Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

19
Μερικά χρήσιμα στοιχεία για το πείραμα που έκανα με αντικείμενο την αντισεισμική θωράκιση των κατασκευών.
Για τους πολιτικούς μηχανικούς που σχεδιάζουν αντισεισμικές κατασκευές αυτό που τους ενδιαφέρει δεν είναι τόσο το μέγεθος του σεισμού που αναγγέλλουν οι σεισμολόγοι αλλά η τελική επιτάχυνση που φθάνει τελικά κάτω από την κατασκευή. Αυτή η επιτάχυνση μετριέται σε ( g ) και δείχνει την ένταση της μετατόπισης που έχει το έδαφος κάτω από την κατασκευή. Όσο μεγαλύτερη είναι αυτή η επιτάχυνση τόσο μεγαλύτερες είναι και οι αδρανειακές εντάσεις και παραμορφώσεις της κατασκευής με αποτέλεσμα την μερική ή πλήρη κατάρρευσή της. Σκοπός μας σήμερα με την πεπατημένη μέθοδο του σύγχρονου αντισεισμικού κανονισμού είναι να κατασκευάσουμε δομές που: α) σε συχνούς σεισμούς με επιτάχυνση 0,36 g μεγάλης πιθανότητας να συμβούν δεν θα πάθουν τίποτα, β) Σε σεισμούς μέσης πιθανότητας να συμβούν με επιτάχυνση 0,50 g θα πάθουν μικρές, επιδιορθώσιμες ζημιές και γ) σε πολύ ισχυρούς σεισμούς μικρής όμως πιθανότητας να συμβούν με επιτάχυνση 0,60 g μέχρι και 0,80 g δεν θα έχουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών. O μεγαλύτερος σεισμός που έγινε στην Ελλάδα και μετρήθηκε η επιτάχυνση του εδάφους ήταν της τάξεως του 1 g O μεγαλύτερος σεισμός που έγινε στον κόσμο μετρήθηκε σε 2,9 g και έγινε στην Χιλή με σεισμό της τάξεως των 9,5 Ρίχτερ ο οποίος και είναι ο μεγαλύτερος σεισμός που έγινε. Εγώ έκανα ένα πείραμα για να δοκιμάσω την χρησιμότητα ενός αντισεισμικού μηχανισμού και μιας μεθόδου που εφηύρα. Για να είναι αξιόπιστο ένα πείραμα σε μικροκλίμακα πρέπει να ακολουθεί τις διεθνής προδιαγραφές των πειραμάτων σε μικροκλίμακα που είναι οι εξής.
α) Γεωμετρική ομοιότητα. Το ομοίωμα να έχει όμοιο σχήμα συνήθως υπό κλίμακα, και την κλίμακα εντός της δομής του
β) Η κινηματική ομοιότητα να είναι ανάλογη τόσο της γεωμετρική ομοιότητας όσο και την ομοιότητας της επιτάχυνσης αντίστοιχων σημείων πρωτοτύπου και ομοιώματος.
γ)Η ομοιότητα μαζών και δυνάμεων που δημιουργούν την κίνηση ομόλογων σημείων πρωτοτύπου και ομοιώματος καλείται δυναμική ομοιότητα (οι λόγοι αντίστοιχων δυνάμεων βαρύτητας, αδράνειας, ελαστικότητας, είναι ίδιοι
Αυτές τις προδιαγραφές ακολούθησα και εγώ για την κατασκευή του μοντέλου που έβαλα πάνω στην σεισμική βάση και το δοκίμασα με μία επιτάχυνση μετρημένου φυσικού σεισμού 1,77 g
To μοντέλο όμως είναι σε μικροκλίμακα 1 προς 7,14 που αυτό σημαίνει ότι η πραγματική επιτάχυνση είναι... 1 προς 7,14 που είναι η κλίμακα του μοντέλου επί την φυσική επιτάχυνση που δοκιμάστηκε και είναι της τάξεως των 1,77g= 7,14 X 1,77 = 12,64 g
Σε αυτήν την επιτάχυνση των 12,64 g το μοντέλο δεν εμφάνισε αστοχίες οπότε δεν μπορούμε να ξέρουμε την πραγματική επιτάχυνση που αυτό αστοχεί.
12,64 g έναντι 0,5 που τα άλλα αστοχούν μιλάμε ότι είναι η καλύτερη αντισεισμική μέθοδος που εφαρμόστηκε στον πλανήτη.
Το πείραμα. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Συσχετισμός του πειράματος με την κλίμακα Mercalli.
Εικόνα

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

20
Η κατασκευή του φέροντα οργανισμού ενός σκελετού οικοδομής αποτελείτε από κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς και πλάκες
Οι κολόνες και οι δοκοί και οι πεδιλοδοκοί ενώνονται στους κόμβους και δημιουργούν ένα πλαίσιο.
Ας εξετάσουμε πως λειτουργούν διάφορα πλαίσια σε έναν σεισμό για να καταλάβουμε τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου τι κάνουν μέχρι σήμερα οι πολιτικοί μηχανικοί και πιο είναι τελικά το πιο δυνατό πλαίσιο σε μια κατασκευή.
Εικόνα
Εικόνα
Ας εξετάσουμε πρώτα το σχέδιο ( Plan 4 ) ( Figure a ) Αποτελείτε από κολόνες δοκούς και πεδιλοδοκούς του ιδίου μεγέθους.
Βλέπουμε τα εξής Οι κολόνες σε ένα σεισμό λυγίζουν και μαζί λυγίζει και ο δοκός. Ο πεδιλοδοκός δεν λυγίζει και αυτό συμβαίνει διότι είναι αρκετά ισχυρός ώστε να κρατά το πέλμα της βάσης κολλημένο πάνω στο έδαφος. Η ελαστικότητα της κολόνας και τις δοκού αφαιρούν πολλά φορτία από τις δυνάμεις που καταπονούν τον πεδιλοδοκό και για αυτόν τον λόγο δεν λυγίζει.
Παρατηρούμε όμως ότι η ελαστικότητα των κολονών και της δοκού παραμορφώνουν ( - σηκώνουν-κατεβάζουν στα δύο άκρα ) το άνω μέρος των κολονών εκεί που έχει ροζ χρώμα στα σημεία Κ1 Αυτό το κατέβασμα και το ανασήκωμα που εμφανίζεται κατά την ταλάντωση παραμορφώνουν την δοκό.
Συμπέρασμα
α) η ελαστικότητα βοηθάει στην αποθήκευση ενέργειας πάνω στον κορμό της δοκού και της κολόνας μέχρι ένα σημείο μετατόπισης την οποία αποθηκευμένη ενέργεια την αποδίδει πίσω στην επόμενη μετατόπιση χωρίς όμως να πάθει αστοχίες.
β) η ελαστικότητα αυτή οπότε και η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού εφαρμόζεται και στην κολόνα και στην δοκό.
γ) Υπάρχει παραμόρφωση στο πλαίσιο αυτό οπότε βγάζουμε το συμπέρασμα ότι ένας από τους λόγους παραμόρφωσης της κατασκευής είναι η ελαστικότητα των στοιχείων της κολόνας και της δοκού.

Ας εξετάσουμε τώρα το ( Plan 4 ) ( Figure b ) To πλαίσιο αυτό δεν αποτελείτε από όμοια στοιχεία ( κολόνες δοκούς πεδιλοδοκούς ) αλλά οι κολόνες είναι πιο μεγάλες και μακρόστενες ( τοιχία )
Εδώ θα παρατηρήσουμε μία διαφορετική παραμόρφωση του πλαισίου αυτού.
α) Οι κολόνες αυτές δεν παρουσιάζουν τον λυγισμό στον κορμό τους γιατί είναι πιο άκαμπτες από τις μικρές τετράγωνες κολόνες.
β) όλη η αποθήκευση της ενέργειας του σεισμού και όλη η παραμόρφωση συντελείτε πάνω στον κορμό της δοκού.
γ) Τα φορτία στρέψης που αναλαμβάνει η δοκός είναι τα διπλάσια από ότι ήταν όταν η κολόνα και η δοκός είχαν τις ίδιες διαστάσεις οπότε διπλάσια είναι και η παραμόρφωση του κορμού της και διπλάσιος ο κίνδυνος να αστοχήσει.
δ) Τα μεγάλα τοιχία ( κολόνες ) λόγο της ακαμψίας τους και λόγο της δύναμης που έχουν λυγίζουν και τον πεδιλοδοκό. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να ανασηκωθεί το πέλμα της βάσης ( εκεί που είναι ροζ ) στα σημεία Κ Αυτό το ανασήκωμα της βάσης είναι ο δεύτερος μεγάλος λόγος της παραμόρφωσης του πλαισίου διότι το τοιχίο-κολόνα χάνει την καθετότητά του και παραμορφώνει πιο πολύ το πλαίσιο, της φέρουσας κατασκευής
Συμπαίρασμα
Η ελαστικότητα του κορμού των δοκών και των κολονών μαζί με το ανασήκωμα των βάσεων είναι οι δύο μεγάλοι παράγοντες της παραμόρφωσης του πλαισίου που αστοχεί.

Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται πλάγιος στρεπτοκαμπτικός λυγισμός. Υπάρχει και ο στρεπτομεταφορικός λυγισμός ο οποίος εμφανίζεται σε ασύμμετρες κατασκευές. Έλα πλαισιωτό κτίριο ταλαντεύεται πιο ομοιόμορφα ενώ ένα ασύμμετρο κατά την ταλάντωση παρουσιάζει και στρεπτικά φαινόμενα γύρω από τον εαυτό του, μαζί με την ταλάντωση.
Παλιά οι πολιτικοί μηχανικοί πλακωνόντουσαν μεταξύ τους στο αν έπρεπε να σχεδιάζουν κατασκευές ελαστικές ( με μικρές κολόνες ) ή άκαμπτες ( με τοιχία )
Τελικά επικράτησε η άποψη ότι ήταν καλύτερη η κατασκευή που είχε άκαμπτα τοιχία διότι αστοχούσε πρώτη η δοκός διότι ήταν πιο αδύναμη από το τοιχίο. Όταν αστοχεί η δοκός το σπίτι δεν καταρρέει διότι κρέμεται από τον οπλισμό. Ενώ αν σπάσει πρώτη η κολόνα με / σχήμα αστοχίας το σπίτι καταρρέει.
Κατ αυτόν τον τρόπω σχεδιάζουν οι πολιτικοί μηχανικοί τις κατασκευές σήμερα και με αυτόν τον σχεδιασμό έχουν κατορθώσει να μην καταρρέει εύκολα ένα σπίτι και να σώνονται περισσότεροι άνθρωποι από τον σεισμό. Το σπίτι όμως μετά τον σεισμό το κατεδαφίζουμε.
Αυτή είναι η στάθμη της επιστήμης σήμερα.
Τι κάνει η ευρεσιτεχνία μου για να βοηθήσει ώστε να αποφύγουμε αυτό το φαινόμενο του στεπτοκαμπτικού λυγισμού
Δες ( Plan2 Figure a ) Στις μικρές κολόνες
Προσπαθεί να σταματήσει τον λυγισμό του κορμού της κολόνας και το ανασήκωμα της βάσης. Πως?.... βιδώνοντας την κολόνα στο έδαφος.
α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε και τον λυγισμό του κορμού της κολόνας
β)Αν βιδώσουμε το δώμα της κολόνας με το έδαφος σταματάμε όλη την παραμόρφωση προερχόμενη από το ανασήκωμα της βάσης και από την ελαστικότητα του κορμού της κολόνας
Δες ( Plan2 Figure b ) Στα μεγάλα τοιχία
α) Αν βιδώσουμε την βάση με το έδαφος σταματάμε το ανασήκωμα Κ της βάσης αλλά δεν σταματάμε τον πολύ μικρό λυγισμό στον κορμό των τοιχίων που μπορεί να υπάρξει στα πολυόροφα κτίρια.
Στα ισόγεια και τα διώροφα τα οποία διαθέτουν μεγάλα τοιχία ο λυγισμός είναι αμελητέος οπότε αρκεί μόνο η πάκτωση εδάφους βάσης.

Από την θεωρεία του πάρα πάνω άρθρου στην πράξη του πειράματος.
Ζωντανό πείραμα για την ελαστικότητα των κολονών https://www.youtube.com/watch?v=Kd4XBTPDysw
Ζωντανό πείραμα για την ανύψωση της βάσης. https://www.youtube.com/watch?v=0icUb--cdFw
Αυτά μπορείτε να τα προσέξετε και στα δικά μου πειράματα Α) Ανύψωση βάσης Β) Καταστροφή κόμβων από τον συνδυασμό αδράνειας (που δημιουργεί την ροπή ανατροπής) και αστήρικτων στατικών φορτίων. Προσέξτε την άνοδο και την κάθοδο της δοκού πάνω από τα τοιχία, και που δημιουργείται το υπομόχλιο ανάμεσα σε τοιχίο και δοκό όταν η δοκός ανεβαίνει και κατεβαίνει . Ευρίσκεται σε διαφορετικό σημείο. https://www.youtube.com/watch?v=l-X4tF9C7SE
Και φυσικά η λύση της πατέντας η οποία σταματά την ροπή ανατροπής η οποία είναι υπεύθυνη για τα αστήρικτα στατικά φορτία τα οποία είναι υπεύθυνα για την ενεργοποίηση του μηχανισμού του μοχλού της δοκού. https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

22
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου στον κορμό των στοιχείων κάμπτοντας τον κορμό τους.
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκους υποστυλώματος με το έδαφος μέσο μηχανισμών πάκτωσης εκτρέπει τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού και της μεταφέρει μέσα από τον κατακόρυφο σώμα του υποστυλώματος στο έδαφος διότι αντιτίθεται στην ροπή ανατροπής του υποστυλώματος και τον λυγισμό του που δημιουργεί τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό των στοιχείων. Το αρνητικό πρόσημο των δυνάμεων του μηχανισμού προερχόμενες από το έδαφος σταματούν την ανάκληση του άνω μέρους του υποστυλώματος αφενός και η άλλη αντίδραση του εδάφους στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του υποστυλώματος αφετέρου εκτρέπουν μέσα από τον κατακόρυφο κορμό των υποστυλωμάτων τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή από εκεί που προήλθαν.
Κατ αυτόν τον τρόπο σταματάμε τις διάφορες ιδιομορφές του φέροντα κατά τον σεισμό που προκαλούν την ελαστική παραμόρφωση και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον,μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτομεταφορικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

23
Σύντομη περιγραφή της εφεύρεσης

Οι σεισμοί των τελευταίων δεκαετιών σε όλο τον κόσμο, καθώς και οι πρόσφατοι σεισμοί στη Ελλάδα, έχουν θέσει σε πρώτη προτεραιότητα το μείζον κοινωνικό και οικονομικό θέμα της σεισμικής συμπεριφοράς και της γενικότερης αντισεισμικής προστασίας των κατασκευών έναντι των σεισμών. Λόγω της αναγκαιότητας του περιορισμού των επιπτώσεων του σεισμού έχουν αναπτυχθεί διάφορες μέθοδοι βελτιστοποίησης της απόκρισης των κατασκευών προς τις σεισμικές κινήσεις.

Ο μηχανισμός του ελκυστήρα δομικών έργων της παρούσας εφεύρεσης καθώς και η μέθοδος κατασκευής των δομικών κατασκευών χρησιμοποιώντας τον μηχανισμό του ελκυστήρα της παρούσας εφεύρεσης έχουν ως κύριο σκοπό την ελαχιστοποίηση των προβλημάτων που σχετίζονται με την ασφάλεια των δομικών κατασκευών στην περίπτωση αντιμετώπισης φυσικών φαινομένων όπως είναι ο σεισμός, οι ανεμοστρόβιλοι και οι πολύ ισχυροί πλευρικοί άνεμοι.

Σύμφωνα με την εφεύρεση αυτό επιτυγχάνεται με μια συνεχή έλξη της δομικής κατασκευής προς το έδαφος και του εδάφους προς την κατασκευή, κάνοντας αυτά τα δύο μέρη ένα σώμα. Αυτή τη δύναμη έλξης την εφαρμόζει ένας μηχανισμός έλξης. Αυτός αποτελείται από έναν τένοντα ο οποίος διαπερνά ελεύθερα μέσα από σωλήνες διόδου τοποθετημένες στα άκρα τα καθ ύψος κάθετα στοιχεία στήριξης της δομικής κατασκευής, καθώς και το μήκος των γεωτρήσεων ευρισκόμενες κάτω από την βάση τους μέσα στο έδαφος. Στο κάτω άκρο του ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με ένα μηχανισμό τύπου άγκυρας που ανοίγει και πακτώνεται στα βάθη της γεώτρησης πάνω στα πρανή της και δεν μπορεί να ανέλθει ή να κατέλθει. Στο επάνω μέρος του, ο τένοντας είναι συνδεδεμένος με έναν μηχανισμό έλξης ο οποίος το έλκει με μία συνεχή δύναμη ανόδου. Η ασκούμενη έλξη του άνω άκρου του τένοντα από τον μηχανισμό έλξης με τον οποίον συνδέεται και βρίσκεται τοποθετημένος στο ανώτατο δώμα της κατασκευής και η αντίδραση σ’ αυτήν την έλξη του τένοντα προερχόμενη από την πακτωμένη άγκυρα ευρισκόμενη συνδεδεμένη στο κάτω άκρο του μέσα στα βάθη της γεώτρησης γεννά την επιθυμητή θλίψη μεταξύ του εδάφους προς την κατασκευή και της κατασκευής προς το έδαφος εξασφαλίζοντας κατ αυτόν τον τρόπο την ένωση αυτών των δύο ανεξάρτητων σωμάτων κάνοντάς αυτά ένα σώμα.
Τι επιτυγχάνει αυτή η ένωση εδάφους δώματος
Με την μέθοδο σχεδιασμού πάκτωσης των κόμβων της ανώτατης στάθμης με το έδαφος ευελπιστώ να εκτρέψω τις εξωτερικές πλάγιες αδρανειακές εντάσεις του σεισμού σε πιο ισχυρές περιοχές της δομής από αυτές τις περιοχές που οδηγούνται σήμερα. Αυτές οι ισχυρές περιοχές που οδηγούνται οι εντάσεις του σεισμού είναι οι εγκάρσιες καθ ύψος δομές των επιμήκη υποστυλωμάτων καθώς και άλλων καθ ύψος κατακόρυφων φερόντων δομικών στοιχείων οι οποίες έχουν την ικανότητα να προλαμβάνουν και να αποτρέπουν την εμφάνιση της ελαστικής παραμόρφωσης και του στρεπτοκαμπτικού λυγισμού, πάνω στον κορμό των φερόντων στοιχείων, της δοκού και του υποστυλώματος οπότε ευελπιστώ να εμφανίζονται λιγότερες εντάσεις και αστοχίες.
Πως σχεδιάζουν σήμερα.
Όταν το υποστύλωμα είναι σχεδιασμένο με πεδιλοδοκούς και ο οπλισμός του σήμερα σταματάει μέσα σε αυτούς τότε είναι μοιραίο όλες οι πλάγιες φορτίσεις του σεισμού να οδηγούνται μέσο των ροπών του κόμβου πάνω στα φέροντα στοιχεία κάμπτοντας τον κορμό τους προκαλώντας την ελαστική παραμόρφωση και με την αύξηση της προσφοράς σεισμικής ενέργειας περνάνε σε ανελαστικές παραμορφώσεις και αστοχούν.
Λύση
Η αμφίπλευρη πάκτωση των κόμβων της ανώτατης στάθμης ενός επιμήκη υποστυλώματος με το έδαφος μέσο μηχανισμών τύπου πάκτωσης και έντασης αποτρέπει α) την ροπή ανατροπής του β) την ελαστική παραμόρφωση του κορμού των φερόντων στοιχείων γ) το αμφίπλευρο ανασήκωμα της βάσης του υποστυλώματος κατά το λίκνισμα της κατασκευής που μαζί με την ελαστική παραμόρφωση των καθ ύψος κορμών των υποστυλωμάτων συντελούν στην παραμόρφωση όλων των καθ ύψος κόμβων δοκών και πλακών συμπεριλαμβανομένων και αυτών της ανώτατης στάθμης . H πάκτωση στο ανώτατο επίπεδο όλων των άκρων των καθ ύψος επιμήκη υποστυλωμάτων με το έδαφος της γης, χρησιμοποιώντας τους μηχανισμούς της ευρεσιτεχνίας, διατηρεί την εγκάρσια καθετότητα τους κατά το λίκνισμα του σεισμού διότι αδυνατούν να ανατραπούν λόγο της ύπαρξης των μηχανισμών της ευρεσιτεχνίας ο οποίοι παραλαμβάνουν και εκτρέπουν τις πλάγιες φορτίσεις του σεισμού και τις μεταφέρουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή των υποστυλωμάτων μέσα στο έδαφος. Η αντίθεση των δύο δυνάμεων επί της εγκάρσιας δομής των καθ ύψος υποστυλωμάτων δημιουργούμενες αφενός α) από το αρνητικό πρόσημο της έντασης του μηχανισμού ο οποίος δημιουργεί μια αντίρροπη ροπή ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων εφαρμοζόμενη πάνω στα ανώτατα άκρα του προερχόμενη από το έδαφος και αφετέρου β) η αντίδραση του εδάφους καθώς και η αντίδραση του άλλου αντικριστού μηχανισμού προς τα θλιπτικά στατικά φορτία ευρισκόμενος τοποθετημένος στο αντικριστό κάτω μέρος τις βάσης του, εκτρέπουν μέσα από την εγκάρσια ισχυρή δομή του τα φορτία του σεισμού και τα μεταφέρουν μέσα στο έδαφος δηλαδή τα επιστρέφει μέσα σε αυτό από το οποίον προήλθαν. Δηλαδή το έδαφος κάτω από την βάση ενός αμφίπλευρα πακτωμένου επιμήκη υποστυλώματος δέχεται δύο δυνάμεις ήτοι στο ένα άκρο θλίψη και στο άλλο έλξη. Ο μηχανισμός πάκτωσης κάτω από την βάση ανταποκρίνεται επιτυχώς τόσο στην θλίψη όσο και στην έλξη που του δημιουργεί εναλλάξ κατά την ταλάντωση η ροπή ανατροπής του επιμήκη υποστυλώματος διότι έχει ισχυρή πάκτωση με το έδαφος και μπορεί να δέχεται επιτυχώς ανοδικές και καθοδικές εντάσεις τις οποίες μεταβιβάζει στα βάθη των πρανών των γεωτρήσεων μέσα στο έδαφος.
Επίσης ο τένοντας του μηχανισμού κατά την κάμψη του κορμού των υποστυλωμάτων τείνει να επιμηκυνθεί και δέχεται μεγάλες εντάσεις εφελκυσμού στις οποίες όμως αντιδρά και αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποτρέπει την ελαστική παραμόρφωση των φερόντων στοιχείων.
Κατ αυτόν τον τρόπο μειώνονται οι παραμορφωτικές ιδιομορφές του φέροντα οργανισμού που είναι τόσες πολλές όσες είναι και οι διαφόρων κατευθύνσεων μετατοπίσεις του σεισμού. Και με την κατάλληλη διαστασιολόγηση, πάκτωση όλων των άκρον, μορφοποίηση και σωστή τοποθέτηση των επιμήκη υποστυλωμάτων επί του φέροντα οργανισμού σταματάμε και τον στρεπτοκαμπτικό λυγισμό των ασύμμετρων κατασκευών.
Αυτές τις δυνάμεις που παίρνουμε από το έδαφος ( μέσο του μηχανισμού αγκύρωσης - πάκτωσης ) πρέπει να τις μεταφέρουμε πάνω στο δώμα ελεύθερες αποφεύγοντας την δημιουργία του μηχανισμό της συνάφειας πάνω στην διεπιφάνεια του τένοντα και του σκυροδέματος. Για να το κατορθώσουμε αυτό πρέπει ο τένοντας του μηχανισμού που μεταφέρει αυτές τις δυνάμεις πάνω στο δώμα να διαπερνά εγκάρσια το υποστύλωμα μέσα από μία σωλήνα διόδου.

Αυτό είναι αναγκαίο για να απαλλάξουμε τα υποστυλώματα από τα προβλήματα που παρουσιάζει ο μηχανισμός της συνάφειας ο οποίος πλέων καθ αυτόν τον τρόπο δεν υφίστανται και η νέα μέθοδος όπλισης αλλάζει τον μηχανισμό καταπόνησης των υποστυλωμάτων.
Με αυτήν την μέθοδο το τελευταίο υποστύλωμα καθ ύψος στο ανώτατο άκρο του δέχεται θλιπτικά φορτία με αρνητικό πρόσημο διότι κατά το λίκνισμα παρεμποδίζεται από τον μηχανισμό να ανέλθει και να στρέψει τον κορμό του κυκλικά σταματώντας καθ αυτόν τον τρόπο την ροπή ανατροπής. Αυτά τα θλιπτικά φορτία στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχονται από το έδαφος και τα μεταφέρει ο μηχανισμός της εν λόγο μεθόδου ώστε αυτά να αντιταχθούν αρνητικά ως προς την ροπή ανατροπής των καθ ύψος υποστυλωμάτων. Το σκυρόδεμα έχει τις προδιαγραφές να παραλάβει αυτές τις θλιπτικές εντάσεις με αρνητικό πρόσημο που του επιβάλει ο μηχανισμός διότι η θλιπτική ικανότητα αντοχής του σκυροδέματος είναι 12 φορές μεγαλύτερη από ότι είναι η ικανότητα του στον εφελκυσμό. Αυτή η θλίψη στο ανώτατο άκρο του υποστυλώματος προέρχεται από τον μηχανισμό και δεν περιλαμβάνει πρόσθετα στατικά φορτία της κατασκευής διότι έχει αρνητικό πρόσημο από αυτά οπότε δεν υφίσταται κίνδυνος υπέρβασης της θλιπτικής ικανότητας του σκυροδέματος. Καταργείται καθ αυτόν τον τρόπο η καταπόνηση που δέχεται το σκυρόδεμα επικάλυψης του υποστυλώματος από τον μηχανισμό της συνάφειας ο οποίος ισούται με την εμφάνισης ακτινωτών διατμητικών εντάσεων εξασκούμενες πάνω στην διεπιφάνεια του σκυροδέματος και του χάλυβα οι οποίες αν περάσουν ορισμένες τιμές έντασης επέρχεται το αποτέλεσμα της εμφάνισης διόρυξης του σκυροδέματος επικάλυψης και εξόλκησης του χάλυβα δηλαδή η πλήρη αστοχία. Ακόμα αποφεύγεται η εξόλκηση του χάλυβα από το σκυρόδεμα κοντά στην βάση λόγο του ότι ο οπλισμός του υποστυλώματος του ισογείου δεν σταματά στην βάση του αλλά επεκτείνεται μονοκόμματος μέχρι τα βάθη της γεώτρησης. Κατ αυτόν τον τρόπο αλλάζει η διαφορά δυναμικού των ροπών και αντίρροπων ροπών που παρατηρείται στην θέση του υπομοχλίου που δημιουργείται κοντά στην βάση του ισογείου πάνω στον κορμό του υποστυλώματος μεταξύ ελαστικής και άκαμπτης περιοχής και έχει σαν αποτέλεσμα την εξόλκηση του οπλισμού μέσα από την βάση του υποστυλώματος. Κατ αυτόν τον τρόπο ο χάλυβας εξαντλεί 100% τις εφελκυστικές αντοχές του οι οποίες δεν ακυρώνονται πια λόγο της εξόλκησής του μέσα από το σκυρόδεμα. Αυτό σημαίνει ότι με λιγότερο χάλυβα επιτυγχάνουμε τις επιθυμητές αντοχές με οικονομία.
Εάν με τους ίδιους μηχανισμούς έντασης και πάκτωσης του δώματος και του εδάφους εφαρμόσουμε από το δώμα και θλιπτικές εντάσεις πάνω στα καθ ύψος υποστυλώματα τις τάξεως έως και του 70% του σ.θρ του σκυροδέματος τότε εκτός των άλλων έχουμε πετύχει και την αύξηση της αντοχής του σκυροδέματος ως προς τις τέμνουσες, μεγαλύτερης του κανονικού έως και 37%.

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

24
Με αφορμή τον πρόσφατο σεισμό στην Λέσβο και την ειδησιογραφία γύρω από το θέμα του σεισμού όπως σερβίρετε τίθεται το εξής ερώτημα.
Ερώτηση Οι σεισμολόγοι μπορούν να προβλέψουν τον σεισμό?
Απάντηση Όχι
Ερώτηση Τότε γιατί τα ΜΜΕ τρέχουν και τους ρωτούν μετά από κάθε σεισμό αν αυτός είναι ο κύριος σεισμός ή αν δεν είναι
Αλήθεια γιατί πληρώνονται από το κράτος?....πια είναι η εργασία που κάνουν... και σε τι χρησιμεύει?
Απάντηση... Τα ΜΜΕ δεν κάνουν καλά την δουλειά τους γιατί ρωτούν ανθρώπους που δεν έχουν ιδέα ούτε από το τι είναι σεισμός ούτε από κατασκευές?
Είναι σαν τα ΜΜΕ να ρωτούν τον Μπασκεκάτση στο πάμε στοίχημα.
Βασικά οι σεισμολόγοι είμαι μία στατιστική υπηρεσία που καταγράφει το ιστορικό των σεισμών καθώς και το μέγεθός τους. Τίποτα άλλο. Ούτε καν ξέρουν τους μηχανισμούς που γεννούν έναν σεισμό.
Μάθετε μερικές αλήθειες για τον σεισμό και τις κατασκευές από εμένα που δεν θα σας πουν τα ΜΜΕ τα οποία φυσικά με σνομπάρουν.

Η αντισεισμική τεχνολογία των κατασκευών στην Ελλάδα διαθέτει εδώ και πολλά χρόνια τους πιο σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς στον κόσμο! Εν τούτης οι κατασκευές δεν αντέχουν σε οποιοδήποτε μεγάλο σεισμό. Υπάρχουν πάρα πολλοί αστάθμητοι παράγοντες οι οποίοι μπορούν να επιφέρουν την καταστροφή και στις ποιο σύγχρονες αντισεισμικές κατασκευές. Βασικά οι συντελεστές που καθορίζουν την σεισμική συμπεριφορά των κατασκευών είναι πολυάριθμοι, και εν μέρη πιθανοτικού χαρακτήρα. (Άγνωστη η διεύθυνση του σεισμού, άγνωστο το ακριβές περιεχόμενο των συχνοτήτων της σεισμικής διέγερσης, άγνωστη η διάρκειά της.) Ακόμα η μέγιστες πιθανές επιταχύνσεις που δίδουν οι σεισμολόγοι, και καθορίζουν τον συντελεστή αντισεισμικού σχεδιασμού έχουν πιθανότητα υπέρβασης, μεγαλύτερης του 10%.

Ο συσχετισμός των ποσοτήτων όπως είναι οι “αδρανειακές εντάσεις - δυνάμεις απόσβεσης - ελαστικές δυνάμεις- δυναμικά χαρακτηριστικά κατασκευής - αλληλεπίδραση εδάφους κατασκευής - επιβαλλόμενη κίνηση εδάφους” είναι μη γραμμικής κατεύθυνσης και δυσκολεύουν πολύ τον σωστό αντισεισμικό σχεδιασμό.
Σκοπός του σύγχρονου αντισεισμικού κανονισμού είναι να κατασκευάσει δομές που: α) Σε συχνούς σεισμούς μεγάλης πιθανότητας να συμβούν ( 0,36 g επιτάχυνσης ) δεν θα πάθουν τίποτα, β) Σε σεισμούς μέσης πιθανότητας να συμβούν ( 0,50 – 0,60 g επιτάχυνσης ) θα πάθουν μικρές, επιδιορθώσιμες ζημιές και γ) Σε πολύ ισχυρούς σεισμούς μικρής όμως πιθανότητας να συμβούν ( 0,60 – 1,00 g επιτάχυνση ) δεν θα έχουμε απώλειες ανθρώπινων ζωών. Άρα δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τον όρο "απόλυτα" στις αντισεισμικές κατασκευές. Θα πρέπει να χρησιμοποιούμε τον όρο "ποιοτικές" κατασκευές που σημαίνει εφαρμογή τουλάχιστον των απαιτήσεων όλων των σύγχρονων κανονισμών. Η ποιότητα των κατασκευών και η ασφάλειά τους, είναι και συνάρτηση της οικονομικής κατάστασης των χωρών, μεταξύ των άλλων παραγόντων. Είναι ευνόητο ότι φτωχές χώρες δεν μπορούν να συγκριθούν με χώρες όπου έχουν ακριβούς σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς. ‘Άλλοι αστάθμητοι παράγοντες που επηρεάζουν της κατασκευές στον σεισμό είναι α) Η απόσταση της κατασκευής από το επίκεντρο του σεισμού. β) Αν ο σεισμός γίνει στην στεριά ή στην Θάλασσα. γ) Αν ο σεισμός είναι επιφανειακός ή βαθύς. δ) Αν το έδαφος μετάδοσης των σεισμικών κυμάτων μεταξύ του σεισμικού επίκεντρου και της κατασκευής είναι το κατάλληλο ή ‘όχι για την μετάδοση της σεισμικής ενέργειας η οποία φθάνει τελικά κάτω από τις βάσης της κατασκευής. Γενικά οι τέσσερεις αυτοί παράγοντες είναι αυτοί που καθορίζουν το πόσο μεγάλη θα είναι τελικά η σεισμική ενέργεια που θα φθάσει κάτω από την κατασκευή. Το πόσο μεγάλες καταστροφές και το πόσα πολλά θύματα θα έχουμε δεν εξαρτάτε τόσο από το μέγεθος του σεισμού αλλά από τους αναφερθέντες αστάθμητους παράγοντες και από την μέγιστη τελική επιτάχυνση g ( ενέργεια ) του σεισμού που τελικά θα φθάσει κάτω από τις κατασκευές, και πολύ λιγότερο από το πόσο σύγχρονοι είναι οι κανονισμοί. Οπότε από τα αναφερθέντα συμπεραίνουμε τα εξής. α) Κανένας αντισεισμικός κανονισμός δεν είναι απόλυτος. β) Οι κατασκευές είναι πολύ ακριβές και δεν είναι δυνατόν οι πάντες να απολαμβάνουν την ασφάλεια που πρέπει να έχουν. Εγώ βλέπω εδώ ένα μεγάλο κενό που λέγετε ... όπου φτωχός και η μοίρα του. Και βλέπω ακόμα ότι το αν πάθουμε καταστροφές από τον σεισμό ή όχι είναι και θέμα τύχης, η οποία εξαρτάτε από τους αστάθμητους παράγοντες. Φυσικά είναι και θέμα σχεδιασμού, και θέμα κόστους. Συμπέρασμα... δεν υπάρχει απόλυτος αντισεισμικός σχεδιασμός σήμερα, και δεν πρέπει να αναφερόμαστε σε απόλυτο αντισεισμικό σχεδιασμό. Οπότε υπάρχει μεγάλη ανάγκη σήμερα να εφεύρουμε έναν πιο σύγχρονο αντισεισμικό σχεδιασμό ο οποίος να ανταποκρίνεται στον απόλυτο αντισεισμικό σχεδιασμό, με μικρότερο κατασκευαστικό κόστος. Τον εφηύρα αυτόν τον σχεδιασμό την μέθοδο τον μηχανισμό τα οποίον όμως παραβλέπουν σκόπιμα.

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

25
Αφού δεν μπόρεσα να πάω με αυτούς που όλοι μαζί τα φάγαμε πήγα με αυτούς που όλοι μαζί μπορούμε για να ταΐζουμε αυτούς που όλοι μαζί τα τρώνε.
Σε αντίθεση με τη βιομηχανία, όπου οι απαιτήσεις στη λειτουργία και στην απόδοση ενός προϊόντος είναι συγκεκριμένες και τα τελικά παραγόμενα προϊόντα χαρακτηρίζονται από πλήρη ομοιογένεια, τα τελικά «προϊόντα» του Πολιτικού Μηχανικού εμφανίζουν ανομοιογένειες και κάθε έργο παρουσιάζει τις δικές του ιδιαιτερότητες, τις δικές του απαιτήσεις και τους δικούς του περιορισμούς ως προς την υπολογιστική προσομοίωση, υπό την έννοια μίας ολοκληρωμένης επιστημονικής μεθοδολογίας για την επίλυση διαφόρων προβλημάτων του Πολιτικού Μηχανικού.
Εικόνα
Η ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ ΕΙΝΑΙ ΕΔΩ.
Θα προσπαθήσω απλά να σας πω τι κάνουν οι πολιτικοί μηχανικοί σήμερα και τι κάνω εγώ με την πατέντα μου.
Οι πολιτικοί μηχανικοί θέλουν την ελαστικότητα Γιατί την θέλουν? Απλά γιατί κάτι που είναι ελαστικό δεν σπάει ( παραμορφώνετε αλλά δεν σπάει ) Όμως οι κατασκευές δεν είναι κατασκευασμένες από λάστιχο αλλά από σκυρόδεμα που αυτό σημαίνει ότι η ελαστικότητά τους είναι μικρή. Σε μία μικρή σεισμική δόνηση η ελαστικότητα είναι επαρκή. Σε μία μεγάλη σεισμική δόνηση η ελαστικότητα δεν είναι επαρκή και η κατασκευή σπάει. Οι μηχανικοί έχουν δύο τρόπους να σχεδιάσουν αντισεισμικά. Ή να κατασκευάσουν την κατασκευή με μικρές κολόνες Σχέδιο 1 ή με μακρόστενες μεγάλες κολόνες. Σχέδιο 2
Ερώτηση. τι προκαλεί την παραμόρφωση στην κολόνα και την δοκό?
Απάντηση Την παραμόρφωση την προκαλούν δύο αιτίες. α) η ελαστικότητα της δοκού και της κολόνας Σχέδιο 1 (1) και β) το ανασήκωμα της βάσης Σχέδιο 2 (2) Ε )
Οι μηχανικοί για να αντιμετωπίσουν το ανασήκωμα της βάσης τοποθετούν πεδιλοδοκούς ( Π ) Όταν οι κολόνες είναι μικρής διαμέτρου όπως φαίνονται στο Σχέδιο 1 η πεδιλοδοκός κάνει καλή δουλιά και δεν αφήνει την βάση να ανασηκωθεί.
οπότε σταματά μέρος της παραμόρφωσης. Όπως όμως βλέπουμε στο Σχέδιο 2 όταν οι κολόνες είναι πολύ μεγάλες είναι αδύνατον οι πεδιλοδοκοί να μην παραμορφωθούν ... με λίγα λόγια είναι αδύνατον σε ένα μεγάλο σεισμό να σταματήσουν το ανασήκωμα της βάσης. Ακόμα πρέπει να ξέρετε ότι
1) Όταν οι κολόνα και η δοκός έχουν μικρές και ίδιες διαστάσεις Σχέδιο 1 η ελαστικότητα που εμφανίζετε μοιράζετε και στην κολόνα και στην δοκό οπότε ίσο μοιράζετε το φορτίο που αποθηκεύει η ελαστικότητα της κολόνας και της δοκού.
Το πρόβλημα σε αυτήν την κατασκευή είναι ότι δεν ξέρουμε αν σπάσει πρώτα η κολόνα ή η δοκός διότι η αντοχή τους στην στρέψη είναι ίδια. Αν σπάσει η δοκός το σπίτι δεν πέφτει διότι κρέμεται από τον οπλισμό της δοκού. Αν σπάσει πρώτη η κολόνα ( με λοξό / ρήγμα ) το σπίτι θα πέσει.
2) Όταν οι κολόνες είναι μεγάλες δεν έχουν μεγάλη ελαστικότητα οπότε αν κατασκευάσουμε μεγάλες κολόνες και μικρές δοκούς Σχέδιο 2 τότε σε μία ελαστική παραμόρφωση η δοκός του σχεδίου 2 θα στραβώσει περισσότερο από ότι η δοκός του Σχεδίου 1 διότι η μεγάλη κολόνα δεν απορροφά μέρος της ελαστικότητας με αποτέλεσμα όλη η παραμόρφωση να πηγαίνει στην δοκό με αποτέλεσμα η δοκός να σπάει πιο εύκολα. Το καλό σε αυτήν την κατασκευή είναι ότι σπάει πρώτη η δοκός και δεν πέφτει το σπίτι όπως θα γινόταν αν έσπαγε πρώτη η κολόνα Αυτήν την δεύτερη μέθοδο κατασκευών είναι που κατασκευάζουν σήμερα η πολιτικοί μηχανικοί.
Τι έκανα εγώ.
Εγώ σταμάτησα και την ελαστικότητα και το ανασήκωμα της βάσης.
Πώς?
Ενώνοντας το έδαφος με την κορυφή της μεγάλης κολόνας αμφίπλευρα ώστε να αντιδρά σε αμφίπλευρες ταλαντώσεις.
Όπως φαίνεται στο Σχήμα 3 υπάρχει μία ροπή (P) η οποία στρέφει και τις δύο κολόνες αριστερόστροφα και αυτή η ροπή δημιουργείται από την αδράνεια ( Δ ) με αποτέλεσμα να ανασηκώνει τις βάσεις Σχέδιο 2 (2) Ε ) καθώς και να δημιουργεί την ελαστικότητα στις κολόνες και της δοκούς. Σχέδιο 1 (1) Ο μηχανισμός μου σταματά αυτήν την ροπή.
Πως?
Όπως βλέπετε στο σχέδιο 2 εκτός το ανασήκωμα της βάσης (2) Ε) δημιουργείτε και ανασήκωμα του άνω μέρους της κολόνας η οποία από την νορμάλ θέση (Ε) ανασηκώνεται στην θέση (Ε1) Αυτό το ανασήκωμα σταματά ο μηχανισμός.
Με αυτόν τον τρόπο σταματώ το ανασήκωμα της βάσης, το ανασήκωμα του δώματος, τον λυγισμό ( ελαστικότητα ) της κολόνας και της δοκού, την ροπή του κόμβου... και γενικά σταματώ δυναμικά την παραμόρφωση που επιβάλουν τα φορτία του σεισμού. Χωρίς παραμόρφωση δεν υπάρχει περίπτωση να πέσει το σπίτι.

Re: Το απόλυτο αντισεισμικό σύστημα είναι Ελληνικό.

27
Αυτό που προσφέρω εγώ με την πατέντα είναι η αγκύρωση του οπλισμού των υποστυλωμάτων μέσα στο έδαφος. Βασικά αυτό που κάνει η μέθοδος όπλισης που προτείνω είναι να μετατρέπει όλα τα καθ ύψος εν σειρά υποστυλώματα ή τοιχώματα σε προβολικά μονοκόμματα προτεταμένα συστήματα γεφυρών πακτωμένα στα ακρόβαθρα. Τα τοιχώματα και τα υποστυλώματα σε κατάσταση ηρεμίας μεταφέρουν κάθετα φορτία τα οποία ισορροπούν με το έδαφος. Στον σεισμό δέχονται πλάγιες φορτίσεις και βασικά μετατρέπονται σε προβολικά συστήματα τα οποία ο οπλισμός τους σταματά μέσα στην βάση. Αυτό είναι το πρώτο λάθος διότι κάθε πρόβολος πρέπει μα πακτώνεται κάπου. Το δεύτερο λάθος είναι μεταξύ της μεθόδου της προέντασης και της μεθόδου της συνάφειας. Όλοι οι μηχανικοί ξέρετε ότι με την μέθοδο της προέντασης μικραίνουν οι διατομές του σκυροδέματος και από την άλλη αυξάνουν τα ωφέλημα ανοίγματα κάλυψης χωρίς την ύπαρξη υποστυλώματος. Για τον λόγο αυτό οι γέφυρες έχουν προτεταμένα καταστρώματα για να μικραίνει η διατομή σκυροδέματος η οποία επηρεάζει το ύψος των γεφυρών που περνά η μία πάνω από την άλλη, και για να μπορούν να καλύπτουν μεγάλα ανοίγματα. Αυτό κάνω και εγώ στις καθ ύψος κολόνες Πάκτωση από την μία και προένταση από την άλλη τις μετατρέπουν σε κάθετα προβολικά συστήματα Είναι λογικό ναι ή όχι? Και όχι μόνο αυτό. Εξασφαλίζω ότι με λιγότερο οπλισμό θα έχουμε μεγαλύτερες αντοχές γιατί αλλάζω την μέθοδο όπλισης και καταπόνησης των υποστυλωμάτων και λύνω προβλήματα που έχετε λόγο α) της εξόλκυσης του χάλυβα των υποστυλωμάτων κοντά στην βάση και β) λόγο εξόλκησης του χάλυβα μετά από την καταστροφή του σκυροδέματος επικάλυψης η οποία προκαλείτε από ανελαστικές κάμψεις του κορμού των φερόντων στοιχείων.. Tώρα έχεις έναν μηχανισμό πατέντας ο οποίος είναι εκεί για να κάνει αυτό ακριβώς δηλαδή να σταματά την ροπή ανατροπής του κάθε ενός υποστυλώματος και τοιχώματος της κατασκευής και να αυξάνει την δυνατότητα του σκυροδέματος να δέχεται μεγαλύτερες τέμνουσες βάσης. Επίσης αναλαμβάνει και την ανακούφιση του εδάφους κάτω από την βάση ως προς τα στατικά φορτία.
Η μέθοδος που χρησιμοποιώ δεν υπάγεται στην ελαστική θεωρεία αλλά στην δυναμική αν και υπάρχει η δυνατότητα να εφαρμοστεί και η ελαστική και η δυναμική θεωρεία ( όπως βλέπεται στο πρώτο βίντεο ) Παραλαμβάνω τα φορτία του σεισμού δυναμικά διότι έχω μεταφέρει μία δύναμη στο δώμα για τον σκοπό αυτό προερχόμενη από μία εξωτερική πηγή που είναι η γη.
Θέλω απόλυτο έλεγχο της παραμόρφωσης και του συντονισμού είτε η επιτάχυνση είναι 0,36 g είτε είναι 5 g Δηλαδή αν θέλω μπορώ να κάνω όλους τους ορόφους να έχουν μηδενική παραμόρφωση στα 5 g ( κόκαλο που λέμε ). Αν θέλω τους αφήνω να πάλλονται λίγο. Βασικά έχω εφεύρει έναν ρυθμιστή ταλάντωσης του κτίριου όλου.
https://www.youtube.com/wa...lxC6IK4&t=105s
https://www.youtube.com/watch?v=RoM5pEy7n9Q
Απάντηση

Επιστροφή στο “Επιστημονικά "παράξενα"-Περίεργες εφευρέσεις”

cron