Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

10
isidoros έγραψε:
Κανένας δόλος.

Τους Πατέρες τους σέβομαι, τους αναγιγνώσκω αλλά τους τοποθετώ πιο κάτω από το Θείο Λόγο.

Δεν θεοποιώ κανέναν Άγιο Πατέρα, όταν οι ίδιοι οι Ιερείς και Θεολόγοι τους αποδίδουν ανθρώπινα σφάλματα, διαφωνίες κλπ.
Δυστυχώς δεν τους σέβεσαι..
και θα σου καταδείξω πως γίνεται τούτο..

Με το να θέτεις τέτοιου είδους ερωτήσεις και
να σκέφτεσαι απλώς και μόνον,
πως οι Πατέρες( που έλιωσαν στις γονυκλισίες και στις προσευχές και ο νούς των ήταν στον σταυρό του Θεανθρώπου και τη Ζωοποιό Αναστασή Του)είναι κατώτεροι και όχι ισάξιοι
ή
αλάνθαστοι σε σχέση με τη Γραφή αυτό και μόνον αποτελεί σκότος isidore.

Εν αγάπη στα γράφω τούτα..


Και κάτι τελευταίο,
δια των πρεσβειών των αγίων και της Υπεραγίας Θεοτόκου θα σωθεί ο κόσμος.


Μην λησμονείς τη Γραφή
(θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού)
Αξιοθαύμαστος ο Θεός για τη προστασία που παρέχει στους αγίους Του.


Χριστός Ανέστη.
Εικόνα

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

11
[quote="GLADIATOR"][quote="isidoros"]

[b]Κανένας δόλος.

Τους Πατέρες τους σέβομαι, τους αναγιγνώσκω αλλά τους τοποθετώ πιο κάτω από το Θείο Λόγο.

Δεν θεοποιώ κανέναν Άγιο Πατέρα, όταν οι ίδιοι οι Ιερείς και Θεολόγοι τους αποδίδουν ανθρώπινα σφάλματα, διαφωνίες κλπ.[/b][/quote]

Δυστυχώς δεν τους σέβεσαι..
και θα σου καταδείξω πως γίνεται τούτο..

Με το να θέτεις τέτοιου είδους ερωτήσεις και
να σκέφτεσαι απλώς και μόνον,
πως οι Πατέρες( που έλιωσαν στις γονυκλισίες και στις προσευχές και ο νούς των ήταν στον σταυρό του Θεανθρώπου και τη Ζωοποιό Αναστασή Του)είναι κατώτεροι και όχι ισάξιοι
ή
αλάνθαστοι σε σχέση με τη Γραφή αυτό και μόνον αποτελεί σκότος isidore.

Εν αγάπη στα γράφω τούτα..


Και κάτι τελευταίο,
[size=150]δια[/size] των πρεσβειών των αγίων και της Υπεραγίας Θεοτόκου θα σωθεί ο κόσμος.


[size=150]Μην λησμονείς τη Γραφή
(θαυμαστός ο Θεός εν τοις αγίοις Αυτού)
Αξιοθαύμαστος ο Θεός για τη προστασία που παρέχει στους αγίους Του.[/size]

Χριστός Ανέστη.[/quote]


Βλέπω ότι την κρίση την έχεις ήδη πάρει από Εκείνον.

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

12
Εδω Ισίδωρε ή στιτς,έχουμε πάρει την κρίση για το ποιος Πατέρας είναι θεόπνευστος ή οχι ή ποιο απο αυτά που είπε είναι θεόπνευστο και ποιο όχι και αμφισβητούμε κατά πόσο θεόπνευστα ερμήνευαν την Αγία Γραφή.

Λες και άλλο Πνεύμα φώτισε τους Ευαγγελιστές και άλλο τους Πατέρες.

Και αν κάποιος αναφερθεί στους Πατέρες, βγάλατε απόφαση και κρίνατε οτι ειναι πατερολάτρης και οτι τους θεοποίησε.

Ξεκινάμε απο αυτό και μετά θα αμφισβητούμε τα δόγματα των Πατέρων,θα αμφισβητούμε τις Οικουμενικές Συνόδους οτι δεν έχουν το αλάνθαστο και ποιος ξέρει που θα φτάσουμε.




π. Ι. Ρωμανίδης
«Οι Πατέρες δεν λένε «αλάθητον». Στην πατερική γλώσσα λέγεται «απλανές». Γίνεται κανείς «απλανής». «Απλανής» σημαίνει ότι δεν παραπλανάται. Από τι δεν παραπλανάται; Δεν παραπλανάται από τον διάβολο. Δηλαδή, έχοντες την αέναη μνήμη Θεού μέσα τους, κάποτε - κάποτε και την εμπειρία της Θεώσεως, έχουν απλανή καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος, το οποίον προσεύχεται αδιαλείπτως μέσα στην καρδιά τους. Και, έχοντες Πνεύμα Άγιον, κατ' αυτόν τον τρόπο, έχουν την απλανή καθοδήγηση του Αγίου Πνεύματος σε θέματα που αφορούν στην θεραπεία του ανθρώπου.

Οπότε, εξ επόψεως θεραπευτικής, είναι απλανής αυτός ο οδηγός. Δεν είναι όμως αλάθητος, από την άποψη ότι δεν μπορεί να κάνη λάθη, διότι κάνει λάθη. Μόνο σε θέματα πνευματικής καθοδηγήσεως δεν κάνει λάθη, διότι απλανώς καθοδηγεί τα πνευματικά του τέκνα στον φωτισμό και στην θέωση, δηλαδή στην θεραπεία και στην τελειότητα.

Από Ορθοδόξου απόψεως, όταν μιλάμε για το αλάθητο της Εκκλησίας αναφερόμαστε μόνο στην διδασκαλία περί Αγίας Τριάδος, περί Θεού, περί θείας Χάριτος, περί διαγνώσεως των αρρωστημάτων της ανθρώπινης προσωπικότητος, περί θεραπείας της ανθρώπινης προσωπικότητος, περί τελειότητος της ανθρώπινης προσωπικότητος, περί κολάσεως και παραδείσου, περί ενσαρκώσεως, περί Αγίων, περί Θεοτόκου και ό,τι έχει σχέση με την εμπειρία της Θεώσεως. Στα άλλα θέματα δεν υπάρχει αλάθητο και δεν μπορεί να υπάρχει αλάθητο, διότι εκεί πλέον ευρισκόμαστε στην σφαίρα των θετικών επιστημών».

Τα προηγούμενα δείχνουν ποια είναι η μεθοδολογία των Πατέρων και πώς ερμήνευαν την Αγία Γραφή και τελικά πώς θεολογούσαν. Όλα ξεκινούσαν από την εμπειρία του Αγίου Πνεύματος που βίωναν.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

14
Η ΜΕΤΑΠΑΤΕΡΙΚΗ ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ

Του Σεβ. Μητροπολίτη Γόρτυνος κ. Ιερεμία

=================


Ἡ Ἁγία Γραφή εἶναι θεόπνευστο βιβλίο. Ἄνθρωποι μέν τήν ἔγραψαν, ἀλλά τήν ἔγραψαν μέ τήν ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Καί ἀφοῦ λοιπόν ἡ Ἁγία Γραφή γράφτηκε μέ την ἐπιφοίτηση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἄρα καί αὐτός πού θέλει νά ἑρμηνεύσει τήν Ἁγία Γραφή, πρέπει νά ἔχει καί αὐτός τόν φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἶναι πολύ λογικό αὐτό πού σᾶς λέω.

Καί γιά νά ἀναφέρω ἐδῶ τό παράδειγμα τοῦ μακαριστοῦ πατρός Ἰωάννου Ρωμανίδη λέω, ὅτι ὄχι μόνο αὐτός πού ἔγραψε τό βιβλίο τῶν Μαθηματικῶν πρέπει νά ξέρει Μαθηματικά, ἀλλά καί αὐτός πού διδάσκει Μαθηματικά πρέπει νά γνωρίζει τήν ἐπιστήμη αὐτή.

Οἱ ἅγιοι δέ Πατέρες εἶναι, ὅπως εἶπα, οἱ αὐθεντικοί ἑρμηνευτές τῆς Ἁγίας Γραφῆς, γιατί μέ τήν ἄσκησή τους στήν πνευματική ζωή καθάρισαν τήν ψυχή τους καί ἔγιναν δοχεῖα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἔτσι λοιπόν κατανοοῦν σωστά τήν θεόπνευστη Ἁγία Γραφή.Γι᾽ αὐτό καί μόνο αὐτούς δεχόμαστε ὡς ἀληθινούς ἑρμηνευτές τῆς Ἁγίας Γραφῆς.


Σάν σωστοί ἑρμηνευτές τῆς Ἁγίας Γραφῆς οἱ ἅγιοι Πατέρες εἶναι καί σωστοί καθοδηγητές τῶν ἀνθρώπων πρός τόν Θεό. Εἶναι μιά ἐπιστήμη ὁλόκληρη αὐτό, ἀδελφοί χριστιανοί, τό νά καθοδηγεῖ κανείς σωστά μιά ψυχή πρός τόν Θεό. Καί τήν ἐπιστήμη αὐτή τήν γνωρίζουν καλά οἱ ἅγιοι Πατέρες μας καί τήν ἐκθέτουν μέ σαφήνεια στά βιβλία τους.

Τί συμβαίνει ὅμως τώρα; Ἀκοῦστε: Διαβάζοντας μερικοί τούς λόγους τῶν ἁγίων Πατέρων βλέπουν σ᾽ αὐτούς ὅλο ἑρμηνεῖες τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί ὅλο νά γίνεται λόγος γιά ἄσκηση καί γιά «στενή καί τεθλιμμένη» ὁδό καί λέγουν: Δέν γίνονται αὐτά σήμερα, αὐτά πού λέγουν οἱ Πατέρες. Αὐτά ἦταν γιά τήν δική τους ἐποχή καί ὄχι γιά τήν δική μας. Σήμερα ἔχουμε ἀνάγκη ἀπό μιά ἄλλη θεολογία. «Μετα-πατερική», λοιπόν, θεολογία!...Τό κακό αὐτό, χριστιανοί μου, δέν εἶναι τωρινό. Ἔχει χρόνια πού ἔγινε ἡ ζημιά αὐτή στήν πατρίδα μας.

Εγινε καί ἡ ἄλλη προσβολή κατά τῆς μνήμης τῶν ἁγίων Πατέρων, πού δέν τήν νοήσαμε κἄν, γιατί εἴμαστε ἄγευστοι τοῦ πατερικοῦ πνεύματος. Ἀκοῦστε: Ἐμεῖς οἱ Ὀρθόδοξοι γνωρίζουμε καλά ὅτι οἱ ἅγιοι Πατέρες εἶναι ἑνωμένοι καί ὅτι ἡ διδασκαλία τους εἶναι ἕνας «πύργος ὁμοφωνίας» καί ὄχι «πύργος Βαβέλ», διαφωνίας δηλαδή. Οἱ προτεστάντες ὅμως παλαιότερα, τόν 19ο αἰώνα, διχοτόμησαν τούς Πατέρες καί τούς χώρισαν σέ «βιβλίζοντες» καί «ἑλληνίζοντες». Δέν μᾶς πειράζει ὁ λόγος τους αὐτός ὁ προτεσταντικός. Αἱρετικοί εἶναι καί αἱρετικά λέγουν. Το κακό ὅμως εἶναι ὅτι ἡ αἵρεση αὐτή, ἡ πλάνη αὐτή, περί χωρισμοῦ τῶν Πατέρων σέ δύο παρατάξεις, ἦλθε καί στόν χῶρο μας, χωρίς νά πολεμηθεῖ ἐπίσημα και δυναμικά. Λάθος ἔκανα! Βρέθηκαν στήν ἑλλαδική μας Ἐκκλησία τρεῖς ἀγωνιστές κατά τῆς αἱρέσεως ὅτι οἱ ἅγιοι Πατέρες δέν ἔχουν τάχα ἑνότητα στήν θεολογία τους. Πρός τιμήν τους γράφω τά ὀνόματά τους: Ὁ ἕνας εἶναι ὁ μακαριστός πατήρ Ἰωάννης Ρωμανίδης, ὁ ἄλλος εἶναι ὁ Σεβ. Μητροπολίτης τῆς ἰδιατέρας μου πατρίδος Ναυπάκτου κ. Ἱερόθεος καί ὁ τρίτος εἶναι ὁ λαμπρός Καθηγητής τοῦ Πανεπιστημίου, Πρωτοπρεσβ. π. Γεώργιος Μεταλληνός. Τους εὐχαριστοῦμε καί τούς εὐχόμαστε τήν ἀπόλαυση τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ.

Τέλος, σχετικά μέ τό σημερινό μου κήρυγμα λέω γενικά: Τό νά παραθεωροῦμε τήν διδασκαλία τῶν ἁγίων Πατέρων τῆς Ἐκκλησίας μας καί νά σοφιζόμαστε νά διδάξουμε στόν λαό μας μία ἄλλη διδαχή, καλή βέβαια καί ὠφέλιμη, ἀλλά ὄχι την ἀκριβῶς πατερική διδασκαλία, μέ τήν πρόφαση μάλιστα ὅτι αὐτή ἡ πατερική διδασκαλία δέν εἶναι για τήν ἐποχή μας, αὐτό λέγω, ἄν τό ποῦμε καί τό κάνουμε, εἶναι βλασφημία κατά τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Γιατί μέ τόν φωτισμό τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐθεολόγησαν οἱ ἅγιοι Πατέρες. Χριστιανοί μου! Θέλω ὅλα ὅσα θά σᾶς λέω να εἶναι ἀπό τήν δεξαμενή τῶν ἁγίων Πατέρων. Θέλω νά σᾶς εἶμαι ἕνας πατερικός καί ὄχι μεταπατερικός κήρυκας τοῦ λόγου τοῦ Θεοῦ. Νά εὔχεσθε αὐτό για μένα στόν Ἰησοῦ Χριστό καί στήν Παναγία μας.

Καί, ἐπειδή ἔχετε καλή «προῖκα» ἀπό τούς εὐσεβεῖς παπποῦδες καί γιαγιάδες σας, καί ἔχετε γι᾽ αὐτό καλό αἰσθητήριο Ὀρθοδοξίας, σᾶς παρακαλῶ, ὅπου στις πράξεις μου καί στά λόγια μου μέ βλέπετε νά ξεφεύγω ἀπό τό πατερικό καί νά στρέφομαι πρός τό μεταπατερικό, νά μοῦ τό λέτε γιά νά διορθώνομαι. Στήν Ἐκκλησία μας, στήν Οἰκογένειά μας αὐτή την ἱερή, ὁ ἕνας πρέπει νά βοηθάει τόν ἄλλο γιά τήν σωτηρία του. Ἐγώ νά βοηθάω ἐσᾶς καί ἐσεῖς ἐμένα.

Μέ πολλές εὐχές,

† Ὁ Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως

Ἰερεμίας».

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

16
Επειδη η μισυ αληθεια μπορει να ειναι και παραπλανηση να κανω μερικες διευκρινησεις.

Στη θεολογια υπαρχουν πληθος θεματων τα οποια δεν ειναι πληρως αποκαλυφθεντα απο τη Θεια Χαρη . Τα θεματα αυτα ονομαζονται θεολογουμενα. Επεισης υπαρχουν και πληθος διαφορετικων ερμηνειων σε θεματα αγιας γραφης. Για παραδειγμα ο κορυφαιος θεολογος Νικολαος Σωτηροπουλος εγραψε ενα τετρατομο εργο με τιτλο <<ερμηνεια δυσκολων χωριων της Αγιας Γραφης >>. Εκει διαφοροποιειται απο παλιους η συγχρονους ερμηνευτες. Επισης εχουμε πληθος θεματων οπου οι πατερες εκφραζουν διαφορετικη αποψη. Σε ολα αυτα τα θεματα δεν μπορουμε να μιλαμε για μεταπατερικη θεολογια. Ειναι θεματα τα οποια τα ερευνα και προσεγγιζει η θεολογια. Καποια απο αυτα τα ερμηνευουν μαλιστα οι συγχρονοι προορατικοι γεροντες.Το πιο κλασικο παραδειγμα θεολογουμενων προβληματων ειναι μερος απο τα εσχατολογικα στα οποια η εκκλησια δεν εχει παρει θεση παρα μονο σε μια περιπτωση οπυ θιγεται το δογμα.

Συνεπως υπαρχουν θεματα <<κλεισμενα >>, αλλα και θεματα ερευνωμενα. Προφανως ο σεβασμιωτατος αναφερεται στα θεματα τα οποια ειναι οριστικα κλεισμενα απο τη θεολογια αλλα και απο οικουμενικες συνοδους.

Δυστυχως ομως υπαρχουν και χριστιανοι που απολυτοποιουν γνωμες και αποψεις πατερων στα θεολογουμενα .Αυτη η απολυτοποιηση ειναι μια παρεκλιση απο την ορθοδοξη παραδοση η οποια ουδεποτε απολυτοποιησε τους πατερες για θεολογουμενα θεματα.Ειναι φαινομενο πατερολατρειας. Αυτη η απολυτοποιηση θα μπορουσε να ενταχθει στη μεταπατερικη θεολογια.

Να τονισουμε επισης οτι η θεολογια δεν ειναι κατι στατικο.Δεν ειμαστε συντηρητικοι. Η συντηρηση παραπεμπει σε ναφθαλινη. Ειμαστε παραδοσιακοι. Και η παραδοση ανανεωνεται απο τους ανθρωπους του Θεου στο διαβα των αιωνων. Αλλα πραγματα γνωριζαν οι ανθρωποι στη εποχη του Μωυση, αλλα στην εποχη των προφητων, αλλα στους χρονους του Χριστου, αλλα στους χρονους των αποστολων , αλλα στους χρονους των πατερων, αλλα σημερα, και προφανως ακομα περισσοτερα θα μαθουν στα επομενα χρονια, κατα το
ὅτι ἐνεπλήσθη ἡ σύμπασα τοῦ γνῶναι τὸν Κύριον ὡς ὕδωρ πολὺ κατακαλύψαι θαλάσσας.
Ησ. 11,9 διότι ολόκληρος ο κόσμος θα έχη πλημμυρίσει από την θείαν γνώσιν, όπως το πολύ ύδωρ κατακαλύπτει τας θαλάσσας.

Συνεπως μεσα στη μεταπατερικη θεολογια μπορουμε με βεβαιοτητα να ενταξουμε το φαινομενο της πατερολατρειας . Συμφωνα με αυτη καποιοι αναγαγουν σε διδασκαλια της εκκλησιας γνωμες πατερων σε θεολογουμενα θεματα. Ειναι κατι που πρεπει να θειχθει διεξοδικα σε αναλογο τοπικ.

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

17
Επειδη η μισυ αληθεια μπορει να ειναι και παραπλανηση να κανω μερικες διευκρινησεις.
Ωρες ώρες αδερφέ δεν σε καταλαβαίνω,ποιος λέει την μισή αλήθεια και παραπλανεί;
Ο μητροπολίτης;

Το θέμα μας είναι αν είναι αναγκαίο να διαβάζουμε τους Πατέρες.

Λοιπόν είναι αναγκαίο.
Δεν ξέρω αν συμφωνείς ή διαφωνείς σε αυτό.

Διαφωνείς με τον σεβασμιότατο όταν λέει αυτό;
Οἱ ἅγιοι δέ Πατέρες εἶναι, ὅπως εἶπα, οἱ αὐθεντικοί ἑρμηνευτές τῆς Ἁγίας Γραφῆς, γιατί μέ τήν ἄσκησή τους στήν πνευματική ζωή καθάρισαν τήν ψυχή τους καί ἔγιναν δοχεῖα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἔτσι λοιπόν κατανοοῦν σωστά τήν θεόπνευστη Ἁγία Γραφή.Γι᾽ αὐτό καί μόνο αὐτούς δεχόμαστε ὡς ἀληθινούς ἑρμηνευτές τῆς Ἁγίας Γραφῆς.
Μιλάμε για ερμηνεία της Αγίας Γραφής.

Αν λάβουμε ως παράδειγμα την ερμηνεία του αγίου Ιωάννου το Χρυσοστόμου στο κατά Ματθαίον.

Δεχόμαστε την ερμηνεία του ή όχι;

Ή θα πούμε δεχόμαστε την ερμηνεία στα κλεισμένα απο τις Οικουμενικές Συνόδους θέματα και στα υπόλοιπα δεν την δεχόμαστε;

Με λίγα λόγια είναι σαν να υπονοούμε οτι στα πρώτα 23 κεφάλαια ,ο άγιος ερμήνευσε με θεία Χάρη και μετά στο 24-25 την έχασε γιατί ανήκουν στα θεολογούμενα θέματα και μετά την ξαναβρήκε.
Επεισης υπαρχουν και πληθος διαφορετικων ερμηνειων σε θεματα αγιας γραφης. Για παραδειγμα ο κορυφαιος θεολογος Νικολαος Σωτηροπουλος εγραψε ενα τετρατομο εργο με τιτλο <<ερμηνεια δυσκολων χωριων της Αγιας Γραφης >>. Εκει διαφοροποιειται απο παλιους η συγχρονους ερμηνευτες.
Μα φυσικά,εδώ έρχεται ο ανθρώπινος λόγος που λέει ο bile.Λογικότατο να υπάρχουν διαφορετικές ερμηνείες απο θεολόγους.Υπάρχουν και θεολόγοι που δεν δέχονται τον Αντίχριστο ως πρόσωπο.
Το κορυφαίος δεν σημαίνει οτι είναι και αλάνθαστος.όπως πολύ ωραία έλεγε ο ίδιος
Πλήρως καί τελείως γνωρίζει τήν Γραφήν μόνον ὁ συγγραφεύς της, τό Πνεῦμα τό Ἅγιον…
Galis έγραψε:Συνεπως υπαρχουν θεματα <<κλεισμενα >>, αλλα και θεματα ερευνωμενα. Προφανως ο σεβασμιωτατος αναφερεται στα θεματα τα οποια ειναι οριστικα κλεισμενα απο τη θεολογια αλλα και απο οικουμενικες συνοδους.
Το τι αναφέρει ο σεβασμιότατος δεν το ξέρεις,ο σεβασμιότατος μιλάει για την ερμηνεία της Αγίας Γραφής απο τους Πατέρες,τα περαιτέρω εσυ τα προσθέτεις.

Οι Οικουμενικές Σύνοδοι έκλεισαν τα θέματα γιατί υπήρχαν αιρετικοί που τα άνοιξαν,οπότε έθεσαν όρια του σωστού και λάθους.

Τέτοιο όριο σχετικά με την ερμηνεία των Πατέρων δεν υπήρχε,για να κλειστεί με Οικουμενική Σύνοδο.
Στις μέρες μας αναδείχθηκε με την μεταπατερική θεολογία.


Δεν υπάρχει πατερολατρεία,όπως σου είπα και τις προάλλες αυτός είναι δικός σου όρος που τον έχεις εισάγει εσυ,επειδή διαφωνείς με τους Πατέρες.Η αποδοχή των ερμηνείων των Πατέρων δεν είναι πατερολατρεία.

Μήπως ο Σωτηρόπουλος χρησιμοποίησε τέτοιον όρο ή ο Τρεμπέλας;
Απο όσο γνωρίζω οχι.
Μήπως είπε ο Σωτηρόπουλος οτι οι Πατέρες έκαναν λάθος και ερμήνευσαν ανθρώπινα;

Να τονισουμε επισης οτι η θεολογια δεν ειναι κατι στατικο.Δεν ειμαστε συντηρητικοι. Η συντηρηση παραπεμπει σε ναφθαλινη. Ειμαστε παραδοσιακοι. Και η παραδοση ανανεωνεται απο τους ανθρωπους του Θεου στο διαβα των αιωνων. Αλλα πραγματα γνωριζαν οι ανθρωποι στη εποχη του Μωυση, αλλα στην εποχη των προφητων, αλλα στους χρονους του Χριστου, αλλα στους χρονους των αποστολων , αλλα στους χρονους των πατερων, αλλα σημερα, και προφανως ακομα περισσοτερα θα μαθουν στα επομενα χρονια
Όσον αφορά τα δόγματα είναι στατικότατο και δεν αλλάζει,η παράδοση επίσης δεν μπορεί να διαφοροποιείται καταργώντας τα παλιότερα.Εδω είναι το σημείο κλειδί.Αν τα καινούργια έρχονται για να καταργήσουν τα παλιά,σημαίνει οτι τα παλιά,που τόσοι άγιοι έζησαν και διδάχθηκαν με αυτά ήταν λάθος.


Συμφωνα με αυτη καποιοι αναγαγουν σε διδασκαλια της εκκλησιας γνωμες πατερων σε θεολογουμενα θεματα.
Ποιοι είναι αυτοί οι κάποιοι;
Και ποιες ειναι οι γνώμες των πατέρων;Πάνω σε τι;
Γενικά ή για εσχατολογικα θέματα;

Re: ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ

18
Α.Π.Θ. : Καθηγητές "θεολόγοι" προτεσταντίζοντες καί ἰσλαμίζοντες! Αἶσχος!

Μά τώρα τό Πηδάλιο περιφροντεῖται. Εἶναι ἕνα σημεῖο τῶν καιρῶν λυπηρό καί αὐτό. Τό εἶχα αἰσθανθῆ ὡς φοιτητής πανεπιστημίου, ὅπου καθηγηταί, ὀρθόδοξοι μέν ἀλλά προτεσταντίζοντες, ὡμιλοῦσαν περιφρονητικά γιά τό "Πηδάλιο". Μόνο κάτι ταπεινοί Χριστιανοί, πιστά τῆς Ἐκκλησίας τέκνα, εἶχαν τό "Πηδάλιο", πού ἦτο ἐξηντλημένο καί ἄγνωστο στό εὐρύ κοινό.

Οἱ πατέρες, λέγανε οἰ καθηγηταί ἐκεῖνοι, ἦτανε παλιοί ἄνθρωποι, καθυστερημένα πνεύματα τοῦ καιροῦ ἐκείνου...Καί τώρα ἄλλοι, σύγχρονοί μας, δημιούργησαν τόν λεγόμενο "νεοπατερισμό" ("μεταπατερισμός" σήμερα!). Δηλαδή, οἰ νέοι ἀρχιερεῖς εἶναι καί αὐτοί πατέρες...
Ὅπως δημιουργήθηκε ὁ νέος ὅρος "νεορθόδοξοι", ἔτσι δημιουργήθηκε καί ὁ "νεοπατερισμός". Ὅλες αὐτές εἶναι ἀποκλίσεις ἀπό τήν αὐστηράν γραμμήν τῆς παραδόσεως.
Νεοορθόδοξο κίνημα, ὄχι παραδοσιακό, εἶναι αὐτό τοῦ Γιανναρᾶ.

Μέσα σ' αὐτό τόν κόσμο ζοῦμε καί πρέπει νά ὁμολογήσω εἰλικρινῶς, ὄτι κ' ἐσεῖς κατά τινά τρόποεἶστε ἐπηρεασμένοι ἀπ' αὐτά, καί εἴμεθα ὑπεύθυνοι καί ἐμεῖς. Δέν ἐκτιμᾶται τό Πηδάλιο.

Στό Ἅγιον Ὅρος κάθησε καί τό κατήρτισε ὁ Ἅγιος Νιδόδημος. Δέν ἔγραψε δικά του λόγια. Ἁπλῶς ἑρμήνευσε σέ ἁπλῆ γλῶσσα τούς ἱερούς κανόνας τῶν πατέρων καί τῶν Συνόδων, γιά νά εἶναι καταληπτοί. Τό Πηδάλιο περιέχει ἑρμηνεία δυσκόλων χωρίων τῆς Ἁγίας Γραφῆς, καί εἶναι ἀσφαλής ὁδηγός πρός πορείαν χριστιανικήν.
Εἶναι μιά ὐποτίμησις τοῦ "Πηδαλίου" αὐτό πού γίνεται. Γι' αὐτό πέσαμε σέ ἠθικολογία...
Ὅπως καταντοῦμε, ξέρετε, οἱ θεωρούμενοι ὀρθόδοξοι θἀ ἀρνηθοῦν τήν Ὀρθοδοξία-ὑπάρχει προφητεία, ὅτι πατριάρχαι ἀρχιεπίσκοποι ἐπίσκοποι ἱερεῖς θά προδώσουν τήν Ὀρθοδοξία-, καί θά τήν ὑποστηρίξουν ἄνθρωποι ἄλλοι.


Οἱ μέν προτεστάντες λένε "μόνο Γραφή", οἱ ἄλλοι λένε "ὄχι Γραφή", καί ἔρχεται στό μέσον ἡ Ἐκκλησία ἡ Ὀρθόδοξος καί λέει· "Ἐρευνᾶτε τάς γραφάς" (Ἰωάν. 5, 39). Νά διαβάζετε τήν Ἁγία Γραφή, ἀλλά ὄχι μέ τό δικό σας πνεῦμα, πού μπορεῖ νά πλανηθῇ, ἀλλ' ὅπως τήν ἑρμηνεύουν οἱ πατέρες τῆς Ἐκκλησίας.
Αυγ.Καντιώτης -ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ
Απάντηση

Επιστροφή στο “Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας”