ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

1
Της Δέσποινας Συριοπούλου

Νέα Υόρκη


«Το πλήθος είναι σαν γυναίκα» (έτοιμη να αποπλανηθεί) διακήρυττε ο ναζιστής ηγέτης του 20ου αιώνα Αδόλφος Χίτλερ, ο οποίος προσέλκυε οπαδούς χρησιμοποιώντας ενστικτώδη αντίληψη της ψυχολογίας των μαζών.

Ενημέρωση + πληροφορία = Είδηση.

Αγκιτάτσια -Προπαγάνδα =(παρά)πληροφόρηση.

Δυο ταυτότητες που θεωρητικά μπορούν να αποτελέσουν την βάση για την σύγχρονη κοινωνία. Την κοινωνία της πληροφορίας σε μια εποχή όπου η οριογραμμή μεταξύ προπαγάνδας και ενημέρωσης είναι πολλές φορές δυσδιάκριτη, ιδιαίτερα στο πλαίσιο των διεθνών και πολιτικών σχέσεων μέσα σε έναν διαρκή (σκοτεινό) πόλεμο πληροφοριών που διάσπαρτες προς πολλές κατευθύνσεις εξυπηρετούν ένα στόχο. Θα έλεγε κανείς ότι μοιάζουν με ιστό αράχνης. Πληροφορίες που απορρέουν από συγκεκριμένα κέντρα εξουσίας που τελικό στόχο έχουν στον έλεγχο της ψυχολογίας του αντιπάλου. Ελέγχοντας την ψυχολογία του (αντιπ)άλλου, παρέχεται η δυνατότητα μιας βαθύτερης γνώσης για τις αντιδράσεις του. Τη στρατηγική του. Το σχεδιασμό του. Επομένως σχεδιάζεις αντίστοιχα μέχρι να πετύχεις τον στόχο σου. Η γνώση της ψυχολογίας -ενός παράγοντα-κλειδί- του αντιπ(άλλου) σήμερα είναι πολύτιμη ακόμα και από την γνώση μιας πληροφορίας. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, το γεγονός ότι στα διάφορα μελετητικά κέντρα ανθρώπινης συμπεριφοράς ελέγχεται η ψυχολογία του υποκείμενου πριν γίνει δέκτης της «πληροφορίας» και μετά από την γνώση αυτή. Η συμπεριφορά αλλάζει. Αυτή η αλλαγή είναι ο στόχος.

Είτε στο να κατευθύνει προς άλλη κατεύθυνση τη δράση και τις ενέργειες του αντιπάλου, είτε να δρομολογήσει τον εφησυχασμό του αντιπάλου ώστε αντίστοιχα κάπου αλλού-στο κέντρο που επεξεργάζεται, φιλτράρει και μελετά τη διαδρομή της «πληροφορίας» και του αποτελέσματος που αυτή δημιουργεί στην ψυχολογία του αντιπάλου- ώστε παράλληλα να σχεδιάζεται η άμυνα, η τελική επίθεση και επίτευξη του στόχου.

Από την άλλη πλευρά, «συνοδοιπόρος» της πληροφορίας στο σημερινό παγκόσμιο πολιτικό γίγνεσθαι η προπαγάνδα με όρους επιστημονικής ακρίβειας, απευθύνεται κατά βάση στα βασικά, ζωώδη ανθρώπινα ένστικτά. Ο συναισθηματισμός, η αίσθηση ότι ανήκουμε σε μία φυλή και ο ναρκισσισμός βρίσκουν έδαφος στην άσκηση οποιασδήποτε προπαγανδιστικής κίνησης, πέρα από την όποια ορθολογική πραγματικότητα. Η τακτική του υπουργού της προπαγάνδας των Ναζί, Γιόζεφ Γκέμπελς, χάραξε το δρόμο, όταν πρόσεξε ότι το μόνο που χρειαζόταν να κάνουν για να στείλουν τους ανθρώπους στον πόλεμο με βήμα ταχύ, ήταν να τους πούνε ότι δέχονται επίθεση, να αποκηρύξουν όσους διαφωνούσαν ως προδότες που εκθέτουν τη φυλή σε κίνδυνο και οι άνθρωποι από μόνοι τους θα συκοφαντούσαν, εξοστράκιζαν και απέβαλαν όσους διαφωνούσαν, ενώ στην συνέχεια θα έφευγαν χαρωποί για το μέτωπο ως πρόβατα επί σφαγή. Είχε πει ότι αυτή η τεχνική δούλευε σε κάθε χώρα του κόσμου. Στην σημερινή πραγματικότητα, η κυβέρνηση Μπους χρησιμοποίησε ακριβώς αυτήν την τεχνική για να ξεκινήσει δύο πολέμους. Ουσιαστικά ο αμερικανικός λαός έγινε δέκτης μιας επιχειρηματολογίας, όπου πρωτοστατούσε η επίθεση εναντίον της αμερικανικής καλοσύνης από τρελούς και διαβολικούς ανθρώπους που θέλανε την καταστροφή του...Φυλή, συναισθηματισμός, ναρκισσισμός...

Η σημασία της πληροφορίας, σε άμεση συνάρτηση -αναγκαστικά- με την προπαγάνδα και τις επιδιώξεις σε επίπεδο εξωτερικής -και όχι μόνο- πολιτικής και αντίστοιχα της εφαρμογής της δεν μπορεί να έχει μείνει εκτός της αξιοποίησης εκ μέρους της αμερικανικής κυβέρνησης. Η άφιξη στην εποχή της πληροφορίας με την εξάπλωση των πληροφοριακών συστημάτων και την αυξημένη δυνατότητα για ταχεία συλλογή, αφομοίωση, επεξεργασία και διάδοση πληροφοριών έχει άμεση επίδραση στις στρατιωτικές επιχειρήσεις, προκαλώντας τεράστιες αλλαγές τόσο στον τρόπο που οι σύγχρονοι στρατοί διεξάγουν επιχειρήσεις, όσο και στην φύση των ίδιων των εχθροπραξιών, εξαιτίας της εκμετάλλευσης και του ελέγχου των πληροφοριών, με τον πληροφοριακό πόλεμος (Information Warfare) να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή. Σύμφωνα με το Ινστιτούτο Αμυντικών αναλύσεων ο πληροφοριακός πόλεμος διακρίνεται σε Πόλεμο Διοίκησης και Ελέγχου, σε Πόλεμο βασισμένο στις πληροφορίες [Intelligence Based Warfare (IBW)], στον Ηλεκτρονικό Πόλεμο [Electronic Warfare (EW)], στις ψυχολογικές Επιχειρήσεις [Psychological Operations (PSYOPS)], στον Πόλεμο εναντίον Χάκερς [Hacker Warfare], στον Πληροφοριακό Οικονομικό Πόλεμο [ Economic Information Warfare] και τέλος στον Κυβερνοπόλεμο [Cyber Warfare].

Από τις έξι αυτές κατηγορίες σε άμεση συνάρτηση με την στρατηγική των Ηνωμένων Πολιτειών ως η πιο επιθετική τακτική θεωρούνται σύμφωνα με το Κέντρο Έρευνας για την Παγκοσμιοποίηση οι ψυχολογικές επιχειρήσεις. Τα σχέδια της αμερικανικής κυβέρνησης για τις ψυχολογικές επιχειρήσεις εντάχθηκαν στον επονομαζόμενο «Οδικό χάρτη πληροφοριακής επιχείρησης», ένα απόρρητο κείμενο του 2003 υπογεγραμμένο από τον τότε αμερικανό υπουργό Άμυνας Donald Rumsfeld. Το συγκεκριμένο κείμενο, σύμφωνα με το Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων, καταγράφει διεξοδικά πληροφορίες για τις στρατιωτικές επιχειρήσεις, στις οποίες εντάσσονται και οι ψυχολογικές επιχειρήσεις, ο ηλεκτρονικός πόλεμος και η εμπλοκή ξένης δημοσιογραφίας. Το κείμενο αυτό τρία χρόνια μετά, τον Ιανουάριο του 2006 αποχαρακτηρίστηκε ως απόρρητο από το Πεντάγωνο και δημοσιοποιήθηκε από το Αρχείο Εθνικής Ασφαλείας ύστερα από σχετικό αίτημα.

Σύμφωνα με το μέχρι πρότινος απόρρητο έγγραφο του Πενταγώνου, η πληροφορία, -απαραίτητη στον πόλεμο- συνδράμει τα μέγιστα στην στρατιωτική επιτυχία και μελλοντικά αυτό θα ενταθεί, ενώ οι πληροφοριακές επιχειρήσεις οφείλουν να βρίσκονται απευθείας στην αρμοδιότητα και στην διαχείρηση του εκάστοτε υπουργού Άμυνας στοχεύοντας στην μέγιστη ικανή στρατιωτική δεινότητα. Ο αντικειμενικός στόχος και η σημασία των πληροφοριακών επιχειρήσεων εστιάζεται στην κυριαρχία όλου του φάσματος των πληροφοριών, μετατρέποντας τις (πληροφοριακές) επιχειρήσεις σε στρατιωτική δεινότητα σε έδαφος, αέρα, θάλασσα και ειδικές επιχειρήσεις. Το κομμάτι των ψυχολογικών (PSYOP) επιχειρήσεων θεωρείται ως το πιο επιθετικό λόγω της δυνατοτήτας χρήσης πολλαπλών μέσων για την επίτευξη του στόχου. Η βασική θέση, όπως διατυπώνεται στον «οδικό χάρτη» αναφέρει την σημασία που δίνεται στις ψυχολογικές επιχειρήσεις, υποστηρίζοντας ότι η «δημόσια δίοικηση πληροφορεί, η δημόσια διπλωματία και οι ψυχολογικές επιχειρήσεις επηρεάζουν».

Την εποχή της Κομμουνιστικής Τρίτης Διεθνούς, χρησιμοποιήθηκε ο όρος «αγκιτ-προπ», κατά συγκοπή των λέξεων, αγκιτάτσια-προπαγάνδα. Τότε η αγκιτάτσια ( η ρητορική διέγερση των μαζών ή επαναστατική ρητορία ξεσηκωμού) απευθυνόταν στην ψυχολογική φόρτιση, στην εφήμερη ψυχολογία του πλήθους.

Σήμερα αυτό μπορεί και να ονομάζεται «ψυχολογική επιχείρηση», κρατώντας το κλειδί του μέλλοντος στον έλεγχο των μαζών. Των Στρατών. Των Πολιτικών καταστάσεων. Η επιστήμη της ψυχολογίας εισχωρώντας στο οπλοστάσιο των αμυντικών κέντρων όχι μόνο των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και άλλων χωρών που διαθέτουν αναπτυγμένες και εκσυγχρονισμένες μυστικές υπηρεσίες, δίνει μια καινούργια οπτική της σύγχρονης στρατιωτικής πραγματικότητας. Ο στόχος είναι διττός: η προπαγάνδα υπέρ ή κατά συγκεκριμένου στόχου πρώτον και δεύτερον η αλλοίωση της ψυχολογίας και η αλλαγή συμπεριφοράς. Αν θυμηθούμε το κλίμα πριν την επιχείρηση «σοκ και δέος» τον Μάρτιο του 2003 θα δούμε ότι οι αμερικανικές δυνάμεις άλλη πληροφόρηση διοχέτευαν προς το εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών που στόχευε στην προπαγάνδα υπερ της συγκατάθεσης της κοινής γνώμης στο πολεμικό εγχείρημα του προέδρου Bush, επομένως έλεγχος της ψυχολογίας των μαζών. Κατα σύνέπεια, ο επηρεασμός της κοινής γνώμης που την ίδια ώρα αποτυπώνονταν στις δημοσκοπήσεις εξασφάλιζε το πράσινο φως για την μεγάλη επιχείρηση, ώστε εικονικά να φαίνεται πως εξασφαλίζεται η μεγάλη συναίνεση του λαού. Ενός λαού που τελικά προδόθηκε. Και από την άλλη η πληροφόρηση που διοχέτευαν προς το λαό του Ιράκ μέρες πριν, όχι μόνο από τα διεθνή ειδησεογραφικά ΜΜΕ με πολλαπλούς στόχους και αποδέκτες. Έλεγχος και εξέγερση της κοινής γνώμης. Πτώση του ηθικού του Ιρακινού στρατού. Άρα και μειωμένη και χαλαρή αντίσταση. Η κατάληξη: ο στόχος επετεύχθη!

πηγη greekamericannewsagency
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

3
Ψυχολογικός Πόλεμος, είναι το προοίμιο και η συνέχεια, δηλαδή η ολοκλήρωση του Υλικού Πολέμου με άλλα μέσα”.

Ι) ΓΕΝΙΚΑ ΠΕΡΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ.


- Ο ψυχολογικός πόλεμος, είναι τόσο παλαιός όσο και ο κόσμος. Αλλά σπουδαίο ρόλο, άρχισε να παίζει στη ζωή των Εθνών και της παγκόσμιας κοινωνίας κατά τη διάρκεια του 20ου αιώνα και όσο υπήρχε πολλαπλασιασμός των επιστημονικών και τεχνικών μεθόδων, ο πόλεμος άλλαξε ριζικά μορφή. Τόσο στη Στρατιωτική Στρατηγική, όσο και στην Πολιτική Στρατηγική, ο ψυχολογικός πόλεμος απέκτησε καθοριστική διάσταση και επηρέασε ουσιωδώς τις στρατιωτικοπολιτικές εξελίξεις σε όλα τα έθνη. Ο ψυχολογικός πόλεμος, αποβλέπει στο να μεταβάλλει - με μια καθορισμένη έννοια - τη συμπεριφορά των ατόμων - αντιπάλων ή συμμάχων - διά της επιδράσεως επί της νοημοσύνης των, του ψυχισμού τους, του πνεύματός τους και της συνειδήσεως, χωρίς να προσφεύγει στην υλική βία.
Αντιπροσωπεύει την πλέον ύπουλη μορφή του πολιτικού πολέμου, διότι χρησιμοποιεί όλα τα μέσα με τα οποία φτάνει στον εσώτερο ψυχισμό του ατόμου και επιδρά έτσι στη νοημοσύνη και την ευαισθησία του.

Η εξάσκηση του ψυχολογικού πολέμου, λαμβάνει χώρα σε καιρό ειρήνης και η απόκτηση Στρατηγικών θέσεων συντελείται διά της διπλωματικής οδού. Ο ψυχολογικός πόλεμος αποτελεί πλέον τη μόνιμη εμπροσθοφυλακή όλων των πολέμων. Η Στρατιωτική στρατηγική, αποτελεί πλέον ένα πιόνι στη σκακιέρα που λέγεται Γενική Στρατηγική. Η Στρατηγική του ψυχολογικού πολέμου προσαρμόζεται κατ΄ανάγκη, σε ορισμένες ιδιομορφίες.


Αποτελεί μόνιμη απειλή, διότι ανά πάσα στιγμή μπορεί να πλήξει τον κάθε άνθρωπο και να του επηρεάσει τη σκέψη και τα συναισθήματά του. Σκοπός του, η ηθική συντριβή του αντιπάλου επί του οποίου ασκείται.



Οι πλέον χαρακτηριστικές είναι οι εξής :


α) Ο ψυχολογικός πόλεμος διεξάγεται αναιμάκτως.
β) Δεν υφίσταται η μοιραία για τις υλικές δυνάμεις φθορά.


II) ΤΑ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ


Τα μέσα του ψυχολογικού πολέμου, είναι τα μέσα της Δημοσιολογίας. Αντικείμενο της Δημοσιολογίας, είναι η διανθρώπινη επικοινωνία, με τη βοήθεια των γνωστών συμβόλων. Σύμβολα είναι ο Λόγος. Προφορικός διά ζώσης ή με μηχανικά μέσα. Ο γραπτός και έντυπος. Η εικόνα, μέσω τηλεοράσεως, video και κινηματογράφου.


Οι κυριότερες μορφές της χρησιμοποιήσεως των μέσων του ψυχολογικού πολέμου είναι οι εξής : Η ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ, η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ, η ΖΥΜΩΣΗ και τα ΣΥΝΘΗΜΑΤΑ.


α) Η ΔΙΑΦΩΤΙΣΗ αποτελεί τον συντονισμό της εν γένει δραστηριότητάς του λαού και την κινητοποίηση των πνευματικών δυνάμεων προς την κατεύθυνση της πολιτικής, της οποίας απόρροια είναι ο πόλεμος. Χρησιμοποιεί την παιδεία, την τέχνη και γενικά όλα τα μέσα.
β) Η ΖΥΜΩΣΗ αποτελεί το προπαρασκευαστικό στάδιο μιας επικείμενης δραστηριότητας και προετοιμάζει την κοινή γνώμη και ταυτοχρόνως βολιδοσκοπεί τις αντιδράσεις.
γ) Το ΣΥΝΘΗΜΑ αποτελεί είδος σύντομης επιταγής και γνώμονα δράσεως. Η Διοργάνωση του ψυχολογικού πολέμου σε ένα κράτος, είτε ως οργάνου αμύνης, είτε ως οργάνου επιθέσεως, αποτελεί αντικείμενο σοβαρότατης μελέτης σε κρατικό επίπεδο. Πρέπει καταρχήν να υπάρχει η ανώτατη Διεύθυνση ψυχολογικού πολέμου, από την οποία θα σχεδιάζονται, θα συντονίζονται και θα κατευθύνονται οι ψυχολογικές επιχειρήσεις στα ιεραρχικώς κατώτερα κλιμάκια, για όλους τους τομείς και κλάδους του ψυχολογικού πολέμου. Ήτοι: τον πολιτικό - οικονομικό - ιδεολογικό - κοινωνικό, καθώς και για όλες τις δραστηριότητες, όπως των υπηρεσιών πληροφοριών, της διαφωτίσεως και της προπαγάνδας. Κατά συνέπεια η χρησιμοποίηση του ψυχολογικού πολέμου αποτελεί ουσιαστική ευθύνη του Κράτους.



Ο ψυχολογικός πόλεμος αποτελεί μια συνιστώσα, που μαζί με τις υπόλοιπες τρεις, δηλαδή τον Οικονομικό, τον Κοινωνικό και το Μυστικό Πόλεμο συνθέτουν και συγκροτούν τον λεγόμενο «Πολιτικό Πόλεμο». Στον πολιτικό πόλεμο γίνεται χρήση όλων των μέσων. Διπλωματία φανερή και μυστική, Διείσδυση, Κατασκοπεία, οικονομική και κοινωνική Υπονόμευση, απειλές για δήθεν ένοπλες επεμβάσεις, διάβρωση και φυσικά επιστημονική Προπαγάνδα.


Ο Ψυχολογικός πόλεμος έχει σκοπό την κατάληψη του νου και της καρδιάς των ανθρώπων με συνέπεια στην ουσία την κατάληψη της ανθρώπινης οντότητας και υπόστασης.


Τα καθεστώτα καταρρέουν και τα εδάφη κατακτώνται «εκ των ένδον». Μέσα του ψυχολογικού πολέμου, είναι οι ιδέες και τα συναισθήματα. Βασικό όργανo του η προπαγάνδα.

πηγή: http://greeknation.blogspot.com/2010/03 ... _8839.html
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

4
Πόλεμος πάντων πατήρ» διακήρυξε ο Ηράκλειτος, o oποίος δεν έβλεπε στο πρόσωπο του πολέμου μονάχα την υπέρτατη δύναμη δημιουργίας των όντων, αλλά και τη δύναμη η οποία θεμελιώνει κάθε πολιτική, κοινωνική και ηθική τάξη.



Κοσμογονική δύναμη ανεγνώριζε στον πόλεμο και ο Εμπεδοκλής,.Όλοι δε ανεξαιρέτως οι αρχαίοι φιλόσοφοι παραδέχονταν, ότι ο πόλεμος συνιστά παράγοντα αρετής, εφ’ όσον επιβάλλεται για την ωφέλεια της Πατρίδας και όχι για πράξεις πλεονεξίας.



Την πεποίθηση του Πλάτωνα και των τόσων άλλων φιλοσόφων, ότι η ιδέα της ειρήνης είναι ανεφάρμοστος, την πιστοποίησε η ιστορία του ανθρώπινου γένους. Ποτέ δεν επεκράτησε ειρήνη, γιατί ειρήνη δεν υπάρχει.



Ο πόλεμος είναι διαρκής. Τα μέτωπά του βρίσκονται πουθενά και παντού. Οι εχθροί δεν φορούν πάντα στολές, δεν έχουν σημαίες, δεν μιλούν απαραίτητα διαφορετικές γλώσσες. Συχνά είναι ομόγλωσσοι, γείτονες, συνάδελφοι, συγγενείς. Πεδία μαχών τα εργοστάσια, οι δρόμοι, τα σχολεία, τα καφενεία, οι αίθουσες των κινηματογράφων, η τηλεόραση μπροστά στη πολυθρόνα, το διαδίκτυο. Στον παράδοξο αυτό πόλεμο κύρια όπλα δεν είναι οι σφαίρες και οι οβίδες. Τις αντικαθιστούν οι ιδέες και τα συναισθήματα, οι δορυφόροι και τα ΜΜΕ. Άμεσοι στόχοι δεν είναι οι πολιτείες και εδαφικά σημεία. Είναι η ψυχή και το μυαλό του ανθρώπου.




Κατά τον Κλαούζεβιτς «ο πόλεμος γεννάται και λαμβάνει την μορφή του από τις ιδέες, τα αισθήματα και τις σχέσεις που υφίστανται την στιγμή που εκρήγνυται».



Η εξέλιξη του πολέμου διέρχεται διαφόρους φάσεις. Μία από αυτές είναι και η ένοπλος σύρραξη. Διαπράττουν σφάλμα όσοι ταυτίζουν τον πόλεμο με την μάχη. Ο πόλεμος είναι πολυσχιδής και επεκτείνεται στον πολιτικό, οικονομικό, ψυχολογικό, δημογραφικό, διπλωματικό κλπ.



Με το να αντιλαμβανόμεθα τον πόλεμο περιορισμένα σαν ένοπλη σύρραξη, δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να συγχέουμε μία μορφή του πολέμου με την γενική και πλήρη έννοια αυτού.



Η ένοπλη βία αποτελεί την έσχατη μορφή του πολέμου. Χρησιμοποιείται όταν οι άλλες μορφές δεν τελεσφορούν. Η ύπαρξη «άλλου τρόπου» και «άλλων μέσων» που δύνανται να κερδίσουν τον πόλεμο, αποδεικνύουν ότι η επιβολή της νίκης δύναται να επιτευχθεί με τα λεγόμενα «πνευματικά όπλα», αυτά που επηρεάζουν την ψυχή του αντιπάλου.



Πάντως είτε ένοπλος είναι ο αγώνας είτε πολιτικός, αποβλέπει στην επιβολή της μίας θελήσεως επί της άλλης, είναι δηλαδή στο βάθος του ψυχολογικός.



Στον πόλεμο ηττάται αυτός που κάμπτεται το ηθικό του. Γιατί έχει αποδειχθεί ότι ακόμη και αν τα υλικά μέσα του ένοπλου αγώνα επιτυγχάνουν νίκες επί του αντιπάλου, θα πρέπει οι ένοπλες δυνάμεις και ο λαός του εχθρού να πειστούν για την αδυναμία συνεχίσεως του αγώνα, θα πρέπει να παύσουν να εμπιστεύονται εκείνους που διευθύνουν τον αγώνα τους και θα πρέπει να παύσει η κυβέρνηση του ηττημένου να έχει κύρος και επιβολή επί των υπηκόων της, για να κερδηθεί ο πόλεμος.



Η ικανότητα επιδράσεως στη σκέψη και στα αισθήματα των ανθρώπων υπήρξε αποτελεσματικό μέσο μάχης, σε όλες τις εποχές και περιόδους της ιστορίας. Πολιτικοί ή στρατιωτικοί, αρχηγοί διαφόρων φυλών ή κρατών που πολέμησαν μεταξύ τους, χρησιμοποίησαν πρωτότυπα ψυχολογικά μέσα ή τρόπους ενεργείας, που είχαν σκοπό να εξαπατήσουν τον αντίπαλο και να επιδράσουν στα συναισθήματα, στην ψυχή και στο ηθικό των πολεμιστών ή του λαού.



Mε τον ψυχολογικό επηρεασμό επετεύχθησαν όχι μόνο ψυχολογικά αποτελέσματα, αλλά και υλικά ακόμη και στρατιωτικά. Κατακτήθηκαν εδάφη, ανατράπηκε ο υλικός και στρατιωτικός συσχετισμός δυνάμεων, επιτεύχθηκε η απόσπαση υλικής και στρατιωτικής νίκης. Ο πόλεμος από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα δεν διεξάγεται μόνο με τα όπλα, αλλά με κάθε μέσο πειθούς. Όταν η πειθώ ασκείται με τη παράσταση γεγονότων, ιδεών, επιχειρημάτων, συναισθηματικών εντυπώσεων και άλλων παρεμφερών μέσων, χωρίς να δημιουργούνται νέα πολιτικά γεγονότα, βρισκόμαστε στο τομέα του ψυχολογικού επηρεασμού.



Η ίδια η ζωή είναι αγώνας ψυχολογικού επηρεασμού. Από μικρά παιδιά, θέλουμε να πείσουμε τους άλλους, να επιβάλουμε τη θέληση μας ή να προβάλουμε τους εαυτούς μας. Το ίδιο κάνουν και οι άλλοι σε μας. Mέσα μας κυριαρχούν κίνητρα που κατευθύνουν την συμπεριφορά μας.



Η μελέτη της ιστορίας είναι η καλύτερη μύηση στο χώρο του ψυχολογικού επηρεασμού. Αυτή θα επέτρεπε να γίνει κατανοητή η σκέψη και η φιλοσοφία των ανθρωπίνων συγκρούσεων, θα επεξηγούσε τη δράση και ίσως θα βοηθούσε στην αντιμετώπιση αυτού του φοβερού όπλου, που λέγεται επηρεασμός αισθήματος, γνώμης και πνεύματος. Η ιστορική πράξη θα μας επιτρέψει π.χ να συγκρίνουμε τα συστήματα ψυχολογικού επηρεασμού στο Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, τις μετέπειτα εξελίξεις και να προσαρμόσουμε τα πορίσματα, όσο είναι δυνατόν στην Ελληνική ιδιοσυγκρασία και πραγματικότητα.



Δεν πρέπει να μας διαφεύγει το γεγονός, ότι ο ψυχολογικός επηρεασμός είναι περισσότερο τέχνη, παρά επιστήμη, και επομένως τα ιστορικά διδάγματα έχουν σημαντική αξία, ίσως πιο μεγάλη από τις θεωρητικές κατατάξεις και σχηματοποιήσεις. Πρέπει να γνωρίζουμε όμως ότι από την ιστορία μπορούμε να αντλήσουμε διδάγματα, αλλά δεν μπορούμε με αυτά να δώσουμε άμεσες λύσεις στα εκάστοτε παρουσιαζόμενα προβλήματα, γιατί κάθε πρόβλημα έχει τη δική του δυναμική και πρέπει να σταθμίζεται από τις σύγχρονες αντιλήψεις που υφίστανται.



Η ανάγκη ασκήσεως ψυχολογικού επηρεασμού των μαζών υπήρχε από την αρχαιότητα και ικανοποιούταν συνήθως με αυτοσχέδιες μεθόδους και ατομικές πολλές φορές προσπάθειες ή επινοήσεις. Με την πάροδο όμως των χρόνων η ανάγκη έγινε πλέον εμφανής, για αυτό και τα κράτη με τους ψυχολόγους, κοινωνιολόγους και ιστορικούς τους, στράφηκαν προς την επιστημονική μελέτη των τρόπων επηρεασμού της συμπεριφοράς και των στάσεων των μαζών. Έτσι πέτυχαν να καθορίσουν τις αρχές και να προσδιορίσουν τους κανόνες, βάσει των οποίων διεξάγεται ο ψυχολογικός επηρεασμός.



Ενώ μέχρι τώρα οι μεγάλοι κυβερνήτες, οι ιδρυτές θρησκειών, οι Απόστολοι, οι αρχηγοί οργανώσεων, υπήρξαν πάντοτε ασυναίσθητα ψυχολόγοι, με ασφαλή ενστικτώδη αντίληψη της ψυχής των μαζών και επί αυτής κυρίως της ικανότητός τους στήριζαν τις επιχειρήσεις τους, σήμερα δεν αρκεί μόνο τούτο. Σήμερα απαιτείται βαθιά μελέτη και αριστοτεχνικός χειρισμός των ψυχολογικών προβλημάτων, από του ανώτατου άρχοντα μέχρι του τελευταίου δεκανέα.



Ο σύγχρονος άνθρωπος λαχταρά για μία νέα ιδέα, ένα μύθο που θα του πει: «Εγώ τα ξέρω όλα, τα λύνω όλα, σου προσφέρω τα πάντα». Αναζητά ιδεολογία, που θα έλθει για του προσφέρει την σιγουριά. Έτσι η σημερινή εποχή αποτελεί μία από τις κρισιμότερες περιόδους της ιστορίας της ανθρωπότητας κατά την οποία η ανθρώπινη σκέψη έχοντας να επιλύσει σωρεία προβλημάτων, είναι ευάλωτος και επιρρεπής στις υποδεικνυόμενες από τους επιτήδειους, κατάλληλα παρουσιαζόμενες από ψυχολογικής πλευράς, λύσεις. Τον άνθρωπο τελικά κερδίζει, ή αν θέλετε υποτάσσει, ο παρουσιάζων επιτυχέστερα τα συνθήματα - λύσεις.



Στην σύγχρονη εποχή η ψυχολογική μορφή του πολέμου γίνεται αντικείμενο επισταμένης έρευνας και αναλύσεως. Σήμερα ο ψυχολογικός επηρεασμός διεξάγεται μονίμως, παντού και πάντοτε, προς κάθε κατεύθυνση. Όλοι μας είμαστε μόνιμοι στόχοι του. Αυτός αποτελεί πια ένα συστατικό στοιχείο της σύγχρονης ζωής, ένα σταθερό θεσμό της, φαινόμενο όλων των κοινωνιών του αιώνα μας.



Τα κυριότερα όπλα του είναι η διπλωματία, η κατασκοπεία, η οικονομία, η απειλή, η τρομοκρατία, η δολιοφθορά και το κυριότερο όλων η επισταμένη τέχνη του ψυχολογικού επηρεασμού. Οι επαγγελματίες του ψυχολογικού επηρεασμού, αποτελούν πλέον το δεξί κάθε κυβερνήσεως. Χωρίς αυτούς δεν υπάρχει σύγχρονο κράτος, δεν υπάρχει σύγχρονη πολιτική ηγεσία,δεν υπάρχει καν κράτος.



O τομέας του ηθικού αποτελεί πρώτιστο στόχο επηρεασμού. Συνίσταται από ψυχικά και πνευματικά στοιχεία που ενισχύουν το κίνητρο, την πειθώ και τη δέσμευση των ατόμων και των ομάδων στην επίτευξη των στόχων τους. Αντιπροσωπεύει τη θέληση που τους καθιστά ικανούς να υπερνικήσουν τους ηθικούς και ψυχολογικούς περιορισμούς, το φόβο και τις αντιξοότητες, καθώς και τη συνοχή που τους κρατά ενωμένους. Περιλαμβάνει την πίστη στο σκοπό, την ορθολογιστική ικανότητα, καθώς επίσης τον πατριωτισμό και τη στρατιωτική νοοτροπία. Αποσκοπεί στην επικράτηση επί του αντιπάλου, με την κάμψη της θέλησης και της συνοχής του.



Τα μέσα διεξαγωγής του ψυχολογικού επηρεασμού απεριόριστα. Η είδηση, η εικόνα, το γραπτό κείμενο ή το σχόλιο, μεταδίδεται πλέον ταυτόχρονα σε όλα τα σημεία του πλανήτη, σε άμεσο χρόνο. Το ραδιόφωνο, η τηλεόραση, η κινητή τηλεφωνία, το φαξ, ο ηλεκτρονικός υπολογιστής με όλες τις σύγχρονες τελειοποιήσεις του, το διαδίκτυο (Ιντερνέτ) κλπ, αποτελούν πλέον μέσα ταχύτατης μετάδοσης της είδησης και της πληροφορίας, αλλά και ταυτόχρονα του ψυχολογικού επηρεασμού. Οι κατέχοντες τα ΜΜΕ, δύνανται να επιτύχουν τις πολιτικο - στρατιωτικές τους επιδιώξεις.



Στα δημοκρατικά κράτη όπου υπάρχει υπερβολική ελευθερία και το μέτρο δύσκολα ορίζεται, υπάρχει κίνδυνος η ανεξέλεγκτη δράση των ΜΜΕ να συμβάλλει ενίοτε αρνητικά σε εθνικές επιδιώξεις. Ως εκ τούτου η προσέγγιση και η κάλυψη των εθνικών θεμάτων, ιδιαίτερα σε περίοδο κρίσης και πολέμου, απαιτεί ιδιαίτερη εθνική ευαισθησία και ευθύνη εκ μέρους των ΜΜΕ. Aπό τα κράτη είναι αναγκαία η λήψη μέτρων ορθής χρησιμοποιήσεως των ΜΜΕ για έλεγχο της διαμορφώσεως της κοινής γνώμης σε ορθές βάσεις και η θεσμική κατοχύρωση για θέματα εθνικής ασφαλείας.



Σήμερα κάθε έθνος είναι υποχρεωμένο να χρησιμοποιεί ψυχολογικά μέσα για να στηρίξει την εξωτερική του πολιτική, να προωθήσει τις διεθνείς του επιδιώξεις, να εξασφαλίσει τα συμφέροντα του, να αποκτά φίλους και συμπάθειες, να αντικρούει εχθρούς και κατηγορίες. Και μάλιστα, η ανάγκη αυτή, είναι τόσο μεγαλύτερη όσο μικρότερο και ασθενέστερο είναι ένα έθνος. Τα μεγάλα κράτη, μπορούν να προωθούν τις επιδιώξεις τους με την οικονομική ή στρατιωτική τους δύναμη. Τα μικρά με τις ψυχολογικές ενέργειες.



Στους μελλοντικούς πολέμους, ασφαλώς θα διεξάγονται στρατιωτικές επιχειρήσεις, αλλά το νέο στοιχείο θα αποτελούν οι ψυχολογικές επιχειρήσεις, που θα προσπαθούν να κερδίσουν τη μάχη των εντυπώσεων και θα καθορίζουν τον νικητή, από τη πειστικότητα της αφήγησης που αυτός θα παρέχει για την ερμηνεία της σύγκρουσης. Για να αποκτηθεί η νίκη των όπλων, ο πόλεμος θα πρέπει να επικαλύπτεται με ισχυρό ιδεολογικό περιεχόμενο.



Οι Ψυχολογικές Επιχειρήσεις θα ξεκινήσουν πολύ πριν την έναρξη οποιουδήποτε πολέμου και θα ολοκληρωθούν πολύ μετά τη λήξη του. Συχνά οι ΨΕ θα είναι το κρίσιμο βάρος που θα γείρει την πλάστιγγα υπέρ του ενός ή του άλλου αντιπάλου.



Οι Ψυχολογικές Επιχειρήσεις μεταφέρουν επιλεγμένες πληροφορίες καθώς επίσης και φυσικές αποδείξεις και ενδείξεις, στοχεύοντας συγκεκριμένες ομάδες και άτομα, με στόχο τον επηρεασμό των συναισθημάτων τους, των θέσεών τους, των κινήτρων τους, της αντίληψής τους, της επιχειρηματολογίας τους και τελικά της συνολικής συμπεριφοράς τους.



Η έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση της κοινωνίας μας για τις πτυχές των στρατιωτικών Επιχειρήσεων, προάγει την κατανόηση και υποστήριξη του κοινού. Ο στόχος είναι να νικηθούν οι αντίπαλες Δυνάμεις, με την υπονόμευση της πίστης τους στη δυνατότητα να επιτύχουν να διατηρήσουν τους στόχους τους, με τη διάσπαση της συνοχής τους και με τη μείωση της θέλησής τους για αντίσταση. Ταυτόχρονα να ενισχύσουν την δική μας θέληση (ΕΔ και κοινωνίας) να επιτύχουμε τους στόχους και τις προσδοκίες μας.



Οι σύγχρονες ψυχολογικές επιχειρήσεις διεξάγονται με «πανίσχυρα όπλα», ανάλογα εκείνων της υψηλής τεχνολογίας που χρησιμοποιούνται στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Τα «όπλα» αυτά σκοπεύουν την ψυχή και το νου και εάν χρησιμοποιηθούν κατάλληλα βρίσκουν το στόχο τους με ακρίβεια, αποτελώντας έτσι πολλαπλασιαστές ισχύος. Η οργάνωση, η εκπαίδευση, αλλά κυρίως οι δυνατότητες που δίνουν τα σύγχρονα μέσα, είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά, για τη διεξαγωγή επιτυχημένων ΨΕ.



Σύγχρονη εξέλιξη των ΨΕ είναι ο «πόλεμος των λέξεων και της εικόνας», όπου οι άνθρωποι από όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, Twitter και το YouTube για να εκφράσουν τις απόψεις τους σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο. Ο όρος Cuber (Κυβερνοπόλεμος) χρησιμοποιείται ως εκμετάλλευση από πλευράς ΨΕ της σύγχρονης τεχνολογίας (διαδίκτυο, κινητή τηλεφωνία, δορυφορικές εφαρμογές κλπ).



Οι Ψυχολογικές Επιχειρήσεις (ΨΕ) διαφέρουν από τη ενημέρωση τύπου ή επιχειρήσεις ΜΜΕ όπως συνηθίζεται να λέγεται. Ανεξάρτητα όμως της διαφοράς οι ασχολούμενοι με επιχειρήσεις ΜΜΕ πρέπει να είναι γνώστες των τεχνικών της προπαγάνδας, με όλες της μεθόδους και κανόνες αυτής.



Οι επιχειρήσεις ΜΜΕ δίδουν το μήνυμά τους, που αποτελείται από γεγονότα και μια διαμορφωμένη άποψη στα ΜΜΕ, τα οποία είναι ελεύθερα να λάβουν υπόψη τους το άτομο που αποδεσμεύει τις πληροφορίες και να δημοσιεύσουν το σύνολο ή μέρος της ιστορίας με τη δική τους «άποψη ή τροποποιήσεις».



Αντίθετα, οι ΨΕ παραδίδουν το μήνυμά τους κατευθείαν στον καθορισμένο αποδέκτη (ακροατήριο - στόχο), χρησιμοποιώντας όλα τα διατιθέμενα μέσα διασποράς ειδήσεων (και τις επιχειρήσεις ΜΜΕ). Καμία ερώτηση ή τροποποίηση του μηνύματος, δεν είναι δυνατή.



Κανένα έθνος, που επιθυμεί να επιζήσει σε αυτόν τον αιώνα ή και τους επόμενους, δεν δικαιούται να αγνοήσει τη σημασία του ψυχολογικού επηρεασμού. Είναι επιβαλλόμενη ανάγκη η εθνική θωράκιση με κατάλληλη ψυχολογική προετοιμασία, η οποία απαιτεί μεθόδευση, τεχνική και επιμονή. Το σύγχρονο πεδίο μάχης δεν θα αποτελέσει μόνο ένα χώρο ανταγωνισμού «έξυπνων» συστημάτων υψηλής τεχνολογίας, αλλά και ένα πεδίο σύγκρουσης των ψυχικών αποθεμάτων εκείνων που τα διοικούν και τα χειρίζονται.



Όποιος Στρατός παραμείνει άοπλος στη ψυχολογική προετοιμασία, θα νικηθεί πριν πολεμήσει.





Ιωάννης Πασχαλίδης

Υποστράτηγος ε.α.
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

6
Ariadni έγραψε:Φανταζομαι οτι και με το νεο ψηφιακο σημα ολα αυτα θα γινουν πιο εφικτα.
Και φυσικά όσοι έβλεπαν καλά μονο με την κεραία άρχισαν να έχουν προβλήματα,και ψάχνουν πλέον αποκωδικοποιητές...τυχαίο;Δεν νομίζω!
Έλληνες Αμύνεσθαι Περί Πάτρης,Ελευθερία ή Θάνατος!Μετά από μια εθνοεπανάσταση χρειάζεται και μια εθνοκάθαρση...

Re: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

7
Μέθοδοι ΨΕ-Μέσα ΨΕ

α. Μέσα ΨΕ

Τα μέσα ΨΕ, ανάλογα με τη χρήση τους από τη σχεδίαση, μπορούν να διακριθούν σε προσχεδιασμένα, ενδεχομένων καταστάσεων, και Ει-δικών καταστάσεων, που παράγονται όποτε αυτές προκύψουν. Επίσης, ανάλογα με τη χρονική περίοδο στην οποία προορίζονται να χρησιμοποιηθούν διακρίνονται σε μέσα ΨΕ ειρήνης, κρίσης και πολέμου. Συγκεντρωτικά, τα χρησιμοποιούμενα μέσα κατηγοριοποιούνται ως κάτωθι :

(1) Ο Προφορικός λόγος (περιλαμβάνει τα εξής μέσα) : Κραυγές, Προσωπικές επαφές, Ψίθυρος, Αγόρευση, Ραδιοφωνικές εκπομπές, Μεγαφωνικές εκπομπές.
(2) Ο Γραπτός λόγος (περιλαμβάνει τα εξής μέσα) : :Επιστολή, Προκήρυξη, Εφημερίδα, Φυλλάδιο, Βιβλίο, Αφίσα, Εφημερίδα τοίχου, Περιοδικό, Κάρτα, Γελοιογραφία, Πινακίδα, Πανό, Σύνθημα στο τοίχο, Γραμματόσημο, Ζωγραφικοί πίνακες (χαρακτηριστικές εικόνες αυτών των μέσων περιλαμβάνονται στο Παράρτημα «Ε»).
(3) Άλλα μέσα : Το θέαμα (Κινηματογράφος, Τηλεόραση, Θέατρο), Το σύμβολο, Η Μουσική, Το Σύνθημα, Το Διαδίκτυο (Ιντερνέτ), Τα ΜΜΕ.

Είναι δηλαδή :

(1) Οπτικά Μέσα ΨΕ. Είναι το πάσης φύσεως και μορφής τυπωμένο υλικό, όπως φυλλάδια, προκηρύξεις (πλούσιο αρχείο ενδεικτικών προκηρύξεων και λοιπού έντυπου υλικού, παρατίθεται στο Παράρτημα «Δ»), αφίσες (πόστερς), διάφορα έντυπα, εφημερίδες, περιοδικά, βιβλία, μη ομιλούσες ταινίες κλπ. Τα πλέον διαδεδομένα από αυτά είναι οι αφίσες και οι προκηρύξεις. Γενικά, τα αμιγώς οπτικά μέσα επικοινωνίας παρουσιάζουν μικρό βαθμό αποτελεσματικότητας σε ότι αφορά στην επίδραση επί του ακροατηρίου-στόχου. Όμως διατηρούν τη σημαντικότητά τους εξαιτίας της απλότητας, της μονιμότητας και του χαμηλού κόστους τους.

(2) Ακουστικά Μέσα ΨΕ. Είναι τα μέσα που χρησιμο-ποιούν ήχους για τη διάδοση των μηνυμάτων. Ραδιόφωνο, μεγάφωνα, τηλεβόας, ζώσα φωνή. Αν και τα μέσα αυτά είναι πιο σύνθετα και πολυέξοδα σε σύγκριση με τα οπτικά μέσα, ωστόσο παρουσιάζουν το πλεονέκτημα της άμεσης επαφής, ταχύτερης μετάδοσης μηνυμάτων και καλύτερης επίδρασης στο ακροατήριο-στόχο.

(3) Οπτικοακουστικά Μέσα ΨΕ. Είναι όλα τα μέσα που στοχεύουν ταυτόχρονα την αίσθηση της ακοής και της όρασης. Κύριο μέσο είναι η τηλεόραση. Ακολουθούν ο κινηματογράφος, το θέατρο, το Διαδίκτυο (Internet) και άλλα. Είναι τα πλέον πολυέξοδα μέσα ΨΕ, όμως αποτελούν τα πιο αποτελεσματικά ακόμα και για εξειδικευμένα και απαιτητικά ακροατήρια-στόχους.

Ο εξοπλισμός που δύναται να υφίσταται για την διεξαγωγή ΨΕ είναι ο κάτωθι, ενώ φωτογραφίες και εκτενέστερη αναφορά γίνεται στο Παράρτημα «Ε» της παρούσης. Οι περισσότερες από τις κάτωθι παρατιθέμενες συσκευές, συναντώνται στον Αμερικάνικο και σε Ευρωπαϊκούς στρατούς.
- Τελευταίας τεχνολογίας μεγάφωνα για μετάδοση ζωντανών μηνυμάτων, αποστολών ακουστικής παραπλάνησης, καθοδήγησης του πλήθους.
- Κινητά κέντρα παραγωγής εντύπων που επιτρέπουν την παραγωγή και τύπωση προϊόντων ΨΕ σε προωθημένες περιοχές.
- Συστήματα εκτόξευσης φυλλαδίων που παρέχουν την δυνατότητα δια-σποράς προπαγανδιστικών φυλλαδίων σε ακτίνα έως 2550 χλμ.
- Συσκευές και συστήματα διασύνδεσης ΨΕ, οι οποίες παρέχουν ένα ασφαλές και πλήρες λειτουργικό σύστημα δορυφορικών και επίγειων επικοινωνιών που συνδέει όλα τα συστήματα και πληροφορίες των ΨΕ.
- Σύστημα διανομής φυλλαδίων μέσω μη επανδρωμένου ιπτάμενου οχήματος στη ενδοχώρα του εχθρού.
- Κινητό ραδιοτηλεοπτικό σύστημα που μεταδίδει προϊόντα ψυχολογικών επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο, που δύναται να εγκατασταθεί και να λειτουργήσει σε ειδικά διαμορφωμένο αεροσκάφος ή επίγειο όχημα.
- Κεραίες ταχείας ανυψώσεως και ισχυρούς φορητούς ραδιοφωνικούς πομπούς.
- Σύστημα μεγαφώνων, προσαρμοσμένο σε μη επανδρωμένο ιπτάμενο όχημα.

β. Κλασικές μέθοδοι και τεχνικές

Οι τεχνικές που θα περιγραφούν παρακάτω χρησιμοποιούνται ευρύτατα και σε πολιτικό αλλά και στρατιωτικό επίπεδο για την επίτευξη των στόχων αυτών που τις σχεδιάζουν και ιστορικά ανάγονται ήδη από την εποχή του Μεσοπολέμου και νωρίτερα. Αυτές οι τεχνικές ψυχολογικού επηρεασμού είναι :
(1) Η χρησιμοποίηση κατάλληλου χώρου με χρήση συμ-βόλων, εικόνων, μουσικής.
(2) Ο φόβος, που επιτυγχάνεται με παρουσίαση ενός γε-γονότος ως απειλή, παρουσίαση μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς για την αντιμετώπιση της απειλής και λογικά επιχειρήματα, διαπιστώσεις, προτροπές.
(3) Μέθοδος της ομιλούμενης γλώσσας του απλού λαού.
(4) Ευφημισμός.
(5) Χρήση κοσμητικών επιθέτων, ελκυστικών φράσεων.
(6) Χρησιμοποίηση ονομάτων που μας ανάγουν σε μια ιδέα κατά προτίμηση με αρνητικές επιπτώσεις.

γ. Νέες τεχνικές και μέθοδοι


Η συνεχής και αλματώδης εξέλιξη της τεχνολογίας αλλά και η ολοένα αυξανόμενη αντίληψη της αξίας και της δύναμης του ψυχολογικού επηρεασμού, οδηγούν σε επιστημονικότερες θεωρήσεις των τρόπων εφαρμογής των ΨΕΠ, με σκοπό να τους καταστήσουν αποτελεσματικότερους αλλά και λιγότερο «εμφανείς και αντιληπτούς». Στην συνέχεια παρατίθενται ορισμένες νέες μέθοδοι και ορισμένοι νέοι τρόποι , που σε συνδυασμό με τις κλασικές μεθόδους και τρόπους, αυξάνουν την δυναμικότητα των ΨΕ και την προσπάθεια ικανοποίησης της δίψας για αναίμακτη υποταγή και ελέγχου ψυχής, πνεύματος και συνείδησης. Για τα ΜΜΕ και το Διαδίκτυο (Ιντερνέτ) θα γίνει εκτενής αναφορά, για έκαστο εξ αυτών, σε παρακάτω υποκεφάλαια.

(1) Υποσυνείδητα μηνύματα. Ως Υποσυνείδητα μηνύ-ματα ορίζονται τα οπτικά ή ακουστικά μηνύματα που προβάλλονται (συνήθως στην τηλεόραση ή στον κινηματογράφο ή σε μέσα αναπαραγωγής μουσικής όπως δίσκοι βινυλλίου και κασέτες) τόσο γρήγορα (σε κλάσματα δευτερολέπτου), δεν προλαβαίνουν να γίνουν αντιληπτά από το ανθρώπινο μάτι (το συνειδητό), γίνονται όμως αντιληπτά από το υποσυνείδητο, όπου εντυπώνονται ως υποβολές και ωθούν τα άτομα σε συγκεκριμένες πράξεις.
Στην δεκαετία 50-60 ξεκίνησε η «επιστήμη» των υποσυνείδητων μηνυμάτων στις ΗΠΑ, με πρωτεργάτη τον διαφημιστή Βινάρι, που ξεκίνησε να προβάλλει διαφημιστικά μηνύματα, κατά την διάρκεια διαφημιστικών προβολών, με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Παρόμοιο πείραμα διεξήγαγαν και οι Ρώσοι το 1959, με επιτυχία. Έκτοτε, τέτοιου είδους μηνύματα έχουν εντοπιστεί σε δίσκους και κασέτες αναπαραγωγής ήχου, σε προγράμματα Η/Υ και στο λειτουργικό σύστημα για Η/Υ Windows. Στην επιστημονική προσέγγιση του θέματος φαίνεται να εμπλέκονται η CIA και η NSA.

(2) ΠΕΑ (Παρατήρηση εξ αποστάσεως).
Η Παρατήρηση Εξ Αποστάσεως ή ΠΕΑ είναι μια ψυχική μέθοδος που θεωρείται ότι ανέπτυξαν, σε επιστημονικό επίπεδο, οι ΗΠΑ, στην προσπάθειά τους να αναπτύξουν τεχνικές και μεθόδους ασφαλών μέσων συλλογής ή μεταβίβασης πληροφοριών σε σχέση με τον εχθρό, χωρίς τη χρησιμοποίηση τεχνολογικών συσκευών. Η φιλοσοφία της μεθόδου βασίζεται στην ύπαρξη «ψυχικά ευαίσθητων ατόμων» που δρούν ως πομποδέκτες πληροφοριών.
Η ΠΕΑ εστιάζεται πάντα σε έναν στόχο-άτομο, υποψήφιο προς αφαίμαξη-συλλογή πληροφοριών. Βάση αυτής της μεθόδου γίνεται προσπάθεια επικοινωνίας του «πομποδέκτη» με το «άτομο-στόχο» και ειδικότερα με το ασυνείδητό του, με παράλληλη μεταφορά των πληροφοριών στο συνειδητό του πομποδέκτη. Οι πληροφορίες καταγράφονται με τη μορφή σχεδιαγραμμάτων, πριν παρεμβληθεί το συνειδητό και καταστρέψει τις διαδικασίες και τις διακινούμενες πληροφορίες. Τα σχεδιαγράμματα αυτά στην συνέχεια αποκωδικοποιούνται από τους ειδικά εκπαιδευμένους «πομποδέκτες». Η όλη διαδικασία περιλαμβάνει επτά στάδια υλοποίησης της μεθόδου. Την μέθοδο αυτή την αναπτύσσουν-εφαρμόζουν οι οργανώσεις CIA, DIA, DEA, NSA.

(3) Ηλεκτρονικά εμφυτεύματα.
Η νανοτεχνολογία, επι-τρέπει την κατασκευή μικροκυκλωμάτων (μικροτσίπ) και μικρορομπότ (σε συνδυασμό με την επιστήμη των UAVs) που δύνανται να εμφυτευτούν χειρουργικά ή με ένεση, στα υπό έλεγχο άτομα-στόχους, και μέσω συγκεκριμένων θέσεων που αυτά θα λάβουν στον ανθρώπινο οργανισμό (και ειδικά στην κεφαλή-εγκέφαλο του στόχου).
Αυτά, με τηλεέλεγχο (δορυφορική τεχνολογία) και εφαρμογή μεθόδου υποβολής μηνυμάτων (είτε με ηλεκτρομαγνητικές διεγέρσεις είτε με απ’ ευθείας αποστολή κωδικοποιημένου μηνύματος), υποβάλλουν και ελέγχουν τον στόχο, κατευθύνοντάς τον να ενεργεί υπό έλεγχο. Στην μέθοδο αυτή εμπλέκεται και η τεχνολογία των μικροκυμάτων που διευκολύνουν την βελτιστοποίηση του επιθυμητού αποτελέσματος. Την μέθοδο αυτή την αναπτύσσουν και εφαρμόζουν οι οργανώσεις CIA, DIA, DEA, NSA.

(4) Πρόγραμμα HAARP. Το σύστημα HAARP διαθέτει έναν ισχυρότατο πομπό μικροκυμάτων, είναι τοποθετημένο στην Αλάσκα και δύναται να κατευθύνει την ακτινοβολία του σε διάφορες περιοχές της Γής, με ελεγχόμενη ανάκλαση των μικροκυμάτων του στην ιονόσφαιρα. Το όνομα του συστήματος προκύπτει από τα αγγλικά αρχικά High frequency Active Aural Research Program (Ενεργητικό Πρόγραμμα Υψηλής Συχνότητας για έρευνα του περιβάλλοντος την γή Ηλεκτρικού ρεύματος (εντοπίζεται κυρίως στην ιονόσφαιρα).
Αρχικά, είχε αναπτυχθεί για ερευνητικούς σκοπούς (μετεωρολογικές έρευνες και έρευνες των μεταβολών του στρώματος της ιονόσφαιρας από την κοσμική και ηλιακή ακτινοβολία. Επίσης, για σκοπούς επικοινωνιών, ανίχνευσης και εντοπισμού ενεργειακών κοιτασμάτων (σε συνεργασία με τους δορυφόρους) και ανίχνευσης και εντοπισμού ιπτάμενων αντικειμένων. Ο ισχυρός ραδιοπομπός του (10 ντεσιμπέλ ισχυρότερος σε ένταση από τους «φυσιολογικούς πομπούς») διαθέτει προχωρημένο σύστημα κεραιών που δύναται να συγκεντρώσει την ακτινοβολία του σε μικρό στόχο, με ακτινοβολούμενη, επί αυτού, ισχύ της τάξης των γιγαβάτ. Μπορεί η ακτινοβολία αυτή να προκαλέσει προβλήματα σε ηλεκτρόνια ή σε οργανισμούς (πουλιά) αλλά όχι σε ανθρώπους. Οι πραγματικές δυνατότητες του συστήματος όμως, δεν είναι μόνο αυτές που αναφέρθηκαν.
Με την εκπομπή ιδιαίτερα χαμηλής συχνότητας ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας (περιοχής ELF) σε μεγάλες εντάσεις, δύναται προκαλέσει ανεξέλεγκτα αποτελέσματα στην ιονόσφαιρα, να διοχετεύσει τεράστια ποσά ενέργειας σε συγκεκριμένους στόχους, να τροποποιήσει, υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις τον καιρό, να τροποποιήσει την κατακόρυφη δομή της ατμόσφαιρας, να αποσταθεροποιήσει τους πάγους, να ελέγξει τον κυματισμό των ωκεανών. Με όλες αυτές τις δυνατότητες, αν πραγματικά υφίστανται, το σύστημα HAARP καθίσταται υπερόπλο.

(5) Ηλεκτρομαγνητικές συσκευές ελέγχου του νού.
Η μέθοδος HAARP και ο εξοπλισμός της, δύναται επίσης να διαμορφώσει, να ελέγξει ή να εξαφανίσει, νοητικής φύσεως λειτουργίες, καθιστώντας τους στόχους άβουλους και εύκολα ελεγχόμενους (πρόγραμμα MONTAUK, πρόγραμμα MONARCH). Επίσης, η μέθοδος που χρησιμοποιείται από το σύστημα ECHELON, δύναται να χρησιμοποιηθεί για ηλεκτρομαγνητικό έλεγχο του ανθρώπινου νού.
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]

Re: ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ:ΤΟ ΝΕΟ ΥΠΕΡ-ΟΠΛΟ

8
(6) Ψευδαισθήσεις-Παραισθήσεις-Ναρκωτικές ουσίες. Τα είδη των ψευδαισθήσεων είναι πολλά (μερικά από τα σπουδαιότερα είναι οι ακουστικές παραισθήσεις, οπτικές, παραισθήσεις βάρους, αφής, της οσμής, ψυχολογικής σημασίας). Ψευδαισθήσεις και παραισθήσεις μπορούν να προκληθούν με πολλούς τρόπους (με άμεση διέγερση του εγκεφάλου, ψευδαισθήσεις που προκαλούνται κατά την διάρκεια του ύπνου, στα όνειρα, με ύπνωση, με πρόκληση απώλειας ύπνου, με επηρεασμό ψυχολογικών στοιχείων, με χημικής φύσεως διεργασίες). Ένας από τους σημαντικότερους είναι με την βοήθεια ναρκωτικών ουσιών, που χρησιμοποιούνται σε πολλές από τις προαναφερόμενες μεθόδους.

Μερικές από τις συχνότερα χρησιμοποιούμενες ναρκωτικές ουσίες, που εξυπηρετούν αυτές τις μεθόδους, είναι : Τα οπιούχα, τα παραισθησιογόνα (LSD, μεσκαλίνη, ψιλοκυβίνη, ψιλοκίνη, μπουφοτενίνη, PCP), η κοκαΐνη, η ηρωϊνη, η μορφίνη, η ινδική κάνναβη, οι αμφεταμίνες, τα βαρβιτουρικά, τα ηρεμιστικά, τα αντικαταθλιπτικά, το καθένα με τις δικές του ιδιότητες και προκαλούμενες παρενέργειες, παραισθήσεις και ψευδαισθήσεις. Επίσης, ορισμένες «νόμιμες και αγαθές» ουσίες, όπως ο καπνός, ο καφές, το αλκοόλ. Όλες οι ουσίες και γενικότερα οι διαδικασίες που χρησιμοποιούνται για δημιουργία ψευδαισθήσεων-παραισθήσεων, είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν για ΨΕ.

(7) Ψηφιακή παραποίηση εικόνας και ήχου. Αρκετές υπηρεσίες του αμερικανικού στρατού εξοπλίζονται με ειδικές συσκευές και προ-γράμματα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, για την πραγματοποίηση των επιχειρήσεων πληροφοριών. Με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών, κατασκευάζεται οπτικοακουστικό υλικό το οποίο αφήνεται να διαρρεύσει έντεχνα στα Μέσα Ενημέρωσης ή το Διαδίκτυο, με τελικό αποδέκτη τη διοίκηση των ενόπλων δυνάμεων του αντιπάλου, η οποία αναγκάζεται να ενημερώσει την πολιτική ηγεσία ή ακόμη να λάβει εσφαλμένες αποφάσεις αναφορικά με τον τρόπο αντίδρασής της σε ενδεχόμενη απειλή.

(8) Σύστημα ECHELON. Είναι σύστημα κεραιών, δορυ-φόρων και υψηλών ταχυτήτων και δυνατοτήτων Η/Υ, που αναπτύχθηκε και λειτουργεί υπό τον έλεγχο των ΗΠΑ και ΗΒ. Εξυπηρετεί σκοπούς παρακολούθησης, υποκλοπών, ελέγχου τηλεπικοινωνιών, σε παγκόσμια βάση. Διαθέτει βάσεις με τις απαραίτητες εγκαταστάσεις, ανά τον κόσμο (βλέπε Αγγλική βάση στην Κύπρο, που διαθέτει αυτές τις εγκαταστάσεις), που συνδέονται και επικοινωνούν με δορυφορική σύνδεση και με επίγεια συστήματα.

(9) Κινηματογραφική βιομηχανία. Ο κινηματογράφος, από εμφανίσεώς του, ήταν μέσο εφαρμογής ΨΕ. Οι «βιομηχανίες παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών του σήμερα (η μεγαλύτερη αυτή του Hollywood), με την υπερσύγχρονη τεχνολογία που διαθέτουν, μπορούν να παραποιούν ιστορίες εθνών, προϊδεάζουν (με διάθεση εκφοβισμού) για επερχόμενες καταστάσεις (παγκοσμιοποίηση, παγκόσμιες καταστροφές, τρομοκρατικά κτυπήματα, «διαφήμιση» του Αμερικανικού Έθνους, φονικοί ιοί), με απώτερο στόχο τον πνευματικό και ψυχικό έλεγχο αλλά και καθοδήγηση των συμπεριφορών των χιλιάδων θεατών.

(10) Φορητές συσκευές ΤΦ (Κινητή τηλεφωνία). Η ευ-ρείας κλίμακας μακροχρόνια παρακολούθηση φορητών συσκευών τηλεφώνων, υψηλά ιστάμενων προσώπων του δημόσιου βίου της χώρας μας, που ήρθε στο φώς της δημοσιότητας τον Μάρτιο του 2006, αλλά και η δυνατότητα διακίνησης μηνυμάτων και «ιών», μέσα από τις συσκευές, καταδεικνύει την ικανότητα-δυνατότητα χρήσης των συσκευών για εξυπηρέτηση ΨΕ.

(11) Διαφήμιση. Μια πρώτη αναφορά έγινε στο υποκεφάλαιο «Υποσεινήδειτα μηνύματα». Εκτός από την αναφερθείσα δυνατότητα, με την χρήση της υπερσύγχρονης τεχνολογίας και εισαγωγή νέων μεθόδων επηρεασμού (τέλειες και ιδανικές εικόνες, τοποθεσίες, ωραίες ψηφιακά επεξεργασμένες φωτογραφίες διαφημιζόμενων εμπορευμάτων, χρήση σεξουαλικής φύσεως επηρεασμού μηνυμάτων (όμορφες και προκλητικές κοπέλες), σε οποιοδήποτε μέσο και αν προβάλλονται, υποθάλπουν ύποπτης προέλευσης και σκοπού μηνύματα, με τελική διάθεση την έμμεση εφαρμογή ΨΕ σε καιρό ειρήνης.

(12) Το εμπόριο σε τουριστικές περιοχές. Τα προς πώ-ληση προϊόντα, γίνεται προσπάθεια από τις εταιρίες που τα προωθούν (και φυσικά εξυπηρετούν συμφέροντα κύκλων που επιζητούν να εφαρμόζουν μορφές ΨΕ), να απεικονίζουν μορφές, προσωπικότητες και τοποθεσίες, εντελώς άσχετες με την ιστορία και τον πολιτισμό της τουριστικής περιοχής όπου διατίθενται. Για παράδειγμα, στα τουριστικά καταστήματα πώλησης τέτοιων ειδών της περιοχής των Καταρρακτών Εδέσσης, αλλά και σε άλλα αντίστοιχα άλλων τοποθεσιών και πόλεων της Ελλάδος, πωλούνται μπλούζες και άλλα μικροαντικείμενα που απεικονίζουν τον Τσεγκεβάρα, τον Μπέγκαμ, τον Μπόμπ Μάρλεϋ, αλλοδαπές τοποθεσίες και λοιπές αλλότριες μορφές και τοποθεσίες, που ουδεμία σχέση έχουν με την περιοχή όπου πωλούνται.

(13) Τρομοκρατία. Σκοπός μιάς τρομοκρατικής ενέργειας είναι να σπείρει τον φόβο, τον πανικό, δια μέσου μεθόδων βίας και καταστροφών, να διεκδικήσει εκπλήρωση συγκεκριμένων απαιτήσεων, έτσι ώστε να οδηγήσει τον επηρεαζόμενο πληθυσμό ή ακόμα και κυβερνήσεις, σε συγκεκριμένες και καθοδηγούμενες από την τρομοκρατική ομάδα, πράξεις. Αντίστοιχα, η παγκόσμια προβολή της ανάγκης καταπολέμησης του φαινομένου της τρομοκρατίας, οδηγεί ολόκληρα έθνη σε λήψη αποφάσεων με γνώμονα την προστασία από την τρομοκρατία. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις έχουμε εφαρμογή σαφών μεθόδων ΨΕ.
Τέλος, η στοιχειοθέτηση μπορεί να γίνει και με αναδρομή στις κάτωθι πηγές.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

1. Ανχης (ΠΖ) Κωνσταντίνος Νούσκας «Προβλήματα Ψυχολογικών Επιχειρήσεων»
2. Ανχης (ΠΖ) Κωνσταντίνος Νούσκας, «Ψυχολογικές Επιχειρήσεις»
3. Δημήτρης Ευαγγελόπουλος, «Τεχνολογία Υποταγής Συνείδησης»
4. «Ο Πόλεμος του Κόλπου», Εκδόσεις Ι. Φλώρος
5. Χριστόδουλος Γιαλουρίδης «Η Ελληνοτουρκική σύγκρουση»
6. Σμήναρχος (Ι) Παπαζαχαρίας Σπυρίδωνας, Άρθρο στο περιοδικό ΑΘΗΝΑ (Επιθεώρηση Σχολής Εθνικής Άμυνας) «Η σημασία και ο ρόλος των ψυχολογικών επιχειρήσεων στον πόλεμο του Κόλπου, της Γιουγκοσλαβίας και ενδεχόμενες μελλοντικές χρήσεις»
7. «Φάκελος Ίμια : Το χρονικό της Κρίσης», ‘Αρθρο στο περιοδικό Άμυνα και Διπλωματία
8. Υποστράτηγος ε.α Δημήτριος Καντερές «Ψυχολογικές επιχειρήσεις και Ελληνικά Εθνικά Δίκαια και συμφέροντα», Άρθρο στο περιοδικό Αμυντική Επιθεώρηση Σεπ 2005
9. Ασμχος (Ι) Κουρατζόγλου Ιωάννης, (Εκδοθέν στο ΑΤΑ) «Εγχειρίδιο Ψυχολογικών Επιχειρήσεων»
10. Διαδικτυακές Διευθύνσεις
11. Πλεύρης Κ « Πολιτική Προπαγάνδα » Νέα Θέση ΑΘΗΝΑ 1995
12. Σουν Τζου « Η Τέχνη του Πολέμου»
13. ΕΕ 125 – 1 Ψυχολογικές Επιχειρήσεις
14. FM 33 – 1 (Αμερικάνικος κανονισμός ) Ψυχολογικές Επιχειρήσεις
15. ΔΙΑΚΛΑΔΙΚΟ ΔΟΓΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
16. Πολυαίνου Στρατηγήματα, Τόμοι Α, Β, και Γ, εκδόσεις ΚΑΚΤΟΣ
17. «Δομή και σχεδίαση της Τουρκικής προπαγάνδας», Άρθρο στο περιοδικό Στρατηγική, ΝΟΕ 1996.
18. «Δορυφορική κατασκοπεία και μυστικές υπηρεσίες», Άρθρο στο περιοδικό Στρατηγική, ΑΠΡ 2000.
19. «Πληροφορίες και ψυχολογικές επιχειρήσεις», Άρθρο στο περιοδικό Άμυνα και Διπλωματία, SCOTT R.GOURLEY ΑΠΡ. 1997.
20. Περιοδικό ΑΜΥΝΑ ΚΑ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ, ΟΚΤ 2005
21. Περιοδικό TOMORROW, ΟΚΤ 2005
22. Απομνημονεύματα Τούρκου Στρατηγού Ντεμιρέλ, Μετάφραση από εφημερίδα ΤζιούμΧουριέτ, ΕΛΔΥΚ 1989.
23. Υλικό σε ψηφιακή μορφή από την ΕΔΑΠ της ΑΔΙΣΠΟ


Πηγή

http://rudy2.wordpress.com/e-%ce%ad%cf% ... %af%ce%b5/
''...δεν είναι η πάλη ημών εναντίον εις αίμα και σάρκα, αλλ' εναντίον εις τας αρχάς, εναντίον εις τας εξουσίας, εναντίον εις τους κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος τούτου, εναντίον εις τα πνεύματα της πονηρίας εν τοις επουρανίοις''\n[/align]
Απάντηση

Επιστροφή στο “Βιομηχανία υποταγής συνειδήσεων”

cron