Προσέξτε και κάτι άλλο σχετικά με την προφητεία του Αγαθαγγέλου.
Στο πρώτο βέλος, μιλάει γα ρωσική παρεμβολή στο κείμενο,η οποία λείπει απο τα πλείστα χειρόγραφα.
Η παρεμβολή αυτή,μιλάει για Ρώσο μονάρχη ,ο οποίος μέλλει να απλώση εις το Βυζάντιον ,το νικηφόρο σημείο του Χριστού και να αφανίση την δύναμιν των Ισμαηλιτών!
Βάζω απόσπασμα απο το άρθρο O Ρήγας και η χρησμολογία
Καραμπελιάς Γιώργος
Κώδικας: Επιλογή όλων
Ο Αγαθάγγελος και η «ρωσική» περίοδος
Η μελέτη της έκδοσης του Αγαθάγγελου από τον Ρήγα θα επέτρεπε ίσως να εξαχθούν σημαντικά συμπεράσματα, τόσο για το εκδοτικό πρόγραμμα του ιδίου, όσο και για το συνολικότερο κλίμα που κυριαρχούσε μεταξύ των Ελλήνων, τέλος, για τις ιδεολογικές κατευθύνσεις του ίδιου του Ρήγα, καθώς και για τη σχέση του, σε αυτή την πρώτη φάση της εκδοτικής του προσπάθειας, με τη ρωσική πολιτική.
Στην εκδοθείσα, από τον Ρήγα, εκδοχή του Αγαθάγγελου, υπάρχει μια προσθήκη η οποία απουσιάζει από τα λοιπά χειρόγραφα, καθώς και από τις μεταγενέστερες εκδόσεις του κειμένου. Είναι η άμεση αναφορά στον ρόλο της Ρωσίας για την απελευθέρωση του «Βυζαντίου», καθώς και η άμεση αναφορά στον Μεγάλο Πέτρο και τους απογόνους του. Στο «στερεότυπο» χειρόγραφο, που αποτέλεσε και τη βάση για τις μεταγενέστερες εκδόσεις της προφητείας, οι αναφορές είναι έμμεσες μόνο, και το σχετικό χωρίο του Ε΄ Κεφαλαίου αναφέρει: «Ἄλλος Κῦρος ἄλλος Μακεδὼν φαίνεται νικᾷ, καταβάλλει,… ὁ δὲ πέμπτος μετὰ τοῦ νικητικοῦ σημείου τοῦ Χριστοῦ ἐν Βυζαντίω ἀναλάμψει καὶ τοῦ Ἰσμαὴλ ἀφανίσει τὴν δύναμιν»5. Η «έκδοση του Ρήγα» περιλαμβάνει το ίδιο χωρίο διαμορφωμένο ως εξής:
Ἄλλος Κύριος, ἄλλος Μακεδών, ὁ τῶν Ῥώσσων Μονάρχης τῶν ἀπόντων τόπων νικητής, καὶ ἐπίμαχος γίνεται, ὑποτάσσει βαρβάρους, πλατύνει τὰ σύνορα, ἔπειτα τόπους καὶ ἐπαρχίας ἅρμασι κτόμενος, κατασταίνει φοβερὸν τὸ βασίλειον καὶ ἀναγκαῖον εἰς τὸν σύμπαντα κόσμον…Δύο γυναῖκες ἀπὸ τῆς τῶν Ῥώσων μοναρχίας ἔξουσι τὴν κατοχήν. Ἡ δευτέρα ἔσται ἔνδοξος. Ἡ Τρίτη εὐτυχῇς υἱοθετεὶ τὸν τρίτον Πέτρον εἰς τὴν κορώναν. Ὁ τέταρτος Πέτρος ἄρχεται τάς δόξας ποιεῖν, ὁ δὲ πέμπτος [color=#FF0000]εἰς τὸ Βυζάντιον μέλλει ἀπλώσει τό του Χριστοῦ νικητικὸν σημεῖον καὶ τῶν Ἰσμαηλιτικὼν ἀφανίσει τὴν δύναμιν[/color] 6.