Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

19
dominique έγραψε:Δεν διαφωνώ γενικά σε αυτα που λες ,αλλα προφανώς η λέξη παιδεία είναι πολυ γενική και επιμερίζεται σε κατηγορίες.


Για παράδειγμα σήμερα παιδεία ,μπορεί να είναι να ξέρεις γράμματα ή να έχεις κάποιο δίπλωμα απο ΑΕΙ/ΤΕΙ/ΙΕΚ.
Προφανώς δεν μιλάμε για κάτι τέτοιο.

Αλλος μπορεί να πει οτι είναι η επιστημονική γνώση.
Άλλος μπορεί να πει ,οτι είναι ο ηθικός τρόπος σκέψης και αντιδρασης(αλλα επειτα πρεπει να καθορίσουμε και το τι θεωρείται ηθικό,γιατι στις μέρες μας έχουν έρθει τα πάνω κάτω).
Αλλος η φιλοσοφία.


Αυτό που θέλω να πω είναι οτι οτι ως δημιουργηματα εκ Θεού,μας έχουν δοθεί κάποιες ικανότητες και δυνατότητες,μια εξ αυτων είναι και ο λόγος και η γλώσσα και πολυ σημαντικό,δεν είναι αυτή καθαυτή η γνώση της όμως που θα μας κάνει ανθρώπους με παιδεία και βέβαια εξαρτάται απο την χρήση που κάνει ο καθένας

Δηλαδή για παράδειγμα ο Πάτερ Παίσιος,εβγαλε το δημοτικό και όμως ήταν τετραπέρατος,όπως και πολλοί άλλοι.
Απόσπασμα από το βιβλίο Ασυρματιστής:
Σέ ἐρώτηση, ἄν μετανόησε πού δέν σπούδασε, ἀπάντησε ἀρνητικά. Μόνο γιά
τήν γνώση τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς ἔλεγε: «Ἄν εἶχα βγάλει κανά δυό τάξεις στό
Γυμνάσιο, θά καταλάβαινα καλύτερα τήν Ἁγία Γραφή καί τούς ἁγίους Πατέ-
ρες».
dominique έγραψε: Δηλαδη υπάρχει η επίγεια-υλική-επιστημονική παιδεία,που σε κάποιους πολιτισμούς ηταν ανώτερη σε σχέση με τους άλλους π.χ. στον ελληνικό και φυσικά δεν θα την υποβιβάσουμε και δόξα τω Θεώ ,ανήκουμε εκεί,εστω και υποτυπωδώς σημέρα.


Και υπάρχει και η Χριστιανική παιδεία.
Ο Λιβάνιος,οταν τον ρώτησαν ποιον θα άφηνε διαδοχό του,είπε τον Ιωαννην(τον Χρυσόστομον),αμα δεν τον άρπαζαν οι Χριστιανοί.
Αρα ο Χρυσόστομος,παρα την επίγεια γνώση που είχε,κάτι τον εκλεψε στον Χριστιανισμό,που δεν υπήρχε στα προηγούμενα.
Βεβαίως όμως κατείχε και βαθιά Φιλοσοφική μόρφωση. Συνεπώς δεν μπορείς να μοιάσεις στο Χρυσόστομο να δεν έχεις αντίστοιχη τουλάχιστον μόρφωση. Οι γέροντες πολλές φορές λένε για τους επιστήμονες και την "επίγεια" γνώση η οποία δεν είναι τίποτα μπροστά τη σοφία που προκύπτει από την Θεία Φώτιση. Το λένε απλά, δεν χρησιμοποιούν όρους όπως το cognitive science , και εννοούν άλλωστε αυτό που απέδειξε και ο Σωκράτης ότι δεν υπάρχει, δηλαδή την "δήθεν γνώση" που στην ουσία είναι περιορισμένη στην θνητή παρατήρηση. Όταν όμως λέμε "Ελληνική Παιδεία" τότε εννοούμε συγκεκριμένα πράγματα.... και φυσικά μιλάμε για τη βάση , την οποία πρέπει να την έχουμε όλοι για να μπορούμε να συνεννοούμαστε σαν άνθρωποι.
dominique έγραψε: Αλλά για να επιστρέψουμε στο θέμα,γιατί εμεις ως σημερινοί Έλληνες δεν έχουμε ούτε την Χριστιανική,ούτε την υλική -επιστημονική-φιλοσοφική παιδεία;
Γιατί "εσείς" οι νεο-έλληνες προτιμάτε να αποχαυνώνεστε στη τηλεόραση, στο facebook και στις καφετέριες, γράφετε σε greeklish και πίνετε φραπετσίνο ; ξεχάσατε τις ρίζες σας και προσπαθείτε να μοιάσετε στα "πρότυπα" που προβάλει η κάθε μόδα της εποχής ....

(όχι εσύ προσωπικά αλλά όλοι όσοι αναρωτιούνται... και νομίζουν ότι το να λέγεσαι Έλλην ή Χριστιανός είναι κάτι απλό)

Ο λόγος που δεν έχουμε χριστιανική παιδεία είναι γιατί δεν έχουμε ούτε Ελληνική Παιδεία.

Και έλλειψη Παιδείας έχουμε γιατί πολύ απλά τα σχολεία και οι υπουργοί δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Μας πολεμάνε στις πολιτισμικές μας ρίζες (δόγμα kissinger) και μας αφήνουν αμόρφωτους και αγροίκους.

Διότι όπως ο Κοσμάς μας προτρέπει να μελετήσουμε Ελληνική γλώσσα για να κατανοήσουμε την Εκκλησία μας... έτσι και ο Παίσιος παραδέχεται ότι αν γνώριζε καλύτερα την Ελληνική θα κατανοούσε καλύτερα τις Γραφές. Αντίστοιχα όπως ο Χρυσόστομος, οι Τρεις Ιεράρχες, Η αγία Αικατερίνη , ο Μέγας Αθανάσιος και πλήθος άλλων Αγίων μελέτησαν Ελληνική φιλοσοφία και μπόρεσαν να φτάσουν σε ανώτερα νοήματα και να κατανοήσουν πλήρως τον Χριστιανισμό έτσι και εμείς οι άνθρωποι οι απλοί πρέπει να μελετήσουμε αυτά αν θέλουμε να δυναμώσουμε την Χριστιανική Παιδεία μας. Ακόμα και ο Απόστολος Πέτρος μας λέει να ενισχύσουμε τις γνώσεις μας ώστε να αυξήσουμε τις αρετές μας και να δυναμώσουμε αποτελεσματικά την Πίστη μας.

Συνεπώς καταλήγω ότι πρέπει να έχουμε Παιδεία Ελληνική ως βάση και τον Χριστό ως Παιδαγωγό και πρότυπο.

Και ξαναλέω αυτή είναι η δική μου οπτική. Μπορεί κάποιος που έχει μεγαλώσει διαφορετικά να βλέπει αυτά που γράφω και να γελάει. Παρόλα αυτά για να μην παίρνει κανείς άλλος θέση ....μάλλον δεν υπάρχει εναλλακτικός δρόμος...

Υπάρχει ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

20
Έλληνας είναι όποιος μετέχει της Ελληνικής Παιδείας!
Και προσέξτε καλά το ρήμα «μετέχω».
Δεν σημαίνει μόνον «συμμετέχω». Σημαίνει επίσης «άπτομαι κάποιου πράγματος», «αποτελώ μέρος κάποιου πράγματος», κι επάνω απ’ όλα «ενέχω κάτι μέσα μου».
Μάλιστα από τον παθητικό τύπο του ρήματος «ενέχομαι» προκύπτει και η λέξη «ενοχή». Και «ένοχος» είναι ο υπεύθυνος κάποιας πράξης.
Εάν λοιπόν μετέχω της Ελληνικής Παιδείας, αυτό δεν σημαίνει απλά και μόνον ότι την γνωρίζω – κανένας άνθρωπος δεν είναι σε θέση να γνωρίζει όλη την Ελληνική Παιδεία εφόσον οι αντικειμενικές διαστάσεις της υπερβαίνουν κατά πολύ τις δυνατότητες ενός και μόνον ανθρώπου σε όλη τη διάρκεια της ζωής του.
Όποιος «μετέχει» της Ελληνικής Παιδείας την γνωρίζει ως ένα μικρό ή μεγάλο βαθμό. Αλλά δεν αρκεί η γνώση, η οποία παραμένει πάντοτε ατελής. Όποιος «μετέχει» συνάμα «άπτεται» της Ελληνικής Παιδείας, δηλαδή την αγγίζει και τον αγγίζει, βρίσκεται σε διαρκή επαφή μαζί της, κατά τρόπο, επιτρέψτε μου να πω, ερωτικό.
Διότι όταν «άπτομαι» της ερωμένης μου, τότε τα πράγματα δεν είναι απλά τρισδιάστατα ως προς τον χώρο ή μονοδρομικά ως προς τον χρόνο. Είναι πολυδιάστατα, αμφιδρομικά και εν τέλει δυναμικά, δηλαδή δημιουργικά.
«Άπτομαι» της ερωμένης μου σημαίνει ότι την αγγίζω, με αγγίζει, ότι είμαι κολλημένος επάνω της, ότι είναι κολλημένη επάνω μου, ότι της χαρίζω ηδονή, ότι μου χαρίζει ηδονή, ότι υπερβαίνουμε μαζί κάθε γραμμική έννοια του χρόνου, ότι την θέλω, ότι με θέλει, κι ότι από αυτή μας την εκστατική προσέγγιση ανοίγουν ορθάνοιχτες οι προϋποθέσεις για την δημιουργία μιας νέας ζωής, χώρια τα όσα άλλα εξαίρετα πράγματα μας εμπνέει να δημιουργήσουμε μαζί το υπέρτατο ερωτικό συναίσθημα.
«Άπτομαι» λοιπόν της Ελληνικής Παιδείας δεν σημαίνει ότι την γνωρίζω μόνον. Βεβαίως εν μέρει την γνωρίζω αλλά επάνω απ’ όλα σημαίνει ότι είμαι ερωτευμένος και βρίσκομαι σε επαφή μαζί της. Με όλες τις δυναμικές προεκτάσεις του έρωτα.
Για τούτο και η επόμενη σημασία του ρήματος «μετέχω» είναι ακόμη πιο σαφής: «αποτελώ μέρος κάποιου πράγματος»!..
Μετέχω δηλαδή της Ελληνικής Παιδείας σημαίνει επίσης ότι έχω αποδεχθεί να είμαι μέρος της, τμήμα της, και μάλιστα όχι άψυχο εξάρτημα αλλά δυναμικό μέλος, ένα ακόμη υπερδραστήριο κομμάτι της.
Και πως διασφαλίζεται αυτή η δραστηριότητα του μέλους της Ελληνικής Παιδείας; Από που αντλεί την απαιτούμενη ενέργεια;

Η τελευταία και ανώτερη σημασία του ρήματος «μετέχω» τα λέει όλα: «ενέχω κάτι μέσα μου», όπως ακριβώς η μήτρα των γυναικών ενέχει, κατά το πέρας της ερωτικής πράξης, το αντρικό σπέρμα. Διότι όταν ενέχει μέσα της η μήτρα το σπέρμα, η προοπτική της δημιουργίας της ζωής βρίσκεται ήδη εκεί.
Και τι γεννά το ζωντανό σπέρμα και η ολοζώντανη μήτρα η οποία το «ενέχει»;
Την Ζωή φυσικά.

Αναλογιστήκατε ποτέ πόσο βαρύνει στους ώμους του Έλληνα ο απροσμέτρητος πλούτος της αρχαίας κληρονομιάς;
Στο κείμενο που ακολουθεί επιδιώκεται μια πρώτη προσέγγιση του τεράστιου θέματος η οποία άπτεται σίγουρα κάποιων εξαιρετικά ευαίσθητων χορδών του ψυχισμού μας.

Γεννήθηκα ‘Ελληνας. Τι σημαίνει αυτό; Έλληνας σημαίνει βέβαια πολλά, αλλά εδώ θα εξετάσουμε την έννοια από την οπτική του φυσικού αποδέκτη μιας γιγάντιας κληρονομιάς. Της σημαντικότερης πολιτισμικής κληρονομιάς της παγκόσμιας ιστορίας.
Με αυτή την έννοια εγώ ο Έλληνας και όλοι οι συμπατριώτες και συμπατριώτισσές μου, Ελληνίδες και Έλληνες, είμαστε όλοι συγκληρονόμοι του απροσμέτρητου πλούτου τον οποίο μας κληροδότησαν οι πρόγονοί μας.
Τι απομένει λοιπόν;
Μα τι άλλο;
Η πράξη της αποδοχής της αρχαίας κληρονομιάς – με τη νομική έννοια του όρου – και οι συνέπειές της.
Διότι εάν αποδεχθώ την κληρονομιά των προγόνων μου τότε θα πρέπει να φανώ αντάξιός της.

Γεννήθηκα Έλληνας. Είμαι από τη φύση και την παιδεία μου ελεύθερος. Δεν θέλω να είμαι δούλος κανενός. Ούτε του Θεού.

Γεννήθηκα Έλληνας.
Η κληρονομιά των προγόνων μου δεν χάθηκε.
Υπάρχει.
Η επιλογή είναι δική μου.
Ή αποκηρύσσω την κληρονομιά μου ή την αποδέχομαι και ξαναγίνομαι Έλληνας με όλη τη σημασία της λέξης.
Η πράξη αποδοχής της Αρχαίας Ελληνικής Κληρονομιάς με περιμένει!..

Και μια άλλη άποψη...
ίναι μεγάλη ιστορία να πιαστώ να σε πείσω, ότι οι Νεοέλληνες από τους αρχαίους έχουμε μόνο το τομάρι που κρέμεται στο τσιγκέλι του σφαγέα, θέλει κότσια το πράμα. Θέλει καιρό και κόπο. Θέλει σκύψιμο μέσα μας, και σκάψιμο βαθύ. Και κυρίως αυτό: θέλει το μεγάλο πόνο.

Θα σε καλέσω όμως σ' έναν απλό περίπατο. Θα κάνουμε ένα πείραμα, που λένε οι φυσικοί. Για νά 'χουμε αποτέλεσμα έμπεδο. Και η γνώση που θα κερδίσουμε νά 'ναι σίγουρη. Θα επιχειρήσουμε μια στατιστική έρευνα. Θα διατρέξουμε τη χώρα απ' άκρη σ' άκρη. Από το χωριό Πυρσόγιαννη της Ηπείρου ως την επαρχία Βιάνου της Κρήτης. Από τη Νίψα και τις Σάππες της Θράκης ως το Παραλίμνι της Κύπρου, κι ως την άκρη το Ταίναρο. Θα ρωτήσουμε Νεοέλληνες απ' όλες τις τάξεις και όλα τα επίπεδα. Γυναίκες και άντρες, γερόντους και παιδιά, αγράμματους και επιστήμονες, φτωχούς και πλούσιους, ακοινώνητους και αριστοκράτες, πουτάνες και καλόγριες, ξωχάρηδες και αστούς, φιλέρημους και χαροκόπους. Για νά 'ναι το δείγμα μας ευρύ και πλήρες, που λένε οι γραφειοκράτες. Όλα ετούτα τα αθώα και ανυποψίαστα πλήθη θα τα ρωτήσουμε δυό τρεις ερωτήσεις από το Ελληνικό, κι άλλες τόσες από το Εβραίικο.

Στο Ελληνικό λοιπόν. Να μας ειπούν τι γνωρίζουν για την αρχαία Ελλάδα. Ζητούμε μια γνώση σοβαρή και υποψιασμένη. Όχι φολκλόρ και γραφικότητες. Γιατί γνώση της Ελλάδας είναι εκείνο που ξέρουμε να το ζούμε κιόλας. Όχι δηλαδή ο Ηρακλής μωρό έπνιξε τα φίδια· ότι ο Αρχιμήδης εχάραζε κύκλους στην άμμο, ούτε τάν ή επί τάς, μέτρον άριστον, ο Μινώταυρος στην Κρήτη και το πιθάρι του Διογένη, ούτε αν ξέρουν πως η ψωλή του Δία εγίνηκε κεραυνός και χτύπησε τους σχιστούς λειμώνες της Ολυμπιάδας, για να γεννήσει στο Φίλιππο τον Αλέξανδρο. Τέτοια γνώση της κλασικής Ελλάδας θά 'τανε τουρισμός στην Τυνησία. Η φουστανέλα και το κόκκινο φέσι στη Μελβούρνη και στην Πέμπτη Λεωφόρο κατά τις εθνικές γιορτές. Θα ζητήσουμε γνώση ουσίας. Να μας ειπούνε, δηλαδή, αν έχουνε ακουστά τα ονόματα Εμπεδοκλής, Αναξίμανδρος, Αριστόξενος ο Ταραντίνος, Διογένης Λαέρτιος, Αγελάδας, Λεύκιππος, Πυθαγόρας ο Ρηγίνος, Πυθέας, που στον καιρό μας αντίστοιχα σημαίνουν Αϊνστάιν, Δαρβίνος, Μπετόβεν, Έγελος, Μιχαήλ Άγγελος, Μαξ Πλανκ, Ροντέν, Κολόμβος. Να μας μιλήσουν για κάποιους όρους σειράς και βάσης, όπως σφαίρας στον Εμπεδοκλή, κενό στο Δημόκριτο, εκπύρωση στον Ηράκλειτο, μηδέν στον Παρμενίδη, κατηγορία στον Αριστοτέλη, τόνος στους Στωικούς. Να μας ειπούν οι κάθε λογής Έλληνες επιστήμονες τι τους λέει η λέξη ψυχρά φλογί στον Πίνδαρο, μεταδάλλον αναπαύεται στον Ηράκλειτο, δακρυόεν γελάσασα στον Όμηρο, χαλεπώς μετεχείρισαν στο Θουκυδίδη. Να μας ειπούνε, πόσοι φιλόλογοι, έξω από τα σχολικά κολυβογράμματα, έχουν διαβάσει στο πρωτότυπο τρεις διάλογους του Πλάτωνα, δύο Νεμεόνικους του Πινδάρου, την Ωδή στην αρετή του Αριστοτέλη, έναν Ομηρικό Ύμνο. (Και αυτό δεν είναι ραψωδία). Και για να μας πιάσει τεταρταίος και καλπάζουσα, να μας ειπεί ποιος γνωρίζει και διδάσκει από τους ειδικούς προφεσσόρους στα πανεπιστήμια ότι οι τρεις τραγικοί ποιητές μας στη βάση τους είναι φυσικοί επιστήμονες, ότι στη διάλεξη του για την αρετή ο Πλάτων έκαμε στους ακροατές του ένα μάθημα γεωμετρίας, ότι η Ακρόπολη των Αθηνών είναι δωρικό, και όχι ιωνικό καλλιτέχνημα, ότι η διδασκαλία τραγωδίας στο θέατρο ήταν κήρυγμα από άμβωνος, ότι η θρησκεία των Ελλήνων ήταν αισθητική προσέγγιση των φυσικών φαινομένων.

Δε νομίζω, αναγνώστη μου, ότι σε όλα αυτά τα επίπεδα η έρευνα μας θα δώσει ποσοστά γνώσης και κατοχής σε βάθος του κλασικού κόσμου από τους Νεοέλληνες που να υπερβαίνουν τους δύο στους χίλιους. Τι φωνάζουμε τότε, και φουσκώνουμε, και χτυπάμε το κούτελο στο μάρμαρο ότι είμαστε Έλληνες; Για το θεό δηλαδή. Παράκρουση και παραφροσύνη.

Θα μου ειπείτε:
- Μήπως και οι Ευρωπαίοι γνωρίζουν σε τέτοιο βάθος την αρχαία Ελλάδα;
Θα σας ειπώ:
- Όχι. Αλλά οι Ευρωπαίοι δεν καυχιούνται ότι είναι Έλληνες, όπως εμείς. Καυχιούνται ότι είναι Γάλλοι, και Ιταλοί, και Βέλγοι. Γιατί αυτό είναι στην ουσία της η αρχαία Ελλάδα. Δεν είναι τα πασουμάκια του Ηρακλή στο παλάτι της Ομφάλης. Ούτε ο Οδυσσέας με το παλούκι του στη σπηλιά του Κύκλωπα. Η αρχαία Ελλάδα είναι ένας πολιτισμός ασύγκριτος. Μια κοσμοθεωρία πλήρης. Ένας τρόπος ζωής ολοκληρωμένος και τέλειος. Είναι η πιο κοντά στη φύση και στη φυσική ιδιότητα κοινωνία, που έσωσε να δημιουργήσει ο άνθρωπος.

Από το Ελληνικό ερχόμαστε στό Εβραίικο. Ερωτάμε το ίδιο στατιστικό δείγμα, το ευρύ και το πλήρες, αν έχουν ακουστά τα ονόματα Μωϋσής, Αβραάμ, Ησαΐας, Ηλίας με το άρμα, Νώε, Βαφτιστής, Εύα η πρωτόπλαστη, Ιώβ, ο Δαναήλ στο λάκκο, η Σάρα που γέννησε με εξωσωματική. Και όχι μόνο τα ονόματα, αλλά και τις πράξεις ή τις αξίες που εκφράζουν αυτά τα ονόματα. Υπάρχει γριά στην επικράτεια που να μην τους ξεύρει τούτους τους Εβραίους; Δεν υπάρχει ούτε γριά, ούτε ορνιθοκλόπος στις Σποράδες, ούτε κλεφτογιδάς στην Κρήτη. Εδώ τα ποσοστά αντιστρέφουνται. Στους χίλιους Νεοέλληνες τα ναι γίνουνται εννιακόσια τόσα, και τα όχι δύο. Και δεν ξεύρουν μόνο τα ονόματα, αλλά είναι έτοιμοι να σου κάνουν αναλύσεις στην ουνιβερσιτά και στην ακαντέμια για τις ηθικές και άλλες αξίες που εκφράζει το κάθε όνομα.

Το ίδιο συμβαίνει και για φράσεις όπως Προς Κολασσαεΐς, Προς Κορινθίους, Έκ τοϋ κατά Λουκάν. Εδώ μάλιστα μεγάλος αριθμός Νεοελλήνων ξεύρει απόξω ολόκληρα χωρία και περικοπές. Το ίδιο συμβαίνει, αν τους ειπείς για τόπους όπως Ιορδάνης, Γαλιλαία, Γεσθημανή (sic), Όρος Σινά, Καπερναούμ, Τιβεριάς. Αν όμως τους ειπείς για Βάσσες ή Φιγαλία, για Αργινούσες ή Πλημμύριον, για Περίπατο ή Κήπο (περιπατητικοί, επικούρειοι), σου απαντούν, όπως ο Μακρυγιάννης. Όταν είδε το Σκούρτη και τους άλλους ναυάρχους στα όρη να οδηγούν σε μάχη τους στρατιώτες του Νικηταρά με ναυτικά παραγγέλματα:
- Τι όρτζα, πότζα, και γαμώ το καυλί του μας λέει ο κερατάς;

Το ίδιο συμβαίνει, αν ζητήσεις να σου αναλύσουν την επί του Όρους Ομιλία, ή να σου τραβήξουνε διάλεξη περί νηστείας, περί προσευχής, περί του «Δεύτε οι ευλογημένοι...». Ο κάθε Νεοέλληνας εδώ είναι πτυχιούχος και ειδήμονας. Είναι κληρονόμος και καθηγητής. Ξέρει να ταΐσει άχυρα το σκυλί του, και κόκαλα το γαϊδούρι του. Γνώση και πίστη και σοφία, που να ιδούν τα μάτια σου και να μην πιστεύει ο νους σου.
Αποσπάσματα από το βιβλίο «Γκέμμα» του Δημήτρη Λιαντίνη (κεφάλαιο «Ο Ελληνοέλληνας»)

Διδάσκοντας οι δάσκαλοι τα αρχαία ελληνικά, μας έμαθαν να βλέπουμε ερμηνευτικά τους Έλληνες κάτω από τα τσακίσματα και τους ρυθμούς των χριστιανών. Αυτό σημαίνει, πως αν οι δάσκαλοι από την άποψη της ουσίας παραχάραξαν το ελληνικό νόμισμα, από την άποψη της μορφής ο τρόπος που ερμήνευαν στη συνέχεια τους Έλληνες ήταν να διαθέσουν το κίβδηλο χρήμα στην αγορά από όλες τις τράπεζες του κόσμου. Η υφήλιος γιόμισε κάλπικη μονέδα. Σύμφωνα με την τακτική αυτή, κάθε αποτίμηση ελληνικού στοιχείου έπρεπε να περνά μέσα από τους ηθμούς της χριστιανικής λογικής, της χριστιανικής ηθικής, και της χριστιανικής αισθητικής.

« Να υπάρχεις Ελληνικός δηλώνει τέσσερις τρόπους συμπεριφοράς.
- Ότι δέχεσαι την αλήθεια που έρχεται μέσα από την φύση. Όχι την αλήθεια που φτιάχνει το μυαλό των ανθρώπων.
- Ότι ζεις σύμφωνα με την ηθική της γνώσης. Όχι με την ηθική της δεισιδαιμονίας και των προλήψεων.
- Ότι αποθεώνεις την εμορφιά. Γιατί η εμορφιά είναι δυνατή σαν το νου σου και φθαρτή σαν τη σάρκα σου.
Και κυρίως αυτό.. Ότι αγαπάς τον άνθρωπο. Πως αλλιώς!
Ο άνθρωπος είναι το πιο τραγικό πλάσμα μέσα στο σύμπαν».
Αποσπάσματα από τα «Ελληνικά» του Δημήτρη Λιαντίνη
Να μη φανερώνεις στους πολλούς και αδαείς την γνώμη σου για τον Θεό. Να μην αποκαλύπτεται η γνώση και τα μυστικά στους αμόρφωτους και στους αδαείς, διότι δεν μπορούν να τα κατανοήσουν και θα τα διαστρεβλώσουν.\nΠυθαγόρας

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

21
Σέ ἐρώτηση, ἄν μετανόησε πού δέν σπούδασε, ἀπάντησε ἀρνητικά. Μόνο γιά
τήν γνώση τῆς ἀρχαίας Ἑλληνικῆς ἔλεγε: «Ἄν εἶχα βγάλει κανά δυό τάξεις στό
Γυμνάσιο, θά καταλάβαινα καλύτερα τήν Ἁγία Γραφή καί τούς ἁγίους Πατέ-
ρες».
Δεν διαφωνώ περι της γνωσης της γλώσσας μας,εννοείται και πρεπει να ειναι πρωτο μέλημα και η εκμάθηση της αρχαιοελληνικής,είναι εκπληκτική η γλώσσα μας.

Αλλά νομίζω οτι δεν σημαίνει οτι κάποιος που γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα,οτι μετέχει και της Ελληνικής Παιδείας που είπε και ο Μακεδνός.

Δηλαδή εξαρτάται η χρήση που κάνει ο καθένας,χρησιμοποιεί αυτην την γνώση για καλό της πατρίδας και των άλλων ή μονο για το συμφέρον του;
Το ίδιο ισχύει και με την φιλοσοφία.

Τώρα αν η γνώση της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας βοηθάει κάποιον να εμβαθύνει στην Χριστιανική παιδεία,δεν νομίζω οτι είναι κανόνας,ίσως να εξαρτάται και απο το κάθε άτομο,τον δρόμο που έχει πάρει.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ,ανθρώπων που γνώριζαν λίγα απο αρχαιοελληνική φιλοσοφία και όμως αναδείχθηκαν μεγάλοι στην χριστιανική παιδεία.

Χωρίς βέβαια το ενα να αναιρεί το άλλο,ώστε να συγκρούονται(εκτός βέβαια των εξαιρέσων οπως π.χ. την μετενσάρκωση),για αυτό διαχώρησα σε "γήινη" και "πνευματική" παιδεία.


Μακεδνέ,ωραίο το κείμενο που έβαλες,εκτός κάποιων παραγραφων.
Διαφωνώ με όσους παρουσιάζουν τον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμό ως αντικρουόμενους και εχθρικούς.
Δηλαδή τι κακό υπάρχει να γνωρίζει κάποιος τις περικοπές του Ευαγγελίου;
Που στην σημερινή εποχή ούτε και αυτό υπάρχει,τα έχουν ισοπεδώσει όλα στο όνομα της πανθρησκείας και πολυπολιτισμικότητας
Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα πολλοί που πιστεύουν οτι έχουμε τόση διαφορά με τους αρχαίους Ελληνες ,λόγω της επικράτησης της Χριστιανικής νοοτροπίας.
Αλλά όσο το πιστεύουν αυτό,τόσο δεν θα βρίσκουνε την πραγματική αιτία και τόσο θα κερδίζει ο εχθρός μας με το διαίρει και βασίλευε.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

22
dominique έγραψε: Δεν διαφωνώ περι της γνωσης της γλώσσας μας,εννοείται και πρεπει να ειναι πρωτο μέλημα και η εκμάθηση της αρχαιοελληνικής,είναι εκπληκτική η γλώσσα μας.

Αλλά νομίζω οτι δεν σημαίνει οτι κάποιος που γνωρίζει καλά την ελληνική γλώσσα,οτι μετέχει και της Ελληνικής Παιδείας που είπε και ο Μακεδνός.
Αν σκέφτεται αρχαία ελληνικά, τότε μετέχει , απλά όχι πλήρως. Αν σκέφτεται αγγλικά επίσης μετέχει της αγγλικής φιλολογίας εν μέρη. Η γλώσσα την οποία χρησιμοποιεί κάποιος όσο δύσκολο κι αν σου φαίνεται να το πιστέψεις, επηρεάζει τον άνθρωπο νοητικά. Από εκεί απορρέει και η φράση : "Η μη σωστή χρήση της γλώσσας προκαλεί την διασάλευση του λογικού". Διότι σημασία δεν έχει τι γλώσσα μιλάς μόνο αλλά και πως ακριβώς την μιλάς. Σαν μία τέχνη δηλαδή που όσο καλύτερα τη γνωρίζεις τόσο ποιο όμορφο και δομημένο λόγο έχεις.

-μόλις έφαγα ένα dejavu-
dominique έγραψε: Δηλαδή εξαρτάται η χρήση που κάνει ο καθένας,χρησιμοποιεί αυτην την γνώση για καλό της πατρίδας και των άλλων ή μονο για το συμφέρον του;
Το ίδιο ισχύει και με την φιλοσοφία.
Ναι συμφωνώ απολύτως.
dominique έγραψε: Τώρα αν η γνώση της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας βοηθάει κάποιον να εμβαθύνει στην Χριστιανική παιδεία,δεν νομίζω οτι είναι κανόνας,ίσως να εξαρτάται και απο το κάθε άτομο,τον δρόμο που έχει πάρει.
Υπάρχουν πολλά παραδείγματα ,ανθρώπων που γνώριζαν λίγα απο αρχαιοελληνική φιλοσοφία και όμως αναδείχθηκαν μεγάλοι στην χριστιανική παιδεία.
Ξέρω πολύ περισσότερα και σημαντικότερα άτομα -αγίους που αναδείχθηκαν μελετώντας συνάμα φιλοσοφία και ρητορική. Φυσικά υπάρχουν και άλλοι οι οποίοι δεν είχαν καμία σχέση, όπως και άγιοι τις Ρωσίας κτλ ... αλλά όπως και να το κάνεις ο ελληνισμός αυξάνει τον άνθρωπο , και στη συνέχεια εκείνος ο άνθρωπος μπορεί να κατευθύνει τον εαυτό του εκεί που πιστεύει. Οι άγιοι σπούδασαν ελληνική ρητορική/φιλοσοφία κτλ και έδωσαν τον εαυτό τους στο Χριστό.
dominique έγραψε: Χωρίς βέβαια το ενα να αναιρεί το άλλο,ώστε να συγκρούονται(εκτός βέβαια των εξαιρέσων οπως π.χ. την μετενσάρκωση),για αυτό διαχώρησα σε "γήινη" και "πνευματική" παιδεία.
Αυτό είναι μπέρδεμα κοσμοαντίληψης, οι άγιοι βρήκαν τρόπο να τα ξεχωρίσουν αυτά τα δύο, όπως ο Χρυσόστομος αναφέρει αν το ψάξεις.
dominique έγραψε: Μακεδνέ,ωραίο το κείμενο που έβαλες,εκτός κάποιων παραγραφων.
Διαφωνώ με όσους παρουσιάζουν τον Ελληνισμό και τον Χριστιανισμό ως αντικρουόμενους και εχθρικούς.
Δηλαδή τι κακό υπάρχει να γνωρίζει κάποιος τις περικοπές του Ευαγγελίου;
Που στην σημερινή εποχή ούτε και αυτό υπάρχει,τα έχουν ισοπεδώσει όλα στο όνομα της πανθρησκείας και πολυπολιτισμικότητας
Δυστυχώς υπάρχουν ακόμα πολλοί που πιστεύουν οτι έχουμε τόση διαφορά με τους αρχαίους Ελληνες ,λόγω της επικράτησης της Χριστιανικής νοοτροπίας.
Αλλά όσο το πιστεύουν αυτό,τόσο δεν θα βρίσκουνε την πραγματική αιτία και τόσο θα κερδίζει ο εχθρός μας με το διαίρει και βασίλευε.
Ας μας πει ο Μακεδνός σχετικά με αυτό.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

23
Το Α και το Ω είναι το σημείο αναφοράς,
εάν σημείο αναφοράς είναι η Βίβλος, όλα ομοιάζουν προς την Βίβλο,
εάν σημείο αναφοράς είναι η ελληνική γραμματεία, όλα ομοιάζουν προς αυτήν,
εάν σημείο ανφοράς είναι ο Μαρξ, ετοιμαστείτε για πάλη με το κεφάλαιο,
εάν σημείο αναφοράς είνναι το Κοράνι, κάψτε τα όλα διότι δεν προσφέρουν τίποτα
κλπ κλπ κλπ

Η Ελληνική γραμματεία είναι ελεύθερο πνεύμα, έρευνα, εξέλιξη.....

Η χριστιανική θρησκεία είναι δόγμα και το δόγμα δεν αλλάζει και ότι δεν αλλάζει δεν εξελίσεται
Η Παλαιά Διαθήκη είναι ο Νόμος, δεν προσθέτεις, δεν αφαιρείς τίποτα, τον ακολουθείς πιστά.
Ότι δεν αλλάζει μένει στάσιμο. Ότι και να γραφεί λοιπόν επί του Λόγου ή επί του Νόμου, είναι αναμασήματα των ιδίων. Σάλτσες επί σαλτσών δίχως να προσφέρουν τίποτα αφού έχουν ήδη ειπωθεί απο τους Ευαγγελιστές ή τους Κριτές κλπ κλπ.
Και θα μου πείτε “ερευνάτε τας γραφάς” Ναι αλλά επί των ιδίων γραφών διότι εάν πεις κάτι διαφορετικό απο τον Νόμο ή τον Λόγο του Κυρίου, τότε είσαι αιρετικός, ανάθεμα και όξω απο την εκκλησία μας.........

Η ζεύξη ελεύθερου πνεύματος και δόγματος είναι πέραν της λογικής, δηλαδή παράλογη.

Δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ ανώτερο απο την Ελληνική Γραμματεία. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΛΑ.

Ψάχνετε ποιόν θεό εννοεί ο Σωκράτης όταν μιλάει για έναν θεό. Στον Πάνα προσεύχεται ο άνθρωπος, το λέει στον Φαίδρο.
Μην τρέχετε στους διάφορους απολογιτικούς ιστιότοπους για να σας πούνε....
διαβάστε το οι ίδιοι.....

Άπαντες, θεολόγοι και τα απολογιτικά sites, τον Όμηρο τον τοποθετούν 8ο αιώνα π.Χ, μη τυχόν και πάει πιο πίσω, δεν δένει το γλυκό με την Παλαιά Διαθήκη.

Οι Εβραίοι, ήταν, είναι, και θα είναι ανθέλληνες. Σε όλη την παγκόσμια ιστορία, όπου εισχώρησαν, το κατέστρεψαν. Γι' αυτό και απο παντού διώκονταν. Γι΄αυτό και δεν πιστεύω τίποτα που προέρχεται απ΄αυτούς.. Σίγουρα για κακό είναι.

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

24
giannisanastasia έγραψε: Η χριστιανική θρησκεία είναι δόγμα και το δόγμα δεν αλλάζει και ότι δεν αλλάζει δεν εξελίσεται
Μα η Ορθοδοξία άλλαξε σε σχέση με την αρχική της έκδοση. Άρα πως έγινε αυτό αφού το δόγμα δεν αλλάζει ;
giannisanastasia έγραψε:Η Παλαιά Διαθήκη είναι ο Νόμος, δεν προσθέτεις, δεν αφαιρείς τίποτα, τον ακολουθείς πιστά.
Μα ο νόμος είναι η τόρα, και η τόρα είναι μόνο ένα τμήμα (το πεντάτευχος) της Π.Δ. Συνεπώς η Π.Δ. δεν είναι ο Νόμος.
giannisanastasia έγραψε: Ότι δεν αλλάζει μένει στάσιμο.
Είναι κακό το στάσιμο ; Στάσιμο είναι π.χ. το αιώνιο, το διαχρονικό. Ενώ το θνητό είναι το μεταβλητό και ασταθές.
giannisanastasia έγραψε: Ότι και να γραφεί λοιπόν επί του Λόγου ή επί του Νόμου, είναι αναμασήματα των ιδίων. Σάλτσες επί σαλτσών δίχως να προσφέρουν τίποτα αφού έχουν ήδη ειπωθεί απο τους Ευαγγελιστές ή τους Κριτές κλπ κλπ.
Και για την ελευθερία ότι και αν γραφεί είναι αναμάσημα του ιδίου. Όλα έχουν ήδη ειπωθεί από τους αρχαίους φιλοσόφους.
giannisanastasia έγραψε: Και θα μου πείτε “ερευνάτε τας γραφάς” Ναι αλλά επί των ιδίων γραφών διότι εάν πεις κάτι διαφορετικό απο τον Νόμο ή τον Λόγο του Κυρίου, τότε είσαι αιρετικός, ανάθεμα και όξω απο την εκκλησία μας.........
ε και στο καράτε αν κάνεις κάτι διαφορετικό από αυτό που λέει ο δάσκαλος τότε είσαι αιρετικός , σου ρίχνουν μία κλωτσιά και όξω από το dojo.
giannisanastasia έγραψε: Η ζεύξη ελεύθερου πνεύματος και δόγματος είναι πέραν της λογικής, δηλαδή παράλογη.
Μα και στην φιλοσοφία φίλε μου πρέπει αναγκαστικά να πατήσεις πάνω σε αξιώματα (δόγματα) για να αναπτύξεις την θέση σου.
giannisanastasia έγραψε: Δεν υπάρχει ΤΙΠΟΤΑ ανώτερο απο την Ελληνική Γραμματεία. ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΕΙΠΑΝ ΟΛΑ.
Δεν είπαν τίποτα για υπερδιαγαλαξιακά ταξίδια στο διάστημα. Εκτός αν πιστεύεις όσα γράφει ο Λουκιανός φυσικά :D
giannisanastasia έγραψε: Ψάχνετε ποιόν θεό εννοεί ο Σωκράτης όταν μιλάει για έναν θεό. Στον Πάνα προσεύχεται ο άνθρωπος, το λέει στον Φαίδρο.
Μην τρέχετε στους διάφορους απολογιτικούς ιστιότοπους για να σας πούνε....
διαβάστε το οι ίδιοι.....
Στον "Τίμαιο" όμως γίνετε λόγος για τον Πατέρα Παντοκράτορα Δημιουργό και όχι για τον τοπικό θεό Πάνα.
giannisanastasia έγραψε: Άπαντες, θεολόγοι και τα απολογιτικά sites, τον Όμηρο τον τοποθετούν 8ο αιώνα π.Χ, μη τυχόν και πάει πιο πίσω, δεν δένει το γλυκό με την Παλαιά Διαθήκη.

Οι Εβραίοι, ήταν, είναι, και θα είναι ανθέλληνες. Σε όλη την παγκόσμια ιστορία, όπου εισχώρησαν, το κατέστρεψαν. Γι' αυτό και απο παντού διώκονταν. Γι΄αυτό και δεν πιστεύω τίποτα που προέρχεται απ΄αυτούς.. Σίγουρα για κακό είναι.
Είναι μία ορθή προσέγγιση να αποφεύγει κανείς οτιδήποτε ανθελληνικό στην αρχή, ειδικά σε θέματα παιδείας. Αλλά αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αντιμετωπίσει το ζήτημα Του Ιησού Χριστού και των Ευαγγελίων.

:0607
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

25
Laptonas έγραψε:Μα η Ορθοδοξία άλλαξε σε σχέση με την αρχική της έκδοση. Άρα πως έγινε αυτό αφού το δόγμα δεν αλλάζει ;
Tι εννοείς με αυτό;;
giannisanastasia έγραψε:Η Ελληνική γραμματεία είναι ελεύθερο πνεύμα, έρευνα, εξέλιξη.....

Η χριστιανική θρησκεία είναι δόγμα και το δόγμα δεν αλλάζει και ότι δεν αλλάζει δεν εξελίσεται
Yπάρχει όμως μια ειδοποιός διαφορά,η ελληνική γραμματεία ερευνούσε φιλοσοφικά,επιστημονικά κάτι που ήθελε να βρει ,να γνωρίσει ,να μάθει.Είναι φυσικό λοιπόν,εφόσον αναζητάς κάτι ,να λες οτι διακατέχεσαι απο ελεύθερο πνεύμα,χωρίς αυτό να σημαίνει πως η ελευθερία οδηγεί πάντα και στο σωστό αποτέλεσμα.Και μέσω της έρευνας αυτής,ο ένας είτε απέρριπτε κάτι που είπε ο άλλος ή του έδινε μια νέα διάσταση οδηγώντας σε εξέλιξη

Η ορθοδοξία, που δεν είναι ουσιαστικά θρησκεία,αλλά αποκάλυψη ,δεν αναζητάει κάτι ,γιατί αυτό το κάτι αποκαλύφθηκε πλήρως και εν τελειότητα.
Επομένως είναι αδύνατον στην τελειότητα να υπάρχει και εξέλιξη.
Αν αναζητάμε εξέλιξη ,σημαίνει οτι πιστεύουμε οτι αυτό που αποκαλύφθηκε,που ουσιαστικά αποκαλύφτηκε απο τον Χριστό δεν είναι τέλειο,αρα αυτομάτως κατά την γνώμη μου παύουμε να είμαστε και Ορθόδοξοι.

Η εξέλιξη,η ερευνα και η ελευθερία του πνεύματος έγκειται στο κατά πόσο ο κάθε άνθρωπος τολμάει να αναζητήσει, να πλησιάσει και να βιώσει την αποκάλυψη αυτή.
Και θα μου πείτε “ερευνάτε τας γραφάς” Ναι αλλά επί των ιδίων γραφών διότι εάν πεις κάτι διαφορετικό απο τον Νόμο ή τον Λόγο του Κυρίου, τότε είσαι αιρετικός, ανάθεμα και όξω απο την εκκλησία μας.........
Αφού λοιπόν,έχει αποκαλυφτεί η αλήθεια απο τον Χριστό,η αλλαγή κάποιου λόγου Του αυτόματα δεν σημαίνει και αλλοίωση της αποκάλυψης;Και η αλλοίωση δεν οδηγεί στην απομακρυνση απο τον Χριστό;

Το ανάθεμα δεν είναι ουσιαστικά τιμωρία,γιατί δεν νομίζω οτι μπορείς να τιμωρήσεις κάποιον που θεωρεί τον ευατό του άνωτερο ,ώστε να αλλοιώνει τα λόγια του Χριστού,αφού ουσιαστικά απομακρύνει τον ευατό του απο τον Χριστό.

Νομίζω ειναι περισσότερο τρόπος προστασίας .Των μεν πιστών για να μην πιστέψουν τις αλλοιώσεις και απομακρυνθούν απο την αλήθεια και των δε που αλλοιώνουν ,μήπως έρθουν σε σύνεση και καταλάβουν.

Βέβαια όλο αυτό,εννοώ το να δέχονται όπως παραδόθηκε χωρις αλλοιώσεις την αποκάλυψη του Θεού κάποιοι το ονομάζουν προβατίσια συμπεριφορά!!!
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

26
dominique έγραψε:
Laptonas έγραψε:Μα η Ορθοδοξία άλλαξε σε σχέση με την αρχική της έκδοση. Άρα πως έγινε αυτό αφού το δόγμα δεν αλλάζει ;
Tι εννοείς με αυτό;;
Εφόσον το δόγμα σαν έννοια δεν αλλάζει τότε αν δεχτούμε ότι ο χριστιανισμός καθεαυτός είναι δόγμα τότε ο Χριστιανισμός δεν θα έπρεπε να αλλάζει. Ο Χριστιανισμός όμως έχει αλλάξει σήμερα το 2014 κατά πολύ σε σχέση με το πρωτότυπο που ήταν ο Χριστιανισμός των Πρώτων αιώνων. Συνεπώς ο Χριστιανισμός καθεαυτός δεν είναι δόγμα, διότι εξελίσσεται. Ασφαλώς το ίδιο δεν ισχύει για το δόγμα της Αγίας Τριάδος. Το τριαδικό δόγμα δεν αλλάζει ασφαλώς.

Το παραπάνω το έθεσα διότι ο φίλος μας ο giannisanastasia διατυπώνει την ιδέα ότι η συντηρητική εκκλησία (αν κατάλαβα καλά από τα λεγόμενα) είναι στάσιμη και οπισθοδρομική επειδή είναι δόγμα. Ασφαλώς μπορεί να είναι οπισθοδρομική αλλά όχι λόγω του δόγματος.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Οι σημερινοί Έλληνες είμαστε απόγονοι των Αρχαίων

27
giannisanastasia έγραψε:...Η χριστιανική θρησκεία είναι δόγμα και το δόγμα δεν αλλάζει...
Αφού στη Χριστιανική αποδοχή υπάρχει η Αλήθεια, σε θέματα που αφορούν την Παλαιά και την Καινή Διαθήκη, φυσικό είναι να υπάρχει και το δόγμα. Το οποίο, όπως ένα Αληθινό γεγονός δεν αλλάζει, έτσι, και αυτό δεν αλλάζει.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Γενικά περί Ελλάδας”

cron