Νομίζω ότι έχει ξανααναρτηθεί παρόμοιο θέμα. Αξίζει όμως:
Ένα απίστευτο φαινόμενο λαμβάνει χώρα στην Αγία Σοφία. Πάνω από τους ασβεστωμένους τοίχους εμφανίζονται σταυροί...
Το παράδοξο για όλους εμάς που δεν κατέχουμε την τέχνη της αγιογραφικής... είναι ότι τα ψηφιδωτά καλύφθηκαν από παχύ στρώμα ασβέστη (περίπου δύο δάχτυλα), όπως φαίνεται και σε συγκεκριμένη φωτογραφία, για να καλύψουν τα χριστιανικά σύμβολα και επάνω στον ασβέστη εμφανίστηκαν αυτοί οι σταυροί.
Και δίκαια αναρωτιέται ο επισκέπτης, αφού δεν τους έβαψε μετέπειτα κάποιος, είναι δυνατόν να «πότισαν» από τον τοίχο μέχρι την εξωτερική στρώση του σοβά;
Και γιατί να εμφανιστούν μόνο οι σταυροί και να μην εμφανιστούν και οι υπόλοιπες τοιχογραφίες-αγιογραφίες, οι οποίες είναι και σε ψηφιδωτή μορφή (δηλαδή αποκλείεται ο «τυχαίος» εμποτισμός, αφού το επιστρωθέν υλικό είναι ψηφίδα);
Ακόμη όμως και εάν επρόκειτο για καλυμμένες με σοβά αγιογραφίες, αποτελεί πολύ παράδοξο γεγονός να μην φαίνονται με γυμνό μάτι, αλλά να αποτυπώνονται στον φωτογραφικό φακό! Τότε έχουμε μία παραδοξότητα, που ίσως θα πρέπει να ελεγχθεί..
Αγιογράφος, που έχει εργαστεί και σε ψηφιδωτές εικόνες, λέει χαρακτηριστικά:
«Για να καταλάβετε μιλάμε για ένα αδρανές υλικό π.χ. πέτρα (όπως τα ψηφιδωτά) είναι αδύνατον να αποδώσει χρώμα ως χημική αντίδραση στον νωπό σοβά (όχι και μόνο εμπεριέχει ασβέστη) ώστε να απεικονίσει το σχήμα Σταυρού»...
Οι σταυροί όπως όλοι παρατηρούμε είναι ορθόδοξοι (ισοσκελείς) βυζαντινοί και αποτελούν σύγχρονο φαινόμενο (των τελευταίων μηνών...). Για την περίπτωση που πρόκειται για μεταλλικούς σταυρούς που οξειδώθηκαν, αγιογράφος είπε: «Και όπως και εσείς θα γνωρίζετε το σίδερο με συνδυασμό με το πέρασμα του χρόνου και τις ατελείωτες καιρικές συνθήκες προκαλεί οξείδωση και το κόκκινο χρώμα (σκουριά) απλώνεται σαν καρκίνωμα. Οπότε σε ένα αριστούργημα σε όλους τους τομείς σε καμία περίπτωση δεν θα βάλανε υλικό από σίδερο...
Επίσης, αν μπορείτε να φανταστείτε, όλος ο Ναός και τα άλλα αρχιτεκτονικά κτίσματα σε όλης της Βυζαντινής Περιόδου αποτελείται από κομμάτια κεραμικών, ασβέστη, ποταμίσια άμμος, χαλίκι και ατελείωτα... αυγά!
Το φρέσκο (τεχνική των Βυζαντινών για τις τοιχογραφίες), αποτελείται από πάστα ασβέστη που είναι από πέτρα, άμμο ποταμού, και μαρμαρόσκονη, σε τρεις στρώσεις (μαύρο φρέσκο, κίτρινο φρέσκο και άσπρο φρέσκο) και πάνω εκεί γίνονται οι Αγιογραφίες. Οι σκόνες χρωμάτων ανακατεύονται μόνο με νερό και τίποτα άλλο γιατί το υλικό που τα κολλάει πάνω στον τοίχο είναι ο ασβέστης. Ο ασβέστης βγαίνει με το νερό από τον σοβά πρός την επιφάνεια (με τον καιρό) και συναντώντας το διοξείδιο του άνθρακα από τον αέρα γίνεται πάλι ασβεστόλιθος. Δηλαδή ενώ στεγνώνει ο τοίχος βγαίνει από το σοβά και μαρμαρώνεται πάνω στα χρώματα, τα οποία θα παραμείνουν πιασμένα στη μέση του ασβεστόλιθου για πάντα. Αυτά τα έμαθα (την τεχνική) από τον βοηθό καθηγητή στη Θεολογική Σχολή του Βουκουρεστίου Ρουμανίας Mihai Coman.»
Αξίζει όμως να σταθούμε και στην περίπτωση της μη συμμετρίας των σταυρών με τα υπόλοιπα (μεταγενέστερα προφανώς) ισλαμικά σχήματα. Και αυτή η μη συμμετρία προδίδει πως καμία σχέση δεν έχουν οι σταυροί με την μετέπειτα διακόσμηση του ναού. Κανείς αγιογράφος δεν θα καλλιτεχνούσε παραβιάζοντας την λογική της καλαισθησίας, πόσο δε μάλλον στην περίπτωση του Ναού της Αγίας Σοφίας που αποτελούσε (και συνεχίζει να αποτελεί) πραγματικό κόσμημα στον χώρο της τέχνης και της αρχιτεκτονικής.
Πώς εξηγείται όμως πως οι σταυροί βρίσκονται παντού μέσα στην Αγία Σοφία και συγκεκριμένα στα τέσσερα θολωτά σημεία; Κάποιοι μιλούν για θαύμα...(στην φωτογραφία δεξιά βλέπετε το αρκετά μεγάλο πάχος του σοβά, που φρόντισαν να βάλουν οι Τούρκοι για σειρά εκατονταετιών, προκειμένου να αποκρύψουν με απόλυτη βεβαιότητα τις αγιογραφίες και τα ψηφιδωτά του Ναού της Αγίας Σοφίας).
Εμφάνιση αγγέλων κάτω από τον σοβά.
Δεν είναι όμως μόνο αυτή η περίπτωση, αφού στο τέλος του Ιουλίου του 2009,στο φως ήρθε η παράσταση ενός αγγέλου, η οποία ήταν καλυμμένη εδώ και έξι αιώνες από συντηρητές στην Αγία Σοφία. Ο Τούρκος Αχμέτ Εμρ Μπιλτιλί, ένας εκ των συντηρητών, δήλωσε ότι έχουν ως στόχο τώρα να φέρουν στην επιφάνεια και δεύτερο άγγελο, που χρονολογείται από την εποχή της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας.
Τα μωσαϊκά είχαν καλυφθεί λίγο μετά την Άλωση της Πόλης, το 1453, και τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας σε τζαμί. Οι Τούρκοι, αντί να μετακινήσουν τα μοναδικής ομορφιάς μωσαϊκά της Αγίας Σοφίας, τα κάλυψαν με μέταλλο και γύψο (προσφιλής τακτική του πολιτισμού της Τουρκίας).
Και η συνέχεια της πρώτης ανακάλυψης, έφερε μια μεγάλη ιστορική αποκάλυψη έρχεται στο φως ύστερα από αιώνες «σκότους». Αυτή τη φορά τέσσερις άγγελοι ζωγραφισμένοι πάνω σε μωσαϊκό ήταν για χρόνια κρυμμένοι, εν γνώσει των τουρκικών αρχών, κάτω από πολλά στρώματα ασβέστη και τέσσερις τεράστιες ασπίδες, στις τέσσερις κολώνες που στηρίζουν τον τρούλο της Αγιάς Σοφιάς.
Οι τέσσερις άγγελοι, που ο καθένας τους έχει έξι φτερά, δημιουργήθηκαν μεταξύ 900 – 1300 π.Χ.
Μάλιστα, στα μέσα του 1800, ο Ιταλός αρχιτέκτονας Fossati, τους είδε κάνοντας επισκευές στο ναό. Τη διαταγή να καλυφθούν με ασβέστη έδωσε ο σουλτάνος Abdülmecit. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν πάνω τους ασπίδες, που αναγράφουν αραβικές προσευχές.
Ωστόσο, το πλήρωμα του χρόνου ήρθε και οι τέσσερις μοναδικές τοιχογραφίες θα βγουν ξανά στο φως, δίνοντάς μας μια γεύση από την αξεπέραστη τέχνη των προγόνων μας.
pentapostagma.gr
- Φιλούμενος φόρουμ
- - Πίνακας ανακοινώσεων
- - - Αλληλοβοήθεια
- - Ας γνωριστούμε!!!
- - H δική μας γωνιά!(μόνο ενεργά μέλη)
- - - Δικές σας εμπειρίες!!!
- Γενικές συζητήσεις
- - Επικαιρότητα
- - - Ειδησεις απο την Ελλάδα
- - - Ειδησεις απο τον υπόλοιπο κόσμο
- - - Παγκόσμια - Ελληνική Οικονομία
- - Διαφορες συζητήσεις και θέματα.
- - - Δικές σας απορίες
- - - Διάφορα θέματα απο EMAIL
- - - Σαν σήμερα
- - - Ψηφοφορίες
- Παγκόσμια Γεωπολιτική και εθνικός ανθελληνισμός
- - Ο εντός των πυλών ανθελληνισμός
- - - Το μεταναστευτικό ζήτημα
- - - Το παρακράτος και η διαβρωμένη πολιτική
- - - Μ.Κ.Ο. Μπίζνες Καλά Οργανωμένες
- - Η εναντίον της Ελλάδος επιβουλή
- - - Ελληνοσκοπιανά
- - - Ελληνοτουρκικά
- - - Ελληνοεβραικά
- - Παγκοσμιοποίηση και γεωπολιτική
- - - Οι εξελίξεις στα Βαλκάνια
- Παγκοσμιοποίηση
- - Νέα τάξη Πραγμάτων
- - - Η νέα τάξη πραγμάτων στην Ελλάδα
- - - Δυναστείες και Οικογένειες
- - Νέα Εποχή. Πρόσωπο και Προσωπείο
- - - Τα νεοεποχιτικά ευαγγέλια
- - - Μυστικισμός - Αποκρυφισμός - Πνευματισμός
- - Σύμβολα και αποσυμβολισμοί
- - Βιομηχανία υποταγής συνειδήσεων
- - - Η παραχάραξη της ιστορίας και του πολιτισμού
- - O Μεγάλος Αδελφός - Big Brother state
- - - MicroChip- rfid Το Χάραγμα της Νέας Εποχής?
- - - Νέα από το Κράτος του Μεγάλου Αδελφού
- - - Ο μεγάλος αδερφός στην Ελλαδα
- - - Συστηματα Παρακολούθησης
- - Μυστικές Εταιρείες-Λέσχες-Στοές
- - - Μασωνία - Τεκτονισμός
- - - Τα Τάγματα και οι Λέσχες
- - - Η Μασωνία στην Ελλαδα
- - - Το παγκόσμιο δίχτυ του Σιωνισμού
- - Νεοταξικές Τεχνολογίες και Μαυρα Προγραμματα
- - - HAARP και άλλα υπερόπλα
- - - Η Ιδεολογία του Θανάτου
- - - Chemtrails,oι χημικές ουρές
- - Η Δική μας Αντίσταση
- - - Δράση κατά της Παγκοσμιοποίησης
- - - Ι.Μ.Εσφιγμένου. Το μοναστήρι που έγινε σύμβολο
- - - Αντινεοταξικά τραγούδια
- - - Κληρικοί στην υπηρεσία του Χριστού και της Ελλάδας
- Θρησκευτική αναζήτηση
- - Ορθοδοξία
- - - Γενικά θέματα
- - - Βίοι Αγίων
- - - Διδασκαλιες αγιων και αποστάγματα πατερικης σοφιας
- - - Δογματική, μυστήρια και εορτές
- - - Ιστορικά θέματα για την Εκκλησία
- - - Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής
- - Οικουμενισμός - Πανθρησκεία
- - - Οικουμενιστικές κινήσεις
- - - Kληρικοί στην υπηρεσία του Αντιχρίστου.
- - "Ο Καιρός γάρ εγγύς"
- - - Αντίχριστος - 666 - χξς\'
- - - Προφητείες και Αποκάλυψη
- - - - Προφητείες Γερόντων
- - - - Διάφορες Προφητείες
- - - Σημεία των Καιρών
- - Γενικά θέματα περί θρησκείας
- - - Πνευματικές αναζητήσεις
- - - Eλληνισμός-Χριστιανισμός
- - - Θεός και επιστήμη
- - - O Aντιχριστιανισμός σε όλο του το μεγαλείο
- - Άλλες θρησκείες & αιρέσεις,σἐκτες & παραθρησκείες,
- - - Ισλάμ
- - - Παπισμός
- - - Ιεχωβάδες
- - - Παραθρησκεία-Νεοφανείς Αιρέσεις-Σέχτες-Καταστροφικές Λατρείες
- H Ελλάδα ανά τους αιώνες
- - Γενικά περί Ελλάδας
- - - Μεγάλοι Έλληνες
- - - Θέματα για την Μακεδονία - Θράκη
- - - Θέματα για το Αιγαίο
- - - Χαμένες Πατρίδες
- - Η Ελληνική Γλώσσα
- - Η Κύπρος
- - Ιστορικά θέματα
- Αρχαιότητα
- - Αρχαία Ελλάδα
- - - Οι επιστήμες στην αρχαία Ελλάδα
- - - Ελληνική μυθολογία
- - - Θεματολογία περί Μέγα Αλέξανδρου
- - - Αρχαίοι Ελληνες που άφησαν εποχή
- - - Αρχαία Ελληνική Γραμματεία
- - - Αρχαία Ελληνικά Μυστήρια
- - - - Παγκόσμιος Αρχαιοελληνικός πολιτισμός
- - Αρχαίοι πολιτισμοί
- - - Αρχαίες και σύγχρονες φυλές
- - - Παγκόσμια μυθολογία
- Το φόρουμ του ανεξήγητου και του μεταφυσικού
- - Ανεξήγητα,μυστήρια και παράξενα φαινόμενα.
- - - Ο κόσμος του μεταφυσικού
- - - Τα μυστήρια της αρχαιότητας
- - - Εξωγήινοι - ATIA - UFO
- - - Παραψυχολογία
- - - Περίεργα πλάσματα
- - - Tόποι δύναμης
- Επιστήμη & Περιβάλλον
- - Επιστήμες
- - - Επιστημονικά "παράξενα"-Περίεργες εφευρέσεις
- - - Αστρονομία - Αστροφυσική-Διάστημα
- - - Αρχαιολογία - Προιστορία και σχετικές ανακαλύψεις
- - - - Αρχαιολογικές ανακαλύψεις στην Ελλάδα
- - - Yγεία
- - Περιβαλλοντικές ανησυχίες
- - - Γενικά θέματα
- - - - H απάτη της υπερθέρμανσης και των κλιματικών αλλαγών
- - - Περιβαλλοντικές καταστροφές
- - - Εθελοντισμός-Προτάσεις-Δράσεις
- - - Εναλλακτικές πηγές ενέργειας
- Η συλλογή μας
- - Τα βιντεάκια μας
- - Youtube video-Συλλογή
- - - Βιντεάκια για τη Νέα Τάξη
- - - Βιντεάκια για την αρχαία και νεότερη Ελλάδα
- - - Βιντεάκια για την θρησκεία.
- - - Βιντεάκια με UFO,μεταφυσικά και ανεξήγητα φαινόμενα.
- - - Βιντεάκια διάφορα
- - Βιβλιοθήκη
- - - Βιβλία με θρησκευτικό περιεχόμενο
- - - - Λειτουργικά κείμενα,βίοι αγίων και παρακλητικοί κανόνες
- - - - Αντιαιρετικά Βιβλία
- - - - Bιβλία Πατερικής σοφίας
- - - Iστορικά βιβλία
- - - Βιβλια για τον αρχαίο Ελληνικό κοσμο
- - - - Αρχαία Ελληνική γραμματεία
- - - Βιβλία για την Ελληνική γλώσσα
- - - Διάφορα