Τα πρόσωπα του χριστιανισμού αγιος ανδρεας αγιος νεκταριος αποστολος παυλος κλπ είναι υπαρκτά ιστορικά προσωπα σε αντιθεση με τους δια,αρη αφροδιτη κτλπ.
------
Όλα σχεδόν τα μεγάλα πνεύματα της αρχαιότητας άσκησαν κριτική και αρνήθηκαν την αρχαιοελληνική ειδωλολατρία.
Πρώτος ο Ξενοφάνης (570-480) τόλμησε να διακηρύξει επίσημα ότι "Εις Θεός, εν τε θεοίσι και ανθρώποισι μέγιστος ούτε δέμας θνητοίσιν όμοιος ουδέ νόημα".
Ο Μητρόδωρος, (5ος αιών.) μαθητής του Αναξαγόρα, διακήρυξε πως "οι θεοί δεν είναι εκείνο που νόμιζαν, όσοι τους έχτιζαν ναούς και τους προσκυνούσαν" .
Ο Πρωταγόρας (480-411) θεμελίωσε την έννοια της απολύτου υπερβατικότητας του θείου και σατίρισε την παιδαριώδη θρησκευτικότητα της εποχής του, γι αυτό οι φανατικοί αθηναίοι ειδωλολάτρες αποφάσισαν να τον σκοτώσουν.
Ο Ηρόδοτος δε δίστασε να ασκήσει κριτική στο Μαντείο των Δελφών για ψεύτικους χρησμούς, ο δε Αριστόδημος και ο Δημοσθένης περιγελούσαν τις ανόητες μαντείες του.
Ο Πρόδικος (5ος αιών ) υποστήριξε με πάθος πως οι άνθρωποι της αρχαιότητας θεώρησαν ως θεούς ό,τι ήταν χρήσιμο για τη ζωή τους, όπως ο ήλιος, η σελήνη, τα ποτάμια, οι πηγές κ.λ.π.
Ο Αντισθένης (414 365) διακήρυξε πως ο Θεός είναι ένας και απόλυτα υπερβατικός για τον ανθρώπινο νου. Αποκήρυξε αηδιαστικά τη θρησκεία της εποχής του, διότι οι θεοί της ήταν θεοποιηθέντες άνθρωποι. Ο Θεόφραστος (372-287) ζήτησε να πάψουν οι ανόητες ζωοθυσίες, τόσο από σεβασμό προς τα ζώα, όσο και από το ότι ο Θεός δεν έχει ανάγκη από τέτοιες ενέργειές.
Ο Ευριπίδης (480-406) χαρακτήρισε τις γελοίες για τους θεούς διηγήσεις των ποιητών "αοιδών δυστήνους λόγους" και υποστήριξε πως "ει οι θεοί εισί κακοί ουκ εισί θεοί" με αποτέλεσμα να γίνει στόχος των φανατικών ειδωλολατρών.
Ο Επίχαρμος (530-440) λοιδορεί την αρχαία ειδωλολατρία, διότι αυτή δέχεται "τους θεούς είναι άνεμους, ύδωρ, γην, ήλιον, πυρ, αστέρες" .
Ο Πίνδαρος (522-446) στα περίφημα ποιήματα του απογύμνωσε τους θεούς από τις μυθολογικές γελοιότητες, που προσβάλλουν το θείο.
Ο Σωκράτης (469-399) υπήρξε σαφώς μονοθεϊστής. Στους μαθητές του δίδασκε διαφορετική θρησκευτική πίστη, γι αυτό καταδικάστηκε σε θάνατο ως "έτερα καινά δαιμόνια εισφέρων".
Ο Πλάτων (428-347) φυγάδευσε κυριολεκτικά τον Όμηρο από την "Πολιτεία" του, διότι θεώρησε ότι οι ανήθικοι μύθοι για τους θεούς αποτελούν επιζήμια πρότυπα για τους νέους. Αρνήθηκε ουσιαστικά την πατρώα ειδωλολατρική θρησκεία και προσηλώθηκε στη δική του ιδεατή θεότητα, το "Όντως Όν".
Ο Αριστοτέλης(384-322) όρισε το θείο ως το "Πρώτον κινούν ακίνητον"(πνευματικός μονοθεϊσμός), αρνούμενος τις ανόητες περί θεών πίστεις της αρχαιοελληνικής θρησκείας,γι αυτό κατηγορήθηκε για αθεϊσμό.
Αρνητές της αρχαιοελληνικής θρησκείας υπήρξαν ακόμα ο Λεύκιππος, και ο Δημόκριτος.
(apopsi.pblogs.gr)
Re: Οι προφητείες είναι στην μόδα
10
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος georgekemkas την 30 Ιαν 2012, 15:19, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.