγε σε κάποιον ¨τυχόντα" τότε ο Θεός φώτισε τον πνευματικό ώστε να έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Ο Θεός λοιπόν δίνει την φώτιση εκεί που πρέπει και αναλόγως την περίστάση.

Ελπίζω να καταλαβατε το σκεπτικό μου,διότι τα έγραψα πολύ βιαστικά.

Για περαιτέρω θα τα πούμε αύριο.
«Γνώσεσθε την αλήθειαν και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς»

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

26
LAPTONAS έγραψε:ομγ δε χρειάζεται να αναστατώνεσαι, διάλογο κάνουμε! και σου είπα οι απαντήσεις που έδωσες είναι καλές, αλλά πως να το κάνουμε, αφού είπες πως δεν μπορείς να βοηθήσεις περισσότερο σε αυτό που τελικώς ρωτάω θεώρησα ότι παραιτήθηκες. και τελικά δεν μου απάντησες τι από τα δύο συμβαίνει; γιατί τη μία λες για μία "εσωτερική ενημέρωση" και μετά λες ότι αυτά "αντιτίθενται" στους Πατέρες. Επομένως δε ξέρω αν τελικά τι υποστηρίζεις.

Καταρχάς αφού επικαλείσαι τους Πατέρες πες μου είσαι σίγουρος ότι περί αυτού το θέματος δεν έχουν μιλήσει οι Πατέρες της Εκκλησίας;.

Και αν θες απάντησε και το προηγούμενο ερώτημα που άφησες αναπάντητο, τελικά πιστεύεις ότι η "εσωτερική ενημέρωση" είναι ορθό Κριτήριο ή όχι ; Δηλαδή υποστηρίζεις όσα είπες στο 1 + 2 επιχείρημα ή τα καταργείς;

Θέλεις να θεωρήσω τελεσίδικο ότι η θέση σου είναι "ότι το ψάχνω λάθος" ;; Αν ας πούμε συμφωνήσει και ο Emman ότι είναι λάθος που ρωτάω , τότε παύω εδώ...και πάω στο επόμενο θέμα.
LAPTONAS έγραψε:ομγ δε χρειάζεται να αναστατώνεσαι, διάλογο κάνουμε! και σου είπα οι απαντήσεις που έδωσες είναι καλές, αλλά πως να το κάνουμε, αφού είπες πως δεν μπορείς να βοηθήσεις περισσότερο σε αυτό που τελικώς ρωτάω θεώρησα ότι παραιτήθηκες. και τελικά δεν μου απάντησες τι από τα δύο συμβαίνει; γιατί τη μία λες για μία "εσωτερική ενημέρωση" και μετά λες ότι αυτά "αντιτίθενται" στους Πατέρες. Επομένως δε ξέρω αν τελικά τι υποστηρίζεις.

Καταρχάς αφού επικαλείσαι τους Πατέρες πες μου είσαι σίγουρος ότι περί αυτού το θέματος δεν έχουν μιλήσει οι Πατέρες της Εκκλησίας;.

Και αν θες απάντησε και το προηγούμενο ερώτημα που άφησες αναπάντητο, τελικά πιστεύεις ότι η "εσωτερική ενημέρωση" είναι ορθό Κριτήριο ή όχι ; Δηλαδή υποστηρίζεις όσα είπες στο 1 + 2 επιχείρημα ή τα καταργείς;

Θέλεις να θεωρήσω τελεσίδικο ότι η θέση σου είναι "ότι το ψάχνω λάθος" ;; Αν ας πούμε συμφωνήσει και ο Emman ότι είναι λάθος που ρωτάω , τότε παύω εδώ...και πάω στο επόμενο θέμα.

Δεν αναστατώθηκα. :-)

Εάν κάποιος έχει και την αρετή της διάκρισης, τότε ναι με διάκριση μπορεί να εμπιστευτεί κάποια πράγματα (πάντα με μεγάλη όμως προσοχη διότι οι διάβολος παραμονεύει να μας πλανήσει).

(λογικά Θα ρωτήσεις τώρα "πως ξέρουμε ότι έχουμε διάκριση"? (χεχε))

Οι πατέρες ίσως να έχουν διάφορες αναφορές για την Φώτιση, όπως οι αναφορές που σου έδειξα στην φιλοκαλία.

Μας λένε όμως οτι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ (πχ. το λέει και ο Άγιος Νικόδημος στον Αόρατο πόλεμο που σου πρότεινα να διαβάσεις)

Το ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ είναι να ΣΥΜΠΛΕΕΙΣ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΓΡΑΦΕΣ, να φροντίζεις να μην αμαρτάνεις (και όταν αμαρτάνεις να εξομολογείσαι) και να ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ...!!!

Άρα το να ψάχνεις μέτρο σύγκρισης για την φώτιση κλπ είναι λάθος.

Ένα φυτό λέει μέσα στην φιλοκαλία το φυτεύεις και ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ να γίνει μεγάλο και να αποδώσει καρπούς.
ΔΕΝ γίνεται από την μια στιγμή στην άλλη.
Τα θέματα της πίστης κλπ ΔΕΝ αναγάγονται σε "μετρήσεις" και "δειγματοληψίας".
«Όσο κι αν είναι λίγοι αυτοί όπου διατηρούν την ευσέβεια, αυτοί είναι η Εκκλησία» (Αγ.Νικηφόρος)\n\n«Μὴ φοβοῦ τὸ μικρὸν ποίμνιον· ὅτι εὐδόκησεν ὁ πατὴρ ὑμῶν δοῦναι ὑμῖν τὴν βασιλείαν.» (Λουκ.ιβʼ32)

Re: Φωτισμό του νου - Σωτηρία

27
omg έγραψε: Δεν αναστατώθηκα. :-)
Α νομιζα. :happy2
omg έγραψε: Εάν κάποιος έχει και την αρετή της διάκρισης, τότε ναι με διάκριση μπορεί να εμπιστευτεί κάποια πράγματα (πάντα με μεγάλη όμως προσοχη διότι οι διάβολος παραμονεύει να μας πλανήσει).

(λογικά Θα ρωτήσεις τώρα "πως ξέρουμε ότι έχουμε διάκριση"? (χεχε))
όχι άλλο θα σε ρωτήσω. Επιβεβαιώνεις λοιπόν αυτό που θεώρησα ως 3το επιχείρημα. Και με συγχωρείς που χρησιμοποιώ αυτό το όρο λες και είμαι κανένας δικηγόρος , αλλά επιχείρημα είναι!

Αυτό που θέλω λοιπόν να ρωτήσω τώρα, είναι το εξής: Εφόσον πρόκειται για αρετή , την οποία μαθαίνει κανείς όσο βρίσκεται εντός της Οδού της Σωτηρίας. Τότε η αρετή αυτή ποια είναι ; Διότι η αρετή της διάκρισης , είναι ένα χάρισμα που θυμίζει κάτι που έχει πει ο Παύλος. Το έχουμε ξανασυναντήσει σε άλλο θέμα:
Παύλος στην προς Κορίνθιους Α' κεφ 12 :
7 Εἰς τὸν καθένα δίδεται ἡ φανέρωσις τοῦ Πνεύματος γιὰ κάποιο καλό.
8 Εἰς τὸν ἕνα δίδεται διὰ τοῦ Πνεύματος λόγος σοφίας, εἰς ἄλλον λόγος γνώσεως κατὰ τὸ αὐτὸ Πνεῦμα,
9 εἰς ἄλλον πίστις διὰ τοῦ αὐτοῦ Πνεύματος, εἰς ἄλλον χαρίσματα θεραπειῶν διὰ τοῦ αὐτοῦ Πνεύματος,
10 εἰς ἄλλον θαυματουργικαὶ δυνάμεις, εἰς ἄλλον προφητικὸν χάρισμα, εἰς ἄλλον τὸ νὰ διακρίνῃ τὰ πνεύματα, εἰς ἄλλον διάφορα εἴδη γλωσσολαλιᾶς, εἰς ἄλλον ἡ ἑρμηνεία γλωσσῶν.
11 Ὅλα αὐτὰ ἐνεργεῖ τὸ ἕνα καὶ τὸ αὐτὸ Πνεῦμα, τὸ ὁποῖον διανέμει εἰς τὸν καθένα ἰδιαιτέρως ὅπως αὐτὸ θέλει.
Λοιπόν, επειδή τυχαίνει αυτό να το έχει γράψει ο απόστολος Παύλος (ο οποίος είναι ένας από τους θεμελιωτές), ρωτάω τώρα εγώ.... : η αρετή να μπορεί να διακρίνει κανείς αν η "φώτιση" που έχει κάποιος, είναι ή δεν είναι ένα χάρισμα του ίδιου του Αγίου Πνεύματος όπως ; και αν ναι, τότε ποιο από τα παραπάνω είναι ; ή μήπως δεν είναι κανένα από τα παραπάνω;

Γιατί αν είναι έτσι τότε αυτά που λες
omg έγραψε: Οι πατέρες ίσως να έχουν διάφορες αναφορές για την Φώτιση, όπως οι αναφορές που σου έδειξα στην φιλοκαλία.

Μας λένε όμως οτι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ (πχ. το λέει και ο Άγιος Νικόδημος στον Αόρατο πόλεμο που σου πρότεινα να διαβάσεις)

Το ΑΣΦΑΛΕΣΤΕΡΟ είναι να ΣΥΜΠΛΕΕΙΣ ΜΕ ΟΣΑ ΛΕΝΕ ΟΙ ΓΡΑΦΕΣ, να φροντίζεις να μην αμαρτάνεις (και όταν αμαρτάνεις να εξομολογείσαι) και να ΜΗΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΕΣΑΙ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΣΟΥ...!!!

Άρα το να ψάχνεις μέτρο σύγκρισης για την φώτιση κλπ είναι λάθος.
Δεν είναι λάθος... αλλά είναι ένα χάρισμα, μία αρετή που φανερώνει το Άγιο Πνεύμα εις όποιο κρίνει ότι είναι σωστό. Σωστά ;
omg έγραψε: Ένα φυτό λέει μέσα στην φιλοκαλία το φυτεύεις και ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ να γίνει μεγάλο και να αποδώσει καρπούς.
ΔΕΝ γίνεται από την μια στιγμή στην άλλη.
Τα θέματα της πίστης κλπ ΔΕΝ αναγάγονται σε "μετρήσεις" και "δειγματοληψίας".
Εξάλλου και η αρετή θέλει χρόνο να φανερωθεί. Δεν μιλάω όμως για δειγματοληψία , ούτε για μετρήσεις τύπου χάρακα , και μεζούρας. Ας δούλε λοιπόν αν πρόκειται περί κάποιας αρετής. Έτσι λοιπόν διαμορφώνω το ερώτημα ως εξής :

είναι κάποια αρετή η διάκρισης αυτή του πνεύματος από αυτές που αναφέρει ο Παύλος ; ή είναι μία άλλου είδους αρετή για την οποία δεν έχουν μιλήσει οι πατέρες; έχω απορία ..... :hmmm
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Πνευματικές αναζητήσεις”