Galis έγραψε:Το πρωτο που εχω να παρατηρησω ειναι η φραση που εχω υπογραμμισει. Ετσι οπως το εχεις διατυπωσει λες ευθεως οτι ο Θεος , ως πηγη της ελευθεριας, αντιστρατευτηκε στην ιδια τη φυση Του και αμαρτησε στερωντας την ελευθερια στα πλασματα του. Συνεπως οτι ο Θεος αμαρτησε.Ο Θεός π.χ. έδωσε στον άνθρωπο την δυνατότητα να πράττει κατά βούληση. Προσέξτε, στους αγγέλους δεν έδωσε τέτοια δυνατότητα ο Θεός. Οι άγγελοι δεν έχουν ελεύθερη βούληση. Οι άνθρωποι έχουν. Έχουν ;
- See more at: http://www.filoumenos.com/forum/viewtop ... Jcpf5.dpuf
Όχι, ο Θεός δεν αμάρτησε διότι - κατά παράδοση- έδωσε στους αγγέλους την δυνατότητα να βουλεύονται ελεύθερα, αρχικά όμως το τονίζω. Μετά την πτώση του Εωσφόρου όπως ξέρεις όμως δεν τους δόθηκε τέτοια δυνατότητα. Μετά την πτώση τόσο οι δαίμονες όσο και οι άγγελοι αφομοιώθηκαν βουλητικά είτε από το κακό είτε από το αγαθό , οριστικά πλέον. Δεν είπα ότι κατασκευάστηκαν χωρίς ελευθεριά βούλησης, είπα ότι δεν τους έδωσε τέτοια δυνατότητα ο Θεός. Εννοείται ότι αναφέρομαι μετά την πτώση.
Ο Θεός δεν έθεσε τους κανόνες στο σύμπαν; Οι άγγελοι ως μη θνητά όντα, δεν μπορούν να αλλάζουν όπως εμείς οι άνθρωποι από τη μια στιγμή στην άλλη. Οι άγγελοι εφόσον καταχράστηκαν την ελευθερία τους έγιναν είτε αγαθοί είτε κακοί. Ο Θεός δεν τους έδωσε την δυνατότητα - από κατασκευής - να έχουν περαιτέρω ελευθερία εφόσον επιλέξουν το κακό ή το καλό. Γιαυτό και πλέον χωρίζονται είτε σε αγαθούς είτε σε κακούς.Galis έγραψε: Οι δαιμονες πραγματι ειναι ατρεπτοι και παγιωθηκαν στη κατασταση αυτη. Η αιτια ομως του οτι εμειναν ατρεπτοι στη κατασταση τους δεν ειναι οτι ο Θεος τους στερησε τη δυνατοτητα , αλλα διοτι λογω της υπερηφανειας τους προοδευσαν και παγιωθησαν στο κακο.
Μετά την πτώση τους αφαιρέθηκε η δυνατότητα να έχουν ελεύθερη βούληση. Είχαν πλέον παγιωθεί στη κακή βούληση.
Ενώ σε εμάς τους ανθρώπους μπορεί αυτό να αλλάξει πολλές φορές στην περίοδο της ζωής μας, ως θνητοί που ήμαστε, διότι έχουμε ελεύθερη βούληση σε αντίθεση με τους αγγέλους που πλέον δεν έχουνε.
Ο ναρκομανής πλάστηκε ελεύθερος. Επέλεξε το στραβό το δρόμο και πέθανε. Μετά το θάνατο του φυσικά δεν μπορεί να πάει πίσω.Galis έγραψε: Οπως αντιστοιχα ενας ναρκομανης ο οποιος ειναι εξαρτημενος, και φθανει στο σημειο να πεθανει. Δεν του στερησε ο Θεος την δυνατοτητα ελευθερης βουλησης ωστε να ζησει. Μονος του ο ναρκομανης απωλεσε την ελευθερη βουληση του και εγινε δουλος του παθους του το οποιο τελικα τον σκοτωσε.
Ο Εωσφόρος πλάστηκε ελεύθερος. Επέλεξε το στραβό το δρόμο και εξέπεσε. Μετά τη πτώση του φυσικά δεν μπορεί να πάει πίσω.
Βλέπεις λοιπόν που ο Θεός έχει κατασκευάσει το κόσμο έτσι.... ώστε στερεί το δικαίωμα και του ένα και του άλλου, και ενώ πριν ήταν και οι δύο ελεύθεροι μετά την επιλογή τους παγιώθηκαν στο στραβό δρόμο, ο ένας μετά την πτώση και ο άλλος μετά θάνατο;
[/quote]Galis έγραψε: Το ιδιο και με τους δαιμονες. Δεν τους στερησε ο Θεος την ελευθερη βουληση. Μονοι τους απωλεσαν την πνευματικα ορθη βουληση διοτι τυφλωθησαν απο το παθος της υπερυφανειας. Κατ ουσιαν εχουν ελευθερη βουληση η οποια ομως ειναι πληρως υπεταγμενη στο κακο. Εχουν κριση, λογικη, μνημη, και ελευθερια στο να σκεπτονται και να πειραζουν τους ανθρωπους.
Από τη στιγμή που έχουν "ελευθερία" μόνο να πειράζουν τους ανθρώπους και όχι να τους οδηγούν στο αγαθό τότε έχουν περιορισμένη ελευθερία. Αν ήταν πραγματικά ελεύθεροι θα οδηγούσαν τους ανθρώπους κατά βούληση είτε στο καλό είτε στο κακό.
Ο θεός λοιπόν δεν έδωσε την δυνατότητα στους δαίμονες να έχουν ελεύθερη βούληση (μετά την πτώση εννοείται) αλλά από κατασκευής τους ήταν φτιαγμένη έτσι ώστε μετά την πτώση τους να αφομοιωθούν πλήρως στο κακό και έτσι έχασαν την ελευθερία τους όπως το πρεζάκι μετά θάνατο.
Από τη στιγμή λοιπόν που έχουν αγαθή βούληση δεν έχουν ελεύθερη βούληση, διότι δεν διανοούνται να επιλέξουν την πτώση. Πριν όμως την πτώση είχαν ελεύθερη βούληση γιαυτό και επέλεξαν ανάμεσα στην πτώση και στην μη πτώση. Συνεπώς οι άγγελοι ενώ τους δόθηκε αρχικά η ελευθερία μετά την πτώση δεν τους δόθηκε πλέον ελευθερία.Galis έγραψε: Το αντιστοιχο και με τους αγαθους αγγελους. Δεν τους στερησε ο Θεος την ελευθερη βουληση. Μονοι τους προσκοληθηκαν στην πνευματικα ορθη βουληση διοτι ενωθηκαν με το Θεο.Εχουν λοιπον ελευθερη βουληση η οποια ειναι πληρως υποταγμενη στο αγαθο. Οπως ενας ανθρωπος ο οποιος εχει τα λογικα του και δεν πηδα σε ενα γκρεμο το ιδιο και οι αγγελοι . Ταυτισθηκαν με το Θειο θελημα .Βιωνουν το ΣΤΩΜΕΝ ΚΑΛΩΣ και δεν διαννοουνται να αφησουν την ασφαλεια και να τραπουν στο κακο. Οπως αντιστοιχα και ενας λογικος ανθρωπος δεν πηδα στο γκρεμο
Ο Θεός έχει κατασκευάσει έτσι το κόσμο που μετά θάνατο οι άνθρωποι δεν έχουν πλέον ελευθερία, είναι δέσμιοι. Το ίδιο συνέβη και με τους αγγέλους, πλέον δεν έχουν ελεύθερη βούληση, είναι είτε αγαθοί είτε κακοί.