Re: Θεος - προ Χριστού

19
eyrinos έγραψε: Πραγματικά δεν είμαι σε θέση να καταλάβω αυτά που γράφεις. Μπορεί κάποιος άλλος να μου εξηγήσει.
Το ευρυνος δεν έχει σχέση με τον νου [νοος εγραψες].
Οκ. Αν και θα προτιμούσα να ήσουν ευρύνοος. :dance2:
eyrinos έγραψε:
εκ τούτου διαστρεβλώνουν την ελληνική ιδέα μας περί του Θεού ως ΩΝ
Ποια ελληνική;;; Νομίζω ότι συγχέεις το ιδέα με το μετάφραση ή το προφορά.
Το συμπέρασμα είναι πως ο Πατήρ της αγίας Τριάδας είναι ο ΩΝ. Εκεί συμφωνούμε.
eyrinos έγραψε:
Πως λοιπόν ξέρουμε ότι είναι ο ίδιος Θεός ο ΩΝ με τον θεό του Ιωσήφ;;
Ποιος είναι τότε; Υπάρχουν πολλοί Θεοι;;;;
Εύλογη η απορία σου, αλλά δεν είναι προφανής η απάντηση, καθώς εκείνο το καιρό ο Μωυσής ρώτησε τον ΩΝ : ποιος είσαι; α) Καθώς υπήρχαν πολλοί θεοί στην Αίγυπτο β) από την πηγή σου μαθαίνουμε ότι :
Στην Έξοδο 6/ς΄ 3, ο Θεός μαρτυρεί ότι το όνομά του, ΄΄Ο ΕΙΝΑΙ΄΄, δηλαδή ΄΄ΓΙΑΧΒΕ΄΄ στα Εβραϊκά, ήταν άγνωστο στους πατριάρχες. Ο Μωυσής όμως στα συγγράμματά του, το χρησιμοποιεί και σε αφηγήσεις προγενεστέρων εποχών, προφανώς επειδή στην εποχή του ήταν γνωστό.
Επομένως η ερώτηση παραμένει : πως ξέρουμε ότι ο ΩΝ είναι ο ίδιος με τον Θεό του Ιωσήφ; καθώς οι πατριάρχες δεν το γνώριζαν το όνομα αυτό. ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ
eyrinos έγραψε: Για όλα αυτά που γράφεις έχεις κάποια πηγή ή χρησιμοποιείς το μυαλό σου;


Και τα δύο, είναι κακό να χρησιμοποιεί κάποιος το μυαλό του υποστηρίζεις; Γιατί αυτό μου φαίνεται λες όταν γράφεις:
eyrinos έγραψε: Φαντάζομαι ότι γνωρίζεις ότι ο Θεός δεν αποκαλύπτει την αλήθεια στους έξυπνους, αλλά στου πιστούς και ταπεινούς.
Φαντάζομαι καταλαβαίνεις πως αυτό δεν ισχύει, πως ο Χριστός δεν είπε ποτέ κάτι τέτοιο και πως δεν μπορείς να το αποδείξεις. Η μόνη αλήθεια είναι πως όποιος αναζητάει την αλήθεια ελευθερώνεται και αυτό βεβαιώνει ο Χριστός ο ίδιος όταν λέει "γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς" . Ελευθερώσου λοιπόν εσύ και αν μπορείς δείξε και σε μένα πως να ελευθερωθώ, εφόσον θεωρείς πως η πόρτα κλείνει για αυτούς που χρησιμοποιούν τον νου τους. Αλλιώς δέξου πως δε γνωρίζεις αφού διαθέτεις ταπεινότητα .... εκτός αν πραγματικά γνωρίζεις την αλήθεια καθώς με βεβαιώνεις πως γνωρίζεις πως μπαίνει κάποιος στον παράδεισο όταν λες:
eyrinos έγραψε: Μακάρι να ήμασταν έτσι. Για να μπεις στον Παράδεισο δεν θα δώσεις εξετάσεις γνώσεων ούτε iq test.
Γνωρίζεις εσύ πως μπαίνει κανείς στον παράδεισο ; Διότι αν γνωρίζεις θέλω να μου πεις καθώς εγώ ο ευτελής, δεν γνωρίζω ούτε αυτό αλλά βέβαια ούτε κάποιον που να το γνωρίζει με απόλυτη ακρίβεια.

Εσύ γνωρίζεις λες;

Διαθέτεις κάποιο κείμενο ή ιερή γραφή που να λέει πως ο νους δεν βοηθάει στην είσοδο στον ....παράδεισο;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

20
Επομένως η ερώτηση παραμένει : πως ξέρουμε ότι ο ΩΝ είναι ο ίδιος με τον Θεό του Ιωσήφ; καθώς οι πατριάρχες δεν το γνώριζαν το όνομα αυτό. ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ
Εγώ ειμι ο Θεός του πατρός σου, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ. Απέστρεψε δε Μωυσής το πρόσωπον αυτού· ευλαβείτο γαρ κατεμβλέψαι ενώπιον του Θεού».
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Θεος - προ Χριστού

21
Πράγματι , έτσι όπως τα μεταφέρεις είναι είναι.

Βέβαια υπήρχε το όνομα Ων; Μάλλον όχι αγαπητέ , αφού τότε έκανε για πρώτη φορά την εμφάνιση του με αυτό το όνομα. Όμως βλέπουμε ότι ο Ων είχε επαφές με την ανθρωπότητα και πολύ πριν τον Μωυσή.

Ο Ων λέει στον Μωυσή :
Ούτως ερείς τοίς υιοίς Ισραήλ: ΄΄Κύριος ο Θεός των πατέρων ημών, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ απέσταλκέ με προς υμάς. τούτό μου εστιν όνομα αιώνιον και μνημόσυνον γενεών γενεαίς΄΄. ελθών ούν συνάγαγε την γερουσίαν των υιών Ισραήλ και ερείς προς αυτούς: ΄΄Κύριος ο Θεός των πατέρων ημών ώπταί μοι, Θεός Αβραάμ και Θεός Ισαάκ και Θεός Ιακώβ, λέγων: επισκοπή επέσκεμμαι υμάς και όσα συμβέβηκεν υμίν εν Αιγύπτω.΄΄
έτσι να πεις στους υιούς Ισραήλ : Ο θεός των πατέρων....Αβρααμ, Ισαακ, Ιακώβ........ με έστειλε..... (εμένα τον Μωυσή να σας ελευθερώσω από την Αίγυπτο)

Επομένως ..... αν δεχτούμε τον λόγο αυτό τότε φτάνουμε μέχρι τον Αβραάμ. Στον Αβραάμ ο Θεός δεν παρουσιάστηκε ως ΩΝ αλλά ως ο Θεός σου (EΛ ΣΑΝΤΑΙ).

Διαβάσουμε λοιπόν στη γένεση 17:1-8 την οποία έγραψε ο ίδιος ο Μωυσής
ΕΓΕΝΕΤΟ δὲ ῞Αβραμ ἐτῶν ἐνενηκονταεννέα, καὶ ὤφθη Κύριος τῷ ῞Αβραμ καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἐγώ εἰμι ὁ Θεός σου· εὐαρέστει ἐνώπιον ἐμοῦ καὶ γίνου ἄμεμπτος, 2 καὶ θήσομαι τὴν διαθήκην μου ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ πληθυνῶ σε σφόδρα. 3 καὶ ἔπεσεν ῞Αβραμ ἐπὶ πρόσωπον αὐτοῦ, καὶ ἐλάλησεν αὐτῷ ὁ Θεὸς λέγων· 4 καὶ ἐγὼ ἰδοὺ ἡ διαθήκη μου μετὰ σοῦ, καὶ ἔσῃ πατὴρ πλήθους ἐθνῶν, 5 καὶ οὐ κληθήσεται ἔτι τὸ ὄνομά σου ῞Αβραμ, ἀλλ᾿ ἔσται τὸ ὄνομά σου ῾Αβραάμ, ὅτι πατέρα πολλῶν ἐθνῶν τέθεικά σε. 6 καὶ αὐξανῶ σε σφόδρα σφόδρα καὶ θήσω σε εἰς ἔθνη, καὶ βασιλεῖς ἐκ σοῦ ἐξελεύσονται. 7 καὶ στήσω τὴν διαθήκην μου ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματός σου μετά σέ, εἰς τὰς γενεὰς αὐτῶν, εἰς διαθήκην αἰώνιον, εἶναί σου Θεὸς καὶ τοῦ σπέρματός σου μετὰ σέ. 8 καὶ δώσω σοι καὶ τῷ σπέρματί σου μετὰ σὲ τὴν γῆν, ἣν παροικεῖς, πᾶσαν τὴν γῆν Χαναάν, εἰς κατάσχεσιν αἰώνιον καὶ ἔσομαι αὐτοῖς εἰς Θεόν.
Βλέπουμε λοιπόν, ότι ο Θεός ΩΝ παρουσιάζεται στον Αβραάμ και κάνει μαζί του την παλιά συμφωνία (Παλαιά Διαθήκη).

Θα συμφωνούσαμε λοιπόν πως Ο Πατήρ του Ιησού Χριστού (και η Αγία Τριάδα γενικότερα) , είναι ο ΩΝ του Μωυσή που έβγαλε τους Εβραίους από την Αίγυπτο, και είναι ο Θεός του Ιωσήφ που τον τοποθέτησε στην Αίγυπτο, και που έκανε την Διαθήκη με τον Αβραάμ όταν ήταν ακόμα στη γη Χαναάν.

Και ο Θεός αυτός είναι ο ίδιος με τον Θεό του Νώε φυσικά έτσι δεν είναι ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

22
Δεν πρόκειται όμως περι ονομάτων ,αλλα περι ιδιοτήτων ,το ΩΝ σημαίνει αυτος που είναι και το Σανται ο Παντοδύναμος,οπότε δεν μπορούμε να πούμε οτι είναι διαφορετικά ονόματα,αρα διαφορετικοί Θεοί.

Πως λέμε ο Σωτήρας Χριστός και ο Χριστός Παντοκράτωρ.

Δεν πρόκειται περι 2 διαφορετικών προσώπων,αλλά του ίδιου.
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Θεος - προ Χριστού

23
Laptona.

Βγάζεις συμπεράσματα ότι συμφωνούμε, και παρερμηνεύεις, άθελα ή μη, εκείνα που γράφω. Δεν εχω το αλάθητο και νομίζω ότι γνωρίζω τα πολύ βασικά για τα θέματα αυτά. Σου απαντάω γιατί νομίζω ότι έρχεσαι σε αντίθεση με τα πολύ βασικά.

Επίσης, δεν είπα ότι είμαι ταπεινός όπως αναφέρουν οι τελίτσες σου, ούτε ότι γνωρίζω ακριβώς πως μπαίνεις στον παράδεισο (αν και νομίζω ότι τα κυριότερα βήματα τα γνωρίζουν όλοι οι Ορθόδοξοι που ασχολούνται).

Για το "γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς",
πιο πριν γράφει:
ἔλεγεν οὖν ὁ Ἰησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ Ἰουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῷ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μου ἐστε

μετά συνεχίζει:
απεκριθησαν αυτω σπερμα αβρααμ εσμεν και ουδενι δεδουλευκαμεν πωποτε πως συ λεγεις οτι ελευθεροι γενησεσθε 34 απεκριθη αυτοις ο Ιησους αμην αμην λεγω υμιν οτι πας ο ποιων την αμαρτιαν δουλος εστιν της αμαρτιας 35 ο δε δουλος ου μενει εν τη οικια εις τον αιωνα ο υιος μενει εις τον αιωνα 36 εαν ουν ο υιος υμας ελευθερωση οντως ελευθεροι εσεσθε.

Τα συμπεράσματα δικά σου.... Αν και έχω δει ότι φέρνεις στα μέτρα των σκέψεων σου αυτά που γράφουμε. Εγώ (όπως έγραψες παραπάνω θες κάτι τέτοιο) δε μπορώ να σε ελευθερώσω. Ο καθένας πρέπει να ελευθερωθεί από τις αμαρτίες του (ζητώντας τη βοήθεια Του).

Θα πρέπει να διαβάσουμε πρώτα το τι γράφουν φωτισμένοι άνθρωποι (Άγιοι) και αν δε μας καλύψουν, ζητάμε από τον Θεό να μας φωτίσει να ανακαλύψουμε την αλήθεια (δια της χάριτος Του νομίζω, εσύ διαφωνείς απ' ότι καταλαβαίνω).

Dominique. Για μια ακόμα φορά συμφωνώ μαζί σου.

Re: Θεος - προ Χριστού

24
dominique έγραψε:Δεν πρόκειται όμως περι ονομάτων ,αλλα περι ιδιοτήτων ,το ΩΝ σημαίνει αυτος που είναι και το Σανται ο Παντοδύναμος,οπότε δεν μπορούμε να πούμε οτι είναι διαφορετικά ονόματα,αρα διαφορετικοί Θεοί.

Πως λέμε ο Σωτήρας Χριστός και ο Χριστός Παντοκράτωρ.

Δεν πρόκειται περι 2 διαφορετικών προσώπων,αλλά του ίδιου.
Δεν είναι διαφορετικοί θεοί, δεν είπα κάτι τέτοιο, μάλιστα συμφώνησα, εν τέλει.

Γιαυτό το λόγο προχώρησα στο επόμενο επίπεδο, που είναι η σχέση Αβραάμ και το θεό του Νώε. Είναι λοιπόν ο ίδιος θεός ο θεός του Νώε με τον Θεό του Αβραάμ; Τι μας βεβαιώνει για αυτό ;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

25
eyrinos έγραψε:Laptona.

Βγάζεις συμπεράσματα ότι συμφωνούμε, και παρερμηνεύεις, άθελα ή μη, εκείνα που γράφω. Δεν εχω το αλάθητο και νομίζω ότι γνωρίζω τα πολύ βασικά για τα θέματα αυτά. Σου απαντάω γιατί νομίζω ότι έρχεσαι σε αντίθεση με τα πολύ βασικά.
Παράδειγμα ;
eyrinos έγραψε: Επίσης, δεν είπα ότι είμαι ταπεινός όπως αναφέρουν οι τελίτσες σου, ούτε ότι γνωρίζω ακριβώς πως μπαίνεις στον παράδεισο (αν και νομίζω ότι τα κυριότερα βήματα τα γνωρίζουν όλοι οι Ορθόδοξοι που ασχολούνται).
Χαίρομαι που το παραδέχεσαι, γιατί δείχνεις ότι κατανοείς πως η γνώση σου έχει όρια. Μπορείς άραγε να γράψεις συνοπτικά πως μπαίνει κανείς στο παράδεισο; Με πηγές όμως, αν θες ξεκίνησε και νέο θέμα αν νιώθεις ότι μπορείς να το υποστηρίξεις με "βασικές γνώσεις".
eyrinos έγραψε: Για το "γνώσεσθε την αλήθεια και η αλήθεια ελευθερώσει υμάς",
πιο πριν γράφει:
ἔλεγεν οὖν ὁ Ἰησοῦς πρὸς τοὺς πεπιστευκότας αὐτῷ Ἰουδαίους· ἐὰν ὑμεῖς μείνητε ἐν τῷ λόγῷ τῷ ἐμῷ, ἀληθῶς μαθηταί μου ἐστε

μετά συνεχίζει:
απεκριθησαν αυτω σπερμα αβρααμ εσμεν και ουδενι δεδουλευκαμεν πωποτε πως συ λεγεις οτι ελευθεροι γενησεσθε 34 απεκριθη αυτοις ο Ιησους αμην αμην λεγω υμιν οτι πας ο ποιων την αμαρτιαν δουλος εστιν της αμαρτιας 35 ο δε δουλος ου μενει εν τη οικια εις τον αιωνα ο υιος μενει εις τον αιωνα 36 εαν ουν ο υιος υμας ελευθερωση οντως ελευθεροι εσεσθε.

Τα συμπεράσματα δικά σου.... Αν και έχω δει ότι φέρνεις στα μέτρα των σκέψεων σου αυτά που γράφουμε. Εγώ (όπως έγραψες παραπάνω θες κάτι τέτοιο) δε μπορώ να σε ελευθερώσω. Ο καθένας πρέπει να ελευθερωθεί από τις αμαρτίες του (ζητώντας τη βοήθεια Του).
Αγαπητέ μου μην χρησιμοποιείς πληθυντικό καθώς δεν νομίζω ότι εκπροσωπείς τα γραφόμενα πολλών ατόμων. Αν τα νοήματα που βγαίνουν είναι λάθος, τότε ας με βοηθήσεις να τα κατανοήσω καλύτερα εφόσον γνωρίζεις τα σωστά νοήματα, εναλλακτικά πρέπει να παραδεχτείς πως ούτε και εσύ όπως και εγώ δεν γνωρίζεις αυτά που συζητάμε. Λέγοντας λοιπόν ότι δεν μπορείς να με "ελευθερώσεις", είναι σαν να λες πως δεν μπορείς να ελευθερώσεις εσένα τον ίδιο, καθώς αν μπορείς να ελευθερώσεις εσένα αυτό σαν αποτέλεσμα έχει να μπορείς να ελευθερώσεις και τον συνάνθρωπο (π.χ. εμένα).

Η απόκτηση ορθής πληροφορίας (γιατί περί αυτού μίλησα όταν χρησιμοποίησα το επιχείρημα) , η απόκτηση περισσότερης γνώσης επί των σημαντικών θεμάτων είναι "αναζήτηση της αλήθειας". Ο απόστολος Πέτρος επίσης αναφέρει ότι πρέπει να εμπλουτίζουμε τις αρετές με γνώση, στην Β' επιστολή. Δεν νομίζω λοιπόν πως το να αναρωτιέμαι και να αμφισβητώ κάποια πράγματα είναι λάθος.
eyrinos έγραψε: Θα πρέπει να διαβάσουμε πρώτα το τι γράφουν φωτισμένοι άνθρωποι (Άγιοι) και αν δε μας καλύψουν, ζητάμε από τον Θεό να μας φωτίσει να ανακαλύψουμε την αλήθεια (δια της χάριτος Του νομίζω, εσύ διαφωνείς απ' ότι καταλαβαίνω).

Dominique. Για μια ακόμα φορά συμφωνώ μαζί σου.
Διαφωνώ κάθετα με το "μοναχικό ταξίδι" .... και θα στο τεκμηριώσω : Αν καθίσει ο καθένας μας να διαβάσει όλα όσα έγραψαν οι άγιοι τότε θα μας πάρει 5 χρόνια να τα διαβάσουμε όλα.
Αν 5 άτομα συζητήσουν το ίδιο θέμα ο χρόνος που θα μας πάρει θα είναι υπό-πενταπλάσιος.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Θεος - προ Χριστού

26
LAPTONAS έγραψε:
dominique έγραψε:Δεν πρόκειται όμως περι ονομάτων ,αλλα περι ιδιοτήτων ,το ΩΝ σημαίνει αυτος που είναι και το Σανται ο Παντοδύναμος,οπότε δεν μπορούμε να πούμε οτι είναι διαφορετικά ονόματα,αρα διαφορετικοί Θεοί.

Πως λέμε ο Σωτήρας Χριστός και ο Χριστός Παντοκράτωρ.

Δεν πρόκειται περι 2 διαφορετικών προσώπων,αλλά του ίδιου.
Δεν είναι διαφορετικοί θεοί, δεν είπα κάτι τέτοιο, μάλιστα συμφώνησα, εν τέλει.

Γιαυτό το λόγο προχώρησα στο επόμενο επίπεδο, που είναι η σχέση Αβραάμ και το θεό του Νώε. Είναι λοιπόν ο ίδιος θεός ο θεός του Νώε με τον Θεό του Αβραάμ; Τι μας βεβαιώνει για αυτό ;
Προς Εβραίους Κεφ.11

Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι Θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὰ βλεπόμενα γεγονέναι. 4 Πίστει πλείονα θυσίαν Ἄβελ παρὰ Κάϊν προσήνεγκε τῷ Θεῷ, δι' ἧς ἐμαρτυρήθη εἶναι δίκαιος, μαρτυροῦντος ἐπὶ τοῖς δώροις αὐτοῦ τοῦ Θεοῦ, καὶ δι' αὐτῆς ἀποθανὼν ἔτι λαλεῖται. 5 Πίστει Ἑνὼχ μετετέθη τοῦ μὴ ἰδεῖν θάνατον, καὶ οὐχ ηὑρίσκετο, διότι μετέθηκεν αὐτὸν ὁ Θεός· πρὸ γὰρ τῆς μεταθέσεως μεμαρτύρηται εὐηρεστηκέναι τῷ Θεῷ· 6 χωρὶς δὲ πίστεως ἀδύνατον εὐαρεστῆσαι, πιστεῦσαι γὰρ δεῖ τὸν προσερχόμενον τῷ Θεῷ ὅτι ἔστιν καὶ τοῖς ἐκζητοῦσιν αὐτὸν μισθαποδότης γίνεται. 7 Πίστει χρηματισθεὶς Νῶε περὶ τῶν μηδέπω βλεπομένων, εὐλαβηθεὶς κατεσκεύασε κιβωτὸν εἰς σωτηρίαν τοῦ οἴκου αὐτοῦ, δι' ἧς κατέκρινε τὸν κόσμον, καὶ τῆς κατὰ πίστιν δικαιοσύνης ἐγένετο κληρονόμος. 8 Πίστει καλούμενος Ἀβραὰμ ὑπήκουσεν ἐξελθεῖν εἰς τὸν τόπον ὃν ἔμελλε λαμβάνειν εἰς κληρονομίαν, καὶ ἐξῆλθε μὴ ἐπιστάμενος ποῦ ἔρχεται. 9 Πίστει παρῴκησεν εἰς γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν, ἐν σκηναῖς κατοικήσας μετὰ Ἰσαὰκ καὶ Ἰακὼβ τῶν συγκληρονόμθεμελίους ἔχουσαν πόλιν, ἧς τεχνίτης καὶ δημιουργὸς ὁ Θεός.ων τῆς ἐπαγγελίας τῆς αὐτῆς·
Caer está permitido, levantarse es obligatorio....."Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς"
Xαμένη μάχη,είναι αυτή που φοβήθηκες να δώσεις
Πριν γράψεις σκέψου! Πριν κατακρίνεις περίμενε! Πριν προσευχηθείς συγχώρα! Πριν παραιτηθείς προσπάθησε!
Καλό είναι το να υπάρχεις …μα το να ζεις εν Χριστώ είναι άλλο πράγμα !

Re: Θεος - προ Χριστού

27
dominique έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
dominique έγραψε:Δεν πρόκειται όμως περι ονομάτων ,αλλα περι ιδιοτήτων ,το ΩΝ σημαίνει αυτος που είναι και το Σανται ο Παντοδύναμος,οπότε δεν μπορούμε να πούμε οτι είναι διαφορετικά ονόματα,αρα διαφορετικοί Θεοί.

Πως λέμε ο Σωτήρας Χριστός και ο Χριστός Παντοκράτωρ.

Δεν πρόκειται περι 2 διαφορετικών προσώπων,αλλά του ίδιου.
Δεν είναι διαφορετικοί θεοί, δεν είπα κάτι τέτοιο, μάλιστα συμφώνησα, εν τέλει.

Γιαυτό το λόγο προχώρησα στο επόμενο επίπεδο, που είναι η σχέση Αβραάμ και το θεό του Νώε. Είναι λοιπόν ο ίδιος θεός ο θεός του Νώε με τον Θεό του Αβραάμ; Τι μας βεβαιώνει για αυτό ;
Προς Εβραίους Κεφ.11

Πίστει νοοῦμεν κατηρτίσθαι τοὺς αἰῶνας ῥήματι Θεοῦ, εἰς τὸ μὴ ἐκ φαινομένων τὰ βλεπόμενα γεγονέναι. 4 Πίστει πλείονα θυσίαν Ἄβελ παρὰ Κάϊν προσήνεγκε τῷ Θεῷ, δι' ἧς ἐμαρτυρήθη εἶναι δίκαιος, μαρτυροῦντος ἐπὶ τοῖς δώροις αὐτοῦ τοῦ Θεοῦ, καὶ δι' αὐτῆς ἀποθανὼν ἔτι λαλεῖται. 5 Πίστει Ἑνὼχ μετετέθη τοῦ μὴ ἰδεῖν θάνατον, καὶ οὐχ ηὑρίσκετο, διότι μετέθηκεν αὐτὸν ὁ Θεός· πρὸ γὰρ τῆς μεταθέσεως μεμαρτύρηται εὐηρεστηκέναι τῷ Θεῷ· 6 χωρὶς δὲ πίστεως ἀδύνατον εὐαρεστῆσαι, πιστεῦσαι γὰρ δεῖ τὸν προσερχόμενον τῷ Θεῷ ὅτι ἔστιν καὶ τοῖς ἐκζητοῦσιν αὐτὸν μισθαποδότης γίνεται. 7 Πίστει χρηματισθεὶς Νῶε περὶ τῶν μηδέπω βλεπομένων, εὐλαβηθεὶς κατεσκεύασε κιβωτὸν εἰς σωτηρίαν τοῦ οἴκου αὐτοῦ, δι' ἧς κατέκρινε τὸν κόσμον, καὶ τῆς κατὰ πίστιν δικαιοσύνης ἐγένετο κληρονόμος. 8 Πίστει καλούμενος Ἀβραὰμ ὑπήκουσεν ἐξελθεῖν εἰς τὸν τόπον ὃν ἔμελλε λαμβάνειν εἰς κληρονομίαν, καὶ ἐξῆλθε μὴ ἐπιστάμενος ποῦ ἔρχεται. 9 Πίστει παρῴκησεν εἰς γῆν τῆς ἐπαγγελίας ὡς ἀλλοτρίαν, ἐν σκηναῖς κατοικήσας μετὰ Ἰσαὰκ καὶ Ἰακὼβ τῶν συγκληρονόμθεμελίους ἔχουσαν πόλιν, ἧς τεχνίτης καὶ δημιουργὸς ὁ Θεός.ων τῆς ἐπαγγελίας τῆς αὐτῆς·
Ωραία, μας βεβαιώνει λοιπόν ο απόστολος Παύλος στην προς Κορίνθιους όπως λες και εσύ εύστοχα. Ο Παύλος βέβαια χρησιμοποιεί ως πηγή τη Π.Δ. Αυτός λοιπόν λέει για τον Νώε, για τον Αβραάμ, Ισαάκ και Ιακώβ (ως κληρονόμοι της υποσχέσεως) και ο Παύλος λέει αυτά στη Κ.Δ. για να μιλήσει στους Κορίνθιους (=Έλληνες) για την δύναμη της πίστης στο Θεό.

Είμαι σίγουρος λοιπόν πως αν διασταυρώσουμε αυτό με όσα λέει η Π.Δ. τότε θα βρούμε πράγματι ότι ο Θεός που έσωσε το Νώε από τον κατακλυσμό είναι ο ίδιος θεός τον οποίο μας γνωστοποιεί ο Μωυσής ως ΩΝ.

Περισσότερο πίσω δεν χρειάζεται να πάμε (ως τον Αδάμ) αφού είναι προφανές ότι η επικρατούσα άποψη είναι πως ο Νώε σώθηκε από τον Θεό (που έφτιαξε τον άνθρωπο), Ο θεός έστειλε τους Εβραίους στην Αίγυπτο, και ο ίδιος μέσω του Μωυσή τους έβγαλε και γνωστοποιήθηκε σε αυτούς ως ο ΩΝ.

____________________________________________
Καταλήγω λοιπόν στα εξής συμπεράσματα :

Οι αρχαιότεροι του Μωυσή δεν γνώριζαν το όνομα ΩΝ (ΔΕΝ υπάρχουν στοιχεία να δείξουν το αντίθετο) γιαυτό και ονόμαζαν τον Θεό ως Ελ (όχι ότι το όνομα του ήταν Ελ) με διάφορα άλλα επιπλέον επίθετα όπως Σαντάι, Αδωνάι

Ο Χριστός αναφώνησε "Ελωι Ελωί" ή "Ηλι Ηλί " που σημαίνει προφανώς θεέ και έχει ρίζα το Ελ (=θεός).

Στον Μωυσή ο θεός γνωστοποιεί το όνομα ΩΝ (εβραϊστί γχβε) πρώτη φορά

το γχβε απορρίπτεται ως όνομα (και γίνεται εντεταλμένη αποφυγή του ονόματος στην Κ.Δ.) καθώς σημαίνει ο "είναι" και στην Ελλάδα καθιερώνεται το ΩΝ.

Οι Ιεχωβάδες (μιας και έγινε αναφορά) διδάσκουν τον γχβε και τον Ιεσεχούαχ , είναι δηλαδή εβραϊστές μόνο ως προς τη γλώσσα (στο συγκεκριμένο σημείο των ονομάτων). Ως εκ τούτου όποιος προσπαθεί να μας οδηγήσει σε πίστη στον γχβε είναι ανθέλληνας και όχι "ανθό-χριστιανός" (δεν ξέρω τι διαφορές έχουν στο δόγμα).

Τέλος, ο Παύλος στην Κ.Δ. μας γνωστοποιεί περί της διαδοχής από τον Νώε έως τον Μωυσή. Αλλά για περισσότερα μπορεί κάποιος να ψάξει τη Π.Δ. :0607 για την ανάπτυξη του θέματος, κι αν χαθήκαμε λιγάκι στη προσπάθεια, νομίζω ότι τελικά βρέθηκε μία άκρη.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν
Απάντηση

Επιστροφή στο “Ανάγνωση και ερμηνεία της Αγίας Γραφής”