Γιαχβέ- Θεος - προ Χριστού

1
Ναι ,το Γιαχβέ είναι προσθήκη φωνηέντων απο τους Εβραίους,ουσιαστικά πρόκειται για τέσσερα γράμματα.
Το γιαχ ειναι ελληνιστί το ρήμα ειμι,για αυτό και τον εβγαλαν Γιαχβέ και το χρησιμοποιούσαν για να αναφέρουν το όνομα του Θεού.

Αμα θυμάμαι καλά ,το Ελ το χρησιμοποιούσαν πριν τον Μωυσή για να αναφερθούν στον θεό εξου και το Ελοχιμ που χρησιμοποιείται στο βιλίο της Γέννησης ,μετά τον Μωυσή επικράτησε το Γιαχβέ.
Έτσι υπάρχουν οι ελοχιστές και οι γιαχβιστές.(Αμα τα βρω θα τα παραθέσω)
Αρα ουσιαστικά το Γιαχβέ ,όπως το πρόφεραν είναι το όνομα που έδωσε ο Θεός στον Μωυσή.
Δηλαδη όπως είπες Γιαχβέ =Ο είναι.
Ετσι ο Ιησούς είναι η σωτηρία του Ο είναι(δηλαδή ο ΩΝ ελληνιστί)
Και το Ελιγιάχου όπως είπες είναι ο Θεός μου είναι ο Είναι.

Το Ιησούς πάλι είναι άλλη λέξη καθώς άλλο Ιαχουεσουαχ και άλλο Ιησούς.
Γιατί;
Ο Άγγελος Κυρίου λέγει στον Ιωσήφ ότι ο Χριστός θα λάβει το όνομα ΙΗΣΟΥΣ, αλλά αναφέρει και τον λόγο για τον οποίο ο Χριστός θα λάβει αυτό το όνομα. Ο Άγγελος Κυρίου λέγει ότι ο Χριστός θα λάβει το όνομα ΙΗΣΟΥΣ ( = ο Γιαχβέ σώζει) ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΘΑ ΣΩΣΕΙ - «αυτός γάρ σώσει τον λαόν αυτού από των αμαρτιών αυτών» (Ματθ. 1/α΄ 21).
Το Ιησούς ως όνομα του μετέγραψαν στα ελληνικά κατα την μετάφραση των 70.

Δεν ξέρω νομίζω οτι μπλεκόμαστε πολύ να ψάχνουμε ποιο ήταν το όνομα ,γιατί είναι αυτό και γιατι να λέγεται έτσι;
Δεν νομίζω οτι μας βοηθάει σε κάτι.Δεν νομίζω οτι αλλάζει κάτι στην σχέση μας με τον Θεό,είτε λέγεται Ιησους ,είτε Γιεχοσουαχ.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΔΕΕΙ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΙΗΣ ΟΥΣ

2
emman έγραψε:Σχετικά με τον Γιαχβέ το έχουμε συζητησει πολλάκις φορές σε αυτόν εδώ τον χώρο και σε πολλά θέματα.

Η προσωπική μου άποψη είναι ότι ο Γιαχβέ δεν έχει καμία σχέση με τον Ιησού,όπως και πολλά άλλα χωρία της Παλαιάς διαθήκης!
και εγώ την ίδια άποψη έχω αλλά δες τι λέει το http://el.orthodoxwiki.org/%CE%93%CE%B9 ... cite_ref-8

Κάθε άνθρωπος που μπαίνει να διαβάσει για τον Γιαχβέ το πρώτο πράγμα που βλέπει είναι ότι είναι ο Ιησούς !
Σύμφωνα με τους Πατέρες, στο συμβάν της βιβλικής διήγησης όπου το όνομα αυτό απεκάλυψε ο ίδιος ο Θεός, ο Τριαδικός Θεός[2] στον Μωϋσή κατά τη θεοφάνεια της φλεγόμενης βάτου[3], μιλά η μία εκ των τριών υποστάσεων[4], ο Υιός[5], ο άσαρκος Χριστός ή αλλιώς ο Γιαχβέ-Λόγος[6] και συντελείται μία εκ "των αποκαλύψεων του Θεού, διά του Λόγου εν Αγίω Πνεύματι"[7] καθώς, για την Ορθόδοξη Εκκλησία, "όταν ο Λόγος αποκαλύπτει τον Πατέρα, αποκαλύπτει κατ' ανάγκην την Τριάδα· και όταν αποκαλύπτει την Τριάδα, αποκαλύπτει τον Πατέρα"[8]. Κατά συνέπεια, "το όνομα Γιαχβέ οιονεί αναλύεται εις το "Πατήρ, Υιός και Άγιον Πνεύμα". Ούτω Γιαχβέ ο Πατήρ, Γιαχβέ ο Υιός, Γιαχβέ το Άγιον Πνεύμα. Πλην δεν υπάρχουν τρεις Γιαχβέ, αλλ' εις Γιαχβέ (Δευτ. 6: 4), διότι υπάρχει μία θεία ουσία. Επειδή δε έκαστον των τριών προσώπων έχει όλόκληρον την θείαν ουσίαν...δυνάμεθα να λέγωμεν, ου μόνον ότι ο Υιός είνε Γιαχβέ, αλλά και ότι είνε ο Γιαχβέ (ενάρθρως), ο όλος δηλαδή θεός"[9].
κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνει πρόταση να μεταφερθεί αυτή η παράγραφος του Orthodox wiki και το πρώτο πράγμα που πρέπει να λέγεται να είναι η εντεταλμένη αποφυγή της Χρήσης του ονόματος στην Κ.Δ. από τους απόστολους και τους Ευαγγελιστές.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΔΕΕΙ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΙΗΣ ΟΥΣ

3
Εξετάζουμε τον Γιαχβέ ως όνομα.
Που σημαίνει,όπως είπαμε Ο ΕΙΝΑΙ ή ελληνικά ο ΩΝ.
Γιατί λοιπόν ο Γιαχβέ δεν έχει σχέση με τον Ιησού;
Ο Είναι είναι ο Πατηρ;
Αμα ναι,είναι ταυτόχρονα και ο Υιος και το Άγιο Πνεύμα,οπότε πως δεν έχει σχέση;


όπως το καταλαβαίνω απο το παρακάτω,το Ο ΩΝ,είναι δηλωτικό του χαρακτήρα του Θεού,απο την στιγμή που ενσαρκώθηκε ο Ιησους,αποκαλύφτηκε το μυστήριο του Θεού,οπότε δεν υπήρχε και λόγος να αναφέρεται πλεόν ως ο ΩΝ.
Με τη φράση "εγώ ειμί ο Ων"[39], "ο Θεός της Π.Δ. αποκαλύπτεται στον Μωυσή οντολογικά"[40]. Ο ίδιος ο Θεός εξηγεί ότι είναι ο αιωνίως υπάρχων. Έτσι μετέφρασαν οι Ο' (εβδομήκοντα) το εβραϊκό "εχγιέ ασέρ εχγιέ", που σημαίνει "είμαι εκείνος ο όποιος είμαι". Έχει λεχθεί ότι η πρόταση, όπως είναι διατυπωμένη, αποτελεί απλή υπεκφυγή, άρνηση του Θεού να γνωρίσει στους ανθρώπους το όνομά Του[41]. Ο Θεός, "συγκαλύπτοντας το...διατήρησε άθικτο το μυστήριο της απόλυτης υπερβατικότητάς του, εως ότου με το πλήρωμα του χρόνου το όνομα του αποκαλύφθηκε πλήρως στο όνομα του Ιησού Χριστού, ο οποίος φέρει «το όνομα το υπέρ παν όνομα» (Φιλιπ. 2,9)"[42].

Η αποκάλυψή Του αυτή σημαίνει ότι "δεν μπορούμε να γνωρίσουμε τίποτε για το Θεό παρά μόνο ότι υπάρχει"[43] και σκοπεύει να διδάξει στους ανθρώπους ότι είναι αδύνατο να εισχωρήσουν και να κατανοήσουν τη φύση Του. Τέτοια δε παραδείγματα υπεκφυγής έχουμε και αλλού στην Παλαιά Διαθήκη[44]. Αυτό που τελικά αποκαλύπτει ο Θεός "είναι δηλωτικό του χαρακτήρα και της οντότητας του και εμπερικλείει την αυθεντία, τη δύναμη και την αγιότητα του"
http://www.paterikiorthodoxia.com/2012/05/381.html
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΔΕΕΙ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΙΗΣ ΟΥΣ

4
dominique έγραψε:Εξετάζουμε τον Γιαχβέ ως όνομα.
Που σημαίνει,όπως είπαμε Ο ΕΙΝΑΙ ή ελληνικά ο ΩΝ.
Γιατί λοιπόν ο Γιαχβέ δεν έχει σχέση με τον Ιησού;
Ο Είναι είναι ο Πατηρ;
Αμα ναι,είναι ταυτόχρονα και ο Υιος και το Άγιο Πνεύμα,οπότε πως δεν έχει σχέση;


όπως το καταλαβαίνω απο το παρακάτω,το Ο ΩΝ,είναι δηλωτικό του χαρακτήρα του Θεού,απο την στιγμή που ενσαρκώθηκε ο Ιησους,αποκαλύφτηκε το μυστήριο του Θεού,οπότε δεν υπήρχε και λόγος να αναφέρεται πλεόν ως ο ΩΝ.
Με τη φράση "εγώ ειμί ο Ων"[39], "ο Θεός της Π.Δ. αποκαλύπτεται στον Μωυσή οντολογικά"[40]. Ο ίδιος ο Θεός εξηγεί ότι είναι ο αιωνίως υπάρχων. Έτσι μετέφρασαν οι Ο' (εβδομήκοντα) το εβραϊκό "εχγιέ ασέρ εχγιέ", που σημαίνει "είμαι εκείνος ο όποιος είμαι". Έχει λεχθεί ότι η πρόταση, όπως είναι διατυπωμένη, αποτελεί απλή υπεκφυγή, άρνηση του Θεού να γνωρίσει στους ανθρώπους το όνομά Του[41]. Ο Θεός, "συγκαλύπτοντας το...διατήρησε άθικτο το μυστήριο της απόλυτης υπερβατικότητάς του, εως ότου με το πλήρωμα του χρόνου το όνομα του αποκαλύφθηκε πλήρως στο όνομα του Ιησού Χριστού, ο οποίος φέρει «το όνομα το υπέρ παν όνομα» (Φιλιπ. 2,9)"[42].

Η αποκάλυψή Του αυτή σημαίνει ότι "δεν μπορούμε να γνωρίσουμε τίποτε για το Θεό παρά μόνο ότι υπάρχει"[43] και σκοπεύει να διδάξει στους ανθρώπους ότι είναι αδύνατο να εισχωρήσουν και να κατανοήσουν τη φύση Του. Τέτοια δε παραδείγματα υπεκφυγής έχουμε και αλλού στην Παλαιά Διαθήκη[44]. Αυτό που τελικά αποκαλύπτει ο Θεός "είναι δηλωτικό του χαρακτήρα και της οντότητας του και εμπερικλείει την αυθεντία, τη δύναμη και την αγιότητα του"
http://www.paterikiorthodoxia.com/2012/05/381.html

Ο "Γιαχβέ" προφανώς δεν έχει σχέση γιατί δεν είναι ο Πατήρ. Αν ήταν ο Πατήρ τότε ο Ιησούς όπως και οι απόστολοι θα έκαναν εντεταλμένη χρήση του ονόματος Γιαχβέ στην Κ.Δ. αντιθέτως όμως αυτός ο όρος δεν χρησιμοποιείτε από κανέναν στην Κ.Δ.

Ως εκ τούτου όταν εμείς λέμε Θεός εννοούμε τον Πατήρ όπως μας τον δίδαξε ο Ιησούς και όχι τον "ΓΧΒΕ" των Ιουδαίων. Υπάρχει δηλαδή περίπτωση να είναι διαφορετικοί μεταξύ τους ο Πατήρ με τον ΓΧΒΕ. Χρίζει διερεύνησης.

Αυτή εξάλλου είναι και η βασική διαφορά ανάμεσα σε εμάς τους Χριστιανούς και τους "μάρτυρες του Ιεχωβά" όπως επίσης τους Εβραίους , τους Ισλαμιστές κτλ.

Πατήρ - Υιός - Άγιο Πνεύμα
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: ΔΕΕΙ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΙΗΣ ΟΥΣ

5
Μα εδω είναι το πρόβλημα,ακούμε Γιαχβέ και έρχεται στο μυαλό μας το πως τον εβλεπαν οι Εβραίοι και λέμε δεν είναι ο Γιαχβέ ο Πατηρ και δεν έχει καμία σχέση με τον Χριστό.

Και ρωτάω εγω γιατι ο Γιαχβέ δεν είναι ο Πατηρ(και ταυτόχρονα ο Χριστός και το άγιο Πνεύμα);
Δηλαδη αυτός που εμφανίστηκε στον Μωυσή και είπε είμαι αυτός που είμαι ή αργότερα στους προφήτες ποιος είναι;
Και όταν οι προφήτες προφήτευαν περι του Χριστού,στο όνομα ποιανού προφήτευαν;
Και όταν στην ΚΔ αναφέρονται οι προφήτες και μάλιστα απο τον ίδιο τον Χριστό,πως δεν έχει σχέση τότε;
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΔΕΕΙ ΣΟΥ ΟΠΩΣ ΙΗΣ ΟΥΣ

6
Και εδώ έρχεται το σημείο που είτε δέχεσαι τον όρο "Πατήρ" και πας παρακάτω υποθέτοντας ότι είναι ο ίδιος με τον ΓΧΒΕ ή ψάχνεις να βρεις μέσα από την Π.Δ. (και ότι άλλο μπορεί να σου δώσει πληροφορίες με επιφύλαξη) ποιος είναι ο Θεός του Μωυσή, αν είναι ο ίδιος με τον Πατήρ, αν είναι ο ίδιος με τον θεό που προφήτευαν οι προφήτες κτλ.

Αφού προφήτευαν στον όνομα του ΓΧΒΕ γιατί τους σκότωναν;

Ας δούμε τι χαρακτηριστικά δίνουν οι μάρτυρες του Ιεχωβά για τον ΓΧΒΕ (εγκυκλοπαιδικά) http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE% ... E%B2%CE%AC
Ο Δημιουργός των πάντων, η ύψιστη εξουσία του σύμπαντος, ο μόνος που αξίζει λατρεία,[23] είναι ο Θεός που, σύμφωνα με τη Γραφή, έχει ονομάσει τον εαυτό του Ιεχωβά, ή αλλιώς Γιαχβέ.[24] Το όνομά του στα Εβραϊκά σημαίνει «Αυτός κάνει να γίνεται» και σημαίνει ότι ο ίδιος γίνεται οτιδήποτε χρειαστεί ώστε να επιτελέσει τους σκοπούς του και να εκπληρώσει τις υποσχέσεις του.[25]
Αν μπορείς άνοιξε ένα θέμα και μετέφερε εκεί τα :0595 καθώς το συγκεκριμένο θέμα έχει πολύ... βάθος..
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Θεος - προ Χριστού

7
Για να δούμε την εμφάνιση του Θεού στο παρελθόν , όσο ποιο βαθιά μπορούμε.

καθώς υπάρχουν και ενστάσεις σχετικά με τον "Γιαχβέ" :
eyrinos έγραψε:Συγχωρείς αν παρεξήγησα τις προθέσεις σου, αλλά λες μήπως ο Γιαχβέ δεν είναι ο Θεός αλλά κάποιος άλλος, αν θυμάμαι καλά, ενώ στην Π.Δ. ο Θεός είπε ότι αυτό είναι το όνομά του. Επειδή δεν είμαι σε θέση να βγάζω συμπεράσματα τα οποία δεν αναφέρουν, απ' ότι γνωρίζω, οι Πατέρες της Εκκλησίας (όπως εσύ και ο Ιάρειος-Ενώχ κάνετε) θα σου παραθέσω με copy-paste (κατηγόρησε και εμένα γι αυτό) το παρακάτω κείμενο: (και κάτι ακόμα "Ο Ων", υπάρχει στις Εικόνες του Χριστού).
Δεν είπε ότι αυτό είναι το όνομα του (με λένε Γιαχβέ), είπε όταν ρωτήθηκε , να πει σε αυτούς ότι είναι αυτός που είναι .

Αυτοί δεν ρώτησαν , εγώ όμως σε ρωτάω : εντάξει είναι, αλλά ποιος είναι ; Καθώς αν είναι ο Πατήρ που μας έκανε γνωστό ο Ιησούς τότε κανένα πρόβλημα , αλλά η εντεταλμένη αποφυγή της Χρήσης του ονόματος Γιαχβέ , ή"ο είναι" από τον Ιησού και τους αποστόλους είναι ένας δείκτης καθώς όπως είπα
Laptonas έγραψε:Στην Κ.Δ. υπάρχουν 300 περίπου αναφορές με την ελληνική λέξη "Θεός", στα τέσσερα ευαγγέλια. και καμία με τη λέξη ΓΧΒΕ.
επομένως τίθεται θέμα διερεύνησης
eyrinos έγραψε: Πηγή: http://www.oodegr.com/oode/theos/onoma1.htm

Τότε ο Μωυσής είπε: ΄΄Όταν θα πάω στους Ισραηλίτες και θα τους πως ότι με έστειλε ο Θεός τών πατέρων μας και με ρωτήσουν: "Ποιό είναι το όνομά του;" τι θα τους πω;΄΄ (3/γ΄ 13).

Στο ερώτημα αυτό για το όνομά του, ο Θεός είπε πρώτα, σύμφωνα με το Εβραϊκό κείμενο: ΄΄ ΄΄, που σημαίνει: ΄΄Είμαι αυτός που είμαι΄΄. * Έπειτα είπε: ΄΄ Έτσι να πεις στους γυούς Ισραήλ: Ο Είμαι () με απέστειλε σ' εσάς΄΄ (3/γ΄ 14). Και τελείωσε ως εξής: ΄΄ Έτσι να πεις στους γυούς Ισραήλ: Ο ΕΙΝΑΙ, (γράφεται: , και προφέρεται: Γιαχβέ), ο Θεός τών πατέρων μας... με απέστειλε σ' εσάς. Αυτό είναι το όνομά μου αιώνια, και αυτό το μνημόσυνό μου σε γενιές γενεών΄΄. (3/γ΄ 15).
Αφού λοιπόν τους είπε να τον μνημονεύουν ως ο ΩΝ είναι πολύ λογικό όπως λες και εσύ να κρατάμε αυτό το όνομα:

Ο ΩΝ

και πράγματι έτσι κάνουμε καθώς στην Αγία τριάδα αναγράφεται ως ο ΩΝ:
Εικόνα
eyrinos έγραψε: Στην Έξοδο 6/ς΄ 3, ο Θεός μαρτυρεί ότι το όνομά του, ΄΄Ο ΕΙΝΑΙ΄΄, δηλαδή ΄΄ΓΙΑΧΒΕ΄΄ στα Εβραϊκά, ήταν άγνωστο στους πατριάρχες. Ο Μωυσής όμως στα συγγράμματά του, το χρησιμοποιεί και σε αφηγήσεις προγενεστέρων εποχών, προφανώς επειδή στην εποχή του ήταν γνωστό.
[/quote]

Εδώ είναι η πρώτη ένσταση καθώς στους πατριάρχες ήταν άγνωστο το ΓΙΑΧΒΕ που δεν ήταν καν ΓΙΑΧΒΕ αλλά ΓΧΒΕ και στη πορεία το "πειράξανε" ..... διάφοροι παράγοντες όπως ξέρεις
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

8
Μάλιστα αν ρωτήσεις έναν μεγάλης ηλικίας, το όνομα "γιαχβέ" δεν τον το γνωρίζει.

Μα φυσικό είναι, αφού υπάρχει "εντεταλμένη αποφυγή της χρήσης όρου Γιαχβέ" από τον Ιησού, τους αποστόλους και όλους τους μετέπειτα αγίους και θεολόγους. Και αυτό το βεβαιώνεις εσύ ο ίδιος φίλε Eyrinos καθώς λες :
eyrinos έγραψε: Στη συνέχεια, αναφέρουμε μερικούς ορισμούς τής λέξεως ΄΄ουσία΄΄, από αρχαίους Χριστιανούς. ΄΄Ουσία είναι πράγμα υπαρκτό΄΄. (Λεοντίου Βυζαντίου μν. εργ. PG 1277 D).
΄΄Ουσία είναι η παραλλαγή τού ανυποστάτου... το μη υπαρκτό το ονομάζουμε ουσία.΄΄ ΄΄Ουσία είναι το να υπάρχει κάτι΄΄. ΄΄Είναι το όντως υπαρκτό΄΄. (Γρηγόριος Νύσσης).
΄΄Ουσία... είναι... αυτό το ΕΙΝΑΙ τού Θεού΄΄. (Βασίλειος Καισσαρείας).
Ο Άγιος Αθανάσιος έγραψε, ότι η ΄΄ουσία΄΄, όταν αναφέρεται στο Θεό, σημαίνει: ΄΄Αυτός είναι ο Ων΄΄. (Γιαχβέ).
Κατά το Γρηγόριο το θεολόγο: ΄΄Ο Ων και ο Θεός είναι τής Ουσίας ονόματα΄΄. (Όσον αφορά τη χρήση τής λέξεως ΄΄ουσία΄΄ για το Θεό).
Η λέξη ΄΄Ουσία΄΄, λέγεται στη θεολογία και: ΄΄Φύση΄΄ τού Θεού. Όταν λοιπόν μιλάμε για το όνομα: ΄΄Γιαχβέ΄΄, για το ΄΄Είναι΄΄, ή για τον Όντα, ή για την ΄΄Ουσία΄΄, ή για τη ΄΄Φύση΄΄ τού Θεού, μιλάμε για το ίδιο πράγμα.
Βλέπεις λοιπόν ότι ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μιλάει για "γιαχβέ" αλλά όλοι για ουσία και για ΩΝ. Τα εντός παρένθεσης έχουν προστεθεί εσκεμμένα για να δημιουργηθεί συσχέτιση. Καθώς αν υπήρχε λόγος θα το έκαναν οι θεολόγοι οι ίδιοι και όχι κάποιοι "μοντέρνοι θεολόγοι"....
eyrinos έγραψε: (Πολύ περισσότερες πληροφορίες για το θέμα αυτό, ο αναγνώστης μπορεί να βρει στο βιβλίο τού θεολόγου Νικολάου Σωτηρόπουλου: ΄΄Ο Ιησούς Γιαχβέ΄΄).
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

9
Το ότι το αυθεντικό όνομα δεν είναι γιαχβέ αλλά ΓΧΒΕ φαίνεται εδώ καθώς :
eyrinos έγραψε: 3. Η χρήση τού ονόματος ΄΄Γιαχβέ ΄΄

Λόγω τής υπερβολικής ευλαβείας τών Ισραηλιτών, και κατά παρεξήγησιν τού Λευϊτικού 24/κδ΄ 16, (το οποίο όμως απαγόρευε τη βλασφημία και όχι την προφορά τού ονόματος τού Θεού), απέφευγαν να προφέρουν το όνομα ΄΄Γιαχβέ΄΄. Έτσι, με τον καιρό ξεχάστηκε η σωστή προφορά τού ονόματος, καθώς οι Ισραηλίτες δεν είχαν φωνήεντα, αλλά έγραφαν μόνο τα σύμφωνα τών λέξεων.

Μετά τον 6ο μ.Χ. αιώνα όμως, οι Μασορίτες, (Ιουδαίοι λόγιοι τής εποχής εκείνης), έβαλαν δικά τους φωνήεντα στις Εβραϊκές λέξεις. Στο Τετραγράμματο: ΄΄ΓΧΒΧ΄΄, επειδή δεν γνώριζαν τη σωστή προφορά τής λέξης: ΄΄Γιαχβέ΄΄, προσέθεσαν αυθαίρετα φωνήεντα, από τις λέξεις: ΄΄Αδωνάι΄΄ (Κύριος), και ΄΄Ελοχίμ΄΄. (Θεός). Έτσι, το τετραγράμματο ΄΄ΓΧΒΧ΄΄, έγινε: ΄΄Ιεχωβά΄΄. Οι σημερινοί αυτοαποκαλούμενοι ΄΄Μάρτυρες τού Ιεχωβά΄΄, αν και γνωρίζουν ότι η προφορά που χρησιμοποιούν για το όνομα τού Θεού είναι λάθος, επιμένουν να τη χρησιμοποιούν, επειδή ΄΄έτσι έχει γίνει συνήθεια΄΄.
Ενώ λοιπόν οι Ορθόδοξοι εντεταλμένα αποφεύγουν το όνομα γιαχβέ , καθώς έχει αντικατασταθεί με την έννοια ΩΝ , οι Ιεχωβάδες κρατάνε το όνομα "Ιεχωβά" από συνήθεια .
eyrinos έγραψε: Στην παρατήρηση τών Χριστιανών ότι αυτή η εσφαλμένη χρήση τού ονόματος ΄΄Γιαχβέ΄΄ είναι ανεύθυνη, ίσως και βλάσφημη, απαντούν ότι ΄΄Και το όνομα τού Ιησού, στα Εβραϊκά δεν είναι Ιησούς, αλλά ΄΄Γεχοσούα΄΄, και παρ' όλα αυτά, το χρησιμοποιούμε στα Ελληνικά ως: ΄΄Ιησούς΄΄. Κατά τον ίδιο τρόπο, δεν θα ήταν λάθος, να χρησιμοποιούμε την εσφαλμένη προφορά ΄΄Ιεχωβά΄΄, μια και έτσι έχει επικρατήσει΄΄.
Εδώ ας κάνουμε μία παύση να σκεφτούμε 2 λεπτά. Καθώς στη συζήτηση http://www.filoumenos.com/forum/posting ... 17&p=56990 αναλύσαμε το όνομα Γεχοσούα.

Οι Ιεχωβάδες λοιπόν τι μας πληροφορούν;; Ότι το όνομα ΙΗΣΟΥΣ ΕΪΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

όμως εμείς τι απαντούμε; :
eyrinos έγραψε: Σε αυτό, έχουμε να απαντήσουμε τα εξής: Το όνομα ΄΄Ιησούς΄΄, χρησιμοποιείται από την ίδια την Αγία Γραφή σε αυτή τη μορφή, και συνεπώς, μπορούμε να το χρησιμοποιούμε.


Κι όμως αυτό δεν ισχύει καθώς στην Αγία γραφή έχουμε την μετάφραση των 70κοντα , στα Ελληνικά. Επομένως τα ονόματα όλα στην Α.Γ. είναι μεταφρασμένα. Αυτό χρήζει διερεύνησις λοιπόν.
eyrinos έγραψε: Το όνομα ΄΄Ιεχωβά΄΄ όμως, δεν χρησιμοποιείται έτσι, και συνεπώς, δεν έχουμε το δικαίωμα να το χρησιμοποιούμε αυθαίρετα. Πολύ δε περισσότερο, εφ' όσον σήμερα γνωρίζουμε την ορθή προφορά: ΄΄Γιαχβέ΄΄. Η Εκκλησία τού Κυρίου όμως, ενεργώντας όπως πάντοτε συνετά και με σεβασμό, χρησιμοποιεί για το Θεό τις προσφωνήσεις που χρησιμοποιούν οι Απόστολοι στην Καινή Διαθήκη. Αυτοί, ποτέ δεν χρησιμοποίησαν στην Καινή Διαθήκη το όνομα: ΄΄Ιεχωβά΄΄, ούτε καν το ΄΄Γιαχβέ΄΄. Το χρησιμοποιούν με την έννοιά του στα Ελληνικά, ως: ΄΄ο Ων΄΄, ή χρησιμοποιούν για το Θεό, λέξεις που χρησιμοποίησαν και οι μεταφραστές τής μετάφρασης τών Εβδομήκοντα, όπως Κύριος, ή Θεός. Έτσι αποδίδεται η έννοια τής λέξεως, πράγμα άλλωστε που ήθελε ο ίδιος ο Θεός όταν επέλεξε το παράξενο όνομα: ΄΄Είναι΄
Έτσι λοιπόν καθιερώνεται η "έννοια" ή η "σημασία" και όχι το "όνομα" καθώς το γχβε ΔΕΝ είναι όνομα. Δεν υπάρχει Γιαχβέ. Υπάρχει μόνο ΩΝ.

Γιαυτό δηλώσεις τύπου "Γιαχβέ είναι ο Πατέρας" δεν έχουν σχέση με τον Πατέρα. Καθώς ο Πατήρ μας είναι ο ΩΝ.
eyrinos έγραψε: . Γιατί ο Θεός δεν επέλεξε ένα όνομα άγνωστης σημασίας, το οποίο θα έπρεπε να προφέρεται παραποιημένο, αλλά μια λέξη, με καθαρό περιεχόμενο, που θα περιείχε στοιχεία τής προσωπικότητάς Του, και μάλιστα αυτό το ίδιο του το ΄΄Είναι΄΄. Ας χρησιμοποιούμε λοιπόν το όνομα τού Θεού με την αληθινή του έννοια, για να δίνουμε τιμή σ' αυτόν που ΄΄Είναι΄΄ στους αιώνες ο μόνος Θεός.
Επομένως αγαπητέ μου θα συμφωνούσες ότι ο "ΩΝ" του Μωυσή είναι η μοναδική "έννοια" που ταυτίζεται με τον Πατήρ.
Μπορούμε να λέμε ΩΝ = Αγία τριάδα.

ΔΕΝ μπορούμε να δεχτούμε όμως το Γιαχβέ , που κανονικά είναι ΓΧΒΕ. Και εν τέλει δεν μας ενδιαφέρει τι είναι αφού το ΩΝ έχει την ορθή έννοια όπως μας την μεταφέρουν οι Πατέρες της Εκκλησίας.

Επικρατεί λοιπόν Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ έννοια ο ΩΝ. καμία ένσταση σε αυτό;;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”