Αφου πιστεύω οτι τελειώσατε και ο καθένας έβγαλε το συμπερασμά του,για τους υπολοίπους,ας δούμε τι λένε οι Πατέρες.
Πάνω στις επίμαχες φράσεις σχετικά με την ελεύθερη βούληση και αν το οι δαίμονες έχουν δυνατότητα μετάνοιας,που αν κατάλαβα καλά,αυτό είναι και το θέμα περι κακοδοξίας ας δούμε τι λέει ο άγιος Νεκτάριος.
11. Υπόκεινται τώρα πλέον οι αγαθοί άγγελοι στην αμαρτία;
Όχι δεν υπόκεινται, διότι η εμμονή τους στην αγάπη και κοινωνία προς το Θεό, και η ελεύθερη ροπή τους προς το αγαθό, αλλά και η (αγαθή) εκλογή τους απέβη για αυτούς κατά κάποιο τρόπο φυσική και ηθική αναγκαιότητα. Έτσι η εκλογή τους είναι πάντα το αγαθό, που δεν είναι τίποτε άλλο παρά ο ίδιος ο Θεός, ο οποίος τους αγιάζει και τους διατηρεί πάντοτε αγαθούς. Συνεπώς οι άγγελοι αυτοί έχουν αποβεί άτρεπτοι.
Ο Διονύσιος ο Αεροπαγίτης λέει: ότι «Οι άγγελοι είναι δυσκίνητοι προς το κακό, όχι όμως ακίνητοι. Μετά την Ανάσταση του Χριστού έγιναν ολοκληρωτικά ακίνητοι, όχι κατά φύση αλλά κατά χάρη. Για αυτούς σωτηρία είναι η ατρεψία, που τους κάνει να μη φοβούνται την μεταβολή προς το χειρότερο και την απώλεια που επακολουθεί με αυτήν. Έτσι λοιπόν έλαβαν οι άγγελοι την ατρεψία, δηλ. από αυτό που πήραν από το Δεσπότη έμπρακτα, δηλ. τη γνώση της οδού προς την σωτηρία, την εξύψωση και την ομοίωση με Αυτόν, δηλ. την ταπείνωση που είναι αντίθετη από την έπαρση».
12. Υπάρχει τώρα πλέον στα πονηρά πνεύματα η δυνατότητα επιστροφής τους στο Θεό;
Όχι δεν υπάρχει η δυνατότητα αυτή, και πρώτα-πρώτα γιατί η βούλησή τους ταυτίστηκε με το κακό, για αυτό και πάντοτε σκέπτονται και εκλέγουν το κακό. Έπειτα, γιατί έγινα και παραμένουν εχθροί του Θεού. Και τρίτον, γιατί αποχωρίστηκαν από το Θεό, και ο χωρισμός τους αυτός σημαίνει αιώνιος θάνατος. Αυτό που είναι θάνατος για τον αμαρτωλό είναι η πτώση από την αρχή τους για τους πονηρούς αγγέλους.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος σε ομιλία του, κατά το Πάσχα, αναφέρεται στον λόγο του αγγέλου προς αυτόν: "Σήμερον σωτηρία τω κόσμω, όσος τε ορατός και όσος αόρατος". Γίνεται εδώ λόγος για την σωτηρία των αγγέλων. Με ποιά έννοια πρέπει αυτό να θεωρηθή;
Ξέρουμε ότι, μετά την πτώση του Εωσφόρου, οι άγγελοι έγιναν δυσκίνητοι στο κακό, δηλαδή δεν μπορούσαν να σκεφθούν το κακό, αλλά δεν είχαν αποκτήσει και την ατρεψία.
Ο όσιος Νικήτας ο Στηθάτος λέγει ότι, με την Ανάσταση του Χριστού, οι άγγελοι απέβαλαν αυτήν την δυσκινησία και απέκτησαν την ατρεψία, οπότε τώρα δεν φοβούνται την αλλοίωση και την τροπή προς την χειρότερη μεταβολή και την απώλεια που προέρχεται από αυτήν την μεταβολή. Έτσι, και οι άγγελοι απέκτησαν την ατρεψία και την έχουν όχι από την φύση τους, αλλά από την Χάρη του Θεού.
Ας δούμε και τι λέει ενας πρεσβύτερος
http://proskynitis.blogspot.gr/2014/11/ ... st_65.html
Αυτό σημαίνει, ότι οι άγγελοι πλάστηκαν από το Θεό, «ελεύθερα όντα», γι’ αυτό μπόρεσαν και να αμαρτήσουν.
Με τη Σταύρωση του Χριστού, οι δαίμονες «παγιώθηκαν» στο κακό, ενώ οι άγγελοι «παγιώθηκαν» στο καλό. Ούτε ο διάβολος μπορεί πια να μετανοήσει και να γίνει άγγελος, ούτε οι άγγελοι υπάρχει κίνδυνος, να ξεπέσουν από την αγαθή φύση τους, να αμαρτήσουν εναντίον του Θεού και να στερηθούν τη σοφοποιό και θεοποιό ενέργεια του Θεού. Μπορούμε μετά την Ενανθρώπηση, Σταύρωση και την Ανάστασητου Χριστού, να μιλάμε για «ατρεψία» προς το καλό των δαιμόνων και για «τέλειαατρεψία» προς το κακό των αγγέλων.