Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

10
http://www.i-m-patron.gr/i-m-patron-old ... imeno1.htm Σπουδαιότης της Α' Οικουμενικής Συνόδου.
Επειδή όμως ο χριστιανισμός είναι σοφία εξ αποκαλύψεως, δεν αποβαίνει δε καταληπτή καθ' όλου τοις μέτρω φιλοσοφικώς μετρούσιν αυτήν, διά τούτο δεν εγίνετο ασπαστός καθ' όλου, αλλά κατά μέρος. Επειδή όμως το μέρος δεν ηδύνατο να ικανοποιήση τας απαιτήσεις του φιλοσοφικού νοός, ούτος εμόρφου ίδιον σύστημα, εν ω εφρόνει ότι ευρίσκετο η όλη αλήθεια.
Το σύστημα τούτο υπό της Εκκλησίας αποδοκιμαζόμενον εκαλείτο αίρεσις τοιούτω τρόπω εμoρφώθησαν αι διάφοροι αιρέσεις, αίτινες ουδέν άλλο ήσαν η φιλοσοφικά συστήματα
Οπωσδήποτε πολύ το κουράσαμε το θέμα. Το πάνω κείμενο είναι απόλυτα σαφές. Από το οποίο ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδοκίμασε τον φιλοσοφικό νου, ο οποίος είναι πηγή αιρέσεων.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

11
Vassilis_1 έγραψε:http://www.i-m-patron.gr/i-m-patron-old ... imeno1.htm Σπουδαιότης της Α' Οικουμενικής Συνόδου.
Επειδή όμως ο χριστιανισμός είναι σοφία εξ αποκαλύψεως, δεν αποβαίνει δε καταληπτή καθ' όλου τοις μέτρω φιλοσοφικώς μετρούσιν αυτήν, διά τούτο δεν εγίνετο ασπαστός καθ' όλου, αλλά κατά μέρος. Επειδή όμως το μέρος δεν ηδύνατο να ικανοποιήση τας απαιτήσεις του φιλοσοφικού νοός, ούτος εμόρφου ίδιον σύστημα, εν ω εφρόνει ότι ευρίσκετο η όλη αλήθεια.
Το σύστημα τούτο υπό της Εκκλησίας αποδοκιμαζόμενον εκαλείτο αίρεσις τοιούτω τρόπω εμoρφώθησαν αι διάφοροι αιρέσεις, αίτινες ουδέν άλλο ήσαν η φιλοσοφικά συστήματα
Οπωσδήποτε πολύ το κουράσαμε το θέμα. Το πάνω κείμενο είναι απόλυτα σαφές. Από το οποίο ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδοκίμασε τον φιλοσοφικό νου, ο οποίος είναι πηγή αιρέσεων.
Σαφέστατο, μιλάει για διάφορα Ελληνικά φιλοσοφήματα όπως αυτό του Αρειανισμού, του Νεοπλατωνισμού κτλ. ΔΕΝ μιλάει για την Κλασική Ελληνική Φιλοσοφία στο σύνολον της.

Διότι για αυτή μιλάει στο τέλος με τα καλύτερα λόγια και λέει ότι χάρις αυτήν κατάφεραν οι άγιοι Πατέρες να αντιμετωπίσουν τις αιρέσεις. Ορίστε :

H Νίκαια, η Eλληνικωτάτη αύτη πόλις, ήτο ο θρίαμβος των Αθηνών κατά της Ρώμης, ήτο η πτώσις αυτής και η ανόρθωσις της Κωνσταντινουπόλεως, της νέας πρωτευούσης του Ελληνισμoύ εν ταύτη ανεφάνη η ισχύς αυτού, ανεδείχθη το κράτος αυτού και διέλαμψεν η περιφάνεια του πνεύματος αυτού . Ιδού εν αυτή τα πάντα Ελληνικά, τά Μέλη της Συνόδου, η Γλώσσα, αι συζητήσεις, τα Πρακτικά, τα Βουλεύματα και εν γένει πάντα τα χαρακτηρίζοντα Eλληνικήν Βουλήν. H Σύνοδος αύτη είναι τιμητικόν παράσημον, το οποίον ετίμησε, τιμά και θα τιμά το στήθος παντός Έλληνος εν αυτή εδείχθη ότι ο Ελληνισμός δεν θνήσκει, αλλ' ότι πίπτων εγείρεται ισχυρότερος, ότι έχει το μυστήριον να κατακτά πνευματικώς τους κατακτώντας τας χώρας του, και ότι προώρισται να ζη, όπως ζωογονή. Η Α' Οικουμενική αύτη Σύνοδος δέον να διδάξη τα έθνη και τους λαούς ότι οφείλουσι να σέβωνται και τιμώσι τον Ελληνισμόν διά τε τας μεγάλας εκδουλεύσεις, ας παρέσχε τη ανθρωπότητι εν γένει, και διά τα ιδιάζοντα πλεονεκτήματα αυτού, δι' ων δύναται να φαίνηται αείποτε ωφέλιμος τη ανθρωπότητι.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

12
http://www.i-m-patron.gr/i-m-patron-old ... imeno1.htm Σπουδαιότης της Α' Οικουμενικής Συνόδου.
Επειδή όμως ο χριστιανισμός είναι σοφία εξ αποκαλύψεως, δεν αποβαίνει δε καταληπτή καθ' όλου τοις μέτρω φιλοσοφικώς μετρούσιν αυτήν, διά τούτο δεν εγίνετο ασπαστός καθ' όλου, αλλά κατά μέρος. Επειδή όμως το μέρος δεν ηδύνατο να ικανοποιήση τας απαιτήσεις του φιλοσοφικού νοός, ούτος εμόρφου ίδιον σύστημα, εν ω εφρόνει ότι ευρίσκετο η όλη αλήθεια.
Το σύστημα τούτο υπό της Εκκλησίας αποδοκιμαζόμενον εκαλείτο αίρεσις τοιούτω τρόπω εμoρφώθησαν αι διάφοροι αιρέσεις, αίτινες ουδέν άλλο ήσαν η φιλοσοφικά συστήματα
Οπωσδήποτε πολύ το κουράσαμε το θέμα. Το πάνω κείμενο είναι απόλυτα σαφές. Από το οποίο ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία αποδοκίμασε τον φιλοσοφικό νου, ο οποίος είναι πηγή αιρέσεων.

Αλλά το όλο θέμα με τις αιρετικές πλάνες της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, το έχει ξεκαθαρίσει η Ορθόδοξη Εκκλησία πιο εμφαντικά και αποτελεσματικά στη Ζ' Οικ. Σύνοδο :
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
Μετά από αυτά τα συνεχή αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εναντίον των αιρετικών πλανών που εμπεριέχονται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις πλάνες της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, διότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με ορατό τον κίνδυνο να γίνουμε αιρετικοί.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

13
από έναν άνθρωπο που κάνει copy-paste τα ίδια και τα ίδια δεν περίμενα μια διαφορετική τοποθέτηση. Ξαναδιάβασε το κείμενο και ξαναέλα να το ξανασυζητήσουμε μόλις βρεις άκρη.
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

14
LAPTONAS έγραψε:...να το ξανασυζητήσουμε μόλις βρεις άκρη.
Η άκρη βρέθηκε, δια της Αγίας Ζ΄Οικ. Συνόδου. Το απόσταγμα της οποίας είναι:
Μετά από αυτά τα συνεχή αναθέματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, εναντίον των αιρετικών πλανών που εμπεριέχονται στην αρχαιοελληνική φιλοσοφία, το συμπέρασμα που βγαίνει είναι αυτό: Μακριά από τις πλάνες της αρχαιοελληνικής φιλοσοφίας, διότι υπάρχει άμεσος κίνδυνος να μολυνθούμε από αυτές, με ορατό τον κίνδυνο να γίνουμε αιρετικοί.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

15
Θα ήθελα να πω κάποιες σκέψεις μου,αν ακι έχετε ανοίξει πολλά θέματα,σεβόμενος απόλυτα τις δικές σας,αν και διαφωνώ με μερικά σημεία.

Πάντα είχα την απορία,γιατί επέλεξε ο Θεός τους Εβραίους απο όλους τους λαούς της γης;

Πρόσφατα άκουσα μια ομιλία,οτι ο λόγος ενδέχεται να ήταν επειδή απο όλες τις γυναίκες του κόσμου ,όλων των αιώνων,η Παναγία ήταν η μόνη άξια να γίνει μητέρα του Θεού.
Ως εβραικής καταγωγής λοιπόν,έπρεπε να προετοιμαστεί όλο το γένος των Εβραίων για τον ερχομό του Κυρίου,απο τον Αβραάμ,τον Μωυσή,τους προφήτες κ.τ.λ.

Μια άλλη μου απορία ήταν γιατί απο όλους τους λαούς της Μεσογείου που αναπτύχθηκαν μεγάλοι πολιτισμοί,Ελλάδα,Αίγυπτος,Βαβυλώνα,Ρώμη,μόνο οι Έλληνες ανέπτυξαν σε τέτοιο εντυπωσιακό βαθμό την επιστήμη,την φιλοσοφία,την μουσική,την ιστορία κ.τ.λ.

Για μένα ήταν δώρο Θεού για να προετοιμάσει ανάλογα για μετά τον ερχομό του Κυρίου.

Μπορεί μεν η φιλοσοφία για παράδειγμα να παρέκλινε σε πλάνες και οχι στο σύνολο ,εφόσον εισχώρησε η προσωπική αντίληψη των ανθρώπων,χωρίς την αποκάλυψη του Θεού,αλλά μέσα απο αυτήν δημιουργήθηκαν βάσεις,δόθηκε παιδεία,έστω και κοσμική.

Όπως ο Απόστολος Παύλος πιάστηκε απο το βωμό προς τον άγνωστο Θεό για να τους μιλήσει για τον αληθινό Θεό και απο αυτό πίστεψε ο Διονύσιος ο Αεροπαγίτης,άνθρωπος μορφωμένος στην ελληνική γραμματεία,ίσως και ανάλογα μέσα απο την ελληνική γραμματεία που μπορεί να οδηγεί εν μέρει σε πλάνες,δημιουργήθηκαν οι βάσεις για να είναι πιο εύκολο στις καρδιές των ανθρώπων να πιστέψουν στον αληθινό Θεό.

Δεν νομίζω οτι πρέπει να συγχέουμε την κοσμική παιδεία με την αποκάλυψη του Θεού.
Ο επιστήμονας που βλέπει τα άστρα και γνωρίζει όλες τις εξισώσεις και λειτουργίες που απαιτούνται,μπορεί να αναχθεί στον δημιουργό ή μπορεί να οδηγηθεί στον αθεισμό.


Ανάλογα και στην ελληνική γραμματεία υπάρχουν κείμενα που μπορούν να οδηγήσουν στην αναγωγή προς τον Θεό και κείμενα που μπορούν να πλανήσουν,τα οποία έχουν καταδειχθεί και απο τις Οικουμενικές συνόδους.


Με λίγα λόγια,κατά την άποψη μου,ούτε πρέπει να υπάρχουν χριστιανοί που κατηγορούν την Παλαιά Διαθήκη ,ούτε και απο την άλλη να θεωρούμε το σύνολο της ελληνικής γραμματείας συφερτό,απο την στιγμή που έχουμε αγίους να εκφράζουν αντίθετες απόψεις.


Εντέλλει,αν κάποιος δεν έχει την κατάλληλη γνώση για να διακρίνει το ορθό απο την πλάνη,ας ενισχυθεί πρώτα πνευματικά.

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

16
Greco εσύ διαβάζοντας το κείμενο αυτού του θέματος εξάγεις το συμπέρασμα ότι οι Έλληνες Χριστιανοί στην Α' οικουμενική σύνοδο αποδοκιμάζουν με κάποιο τρόπο την κλασσική Ελληνική φιλοσοφία ; ή είμαι ο μόνος που θεωρεί αυτή την άποψη εντελώς άκυρη;
1.Σοφία πάντων κάλλιστον, η δε αμάθεια πάντων κάκιστον
2. ζητεῖτε τὴν βασιλείαν τοῦ Θεοῦ, καὶ ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑμῖν

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

17
LAPTONAS έγραψε:Greco εσύ διαβάζοντας το κείμενο αυτού του θέματος εξάγεις το συμπέρασμα ότι οι Έλληνες Χριστιανοί στην Α' οικουμενική σύνοδο αποδοκιμάζουν με κάποιο τρόπο την κλασσική Ελληνική φιλοσοφία ; ή είμαι ο μόνος που θεωρεί αυτή την άποψη εντελώς άκυρη;
Λάπτονα, οι χριστιανοί πλέον Έλληνες απέριψαν μέχρι και τον όρο Έλλην!
Παρόλα αυτά δεν ισχύει ότι απέριψαν τον πολιτισμό και την φιλοσοφία!!!

Re: Η πρώτη Οικουμενική Σύνοδος και ο Ελληνισμός

18
(«Συνοδικόν» της Αγίας Ζ' Οικ. Συνόδου).
«Τοις ευσεβείν μεν επαγγελομένοις, τα των Ελλήνων δε δυσσεβή δόγματα τη Ορθοδόξω και Καθολική Εκκλησία, περί τε ψυχών ανθρωπίνων και ουρανού και γης και των άλλων κτισμάτων, αναιδώς ή μάλλον ασεβώς επεισάγουσιν, ανάθεμα.
Τοις την μωράν των έξωθεν φιλοσόφων λεγομένην σοφίαν προτιμώσι και τοις καθηγηταίς αυτών επομένοις… (και πιστεύουσι μετεμψυχώσεις ή μη δεχομένοις ανάστασιν και ανταπόδοσιν), ανάθεμα.
Τοις τα Ελληνικά διεξιούσι μαθήματα και μη δια παίδευσιν μόνον ταύτα παιδευομένοις, αλλά και ταις δόξαις αυτών ταις ματαίαις επομένοις και ως αληθέσι πιστεύουσι και ούτως αυταίς ως το βέβαιον εχούσαις εγκειμένοις, ώστε και ετέρους ποτέ μεν λάθρα ποτέ δε φανερώς ενάγειν αυταίς και διδάσκειν ανενδοιάστως, ανάθεμα.
Τοις μετά των άλλων μυθικών πλασμάτων, αφεαυτών και την καθ’ ημάς πλάσιν μεταπλάττουσι και τας Πλατωνικάς ιδέας ως αληθείς δεχομένοις………. . , ανάθεμα.
Τοις δεχομένοις και παραδιδούσι τα μάταια και Ελληνικά ρήματα… (περί προϋπάρξεως ψυχών, αϊδιότητος του κόσμου κ.τ.λ. ), δια δε των τοιούτων λόγων εαυτούς τε απολλύουσι και ετέροις αιωνίας καταδίκης προξένους γινομένοις, ανάθεμα»
grecko έγραψε:...η φιλοσοφία... παρέκλινε σε πλάνες...
Ακριβώς φίλε grecko. Για αυτό ακριβώς η Εκκλησία μας αναθεμάτισε αυτές τις πλάνες για να μας προφυλάξει.

Το ρεζουμέ:
Για την κατά Θεό πνευματική μας πρόοδο, εμείς οι Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί, πρέπει να αποφεύγουμε μετά βδελυγμίας τις πλανεμένες και αναθεματισμένες απόψεις των Ελλήνων φιλοσόφων, και να εμπιστευόμαστε ανεπιφύλακτα τις μεταφερόμενες από την Ορθόδοξη Εκκλησία περιγραφές της Αγίας Γραφής, Παλαιάς και Καινής Διαθήκης.
Κλειδωμένο

Επιστροφή στο “Eλληνισμός-Χριστιανισμός”