Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

19
Συνεπώς η Ελληνική Παιδεία και φιλοσοφία διαμέσου του Μ.Αλέξανδρου προετοίμασε πολιτισμικά την οδό για την έλευση της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού (η οποία ήταν η Βασιλεία των Ουρανών) και στήριξε το Χριστιανισμό σε όλο το μήκος της Ιστορίας ως σήμερα. Γιαυτό και ο Αλέξανδρος ονομάζεται "εκπολιτιστής". Φυσικά για την σημασία του Μέγα Αλέξανδρου στην Πνευματικότητα του Ορθόδοξου Χριστιανού μας οδηγούν οι ίδιοι οι προφήτες των Ιουδαίων στην θεόπνευστη Αγία Γραφή, οι οποίοι φωτίστηκαν από το Άγιο Πνεύμα για να μας μιλήσουν ακριβώς για τον Αλέξανδρο το Μέγα :

______________
Η Π. ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙ Ο Μ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Το χειρότερο, όμως, που θα έρθει, εάν καταργήσουμε την Παλαιά Διαθήκη δεν είναι μόνον αυτά που αναφέραμε. Θα γίνη κάτι ακόμη πιο σοβαρό: Θα εκμηδενισθή μία παγκόσμια και αξιόπιστη ιστορική πηγή, που μιλάει για τον Μέγα Αλέξανδρο, την Μακεδονία και, φυσικά, για τον Ελληνισμό.

Πρέπει εδώ να πούμε, ότι όλα τα κείμενα που διαβάζουμε για τον Μέγα Αλέξανδρο, είναι αυτά που διασώζονται ως αποσπάσματα ή (Πτολεμαίος, Αριστόβουλος, Καλλισθένης κλπ). Έτσι τα κείμενα που διαβάζουμε και που έχουν σωθεί άρτια είναι του Αρριανού, του Πλουτάρχου του Διοδώρου του Σικελιώτου κλπ., τα οποία, όμως, είναι μετά Χριστόν και η μόνη αξιόπιστη πηγή που αναφέρεται στον Αλέξανδρο και η οποία είναι πλησιέστερη προς αυτόν είναι η Παλαιά Διαθήκη. Αντιλαμβάνεται κανείς τι θα υποστή ο Ελληνισμός εάν χάσουμε άλλη μία πηγή, όπως η Γραφή, η οποία, στο τέλος της γραφής, είναι γραμμένη στα ελληνικά και ακτινοβολεί κυριολεκτικά από Ελληνικό φως! (Προσεχώς κυκλοφορεί , για το θέμα αυτό, το βιβλίο μου «Οι Έλληνες της Βίβλου»).

Για του λόγου, όμως, το αληθές, ας δούμε μέσα από το βιβλίο μας «Ιησούς Χριστός: Ελληνισμός-Χριστιανισμός», τις αναφορές γίνονται μέσα στην Παλαιά Διαθήκη για τον βασιλιά Αλέξανδρο και την Μακεδονία, που με τόση ευκολία «χαρίσαμε στους Σκοπιανούς:

Α. ΠΡΟΦΗΤΙΚΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑΝ ΔΙΑΘΗΚΗΝ. Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΔΑΝΙΗΛ. ΟΡΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΔΑΝΙΗΛ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΜΑΚΕΔΟΝΑ ΒΑΣΙΛΕΑ ΜΕΓΑΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΝ (εις τα Σούσα επί του ποταμού Ουβάλ).
ΔΑΝΙΗΛ
Κεφ. 8,8 «Ο τράγος των αιγών (της Ελλάδος) εμεγαλύνθη έως σφόδρα» (εννοεί τον Μέγαν Αλέξανδρον).
Κεφ. 8,15 «…Και ιδού έστη ενώπιον εμού ως όρασις ανδρός».
Κεφ. 8,16 «Και ήκουσα φωνήν ανδρός ανά μέσον του Ουβάλ και εκάλεσε και είπε Γαβριήλ, συνέτισον εκείνον την όρασιν»
Κεφ. 8, 19 «Και είπεν ιδού εγώ γνωρίζω σοι τα εσόμενα επ’ εσχάτων της οργής…»
Κεφ. 8, 20 «Ο κριός, ον είδες, ο έχων τα κέρατα βασιλεύς Μήδων και Περσών».
Κεφ. 8, 21 «Ο τράγος των αιγών βασιλεύς Ελλήνων και το κέρας το μέγα, ο ην αναμέσον των οφθαλμών αυτού, αυτός εστίν ο βασιλεύς ο πρώτος» ( ο Μέγας Αλέξανδρος)
Κεφ. 8,22 «Και του συντριβέντος ου έστησαν τέσσαρα κέρατα υποκάτω, τέσσαρες βασιλείς εκ του έθνους αυτού αναστήσονται» (Διάδοχοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου).
Β. ΙΣΤΟΡΙΚΩΣ ΕΙΣ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑΝ ΔΙΑΘΗΚΗΝ. Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, ΦΙΛΙΠΠΟΣ, ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, ΑΝΤΙΟΧΟΣ, ΕΛΛΗΝΕΣ

Α΄ ΜΑΚΚΑΒΑΙΩΝ
Κεφ. 1.1 «Και εγένετο μετά το πατάξαι Αλέξανδρον τον Φίλιππον τον Μακεδόνα… και εβασίλευεν αντ’ αυτού πρότερος επί την Ελλάδα».
Κεφ. 1,3 «Και διήλθεν έως άκρων της γης και έλαβε σκύλα πλήθους εθνών και ησύχασεν η γη ενώπιον αυτού».
Κεφ. 1,7 «Και εβασίλευεν Αλέξανδρος έτη δώδεκα και απέθανε».
Κεφ. 1,10 «Και εξήλθεν εξ αυτών ρίζα αμαρτωλός Αντίοχος Επιφανής, υιός Αντιόχου βασιλέως ος ην όμηρος εν τη Ρώμη και εβασίλευεν εν έτει εκατοστώ και τριακοστώ και εβδόμω βασιλείας Ελλήνων».

Περιττόν να πούμε ότι και στην Καινή Διαθήκη γίνονται πάρα πολλές φορές αναφορές στην Μακεδονία και κατ’ επέκτασιν στον Ελληνισμό.
Πηγή άρθρου: http://www.sakketosaggelos.gr/Article/818/

πηγή: http://www.pentapostagma.gr/2010/09/blo ... z3WUEbX0U4
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

20
Vassilis_1 έγραψε:Για να έχει όμως ζουμί η συμφωνία μας: Κάτι Πυθαγόρες, κάτι Πλάτωνες και το λοιπό αρχαιοελληνικό σινάφι τους, που οι αιρετικές πλάνες τους έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι νοητό να τους παραλληλίζουμε με μεγάλες μορφές
του πνευματικού μας ορίζοντα π.χ. με τον Μωυσή, ούτε πρέπει να τους προβάλουμε ως παραδείγματα για την πνευματική μας ζωή.
Έτσι λές; Τάσσεσαι λοιπόν στους ιστορικά καταδικασμένους καταδικαστές του Σωκράτη!

“Αλλά τώρα είναι ώρα να φύγουμε, εγώ για να πεθάνω και σεις για να ζήσετε...
Ποιοι από μας πηγαίνουν σε καλύτερο πράγμα είναι άγνωστο σε όλους εκτός από τον θεό“




phpBB [video]

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

21
αιτωλος έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
αιτωλος έγραψε:Τα προσωπα ο Θεος θα τα κρινει,εμεις γνωριζουμε ελαχιστα για τα εσωψυχα τους.
Ξερουμε ομως οτι οπως και αλλοι βασιλεις(π.χ Ναβουχοδονοσορ)ετσι και ο Αλεξανδρος,βοηθησαν πολυ στην διατηρηση ή στην μεταδοση της αληθινης πιστεως.
Οσο για τις ιδεες θα συμφωνησω με τον Βασιλη,συμπληρωνοντας ομως οτι οι Ελληνες ψαχνονταν, δεν ηταν απολυτοι.Το ψαξιμο ειναι παντα καλο,ποσο μαλλον για οσους δεν γνωριζαν.
Το ψάξιμο που λες ότι έκαναν οι αρχαίοι και ήταν καλό είναι αυτό που λέει ο Βασίλης ότι αναθεμάτισε η Εκκλησία μας. Το ψάξιμο είναι η Φιλοσοφία.
Δηλαδη αναθεματισαν την φιλο-σοφια;;
Δεν το νομιζω.
Ας μας πει ο Βασιλης...
Φίλε αιτωλέ σας έχω πει ήδη, και ήμουν σαφέστατος. Ως φαίνεται δεν προσέξατε, για αυτό σας τα υπενθυμίζω:
Vassilis_1 έγραψε:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Αλλά ας ακούσουμε τώρα τα χρυσά λόγια του Αγίου Ι. Χρυσοστόμου:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα•»
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά… ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»
Ώστε Άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε σαν τα αποβαλλόμενα σαλιαρίσματα των παιδιών είναι οι πλανεμένες και αιρετικές ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων!!!
Αμ και το άλλο που είπε το χρυσό στόμα σου, για τον Πλάτωνα!!!: Αυτός ασχολιόταν και έτρωγε όλο το χρόνο του λέγοντας ανώφελα και περιττά. Δηλαδή σαλιάριζε αυτά τα περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.

Να ακούσουμε και τον Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

22
Vassilis_1 έγραψε:Για να έχει όμως ζουμί η συμφωνία μας: Κάτι Πυθαγόρες, κάτι Πλάτωνες και το λοιπό αρχαιοελληνικό σινάφι τους, που οι αιρετικές πλάνες τους έχουν αναθεματισθεί από την Ορθόδοξη Εκκλησία, δεν είναι νοητό να τους παραλληλίζουμε με μεγάλες μορφές
του πνευματικού μας ορίζοντα π.χ. με τον Μωυσή, ούτε πρέπει να τους προβάλουμε ως παραδείγματα για την πνευματική μας ζωή.
Πατήρ Αθανάσιος Μυτιληναίος:
Όλοι οι παλαιοί διδάσκαλοι ήσαν σπουδαίοι, σας θυμήζω μόνο τον διάλογο που άνοιξε ο Σωκράτης με τον Iπποκράτη, τον νεαρό Ιπποκράτη, που θέτει υπό έλεγχο την παρουσία του Πρωταγόρου του σοφιστού, που είχε έρθει στην Αθήνα, ότι ναί.. έλεγε πολλά.. ήταν σπουδαίος και σοφός, αλλά... δεν ήταν σωστός διδάσκαλος! Καί πρώτα πρώτα δεν ήταν ευσεβείς, όπως του λέγει ο Σωκράτης του Iπποκράτη, καί του λέγει: Εσύ θα πας να ακούσεις τον Πρωταγόρα, όταν θα γυρίσεις στο σπίτι σου ποιός θα ελέγχει τι πήρες μέσα στο ζεμπίλι της ψυχή σου; Γιατί ο μάγειρά σας, όταν πάει να ψωνίσει στην αγορά καί τυχών οι έμποροι τον εξεγέλασαν και του έδωσαν σκάρτα λαχανικά και τρόφιμα μπορεί να τα ελέγξει. Εσύ άμα θα πάς σπίτι σου, όταν θα πάρεις απο ένα διδάσκαλο σαν τον Πρωταγόρα, ό,τι θα πάρεις, που θαυμάζεις για την σοφία του, αλλά θά ΄χεις ζημιώσει όμως, γιατί εκείνα που θα σού πεί, έχει καί κάτι το άσχημο, το σκάρτο, το βρώμικο, ποιός Ιπποκράτη θα σου το ελεγξει εις το σπίτι για να σε βοηθήσει για να μην πάθεις κακό;

25:38
https://www.youtube.com/watch?v=lIFvBoP ... age#t=1538

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

23
Vassilis_1 έγραψε:
αιτωλος έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
αιτωλος έγραψε:Τα προσωπα ο Θεος θα τα κρινει,εμεις γνωριζουμε ελαχιστα για τα εσωψυχα τους.
Ξερουμε ομως οτι οπως και αλλοι βασιλεις(π.χ Ναβουχοδονοσορ)ετσι και ο Αλεξανδρος,βοηθησαν πολυ στην διατηρηση ή στην μεταδοση της αληθινης πιστεως.
Οσο για τις ιδεες θα συμφωνησω με τον Βασιλη,συμπληρωνοντας ομως οτι οι Ελληνες ψαχνονταν, δεν ηταν απολυτοι.Το ψαξιμο ειναι παντα καλο,ποσο μαλλον για οσους δεν γνωριζαν.
Το ψάξιμο που λες ότι έκαναν οι αρχαίοι και ήταν καλό είναι αυτό που λέει ο Βασίλης ότι αναθεμάτισε η Εκκλησία μας. Το ψάξιμο είναι η Φιλοσοφία.
Δηλαδη αναθεματισαν την φιλο-σοφια;;
Δεν το νομιζω.
Ας μας πει ο Βασιλης...
Φίλε αιτωλέ σας έχω πει ήδη, και ήμουν σαφέστατος. Ως φαίνεται δεν προσέξατε, για αυτό σας τα υπενθυμίζω:
Vassilis_1 έγραψε:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Αλλά ας ακούσουμε τώρα τα χρυσά λόγια του Αγίου Ι. Χρυσοστόμου:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα•»
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά… ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»
Ώστε Άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε σαν τα αποβαλλόμενα σαλιαρίσματα των παιδιών είναι οι πλανεμένες και αιρετικές ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων!!!
Αμ και το άλλο που είπε το χρυσό στόμα σου, για τον Πλάτωνα!!!: Αυτός ασχολιόταν και έτρωγε όλο το χρόνο του λέγοντας ανώφελα και περιττά. Δηλαδή σαλιάριζε αυτά τα περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.

Να ακούσουμε και τον Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
κράζεις ; :cooll Θαυμάζεις!
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

24
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε:
αιτωλος έγραψε:
LAPTONAS έγραψε:
αιτωλος έγραψε:Τα προσωπα ο Θεος θα τα κρινει,εμεις γνωριζουμε ελαχιστα για τα εσωψυχα τους.
Ξερουμε ομως οτι οπως και αλλοι βασιλεις(π.χ Ναβουχοδονοσορ)ετσι και ο Αλεξανδρος,βοηθησαν πολυ στην διατηρηση ή στην μεταδοση της αληθινης πιστεως.
Οσο για τις ιδεες θα συμφωνησω με τον Βασιλη,συμπληρωνοντας ομως οτι οι Ελληνες ψαχνονταν, δεν ηταν απολυτοι.Το ψαξιμο ειναι παντα καλο,ποσο μαλλον για οσους δεν γνωριζαν.
Το ψάξιμο που λες ότι έκαναν οι αρχαίοι και ήταν καλό είναι αυτό που λέει ο Βασίλης ότι αναθεμάτισε η Εκκλησία μας. Το ψάξιμο είναι η Φιλοσοφία.
Δηλαδη αναθεματισαν την φιλο-σοφια;;
Δεν το νομιζω.
Ας μας πει ο Βασιλης...
Φίλε αιτωλέ σας έχω πει ήδη, και ήμουν σαφέστατος. Ως φαίνεται δεν προσέξατε, για αυτό σας τα υπενθυμίζω:
Vassilis_1 έγραψε:
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Αλλά ας ακούσουμε τώρα τα χρυσά λόγια του Αγίου Ι. Χρυσοστόμου:
«Και καθάπερ εκ παιδικού στόματος πολύς αποβλύζων σίελος πολλάκις και σιτίον και ποτόν εμόλυνεν ούτω και τα από του στόματος των Ελλήνων απορρέοντα ρήματα μάταια και ακάθαρτα•»
«τις δε Πλάτων;…Ούτος μεν ουν πάντα τον χρόνον ανήλωσε περί δόγματα στρεφόμενος ανόνητα και περιττά… ούτω παρά μεν ετέρου την μετεμψύχωσιν εδέξατο, παρά δε εαυτού την πολιτείαν εισήγαγεν, ένθα τα πολλής αισχρότητος γέμοντα ενομοθέτησε.»
Ώστε Άγιε Ιωάννη Χρυσόστομε σαν τα αποβαλλόμενα σαλιαρίσματα των παιδιών είναι οι πλανεμένες και αιρετικές ιδέες των Ελλήνων φιλοσόφων!!!
Αμ και το άλλο που είπε το χρυσό στόμα σου, για τον Πλάτωνα!!!: Αυτός ασχολιόταν και έτρωγε όλο το χρόνο του λέγοντας ανώφελα και περιττά. Δηλαδή σαλιάριζε αυτά τα περί μετεμψύχωσης, για το ότι ο άνθρωπος… πλάθεται από τους πλανήτες κατ εντολή του Δημιουργού Πατέρα κλπ.

Να ακούσουμε και τον Αρχιμανδρίτη Επιφάνιο Θεοδωρόπουλο.

Μεταφορά από το βιβλίο του “Άρθρα – Μελέται Επιστολαί. Τόμος Α'.”
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Όπως αντιλαμβάνεστε φίλοι μου, η Ορθόδοξη Εκκλησία αναθεμάτισε τα των Ελλήνων δυσσεβή δόγματα, όπως, περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου, περί μετεμψυχώσεων κ.τ.λ.
Για αυτό, σχετικά με την κατά Θεό πρόοδό μας, και για το φωτισμό μας, δεν έχουμε καμία ανάγκη τις πυγολαμπίδες = τους Έλληνες φιλοσόφους κλπ. που ήταν φορείς διαφόρων πλανών. Και επομένως δεν πρέπει να τους χρησιμοποιούμε ως παραδείγματα. Διότι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί φωτιζόμαστε από το άπλετο Φως του Ηλίου = Τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
κράζεις ; :cooll Θαυμάζεις!
Αγαπητέ LAPTONAS, αποτυπώνω την πραγματικότητα.

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

25
Vassilis_1 έγραψε: Αγαπητέ LAPTONAS, αποτυπώνω την πραγματικότητα.
Στην Ορθοδοξία υπάρχουν πολλά όμορφα πράγματα να ασχοληθεί κανείς αλλά εσύ εστιάζεις στον Ελληνισμό ( και στην Επιστήμη) και μάλιστα κράζεις . Άρα ; Θαυμάζεις !

:D
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

26
LAPTONAS έγραψε:
Vassilis_1 έγραψε: Αγαπητέ LAPTONAS, αποτυπώνω την πραγματικότητα.
Στην Ορθοδοξία υπάρχουν πολλά όμορφα πράγματα να ασχοληθεί κανείς αλλά εσύ εστιάζεις στον Ελληνισμό ( και στην Επιστήμη) και μάλιστα κράζεις . Άρα ; Θαυμάζεις !

:D
Εικόνα
:D
Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείνΠλάτων

Re: Σχέση του Μ.Αλέξανδρου με τη Φιλοσοφία και η Ορθ.Εκκλησία

27
Eις τους θύραθεν ευρίσκονται ψήγματα τινα χρυσού, λάμψεις τινές φωτός, μόρια τινα αληθείας• τίς ο αμφισβητών; Αλλ’ από του σημείου τούτου μέχρι των «Ελληνοχριστιανικών συνθέσεων» υπάρχει απόστασις όχι απλώς μεγάλη, αλλ’ αυτόχρημα αβυσσαλέα. Και αν παρίδωμεν τον όγκον της ιλύος, το ψηλαφητόν σκότος, το μέγεθος της πλάνης και του ψεύδους, εν οις εκυλίσθη η ανθρώπινη σοφία, και μείνωμεν μόνον εις τα ολίγα ψήγματα του χρυσού, τας αμυδράς λάμψεις του φωτός και τα ελάχιστα μόρια της αληθείας, και πάλιν ουδείς λόγος περί «συνθέσεων» χωρεί. Αληθώς! Τίς η χρεία να τεθώσι παρά τον ήλιον πέντε εξ λύχνοι ή πυγολαμπίδες;
Αυτό που κάνω φίλε LAPTONAS, και είναι σφόδρα απαραίτητο, είναι να προσπαθώ να ξεκολλήσω όσο μπορώ περισσότερους από το βούρκο της αρχαιοελληνικής σοφίας.
Απάντηση

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”